جراحی زیبایی

روش های روشن سازی واژن

روشن سازی واژن با روش های لیزر، تزریق چربی و استفاده از مواد انجام می شود. هر یک از این روش ها با توجه به شرایط بیمار انتخاب می گردد. امروزه انجام روش های مختلف برای زیبا سازی بیشتر، بسیار مرسوم شده است. زیبایی تنها به چهره و استایل منتهی نمی شود. پوست ناحیه واژن به سبب عوامل بسیاری که بر آن تاثیر می گذارند، نسبت به پوست بقیه قسمت های بدن تیره تر است. در پی آن بانوان به منظور رفع این تیرگی ها به دنبال روش های مطمئن و تاثیر گذار برای روشن سازی واژن هستند. یکی از علل این تفاوت رنگ وجود رنگ دانه های بیشتری به اسم ملانین در این بخش از پوست است. موارد متعددی در تیرگی واژن تاثیر گذار هستند که شامل:

  • عوامل ژنتیکی
  • درگیری طولانی مدت با بیماری های قارچی و باکتریایی
  • بارداری و ‌زایمان متعدد
  • رابطه جنسی
  • بالا رفتن سن
  • ورزش سنگین
  • تغییرات هورمونی
  • چاقی
  • پوشیدن لباس های تیره و جذب

تنوع در روش های روشن سازی پوست واژن بسیار زیاد است و درمان های زیادی لحاظ میشود. این درمان ها معمولا خطرناک نیستند، بلکه نتیجه مثبت آن ها در بالا بردن کیفیت زندگی تاثیر مستقیم دارد. در متن زیر به برخی از این روش های روشن سازی واژن اشاره کرده ایم که شامل:

روشن سازی واژن با لیزر

روشن سازی واژن با لیزر

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، یک شیوه امن در روشن سازی واژن لیزر نواحی تناسلی است. این درمان بدون نیاز به بیهوشی اعمال می شود. در این روش روشن سازی طی یک جلسه لیزر درمانی که معمولا ۴۵ دقیقه به طول می انجامد، اشعه های لیزر به نقاط مورد نظر می تابد و در پی آن پوست واژن شفاف تر و روشن تر می شود. بعد از اعمال روش لیزر باید تا چند روز ملاحظاتی از قبیل؛ عدم استفاده از کرم در ناحیه، عدم آفتاب گرفتن و عدم اصلاح رعایت شود. استفاده از لیزر برای روشن سازی واژن فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

  • جوان سازی واژن
  • شادابی پوست ناحیه تناسلی
  • نتیجه آن ‌طولانی مدت است
  • نیازی به استراحت بعد عمل ندارد
  • کمترین احساس درد را دارد

در روش روشن سازی و رفع تیرگی واژن با لیزرعوارض خاصی گزارش نشده است. تنها تا چند روز پس از لیزر به سبب نازک و حساس بودن پوست ناحیه تناسلی ممکن است کمی احساس درد داشته باشید.

روشن سازی واژن و رفع تیرگی با مواد

روشن سازی واژن به کمک اعمال محلول های روشن کننده و کرم های موضعی خانگی بر ناحیه تناسلی یک روش موقت تلقی می شود. مواد مورد استفاده در این روش می توانند شیمیایی یا گیاهی باشند. معمولا محصولاتی که واقعی عمل می کنند، تنها قادر به رفع تیرگی پوست واژن و برگرداندن آن به رنگ طبیعی خودش هستند. مکانیسم عمل مواد رفع تیرگی واژن لایه برداری پوست های مرده و تیره است.

با کنار رفتن پوست تیره و مرده واژن پوست شفاف و جوان پدیدار می شود. این لایه برداری محرک رشد لایه های زیرین و جوانسازی و روشن سازی واژن نیز می گردد. توجه داشته باشید موادی که در کلینیک ها برای روشن سازی واژن استفاده می شود با کرم ها و مواد خانگی که از داروخانه تهیه می کنید متفاوت است. مواد خانگی و داروخانه ای قدرت موادی که در کلینیک توسط متخصص استفاده می شود را ندارد. بهترین صابون برای روشن سازی واژن نیز قدرت رفع تیرگی پوست ناحیه تناسلی را مانند مواد کلینیکی ندارد. برای گرفتن مشاوره روشن سازی واژن و رفع تیرگی با مواد با مطب تماس بگیرید. 02122761600

روشن سازی واژن با تزریق چربی

تزریق چربی به واژن به منظور روشن سازی آن یک روش کارآمد و درعین حال پیچیده است. در این روش قبل از عمل، پیگیری و چک آپ های متعدد و بعد از عمل ملاحظات بسیاری باید انجام شود. روند اعمال جراحی روشن سازی با تزریق چربی طی یک جلسه انجام می شود. این روش بدین گونه است که، از بخش هایی از بدن که بافت چربی متراکمی دارند ( مانند ران ها و شکم ) چربی استخراج می شود. سپس بافت چربی به بخش مورد نظر ناحیه تناسب منتقل می شود. در پی تزریق چربی به واژن علاوه بر روشن سازی آن ناحیه فاکتور های مثبت دیگری هم اتفاق میوفتد، که عبارت اند از:

  • سفت و خوش حالت شدن پوست واژن و نواحی آن
  • رفع خشکی واژن
  • جوان سازی واژن
  • تنگ شدن واژن
  • تقارن سازی لابیا
  • کوچکتر به نظر رسیدن لابیای مینور

سوالات متداول روشن سازی واژن

۱-روشن سازی واژن درد دارد؟

خیر، روش های مورد استفاده برای روشن تر کردن پوست ناحیه تناسب به طورمعمول باعث احساس درد طاقت فرسا نمی شوند.

۲-آیا هزینه روشن سازی واژن زیاد است؟

تعیین دقیق هزینه برای روشن سازی ناحیه تناسلی ممکن نیست، زیرا راه های زیادی برای اینکار وجود دارد که هر یک هزینه متفاوتی دارند. معمولا روشن سازی با لیزر بیشترین هزینه و روشن سازی واژن با مواد کمترین هزینه را دارد.

۳-آیا روش های روشن سازی ناحیه تناسلی عوارض دارند؟

هیچ جراحی زیبایی بدون عارضه نیست، اما درصد عارضه محتمل از آن متفاوت است. جراحی های روشن سازی ناحیه تناسلی معمولا بدون عارضه حاد معرفی می شوند و عمل جراحی سنگینی محسوب نمی شود.

۴-کدام یک از روش های روشن سازی واژن بهتر است؟

روش های قابل ارائه در این حیطه زیاد هستند و هر یک فواید خود را دارند، اما طبق آمارها روش درمان با لیزر روش بهتری معرفی شده است.

۵-عمل روشن سازی واژن ممنوعیتی هم دارد؟

بله، هر عملی برای بعضی افراد ممنوع است. روشن سازی واژن نیز ممکن است برای بعضی افراد ممنوع باشد. برای مثال لایه برداری و لیزر برای بیماران دیابتی و دارای پوست نازک و حساس انجام نمی شود.

۶-تاثیر روش های روشن سازی واژن چه مدت است؟

هر یک از این روش ها بازدهی متفاوتی دارند ولو این که واکنش بدن افراد با یک دیگر فرق دارد. بهترین کار مشاوره گرفتن از متخصص در این حوزه است. مراقبت های مناسب بعد از روشن سازی واژن به ماندگاری درمان کمک می کند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *