کیست مویی

هزینه لیزر کیست مویی چقدر است

هزینه لیزر کیست مویی

لیزر کیست مویی یکی از بهترین روش های درمان کیست مویی است و معمولا پزشکان از این روش برای درمان کیست مویی استفاده می کنند. میزان موفقیت و رضایت لیزر کیست مویی در بیماران به نسبت روش جراحی باز یا بسته، بیشتر است. هزینه لیزر کیست مویی، تحت شرایط خاصی تعیین می شود.

هزینه لیزر کیست مویی چگونه تعیین می شود

کیست مویی در مراحل اولیه نیازی به درمان خاصی ندارد و با تخلیه آن می توان درمان نمود. اما با پیشرفت این بیماری، تخلیه کیست به بهبود بیماری کمک نخواهد کرد و بیمار باید تحت مداوا قرار گیرد و کیست با روش لیزر یا جراحی برداشته شود. در تحقیقاتی که بر روی بیماران مبتلا به کیست مویی که با لیزر درمان شده بودند، انجام شد، درصد موفقیت و میزان رضایت بیماران از این عمل خیلی بیشتر از روش های سنتی جراحی بود. به همین منظور بسیاری از پزشکان این نوع روش درمان را به دلیل مزایای آن به بیماران خود پیشنهاد می دهند. هزینه لیزر کیست مویی به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  1. نوع لیزر
  2. تبحر جراح و تیم جراحی
  3. امکانات بیمارستان یا کلینیکی که عمل لیزر در آن انجام می شود.

بنابراین این هزینه توسط پزشک معالج تعیین می شود. این مسئله را در نظر داشته باشید که هزینه لیزر کیست مویی نسبت به روش جراحی کیست مویی، کمی بیشتر است و این به دلیل استفاده از تکنولوژی لیزر برای انجام این کار است. اما مزیت های بسیاری که روش لیزر نسبت به روش جراحی در درمان کیست مویی دارد، بسیاری از بیماران را ترغیب می کند تا برای درمان کیست مویی از لیزر استفاده نمایند. مزیت های استفاده از لیزر کیست مویی عبارتند از:

  • لیزر روشی سریع برای درمان کیست مویی است و بیمار پس از ۵ روز می تواند مانند سایر افراد فعالیت های روزانه خود را انجام دهد. و تنها یک شب به استراحت مطلق نیاز دارد.
  • انجام عمل لیزر کیست مویی تنها ۱۵ دقیقه طول می کشد.
  • معمولا برای لیزر کیست مویی، برشی در محل کیست زده نمی شود و نوک پراب به داخل سینوس وارد شده و اشعه لیزر به کیست تابانده می شود. البته برخی از پزشکان برش خیلی کوچکی در قسمت کیست مویی به وجود می آورند و با اشعه لیزر این برش را می بندند.
  • روش لیزر کیست مویی خونریزی ندارد و درد آن بسیار کمتر از روش جراحی کیست مویی باز است.
  • میزان عود این بیماری در بیمارانی که از روش لیزر برای درمان کیست مویی استفاده می کنند، بسیار کم است.
  • به دلیل تاباندن نور لیزر بر زخم، ریشه های باقیمانده از کیست مویی به راحتی حذف می شوند.
  • میزان درصد موفقیت عمل لیزر کیست مویی، بسیار بالاست و بیماران از آن بسیار راضی هستند.
  • جای زخم در روش لیزر کیست مویی، ناچیز است و گاهی اصلا دیده نمی شود. همچنین زخم ها نیز به سرعت ترمیم پیدا می کنند.
  • در نتیجه هزینه ای که لیزر کیست مویی در برابر مزایایی که این روش نسبت به جراحی های سنتی دارد، بسیار ناچیز است و به همین دلیل بسیاری از بیماران از این روش برای درمان کیست مویی استفاده می کنند.
author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

28 دیدگاه برای “هزینه لیزر کیست مویی چقدر است

  1. احمد مرادي كرما نشاه گفت:

    مخوا ستم عمل كنم ادرس بدهد

    1. زهرا سعادتی گفت:

      لطفا ابتدا با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت بگیرید تلفن ۰۲۱۲۲۷۶۱۶۰۰ آدرس تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک ۴۵۷ واحد ۱۰ برای مشاهده نقشه و تلفن های دیگر به بخش تماس با ما در همین سایت مراجعه کنید

      1. Mahnaz گفت:

        سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، من سال پیش این موقع قسمت دنبالچه درد شدیدی داشتم و متوجه شدم یه برجستگی بزرگ قسمت بالایی باسنم بوجود اومده، دکتر نرفتم یه سری مسکن خوردم بعد یه هفته خوب شدم،الان دقیقا بعد از یک سال همون مشکل رو پیدا کردم منتها الان اصلا توانایی حرکت ندارم، دکتر رفتم گفت به خاطر اینکه به خاطر شغلم همیشه میشینیم اینجوری شدم و کیست مویی دارم، دارو باید بخورم عفونتش کم شه و بعد عمل کنم، خواستم بپرسم آیا عمل لازمه حتما ؟ و اینکه بعد از عمل مشکلی پیش نمیاد؟ خیلی نگران شدم برا عمل از طرفی خیلی درد دارم، در ضمن نه مویی ازش بیرون اومده نه ملتهب شده،قشنگ یه برجستگی به رنگ پوستمه و چون فک میکردم مشکل کمرمه به ارتوپد مراجعه کردم.

        1. سلام به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. جراحی با لیزر و به روش بسته توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر کاملا با جراحی سنتی و جراحی باز متفاوت است و عوارض عمل جراحی کیست مویی به روش باز را ندارد. کیست مویی حتما باید تخلیه و جراحی شود در غیر این صورت دائم عود می کند و پیشرفته می شود.

  2. رستمی گفت:

    من یبار عمل جراحی باز انجام دادم و‌متاسفانه بعد از چن ماه کیست برگشت ..الان چیکار میتونم‌بکنم خیلی کلافم کرده ممنون میشم جواب بدین

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهتر است جراحی دوم توسط یک متخصص جراحی و لیزر با لیزر پرتوان و به روش بسته انجام شود.

      1. Morteza گفت:

        سلام خسته نباشید خانم دکتر میشه بفرمایید که هزینه جراحی کیست مویی خفیف تو چه رنج قیمته؟؟؟ ممنونم

        1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام برای تعیین هزینه لیزر کیست مویی باید معاینه شوید. برای اطلاع از حدود هزینه با مطب تماس بگیرید.

  3. امیر اسدی گفت:

    هزینه کیست موی چقدره وایا دوباره رشد نمیکند ایا با بیمه قرارداد دارید

    1. زهرا سعادتی گفت:

      هزینه دقیق لیزر کیست مویی بعد از معاینه مشخص می شود. با هیچ بیمه ای قرارداد نداریم و معمولا بیمه ها هزینه لیزر را پرداخت نمی کنند. جراحی با لیزر و به روش بسته اگر توسط متخصص جراحی و لیزر با تجربه انجام شود بازگشت نخواهد داشت.

  4. حنانه کاظمی گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من الان ۱۳ روز هس عمل کیست مویی به روش بسته انجام دادم حدود ۳ روز هم هس بخیه هامو برداشتم ولی الان اطراف بخیه هام خون هس و کمی از زخمم باز شده ایا جای نگرانی هس؟؟ چه مدت میکشه تا کامل بهبود پیدا کنه

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. برای اجابت مزاج از توالت فرنگی استفاده کنید و به ناحیه عمل فشار وارد نکنید.

  5. ستاره گفت:

    سلام خانم دکتر سعادتی
    وقتتون بخیر
    من ی سینوس دارم که هنوز باز نشده و ی حفره که باز شده و چرک داره،به نظر شما با روش خانگی مثل خشک نگه داشتن محل دوتا زخم تا یک ماه دیگه که میخوام با لیزر عمل کنم،زخم ها بدتر میشن؟

    1. سلام با روش های خانگی می توانید تا حدودی از تشدید بیماری جلوگیری کنید تا زمان لیزر کیست مویی

    2. رضا خاکسار گفت:

      سلام خانم دکترمنم مثل مشابه بیمارهای که درگفتگوهای شمادر بالا باشما صحبت کردن یه جور دوطرف بالای باسنم حدود چند هفته هست مثل دوتا تیله کوچیک مثل یه دوتا جوش فکر کنم بوجود امده که باعث اذیت درنشستن من شده الان حدود بردوالی سه هفته هست که کمی درنشستن دردی احساس میکنم اونم موقعی که تکیه بدهم بالای باسنم نه جوشی زده که نشان بده جوش هست یا نه ایا با دارو مشگل حل میشود و یا شاید کیست موهی نباشد چون من زیاد نمیشینم ودرضمن مشغول ورزش هستم نظر شما چی هست چگونه میشود این مشگل را تشخیص دادو ایا خودشما جراحی میکنید

      1. سلام بعد از معاینه می توان تشخیص داد که کیست مویی هست یا نه. تا زمان مراجعه به متخصص موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر از بین ببرید. بعد از ورزش بلافاصله دوش بگیرید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید. اگر بهبودی حاصل نشد احتمال تشخیص کیست مویی زیاد است.

  6. بهزاد گفت:

    سلام وقت بخیر. ببخشید من امروز متوجه درد در بالای باسنم شدم و دست که میزنم احساس توده ای کوچیک میکنم. الان با ماشین ریش تراش موهای اون ناحیه رو زدم و موقع نشستن مشکل ندارم. چیکار باید کنم درمان خونگیش چطوره ؟ حتما باید برم متخصص ببینه ؟ چون الانم کرونا هست. ایا امکان داره خودش خوب بشه یا درمان خانگی کرد؟

    1. سلام هر نوع وضعیت غیرطبیعی در این ناحیه را پی گیری و درمان کنید تا در آینده دچار مشکل و عارضه نشوید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی اعلام می شود و درمان مناسب تجویز می شود.

  7. عرفان گفت:

    سلام قبل از لیزر بسته کیست مویی موهای اطراف رو لازمه تمیز کرد یا نه؟

    1. بله لازم است موهای زائد را کاملا تمیز کنید. حتی بهتر است یک یا دو جلسه لیزر موهای زائد را انجام دهید که بعد از عمل راحت تر خواهید بود و سرعت بهبودی بالاتر خواهد رفت.

  8. نعمتی گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون
    من دوتا حفره توی ناحیه دنبالیچه دارم بعد یه چیزی مثل جوش بالاتر از اونا حدودا 1ماه ازش عفونت اومد ،دکتر رفتم و آنتی بیوتیک داد ،اون جوش کوچیک شد امام از اون حفره عفونت میومد ،اما بارم اون جوش داره عود میکنه و بزرگ میشه 14سال سن دارم
    آیا میتونم با لیزر عمل کنم؟

    1. بله بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید.

  9. حسین گفت:

    سلام شب بخیرلطف کنیدبفرمایدهزینه لیزرموبرگشتی چقدراست ممنونم

    1. سلام وقت شما هم بخیر، لطفا حدود هزینه را تلفنی از مطب سوال بفرمایید. هزینه دقیق بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد.

  10. فرهاد گفت:

    سلام.من حدود4ساله کیست مویی دارم رفتم پیش متخصص گفتش وضعیتت حاد نیسش اما میتونی عمل کنی میتونی هم نکنی من الان بین دوراهیم عمل کنم یانه؟

    1. بهتر است در اولین فرصت جراحی یا لیزر کیست مویی را انجام دهید. زیرا عفونت و تشدید این بیماری خبر نمی کند و ممکن است در یک موقعیت نامناسب تشدید شود که شما در آن زمان شرایط جراحی نداشته باشید.

  11. مهناز گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز
    من ۱۶ سالمه و تقریبا یکسال پیش احساس درد داشتم در ناحیه پایین ستون فقرات و لمس که کردم انگار یه جوش بود که فشار میدادمش آب مانندی ازش بیرون میومد البته یبار اون آب بیرون اومد و بعد از مدت طولانی دوباره باید اجابت مزاج صورت می‌گرفت که خیلی صبر کردم یعنی چند ساعتی سرویس نرفتم و دیدم انگار داره خون میاد لمس کردم متوجهش شدم بعد از اینکه دفه صورت گرفت خونریزی قطع شد یعنی هنگام دفع هم خونی نمیومد قطع شد کاملا بعد با عکس که دیدم متوجه شدم یه سوراخی روی خط ناحیه پشتم هست که بالاش یه خالی یا انگار یه چیز مشکی شبیه پوستی که زیر پوسته بود و اونو که فشار دادم از اون سوراخ پایینی خون اومد…ولی قطع شد دوباره .. من بخاطر هزینه نمیتونم الان جراحی کنم ممکنه تا ۳ سال دیگه جراحی کنم؟ اصن کیست هست؟؟

    1. احتمالا کیست مویی است که فیستوله شده است. همین الان هم کیست مویی شما عوارض مختلفی را نشان داده است و بهتر است در اولین فرصت درمان و جراحی کیست مویی را انجام دهید. در برخی از بیمارستان های دولتی با بیمه سلامت می توانید این جراحی باز را مجانی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *