جراحی زیبایی

دانستنی های تزریق چربی به باسن

همه چیز در مورد تزریق چربی به باسن آمپول به پشت بانوان

فرم و تناسب باسن یکی از فاکتورهای مهم در جذابیت اندام زنان است. اخیرا متد‌های جدیدی برای بزرگ کردن و فرم دهی باسن به کار می روند که یکی از آنها تزریق چربی به باسن یا فرم دهی باسن به روش برزیلی است. همانگونه که از نام این روش مشخص است، از انتقال یا ترانسفر چربی و تزریق چربی جهت گرد کردن و فرم ‌دهی باسن بهره می گیرند. فرم دهی باسن به روش تزریق چربی، عموما در ۳ مرحله اجرا می شود:

  1. برداشت چربی از برخی قسمت‌های بدن مثل شکم، پهلوها و ران
  2. یکدست و خالص نمودن این چربی و آماده سازی آن برای تزریق و انتقال
  3. شروع عملیات جراحی و انتقال چربی به برخی از قسمت های مشخص باسن. گفتنی است که برای انتقال چربی 3 یا 4 بریدگی کوچک بر روی باسن ایجاد می‌شود که پس از جراحی قابل رویت نیستند.

مزایای تزریق چربی به باسن

تناسب اندام و شکل و سایز باسن افراد بیشتر به ژنتیک آن ها بستگی دارد، چه از لحاظ ساختار اسکلتی و چه از لحاظ تجمع چربی. البته با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم و ورزش مداوم می‌توانید به وزن دلخواه خود برسید و عضلات باسن را تا حدودی تقویت نمایید. اما برخی از افراد با وجود داشتن رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، از باسن صاف خود ناراضی هستند.

تزریق چربی به باسن از متد‌های جدید جراحی باسن است که بر اثرات ژنتیکی غالب شده و شما را به فرم باسن مد نظرتان می رساند. شایان ذکر است که در این روش مدت زمان بهبودی و نقاهت فرد پس از عمل، در مقایسه با روش پروتز باسن بسیار کوتاه تر است. همچنین پس از انجام جراحی نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان وجود ندارد.

مراقبت‌های پس از تزریق چربی به باسن

برای اینکه نتیجه فرم دهی باسن با تزریق چربی دقیقا همان چیزی شود که می خواستید، بایستی علاوه بر انتخاب یک جراح متخصص و حرفه ای، نکات مراقبتی بعد از جراحی را نیز به دقت مد نظر داشته و انجام دهید. وجود کمی درد پس از انجام جراحی کاملا طبیعی است که البته با استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح، قابل مهار می‌باشد. افزون بر این، به مدت ۲ هفته پس از جراحی نباید بر روی باسن خود بنشینید یا دراز بکشید. در این تایم زمانی شما باید بر روی پهلو یا شکم خود بخوابید و فقط جهت استفاده از توالت فرنگی به آهستگی بنشینید. در نهایت، پس از دو ماه یا ۸ هفته بدن شما کاملا به حالت نرمال برمیگردد و می‌توانید به راحتی تمام فعالیت‌های روزمره‌ خود را انجام دهید.

سوالات متداول تزریق چربی به باسن

1-ماندگاری بزرگ کردن باسن با روش تزریق چربی چقدر است؟

تجربه تزریق چربی به باسن نشان می دهد که این روش، ماندگاری زیادی دارد و حداقل 7 سال بدون تغییر باقی می ماند. در واقع سلول‌های چربی استفاده شده در این ناحیه برای طولانی مدت زنده باقی می‌مانند. با این حال در صورتی که پس از انجام این عمل وزن شما تغییرات زیادی داشته باشد، ممکن است نتیجه مطلوب از بین برود.

2-تزریق چربی به باسن چه عوارضی دارد؟

این روش نیز همچون هر جراحی زیبایی دیگری عوارض منحصر به خود را دارد. به خصوص اگر توسط جراح مجرب و ماهری انجام نشود. با این وجود عوارض احتمالی این روش، در مقایسه با سایر روش‌ها کمتر است. رایج‌ترین عوارض تزریق چربی در برخی موارد شامل کبودی، درد، نامتقارن بودن و عفونت در ناحیه مورد نظر است. اما در حالت کلی، عوارض این روش در مقایسه با روش پروتز بسیار کمتر است. و به اعصاب پا آسیبی وارد نمی کند.

3-نتیجه بالا بردن باسن به روش تزریق چربی چیست؟

پس از عمل، احتمالا باسن تا چند هفته متورم خواهد بود. اما بعد از گذشت مدتی، ممکن است حدود 30 الی 40 درصد از این چربی‌های منتقل شده جذب بدن شوند. اگر پزشک شما در کار خود خبره باشد، با در نظر گرفتن این نکته جراحی را انجام خواهد داد تا سایز باسنتان را به اندازه دلخواهتان تغییر دهد. نتیجه این جراحی کاملا طبیعی بوده و اکثرا رضایت بخش بوده است.

4-نقش جراح در نتیجه ی مطلوب تزریق چربی به ناحیه باسن؟

اگر جراحی تزریق چربی به باسن نسبتا پیچیده توسط جراح ماهر و با تجربه انجام نشود، خطرات و عوارض زیادی در پی خواهد داشت. ناحیه و مقدار چربی که جراح برای تزریق انتخاب می‌کند، از عوامل بسیار مهم و موثر در نتیجه عمل هستند.

5-هزینه بالا بردن باسن به روش تزریق چربی چقدر است؟

هزینه ی این عمل به این دلیل که یکی از جراحی های زیبایی محسوب می شود، تحت پوشش بیمه نیست. لذا، پرداخت کل هزینه این جراحی به عهده خود بیمار خواهد بود. اما اینکه حدود هزینه چقدر خواهد بود، بستگی به این دارد که چه میزان چربی قرار است از بدن خارج شده و دوباره به ناحیه ی باسن تزریق شود. هزینه تزریق چربی به باسن در سال 99 از 5 میلیون تومان به بالا خواهد بود.

6-تزریق چربی به باسن بهتر است یا پروتز باسن؟

در روش تزریق چربی، از آنجایی که چربی مورد استفاده از بدن خود بیمار برداشته شده و نیازی به پروتز نیست، عمل با عوارض بسیار کمتری همراه خواهد بود. با این حال اگر بیمار لاغری هستید و چربی اضافی در بخش های مختلف بدنتان ندارید، پروتز باسن گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود. اما باید این نکته در نظر داشته باشید که پروتز باسن دارای عوارض بیشتری است؛ به خصوص که خطر ابتلا به عفونت و یا انقباض را بالا می برد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

68 دیدگاه برای “دانستنی های تزریق چربی به باسن

  1. رقیه اصغرپور گفت:

    سلام خانم دکتر اولا ممنونم از شما که زحمت ما و هم وطنانم رو میکشید و به سوالاتمون صادقانه جواب میدید خدا قوت میگم به شما /// بنده الان یک ماهه که عمل فیشر انجام دادم البته سنتی(باتیغ جراحی) دو روزه که در دارم و اطراف معقد جوش زده ، امروز تب و لرز داشتم به نزدیکترین مطب خودمو رسوندم که گفتند بخیه باز شده ، و داره عفونت میکنه که پلی سلین تجویزکردند ، بخیه هم باز شدنی نبود یعنی جذب پوست میشد// سوال اینکه نظر شما چیه؟ چکار کنم

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. شما تمام علائم عفونت بعد از جراحی فیشر را داشته اید. تحت نظر جراح معالج خود باشید و مراقبت های لازم از زخم جراحی را به درستی انجام دهید. مراقبت باشید که ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید.

  2. کاظمی گفت:

    سلام خانم دکتر من پشت پام عصبش اسیب دیده بخاطر شلوار تنگ و سفت که پوشیدم اگر تزریق چربی به باسن کنم عصب پام که بعضی وقتا میسوزه بدتر میشه یا نه ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام تزریق چربی به باسن ارتباطی با ترمیم عصب این ناحیه ندارد. به یک جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  3. ه. ن گفت:

    سلام. من دو سه ماه تزریق چربی باسن کردم. تقریبا دوهفته ای میشه باسنهام درد دارن چکار کنم

    1. با جراح معالج خود تماس بگیرید. معمولا این وضعیت طبیعی است. به ناحیه فشار وارد نکنید و طولانی ننشینید.

  4. Say گفت:

    سلام خانوم دکتر .دوستم تزریق چربی ب گودی باسن داشته الان عفونت کرده و محل مورد نظر و تخلیه کردن و حفره‌ای وحشتناک بزرگی ایجاد شده .سوال اولم آینه الان که جراحی تخلیه انجام شده خطری تهدیدش نمیکنه؟۲اون حفره ها در میشن یا باید جراحی کنه و۳دلایل اصلی عفونت چی می‌دونه باشه ؟

    1. سلام تزریق چربی غیر اصولی و یا حساسیت بدن بیمار ممکن است منجر به بروز این وضعیت شود. ایشان باید معاینه شوند تا بتوان نظر داد.

  5. سپیده حضوری گفت:

    سلام ایا بعد تزریق چربی به باسن تا چند وقت نمیشه آمپول عضلانی زد ؟

    1. سلام آمپول عضلانی به عضله تزریق می شود و ارتباطی با تزریق چربی ندارد. بهتر است آمپول را به عضله دست تزریق کنید.

  6. سحر گفت:

    سلام خانم دكتر من ايران نيستم فقط آمدم براى عمل و برگشتم عمل ليپو و تزريق چربى به باسن انجام دادم بعد از عمل خيلى ورم داشتم الان سه ماه گذشته دو ماه روى انتى بيوتيك بودم چون كرونا گرفتم بعد از عمل البته اول نمى دونستم. بعد ورم بهتر شد فقط سوزش پوست وسفت شدن جاهاى ليپو بود. اما فشارم بالا رفت از بس ورم داشتم. بعد خيلى ورم و درد داشتم دارى فشار خورم و داروى دفع آب بدن يك گرم مترونيدازول و سفالكسين براى ١٠ روز بهتر شدم درد كمتر شد از ديروز آنتى بيوتيك را قطع كردم پوستم دوباره مى سوزه. لطفا بهم بگين بايد چكار انجام بدم؟؟🙏

    1. سلام حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  7. خورشید خاوری گفت:

    سلام
    من نزدیک به سه هفته است عمل لیپو و ترانسفر داشتم شوهرم الان ناراضی هست که باسنت سفته جاهایی که ترانسفر شده و جایی که ترانسفرنشده نرم هستن به نظرشما به مرور زمان یکدست میشن ؟ و هنوز پوست شکمم و پهلو آزرده هستن به نظر شما جای نگرانی هست ؟

    1. سلام این مورد را با جراح معالج خود درمیان بگذارید.

  8. سحر گفت:

    سلام خانوم دکتر
    محرد و ۳۴ سالمه ، قدم ۱۶۴ و وزنم ۷۳ کیلوگرم هست و اندازه دور شکمم ۱۰۵ هست ، تمام چربی اضافه بدنم دور شکم و پهلوهام هستش و باسنم تخته ، میخوام لیپوماتیک شکم و پهلو و تزریق به باسن انجام بدم ، میخوام بدونم تزریق چربی به باسن واقعا ماندگاره ؟؟؟؟ میترسم انجام بدم بعد از ی مدت چربی تزریق شده از بین بره

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید و نمونه کارهای ترانسفر چربی را در مطب ببینید. جای نگرانی نیست و این جراحی زیبایی به خوبی انجام می شود. ممکن است پس از مدتی بخشی کمی از چربی تزریق شده جذب شود اما کاملا از بین نمی رود. ماندگاری تزریق چربی به مهارت جراح نیز بستگی دارد. به جراحی مراجعه کنید که تجربه و مهارت کافی در انجام این عمل را داشته باشد.

  9. الی گفت:

    سلام خانم دکتر من که لاغرم چربی ندارم خودتون میتونین چربی بزنین یا باید چربی بدن خودم باشه

    1. سلام خطر پس زدن بافت چربی بیماران دیگر بسیار بالاست. بهتر است پروتز باسن را انجام دهید.

  10. آرزو گفت:

    سلام وقت بخیر من ۳ ماهه عمل لیپو و تزریق باسن انجام دادم منتها یکی از باسن هام به اندازه یک تخم مرع برجسته س به نظر شما این را دکترم باید چکار کنه آیا ساکشن میشه؟؟ باید دوباره عمل بشم؟

    1. سلام ممکن است نیاز به ساکشن نباشد. نظر جراح معالج ارجح است.

    2. Fati گفت:

      ببخشین من هم همین مشکل دارم دکترم گفتن ماساژ بدم اما درست نشد دوماهه عمل کردم
      چیکار باید کنم

      1. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر التهاب و ورم کمی دارید طبیعی است. برای کاهش التهاب از کیسه آب گرم هم می توانید استفاده کنید.

  11. سوفی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من وزنم ۶۵ کیلو و قدم ۱۷۰ هست
    به نظرتون من میتونم ترانسفر چربی به باسن انجام بدم ؟ یا چربیم کافی نیست و خوب نمیشه ؟

    1. لازم است معاینه شوید. احتمالا بانک چربی شما کافی باشد. ترکیب بدن بیماران مختلف با یکدیگر متفاوت است.

  12. فرهانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ّببخشید خانم دکتر شما چربی شکم بدون عمل یا با عمل میکشید چون میخوام به باسن تزریق کنم

    1. بله با دستگاه لیپوماتیک این امکان وجود دارد که چربی را برداشته و به دیگر نقاط بدن تزریق کنیم.

  13. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر آیا میشه پروتز باسنو در اورد بجاش چربی زد

    1. بله اگر بانک چربی به اندازه کافی داشته باشید این امکان وجود دارد. حداقل یک سال بعد از برداشتن پروتز باسن می توانید تزریق چربی به باسن را انجام دهید.

      1. هایده گفت:

        سلام هزینه برداشتن شکم افتاده بعد زایمان و چربی پهلو ها یعنی هزینه ترکیبی لیپوماتیک و ساکشن برای شکم و پهلو چقدر هست ممنون

        1. هزینه این جراحی بعد از ویزیت بیمار تعیین می شود. برای اطلاع از حدود هزینه ها نیز می توانید با مطب تماس بگیرید.

  14. محمد گفت:

    سلام. تزریق ژل برای اقایون هم انجام میدید؟ برای گودی باسن میخواستم. ممنون

    1. برای پر کردن گودی باسن معمولا تزریق چربی توصیه می شود. زیرا ماندگارتر و کم هزینه تر است. هر سی سی ژل یا فیلر با هزینه بالاتری محاسبه می شود و ماندگاری آن حدود 6 ماه است. بنابراین برای پرکردن گودی نواحی وسیع مناسب نیست.

  15. مهربانو گفت:

    سلام خانم دکتر.درکودکی سرطان داشتم و پرتو درمانی کردم و باسن راستم گودشده و چربیها پایینترجمع شده.۴۰سالمه.کم خرجترباشه.اخه شنیدم جراحی های زیبایی خیلی گرونند

    1. همانطور که اشاره فرمودید جراحی های زیبایی ارزان نیستند و راهی جز تزریق چربی وجود ندارد. ممکن است با ورزش هم بتوانید کمی بر فرم باسن تاثیر بگذارید.

  16. hediye گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز انشالله همیشه موفق باشید ممنون از اینکه با حوصله جواب مارو میدید سپاس فراوان،بنده ۳ ماه و ۲ هفتس عمل ترانسفر ب باسنم رو‌انجام دادم همه چیز خوب بوده اما الان چند روریه باسنم بخصوص سمت راست درد میکنه،البته وقتی خیلی به یک سمت پهلو میخوابم اینطوری درد میگیره البته فکر میکنم علت این باشه،میخواستم ببینم نیاز هست پیگیری کنم؟؟ مورد خاصی پیش اومده؟

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. مدتی سعی کنید بر روی ناحیه نخوابید و به آن فشار نیاورید اگر طی یک هفته وضعیت شما بهبود پیدا نکرد به متخصص معالج خود مراجعه کنید و مطمئن شوید که ناحیه عفونت نکرده باشد.

  17. سارا گفت:

    سلام
    من حدودا یکماهونیمه جراحی ابدو و لیپو 360 و تزریق به باین انجام دادم، از جراحی ابدو راضیم واقعا خوب شده ولی شکل باسنم دفرمه شده، از روز اول بعداز جراحی دفرمه بود هنوزم دفرمس، مشکل باسن من هیپ دیپ خالی بود که هنوزم هیپ دیپم خالیه وهیچی به هیپ دیپ تزریق نشده، به قسمت بالای هیپ دیپ چربی تزریق شده، بالای باسنم بزرگ و پایینش کوچیکه وهیپ دیپم خالیه، میتونم برای ترمیم از چربی ران و بازوهام استفاده کنم؟

    1. لازم است معاینه شوید. معمولا مقداری چربی برای ترمیم نگهداری می شود. در غیر این صورت اگر در نقاط دیگر بدن بانک چربی مناسبی داشته باشید، برای تزریق مجدد استفاده می شود.

  18. سارا گفت:

    باتوجه به اینکه من یه عکس به دکتر نشون دادم و خواستم مثل اون عکس هیپ دیپمو پر کنه ولی دکترم کلا هیپ دیپمو نزده، هرچند میگه تزریق کرده اما از روز اول بعداز عملم هیپ دیپم خالی بود میتونم درخواست کنم که خودش برام ترمیم کنه یا باید بازم هزینه پرداخت کنم؟

    1. این مورد را پزشک خود مطرح کنید. من از پرونده شما اطلاعی ندارم.

  19. nazi گفت:

    سلام وقتتون بخیر خانم دکتر،اولا ممنون از اینکه زحمت میکشید و به سوالات ما بدون هیچ شک و تردیدی پاسخ میدید من یه سوال خیلی خصوصی داشتم میخواستم که اگر میشه لطف کنید تو قسمت خصوصی به من پی ام یا ایمیل بدین تا بتونم سوالم و بپرسم

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم. برای پاسخگویی به سوال شما می توانم در ویزیت حضوری در خدمت باشم. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید و در واتساپ سوال خود را بپرسید.

      1. سارا گفت:

        سلام ببخشید من یه سوال داشتم
        من حدودا دوماهه لیپو 360 و ابدو و تزریق چربی به باسن انجام دادم، از دکترم خواستم هیپ دیپمو پر کنه که پر نکرده و بالای هیپ دیپمو چربی تزریق کرده، الان هیپ دیپام خالیه، خواستم ببینم اگه چاق بشم شکم پهلوم چاق میشه که بتونم از شکم پهلوم چربی بگیرم برای تزریق به باسن؟ یا قسمتهایی که لیپو شده دیگه چاق نمیشه؟ یه راهی بمن نشون بدین که چطور هیپ دیپمو پر کنم، خیلی اعتماد بنفسمو پایین آورده

        1. بله اگر وزن اضافه کنید و بانک چربی را تقویت کنید می توانید مجدد این عمل را انجام دهید.

  20. سارا گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز
    بنده ۸۳ کیلو با قد ۱۷۵ هستم باسن تختی دارم ولی درشهرستان زندگی میکنم و نمیتونم تهران عمل انجام بدم‌ توصیه شما به بنده چیست؟

    1. ورزش کنید و تغذیه مناسب داشته باشید. اگر این فرم بدن شما ژنتیکی باشد فقط با جراحی و ترانسفر چربی می توانید فرم بدن را تغییر دهید.

  21. فائزه گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا بعد از عمل ترانسفورماتور چربی به باسن و بعد از دوره نقاهت میشه ورزشهایی مثل دویدن و دوچرخه و اسکات انجام داد ؟؟؟
    دویدن سبب افتادگی باسن نمیشه؟

    1. بعد از ترانسفر چربی، دویدن و پرش و دوچرخه و گرما باعث می شود که چربی های تزریق شده سریعتر جذب شوند.

  22. سارا گفت:

    سلام من تزریق انجام دادم لاغر شدم مقداری چربی دارم اگر بیشتر بخورم اون مقدار باقی مانده تو‌ناحیه باسن بزرگ تر میشود

    1. بستگی به شرایط فیزیکی و فیزیولوژی بدن شما دارد. اگر می خواهید وزن اضافه کنید بهتر است تحت نظر متخصص تغذیه و همراه با ورزش باشد.

  23. نرگس قاسمی گفت:

    سلام و عرض ادب خیلی ممنونم از پاسخگویی خوبتون خدا خبرتون بده
    خانم دکتر عزیز من ۵ سال هست ترنسفر چربی باسن انجام دادم کلا لاغر بودم و ترنسفر کردم خیلی بزرگ نشد ولی از تخت بودن قبل خیلی بهتر شد مدتی هست شقاق گرفتم و مجبورم در آب گرم بنشینم یکم باسنم شل شده آیا این باعث لاغر شدن و از بین رفتن چربی میشه و راهکار چی هست که چربی از بین نره

    1. سلام بله نشستن در لگن آب گرم می تواند سرعت جذب شدن چربی تزریق شده بالا ببرد اما درمان شقاق شما در حال حاضر در اولویت قرار دارد.

  24. آیناز گفت:

    سلام خسته نباشید خانوم دکتر
    من قصد لیپوماتیک دارم و میخام چربی های شکم و پهلوم رو تزریق ب باسن و سینه کنم
    من زایمانم داشتم آیا امکانش هس بتونم لیپوماتیک کنم و تزریق چربی انجام بدم
    هزینه کلش چقدر میشه حدودی بگین
    ممنون میشم جوابمو بدید ❤️

    1. بله امکان لیپوماتیک و ترانسفر چربی بعد از زایمان وجود دارد. بعد از ویزیت هزینه تزریق و ترانسفر چربی اعلام می شود.

  25. سارا گفت:

    سلام خانم دکتر ممنونم از اینکه پاسخگوی سوالات هموطنان هستید
    من خار از ایران هستم و حدود سه سال پیش عمل لیپو و تزریق چربی به باسن داشتم از همون اول یه قسمت از باینم دچار چربی گوله شده شد که توی سی تی اندازه ۲در ۴ سانت بود و توی این مدت مشکلی نداشتم مگر اینکه روش زیاد بنشینم ، الان چندروزه که درد داره و دردش توی پام میکشه حالت بی حسی داره پام و توی لمس خیلی اون گوله چربی درد ناکه ممکنه خطر ناک باشه ؟؟ البته ۶ ماه پیش ایران بودم و دکترم معاینه کرد و گفت مهم نیست ولی ایا میتونه این درد الان خطر ناک باشه؟؟

    1. احتمالا عفونت کرده است و بهتر بود از همان ابتدا چربی گلوله شده را تخلیه می نمودید. در اولین فرصت نسبت به تخلیه آن اقدام نمایید. اگر علائم عفونت تشدید شود لازم است به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

  26. طیبه گفت:

    سلام وقت بخیر.آیا تزریق چربی در ساق پا ها هم توسط دکتر سعادتی انجام میشه؟
    ماندگاری آن چند سال هست؟
    هزینه را هم بفرمایید.

  27. نعیمه گفت:

    سلام
    حدود یک ماه پیش روی باسن سمت چپم یه فرورفتگی ایجاد شد که خیلی مشخصه، اوایل فکر میکردم از عوارض آمپول هایی هست که سال گذشته زدم (یک بار دو دوز پنی سیلین همین قسمت برام زدن) تازگی گاهی عضله اون قسمت خیلی درد میگیره، هنوزم فرورفتگی برطرف نشده، باید برای این موضوع به چه متخصصی مراجعه کنم؟

    1. به یک متخصص جراحی عمومی یا یک جراح پلاستیک مراجعه کنید.

  28. نسترن گفت:

    سلام وقت بخیر ،
    دکتر می خواستم ببینم کسی که ترنسفر چربی به باسن کرده
    بعد چند ماه که گذشت می تونه شیاف های حجم دهنده باسن بزنه برای بزرگ تر شدن باسن ،
    این شیاف ها برای چربی های تزریق شده مشکلی به وجود نمیاره؟

    1. قبل از مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنید. معمولا نباید مشکلی ایجاد کند. عوارض مصرف این نوع شیاف ها را هم بررسی کنید.

  29. غبار گفت:

    سلام ببخشیدمن ۸ماهه تزریق چربی به باسن انجام دادم ولی متاسفانه پزشک زیاد تزریق کرده الان ازنظرروحی خوب نیستم ایامیشه تخلیه کرد یاخودش بعدچه مدت ازبین میره ؟

    1. امکان تخلیه آن وجود دارد. اما توصیه می کنم به جای جراحی مجدد از کمپرس آب گرم یا لیزرهای کم توان لاغری استفاده کنید.

  30. آرزو گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل لیپو انجام دادم ترانسفز باسن عفونت کردم یک هفته بیمارستان بودم ولی اجازه ندادم باسنم تخلیه بشه ولی الان یک سال از برش هایی که برای تزریق باسنم انجام شده چربی یا به نوعی چرک میاد بیرون و باسنم سلولیت کرده حالا سوالم اینه من کشاله رونم بعد از عفونت غده لنفاویم متورم شد و بعد مدتی دوباره کوچیک‌شده ولی جاهای از باسنم و اطراف باسنم مخصوصا کشاله رونم از همجا بیشتر برجسته شده عین گلوله کوچولو کوچولو درد اور هستن همه دکتری هم رفتم سونو دادم میگه چیزی نیست آزمایش خون هیچی نبود فقط چیکار کنم برن اینا اصلا مهم هستن یا نه خودشون جذب میشن کشاله رونم خیلی ورم کرده و زیرش گرد گرد در اومده

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید و آزمایش های انجام شده را همراه خود بیاورید.

  31. سحر گفت:

    سلام وقت بخير ٢سال پيش من تزريق جربي شكم خودم به باسن داشتم.والان سمت چپ باسنم سوزش داره ووقتي ميشينم انگار يه چيز تيز وار پوستم ميشه ودرد داره پزشكمم ايران نيست دليلش چي هست؟

    1. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما سونوگرافی تجویز کنند. ممکن است عفونت یا آبسه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *