هموروئید یا بواسیر

فیلم عمل جراحی هموروئید

فیلم عمل جراحی هموروئید چگونه است

عمل جراحی هموروئید یا بواسیر ممکن است با لیزر پرتوان یا با تیغ جراحی و کوتر انجام شود. امروزه جراحی هموروئید با لیزر به دلیل مزایای متعددی که دارد طرفدار زیادی پیدا کرده است. برای این منظور به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید. در این صورت یک عمل جراحی راحت بدون درد و خونریزی و بدون عود بازگشت خواهید داشت. در اینجا فیلم عمل جراحی بواسیر یا همان هموروئید را مشاهده می فرمایید.

آیا عمل جراحی هموروئید ضروری است؟

بیماری های مقعد را جدی بگیرید. شاید بیماری هموروئید در مراحل اولیه به نظر جدی نیاید زیرا با یک رژیم غذایی مناسب و یا مصرف داروی هموروئید سریعا بهبود می یابد. اما در برخی موارد که هموروئید مزمن می شود بیمار دچار عوارض گوناگونی می شود. از جمله بروز آبسه مقعدی و حتی گوشت اضافه مقعدی. در موارد نادری نیز بیماران دچار بیماری های ناشناخته مقعدی و تومورهای مقعدی می شوند.

آیا عمل جراحی هموروئید دردناک است؟

این جراحی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی اسپاینال انجام می شود. بنابرای در حین جراحی بیمار دردی را احساس نمی کند. اما آنچه که مهم است درد و نقاهت بعد از عمل جراحی هموروئید است.اگر این جراحی با لیزر هموروئید انجام شود درد بعد از جراحی سه دهم جراحی سنتی خواهد بود.

برای جلوگیری از یبوست و درد بعد از عمل جراحی هموروئید معمولا متخصص جراحی شربت ملین تجویز می کند. تا ۲۴ ساعت بعد از عمل بیمار نیازی به اجابت مزاج ندارد زیرا قبل از عمل و لیزر هموروئید روده ها تخلیه شده است. بعد از یک روز بیمار می تواند اجابت مزاج نرم و بدون مشکلی داشته باشد.

انواع عمل جراحی هموروئید

عمل جراحی هموروئید یا بواسیر ممکن است تحت بیهوشی یا بی حسی از نخاع انجام شود. عموما این جراحی به طور سرپایی انجام می شود. مگر در مواقعی که جراحی با تیغ یا کوتر انجام شود و وسعت بیماری به حدی باشد که بیمار بعد از جراحی احتمال خونریزی شدید داشته باشد. اگر بیمار مشکوک به خونریزی شدید باشد لازم است حداقل یک شب در کلینیک یا بیمارستان بستری شود. خوشبختانه در جراحی با لیزر پرتوان از خونریزی شدید بعد از عمل خبری نیست و ممکن است بیمار تنها چند قطره خون مشاهده کند.

برخی از انواع عمل جراحی هموروئید با برش و برداشتن کامل پاکه هموروئید انجام می شود. اما در برخی مواقع متخصص جراحی عمومی تشخیص می دهد که تنها یک برش کوچک بر روی پاکه هموروئید ترومبوزه ایجاد کند تا خون و لخته های محبوس در پاکه دردناک هموروئید خارج شود.

گاها هموروئید با شقاق یا دیگر بیماری های مقعدی بروز می کند. معمولا در جراحی با تیغ و کوتر بیمار نیاز دارد که چند بار تحت درمان و جراحی قرار بگیرد. اما در جراحی با لیزر پرتوان متخصص جراحی و لیزر می تواند در یک جلسه و به طور سرپایی همزمان عمل جراحی هموروئید و شقاق و دیگر بیماری های مقعد را انجام دهد.

سوالات متداول عمل جراحی هموروئید

1-بعد از جراحی هموروئید چه باید بخوریم؟

بلافاصله بعد از جراحی هموروئید نباید چیزی میل کنید. چند ساعت بعد از مرخصی می توانید یک سوپ سبک میل کنید. بیمارانی که تحت جراحی با لیزر قرار گرفته اند می توانند یک روز بعد از جراحی شروع کنند به خوردن غذاهای سبک و دو روز بعد از جراحی مصرف غذاهای پرفیبر و آبمیوه توصیه می شود. برای نرم شدن مدفوع و جلوگیری از یبوست بعد از عمل جراحی هموروئید دو روز بعد غذاهای ملین و یا شربت ملین مصرف کنید.

2-عوارض بعد از عمل هموروئید چیست؟

بعد از عمل جراحی هموروئید تا 2 ماه ممکن است قطراتی از خون ببینید. التهاب، ورم و درد بعد از عمل جراحی هموروئید نیز بسته به روش جراحی و وسعت بیماری بین یک هفته تا دو ماه متغییر خواهد بود. احتمال بروز یبوست بعد از عمل جراحی هموروئید بسیار بالاست و به همین دلیل باید به شدت یبوست کنترل و درمان شود.

3-عمل جراحی هموروئید با لیزر چگونه است؟

در این روش متخصص جراحی و لیزر به جای استفاده از تیغ و کوتر از لیزر پرتوان دی اکسید کربن استفاده می کند. لیزر هموروئید یا جراحی هموروئید با لیزر باید توسط متخصص جراحی ماهر انجام شود . جراحی هموروئید با لیزر سرپایی و تحت بی حسی بدون درد و خونریزی انجام می شود.

4-بعد از عمل جراحی هموروئید چگونه مدفوع کنیم؟

متخصص جراحی شما یک روز قبل از عمل شیاف بیزاکودیل تجویز می کند. بنابراین روده های بیمار کاملا تخلیه می شود و تا 24 ساعت نیازی به دفع مدفوع ندارد. اگر جراحی با لیزر انجام شده باشد بیمار می تواند یک روز بعد از جراحی به راحتی مدفوع کند. اما در جراحی سنتی توصیه می شود بیمار تا چند روز غذای سنگین میل نکند تا حداقل 2 روز بعد از عمل نیازی به عمل دفع نداشته باشد. دقت کنید اگر نیاز به دفع مدفوع دارید حتما تخلیه مدفوع را انجام دهید و برای جلوگیری از یبوست بعد از عمل از شربت ملین استفاده کنید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

98 دیدگاه برای “فیلم عمل جراحی هموروئید

  1. سیامک گفت:

    در عمل فیشر مریض روی شکم میخوابد؟

    1. بستگی به روش جراحی دارد.

  2. سيامك گفت:

    سلام و خسته نباشيد مدت دو ماهه عمل هموروئيد شدم بعد از انجام عمل رابطه سكس ديگه نمي تونم انجام بدم دليلي داره لطفاً راهنمائي كنيد.

    1. سلام خیر نمی توانید زیرا دچار عوارض رابطه مقعدی و عود هموروئید خواهید شد.

  3. هوشنگ گفت:

    سلام خسته نباشید، ببخشید من هموروئید وسیع داشتم نزدیکترین شهرِ مثلا با امکانات بهم اردبیل بود دو تا دکتر رفتم گفتن وسیعه یا باید چند مرحله عمل بشه یا بری تهران که بیمارستان رسول اکرم فقط تجهیزاتشو داره که کامل برداره، خلاصه سومین دکتری که رفتم گفت همینجا لیزر میکنم ، الان ۹ روز گذشته اما درد هنگام دفع منو شدیدا عذاب میده با اینکه یبوس ندارم ، همچنین مهمترین سوالم اینه که مقداری از بیرون زدگی هنوزم هست و دکتر که رفتم اصرار داره که هر روز با پماد و ژل لیدوکایین بدم داخل تا اونم رفع بشه ، جسارتا خیلی هم بد برخورد کرد میگه زیبایی عمل نکردی که ولی من هنوز کمی بیرون زدگی دارم و انقدر عذاب کشیدم که ب هیچ وجه دوباره زیر عمل نمیرم تورو خدا راهنماییم کنید ،

    1. سلام من نمی دانم ایشان از چه نوع لیزری استفاده کرده اند. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی اعلام می شود. در مورد التهاب بعد از عمل هموروئید این مورد را بدانید که حداقل بعد از دو هفته باید التهاب رو به کاهش باشد و بیمار کاملا متوجه کاهش التهاب خواهد شد. درد زیاد می تواند نشانه عفونت نیز باشد.

  4. رزگار رستگار گفت:

    سلام وقتتون بخیر من نزدیک به ۲ساله هموروئید دارم خیلی هم رشد کرده جداازون درد خیلی شدیدی دارم دو دفعه‌ش به حدی دردش شدید بود شب تا صب گلاب به روتون دستشویی بودم ۱۰دیقه یه بار میرفتم استراحت میکردم برگشتنی خیلی بدترم میشد اخرش زنگ زدم برام پماد لیدوکائین اوردن یکم بی حس کرد تا دفع کردم.هموروئیدم هم داخلیه هم خارجی با دفع خون زیاد.راستش تصمیم به عمل گرفتم فقط خواستم بدونم هرچی رشد کرده باشه احتمال بیماری غیرهموروئیدی وجود نداره تو هیچ شرایطی؟!مرسی

    1. سلام شما باید معاینه شوید. توصیه می کنم به جای عمل جراحی هموروئید به روش سنتی از لیزر هموروئید با لیزر پرتوان و توسط یک جراح لیزر ماهر سود ببرید.

  5. ریحانه گفت:

    سلام وعرض ادب من بواسیر شقاق وهمورئید وبیرون زدگی وداخلی دارم 12 سال پیش بعد زایمان اینطور شدم والان نوبت جراحی سنتی دارم برای پس فردا، همه میگن لیزر بهتره ومیخاستم هزینه لیزر در مشهد روبدونم وبهم یه دکتر خانوم با سابقه در مشهد معرفی کنید که اگر هزینه لیزر پایین باشه با لیزر عمل کنم،

    1. سلام مسلما لیزر هموروئید نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر بهتر از جراحی هموروئید با تیغ و کوتر می باشد و کمترین دوره نقاهت و عوارض را دارد. متاسفانه در مشهد متخصص جراحی و لیزر هموروئید نمی شناسم. هزینه لیزر نیز بعد از ویزیت مشخص می شود و در تهران انجام می شود. برای اطلاع از حدود هزینه نیز می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید. برای بیماران راه دور امکان ویزیت آنلاین نیز وجود دارد.

  6. محمودی گفت:

    سلام ،خسته نباشید من تقریبا پنج روز پیش عمل همورویید انجام دادم وتنگی مقعد هم داشتم که فکر کنم اونم عمل کردن الان مشکلم اینکه مقداری بیرون زدگی دارم که درد داره ومتورمه،می خواستم بدونم این بیرون زدگی چیه ؟ با لیزر هم عمل کردم در ضمن این بیرون. زدگی قبل از عمل هم بوده که الان بزرگتر ودردناکتر شده ،می خوام بدونم خوب میشه یا باقی می مونه بعداز هر بار اجابت مزاج هم سوزش وهم خارش دارم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام التهاب و ورم بعد از عمل های وسیع تا دو هفته طبیعی است. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و تا بهبودی کامل پی گیر درمان باشید.

  7. م ج گفت:

    سلام من دو سال پیش عمل بواسیر کردم الان دوباره عود کرد اینقدر درد داشتم رفتم دکتر الان دو ماه دارو و پماد استفاده میکنم گفتم اگه میشه عمل کنید دکتر گفت چون خیلی سپیده با لیزر نمیشه بعدش گفت اصلا عمل نکنیم بهتره چون بی اختیاری میاره
    میخواستم ببینم چه راه حلی وجود داره
    ممنون

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  8. ابراهیم شقاقی گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر من بواسیر دارم الان حدود سه سال هست بواسیر من از نوع داخلی هست میخواستم ببینم هزینه اش چقدر میشه

  9. الهام گفت:

    سلام.چندین سال ازدرد بواسیرو شقاق و فیشر درد میکشم وب خاطر ترسی ک ازعمل دارم میترسم برم عمل.ب شدت هم بیرون زدگی دارم و داخلش داغونه و تنگی مقعد هم دارم.ازوقتی ک دردش بیشتر شده بی نهایت عذر میخوام باد شکم دارم ک کنترلش ازدستم خارج شده.لطفا راهنمایی کنید چ کنم.ممنون

    1. هموروئید و شقاق در مراحل اولیه با دارو و رژیم غذایی مناسب درمان می شود. اگر بیماری پیشرفت کند عمل جراحی یا لیزر پرتوان به بیمار پیشنهاد می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر بیماری های نشیمنگاه درمان نشود عوارض بدی به دنبال خواهد داشت.

  10. حسین گفت:

    سلام اصفهان هم دکتر واسه لیزر ماهر سراغ دارید یا مطب دارید اصفهان و اینکه من چند سالی هست دارم موقه دستشویی خیلی زیاد بیرون زده میشه ورمش ولی بعد ورم به داخل میره و. معلوم نیست و خونریزی حالت مویرگ پاره شده با فشار دارم هنگام دستشویی امکانش هست که با لیزر بخاطر وخامتش نشه عمل کرد و اینکه شغلم راننده کامیونم عمل کردن واسه شغلم مشکل ساز نمیشه

    1. سلام متاسفانه در اصفهان جراح لیزر ماهر نمی شناسم. توصیه می کنم از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از تشخیص نوع بیماری روش درمان مناسب به شما پیشنهاد شود. احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی درجه 3 می باشید و این نوع هموروئید با لیزر پرتوان درمان می شود. با توجه به این که راننده کامیون می باشید توصیه می کنم برای نشستن از بالش های طبی دونات شکل استفاده کنید و آب زیاد بنوشید و عمل دفع را به موقع انجام دهید تا دچار یبوست و اختلال دفع مزاج نشوید.

  11. ناصر صالحی گفت:

    با سلام
    بنده بواسیر خارجی دارم و به اندازه یک نخود متورم شده و در بیرون مقعد قرار گرفته و ب راحتی میتونم ببینمش ایا یه سوزن فرو کنم رو کیست نخودی و مایع داخلش را تخلیه کنم با سوزن تمیز و بعدش انتی باکتری هم بمالم
    حد اقل تا چند روزی که دستم برسه چه ایرادی دارد؟

    1. به این هیچ عنوان این کار را نکنید. احتمال بروز آبسه مقعدی و آسیب به بافت مقعد بالا می رود. حتما به متخصص مراجعه کنید.

  12. ارزو گفت:

    هزینه عمل هموریید با لیزر چقدر است؟

    1. هزینه لیزر هموروئید بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد. حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  13. @@@ گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من مدتی هست در قسمت باسن احساس سوزش دارم جدیدا هم متوجه شدم یک بیرون زدگی مقعدم دارم درد ندارم و فقط قسمت باسن و گاهی اوقات قسمت های ادرار و مدفوعم میسوزه. لطف میکنید راهنمایی کنید که این سوزش برای چیه؟
    آیا مربوط به هموروئید یا بواسیر هست؟

    1. احتمالا مربوط به شقاق و هموروئید می باشد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید که دچار عوارضی مثل خونریزی، عفونت و آبسه نشوید.

  14. شهرام گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دو روز احساس درد اطراف مقعدم دارم خوب نگاه کردم میبینم یه چیزی شبیه جوش به اندازه یه عدس با زنگ آبی بنفش ایجاد شده به نظرتون نیاز به عمل هست یا با دارو رفع میشه؟

    1. احتمالا به هموروئید ترومبوزه مبتلا شده اید و لازم است خون لخته شده در پاکه هموروئید توسط یک متخصص جراحی ماهر تخلیه شود. بهتر است این جراحی با لیزر پرتوان انجام شود.

  15. mmmm گفت:

    سلام و عرض ادب من چند هفته پیش دچار یبوست بعداز مصرف قرص هِیرویت شدم که پماد موضعی آنتی فیشر و دمنوش گیاهی ملین مصرف کردم و دیگه دچار یبوست نیستم الان ،اما گاهی اوقات هنگام دفع چندتا زایده ی کوچیک از مقعدم بیرون میزنه و بعد میره داخل ، هیچ درد و خونریزی ام ندارم مشکلی ندارم باهاش ولی یکم ترسیدم میخواستم بدونم باید پیگیری کنم یا مسئله ای نداره؟

    1. بله این مورد را حتما پی گیری کنید زیرا به احتمال زیاد به هموروئید داخلی درجه 3 مبتلا شده اید و اگر درمان نشود وضعیت شما بدتر می شود و حتی به آبسه مقعدی و دیگر بیماری های مقعد نیز مبتلا خواهید شد. هموروئید و داخلی درد ندارد اما کلیه عوارض هموروئید را ایجاد می نماید.

  16. *** گفت:

    سلام
    من حدود ۶ ساله که دچار هموروئید خارجی شدم در حالت عادی و به طور معمول هیچ درد و خارش و خونریزی ندارم ولی در دوران بارداری دفع مدفوع تا دهانه مقعد راحت ولی توانایی خروج مدفوع را ندارم و گاهی با کمک انگشت دستم مدفوع را خارج میکنم ولی خونریزی ندارم و گاهی درد بعد از خروج مدفوع دارم لطفا راهنمایی کنید دراواخر بارداری دومم بیرون زدگی بیشتر هم شده

    1. هموروئید داخلی درجه سه و چهار فقط با علامت بیرون زدگی و گاهی خونریزی مشخص می شوند و الزاما درد ندارند. شما باید قبل از اقدام به بارداری نسبت به عمل جراحی یا لیزر هموروئید اقدام می نمودید. در حال حاضر فقط برای شما دارو و درمان خانگی تجویز می شود تا بعد از بارداری نسبت درمان قطعی هموروئید و عوارض آن اقدام نمایید.

  17. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر.من از یکی از شهرهای مرزی کرمانشاه مزاحمتون میشم.میخاستم هزینه لیزر هموروئید داخلی بدونم حدودا چقدره؟قیمت تقریبی عمل رو بگید ممنون میشم.اگه مراجعه کنیم مطبتون یک روزه انجام میشه؟سپاسگزارم.

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. سپس هزینه دقیق لیزر به شما اعلام می شود. هماهنگی های لازم نیز برای انجام لیزر انجام می شود. برای اطلاع از حدود هزینه نیز می توانید با مطب تماس بگیرید و یا بر روی واتساپ پیغام بدهید.

  18. A گفت:

    سوال:
    سلام ، عمل همورویید در چه صورتی انجام میشه

    کسی که هفته ای دو بار ،بیرون زدگی داره و بعد از دو الی سه ساعت بهبود پیدا میکنه ، نیاز به عمل جراحی داره ؟

    1. اگر بیمار بعد از یک یا دو دوره مصرف داروی قوی و رعایت رژیم غذایی درمان نشود عمل جراحی هموروئید و یا لیزر هموروئید با لیزر پرتوان به ایشان پیشنهاد می شود.

  19. لیلی گفت:

    سلام. میخواستم بدونم اگر در ناحیه مقعد بیرونزدگی باشه علتش چیه؟ همون هموروئیده؟ در ضمن رابطه ی مقعدی چه تاثیری در ناحیه ی مورد نظر در قبل و بعد از عمل جراحی خواهد داشت؟

    1. فشار بر ناحیه مقعد و یبوست و اسهال می تواند منجر به بروز بیماری هموروئید شود که اگر علت بروز هموروئید رفع نشود و بیماری هموروئید نیز درمان نشود عوارض بدی به دنبال خواهد داشت. عوارض رابطه مقعدی هموروئید، شقاق، آبسه مقعدی و بیماری های عفونی ناحیه مقعد و تناسلی می باشد. به هیچ عنوان رابطه مقعدی نداشته باشید به خصوص بعد از جراحی.

  20. مممممم گفت:

    سلام من حدود یک سال پیش زایمان طبیعی داشتم از بعد زایمان یبوست گرفتم و یبوستم باعث شد که در ناحیه مقعد درد و خونریزی شدیدی داشته باشم با کمک ملین ها و پماد به یکم بهتر میشد زخمم اما دو باره برمیگشت به حالت اولیه الان یبوستمو کنترل کردم و به طور عادی روزی یک تا سه بار رو میرم دستشویی اما با درد و خونریزی زیاد در بیرون از مقعد هیچگونه بیرون زدگی ندارم باید چیکار کنم دکتر ایا نیاز به لیزر داره؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. علاوه بر کنترل یبوست لازم است زخم و آسیب ناشی از یبوست های قبلی درمان شود. درمان هموروئید و شقاق اگر به موقع انجام شود نیازی به جراحی و لیزر نخواهد بود.

      1. دهقان گفت:

        سلام خدمت خانم دکتر مهربان. بعد از عمل لیزر بواسیر، بعد از یک روز نمی توانم گاز معده خود را دفع کنم و همچنین دفع نداشتم. لطفا راهنمایی می فرمایید. تشکر

        1. احتمالا دچار تنگی مقعد شده اید. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. برای تنقیه نیز توصیه می کنم از یک پرستار یا بهیار باتجربه کمک بگیرید.

  21. علی گفت:

    سلام دکتر آیا عمل لیزری بیمه هم شاملش میشه یا نه؟

    1. خیر بیمه های دولتی عمل جراحی با لیزر را پرداخت نمی کنند مگر این که برخی بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه لیزر را پرداخت کنند.

  22. پروین گفت:

    سلام خانم دکتر عریز. من سالها از همورویید درد کشیدم مخصوصا وقتی غذای با طبع گرم و یا تند میخوردم بیرون زده و ملتهب میشد . که بعد خوردن خنکی بهتر میشد. و به داخل بر میگشت ‌گاهی درد و تیر کشیدن وحشتناکی را تجربه میکردم ‌تا اینکه وقتی نزد متخصص کبد و‌گوارش رفتم برای چکاپ معده و روده و ضمنا از درد همورویید هم گفتم ایشان . گفتند در روز کلونوسکپی به روش حلقه برش میدارم ‌ که البته من نمیدانم این روش ایا نوعی لیزر کردن است یا خیر. و یا چه. روشی است که دیروز تاریخ ۲۳ ابان انجام دادند البته کنی درد دارم که کدئين تجویز کردند. امروز که به محل عمل همورویید نگاه کردم دیدم که تکه گلوله شده مثل یک گره گوشتی جمع شده بیرون ‌ودر یک طرف هست
    مثل یک خال گوشتی لیرزبرجسته
    که قبلا نبود
    ایا این تکه کوتر شده ؟ ایا خودبخود دفع میشود ؟
    حلقه زدن توسط متخصص کبد ‌‌گوارش چه نوع عملی می باشد
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم

    1. ایشان از روش رابربند استفاده کرده اند. یعنی یک حلقه به دور پاکه هموروئید می اندازند که خونرسانی به آن قطع شود. سپس بافت می میرد و کنده می شود. این روش بسیار قدیمی است و بیمار دوره نقاهت طولانی را تجربه می کند. در برخی موارد نیز موفق نیست.

  23. روح الله صدیقی گفت:

    باسلام الان نزدیک چندسالی است که هنگام سرویس رفتن دفع مدفوع یک بیرون زدگی دارم که اغلب اوقات همراه باخون است این بیرون زدگی بعضی وقت هابزرگتریاکوچکترمیشودوازعمل واقیعت خیلی میترسم بایدچکارکرد؟ هزینه اش چقدره؟ شاهروددکتری می شناسیدکه عمل لیزربدون دردانجام بده؟ این بیماری خیلی داره منواذیت میکنه میترسم بیماری دیگری نگیرم

    1. اگر هموروئید در همان مراحل اولیه کنترل و درمان دارویی شود بهبودی حاصل خواهد شد. اما اگر مدت زمان طولانی مبتلا به هموروئید بیرون زده باشید احتمال درمان شما با دارو بسیار پایین خواهد بود. متاسفانه در شاهرود متخصص جراحی و لیزر که این جراحی را تضمینی انجام بدهند نمی شناسم. از طرفی جراحی با لیزر دوره نقاهت بسیار کوتاهتری نسبت به جراحی باز دارد. شما می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از هماهنگی وقت لیزر یک روزه به تهران تشریف می آورید و می توانید شب به طور درازکش بر روی صندلی خودرو یا قطار بازگردید.

      1. هدا گفت:

        من چند سال پیش بعد از زایمانم دچار این مشکل شدم که اوایل خیلی اذیت شدم و دفع با درد بسیار شدید داشتم
        ولی الان چند ساله مشکلی ندارم البته احساس میکنم تا حدودی دچار تنگی شدم ولی بیشتر از همه بیرون زندگیش ناراحتم میکنه
        پیشنهاد شما چیه؟ عمل کنم ؟

        1. بهتر است لیزر هموروئید را نزد یک جراح ماهر انجام دهید. در نظر داشته باشید که هموروئید خود به خود درمان نمی شود و در صورت درمان به موقع عوارض گوناگونی را ایجاد می نماید. از جمله عوارض هموروئید بروز گوشت اضافه، آبسه مقعدی و فیستول و اختلال در دفع می باشد.

        2. مینا گفت:

          سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه .در حین عمل دفع دچار خونریزی میشم و درد شدیدی هم حس میکنم ..بی اشتها هم هستم ولی علائمی و بیرون زدگی ندارم .رفتم جراح عمومی بهم پماد و شربت و شیاف دادن و گفتن روزی سه بار در اب گرم باشم .خیلی استرس دارم بنظرتون هموروئیده؟

          1. ممکن است هموروئید باشد یا آبسه مقعدی در هر صورت برای درمان قطعی پیگیر دستورات پزشک معالج باشید تا کاملا درمان شوید.

  24. علیرضا گفت:

    سلام من دوهفته است این مشکل رو دارم الان دارم داروی گیاهی مصرف میکنم ولی بنظرم بهترنشده فقط درد دو روز اول رو بخاطر مصرف پماد ندارم ایا حتما باید عمل کرد

    1. اگر به موقع به متخصص مراجعه کنید و داروی مناسب و به جا دریافت کنید و مراقبت های خانگی را هم به درستی انجام دهید درمان هموروئید بدون جراحی نیز امکانپذیر است.

  25. سحر گفت:

    سلام خانم دکتر من شقاق و همورویید دارم دکار کف بیرون زدگی داره پماد و دارو داده حالا سوالم اینه اگه عمل کنم دکترم میگه بازم امکان ایجاد دونه در مقعدم هست باز یه دکتر دیگه میگفت عمل کنی بی اختیاری مدفوع و باد معده میگیری من چی کار کنم عمل کنم یا خیر

    1. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در زمینه لیزر هموروئید و شقاق مراجعه کنید. اصلاح تغذیه نیز فراموش نشود.

  26. احمد رحمانی گفت:

    سلام خانم دکتر
    هموروئید داخلی مادر زادی یا از بچگی دارم،داخلیه درد ندارم اصلا،خونریزی هیچی،فقط موقع دفع جلوگیری میکنه ک با یکم زور زدن دفع کامل میشه،ولی موقع دفع میاد بیرون و بعدش دوباره داخل،عملش با لیزر سرپایی هستش یا سنگین،

    1. لازم است معاینه شوید. اگر فقط هموروئید داخلی درجه 3 باشد لیزر هموروئید به طور سرپایی انجام می شود و جراحی سنگینی نخواهد بود.

  27. حدیث گفت:

    سلام خانم دکتر
    من چهار سال پیش بارداری و زایمان طبیعی داشتم و دچار مشکل بیرون زدگی یا هموروئید خارجی شدم بخاطر ترس از جراحی هیچ اقدامی نکردم می‌خوام بدونم که با لیزر مشکلم حل میشه و طول درمان چطوره ؟

    1. بله لیزر هموروئید مشکلات و سختی عمل جراحی هموروئید با تیغ و کوتر را ندارد و در یک جلسه 15 دقیقه ای در کلینیک تخصصی و به طور سرپایی انجام می شود. من این عمل لیزر را بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  28. کیارستم گفت:

    سلام و ممنون خانم دکتر بابت صبر و حوصله و پاسخگوییتون .
    بنده فقط یه سوال برام پیش اومد و اون هم اینکه دوستی در سوالش مطرح کرده بود که بعداز انجام عمل هموروئید دیگه قادر به انجام رابطه جنسی نیستن ، و شما فرمودید که بله دیگه نمیتونید رابطه داشته باشید چون عوارض و بیماری های مقعدی و رو در پی داره ، خواستم بدونم یعنی پس هرکسی این عمل رو انجام بده عملاً دیگه تا آخر عمرش نمیتونه رابطه جنسی داشته باشه ؟؟؟؟؟

    1. منظور ایشان رابطه جنسی از راه مقعد است که برای افراد سالم هم ضرر دارد و نباید انجام شود.

  29. حاجی پور گفت:

    سلام من معمولاً هر چند وقتیه یکبار مقعدم این مشکل رو داره و کمر درد شدید میگیرم که بدجوری اذیت میشم با ی سرنگ خودم وارد دهانه مقعدم میکنم و خون کثیف و باد خالی میشه باید چکار کنم

    1. به هیچ عنوان ناحیه مقعد را دستکاری نکنید و برای درمان آبسه مقعدی به یک متخصص مراجعه کنید. عود مکرر آبسه مقعدی منجر به بروز فیستول مقعدی می شود.

  30. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر محترم
    من از سالها قبل یک گوشت اضافه دارم، که گاهی بیرون میاد، و راحت نیستم، درد نداره و خون هم نمیاد.
    وقتی بیرون میاد.باید دنبال دستشویی و صابون باشم،اعصابم راحت نیست
    سمت راست مقعد هست. ایا میشه با دارو درمان کرد.

    1. احتمالا به هموروئید داخلی درجه 3 یا 4 مبتلا شده اید که درد ندارید. حتما برای درمان فوری اقدام کنید که دچار عوارض هموروئید نشوید. ممکن است با دارو جواب نگیرید و من لیزر هموروئید را پیشنهاد می کنم.

  31. ناشناس گفت:

    سلام من ۱۸سالمه دو روزه دور مقعدم متورم شده دائم سوزش داره مدفوع هم از درد شدید نمیتونم شقاق هست یا بواسیر؟اگر بواسیر هست حتما باید عمل شه؟

    1. ممکن است هر دو مورد شقاق و هموروئید باشد. اگر یبوست را با رژیم غذایی سالم کنترل کنید و برای دریافت داروی مناسب فورا به متخصص مراجعه کنید نیازی به جراحی یا لیزر هموروئید و شقاق نیست.

  32. مریم طغانی گفت:

    سلام خانم دکتر من هموروعیدخارجی دارم دردنداره اما وقتی به دستشویی میرم اذیتم ولباس می شورم اذیتم می خواستم ببینم عمل کنم یانه

    1. ابتدا برای شما رژیم غذایی و داروی قوی تجویز می شود. اما اگر دچار عوارض هموروئید شده باشید و درمان دارویی به شما پاسخگو نباشد لیزر هموروئید یا عمل جراحی هموروئید به شما پیشنهاد خواهد شد.

  33. نفس گفت:

    سلام. من هموروئید خارجی دارم و بیرون زدگی تقریبا بزرگ(به اندازه یک لوبیا) شده. آیا با لیزر قابل درمان هست؟
    پزشک زنان به من توصیه اکید کردن که باید سریعا بارداربشم. آیا بعد از جراحی میتونم برای بارداری اقدام کنم؟
    ممنون

    1. با لیزر پرتوان امکان جراحی و درمان هموروئید های بزرگ وجود دارد. بعد از بهبودی کامل زخم می توانید برای بارداری اقدام نمایید.

  34. مهران گفت:

    سلام دکتر
    دکتر جان من به تازگی متوجه به اندازه یک عدس داخل مقعد پیدا شده .نه درد داره نه خون نه یوبس میشم نه خارش
    به نظر شما من باید چیکار کنم .آیا با این شرایط عمل می کنند برای من .من در فرانسه زندگی میکنم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. ابتدا برای شما داروی قوی تجویز می شود. همچنین مراقبت های خانگی و اصلاح رژیم غذایی را انجام دهید. اگر بهبودی حاصل نشد جراحی یا لیزر به شما پیشنهاد می شود.

  35. ناصر گفت:

    سلام من عمل هموروعیدیکماهه انجام دادم وبعد ابسه عمل کردم دوهفته میشه تورم وخونریزی خفیف بعداز اتمام ادرار دارم

    1. خونریزی در حد چند قطره طبیعی است.

  36. مجید گفت:

    سلام من مدتی پیش حس کردم کنار مقعد بریدگی هست بعد از یکی ۲سال دیروز سرکارم روی پاهام نشسته بودم بعدش دیدم سوزش دارم الان با آینه نگاه کردم دیدم مثل اینکه گوشت اضافه باشه کنار مقعدم هست الان باید چکار کنم.

    1. احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید. قبل از مبتلا شدن به عوارض دیگر برای درمان به یک متخصص مراجعه کنید.

  37. مینا گفت:

    سلام و احترام
    در صورت عمل همورویید امکان سکس مقعدی هست؟

    1. خیر مجدد هموروئید عود خواهد کرد. حتی اگر بهترین عمل جراحی را انجام دهید.

  38. زهرا قلمی گفت:

    سلام،بنده۱۵ سال هستش که بواسیر دارم واواخر هم شقاق داشتم پزشک معالجم گفتن چون وسیع هستش چند مرحله باید لیزر بشه،یک مرحله رو با لیزر انجام دادم ولی خانم دکتر با آنکه لیزردر مطب بود دوتکه گوشت برداشتن وبخیه زدن ودردی به اندازه درد زایمان داشتم وبا آنکه بی حسی زدن ولی درد زیادی داشتم درحالیکه نظرات بیماران وپزشکان رو میخونم نوشتن دردی احساس نمیکنید آیا این درد طبیعی هست وهمچین دردی را حین لیزر تحمل میکنیم چون باعث ترس در من شده ومیترسم برای مراحل بعدی اقدام کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

    1. من لیزر هموروئید را در یک جلسه و در کلینیک تخصصی بدون درد و بدون بخیه انجام می دهم. لیزر ایشان و روش کار ایشان با من متفاوت است. قبل از انجام لیزر این موارد را از جراح معالج خود سوال کنید و سپس تصمیم به انجام عمل بگیرید. برای مراحل بعدی نیز اگر نیاز به بخیه دارید و در مطب تحت بی حسی موضعی انجام شود مسلما درد زیادی را تجربه خواهید کرد.

  39. طاوسی گفت:

    سلام خانم دکتر،عرض ادب
    من 57 سالمه دو ساله بنا به تشخیص دکتر رشت کولیت السراتیو دارم،مرتب این مدت دار(آرام ۵۰و مزالازین با شرکت های مختلف،دو با با فاصله یوسیناید ۹،هفته ای سینورا میزنم) اسهال غالب هستم،در ضمن دو سری ۱۴ تایید انما آساکول هم استفاده کرده ام،دردشکم ندارم اگه هم باشه خیلی ضعیف ثانیه ای،حدودا هر دو ماه خونریزی خیلی روشن به مقدار زیاد در حد دو یا سه روز دارم،الان احساس میکنم یه طرف مقعدم متورم شده،لیزر می‌تونه کمک باشه برام،من فک میکنم انتهای روده ام بیشترین التهاب یا زخم رو داره،با این شرایطی دارم لطف میکنید راهنماییم کنید،کمکم کنید،خیلی خیلی سپاسگزارم،

    1. با لیزر پرتوان می توان زخم، شقاق و هموروئید ناشی از این بیماری را درمان کرد. اما برای درمان کولیت السراتیو لازم است همواره تحت نظر پزشک متخصص گوارش باشید.

  40. مری گفت:

    سلام، سه سال پیش هموروئید با بیرون زدگی زیاد و درد های وحشتناک داشتم با لیزر عمل کردم خوشبختانه درد هایم تمام شد ولی از سال گذشته یعنی یک سال هست که بی اختیاری دارم البته زیاد نیست همیشه باید از گاز یا دستمال استفاده کنم دکتر رفتم دستور سونگرافی مقعد داد به علت ترس که بدتر شوم انجام ندادم هنوز که یک سال گذشته بهتر نشده ام راه درمان دارد؟

    1. لطفا از مطب من وقت ویزیت بگیرید. حتما رژیم غذایی سالم و پرفیبر داشته باشید. از آنجایی که لیزر هموروئید موفقی داشته اید، ممکن است به بیماری دیگری مبتلا شده باشید.

  41. راهله تفویضی گفت:

    در مشهد برای لیزر همورویید و فیشر پیش کدام دکتر بریم؟
    و آیا لیزر میگن برگشت داره واقعا نسبت به سنتی برگشت داره ؟

    1. لیزری که ممکن است برگشت داشته باشد لیزر کم توان و لیزر دایود است. من لیزر هموروئید را بدون عود و بازگشت با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام می دهم.

  42. zhaklin گفت:

    سلام خسته نباشيد من الان ١٠ ماهه با كوتر عمل شدم بعد١٠ ماه هم بيرون زدگى دارم هم درد وحشتناك وعفونت مقعدى بيرون زدگى زيادتوروخدا راهنماييم كنيد باهيج پمادودارو يى آروم نميشم اگه لازم به حضور باشه ميام مرسي

    1. بیماری شما عود کرده است و لازم است مجدد به متخصص مراجعه کنید. ممکن است به آبسه مقعدی نیز مبتلا شده باشید.

  43. عباس گفت:

    سلام من ۲هفته عمل کردم یه گوشت اضافه بود برداشته شد الان دوباره جاش درد میکنه ه دونه در اومده معلوم نیس جوش یا گوشت اضافه خواستم بپرسم طبیعیه یا نه

    1. ممکن است عفونت یا آبسه باشد. با جراح خود در ارتباط باشید که اقدامات لازم را انجام دهند.

      1. آ.گرشا گفت:

        خانم دکتر بدنبال وضعیتی که قبلا خدمتتان عرض کردم لطفا بفرمایید آیا راه رفتن باعث وخامت وضعیت همورویید میشود ؟
        غیر از مواردی چون رژیم پرفیبر، مصرف ملین، پرهیز از بلند کردن سنگینی و توالت ایرانی و ایستادن طولانی
        چه موارد مهمی میتونه التهاب همورویید خارجی بشدت ملتهب، متورم، ترومبوزه و در سطح ۴ را کاهش بده ؟
        اگر در نهایت هیچ دارو و ملاحظاتی این وسعت و التهاب را
        کم نکنه ، باید چه کنم ؟ امکان جراحی نیست؟

        1. راه رفتن و تحرک متعادل داشتن خوب است و مشکلی ندارد. نشستن در لگن آب ولرم نیز به شما کمک می کند. اگر یبوست دارید شربت ملین استفاده کنید. بدون دستور پزشک معالج هیچ دارو یا توصیه دیگری را انجام ندهید. مجدد به بیمارستان مراجعه کنید تا وضعیت شما را برای جراحی بررسی کنند. استفاده از لیدوکائین نیز توصیه نمی شود.

  44. گرشا گفت:

    سلام. خانم دکتر بنده سالهاست مبتلا به همورویید خارجی شدید در سطح ۴ و ترومبوزه هستم. در تمام این سالها بوسیله پماد آنتی همورویید و لیدوکایین انرا بداخل جا میزدم اما حدود دو هفته هست که بسیار سفت ، دردناک، ،با خونریزی و سوزش شدید همراه شده و دیگه قابل جا زدن نیست. از شدت درد و سوزش و حجم بزرگ ان و درد وحشتناک اسپاسم کلا زندگیم فلج و در حال زجه و گریه هستم. برای لیزر مراجعه کردم اما جراح مربوطه گفت اصلا قایل لیزر نیست و فقط باید جراح فلوشیپ کلورکتال آنرا در چند مرحله جراحی کنه . به اورژانس بیمارستان فیروزگر مراجعه کردم بعد از سه روز بستری و رفتن به اتاق عمل بعدا متوجه شدم که بخاطر تورم و التهاب و وسعت ضمن بی حسی فقط کار معاینه صورت گرفته و امکان جراحی نبوده. مرا با تجویز داروی پماد ام.جی ، کپسول دوکسیوم ، شربت لاکتالوز مرخص کرده اند تا یک هفته بعد برای ویزیت مجدد و در صورت امکان نوبت جراحی مراجعه کنم. اما بعد از ترخیص علیرغم رعایتهای فیزیکی و غذایی و دارویی مجددا بیرون زدگی و التهاب بیشتر شده. بنظر شما آیا واقعا چنین اقداماتی درست و ضروریست ؟ شما هم اعتقاد دارید که امکان لیزر برای چنین مواردی نیست؟ بنظر شما برای نجات چه مراحلی را پیش رو دارم و راه دیگری جز موارد ذکر شده نیست؟

    1. احتمالا علاوه بر هموروئید به آبسه مقعدی و دیگر عوارض هموروئید مبتلا شده اید و تا زمانی که عفونت ناحیه کنترل نشود امکان جراحی یا لیزر وجود ندارد. لطفا تا بهبودی کامل پیگیر درمان قطعی باشید که در آینده دچار عوارض شدیدتر نشوید. به همین دلیل است که به بیماران توصیه می شود از همان ابتدا به متخصص مراجعه کنند و به هیچ عنوان برای یک هموروئید ساده خوددرمانی نکنند.

  45. رضاغلامی گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکترمن چندروز بواسیر داخلیم خودش رانشان داده هردفعه میرم دستشویی کلی خون میریزه انگاررگ پاره شده همینجوریکسره میرود دکتررفتم شیاف وپماد لیدو کایین داده من دردویا خارش ندارم فقط خون میادبدنم خیلی ضعیف میشه هرباری که میرم دستشویی خون میاد بایدجراحی کنم

    1. شما نیاز به اقدام اورژانسی دارید. به بیمارستان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *