کیست مویی

لیزر کیست مویی بدون عود

لیزر کیست مویی

کیست مویی پایین کمر یا سینوس پیلونیدال sinus pilonidal و یا پیلونیدال کیست pilonidal cyst خوانده می شود. لیزر کیست مویی توسط متخصص جراحی و لیزر باتجربه به روش بسته انجام می شود. سینوس مویی نوعی بیماری پوستی است و از آنجایی که نیاز به تخلیه و جراحی دارد، درمان آن مربوط به متخصص جراحی عمومی می شود. بیماری سینوس خوشخیم محسوب می شود و ارتباطی با سرطان ندارد.

کیست مویی پایین کمر یا موی برگشتی را عده ای با نام سرطان کیست مویی می شناسند که اشتباه است. زیرا مطلقا هیچ ارتباطی با سرطان ندارد. شما با خواندن این مقاله مطالب زیر را فرامی گیرید. همچنین در انتهای این مطلب تصاویر کیست مویی و فیلم جراحی کیست مویی (قبل و بعد) را می توانید مشاهده کنید.

تشخیص کیست مویی

تشخیص کیست مویی با مشاهده سوراخ هایی که بر روی پوست ایجاد کرده است و موهایی که از آنها خارج شده است

کاربرد لیزر در درمان کیست مویی

کیست مویی بدون تخریب و درناژ جدار کیست درمان قطعی نمی شود. بنابراین متخصص جراحی با یک نوع لیزر پرتوان عمل جراحی کیست مویی با لیزر را انجام می دهد و مو و محتویات مرده بافت را خارج می کند. سپس با فیبر نوعی دیگر از لیزر بقایای کیست را از بین می برد. در نهایت سوراخ های کوچک ایجاد شده را می بندد و اثری از اسکار و زخم جراحی در آینده باقی نخواهد ماند.

یک کاربرد دیگر لیزر بعد از جراحی و لیزر کیست مویی استفاده از لیزر موهای زائد برای جلوگیری از عود کیست مویی می باشد. بسته به نوع پوست بیمار و نوع مویی که در ناحیه پایین کمر می روید متخصص تشخیص می دهد که لیزر دایود یا الکس برای از بین بردن موهای زائد پایین کمر لازم است. معمولا بعد از 1 ماه بعد از لیزر کیست مویی به روش بسته بیمار می تواند از لیزر موهای زائد سود ببرد.

۴ کاربرد لیزر در درمان کیست مویی به شرح زیر می باشد:

۱-استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد

لیزرهای مختلفی با طول موج های گوناگون برای ازبین بردن موهای زائد استفاده می شوند. موهای مشکی وضخیم به این لیزرها خیلی خوب جواب می دهند و اتفاقا همین نوع از موها در بروز کیست مویی نقش دارند. بیمار باید بعد از عمل نظافت این ناحیه را رعایت کرده و از رشد موهای زائد در این ناحیه جلوگیری کند. نواحی یک تا دوسانتیمتر اطراف محل عمل شده و قسمت تحتانی تا ناحیه مقعد باید بطور مرتب از نظر رشد موهای زائد بررسی شده و تمیز شود. لیزر موهای زائد را می توان از بعد از عمل شروع کرد

۲-استفاده از دیود لیزر در درمان کیست مویی

در مراحل اولیه بیماری می توان با فیبر دیود وارد کیست شده و جداره ی کیست را از بین برد، در این صورت نیاز به جراحی نیست. بعد از اینکه فیبر لیزر خارج شد سینوس مویی برداشته شده و یک زخم بیضوی کوچک ایجاد می شود. این زخم چند روزی ترشح داشته تا اینکه جدار و محتویات کیست بطور کامل دفع شده وسپس زخم ترمیم می شود.

۳-استفاده از لیزر پرتوان برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست مویی

با این لیزر می توان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت. این روش در عمل کیست مویی وسیع؛ کیست مویی با سینوس های متعدد و کیست مویی عارضه دار استفاده می شود. محاسن استفاده از این لیزر در عمل کیست مویی شامل موارد زیر است:

  • به علت بسته شدن عروق کوچک توسط لیزر خونریزی حین عمل کیست مویی به حداقل می رسد
    لیزر عروق لنفاوی باز شده ی حین عمل کیست مویی را می بندد و در نتیجه ورم و درد بعد از عمل بسیار کاهش می یابد
  • لیزر عصب های قطع شده ی حین برش جراحی را ترمیم می کند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی کاهش میابد.
  • و از همه مهمتر اینکه لیزر پرتوان کیست مویی هنگامی که به بستر زخم تابانده می شود باعث از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین عمل کیست مویی می شود.

۴-استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم

لازم به ذکر است که در بیمارانی که توسط اینجانب با لیزر کیست مویی عمل شده اند تا کنون هیچ مورد عودی مشاهده نشده است . در بیمارانی که به علت های مختلف زخم کیست مویی بعد از عمل باز گذاشته می شود ۳-۲ ماه طول می کشد تا زخم بسته شود. برای ترمیم سریعتر زخم راه های گوناگونی وجود دارد.

لیزر درمانی با لیزر کم توان روش موثری است (لیزر تراپی). لیزرهای کم توان هفته ای ۳-۲ بار به زخم کیست مویی و بافت اطراف تابانده می شود. این لیزر با ایجاد بیواستیمولیشن باعث ترمیم سریعتر زخم کیست مویی می شود. البته باید توجه داشت که میزان اشعه ی تابیده شده به بستر زخم از بافت اطراف کمتر بوده و باید بطور دقیق محاسبه شود.از راه های دیگر بهبود جای عمل باز کیست مویی استفاده از ژل و پمادهای گوناگون است که سبب تحریک ترمیم بافتی می شود

مقایسه لیزر کیست مویی با جراحی های دیگر

کیست مویی پایین کمر چیست؟

سینوس پیلونیدال یا کیست مویی شامل یک کیسه در زیر پوست است که حاوی مو و بقایای مرده پوست است. در مراحل اولیه ممکن است برجستگی و التهاب کوچکی را احساس کنید. پس از مدت زمان کوتاهی این کیست منافذی به بیرون باز می کند و شما شاهد علائم بیشتری از بروز کیست مویی خواهید بود.

تا زمانی که جدار آن از بین نرود موهای زائد داخل آن رشد کرده و عفونت می کنند. بر اثر عدم درمان به موقع این ناحیه دچار آبسه و در نهایت فیستول می شود.

تشخیص کیست مویی

کیست مویی پیشرفته که تنها علائم آن یک سوراخ کوچک ناحیه انتهای کمر می باشد.

علت بروز کیست مویی پایین کمر

علت بروز کیست مویی هم می تواند به دلایل محیطی و عادات زندگی شخص باشد و هم می تواند زمینه وراثتی داشته باشد. افرادی که دارای پوست حساسی هستند و در عین حال پر مو و دارای موهای ضخیم هستند، بیشتر از افراد دیگر دچار موی برگشتی می شوند. همچنین افرادی که سابقه این بیماری در خانواده آن ها وجود دارد باید بیشتر از افراد دیگر مراقب باشند تا به سینوس مویی مبتلا نشوند.

سینوس پیلونیدال را بیماری Jeep Drivers نیز می نامند. زیرا بیماری رایج رانندگان جیپ در زمان جنگ جهانی بوده است. این افراد به دلیل نشستن طولانی بر روی صندلی سخت جیپ به این بیماری مبتلا می شدند.

علایم و تشخیص کیست مویی پایین کمر

همانطور که ذکر شد این عارضه پوستی در مراحل اولیه علامت خاصی ندارد و اگر سابقه این بیماری را در خانواده دارید بیشتر حساس باشید. در صورتی که برجستگی و حالت غیر طبیعی و تورم در پایین کمر احساس کردید سریعا به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا از عدم وجود خطر مطمئن شوید.

در مراحل پیشرفته تر ، سوراخ یا منفذهای ریزی در ناحیه مشاهده می کنید. در صورتی که عفونت کند ترشحات چرکی و بوی بدی را احساس خواهید کرد.

فیستول و آبسه می تواند همزمان با کیست مویی ایجاد شود کیست مویی در پایین کمر ممکن است عمقی به اندازه یک سانتی متر و یا بیشتر داشته باشد که در ویزیت اولیه نمی توان اندازه دقیق آن را تشخیص داد. تشخیص قطعی و اطمینان از میزان اندازه و ناحیه منتشره با ام آر ای و یا عکس رنگی به خوبی امکان پذیر است.

کیست مویی و فیستول

کیست مویی پیشرفته که عارضه دار شده است و علاوه بر عفونی شدن فیستوله نیز شده است.

تشخیص افتراقی کیست مویی پایین کمر

ممکن است کیست مویی با تراتوم اشتباه گرفته شود. به همین منظور تشخیص افتراقی کیست موئی از تراتوم بسیار مهم است. زمانی که به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه می کنید اگر تشخیص را بر تراتوم بگذارد شما را به یک انکولوژیست معرفی می کند. در این مواقع تراتوم باید کاملا تخلیه گردد و روند درمان، متفاوت خواهد بود.

پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

​اگر موهای ضخیمی دارید و مدت طولانی هم می نشینید حتما نکات زیر را رعایت کنید تا دچار سینوس پیلونیدال پایین کمر نشوید:

  • تمیز نگه داشتن ناحیه
  • اجتناب از نشستن های طولانی
  • عاری کردن ناحیه از مو به خصوص حذف موهای زائد توسط لیزر
  • جا به جایی کل زخم از خط وسط، زیرا عود همیشه در خط وسط روی می دهد
  • پایه برش لیزر باید شکاف وسطی جدید باشد بنابراین موها به راحتی آنجا جمع نمی شوند
  • اگر شغل نشسته دارید دقت کنید هر ۳۰ دقیقه بایستید و نشیمنگاه نرم انتخاب کنید
  • موهای زائد ناحیه را از بین ببرید. ( لیزر موهای زائد گزینه مناسبی برای این امر است )
  • از پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی اجتناب کنید
  • وزن خود را کم کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید

توجه داشته باشید طبق مقاله های خارجی ریشه کن کردن کیست مویی با عمل جراحی غیر ممکن است.

روش های درمان کیست مویی پایین کمر

اصل درمان کیست بر روی تخلیه و از بین بردن جدار است. اگر بیمار مبتلا به این عارضه همراه با بیماری های دیگری مثل آبسه مراجعه کند روند درمان بدین شکل است که ابتدا آبسه تخلیه می شود سپس عمل اصلی آغاز می شود.

در برخی موارد با تخلیه اولیه آبسه علائم سینوس پیلونیدال از بین خواهد رفت. در برخی موارد پزشک تشخیص می دهد که بیمار یک دوره آنتی بیوتیک مصرف کند و به بعد از آرام شدن التهاب ناحیه اقدام به جراحی و تخلیه نماید.

پیشنهاد می کنم عمل جراحی کیست مویی را به موقع انجام دهید تا دچار عوارض عدم درمان آن مثل فیستول نشوید. برای درمان سینوس پیلونیدال راه های زیادی گفته می شود. در ادامه هر کدام از این روش های درمانی را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

لیزر کیست مویی پایین کمر

قبل و بعد لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک

۱. درمان کیست مویی پایین کمر با لیزر

لیزر، بهترین روش درمان کیست مویی است. لیزر کیست مویی به دو روش زیر انجام می شود.

  • لیزر درمانی با لیزر کم توان
  • کیستکتومی با لیزر پر توان

در روش لیزر درمانی که روش کم تهاجمی است فیبر لیزر از سوراخ یا سوراخ های کوچکی به داخل جدار کیست رانده می شود و جدار را از بین می برد. متخصص جراحی داروهای مورد نیاز را تجویز می کند و بدون این که زخم باز شده باشد یا بخیه زده شود بسته باقی خواهد ماند.

در روش کیستکتومی یا عمل جراحی برداشتن بافت حاوی کیست مویی با لیزر پر توان ابتدا زخم باز می شود. با ظرافت زیادی جراحی انجام می شود و بدون این که به بافت سالم اطراف آسیبی برسد کیست برداشته می شود و بقایای مرده کاملا با لیزر تمیز می شود.

انتهای عمل بسته به مهارت و تجربه متخصص جراحی و لیزر به دو روش انجام می شود: زخم باز گذاشته می شود و بیمار حداقل تا ۲ ماه بعد از عمل نیاز به مراقبت شدید از پانسمان دارد.در جراحی بسته زخم توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر و با تجربه بسته می شود و بیمار تنها یک شب استراحت می کند. در روش جراحی و لیزر به روش بسته دیگر خبری از پانسمان و مراقبت های سخت و طاقت فرسا از زخم نیست.

فیلم لیزر کیست مویی

در فیلم لیزر کیست مویی پایین مشاهده می کنید که بافت کیست کاملا تخلیه می شود. همانطور که در تصاویر قبل و بعد لیزر کیست مویی مشاهده می کنید پس از تخلیه کیست ناحیه جراحی کاملا بسته می شود. بستن محل جراحی با لیزر توسط دکتر زهرا سعادتی به روش پلاستیک انجام می شود و در آینده اثری از جراحی بر روی بدن بیمار باقی نخواهد ماند.

با این که جدار کیست کاملا تخلیه می شود و دیگر اثری از بافت و بقایای کیست مویی باقی نخواهد ماند. به این ترتیب لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک کاملا بدون عود و بازگشت انجام می شود.

در اینجا فیلم لیزر کیست مویی را مشاهده می کنید که توسط متخصص جراحی و لیزر انجام شده است. در محل کیست مویی متخصص یک سوراخ کوچک را باز می نماید. این برش ممکن است با لیزر پرتوان یا کوتر ایجاد شود. دکتر زهرا سعادتی تمامی برش ها را با لیزر پرتوان دی اکسید کربن ایجاد می کنند. سپس فایبر لیزر به داخل سوراخ ایجاد شده وارد می شود و تا انتهای ترکت وارد می شود.

انتهای ترکت چند سانتی متر پایین تر از کیست مویی ایجاد شده می باشد. سپس نور لیزر با فواصل کوتاهی تابانده می شود و یک سانت یک سانت بالا می آید. در حال خارج کردن فایبر اشعه به جدار کیست تابانده می شود تا جدار کیست از بین برود.

اگر طول کیست مویی زیاد باشد می توان تعداد سوراخ های ایجاد شده را بیشتر کرد تا درناژ کیست مویی بهتر و راحت تر انجام شود.

۲. درمان کیست مویی بدون جراحی

همان طور که گفتیم مسلما مطمئن ترین روش برای درمان سینوس پیلونیدال جراحی است. اما در صورتی که هنوز کیست عفونت نکرده باشد و خیلی کوچک باشد از درمان خانگی کیست مویی می توان استفاده کرد تا از تشدید بیماری جلوگیری کرد. لازم به تذکر است که درمان خانگی و بدون جراحی روش مطمئنی نیست اما می تواند تاثیر گذار باشد.

روش هایی که در ادامه مطرح شده می تواند تا حدی از بروز سینوس پیلونیدال جلوگیری کند. نوشیدن آب، استفاده از روغن درخت چای، استفاده از سیر، کمپرس آب گرم، روغن کرچک و برای ترمیم جای زخم کیست مویی استفاده از عسل، آلوئه ورا و روغن نارگیل توصیه می شود.

۳. درمان کیست مویی با دارو

همانطور که گفته شد، شدت بیماری سینوس می تواند متفاوت باشد. این میزان را متخصص جراحی تشخیص می دهد. پس قبل از استفاده از هر نوع دارو حتما با متخصص جراحی مشورت کنید. پزشک متخصص می تواند شدت بیماری شما را تشخیص دهد و مسیر درمانی شما را مشخص می کند.

در نظر داشته باشید که تجویز دارو برای کیست مویی صرفا جهت کاهش عفونت و آماده کردن ناحیه برای عمل جراحی یا لیزر کیست مویی تجویز می شود.

۴. درمان کیست مویی با طب سنتی

همان طور که می دانید طب سنتی یک نوع روش درمانی است. این روش درمانی برای مسائل مختلف راه حل های خاص خود را دارد. صحبت در مورد روش های آن در حوزه تخصص کلینیک ما نیست و بهتر است برای کسب اطلاعات در این زمینه با متخصص مربوط به طب سنتی مشورت شود. اما فراموش نکنید که بهترین روش درمان کیست مویی روش های ثابت شده است و برای درمان این بیماری آزمون و خطا نکنید.

برخی از داروهای سنتی نه تنها به بهبود وضعیت کیست مویی کمک نمی کنند بلکه آسیب جدی به بافت ناحیه وارد می کنند و لیزر کیست مویی به روش بسته را دچار مشکل می کنند.

هزینه و عمل جراحی کیست مویی

در قسمت درمان کیست مویی با لیزر در مورد روش انجام این جراحی توضیح داده ایم. روش جراحی با لیزر بهتر از سایر روش های جراحی است. برای اطلاع از هزینه عمل جراحی کیست مویی نیز می توانید به کلینیک مراجعه کنید و پس از معاینه شدن متوجه وضعیت بیماری خود بشوید. هزینه لیزر کیست مویی از جراحی باز و معمول که در بیمارستان های دولتی انجام می شود بالاتر است.

اما دیگر بیمار نیاز به خرید پانسمان و گاز استریل و تعویض روزانه پانسمان ندارد. احتمال عود نیز در جراحی با لیزر پایین تر است. در این وضعیت بیمار نیاز به جراحی مجدد و پرداخت مجدد هزینه نخواهد داشت. نتیجه این که هزینه لیزر کیست مویی نسبت به جراحی باز و معمول به صرفه تر است.

عکس کیست مویی

در بخشعکس کیست مویی تصاویری آورده شده است. ممکن است برای تشخیص کیست مویی دیدن این تصاویر کافی نباشد و لازم است به متخصص مراجعه بفرمایید. در اینجا می توانید تصاویر قبل و بعد لیزر کیست مویی را نیز مشاهده بفرمایید و تفاوت آن را با روش جراحی باز کیست مویی دریابید.

آشنایی با انواع جراحی کیست مویی پایین کمر

انواع جراحی کیست مویی پایین کمر به دو دسته باز و بسته تقسیم می شود. ممکن است برای انجام این جراحی ها یکی از ابزارهای جراحی مثل بیستوری، کوتر، یا لیزر پرتوان جراحی استفاده شود.

۱. جراحی به روش باز کیست مویی پایین کمر

این عمل با بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. در این روش بافت حاوی کیست بطور کامل خارج می شود. اگر کیست بطور کامل خارج نشود احتمال عود زیاد است و به همین خاطر می توان از تزریق مواد رنگی قبل از شروع عمل کمک گرفت.

بعد از خارج کردن کیست ، زخم باز گذاشته شده و با گاز مرطوب پر می شود . یک تا دو روز بعد می توان گازها را خارج کرده و زخم را با سرم نمکی شستشو داد. گاهی می توان از ژل یا پماد های تسریع کننده رشد بافتی کمک گرفت .سپس زخم باید مجددا با گاز مرطوب پر شود.

زخم کیست مویی ممکن است در روزهای اول ترشح زیادی داشته باشد که غیر طبیعی نبوده و عفونی نیست. اگر داخل زخم با گاز پر نشود ترشحات در این محل جمع شده و بوی بد می گیرد. ۲۴ الی ۷۲ ساعت بعد از عمل باز کیست مویی قبل از انجام پانسمان بیمار می تواند حمام کرده و داخل زخم را شستشو کند یا در لگن آب گرم و نمک یا کمی بتادین بنشیند. در این روش بعد از ۳-۲ ماه زخم ترمیم خواهد شد،

۲. جراحی به روش بسته کیست مویی پایین کمر

بیمار در روزهای اولیه پانسمان دارد. گاهی پزشک مربوطه برای بیمار درن برای تخلیه ترشحات می گذارد که پس از کاهش ترشحات می توان آن را خارج کرد بنابراین زمان ویزیت اول را جراح مربوطه مشخص می کند. به علت نزدیکی این ناحیه به مقعد باید مراقب بود که زخم آلوده نشود. معمولا بخیه ها بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز خارج می شود.

نکته مهم در هردو روش این است که شخص باید بعد از عمل از تجمع و رشد مو در این ناحیه جلوگیری کند در این روش بعد از خارج کردن کیست، زخم به روش های مختلف بسته می شود{بستن به روش ساده یا فلپ بافت اطراف} بسته به نظر جراح می توان از درن برای خروجترشحات استفاده کرد. بستن زخم بوسیله فلپ بطور اصلی در کیست های عود کرده یا دچار عارضه انجام می شود. این روش اسکار را کم تر کرده و باعث مسطح تر شدن فاصله ی بین دو باتک و کم تر شدن عود می شود.

یک روش جدید و کم تر تهاجمی تراشیدن کیست و پرکردن ان با چسب فیبرین است. این روش فوائدی دارد که شامل درد کم تر از جراحی سنتی و برگشتن سریع تر به زندگی نرمال بعد از یک تا دو روز است. یک روش دیگر تزریق فنل است. اگر زخم جراحی در خط وسط بخیه زده شود احتمال عود آن بیش تر است

لیزر کیست مویی به روش بسته

لیزر کیست مویی به روش بسته یعنی این کهجراحی کیست مویی با لیزر انجام می شود و در انتهای جراحی محل زخم با بخیه بسته می شود. عمل جراحی کیست مویی با لیزر یکی از آخرین دستاوردهای علم پزشکی است که سالهاست در دنیا استفاده می شود. هرچند در ایران تقریبا تازگی دارد و حتی در برخی از شهرستان ها نسبت به استفاده از لیزر مقاومت می شود تنها به دلیل این که هزینه بیشتری دارد. اما با مطالعه مزایای لیزر کیست مویی به خصوص به روش بسته متوجه می شود که لیزر هزاران بار نسبت به جراحی باز و سنتی ارجح است.

قبل از هر چیز این حقیقت درباره لیزر کیست مویی مهم است که فیبر لیزر سوپر تین است یعنی بسیار بسیار نازک که این مزیت لیزر باعث می شود جراحت و خونریزی و دردی که تیغ جراحی ایجاد می کند به وجود نیاید. دکتر زهرا سعادتی از سال 1386 لیزر کیست مویی به روش بسته را آغاز نموده اند و نتایج این جراحی را بسیار بهتر از دیگر روش های جراحی کیست مویی می دانند.

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر دوره های جراحی با لیزر و کار با لیزر را در روسیه و ترکیه و دانشگاه شهید بهشتی تهران گذرانده اند. هم اکنون ایشان روشی جدید برای جراحی و بخیه کیست مویی ابداع کرده اند که دیگر بیمار درگیر پانسمان های طاقت فرسا و طولانی (بیش از ۲ ماه) نیست و جای بخیه و جراحی نیز باقی نمی ماند.

سوالات متداول لیزر کیست مویی پایین کمر

1-چه نوع لیزری برای موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی استفاده می شود؟

با توجه به ضخامت موی زائد و رنگ پوست نوع لیزر موهای زائد مشخص می شود. معمولا بهترین لیزر برای لیزر موهای زائد مشکی و ضخیم با پوست سفید، لیزر الکس می باشد. برای موهای کرکی و پوست های تیره این نوع لیزر موی زائد توصیه نمی شود. در این مورد می توانید از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

2-چه نوع لیزری برای جراحی کیست مویی استفاده می شود؟

لیزری که برای کیست مویی استفاده می شود سوپر تین است یعنی خیلی نازک بوده و فقط ۴۰۰ میکرون یعنی کمتر از ۱ میلیمتر قطر دارد. این لیزر وارد محوطه ی کیست شده و بعد از چند تابش جدار کیست از بین می رود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

244 دیدگاه برای “لیزر کیست مویی بدون عود

  1. .... گفت:

    من۵ماه میشه ک ب این مریضی مبتلا شدم ایاعمل میشم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      باید معاینه شوید.

      1. کیهان گفت:

        سلام وقت بخیر من عمل جراحی رو انجام دادم ولی وقتی بلند میشم تا ی تحرکی پیدا کنم فشارم میفته و پاهام اصلا قدرت تکان دادن ندارن مشکل از چیه؟ خانوم دکتر

        1. این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. معمولا این علائم شما ارتباطی با جراحی کیست مویی ندارد.

  2. Amir گفت:

    سلام من ۲۶ سال سنمه و الان حدود دو سه ساله که این مریضی رو دارم و بخاطر فیلمهای که دیدم ترس دارم عمل بکنم و الان درحال تشکیل سومین سوراخ تو پایین کمرم هست و طبق عکسی که گذاشتین درحال پیشرفته و واقعا خسته شدم از این وضعیت و میخام یک راه مطمئن و بی دردسر که باعث‌نشه از کار بیوفتم و خونه نشین بشم برای یه مدت خواهشا اگه راهی هست برای این که تضمینی باشه و با دردسر کمتر پیشنهاد بدین ممنون

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام. عمل با لیزر بهترین راه درمان می باشد.عمل با لیزر طول درمان کوتاهی دارد. شما موقع عمل بهوش نیستی که عمل و ببینی و دردی حس نمی کنی و بعد عمل حتما توصیه می شود که موهای آن ناحیه را لیزر مو های زاید انجام دهید و از نشستن طولانی و چاقی پرهیز کنید.

    2. امیر اکبری گفت:

      خانم دکتر لیزر کیست مویی که پیشرفته باشه همراه با فیستول و آبسه باشه چقدر طول میکشه؟

      1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام بین 20 دقیقه تا نهایت 40 دقیقه طول خواهد کشید.

  3. محمدعلی ظفرطلب گفت:

    لیرزموهای کمربه پایین هزینه اش چقدرهست

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید.

      1. نگار گفت:

        سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من حدودا ۱۰ روز هست که در مشهد به روش باز جراحی انجام دادم متاسفانه اطلاعاتی درباره لیزر و روش بسته نداشتم و الان با دیدن این حجم از زخم باز واقعا ترسیدم و میخواستم بدونم امکانش هست این محل بخیه زده بشه؟؟

        1. لازم است معاینه شوید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  4. مسلم گفت:

    میخواستم عمل کنم مشاوره میخواستم سلام

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام . باید معاینه شوید. با شماره ۰۲۱۲۲۷۶۱۶۰۰ تماس بگیرید

  5. محسن علیخانی گفت:

    سلام دکتر جان.خسته نباشی.دکتر چند ماه پیش متوجه کیست موهی در پشتم شدم که بعد از مدتی با مصرف دار و خذف شد و ازبین رفت.الان بعد از چند ما حس میکنم پوست پشتم قسمت پایینتر کیست صاف نیست.ایا بنظر شما مو در انجا رشد کرده و نیاز ب جراحی دارد و هزینه ان چقدر است باتشکر

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام. نیاز به معاینه هست .پیشنهاد می کنم مو های ناحیه را لیزر کنید و همیشه تمیز باشد و از نشستن های طولانی پرهیز کنید از عود مجدد کیست مویی جلوگیری می کند. دکتر زهرا سعادتی

      1. سپیده راحمی پور گفت:

        سلام.من نزدیک ۴ ماهه که عمل جراحی باز کیست مویی انجام دادم و زمانی زیادی از کشیدن بخیه ام میگذره. دکتر قسمتی رو باز گذاشته که ترشح و خونابه بیاد بیرون. الان نزدیک ۴ ماهه هست یه قسمت جای عمل بسته نمیشه. و ترشح و خون کم میادش مدائم. و چون از پد روزانه زیاد استفاده کردم .الان دیگه استفاده نمیکنم از پد.چون پوستم حساس شده و خارش دارم خیلی. دکترم گفت حموم کنم تقریبا هر روز و انجام دادم . خوندم رطوبت برای زخم خوب نیست. نیاز به راهنمایی شما دارم. چیکار کنم که خون و ترشح کمی که دارم قطع بشه و زخم زودتر بسته بشه؟. و چیکار کنم خارش شدیدم من از بین بره؟.من شهرستانم امکان اومدن به تهران رو ندارم. میخواستم در این دو مورد راهنمایی کنید من رو. نزدیک سه هفته پیش دکتر داخلی هم رفتم گفت زخم کاملا تمیز و خوبه.یه ماه و نیم پیش هم دکتر خودم همین رو گفته .واقعا نمیدونم چیکار کنم. عکس از زخمم بطور کامل و واضح دارم.

        1. احتمالا مشکلی در زیر زخم وجود دارد و یا مراقبت و تغذیه شما مشکل دارد. از مطب وقت ویزیت از راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس روی واتساپ تشخیص نهایی و روش درمان مناسب اعلام می شود. برای جلوگیری از عود کیست مویی از بین بردن موهای زائد ناحیه نیز ضروری است.

  6. محدثه گفت:

    سلام.خواهر من ۱ سالی میشه ک بالای باسنش این کیست هست.اوایل فکر میکردیم جوشه چرکیه.چون یه مدت پر میشه و درد داشتو دوباره خالی میشه.حدود۳ سانته.ایا عمل جراحی احتیاج داره؟؟همکاری تو اصفهان برای معرفی دارین یا باید بیایم خدمت خودتون؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام .بله کیست مویی شما نیاز به جراحی دارد. سریعا برای درمان اقدام کنید . دکتر زهرا سعادتی

  7. ف حساوی گفت:

    سلام من سه بار به روش سنتی عمل کردم که متاسفانه حتی یک روزم بهبودی حاصل نشد عوارض کمتر میشد ولی کامل برطرف نشد با توجه به اینکه بچه کوچک دارم امکان جراحی باز را ندارم آیا با لیزر مشکلم رفع میشه و دوره نقاهتش چقدر هستش؟هزینه رو میفرمایید؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام .بیمار باید بعد از عمل از تجمع و رشد مو در این ناحیه جلوگیری کند مشاهده شده حتی بعد از ۴ سال از عمل کیست مویی که کاملا بهبود یافته به علت عدم رعایت این مسئله کیست مویی عود کرده است برای دریافت دارو و ویزیت اولیه بیمار یک بار هزینه ویزیت متخصص جراحی را پرداخت می کند و در صورتی که نیاز به جراحی با لیزر و یا لیزر درمانی کیست مویی داشته باشد از ۱ میلیون تومان به بالا هزینه درمان و یا عمل جراحی با لیزر خواهد بود. لطفا برای دریافت نوبت و انتخاب بهترین و جدیدترین روش درمان کیست مویی پایین کمر با مطب خانم دکتر سعادتی تماس بگیرید ۲۲۷۶۱۶۰۰

  8. //// گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و در ناحیه موهای زائد بیکینی دچار کیست مویی شدم.میخواستم بدونم توی این ناحیه هم میشه با لیزر جراحی کرد؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله با لیزر می توان انواع کیست مویی را با لیزر جراحی کرد. البته باید ویزیت شوید و پزشک متخصص تشخیص می دهد که شما نیاز به جراحی دارید یا خیر

  9. شایان گفت:

    سلام خانم دكتر خدمتتون عرض كنم كه من ١ سال ميشه كه عمل كردم و عملم به روش بسته بود ولي هفته قبل يكم سوزش داشتم جاي زخم عملم و وقتي با دستمال پاكش كردم فعميدم كه روي زخم پاييني ماده زرد رنگ ديده ميشد كه فكر كردم عود كرده باشه و به دكتر مراجعه كردم و دكتر چك اپ گفت كه جاي زخمات كاملن بستس و امكان عود نيست و از ٣ جاي زخم جراحي ١ جاي زخم بعد از يك سال هنوز پوست نياورده و كمي سورزخ است كه برايم انتي بيوتيك نوشت و كرم ترميم بافت پوست و تا جايي كه يادم هست بخيه اخري جايي كه سرخ شده بنظر مياد موقع كندن بخيه هم يك كمي خون الود بود و ازش كمي خون ميومد طوري كه بعد ٢ هفته هنوز جاي زخم تازه بود ولي چون خارج از كشور زندگي ميكنم و عملم را در ايران انجام داده بودم و سفر برگشت در پيش داشتم به پرستار گفتم كه بخيه اخري هم رو هم جدا كنه و الان با گذشت ١ سال هنوز در همون جا مشكل دارم و خواستم نظر شما رو بپرسم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به این که پرونده درمان و جراحی کیست مویی شما نزد متخصص دیگری است من نمی توانم بدون ویزیت و معاینه نظری بدهم توصیه می کنم اگر به پزشک خود دسترسی دارید برای ویزیت مجدد مراجعه کنید تا مراقبت های لازم بعد از جراحی را دوباره به شما گوشزد کنند. اما اگر در راه دور هستید و به پزشک خود نیز دسترسی ندارید می توانید با مطب من تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم جهت ویزیت آنلاین شما انجام شود.

  10. حسین ا گفت:

    سلام دکتر میشه بگید دوره ی نقاهت جراحی لیزر چند روز است ؟ ایا در حد دو سه روز است یا بیشتر طول میکشد ؟؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام یک شب استراحت نیاز دارید و اگر از نشستن طولانی خودداری کنید می توانید فردای روز جراحی کیست مویی با لیزر به محل کار خود بازگردید. دوره نقاهت جراحی کیست مویی با لیزر بیشتر از دو یا سه روز نیست و از روز سوم بخیه ها نیز برداشته می شود

  11. ر.ع گفت:

    سلام.من بین خط باسنم حدود یک هفته است که قرمزه و وقتی با دست فشار میدم خیلی کم درد میکنه اما هیچ حفره یا ترشح چرکی وجود نداره از پماد سوختگی استفاده کردم بهتر شده اما کامل خوب نشده ایا ممکنه کیست مویی باشه؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      بله ممکنه کیست مویی باشه از مطب وقت ویزیت بگیرید و ناحیه را هم دست کاری نکنید

  12. رضا هادی پور گفت:

    سلام بنده مدت ۲۰سال است که کیست مویی دارم یکماه پیش ابسه پری انال عمل کردم میخواستم برای عمل بالیزر کیست چه زمانی مناسبه وکی وقت بگیرم وهزینه اش چقدر میشه ممنون

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا با مطب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند ۰۲۱۲۲۷۶۱۶۰۰ اگر راه دور هستین درخواست ویزیت آنلاین بدهید. هرچه سریعتر برای درمان اقدام فرمایید بهتر است و کمتر دچار عوارض کیست مویی خواهید شد. هزینه درمان و لیزر کیست مویی بعد از ویزیت دقیقا اعلام خواهد شد

  13. ..... گفت:

    سلام برای جراحی با لیزر نیاز به بستری هست یا پس از عمل بیمار ترخیص میشه؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر نیازی نیست و بعد از لیزر کیست مویی مرخص می شوید.

  14. ..... گفت:

    سلام چه مدت بعداز انجام جراحی با لیزر میتونم فعالیت ورزشی شروع کنم؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      بستگی به نوع ورزش دارد معمولا ورزش سبک را می توانید یک هفته بعد از لیزر کیست مویی به آرامی شروع کنید

  15. شاهین گفت:

    سلام وقت بخیر خانوم دکتر عرضی داشتم خدممتون البته جسارته من حدود ۳۵ روز هست عمل کیست مویی انجام دادم هرروز هم ۳ بار شستشو انجام میدم روش هم باگاز استریل میپوشانم ولی عمق عمل من به اندازه ای بزرگ بود که به مشت بچه جا میشد خواستم بگم از اون موقع شاید ۵ درصد گوشت روش اومده باشه روش زیاد تغییری نکرده همچنان هنوز هم خون ابه رو دارم پیش پزشک ام رفتم گفت طبیعی هست ۳ ۴ ماه زمان میبره تا پر بشه هیچ کاری نیست انجام داد واقعیتش خیلی خسته کننده شده برام که هر روز ۳ بار حموم بدی و هر بار هم پانسمان عوض کنی و ولی فرقی نکرده باشی میشه راهنمایی ام کنین ممنون میشم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  16. سعید گفت:

    سلامدببخشید اگر کیست مویی کوچک باشد نیاز به عمل دارد و قیمتش چقدر میشود

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام کیست مویی به هر اندازه ای که باشد باید جدار کیست توسط متخصص جراحی از بین برود و درمان شود در غیر این صورت عوارض گوناگونی خواهد داشت. بعد از معاینه و انتخاب روش مناسب برای درمان کیست مویی شما هزینه درمان کیست مویی اعلام می شود

  17. امیراکبر موسوی گفت:

    سلام خسته نباشید.ببخشید مزاحم شدم من کیس مویی دارم با نگاه کردم به فیلمهای عمل روشه لیزرو پسندیم واسه عمل لطفا اگه زحمت نباشه راهنمای کنید تا بیام واسه عمل .مرسی

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا باید از مطب وقت ویزیت بگیرید

  18. محدثه گفت:

    سلام خسته نباشین ..میشه خاهشا یه دکتر متخصص لیزر کیست مویی تواصفهان بهم معرفی کنین هرچی میگردم تواصفهان نی

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید

  19. محمد رسول محمدی گفت:

    سلام من هفت هشت ماهی میشه عمل کردم که جای عمل بخیه شده الان چند وقت یه بار دوباره زخم میشه خواستم بدونم دلیلش چیه درمان داره؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز کنند. احتمال عود کیست مویی در این مواقع وجود دارد. موهای زائد ناحیه را نیز با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید

  20. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر ۵ سالی هست عمل کردم جای بخیه ها واقعا اذیتم میکنن با توجه به اینکه من مجردم و خانم …میخواستم بپرسم با چه روشی میشه جای بخیه ها رو ترمیم کرد و تا حدی بخیه هارو ناپدید کرد آیا با روش لیزر میشه بخیه هارو کمرنگ کرد چون جای بخیه ها خیلی بزرگ هستند…

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد. اگر راه دور هستین با مطب تماس بگیرید و درخواست ویزیت آنلاین بدهید.

  21. سحر گفت:

    سلام خسته نباشید. من چند روز پیش صبح که از خواب بیدار شدم هنگام نشستن در قسمت دنبالچه احساس درد کردم. بعد که نگاه کردم در قسمت بالای مقعد انتهای خط باسن یه کم حالت ورم کوچیک بود که یکم قرمز شده بود و یک سوراخ خیلی ریز هم کنارش بود دقیقا وسط خط باسن. بعد از الکل استفاده کردم و اون ناحیه رو چند روز با الکل شستم تا اینکه یواش یواش قرمزی و ورم و درد از بین رفت. اما هنوز اون سوراخ ریز هست. میخواستم بدونم آیا دچار کیست مویی شدم؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا دچار کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال شده اید. با استفاده از الکل توانسته اید عفونت را تا حدی کنترل کنید. اما برای درمان قطعی و جلوگیری از انتشار کیست حتما باید جدار کیست از بین برود.

  22. کریم گفت:

    سلام من خیلی وقته که مشکل کیست دارم بعضی وقتها که بیشتر رانندگی میکنم دو سه روزی درد میکشم ولی بعضی وقتها خارش داره و موها میان بیرون فقط از ترس جراحی هست که نمیتونم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      جراحی با لیزر و به روش بسته ترسی ندارد و دوره نقاهت بسیار بسیار کوتاهی دارد.

  23. فاطمه محمدی گفت:

    باسلام من ۲۹مهر۹۸عمل بسته کیست مویی انجام دادم ک خیلی کوچیک بود و دکتر داخل زخمم درن گداشتن و بعداز ۴روز دراوردنش الان بخیه هامم کشیدم پایینش ی سوراخ هست ایا اونجا جای درن هستش و اگر جای درن هست چقدر طول میکشه خوب بشه کامل و اینکه قرص مترونیدازول و سیپروفلولاکسین مصرف کردم باشتکر

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را جراحی نکرده ام و نمی توانم در این مورد نظر بدهم. من بیمارانم را با لیزر جراحی می کنم و معمولا طی یک ماه چنین سوراخی به جای نمی گذارد.

  24. مهدی گفت:

    با سلام و احترام، باتوجه به اینکه خام دکتر عملهای زیادی انجام داده اند، آیا آمار دقیقی از میزان موفقیت عمل لیزر بسته در درمان بیماری پیلونیدال دارید؟ به عنوان مثال چه تعداد از بیماران عمل شده با این روش در دو سال اول بعد از عمل شاهد بازگشت این بیماری بوده اند؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام طی هزاران جراحی انجام شده از سال ۸۶ تا کنون خوشبختانه مورد عود و بازگشتی گزارش نشده است

  25. فاطمه یزدی گفت:

    سلام خانم دکتر من کیست موی در بین دو سینه هام دارم یک بار عمل سر پای انجام دادم ولی دوباره از بالاتر درست شد من خیلی می ترسم چه کار کنم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      دوباره باید توسط متخصص تخلیه شود. موزدایی ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر انجام دهید که دوباره دوچار عود نشوید.

  26. رضا دادگر گفت:

    سلام ببخشید خانم دکتر من یک ماهه عمل جراحی باز کیست مویی کردم دکتر برام پماد الیووهانی نوشت استفاده کردم الان داخل زخمم یک قسمتش چند تیکه گوشت دایره ای شکل آورده رفتم دکتر گفت چیزی نیست اون گوشتها درصد چربی بالاست بخاطر همین به هم نمیچسبن با قیچی کندشون ولی انتهاشون باقی مانده. بنظر شما مشکلی هست؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را معاینه نکرده ام. طبق دستور پزشک معالج مراقبت های لازم را انجام دهید. اگر روند بهبودی رو به جلوست مشکلی نیست.

  27. محمد گفت:

    سلام من عمل بسته و لیزر (دوتاش رو باهم گفتن نیازه) انجام دادم . یه قسمت رو برای خروج ترشحات باز گذاشت و بعد سه هفته بخیه رو کشیدم. الان ۸ ماه میگذره و خوب شده فقط همون قسمت باز ، هنوزم بازه .طبیعیه یا خیر ؟؟ از خودشون پرسیدم گفتن بیا باید یه شکاف کوچیک بدم و چنتا بخیه (تو تلگرام گفتن) . میخواستم نظر شمارو بدونم. ممنون میشم جواب بدید .

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را معاینه نکرده ام و از پرونده بیماری شما اطلاعی ندارم. طبق نظر پزشک معالج عمل کنید.

  28. mahdi گفت:

    ببخشید برای من که فقط حفره است و بعضی وقتا چرک و حون حارج میشه امکانش هست که با انتی بیوتیک حل شه چون هنوز ابسه نزده

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام در هر صورت باید تخلیه و درناژ شود. با دارو فقط می توانید برای مدت کوتاهی از بروز آبسه و پیشرفت بیماری جلوگیری کنید.

  29. اااااا گفت:

    سلام همسرم مبتلا هستند ولی هیچ بیمارستانی قبول نمیکنه عمل کنه بخاطر شرایط کرونا والان درد داره ومیگه کیست سفت شده پیشنهادی دارید‍؟ما شهرستانیم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید یک وقت ویزیت غیر حضوری بگیرید. بعد از ویزیت به ایشان وقت می دهیم که تشریف بیاورند مستقیم کلینیک جراحیشون انجام بشه.

  30. ----- گفت:

    دکتر سلام میخاستم بدون امکانش هست جای بخیه عمل باز کیست مویی را اصلاح کرد؟ حدود ۱۰ سالی میگزره و خیلی بدشکل هست و آزار دهنده

  31. زهرا سعادتی گفت:

    سلام باید معاینه شوید. در برخی موارد امکانپذیر است. شما می توانید با مطب تماس بگیرید و یک ویزیت غیر حضوری بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه می توان نظر داد.

  32. علی رانه گفت:

    سلام خسته نباشید . من عمل کیست مویی باز انجام دادم و از عملم الان ۴ ماه هست که میگذره . یک پرستار ماهر هم این ۴ ماه پانسمانم کرده . محل عمل پر شده ولی پوست نگرفته . حالا امروز دکتر گفت که قسمت پایینی عمل حفره به وجود اومده . حالا باید عمل کنم دوباره ؟ خیلی ممنون .

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام بعد از معاینه می توان نظر داد.

  33. mahdi گفت:

    سلام من ۱۶ سالم هست و اولین سوراخ روی پوستنم ایجاد شده و در گاهی اوقات شاید کمی خون ترشح کند به چرک اما ابسه نکرده ایا حتما لازم به مراجعه به دکتر هست یه چون ابسه نکرده اشکالی نداره؟ضمنا نمیدونم که چند ماه این مریضی رو دارم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام قبل از این که دچار آبسه و عوارض بعدی شود به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید.

  34. سید علی گفت:

    با سلام میخواستم بدونم دوره نقاهت عمل کیست مویی با لیزر چقدر هستش؟ ممنون

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام در صورتی که جراحی کیست مویی با لیزر و به روش بسته باشد یک شب استراحت می کنید و از فردای روز عمل به محیط و زندگی عادی خود بازمی گردید. در صورتی که شغل سنگین دارید بهتر است ۳ روز مرخصی بگیرید و از انجام فعالیت های سنگین بین ۳ تا ۷ روز پرهیز کنید.

  35. غزاله هداوند گفت:

    سلام من همسرم کیست مویی داره و به دکتر مراجعه کرده و بهش گفتن خیلی ریزه و ۵ ۶ ماه دیگه بیا جراحی کن.اما من قبول نکردم و گفتم تا بزرگ نشده با لیزر از بین ببره آیا این امکانش هست.؟ درد و التهاب نداره فقط زیاد میشینه خونریزی میکنه . عمل جراحیش خیلی بده میشه الان با لیزر از بین بره ؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله در حال حاضر امکان جراحی کیست مویی با لیزر وجود دارد. برای گرفتن وقت با مطب تماس بگیرید. ۰۲۱۲۲۷۶۱۶۰۰

  36. جمیله گفت:

    نسلام کیست مویی داشتم حدود چهار پنج ما ه است که عمل شدم یک ماه پیش پایین تر از کیست بین دوتا دنباله هام یه جوش تو قسمت نازک پوست زد که ترکید وخون ترشح میشد ومن فشاردادم بعداز یک روزتخلیه شد وجوشه خوابید میخاستم بپرسم ایا مربوط به کیست بوده

    1. زهرا سعادتی گفت:

      در صورتی که موهای این ناحیه را به درستی از بین نبرده اید ممکن است دچار کیست مویی شده باشید. به هیچ عنوان آبسه تشکیل شده در این ناحیه را دست کاری نکنید و به یک متخصص جراحی مراجعه کنید.

  37. بهروز بیات گفت:

    سلام من۴روزه پشتم درد میکنه دوروزه ازش چرک وخون میاد باید چیکار کنم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. اگر مبتلا به کیست مویی پایین کمر باشید بهتر است با لیزر پرتوان و به روش بسته تحت جراحی قرار بگیرید. درمان دارویی برای کیست مویی کافی نیست و حتما باید کیست مویی تخلیه و درناژ شود.

  38. mahdi گفت:

    سلام من مدتی کیست مویی باز دارم به دکتر رفتم گفت بعد از کرونا بیا.چند شب پیش مقداری مو از داخل ان خارج شده بود این معمولیه یا نه؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله این وضعیت معمولی هست. جراحی کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش بسته در کلینیک ما انجام می شود. نیازی به صبر کردن تا پایان کرونا نیست.

  39. farshad گفت:

    با سلام و احترام من حدود ۱۰ ساله که کیست مویی رو دارم و میخوام با لیزر عمل کنم و بیمه تکمیلی آسماری دارم که هزینه تخلیه کیست رو پرداخت میکنه . آیا این عمل شامل این مورد در بیمه تکمیلی من میشه و میتونم از بیمه تکمیلی هزینه رو بگیرم ؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید با دفتر بیمه خود تماس بگیرید. معمولا بیمه ها هزینه جراحی با لیزر را پرداخت نمی کنند.

  40. علی گفت:

    سلام در خود نزدیکی مقعد یک جوش کوچک است دو روزه ایجاد فقط با دست دن هم درد مکنه من۱۶ سال سن دارم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا آن را تخلیه کند. از دست کاری ناحیه و خوددرمانی پرهیز کنید.

  41. حسام گفت:

    سلام خسته نباشید. پنج روزه جراحی کیست مویی بالیزر انجام دادم واز همون روز اول تقریبا هیچ دردی ندارم.این طبیعیه که درد ندارم؟؟ امروز برادرم گفت جای بخیه کمی قرمزه. ایا مشکلی هست؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله طبیعی است که درد ندارید چون با لیزر جراحی شدین. برای ویزیت های بعد از جراحی به موقع مراجعه کنید تا روند درمان شما تحت کنترل باشد. کمی قرمزی طبیعی است و به مرور رفع می شود.

  42. M گفت:

    سلام وقت بخیر، من یک هفته ای هست متوجه کیست مویی شدم و الان هم ورم کرده هم عفونت و از عمل جراحی واقعا میترسم! چرک خشک کن مصرف میکنم و گفتن بخاطر کرونا فعلا عمل نکنم. بنظر شما میشه عمل از طریق لیزری انجام بشه؟؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله بهترین روش درمان کیست مویی با لیزر است. بهتر است جراحی به روش بسته و با لیزر پرتوان انجام شود.

  43. حمید رضایی گفت:

    سلام خانم دکتر مهربون من پارسال خدمت رسیدم جهت ویزیت و شما فرمودید باید عمل لیزر کیست مویی شوم البته شاید لازم به ذکر و یادآوری باشه بگم که من سال ۹۷ در بیمارستان دولتی البرز کرج به دلیل آبسه کیست مویی عمل شدم و بعد از اون پانسمان های دردناک روزانه به مدت ۳۰ روز و هزینه هاش دکتر جراح کرجی گفت عمل بعدی و اصلیم دو سه ماه بعد و به دلیل دوران نقاهت سخت و پانسمان های روزانه دردناک خدمت شمارسیدم و یه مبلغی رو فرمودید میخاستم بدونم نرخ جدید شما جهت درمان کیست مویی به روش لیزر چقدر میشه؟؟؟؟ (چون چند روزه احساس درد از اون ناحیه دارم فکر میکنم دوباره داره اود میکنه) نام :حمید رضایی شماره پرونده ۹۷/۲۹۲۳

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به این مدت زیادی از ویزیت آخر شما گذشته است باید مجدد ویزیت شوید. بعد از ویزیت هزینه دقیق لیزر کیست مویی به شما اعلام خواهد شد. از قدردانی و محبت شما نیز سپاسگزارم

  44. فاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    بنده کیست مویی دارم و قصد دارم جراحی کنم
    به دلیل اینکه مجرد هستم میخواستم ببینم جراحی با لیزر به بکارت آسیب نمیزنه؟

    1. سلام جراحی کیست مویی هیچ ارتباطی با بکارت ندارد. به دختر خانم ها توصیه می کنیم که حتما جراحی پلاستیک کیست مویی با لیزر را انجام بدهند که اسکار و جای عمل روی بدن آنها باقی نماند.

  45. هومن گفت:

    خانم دکتر من تعریف شما را برای لیزر کیست مویی بسته خیلی شنیدم اما راهم دوره و کسی را هم تهران ندارم. اگر بخوام بیام تهران میتونم بعد از لیزر با هواپیما برگردم اهواز؟

    1. سلام بهتر است یک شب در تهران اقامت داشته باشید. می توانید با پرداخت یک هزینه جزئی یک شب با یک همراه در کلینیک بمانید. بیمارانی که لیزر کیست مویی انجام می دهند دو ساعت بعد از لیزر مرخص می شوند و درازکش در صندلی عقب ماشین به منزل می روند. و استراحت می کنند تا فردای روز بعد. از فردای روز لیزر می توانند به کارهای روزمره خود برسند و راه بروند.

  46. فرنوش گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر میخواستم ببینم جراحی(بسته) کیست مویی با لیزر خونریزی هم داره ؟ و با بیهوشی انجام میشه یا بی حسی موضعی؟؟ یعنی در حین جراحی بیمار دردی حس میکنه؟؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخ گوییتون

    1. سلام لیزر کیست مویی به روش بسته خونریزی و درد ندارد. با بی حسی اسپاینال یا از کمر به پایین انجام می شود که عوارض بیهوشی عمومی را ندارد. در ضمن بیمار هیچ گونه دردی را احساس نمی کند. بعد از جراحی نیز اگر بیماری احساس درد داشته باشد که اثرا ندارد درد بعد از لیزر کیست مویی با یک مسکن ساده قابل کنترل است.

  47. فرنوش گفت:

    و اینکه اگر کیست عفونت داشته باشه امکان جراحی هست؟؟

    1. بله انواع کیست مویی چه با عفونت و آبسه باشد و چه با فیستول و آبسه می توان از روش جراحی بسته با لیزر پرتوان برای درمان قطعی آن سود برد.

  48. امیرحسین گفت:

    خانم دکتر تو شهر ما لیزر نیست با هر دکتری هم که صحبت کردم چیزی از لیزر نمی دونستن امکان داره من یک روزه بیام تهران انجامش بدم خودم با ماشین برگردم؟

    1. سلام توصیه می کنم قبل از تشریف فرماییی یک وقت ویزیت آنلاین هماهنگ کنید تا اگر آزمایش یا آمادگی خاصی نیاز دارید در ویزیت اولیه هماهنگ شود. شما نمی توانید بلافاصله بعد از لیزر کیست مویی رانندگی کنید و فقط می توانید روی صندلی عقب دراز بکشید. به علاوه لازم است یک همراه داشته باشید. در ضمن یک شب بعد از لیزر می توانید راه بروید و به کارهای روزمره خود برسید اما رانندگی برای ساعت های طولانی پیشنهاد نمی شود.

  49. فاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر برای شستن محل جراحی کیست مویی با سرم نمکی چکار باید بکنم ؟

    1. سلام جراحی های کیست مویی من به روش بسته انجام می شود و نیازی به شستشوی زخم باز با سرم نیست. شستشوی روزانه با شامپو بچه کفایت می کند. اگر زخم کیست مویی ذره ای باز باشد باید روزی دو بار با سرم شستشو ناحیه را آبکشی و تمیز کنید.

  50. زهرا گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم شما در کرج هم عمل کیست مویی با لیزر انجام می دهید؟
    لطفا جواب بدید 🙏🙏🙏

    1. سلام خیر تمام جراحی ها در تهران در منطقه پاسداران انجام می شود.

  51. سارا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من حدود یکسالی هست که به کیست مویی دچار شده ام ،قصد داشتم که با لیزر رفع کنم ولی پزشکی که معاینه ام کرد گفت چون ۵ عدد سینوس داره دیگه نمیشه با لیزر این کیست رو برطرف کرد و حتما باید جراحی باشه
    ولی من از طرفی دلم نمیخاد پشت سرم جای زخم بمونه و هم اینکه دوران نقاهت طولانی رو بگذرونم
    با توجه به اینکه کنکور دارم ،میتونم تا تیر ماه صبر کنم و بعدش به تهران بیام تا شما کیست مویی رو لیزر کنید؟
    تا اون موقع خطرناک نیست؟در ضمن درد هم اصلا نداره

    1. سلام معمولا انواع کیست مویی را می توان با لیزر پرتوان و به روش بسته بدون اسکار جراحی کرد. از مطب یک وقت ویزیت بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس و شرح بیماری نظر قطعی درباره درمان شما اعلام خواهد شد.

  52. سلام دکتر،من ۱۱ روز هست که عمل سینوس رو به روش بسته انجام دادم و بخیه زدن برام ،محل آخرین بخیه از بالا کمی باز هستش و خونابه و ترشحات داره،طبیعیه به نظرتون؟
    و اینکه من یبوست گرفتم برای دستشویی رفتن یکم اذیت میشم و به بخیه هام فشار میاد چکار کنم؟
    میترسم که زخم عفونت کنه و مجبور بشم به روش باز عمل کنم 😔😔

    1. سلام این مورد را باید با جراح معالج چک کنید و معمولا مشکلی از این بابت نیست. از شربت ملین استفاده کنید تا دچار یبوست نشوید. معمولا بیماران بعد از عمل و لیزر مدتی یبوست دارند که با مصرف آب و فیبر و شربت ملین این مشکل رفع می شود. برای دفع از توالت فرنگی استفاده کنید.

  53. ببخشید خانم دکتر من خیلی میترسم میشه راهنماییم کنین چکار کنم که دوباره عود نکنه ،و اینکه احتمال داره زخمم بخاطر این ترشحات دوباره عمل شه؟

    1. برای جلوگیری از عود کیست مویی موهای زائد ناحیه را به طور منظم از بین ببرید و زخم را تمیز و خشک نگهدارید.

  54. علی۹۹ گفت:

    سلام خانم دکتر من تازه لیزر کیست مویی پیش خودتون انجام دادم ، مقداری عفونت زرد از قسمت بخیه خارج میشه خواستم ببینم طبیعیه؟و با شستشوی سرم نمکی و شامپو بچه از بین میرود؟

    1. سلام این ترشحات عفونت نیست تا زمان کشیدن بخیه ها اگر درد غیرطبیعی داشتید با مطب تماس بگیرید یا روی شماره واتساپ پیغام دهید. طبق همان برگه مراقبت که خدمت شما ارائه شده است مراقبت ها را انجام دهید و ناحیه را هر روز با شامپو بچه شستشو دهید مشکلی پیش نخواهد آمد. روزی 2 یا 3 بار با سرم شستشو ناحیه را تمیز کنید ترشحات نیز قطع خواهد شد.

      1. Y گفت:

        سلام من حدود ۲ سال هست این بیماری رو گرفتم ابسه کرد رفتم دکتر دارو داد خوب شد اما ۳تا حفره باز شده و شقاق مقعد هم ب تازگی گرفتم دکتر جراحی گفت وقتی عمل کنی بیشتر اذیتت میکنه پس عملش نکن وقتی اذیت نیستی اما الان درد میکنه و خارش هم داره
        بنظرشما چیکارکنم

        1. سلام در حال حاضر که شما را اذیت می کند بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته نزد یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه انجام دهید. برای درمان شقاق نیز اگر مدت طولانی به درمان دارویی جواب نداده اید لیزر شقاق را انجام دهید.

  55. وحید اسدی گفت:

    سلام خانم دکتر میشه هزینه ای عمل و تقریبی بفرمایین؟

    1. سلام اگر در ساعات اداری با مطب تماس بگیرید در مورد حدود هزینه لیزر کیست مویی شما را راهنمایی خواهند کرد. من هر مبلغی را در اینجا ذکر کنم ممکن است در آینده تغییراتی وجود داشته باشد و بیمارانی که در آینده این نوشته را می خوانند به اشتباه می افتند.

  56. ملیکا گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید
    من نهم اردیبهشت عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم دکترم برای زخمم پماد تتراسایکلین داد اما وقتی از این پماد استفاده میکنم به شدت زخمم میسوزه و درد میگیره به نظرتون طبیعیه؟ و اینکه به خاطر همین سوزش و درد من نمیتونم گاز رو تا آخر زخم قرار بدم اشکالی نداره
    خیلی ممنون میشم جواب این دوتا سوالم بدید تشکر.

    1. مراحل پانسمان صحیح زخم کیست مویی باز را با جراح معالج خود بررسی کنید.

  57. عبدالرحمان گفت:

    سلام من سه چهار روزه عمل کیست مویی داشتم به روش بسته بخیه زدن دلیل خونابه اومدن چیست لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. سلام در برخی از جراحی های وسیع تا 10 روز ترشح غیر عفونی طبیعی است. متخصص جراحی برای برخی از بیماران نیز درن می گذارد.

  58. ملیکا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من حدودا اوایل قسمتی که چربی های باسن روی هم می افتد دچار کیست مویی شدم ایا با لیزر عمل میشود؟
    عمل کیست مویی به روش لیزر در برخی از قسمت های بدن صورت میگیرو یا قسمت خاصی ندارد و در هر جا از بدن میشه با لیزر عمل کرد
    ممنون میشم پاسخ بدین تا اگه جواب بدین و تعیین تکلیف بشه برای عمل پیش خودتون بیام
    ممنونم
    خدانگهدار

    1. سلام لیزر کیست مویی در پایین کمر توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام می شود. لیزر پرتوان را نمی توان برای برخی موارد و نواحی خاص استفاده کرد. اگر تهران تشریف ندارید می توانید قبل از تشریف فرمایی از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  59. S گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید منم چند روزی بود که درد داشتم در ناحیه باسن ولی نمیدونستم علتش چیه و گفتم خودب خود خوب میشه ولی متاسفانه ندونستم کیست مویی هستش ویک فیستول ایجاد شد آیا اگر ازین بیشتر عمل ب تأخیربیفته اتفاقی میفته چون واقعا من نمیتونم فعلا عمل کنم

    1. سلام ممکن است دچار آبسه و درد شدیدی شوید که لازم است به طور سرپایی توسط یک متخصص تخلیه شود. تا درد ناشی از عفونت و آبسه کاسته شود. اما در اولین فرصت برای جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید. در برخی موارد عفونت جدی می شود و به دیگر نقاط بدن راه پیدا می کند.

  60. سحر لشگری گفت:

    سلام حدود ۲ هفته هست پایین کمر انتهای قسمت دمبالیچه احساس درد خفیف میکنم به خصوص موقع نشستن اما اصلا هیچی معلوم نیست نه جوش نه حتی قرمزی به دکتر مراجعه کردم گفت کیست مویی هست اما خیلی کوچیک به نظر شما باید عمل بشه یا با دارو رفع میشه البته الان ۳ روز هست از دارو سیاه استفاده میکنم دیگه درد ندارم

    1. سلام از داروی سیاه به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا به بافت و پوست ناحیه آسیب جدی می رساند. بهتر است که کیست مویی جراحی یا لیزر شود زیرا درمان دارویی ندارد و دائم عود می کند. موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید. کیست مویی را تحریک و دستکاری نکنید تا بزرگتر نشود.

  61. احمد گفت:

    سلام خانم دکتر من نزدیک پانزده سال دچار کیست موی شده ام ایا با عمل لیزر قابل برداشت کسیت هست یا باید عمل باز انجام بدم

    1. سلام شما باید معاینه شوید. معمولا امکانپذیر است. بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام می شود.

  62. محمد مهدی مهرابی گفت:

    سلام من راننده تاکسی هستم ۸سال هست که کیست موی دارم‌۳سال پیش جراحی کردم و تخلیه کرد برام بد گفت بیا عمل کنم که من نرفتم حالا هر ۴یا ۵ ماه ورم می کنه بد از یک هفته می ترکه و عفونت وخون خارج میشه بیمه تامین اجتماعی هستم می خواستم ببینم بالیزرچه قدرهزینه داره که بیام خدمت شما ممنون میشم مهرابی از تهران

    1. سلام جناب مهرابی گرامی، هزینه لیزر کیست مویی بعد از معاینه مشخص می شود و متاسفانه بیمه ها هزینه جراحی کیست مویی با لیزر را پرداخت نمی کنند.

  63. Nill گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،من یک منفذ خیلی کوچک روی دنبالچه م به وجود اومده بدون درد و ابسه و چرک ومویی هم ازش خارج نشده ،دکتر هم که بررسی کردن گفتن چیزی زیر پوستش حس نمیشه ولی شاید خیلی اوایل سینوس .پ باشه ،دراین حالت من میتونم لیزر کنم که بیماری عود پیدا نکنه ‍؟یا کار دیگه بایستی انجام داد

    1. موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید. برای تشخیص دقیق کیست مویی نیز به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه بفرمایید.

  64. یاسر گفت:

    سلام وقت بخیر حدود ۴ سالی هست کیست دارم چند بار عود کرد اما الان دو سالی هست خبری ازش نیست میخوام خلاص بشم از دستش اما چنتا سوال
    ۱.عمل بازیا با لیزر ؟
    ۲. اگه با لیزر انجام میدید کامل موهای داخل رو از بدن خارج میکنید ؟اگه مویی بمونه چی میشه ؟
    ۳.اگه لیزر انجام دادید و حتی موهای اطراف هم با لیزر از بین ببرم اگه عود کنه چی ؟
    اگه مویی داخل بمونه که باز عفونت کنه شما لیزرتونو برای بار دوم رایگان انجام میدین ؟

    1. سلام 1-جراحی با لیزر پرتوان بهتر از جراحی با تیغ و کوتر است. 2-با لیزر کاملا ریشه های کیست و جدار آن تخریب و تخلیه و خشک می شود. 3-در روشی که من انجام می دهم عود و بازگشت کیست مویی بروز نمی کند. 4-من از سال 86 تاکنون لیزر کیست مویی را با مهارت انجام می دهم و هیچ مورد عود و بازگشتی گزارش نداشته ام. برای اطمینان خاطر قبل از اقدام به لیزر کیست مویی از پزشک معالج خود سوال کنید که چقدر در این عمل مهارت و تجربه دارند و آیا جراحی با لیزر پرتوان و به روش پلاستیک و بدون عود و بازگشت انجام می شود یا خیر.

  65. پ.ک گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید. هزینه ویزیت پزشک متخصص چقدر هست و هزینه مینیموم و ماکسیمم عمل لیزر کیست مویی چقدر هست.؟
    و اینکه تازه ۴-۵ روزه درد من شروع شده و دیروز سرباز کرد و ترشح داشت و امروز ترشح ندارن اما اندازه یه بند انگشت تورم داره می‌خوام بدونم خیلی سریع باید عمل کنم یا امکان داره مدتی با دارو درمانی کنم تا هزینه عمل رو جور کنم؟

    1. سلام برای اطلاع از هزینه ویزیت و حدود هزینه لیزر کیست مویی با مطب تماس بگیرید. هزینه دقیق لیزر کیست مویی بعد از معاینه اعلام می شود. معمولا نمی توان زمان مشخصی را برای جراحی یا لیزر کیست مویی اعلام کرد. زیرا ممکن است تا یک سال کیست مویی هیچ عفونتی نکند و به طور نهفته باقی بماند و یا ممکن است در طی یک روز به شدت آبسه و عفونت کند و نیاز به تخلیه فوری عفونت و جراحی داشته باشید. بنابراین در اولین فرصت برای لیزر کیست مویی یا عمل جراحی کیست مویی اقدام نمایید. تمیز و خشک نگهداشتن ناحیه و از بین بردن موهای زائد می تواند احتمال عفونت کیست مویی را کاهش بدهد اما درمان کیست مویی محسوب نمی شود.

  66. سیما گفت:

    سلام. من کیست مویی داشتم و عمل کردم. الان 2هفته از عملم میگذره. بخیه هام و باز کردم. جایی ک بخیه در پوست فرو رفته بود الان انگار تاول زده. یا مثلا پشه که نیش میزنه قرمز میشه میاد بالا. یه خالت اینجوری شده ولی چرک نداره خود این دایره ای شکل ها. اما ناحیه پایین زخمم لزج هست با اینک بالا کالا خوب شده. درد ندارم اما. ب نظتون عفونته؟

    1. سلام آیا بخیه ها را خودتان کشیده اید یا متخصص؟ ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید و از جراح معالج خود بخواهید که برای شما کرم ترمیم کننده تجویز کنند.

  67. Sajad گفت:

    سلام خسته نباشید دکتر من چن روزه در ناحیه پایین کمر درد شدید دارم طوری که نمیتونم سرپا وایسا ،یه برآمدگی هسش و خارش شدید هم داره ولی سوراخ نیس و
    چرک نکرده ایا کیست مو هستش یا ن ؟

    1. سلام احتمال بروز کیست مویی بسیار بالاست. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر کیست مویی باشد به زودی عفونت و آبسه می کند.

  68. mohammad گفت:

    سلام خانوم دکتر من 18سالمه یکی دوماهی میشه این بیماریو دارم هیچ عوارضیم نداشتم به نظر شما برم جراحی یا نه

    1. سلام کیست مویی بدون جراحی یا لیزر و تخلیه اصولی کیست درمان نمی شود. برای درمان اقدام نمایید. یکی از عوارض کیست مویی بروز آبسه است که بسیار ناگهانی بروز می کند و بیمار درد شدیدی را تجربه می کند.

  69. Baran گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید هرنوع کیست مویی ای نیاز به عمل داره؟ینی اگه وضعیتش حاد نباشه و عفونت و درد نداشته باشه هم باید عمل کرد؟

    1. سلام بله تمام انواع کیست مویی باید به طور اصولی تخریب، تخلیه و خشک شوند. اگر وضعیت کیست مویی حاد نباشد بیمار فرصت بیشتری برای درمان دارد. اغلب کیست مویی به طور ناگهانی و بدون پیش بینی قبلی دچار آبسه و عفونت و درد شدید می شود. این وضعیت برای بیمار غیرقابل تحمل است.

  70. عرفان شوکت گفت:

    سلام خسته نباشید، من به تازگی دچار کیست مویی شدم، خواستم از شما بپرسم که بعد از عمل لیزر کردن، نیاز به بخیه هست؟ و اینکه میشه به جای عمل از دارو استفاده کرد؟

    1. سلام در جراحی پلاستیک به روش بسته و با لیزر یک سوراخ کوچک روی ناحیه ایجاد می شود و در انتها با بخیه و به روش پلاستیک بسته می شود. در برخی موارد جراح کیست را برمیدارد و زخم را باز می گذارد تا به مرور گوشت بیاورد که پروسه بسیار طولانی و سختی برای بیمار دارد. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد یک جراح ماهر انجام دهید. متاسفانه کیست مویی درمان دارویی ندارد.

  71. حمید گفت:

    س.من ۵ سال پیش به این بیماری مبتلا شدم و اولش چرک کرد ی سوراخ ایجاد شد چرکها تخلیه شدن…الانم بعضی وقتا که چرک میکنه خودش تخلیه میشه…ولی از عملش میترسم…ترسمم از اینه که چون مدتش خیلی طولانی شده و اقدام به درمان نکردم الان که بخوام اقدام کنم بدجور اذیتم کنه…میشه ی راهنمایی در مورد شدت عمل بهم بدین؟

    1. سلام اگر لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید جای نگرانی نیست و در کوتاهترین زمان ممکن بهبود می یابید. برای لیزر کیست مویی به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه که بدون عود و بازگشت جراحی می کنند مراجعه کنید. بعد از لیزر به روش بسته فقط یک شب در منزل استراحت می کنید. برخلاف جراحی باز کیست مویی نیازی به پانسمان فشاری روزانه و مراقبت سخت ندارید.

  72. Zi گفت:

    سلام من پسری دارم که مبتلا به اوتیسم خفیفه و دچار کیست مویی بود والان دوروزه که عمل کردیم آیا برای بسته شدن شکاف وزخم کاهش طول مدت التیام زخم ناشی از عمل میشه از لیزر استفاده کرد !؟؟؟

    1. سلام با توجه به این که ایشان نمی توانند از زخم خود مراقبت کنند بهتر بود از ابتدا لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام میدادید. برای ترمیم بهتر زخم با جراح معالج ایشان در ارتباط باشید و بهترین روش برای ترمیم سریعتر زخم باز کیست مویی تمیز نگهداشتن زخم و پانسمان صحیح است. استفاده از عسل هم موثر می باشد.

  73. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یکسال پیش عمل جراحی کردم ولی تا الان خوب نشده سینوس باز بوده عملم میخواستم بدونم میشه الان عمل لیزر کرد آدرس کلینیک کجاست ممنونم

    1. سلام لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک برای اکثر افرادی که قبلا جراحی نکرده اند امکانپذیر است. اما بیمارانی که قبلا تحت جراحی کیست مویی قرار گرفته اند لازم است معاینه شوند تا بتوان نظر قطعی داد. اگر بخش وسیعی از بافت ناحیه آسیب دیده باشد امکان جراحی مجدد به روش بسته و پلاستیک وجود ندارد.

  74. ..... گفت:

    سلام خانم دکتر حالتون خوبه ؟ من دیروز عمل کیست مویی داشتم با بخیه هست
    بعد از دیروز تا حالا خیلی زیاد درد میکنه به دکتر خودم گفتم گفتن شیاف بزار
    گذاشتم ولی اصلا فایده نداره هنوزم خیلی زیاد درد میکنه دیگه نمیتونم تحملش کنم . میخواستم بدونم که دارویی چیزی نیست بخورم که دردش کمتر شه

    1. سلام احتمالا زخم شما عفونت کرده است یا موی زائد در ناحیه رشد کرده است. برای بررسی وضعیت زخم به جراح معالج مراجعه کنید. به ناحیه عمل هم فشار نیاورید.

  75. ..... گفت:

    ممکنه دردی که الان دارم ه خاطر پریود باشه ؟
    بعد بهم گفتن فردا پانسمان رو بردارم . پس فردا برم حموم اون جایی که بخیه هست باید با چی بشورم با آب داغ با اب یخ بعد فقط با اب یا صابونی چیزی باید بهش بزنم؟

  76. مهبد گفت:

    باسلام خدمت خانم دکتر من ۲۰ سال دارم و هفته گذشته مطب دکتر رفتم و برای جراحی برام آزمایش نوشتند ولی بخاطر دوران نقاهت و مشکلات بعد عمل میخواستم بدونم عمل با لیزر ممکن بخاطر رشد مو مجددا سالی یکبار عود کنه ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    1. سلام جراحی های با لیزر من عود و بازگشت ندارند.

  77. ناشناس گفت:

    آیا برگشت پذیری دارد؟و اینکه باید بعد عمل به روش لیزر باید همچنان موهای زائد رو زدود با لیزر پوست هم میشود موزدایی کرد؟

    1. سلام من لیزر کیست مویی را بدون عود و بازگشت و بدون اسکار انجام می دهم به شرطی که موهای زائد را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد یا شیو کردن از بین ببرید.

  78. Hossein گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ۹روز از لیزر کیست مویی من میگزره و ۳ تابخیه دارم،یک مقدار عفونت دارم و درد پای راستم
    لطف میکنید راهنمایی کنید

    1. سلام موهای زائد را از بین ببرید و هر روز ناحیه را با شامپو بچه تمیز بشویید و به آرامی خشک کنید. ممکن است تا یک ماه ترشح داشته باشید اما اگر ترشح شما هر روز زیاد می شود طبیعی نیست و باید به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  79. عادل گفت:

    سلام خسته نباشید
    من عمل باز انجام دادم دوماه شده والان اخرای بهبودیه که از اون سوراخی که اخرای بهبودیه یکم ماده آبکی بیرون میاد این عادیه ؟

    1. سلام معمولا بعد از دو ماه لازم است که زخم باز کیست مویی بسته شود و ترشح هم نداشته باشد. مطمئن شوید که موهای زائد را به طور کامل از بین می برید و به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید و تا بهبودی کامل پیگیر درمان باشید.

  80. مهرداد گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشی من کیست مویی گرفتم ی مدت درد شدید داشتم بعدش کیستم ترکید و چن تار مو ازش بیرون زد آیا امکان داره دوباره عود کنه یا همونا بود ک بیرون زد ممنون

    1. سلام کیست مویی خود به خود درمان نمی شود و با ترکیدن کیست مویی و خارج شدن مو کیست به طور قطعی درمان نمی شود. مگر این که جدار کیست قبلا تشکیل نشده باشد. لازم است جدار کیست علاوه بر تخریب کاملا تخلیه و درناژ شود و اگر این مراحل به طور کامل انجام نشود مجدد کیست مویی عود خواهد کرد.

  81. علی گفت:

    سلام، کیست من هر چند ماه یکبار آبسه میکند و سر باز میکند، سوال بنده این است که چه زمانی مراجعه کنم بهتر است؟ قبل یا با بعد یا حین آبسه؟ ممنون

    1. قبل از عود مجدد آبسه و عفونت کیست مویی برای جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید.

  82. مقداد گفت:

    سلام دکترجان
    پانسمان بعداز عمل لیزر در منزل به چه شکلیه آیا اونم مثل پانسمان عمل سنتی سخت و درد آوره ؟!؟!؟

    1. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم و نیازی به پانسمان ندارد. تنها مراقبت مهم بعد از لیزر کیست مویی از بین بردن مرتب موهای زائد ناحیه می باشد.

  83. Asgari گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    آیا سینوس نافی رو میشه لیزر کرد؟

    1. لازم است بیمار معاینه شود.

    2. Mohadese گفت:

      سلام من کیست مویی ناحیه تناسلی دارم و دو‌دوره چرک خشک کن مصرف‌کردم و هنوز التهاب دارم و مایع عفونی جمع میشه و من اونو ترکوندم و عفونتو خارج کردم و تتراسایکلین زدم‌روش چه کار دیگه ای انجام بدم؟

      1. زخم را دستکاری نکنید و در صورت عود مجدد از یک متخصص بخواهید که درناژ اصولی زخم را انجام دهند.

  84. sara گفت:

    سلام خانم دکتر لیزر کم توان بهتر یا پرتوان تو گوگل نوشته بود کم توان زخم و بخیه نداره بهترنیست؟

    1. لازم است جدار کیست با لیزر پرتوان تخریب و تخلیه شود و با لیزر کم توان سرعت بهبودی زخم را افزایش داد و دوره نقاهت را کوتاه کرد. بنابراین هر دو روش برای درمان بدون عود و بازگشت کیست مویی لازم است. لیزر کم توان به تنهایی برای درمان و جراحی کیست مویی کاربرد ندارد.

  85. کاوه احمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    خانم دکتر من میتونم تنها بیام تهران و لیزر کنم و یا حتما نیاز به همراه دارم؟ آیا یک یا دو روز بعد از عمل میتوانم با هواپیما یا اتوبوس به شهرم برگردم؟

    1. حتما یک همراه داشته باشید. یک روز بعد یا همان روز می توانید با هواپیما یا درازکش بر روی صندلی ماشین به شهر خود بازگردید.

  86. محمد گفت:

    سلام دکتر بنده فوق تخصص مراجعه کردم گفت قناتی شده ۱۴ تا اخریش هم نزدیک مقعد هستش با لیزر باز میکنم محتویات خارج میشه ۱هفته باز میزارم بعداز ۱هفته بخیه میکنم از انجایی که به هیچ وجه حاظر به این عمل سنتی باز نیستم میخواستم ببینم شما شرایط بنده رو لیزر میکنید از اصفهان مزاحمتون بشم

    1. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس و شرح بیماری به شما اعلام می شود که لیزر بدون عود و بازگشت برای شما امکانپذیر است یا خیر.

  87. محمدرضا گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید من الان یک سالی هست که متوجه شدم کیست مویی دارم و الان یک هفتست که ابسه کرده و ورم و درد شدیدی داره به طوری که هیچ کاری نمیتونم انجام بدم .به جراح عمومی مراجعه کردم و گفت که باید عمل باز انجام بدی و امروز میخوام برای تخلیه ابسه مراجعه کنم مطب،میخوام بدونم چند روز بعد از تخلیه میتونم اقدام کنم برای لیزر؟

    1. معمولا 3 تا 7 روز بعد از تخلیه آبسه می توانید برای لیزر کیست مویی اقدام نمایید. لازم است معاینه شوید. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  88. حمیداحمدی گفت:

    سلام وقت بخیر،باخوندن مطالب ودیدن عکس هامتوجه شدم من هم بدون شک دچارکیست مویی هستم البته نه دردداره نه ترشح می کنه البته یبارقبلاترشح داشت که فکرکردم جوش چرکی هست،می خاستم راهنمایی کنیدتابرای درمان اقدام کنم

    1. درمان قطعی کیست مویی با تخلیه و درناژ اصولی کیست انجام می شود. برای این درمان روش های گوناگونی وجود دارد که لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک بهترین و جدیدترین روش درمان کیست مویی محسوب می شود. من این روش را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  89. علی مرادی * گفت:

    با سلام و خسته نباشید * من حدود 1 سال پیش عمل کیست مویی با لیزر انجام دادم ولی بعد از گذشت این مدت دوبار عود کرده . آیا در عمل لیزر مجدد امکان بازگشت و عود کردن وجود داره ؟ یا باید عمل جراحی باز انجام داد ؟/

    1. اگر موهای زائد ناحیه را به درستی از بین نبرید و یا جدار کیست کاملا تخلیه نشده باشد کیست مویی مجدد عود می کند. چه این جراحی با لیزر باشد چه بدون لیزر. مزیت جراحی با لیزر و به روش بسته این است که نقاهت بیماری کمتر است و احتمال عود نزدیک به صفر است. و هیچ ریشه ای از کیست و مو در ناحیه باقی نمی ماند. البته این جراحی نیاز به مهارت و تجربه جراح نیز دارد و روش های جراحی با لیزر متعدد و متفاوت است. توصیه می کنم عمل جراحی بسته و پلاستیک لیزر کیست مویی را نزد یک جراح ماهر به طور تضمینی انجام دهید.

  90. Shadi گفت:

    سلام خسته نباشید حدود ۵ماه میش ک ب روش بسته کیست مویی رو عمل کردم ترشح سوزش یا عفونتی یابرجستگی نداره ولی وقتی زیاد بشینم یا رانندگی خیلی جاش درد می‌کنه مشکل از چی می‌تونه باشه؟

    1. از فشار آوردن به ناحیه عمل خودداری کنید و برای نشستن از رینگ طبی استفاده کنید.

  91. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید
    من بعداز چندسال متوجه شدم که پایین کمرم کیست مویی دارم رفتم پیش جراح معاینه کردوگفت که چهارتا کیست مویی داری باید جراحی کنی …منم خب ترس داشتم تا اینک سایت شماپیداکردم که بالیزر میشه خیلی راحت وبدون دردخونریزی درمان بشم میخواستم ازتون سوال هزینه لیزر چقد میشه؟ ممنون میشم

    1. سلام لطفا با مطب تماس بگیرید. حدود هزینه را تلفنی سوال بفرمایید. هزینه دقیق لیزر کیست مویی نیز بعد از معاینه تعیین می شود.

  92. امیر حسین گفت:

    سلام به سرکار خانم دکتر سعادتی و همه ی همکاران محترم تون
    حدود دو ماه پیش توسط شما تحت عمل کسیت مویی قرار گرفتم و الان شکر خدا حالم خیلی خوبه فقط خواستم از این طریق تشکر کنم از شما و همکاران تون و به سایر عزیزان بگم تخصص و تبحر ایشون بر کسی پوشیده نیست علاوه بر این از زمان ویزیت تا بعد از عمل پشتیبانی خوبی دارن و از طریق فضای مجازی به سوالات و ابهامات شما قبل و بعد عمل پاسخ میدن با این که فاصله ی شهر من تا تهران بسیار زیاد طولانی و خسته کننده بود برخورد خوب و ابتکار عمل این تیم خستگی رو برطرف کرد. خدا قوت و دستمریزاد

    1. سلام از قدردانی شما بسیار سپاسگزارم.

  93. م س گفت:

    سلام ببخشیدمن ازرشت مزاحم میشم چندسال پیش دخترم اینطورشدوکیستش ترکیدولی عمل نشدخودش بسته شدنگرانشم چیکاربایدانجام بدم بعدم بیارمش تهران هزینه جراحی لیزرچقدره میشه راهنماییم کنیدلطفا

    1. بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام بدهند که مجدد دچار عود و دوره نقاهت طولانی نشوند. با مطب تماس بگیرید یا به واتساپ پیغام دهید که برای شما ویزیت آنلاین هماهنگ کنند. بعد از ویزیت هزینه دقیق به شما اعلام می شود.

  94. محمد گفت:

    سلام دکتر
    من از دیروز عصر درد دارم ولی زائده خیلی بزرگ نیست
    دکتر عمومی ته دلم رو خالی کرد ولی هنوز پیش متخصص نرفتم و انشالله امروز میخوام برم
    راستش من فوبیای جراحی دارم مخصوصا جراحی کیست
    که چند نفر از دوستانم داشتند و از مراقبت های بعدی خیلی
    ناله میکردن چون بعد از جراحی زخم باز بود
    اول به نظر شما این که درد ٢۴ ساعته شروع شده آیا در مراحل اولیه ممکنه باشه؟ جدای از این سوال به نظرتون من که فوبیای عمل جراحی باز دارم میتونم در اسرع وقت با لیزر اقدام کنم تا بتونم جراحی بسته داشته باشم یا دستکم مراقبت و نقاهت کوتاه مدت تری داشته باشم؟
    بیست و پنج ساله هستم

    1. حتما لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد جراح ماهری انجام دهید که این جراحی را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهند. درد شما به دلیل بروز عفونت و آبسه است. ابتدا برای تخلیه سرپایی آبسه اقدام نمایید. سپس جراح تشخیص می دهد که چه زمانی برای عمل جراحی کیست مویی شما مناسب است.

  95. سعید گفت:

    سلام دکتر جان خسته نباشید
    برای تخلیه کیست مویی قبل از عمل
    باید به اورژانس بیمارستان مراجعه کنیم ؟

    1. اگر درد غیر قابل تحملی دارید و به متخصص دسترسی ندارید می توانید به اورژانس مراجعه کنید. بهتر است به جراح متخصصی که قرار است کیست مویی را جراحی کنند مراجعه بفرمایید.

    2. امینی گفت:

      سلام ، میخواستم بدونم همه نوع کیست مویی پشت کمر با لیزر عمل میشه یا ممکنه نشه و باید جراحی سنتی بشه ؟

      1. من تقریبا تمام انواع کیست مویی را با لیزر درمان می کنم و اگر این امکان وجود نداشته باشد در همان ویزیت اولیه به بیمار اعلام خواهد شد.

  96. رضا گفت:

    باسلام دکتر من کیست مویی دارم اماهنوز دردندارد ومیخواهم لیزرکنم وامکان آمدن به تهران راندارم آیادرقم امکان دارد جایی رامعرفی کنید

    1. به جراحی مراجعه کنید که این عمل را به روش بسته و پلاستیک و تضمینی در یک جلسه انجام دهند.

  97. عابد گفت:

    سلام خانم دکتر در مشهد همکار یا پزشکی رو میشناسید که من برم پیشش چون امکان سفر ب تهران رو ندارم و درد امان بردیده از بنده

    1. سلام خیر متاسفانه. به جراحی مراجعه کنید که لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک و تضمینی انجام دهند.

  98. mojtaba گفت:

    سلام من یه کیست مویی پشتم هست چند سالی هست دارم ولی الان دیگ نمیشه تحملش کرد هزینه عملش چقدره و کجا باید بیایم واسه عمل؟

    1. هزینه لیزر کیست مویی بعد از ویزیت بیمار تعیین می شود و برای اطلاع از حدود هزینه می توانید با مطب تماس بگیرید. قبل از هماهنگی وقت عمل لازم است ویزیت شوید. اگر تهران تشریف ندارید با مطب تماس بگیرید که برای شما ویزیت آنلاین هماهنگ کنند.

  99. مهدی گفت:

    سلام من ۳۹ سالمه حدودن شش ماه هست به کیست مویی مبتلا شدم ساکن اهواز هستم خواستم ببینم با لیزر چقدر هزینه اش میشه

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت هزینه دقیق لیزر کیست مویی شما اعلام می شود.

  100. فاطمه گفت:

    سلام من یک سال و نیم پیش بابت ابسه جراحی باز انجام دادم ۳ماه طول کشید تا بسته شه هر روز پانسمان عوض میکردم الان بعد یک سال و نیم متوجه چرک شدم که از یه سوراخ خیلی کوچیک از همون جای عملم میاد بیرون به دکتر مراجه کردم گفتن دوباره باید عمل باز انجام بدیم تخلیه بشه میخواستم بدونم با عمل لیزر درمان میشه

    1. علاوه بر تخلیه آبسه لازم است جدار کیست ایجاد شده در این ناحیه نیز تخریب و کاملا تخلیه شود. من لیزر کیست مویی و آبسه را بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  101. علی گفت:

    با سلام. تو شهر ساری پزشکی رو میشناسین که بتونه کیست مویی رو با لیزر درمان کنه؟

  102. بهنام کریمی گفت:

    سلام من ۲۶ ساله ام تقریبا ۵ ساله اینجور هستم به نظرتون خطرناک نیست نمیدونم چه عملی خوبه با لیزر خوبه یا جراحی

    1. کیست مویی خطرناک نیست اما زمانی که عفونی می شود بسیار عارضه دار و مشکل ساز می شود. مسلما جراحی با لیزر پرتوان به روش بسته و پلاستیک بهتر از جراحی باز با تیغ و کوتر است.

  103. رضا گفت:

    سلام خوبین دکتر ببخشید من ۱۰ روزه عمل هموریید و فیشر انجام دادم به روش سنتی و ۸ تا بخیه زدن سه چهار روز اول دستشویی راحت میرفتم و فقط سوزش داشتم اما الان خون ریزی هم دارم طبیعی هست البته فقط یکبار خون ریزی کردم ؟

    1. بله وضعیت شما طبیعی است.

  104. حسین گفت:

    حانوم دکتر اسم این دستگاه لیزری که استفاده می کنید و اسم روشی که استفاده می کنید دقیقا چیه؟

    1. لیزر پرتوان دی اکسید کربن به روش بسته و پلاستیک

  105. امیر گفت:

    سلام واتساپ جواب میدین پیام بدیم؟

    1. بله می توانید به واتساپ مطب پیغام بدهید.

  106. مهدی گفت:

    باسلام‌.من ۱۰ ماه پیش حس کردم یک برآمدگی یه اندازه تقریبا یک بند انگشت در ناحیه اخرین مهره کمر دارم که عکس گرفتم و سونوگرافی گفت کیست موییه در ابعاد ۱۱*۱۴میلیمتر. بعداز ۱۰ ماه نه درد نه خروجی چرکی نه چیزی حس کردم فقط خواستم برآمدگی رو نداشته باشم دوروز پیش یعنی پنجشنبه پیش دکتر رفتم و ایشون گفت کیست مویی دارید باید عمل بشه . عمل کردم امروز رفتم حمام دیدم هنوز برآمدگی هست خیلی عصبی شدم با دکتر تماس گرفتم ایشون گفت اون قسمت کیست مویی نیست و دنبالچه هست که با ورزش یا حرکت اشتباه جابه جا شده.هرکس یه چیز میگه بااین حال که بعد این همه مدت هیچ علائمی مثل عفونت یا چرک و غیره از کیست مویی نداشتم .بااین حال که حتی عکس هم گرفتم و عمل کردم نمیدونم کیست موییم برداشته شده یا این برامدگی غضروف دنبالچمه.ممنون میشم راهنمایی کنید خانم دکتر . ایا امکان داره کیست مویی درد نگیره و فقط برجسته باشه و عفونت نکنه با حفره نداشته باشه واقعا گیج شدم.

    1. ممکن است کیست مویی علائم درد و عفونت نداشته باشد. برای بررسی وضعیت ستون فقرات بهتر است برای شما ام آر آی تجویز شود. همچنین مطمئن شوید که کیست مویی کاملا تخلیه شده باشد.

  107. Ali گفت:

    سلام من در قسمت تحتانی یه سینوس به قطر ۲ م م دارم و ابسه به ابعاد ۱۱*۴۱ م م که توسط اوریفیسی به قطر ۱۰ م م به سطح پوست رسیده ایا میتونم اینو با لیزر عمل کنم

    1. بله امکان لیزر سینوس شما وجود دارد.

  108. رضایی گفت:

    سلام
    اگر این کیست مویی باقی بماند چه مشکلی ممکن است ایجاد کند
    به غیر درد خونریزی

    1. در زیر بافت بزرگ و بزرگ تر می شود و فیستول می شود به دیگر نقاط بدن و حتی ممکن است بترکد و عفونت در بدن منتشر شود.

  109. وجیهه‌ داودی گفت:

    سلام.امکانش هستاز همکاران اصفهان که با لیزر برای درمان کیست مویی اقدام میکنند بهم معرفی بفرمایید؟ممنون میشم

    1. متاسفانه در اصفهان جراح لیزر کیست مویی حاذق نمی شناسم.

  110. آدرینا گفت:

    سلام خانم دکتر، وقت‌تون به‌خیر
    من چند سالی هست که مشکل کیست مویی رو دارم و الان حدود 20 روزی می‌شه که زخمِ محل کیست بسته شده و عود نکرده. می‌تونم توی این مدت برای لیزر موهای زائد اون ناحیه اقدام کنم یا این پروسه رو پیش از جراحی توصیه نمی‌کنین؟

    1. بهتر است قبل از اقدام به جراحی لیزر موهای زائد را شروع کنید. همچنین 40 روز بعد از لیزر کیست مویی نیز می توانید نسبت به لیزر موهای زائد اقدام نمایید.

  111. سهیل گفت:

    سلام من نزدیک ده سال این مشکل دارم یه حفره کوچیک ایجاد شده یه مدت خوب میشه ولی دوباره شروع میشه از بیهوشی میترسم به خاطر همین عمل نکردم لطفاً راهنمایی کنید با لیزر میشه که بیهوش نباشی ؟

    1. بله لیزر کیست مویی را می توان با بی حسی از کمر به پایین یا خواب عمیق انجام داد.

      1. سارا گفت:

        سلام خانم دکتر من حدود ۲ ماهه که لیزر کیست مویی انجام دادم و الان زخم بستس و فقط رنگش تیرس میخواستم بپرسم میتونم دستشویی ایرانی بشینم و ورزش کنم
        و اینکه میتونم استخر برم؟؟ مشکلی پیش نمیاد؟؟

        1. بله با رعایت نکات بهداشتی می توانید شروع به ورزش کنید. اگر فشار بر ناحیه منجر به بروز درد و علائم خاصی شد حتما فشار را از ناحیه بردارید و از شدت فعالیت بکاهید.

  112. Maryam گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من ساکن شهرکرد هستم میخواستم بدونم آیا بلافاصله بعد از لیزر کیست مویی مرخص میشم؟ و اینکه نشتن طولانی مدت در راه برگشت بعد از عمل مشکلی نداره؟

    1. حدود دو یا سه ساعت در کلینیک جراحی می مانید. سپس مرخص می شوید. بهتر است یک شب در تهران بمانید و به زخم فشار نیاورید. اما اگر اقامت در تهران برای شما مقدور نیست می توانید به طور درازکش در صندلی عقب ماشین به شهر خود بازگردید.

  113. آیدین گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    ببخشید، الان من به روش بسته با لیزر عمل را انجام دادم و می خواستم بدونم چقدر طول می کشه خوب بشه؟؟؟
    و دکتری که من را عمل کرد گفت شب اول رو به بالا دراز بکش کلا استراحت….
    بعد از ۲ روز دوش بگیر و بخیه رو عوض کن و موهای ناحیه را بزن
    و بعد اون هر روز صبح با شامپو بچه ناحیه تمیز و کامل خشک کنم و گفت بهداشت رو رعایت کن
    نظر شما چیست؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید 🙏

    1. طبق دستور ایشان عمل کنید و همواره بهداشت را رعایت کنید که دچار عود نشوید. طول دوره درمان به روش جراح و وسعیت بیماری شما بستگی دارد. مسلما جراحی با لیزر پرتوان دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به عمل جراحی کیست مویی به روش باز و با تیغ و کوتر دارد.

  114. حدیث گفت:

    سلام.لیزر برای کسی که کیستش عود کرده هم انجام میشه؟؟من خیلی نگران جاش هستم ک میمونه! و اینکه حدود قیمت میتونید بگید؟

    1. لازم است معاینه شوید. شرایط بیماران جراحی دوم با هم متفاوت است. حدود هزینه لیزر کیست مویی را تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  115. آیدین گفت:

    سلام خانم دکتر من الان ۷ روز از روش بسته لیزر بهترین روش که خودتون گفتید میگذره و الان
    ۱. تازه فهمیدم که یه مقدار خونریزی داره آیا طبیعیه؟
    ۲.و یک چیز دیگر اگر من بخوام الان مسافرت برم اوکیه؟

  116. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید من یکبار جراحی کردم ولی دوباره این بیماری و گرفتم میخاستم بدونم با لیزر قطعی درمان میشه یا نه یا اینکه بازم باید جراحی بشه

    1. برداشتن کیست مویی با جراح است اما کنترل رشد موها با بیمار. اگر موهای زائد را به طور مرتب از بین نبرید بعد از بهترین جراحی و لیزر هم بیماری شما عود خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *