جراحی زیبایی

جراحی نوک سینه فرورفته

جراحی نوک سینه فرورفته

جراحی نوک سینه فرو رفته، یکی از روش های رایج درمان فرو رفتگی نیپل یا همان نوک سینه است. فرو رفتگی نیپل در خانم ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. عوامل مختلفی مانند وراثت، بیماری های خاص، سرطان، عفونت ها و … در ایجاد فرو رفتگی نوک سینه ها نقش دارند. البته اصلی ترین عاملی که در فرو رفتن نوک سینه ها نقش دارد؛ کوتاه بودن مجاری شیر در خانم ها می باشد. زمانی که مجاری شیر در خانم ها کوتاه تر از حد معمول باشد؛ نوک سینه به سمت داخل کشیده می شود. معمولا این عارضه پس از بارداری رخ خواهد داد. همچنین باید این موضوع را نیز یادآور شد؛ که فرو رفتگی نوک سینه ها در آقایان نیز شایع است. اما این موضوع برای آن ها خطری به همراه نخواهد داشت. فرو رفتگی نوک سینه ها می تواند برای خانم ها حساس و مشکل ساز باشد.

روش جراحی نوک سینه فرورفته

مراحل جراحی نوک سینه فرو رفته

به طور کلی پروسه جراحی نوک سینه فرو رفته، به این صورت است که؛ هاله اطراف نوک سینه را برش می زنند. پس از زدن برش، اقدامات لازم برای ترمیم و اصلاح این عارضه را انجام می دهند. بهتر است این برش ها در مکانی زده شوند، که کمترین تاثیر را بر روی ظاهر سینه داشته باشند. پس از آن که برش در نواحی مختلف و مناسب زده شد؛ پزشک نوک سینه را به بیرون می کشد. پس از آن که نوک سینه در وضعیت مناسب و درست خود قرار گرفت؛ پزشک در همان حالت برش ها را بخیه پلاستیک می زند.

در طول عمل جراحی نوک سینه فرو رفته، متخصص جراحی باید این مهارت را داشته باشد؛ که به مجاری شیر آسیبی وارد نشود. مگر در مواقعی که نیاز به برش زدن مجاری شیری کوتاه باشد. به طور کلی این جراحی بسیار آسان، بی خطر و سریع است. پس می توانید با انتخاب یک متخصص جراحی ماهر و با تجربه؛ درمان نوک سینه فرو رفته را با جراحی انجام دهید.

جراحی نوک سینه شامل چه مواردی است؟

جراحی نوک سینه می تواند علاوه بر تغییر سایز در نیپل به تغییراتی در هاله سینه نیز محدود شود. برخی زنان یا مردان از هاله بزرگ و تیره در اطراف نوک سینه نیز رنج می برند. برای این گروه از بیماران می توان علاوه بر تغییر سایز نوک سینه تغییر هاله سینه را هم با روش جراحی و در یک جلسه انجام داد.

درمان نوک سینه فرورفته در مردان

معمولا جراحی نوک سینه فرورفته در مردان محدودیتی ندارد و به طور سرپایی با برش کوچکی در ناحیه نیپل مردان انجام می شود. برخی از این مردان علاوه بر مشکل نیپل دچار بیماری ژنیکوماستی نیز می باشند. جراحی و ساکشن چربی سینه این مردان در کلینیک تخصصی جراحی و بدون بستری انجام می شود. جراحی و ساکشن چربی سینه مردان تحت بیهوشی انجام می شود.

قبل و بعد جراحی نوک سینه فرورفته مردان

درمان فرورفتگي نوك سينه در مردان

اهمیت درمان نوک سینه فرو رفته

فرو رفتگی نوک سینه یا نیپل می تواند درجات مختلفی داشته باشد. در برخی از افراد تنها کمی از نوک سینه فرو می رود. اما در برخی از افراد ممکن است این فرو رفتگی به طور کامل باشد و نوک سینه ها به طور کامل پنهان شوند. معمولا این عارضه خطرناک و مشکل ساز نیست. اما اگر فرو رفتگی با درد، خارش و سایر عوامل این چنینی همراه باشد؛ لازم است تا جدی گرفته شود و به پزشک مراجعه شود. با فرو رفتن نوک سینه ها، حتما این موضوع را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. چرا که این فرو رفتگی می تواند به دلیل یکی از موارد زیر باشد:

  • ابتلا به سرطان سینه
  • مسدود شدن مجاری شیر
  • ابتلا به عفونت باکتریایی یا همان ماستیت سینه
  • آبسه ها یا غده های زیر پوستی در سینه
  • ابتلا به بیماری پاژه سینه ها

به علاوه نوک سینه فرورفته تاثیر سو بر اعتماد به نفس بیمار دارد. اکثر بیماران مبتلا به نیپل فرورفته به دلیل این عارضه احساس نقص می کنند و با یک جراحی ساده و سرپایی مشکل آنها قابل حل است. جراحی نوک سینه فرورفته کاملا سرپایی و با بی حسی موضعی و کاملا بدون درد انجام می شود. این جراحی را می توانید نزد دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر انجام دهید.

علت انتخاب جراحی نوک سینه فرو رفته

ممکن است بپرسید که چگونه نوک سینه را برجسته کنیم. درمان نوک سینه فرورفته فقط با جراحی امکانپذیر است. عمل جراحی نوک سینه فرو رفته برای همه افراد دچار این عارضه، پیشنهاد نمی شود. بهتر است عمل جراحی نیپل فرورفته را بیمارانی انجام دهند که قصد شیردهی به فرزند خود در آینده را ندارند. هرچند برخی از نیپل ها به حدی فرورفته است که امکان شیردهی برای بیمار وجود ندارد. به همین دلیل جراحی نیپل به آن دسته از زنان که نوک سینه آنها به طور کامل به داخل سینه فرو رفته است کاملا پیشنهاد می شود.

با توجه به وضعیت بیمار و معاینه او؛ پزشک صحیح ترین روش درمان این عارضه را پیشنهاد داده و انجام می دهد. هدف از انتخاب روش جراحی، به عنوان درمان نوک سینه فرو رفته، این است که کوتاهی مجاری شیر را اصلاح کنند. اگر مجاری شیر بیش از اندازه کوتاه باشند و نوک سینه ها به شدت به داخل فرو روند؛ باعث می شود بیمار نتواند به کودک خود شیر دهد.

سوالات متداول جراحی نوک سینه فرو رفته

1-علت نداشتن نوک سینه در نوجوانان چیست؟

اگر نوک سینه نوجوان در طی دوران بلوغ هم برجسته نشود نشان دهنده کوتاه بودن مجاری شیری پستان می باشد. اگر نوک سینه نوجوان به حدی تو رفته است که امکان شیردهی در آینده برای او وجود ندارد بهتر است در همین دوران با یک جراحی سرپایی درمان شود. زیرا این وضعیت در اعتماد به نفس نوجوان تاثیر منفی می گذارد. این مورد برای پسران هم صادق است و توصیه می شود در همان دوران نوجوانی جراحی نوک سینه برای پسران انجام شود.

2-چگونه نوک سینه را برجسته کنیم؟

اگر نوک سینه شما به طور وراثتی و از ابتدا تو رفته بود بهترین روش درمان برای شما عمل جراحی نوک سینه است. اما اگر نوک سینه شما فرو رفته نیست و فقط کوچک است ممکن است با تحریک مکرر و مصرف خوراکی هایی که حاوی هورمون های زنانه می باشند نیپل شما کمی برجسته تر شود. نیپل فرورفته درجه 1 ممکن است با استفاده از ساکشن نیپل کمی برجسته تر شود اما این کار موقتی است.

3-چه کسانی نوک سینه فرو رفته دارند یا نوک سینه ندارند؟

معمولا این بیماری وراثتی است و بر اثر کوتاه بودن مجاری شیری نوک سینه داخل می ماند و به آن نیپل فرورفته نیز می گوییم. بنابراین نوک سینه وجود دارد و در ارتفاع کمتری از موقعیت صحیح آن قرار گرفته است. متخصص جراحی با برش این مجرای کوتاه نوک سینه را بیرون می آورد.

4-ارتباط نوک سینه فرورفته با سرطان چیست؟

اگر از ابتدای تولد و نوجوانی نوک سینه شما فرورفته است جای نگرانی نیست زیرا مشکل شما وراثتی است. اما اگر طی مدت زمان مشخصی یک یا هر دو نیپل شما فرورفته شده است می تواند این مورد علامت سرطان سینه باشد. دقت کنید که عوامل دیگری مثل افزایش سن، زایمان و شیردهی و حتی ضربه می تواند منجر به بروز عارضه نوک سینه فرورفته شود.

5-مراقبت بعد از جراحی نوک سینه فرورفته چگونه است؟

بعد از جراحی نوک سینه فرورفته بهتر است رانندگی نکنید و با یک همراه به منزل بازگردید. توصیه می شود که بین 2 تا 5 روز بار سنگین بلند نکنید و فعالیت ورزشی نداشته باشید. اگر کار شما سبک است می توانید روز بعد به محل کار مراجعه کنید. استفاده از پک یخ برای روز اول جراحی و استفاده از کیسه آب گرم یک روز بعد از جراحی به کاهش التهاب و درد کمک می کند. مصرف مسکن و کرم ترمیم کننده نیز توصیه می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

10 دیدگاه برای “جراحی نوک سینه فرورفته

  1. علی گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و مادر زادی نوک سینه هام فرو رفته بود .آیا درمان میشه؟

    1. بله لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. با یک جراحی سرپایی و ساده درمان نوک سینه فرورفته انجام می شود.

      1. موسوی گفت:

        سلام وقت بخیر
        ببخشید هزینه جراحی نوک سینه فرورفته چقدر هست؟

        1. لطفا با مطب تماس بگیرید. حدود هزینه تلفنی اعلام می شود و هزینه دقیق بعد از ویزیت بیمار مشخص می شود.

  2. پریسا گفت:

    سلام، عمل جراحی کوچک کردن نیپل هم انجام میشه؟

    1. بله انواع جراحی نوک سینه انجام می شود.

  3. Zahra گفت:

    سلام. چند درصد احتمال دارد نیپل فرو رفته بعد از جراحی برگردد؟

  4. هدی گفت:

    سلام‌.برای عمل نیپل فرورفته چه اقداماتی لازم ۶ست؟سونو یا اسکن یا هر چیز دیگه.؟و اینکه آیا عمل سنگینه یا همراه با بیهوشی هست؟و رضایت پدر براش مهمه؟با توجه به اینکه ۳۸ سال سن دارم.و اینکه من مشکل vsd در بچگی داشتم که خداروشکر تازه دکتر قلب رفتم و اکی بود ولی بهم پیشنهاد داد قبل از هر جراحی آنتیبیوتیک مصرف کنم.خواستم بدونم نامه از پزشک قلبم هم ضروریه؟چون شاغلم میخوام تمام ملزومات رو بدونم که دست پر بیام خدمت خانم دکتر

    1. پیشنهاد می کنم قبل از تشریف فرمایی وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور را از مطب بگیرید. برای شما سونوگرافی تجویز می شود که قبل از وقت دهی باید جواب سونوگرافی بررسی شود. همچنین اگر بیماری قلبی دارید باید یک نامه از متخصص قلب خود بگیرید که مشکلی بابت جراحی تحت بی حسی و سرپایی در مطب ندارید. نیازی به اجازه پدر یا والدین نیست. حتی نیاز به همراه هم ندارید. یک جراحی ساده و 15 دقیقه ای تحت بی حسی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *