آبسه

لیزر آبسه مقعدی

درمان آبسه مقعدی با لیزر

لیزر آبسه مقعدی یکی از روش هایی می باشد که امروزه مورد تایید متخصصین جراحی جهان می باشد.درمان آبسه مقعدی با لیزر مزایای بسیاری نسبت به روش های دیگر دارد و به همین دلیل افراد ترجیح می دهند آبسه مقعدی خود را با استفاده از این روش درمان کنند.

پیش از اینکه لیزر آبسه مقعدی را انجام دهید باید به متخصص جراحی و لیزر مراجعه نموده تا اندازه و نوع آبسه شما را تعیین کند. درمان آبسه مقعد با استفاده از دو روش صورت می گیرد که یکی از آنها با تیغ یا کوتر و دیگری با لیزر پرتوان می باشد. روش جراحی با تیغ و کوتر دیگر طرفدار چندانی ندارد و بیماران تمایل چندانی به استفاده از روش های قدیمی ندارد. روش جراحی آبسه مقعدی با تیغ و کوتر به گونه ای می باشد که شما در بیمارستان بستری می شوید و متخصص جراحی عمومی زخم شما را باز می کنند. بیمارانی که به این روش تحت عمل جراحی تخلیه آبسه قرار می گیرند معمولا به طور اورژانسی به پزشک اورژانس مراجعه کرده اند و در آن لحظه دسترسی به متخصص جراحی و لیزر ندارند.

درمان آبسه مقعدی

8 مزیت لیزر آبسه مقعدی

همانطوری که بیان کردیم امروزه بیشتر بیماران از لیزر آبسه مقعدی خود استفاده می کنند، چرا که مزایای آن بسیار بیشتر از روش های جراحی با تیغ و کوتر می باشد. در ادامه مزایای لیزر آبسه مقعدی را بیان می کنیم.

  1. برای تخلیه آبسه مقعدی با لیزر نیازی نیست در بیمارستان بستری شوید. بسیاری از بیمارانی که از بیهوشی عمومی در هراس هستند باید بدانند که در این روش از بیهوشی عمومی استفاده نمی شود. به همین دلیل با خیالی راحت می توانند از این روش برای درمان آبسه مقعدی با لیزر استفاده کنند. هرچند که برخی بیماران از محیط بیمارستان و کلینیک می ترسند و ترجیح می دهند تخلیه آبسه تحت بیهوشی انجام شود. در این مواقع متخصص جراحی برای آرامش خیال بیمار لیزر آبسه را تحت بیهوشی انجام می دهد.
  2. بعد از اینکه با لیزر درمان خود را انجام دهید دیگر نیازی نیست در بیمارستان بستری شوید بلکه به راحتی می توانید یک روز در منزل استراحت کنید و از فردای روز لیزر به کارهای روزمره خود رسیدگی نمایید. چرا که لیزر به بافت سالم اطراف آسیب نمی زند و همزمان با برش عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم می کند.
  3. در این روش نیازی نیست که از پانسمان داخلی استفاده کنید، معمولا در روش جراحی سنتی با تیغ و کوتر ازپانسمان داخلی استفاده می کنند که خارج کردن آن بسیار دردناک می باشد.
  4. یکی دیگر از مزایای لیزر آبسه مقعدی این است که یک روز بعد از عمل می توانید عمل دفع مدفوع داشته باشید. اما در روش جراحی آبسه با تیغ و کوتر باید تا ۴۸ ساعت غذایی را نخورید و دفع مدفوع به سختی انجام می پذیرد.
  5. انجام لیزر برای از بین بردن آبسه مقعدی به طور سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری در بیمارستان یا کلینیک ندارد.
  6. دردی که شما در درمان آبسه مقعدی با لیزر احساس می کنید بسیار کم می باشد و خونریزی ناچیزی خواهید داشت. در صورتی که در روش های سنتی درد عمل همراه با خونریزی بسیار زیادی می باشد. جراحی با کوتر به دلیل سوختن بافت سوزش زیادی دارد.
  7. انتقال عفونت های خطرناک مانند هپاتیت، که در روش های سنتی وجود دارد در این روش به هیچ عنوان وجود ندارد. زیرا لیزر با پوست شما در تماس مستقیم نیست و لیزر همزمان با برش ناحیه عمل را ضدعفونی می کند.
  8. بسیاری از بیماران بر این باور هستند که درمان با لیزر برای هر بیماری و هر سنی مناسب نمی باشد و خطرناک است، در صورتی که لیزر آبسه مقعدی برای همه بیماران مناسب می باشد و به هیچ عنوان خطرناک نمی باشد. به همین دلیل بسیاری از بیماران از این روش استفاده می کنند.

هزینه لیزر آبسه مقعدی

هزینه لیزر آبسه مقعدی نسبت به دیگر روش های جراحی و درمان آبسه گران تر است. اما به صرفه تر است. زیرا دوره نقاهت بعد از بیماری بسیار کوتاه تر از عمل جراحی آبسه با تیغ و کوتر است. به علاوه احتمال عود و بازگشت آبسه مقعدی بسیار پایین تر از روش های قدیمی جراحی است. به همین دلیل بیمار هزینه اضافی بابت جراحی مجدد پرداخت نمی کند. لیزر آبسه مقعدی معمولا به طور تضمینی و بدون عود و بازگشت توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

12 دیدگاه برای “لیزر آبسه مقعدی

  1. مهسا گرجی گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر
    همسر من تقریبا از یک هفته قبل دچار درد و تورم شدید اطراف مقعد شد که با بی اشتهایی و استفراغ و تب و لرز و تعریق شبانه بود ، ۳ روز قبل به متخصص جراحی عمومی مراجعه کردیم که تشخیص آبسه مقعدی یا فیستول پری آنال دادن و گفتن وضعیتش اورژانسیه و حتما باید جراحی و تخلیه شه که دو روش پیش روی ما گذاشتن یا جراحی در مطب با بی حسی موضعی یا جراحی در بیمارستان با بیهوشی ، که ما به جراح معالج اعتماد کردیم و برای اینکه سریعتر اون درد وحشتناک از بین بره همسرم قبول کردن که در مطب جراحی کنه .. که اول بی حسی موصعی تزریق کردن که درد خیلی خیلی شدیدی داشت و بعد از اون شروع جراحی بود برش ۶ سانتی متری روی پوست دادن که همچنان با درد خیلی شدید انجام شد طوری که انگار اصلا بی حس نشده بود ، طوری که احتمال شوک بر اثر درد بیش از حد وجود داشت .
    الان ۳ روز از جراحی گذشته و پانسمان به طور مرتب حداقل روزی ۳مرتبه عوض میشه و سفارولین تزریقی و آنتی بیوتیک خوراکی میگیرن
    من از خدمت شما چنتا سوال دارم
    اول اینکه زمان تعویض پانسمان به خاطر درد خیلی شدید ، همسرم اجازه نمیده داخل زخم با گاز تمیز بشه و من روی زخم ترشحات زرد رنگ میبینم ، آیا این عفونت و چرک هست و باید تمیز بشه ؟ و اینکه من چطوری میتونم این کارو انجام بدم چون درد شدید داره و نمیذاره داخل زخم تمیز شه ، فقط با نرمال سالین روزی چندبار شستشو میدم و پانسمان رو عوض میکنم
    دوم اینکه برای جلوگیری از عود مجدد ، آیا میشه لیزر انجام داد؟ چه مدت بعد از جراحی؟
    و سوال سوم اینکه آیا راه دیگه ای داشت ؟ میشد از ابتدا با لیزر درمان میشد؟
    چون واقعا جراحی دردناکی داشت که سرپایی و بدون بی حسی انجام شد .
    ممنون میشم نظر خودتون رو بفرمایید
    با سپاس

    1. سلام در مواقعی که آبسه مقعدی به وضعیت اورژانسی می رسد دیگر بیمار نمی تواند وقت را تلف کند و لازم است اولین و سریع ترین اقدام ممکن را انجام دهد. معمولا با توجه به آسیب زیادی که طی جراحی سنتی به بافت ناحیه وارد می شود امکان جراحی مجدد با لیزر وجود ندارد و بهتر است بیماران از همان ابتدا برای لیزر آبسه مقعدی با لیزر پرتوان اقدام کنند. توصیه می کنم از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای تمیز کردن زخم به طور مرتب و روزانه کمک بگیرید. ترشح زرد رنگ همراه با درد می تواند نشانه عفونت باشد. اگر امکان دارد هر روز به مطب جراح معالج مراجعه کنید تا زخم ایشان را به درستی تمیز، خشک و پانسمان کنند.

      1. رضا گفت:

        سلام خانم دکتر بنده ۲۷ سالمه که بیماری کولیت السراتیو دارم کلونسکوپی شدم بار اول بیماری کولیت تشخیص داده شد تا یکسال که درمان شدم برای بار دوم کلون شدم گفتن بیماری کولیت خاموش شده متأسفانه ۲ روز بعد کلون دچار سوزش ودرد شدید ازناحیه مقعد شدم که بعداز ۲ هفته ابسه مقعدی تشخیص داده شد میشه گفت اثر کلونسکوپی بوده که دچارابسه شده ام. ممنون از راهنماییتون

        1. با اطمینان نمی توان نظر داد اما اگر قبلا دچار زخم شقاق مقعدی بودید احتمال تحریک آن با انجام آزمایش کولونوسکوپی وجود دارد.

  2. میلاد گفت:

    سلام خانم دکتر
    اگر فیستول معقدی با ترشح به داخل رکتوم باشه بعد عمل چند روز زمان می بره به سر کار برگردیم و احتمال عود و عفونت اون چقدره؟
    سپاسگزارم

    1. سلام لازم است ابتدا ام آر آی فیستول تجویز شود. بعد از مشخص شدن کامل مسیرهای فیستول می توان درباره دوره نقاهت و روش لیزر و جراحی فیستول نظر داد.

  3. هادی گفت:

    سلام خانم دکتر. بنده حدود 18 ماه پیش غده ی کوچکی در 2 سانتی متر بالاتر از مقعد مشاهده کردم و بعد با یک جراح عمومی مشورت کردم و جراحی شدم. جراح ابتدا حدس می زد که کیست مویی باشه اما بعد از عمل گفت که چیز خاصی نیست. بعد از حدود 15 ماه دوباره در اطراف محل قبلی ورم اتفاق افتاد و کم کم ورم بیشتر شد و بعد از 10 روز ترکید و از سوراخ ریزی که ایجاد شد، عفونت خارج شد. الان نزدیک به دو ماه هست که عفونت بسیار اندکی و گاهی با خون از اون سوراخ ریز خارج میشه که وقتی با دستمال محل رو تمیز می کنم، مشاهده میشه. علائم خاصی جز ترشح ندارم و درد خاصی هم ندارم، جز اندکی اون هم گاهی اوقات هنگام نشستن. می خوام نظر شما رو بدونم و اینکه اگر به عمل نیاز داره، می تونم با لیزر عمل کنم؟ و اینکه حدس شما چیه؟ من می خوام که درمان قطعی بشه.
    تشکر از شما متخصص گرامی.

    1. اگر در آن زمان کیست مویی نبود احتمال زیاد الان دیگر تبدیل به کیست مویی شده است. بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد جراحی که این جراحی را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهند انجام دهید. همچنین اگر این آبسه مربوط به ناحیه مقعد باشد احتمال فیستول مقعدی نیز وجود دارد. لیزر فیستول مقعدی برای اغلب فیستول ها امکانپذیر است.

  4. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشی. من چند روز قبل عمل لیزر آبسه مقعدی انجام دادم خواستم ببینم رد فیستول که برداشته شده است خودش ترمیم میشه یا باید بخیه زده می‌شده چون جای یک سوراخ باقی مونده. با تشکر از شما

    1. این مورد بستگی به روش جراحی پزشک معالج شما دارد. با ایشان در ارتباط باشید. بهتر است لیزر آبسه مقعدی بدون بخیه انجام شود.

  5. مهدی گفت:

    حدود یک ماه پیش خدمت شما رسیدیم برا درمان آبسه مقعدی با لیزر در اون موقع آبسه داخل بافت بود و نمی شد دید شما فرمودین که دوماه دیگه با عکس ام آر ای خدمت برسیم ولی الان چند روز که آبسه زده بیرون و چرکش داره خارج میشه ما به یه جراح خانوم دیگر مراجعه کردیم ایشون دستور سونوگرافی از ناحیه مقعد رو دادند انجام دادیم ناحیه آبسه رو مشخص کرده ولی فیستول مشخص نیست خانم جراح می‌فرمایند که سریعتر با جراحی و تخلیه بشه ما سرگردان شدیم می‌خواستیم با لیزر خدمت شما انجام بدیم ولی شما فرمودین که دوماه دیگه با عکس خدمت برسیم الان از آن زمان حدود یک ماه گذشته لطفا ما رو راهنمايي کنید که الان بیاییم خدمت شما یا بمونیم یک ماه دیگه فقط میترسم که دیر بشه و خطر داشته باشه لطف کن به ما بگویید چکار کنیم

    1. درناژ و تخلیه آبسه مقعدی را تا هر چند بار که عود کند لازم است فوری در نزد اولین جراح معتمد انجام دهید. ممکن است تا مشخیص شدن کامل مسیر فیستول دچار آبسه های جدید یا فیستول جدید هم شوید. رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه و سبزی و مینرال داشته باشید و حتما هر روز بعد از دفع مدفوع در لگن آب ولرم به مدت 10 دقیقه بنشینید. سپس ناحیه را تمیز و به آرامی خشک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *