کیست مویی

لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی

لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی

لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی جزو خدماتی است که امروزه به صورت رایج توسط کلینیک ‌های زیبایی به مبتلایان به این عارضه ارائه می‌شود ولی همچنان سوالات بسیاری در رابطه با میزان تاثیر این روش در جلوگیری از عود مجدد کیست مویی یا سینوس پیلونیدال وجود دارد. سینوس پیلونیدال یا کیست مویی پایین کمر در اثر به دام افتادن تار‌های مو در بافت زیرین پوست ایجاد می‌شود و سریعاً باید توسط متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر درمان شود.

زیرا می‌تواند موجب عفونت سیستمیک و ایجاد مشکلات بسیاری برای مبتلایان به کیست مویی شود. مبتلایان به این عارضه باید پس از طی کردن دوره‌ی نقاهت خود از روش‌ های مختلفی همچون: استفاده از تیغ، کمک گرفتن از مواد موبر و یا لیزر موهای زائد برای جلوگیری از عود مجدد بیماری کیست مویی استفاده نمایند.

لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی روش مطمئن‌ تر و بهتری در میان این روش‌ها محسوب می‌شود. زیرا 90 درصد موهای زائد این نواحی را به صورت دائمی از بین می‌ برد و از عود مجدد کیست مویی جلوگیری می‌نماید. لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی روش پربازده و آسانی برای مقابله با این مشکل است و می‌تواند احتمال بازگشت کیست مویی را از 10 درصد به کم‌تر از 2 درصد کاهش دهد. این امر نشان دهنده‌ کارایی بالای این روش در جلوگیری از عود کیست مویی می ‌باشد. با این حال، همچنان بسیاری از مبتلایان اصلاح با تیغ و یا استفاده از مواد موبر را برای پیشگیری از بازگشت سینوس پیلونیدال ترجیح می‌دهند که دارای معایب بسیاری هستند.

لیزر موهای زائد برای کیست مویی

آیا لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی دردناک است؟

خیر، لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی فاقد درد و خونریزی است و روش مطمئن‌تری برای مقابله با موهای زائد نواحی مختلف بدن محسوب می‌شود زیرا احتمال رشد مجدد موهای زائد پس از هر مرحله از لیزر درمانی کاهش می‌ یابد و در نهایت هیچ گونه تار مویی در محل مورد نظر رشد نخواهد کرد. که باعث ایجاد شدن سینوس پیلونیدال شود و تمامی زحمات شما و جراح را هدر بدهد.

با این حال، بهتر است به این مورد نیز توجه داشته باشید که دو روش قبلی نسبت به این روش ارزان ‌تر هستند و نتایج بدست آمده از پایداری نسبی برخوردار می‌ باشند ولی هیچ کدام از این روش ‌ها همچون لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی راهکاری قطعی محسوب نمی ‌شوند و احتمال بازگشت این بیماری در آن روش‌ ها همچنان بالاتر است.

لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی چند جلسه باید انجام شود؟

بطور کلی، انجام 6 جلسه‌ درمانی به فاصله‌ های 1 تا 1.5 ماه می‌تواند تمامی موهای زائد ناحیه پایین کمر را از بین ببرد و پس از آن شما تنها باید هر 6 ماه یک بار و سپس هر یک سال یک بار از لیزر موهای زائد برای تثبیت نتایج قبلی و جلوگیری از رشد تار موهای جدید استفاده نمایید. بدین ترتیب احتمال ابتلای مجدد خودتان به کیست مویی را به میزان فراوانی کاهش دهید.

آمادگی لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی

بهتر است که قبل از مراجعه به پزشک متخصص برای لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی ناحیه مورد نظر را با کمک تیغ اصلاح کنید و پوست آن ناحیه را با آب و صابون تمیز نمایید تا بازده این فرایند افزایش یابد. بهتر است 24 ساعت قبل از لیزر موهای زائد، ناحیه را با تیغ اصلاح کنید. توصیه می شود اولین جلسه لیزر موهای زائد را قبل از انجام عمل جراحی کیست مویی آغاز نمایید.

لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی حدودا 40 روز بعد از جراحی بسته کیست مویی آغاز می شود. معمولا متخصصین جراحی و لیزر این خدمات را برای راحتی بیماران خود فراهم می کنند. بهتر است برای لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی به یک متخصص معتبر که با پوست و آناتومی این ناحیه آشنایی دارد مراجعه کنید.

سوالات متداول لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی

1-آیا می توان بعد از جراحی کیست مویی باز از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

تا زمانی که زخم شما بهبود پیدا نکرده است نمی توانید بر روی نواحی زخم باز لیزر موهای زائد را استفاده کنید. بهتر است یک ماه بعد از جراحی باز برای لیزر موهای اطراف زخم اقدام کنید.

2-بهترین لیزر برای لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی چیست؟

از آنجایی که موهای پایین کمر موهایی ضخیم و سیاه می باشند بهترین نوع لیزر برای از بین بردن آنها لیزر الکس می باشد. این نوع لیزر بر روی موهای تیره و ضخیم تاثیر عالی دارد. به خصوص اگر پوست بیمار نیز سفید باشد.

3-برای موهای کرکی و نازک پایین کمر از چه لیزری استفاده می شود؟

برای از بین بردن موهای کرکی و نازک و بیمارانی که پوست تیره ای دارند و امکان استفاده از لیزر الکس برای آنها وجود ندارد استفاده از لیزر دایود توصیه می شود.

4-بعد از جراحی بسته کیست مویی چند وقت بعد می توان لیزر موهای زائد را انجام داد؟

معمولا آخرین بخیه جراحی بسته کیست مویی 20 روز بعد از جراحی کشیده می شود. بعد از کشیدن بخیه می توانید لیزر موهای زائد ناحیه عمل کیست مویی را انجام دهید. اگر لیزر موهای زائد را یک جلسه قبل از شروع جراحی کیست مویی انجام دهید یک ماه بعد می توانید جلسه دوم لیزر موهای زائد را شروع کنید.

5-لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی توسط چه کسی انجام می شود؟

اگر در کلینیکی که جراحی کیست مویی را انجام داده اید لیزر موهای زائد انجام می شود بهتر است در همان کلینیک و زیر نظر پزشک معالج خود این لیزر را انجام دهید. معمولا تکنسین دستگاه لیزر موهای زائد زیر نظر پزشک متخصص پوست یا پزشک متخصص معالج شما این لیزر را برای شما انجام می دهد.

6-آیا لیزر موهای زائد کیست مویی را درمان می کند؟

خیر لیزر موهای زائد برای جلوگیری از بروز کیست مویی و کاهش عوارض کیست مویی کاربرد دارد و درمان کیست مویی محسوب نمی شود. بهترین روش درمان کیست مویی لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان به روش بسته و توسط متخصص جراحی و لیزر می باشد. اصول درمان کیست بر اساس تخلیه و درناژ مناسب کیست می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

31 دیدگاه برای “لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی

  1. سمانه گفت:

    خانم دکتر عزیز سلام. آیا شما هم لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی را انجام میدین؟ من جای دیگه عمل کردم از شهرستان می خوام بیام چطوری باید وقت بگیرم

    1. سلام بله لیزر موهای زائد برای بیماران کیست مویی قبل و بعد از جراحی را انجام می دهیم. از مطب می توانید تلفنی وقت بگیرید.

  2. علیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر محترم خسته نباشید من از خراسان جنوبی پیام می‌فرستم مدتی شده یک دانه ای کوچک که با آن انگشت زیر پوست تا اندازه یک نخود هستش لمس مینمایم که بعد از فشار یه سوراخ پایینتر ایجاد شده چرک بیرون میزند و پس از تحقیقات عمل باز خیلی دردناک و میترسم تا اینکه در اینترنت کلینیک تخصصی شما را جستجو و برای این درمان از شما راهنمایی و درمان تقاضا دارم .
    با تشکر علیرضا

    1. سلام اگر به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده باشید با لیزر و به روش بسته می توان این بیماری را به راحتی درمان کرد و دوره نقاهت طولانی و سخت جراحی باز را ندارد. از مطب وقت ویزیت با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه هماهنگی های لازم جهت لیزر انجام خواهد شد. یک روز تشریف میاورید تهران و روز بعد به شهر خود باز می گردید.

  3. سحر گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل کیست مویی انجام دادم، حدود 18 سال پیش آن زمان دکتر پوست دو طرف را به هم رساند و بخیه زد، الان ظاهر بدی داره، آیا میشه با عمل زیبایی به حالت طبیعی نزدیک بشه؟

    1. بیمار باید معاینه شود ممکن است نیاز باشد به جراح پلاستیک مراجعه کنید.

  4. شادی گفت:

    شلام خانم دکتر عزیز. ببخشید مزاحم وقتتون میشم. دو تا سوال دارم.
    اول اینکه من کیست مویی ندارم. اما میخوامبدونم لیزر موهای زائد کل بدن رو انجام میدید یا نه؟ با چه دستگاهیه؟ و هزینه ش جلسه ای حدوداً چقدره؟
    دوم اینکه من چندسال پیش هموروئید گرفتم و الان هم بیرون زدگی مقعد دارم و درواقع بعضی قسمت های مقعد آویزونه و خیلی ظاهر بدی داره و حتی وقتی موقع شستشو دست میزنم برام ناخوشایندی. به ندرت درد دارم اما گاهی خارش دارم و بعضی مواد غذایی که میخورم یا زیاد میشینم اذیت میشم.
    میخواستم بدونم راهی هست که از شر این بیرون زدگی راحت بشم؟ با تیغ یا لیزر میشه جراحی کرد؟ چون مجردم بخوام درمان انجام بدم برام مشکلی پیش نمیاد؟ هزینه ش حدوداً چقدر میشه؟ با تشکر

    1. سلام خیر من لیزر موهای زائد را انجام نمی دهم. بابت هموروئید نیز توصیه می کنم از مطب وقت ویزیت بگیرید و برای لیزر هموروئید اقدام نمایید. من این جراحی را به روش پلاستیک و زیبایی انجام می دهم و مشکلی برای بکارت دختران به وجود نمی آورد.

  5. حمید گفت:

    سلام خانم دکتر من یک هفته پیش توسط جراح عمل کیست مویی انجام دادم ولی در نزدیکی معقد هم یک چیزی حالت کیست یا غده هست که جراح کیست مویی که از پایین کمرم تا نزدیک مقعد بوده را جراحی کرده ولی ان کیست پایین که یک ماه پیش بعد از تقریبا بیرون زدگی و درد زیاد مقعد بوجود امده را خارج نکرده ، سوال دارم که این کیست یا غده نزدیک مقعد ایا کیست مویی هست و جراح فراموش کرده عمل و خارج کنه یا اینکه واقعا نباید عمل میشده و سوال دوم اینکه ایا باید لیزر موهای زاید را انجام بدم یا لزومی نداره در ضمن من ۴۹ سالم هست و کارمند هستم

    1. احتمالا بیرون زدگی و گوشت اضافه ای که در ناحیه مقعد مشاهده می کنید مربوط به هموروئید داخلی درجه 4 می باشد. عمل جراحی کیست مویی با عمل جراحی هموروئید متفاوت است و لازم بود قبل از رفتن به اتاق عمل این مورد را هم با جراح خود در میان می گذاشتید. معمولا می توان این دو جراحی را با لیزر پرتوان و در یک جلسه انجام داد. برای جلوگیری از عود کیست مویی لازم است موهای زائد این ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید.

  6. زهرا گفت:

    من یک ماه پیش لیزر کیست مویی انجام دادم الان یه پوست روی زخمم گرفته ،اما هنوز قرمزی داره
    چند تار مو روی این پوست صورتی رنگ ،در اومده
    اگر برای از بین بردن موها ، وکس بذارم روی قسمت عمل شده
    و چون پوستی که در اومده نازک هستش
    وکس براش ضرری نداره؟؟ باعث نمیشه پوست پاره یا کنده بشه؟
    من توان پرداخت هزینه لیزر موی زائد رو ندارم
    با وکس هم میترسم پوستش کنده بشه
    موبر هم به پوست اسیب میرسونه
    باید چکار کنم؟ راهنماییم کنین

    1. وکس نکنید زیرا به پوست و بافت ناحیه آسیب می رساند. بهتر است لیزر موهای زائد با لیزر الکس را انجام دهید و هزینه آن با وکس تقریبا یکسان است. استفاده از تیغ شیو یک بار مصرف و موچین ضدعفونی شده هم برای کامل تمیز کردن موهای زائد ناحیه نیز مناسب است. از کرم موبر هم استفاده نکنید.

  7. زهرا گفت:

    من دو ماه پیش عمل لیزر کیست مویی انجام دادم ، الان پوست صورتی رنگ روش رو کامل گرفته و ترشح هم نداره
    مو های نزدیک جای عمل رو با موکَن برام میکَنَن (حدود شش هفت تار مو که اطراف جای عمل در اومده)
    و گاهی یه درد کوچیک مثل تیر کشیدن میگیره اما در حد یک ثانیه ست و قطع میشه
    تو راه رفتن مشکلی ندارم
    میخواستم بدونم اون درد کوچیک برای جای عمله؟ بخاطر چیه؟
    فعالیت سنگین انجام ندادم و ننشستم اصلا
    به پهلو خوابیدن ممکنه براش بد باشه؟

    1. درد شما بعد از دو ماه طبیعی نیست. برای بررسی وضعیت زخم به جراح معالج خود مراجعه کنید. برای نشستن از بالش طبی استفاده کنید. موقع خوابیدن هم به کمر فشار نیاورید. مطمئن شوید که درد شما ناشی از فشار بر ستون فقرات نباشد.

  8. زر گفت:

    من ۳ ماهی میشه که عمل لیزر کیست مویی انجام دادم
    یک ماهی از بسته شدن زخم میگذره
    ترشحات نداره و زخم کاملا بسته شده
    من موهای ناحیه و اطراف جای زخم رو با ماشین اصلاح میزنم
    (ماشین اصلاح های که برای ریش هست)
    و موها رو کوتاه میکنه
    نمیتونم کرم موبر یا ژیلت روی پوست صورتی بکشم چون ممکنه زخم کنه
    اگه با موچین بچینم هم همین اندازه ماشین اصلاح کوتاه میکنه
    این روش اصلاح مناسبه؟؟
    من خیلی میترسم کرم موبر زخم کنه اون قسمتو
    لیزر موهای زائد هم گفتن باید تا ۵ماه صبر کنم پوستش سفت بشه
    میشه راهنمایی کنید

  9. علیرضا مهدوی گفت:

    سلام وقت بخیر به کمکتون نیاز دارم
    من ۹۵ روز از عمل بسته کیست مویی میگذره و هنوز قسمتی از زخمم بازه. من با رویش موها مواجه شدم. یه قسمتی رو میشه با ژیلت زد اما قسمتی که داخلی تر هست ژیلت اصلا وارد نمیشه. لطف میکنید بگید با توجه به باز بودن زخم باید چطور شیو کنم؟ آیا کرم موبر میتونم استفاده کنم؟

    1. از کرم موبر اصلا استفاده نکنید از موچین ضدعفونی شده استفاده کنید.

  10. آیدا گفت:

    سلام دخترم حدود 4 سال پیش دچار کیست پیلونیدال شد و پزشک برای درمان چرک خارج شده از ناحیه، آنتی بیوتیک تجویز کرد از اون زمان تا الان چرکی نشد ولی نشستن زیاد باعث ایجاد درد میشه دو سوال دارم اول اینکه الان لیزر موهای زاید اون قسمت رو میتونه انجام بده و دوم اینکه در این فاصله ی 4 ساله کیست بدتر میشه یا ثابت میمونه؟؟ ممنون

    1. زمانی که کیست مویی عفونی می شود و التهاب زیادی دارد متخصص یک دوره آنتی بیوتیک تجویز می نماید که ناحیه را برای جراحی یا جراحی با لیزر کیست مویی آماده نماید. سپس لازم است وقت عمل یا لیزر را هماهنگ کنید. زیرا کیست مویی در طول زمان پیشرفته می شود و مجدد عفونی می شود. لیزر موهای زائد را هم می توانند قبل از جراحی آغاز نمایند.

  11. آراس گفت:

    سلام وقت بخیر .خانم دکتر حدود یک ماه هست که عمل کیست مو به روش لیزر و بسته انجام دادم .یه قسمت اندازه نخود هنوز بسته نشده چیکار کنم .ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. از عسل یا پماد ترمیم کننده استفاده کنید و به محل عمل فشار نیاورید و موهای زائد را هم از بین ببرید.

  12. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر من5سال پیش جراحی کیست مویی کردم والان بعداز چندسال دوباره عودکرده الان امکان لیزر هست یانه

    1. احتمالا امکان لیزر کیست مویی شما وجود دارد. بعد از ویزیت مشخص خواهد شد.

  13. محمدجواد گفت:

    سلام وقت بخیر
    چندهفته پیش عمل کیست مویی داشتم(به صورت بخیه)
    آقای دکتر گفتند برای از بین بردن موهای زائد از کف موبر(اسپری موبر) استفاده کن، خواستم بدونم برای قسمتی که عمل شده از اسپری موبر استفاده کنم ضرری ندارد؟

  14. نگین گفت:

    سلام وقت بخیر من حدود ۴ سال پیش عمل کیست مویی انجام دادم بعد گذشت ۴ سال اقدام به لیزر موهای زائد کردم اما ده روز پس از انجام لیزرموهای زائد کیست مجدد عود کرد و دوباره مجبور به جراحی با لیزر شدم میخواستم بدونم دلیل اینکه بعد از لیزر موهای زائد مجدد کیست مجدد عود کرده چی بوده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احتمالا ارتباطی با لیزر موهای زائد ندارد. یا ممکن است کیست در زیر پوست بوده و با تابش لیزر تحریک شده است.

  15. نگین گفت:

    سلام وقت شما بخیر میخواستم‌ببینم قبل از جراحی میشه لیزر موهای زائد رو انجام داد یا نه ؟؟ من کیستی که به صورت آبسه چرکی باشه ندارم فقط به صورت یه سوراخ …

    1. بله اتفاقا بهتر است قبل از عمل جراحی کیست مویی لیزر موهای زائد را انجام دهید.

  16. بیژن آقاخانی گفت:

    سلام.دوبار عمل کیست مویی انجام دادم و میترسم دوباره پام به اتاق عمل باز بشه چیکار کنم که این اتفاق دوباره برام پیش نیاد

    1. بسیار مهم است که موهای زائد را با یک روش مناسب از بین ببرید. مابقی موارد مربوط به پیشگیری از کیست مویی مربوط به نکات تغذیه ای و بهداشتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *