کیست مویی

عمل کیست مویی چقدر طول میکشد

عمل کیست مویی چقدر طول میکشد

افرادی که قصد انجام عمل جراحی کیست مویی را دارند، این سوال برایشان پیش می آِید که این عمل چقدر طول می کشد. مدت زمان عمل جراحی به عوامل بسیاری بستگی دارد.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال معمولا در ناحیه بالای شکاف باسن و در قسمت انتهایی کمر به وجود می آید و مانند یک حفره و تونل است که موها در آن جمع شده و پس از تورم، مانند یک برآمدگی به نظر می رسد. پس از رشد این بیماری، بسیار دردناک شده و آبسه می کند و معمولا بوی بدی نیز دارد. پس از تشخیص بیماری، بیمار باید هر چه سریع تر آن را درمان کند. لیزر و جراحی از روش های درمان این بیماری هستند. بنابراین برای بیماران پیش از انجام عمل این سوال پیش می آید که عمل کیست مویی چقدر طول می کشد؟

زمانبندی عمل جراحی کیست مویی

در پاسخ به این سوال باید گفت که این عمل معمولا نیم ساعت طول می کشد، اما گاهی این زمان ممکن است بیشتر شده و تا یک ساعت نیز طول بکشد که این زمان به میزان مهارت جراح و تیم جراحی و وسعت جراحی بستگی دارد. بنابراین شما نباید نگران زمان این عمل باشید، زیرا نتیجه کار اهمیت بیشتری دارد. یک جراح عمومی یا متخصص جراحی و لیزر می تواند این عمل جراحی را انجام دهد.

مراحل عمل جراحی کیست مویی

پیش از عمل جراحی کیست مویی از بیمار آزمایش خون و ادرار و در صورت لزوم سیگموئیدوسکوپی گرفته می شود و همچنین از ناحیه مورد نظر، عکس گرفته می شود. همچنین پیش از انجام عمل، بیمار باید رضایت نامه ای که جهت انجام عمل جراحی در نظر گرفته شده است را امضا نماید. سپس بیمار به اتاق عمل انتقال داده می شود و پیش از انجام عمل، چک لیست های مرتبط توسط تیم جراحی چک شده و در صورت درست بودن همه موارد، متخصص بیهوشی بیمار را بیهوش می نماید و پس از آن عمل جراحی کیست مویی آغاز می شود.

البته به این نکته دقت داشته باشید که برخی از جراحان، بیمار را به صورت کامل بیهوش نمی کنند و از بی حسی موضعی برای این کار استفاده می نمایند. معمولا برای لیزر کیست مویی نیازی به بیهوشی کامل نیست و با بی حسی اسپاینال انجام می شود. در حین انجام عمل جراحی، معمولا قسمت هایی از بافت های اطراف کیست مویی نیز برداشته می شوند. با توجه به شرایط بیمار پس از عمل، بیمار می تواند بلافاصله از بیمارستان مرخص شود یا مدتی در بیمارستان تحت نظر قرار گیرد که این زمان خیلی طولانی نیست.

باید به این نکته دقت کنید که پیش از انجام عمل جراحی ، باید پزشک معالج خود را از وجود هر گونه بیماری قبلی که در ذیل به آن ها اشاره شده است، مطلع سازید.

  • حساسیت به دارو یا مواد غذایی خاص
  • داشتن سابقه لخته شدن خون یا خونریزی بسیار شدید
  • سابقه ابتلا به بیماری دیابت، حمله قلبی، فشار خون بالا
  • سابقه درد در قفسه سینه
  • سابقه شکستگی استخوان
  • سابقه استفاده از هرگونه دارو اعم از داروهای اعصاب و غیره
  • سابقه هر گونه جراحی مانند برداشتن کیسه صفرا، آپاندیس و …

دقت داشته باشید حتی کوچکترین سابقه بیماری قبلی را به پزشک اطلاع دهید زیرا این عوامل می توانند عوارض عمل جراحی را افزایش داده و در حین انجام عمل، خطراتی شما را تهدید نماید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

82 دیدگاه برای “عمل کیست مویی چقدر طول میکشد

  1. Saba گفت:

    سلام من ۱۶سالمه تابستان پارسال کیست مویی رو عمل کردم اما متاسفانه نزدیک بر سه روزه دوباره جای قبلی ورم کرده و من بدنم سر نمی‌شود و باید بیهوش بشم اما میترسم چه کار کنم

    1. سلام با جراح معالج تماس بگیرید. موهای زائد ناحیه را هم با یک روش مناسب از بین ببرید. برای لیزر کیست مویی هم می توانید از بی حسی نخاعی و هم بیهوشی استفاده کنید زیرا این جراحی در کلینیک تخصصی انجام می شود.

  2. هستی رحیمی گفت:

    سلام خدمت شما
    من هستی رحیمی هستم من دوازده سالمه و باید عمل کنم و خیلی میترسم.
    آیا برایه عمل کیست مویی بیهوشی کامل میکنند یا بیحس میکنند؟. یه بار برایه خالی کردن چرکش رفتم خیلی آمپولش درد داشت.

    1. سلام برای لیزر کیست مویی در کلینیک تخصصی نیازی به بیهوشی نیست و با بی حسی اسپاینال و کاملا بدون درد انجام می شود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته توسط یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه انجام دهید تا

  3. سورنا گفت:

    سلام ببخشید این عمل با توجه به بیهوشی سوند هم به بیمار وصل میکنند برای عمل ادرار و چه مدت بعد میتواند مرخص شود؟

    1. سلام این جراحی سرپایی است و تحت بی حسی نخاعی در مدت زمان حدود 30 دقیقه انجام می شود. حتی اگر بیمار بخواهد که بیهوش شود نیازی به گذاشتن سوند نیست و 3 ساعت بعد از جراحی بیمار مرخص می شود.

  4. سارا گفت:

    با سلام
    دختر من حدود 8 ماهه پیش کیست مویی باز انجام داده اما هنوز کامل بسته نشده دکترش میگند نباید بخیه بشه تا کامل خودش بسته بشه پماد آلفا می زنه
    دکتر دیگه بردمش میگند باید بخیه بخوره وگرنه هیچ وقت بسته نمیشه چون عملش خیلی عمیق بوده حالا حدود دو سه سانت عمق داره تا کامل بسته بشه ممنونم از راهنمایی شما.

    1. سلام اگر زخم عمل جراحی کیست مویی در کمتر از دو ماه بسته نشود مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. در هر صورت من بیمار شما را معاینه نکرده ام و توصیه می کنم با جراح معالج ایشان در ارتباط باشید. بسیار مراقب باشید که این زخم باز عفونت نکند.

  5. سولماز گفت:

    سلام 23 سالم هست و کیست مویی دارم که ترشح داره و آبسه زده از جراحیش می ترسم با روش لیزر اگه خودم بخوام بیهوش میکنند یا راهی نداره؟ فقط میخوام بخوابم بیدار شم ببینم عمل تموم شده

    1. سلام بله من لیزر کیست مویی را در کلینیک تخصصی انجام می دهم و امکان بیهوشی نیز به درخواست بیمار وجود دارد.

  6. H گفت:

    سلام من حدود دو سال پیش همزمان با شیوع کرونا متوجه شدم که کیست مویی دارم
    اما به خاطر ویروس و ترس از ابتلا عمل نکردم
    حدود چند باری چرک کرد اما نه طولانی و سریع خوب میشد
    گاهی اوقات احساس درد جزئی میکنم
    شکل ظاهریشم زیاد وخیم نیست به نظرم فقط انتهای کمرم زیر پوستم کمی باد کرده ملتهب نیست با چند تا سوراخ خیلی ریز
    میخوام عمل کنم اما مطمئن نیستم،چون میترسم کرونا بگیرم
    حالا به نظر شما هنوز وقت دارم؟

    1. سلام عمل جراحی کیست مویی اورژانسی نیست اما عفونت و آبسه کردن آن اصلا قابل پیش بینی نیست. در برخی مواقع بیمار دچار آبسه شدید کیست مویی می شود و مجبور می شود که اورژانسی و بدون برنامه ریزی قبلی جراحی کند.

  7. حمزه گفت:

    سلام فرزندم کنکور داره وازتیرماه امسال دچار کبست مویی شد الانم هرروز به محل زخم پما تتراسایکلین زخمی میزنم وگازاستر یل میذارم اگر لیزر بشه میتونه بلافاصله طولانیرمدت بشینه ودرس بخونه واگر تا بعد کنکور ۴۰۱ بخوام عمل کنه چی میشه آیا عوارصی داره

    1. سلام بهتر است تا فرصت دارند جراحی کیست مویی انجام بدهند تا کیست مویی مزاحمتی برای درس خواندن و تمرکز فرزند شما نداشته باشد. به علاوه برخی بیماران کیست مویی ناگهان دچار آبسه و عفونت کیست مویی می شوند که بیمار مجبور می شود برای کنترل درد و عفونت به طور اورژانسی مراجعه کند. بهترین روش که کوتاهترین دوره نقاهت را دارد لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک با لیزر پرتوان نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر می باشد.

  8. حمیدرضا گفت:

    دکتر من کیست مویی دارم الان کروناهم دارم چه کنم

    1. اگر کیست مویی عفونت و آبسه دارد و درد آبسه شما را اذیت می کند نسبت به تخلیه سرپایی آبسه اقدام نمایید تا درد فروکش کند. بعد از بهبودی کرونا برای عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید.

  9. زهرا رحیمی گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و دوسه ماهی میشه که مبتلا به کیست مویی شدم اما هیچ ورم یا دردی نداره فقط ترشحات‌ چرکی میبینم به نظرتون باید عمل بشه؟ خیلی میترسم میشه کمک کنید

    1. سلام متاسفانه کیست مویی درمان دارویی ندارد و حتما باید با جراحی یا لیزر پرتوان تخلیه و تخریب و خشک شود تا مجدد عود نکند. لیزر کیست مویی با روش بسته و پلاستیک مشکلات و عوارض جراحی باز را ندارد. در مطب وقت ویزیت بگیرید.

  10. مهدی گفت:

    سلام من دچار این کیست شدم و هر وقت که زیاد میشینم روی صندلی روز بعدش میبینم ورم کرده و امروز حتی یه طوری شده که نمیتونم بشینم و خواستم ببینم وقتی که لیزر کنم چقدر طول میکشه که راحت بتونم بخوابم یا بشینم

    1. سلام یک روز بعد از لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک می توانید به کارهای سبک روزانه خود برسید. بسته به وسعت جراحی ممکن است بین 3 تا 7 روز نیاز به استراحت در منزل داشته باشید. نشستن طولانی بعد از یک هفته نیز توصیه نمی شود و بهتر است بر روی ران ها بنشینید و به ناحیه لیزر و جراحی فشار طولانی و ممتد وارد نکنید.

  11. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من یک هفته پیش عمل کیست مویی با لیزر کردم و بخیه زدن میخواستم بدونم معمولا تا کی بخیه باید باشد و بعد بخیه آیا زخم کاملا بسته شده؟

    1. سلام این مورد را باید با جراح معالج خود چک کنید. معمولا 10 روز بعد از لیزر کیست مویی بخیه ها کشیده می شود اما برخی بیماران به تشخیص جراح معالج دیرتر بخیه ها را می کشند. تا بسته شدن کامل زخم بخیه باقی می ماند. مگر در مواقع خاص. اگر بخیه بیش از اندازه در ناحیه باقی بماند منجر به بروز عفونت می شود. بنابراین در زمان تعیین شده توسط پزشک برای کشیدن بخیه مراجعه کنید.

  12. پارسا گفت:

    سلام ببخشید من این ۵یا۶سال مو برکشتی دارم ولی دردم نمیکنه فقط ورم داره به نظرتون عمل کنم ۱۷سالمه

    1. سلام بله بهتر است قبل از این که کیست مویی دچار آبسه و فیستول شود تخلیه و جراحی شود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید که دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و جای جراحی روی بدن بیمار باقی نمی ماند.

  13. هدی میرکی پور گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید خانم دکتر من 17سالمه و یک ماهه زایمان سزارین داشتم الان کیست مویی دارم نمیتونم عمل کنم واقعا با درمان خانگی میتونم عمل نکم

    1. با درمان خانگی کیست مویی فقط می توانید از شدت درد و تشدید بیماری کمی بکاهید و درمان کیست مویی فقط با تخلیه اصولی کیست امکانپذیر است. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد یک متخصص که این جراحی را بدون عود و بازگشت انجام می دهند انجام دهید.

  14. بنده خدا گفت:

    سلام هزینه جراحی کیست مویی با لیزر چقد هست؟

    1. هزینه لیزر کیست مویی بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد و اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  15. No name گفت:

    سلام و درود. بنده ۱۳ سالم هست و ۶ روز پیش عمل جراحی بسته داشتم و هنوز درد دارم و نمی تونم به به راحتی بشینم ، راه برم و …. آیا این امر طبیعی هستش ؟

    1. این مورد به وسعت جراحی شما و روش جراحی بستگی دارد. با جراح خود در ارتباط باشید.

  16. سعیده گفت:

    سلام دکتر من ۶ ماه پیش عمل کردم الان زخمم چرک کرده

    1. موهای زائد را از بین ببرید و به جراح خود نیز مراجعه کنید.

  17. سعیده گفت:

    سلام من ۷ ماه پیش عمل کیست مویی باز انجام دادم گوشت اضافه ازاون قسمت دراومده وعفونت داره وچرک میده میتونین راهنماییم کنین؟

    1. متاسفانه کیست مویی شما عود کرده است. توصیه می کنم جراحی دوم را نزد یک جراح لیزر و به روش بسته و پلاستیک انجام دهید. اگر موهای زائد ناحیه را به طور منظم از بین ببرید بعد از لیزر کیست مویی دچار عود نمی شوید.

  18. Amir گفت:

    خانوم دکتر من ۱۰ روز پیش عمل کردم ب روش باز هر روزم دوبار پانسمانو عوضش میکنم موقع عوض کردن رنگش زرد میشع بعضی وقتام بازش میکنم سبز رنگ میشه.دکترم ی مپاد نوشته ک اول اونو میزنم بعدش گازو میزارم روش..دیروزم رفتم دکتر خودم نبود یکی دگ بود زخمو نگاه کرد گفت اصلا عفونت نکرده دگ چرک خشک کن نخور.بعدشم گفت عمقش زیاده چ زمانی طول میکشه زخمم کامل بستع بشع

    1. ترشحات سبز رنگ نشانه عفونت زخم می باشد. برای تعویض پانسمان و مراقبت اصولی از زخم باز کیست مویی از یک پرستار یا بهیار باتجربه کمک بگیرید.

  19. شهریار گفت:

    سلام دکتر
    من ۴۸ سالم و فکر میکنم حدود ۲۰ سالی هست که کیست دارم چند سال پیش رفتم دکتر گفت کیست مویی هست هیچ ترشحی ندارم ولی جای سفت بشینم دنبالچه ام درد می گیرد لیز بکنم یا ولش کنم اگر پیش شما لیز بکنم کارایی آن مثل جراحی هست ممنون

    1. لیزر کیست مویی که من به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم نسبت به جراحی باز ارجح است و بدون عود و بازگشت انجام می شود. به علاوه دوره نقاهت بعد از لیزر بسیار کوتاهتر از جراحی باز با تیغ و کوتر می باشد.

  20. مهرداد گفت:

    با سلام
    بنده عمل بسته کیست مویی در اصفهان داشتم خواستم از خدمتتان بپرسم آیا لیزر موهای زاید محل جراحی چند درصد احتمال عود را کاهش می دهد!؟ و آیا توصیه می فرمایید!!!

    1. اگر موهای زائد ناحیه کیست مویی را از بین نبرید بیماری شما مجدد عود خواهد کرد. لیزر موهای زائد نسبت به دیگر روش های رفع موهای زائد روش کاربردی تر و بهتری است.

  21. Zahra گفت:

    سلام من نه ماهه پیش عمل کیست مویی باز انجام دادم
    جای عملم هنوز بسته نشده و بخیه نداره دکتر گفت خودش بستع میشه و ترشحات خونی بعضی از مواقع دارم ممنون میشم راهنمایی ام کنید

    1. ممکن است نیاز باشد مجدد نسبت به عمل جراحی کیست مویی اقدام نمایید. موهای زائد این ناحیه را کاملا از بین ببرید. بهتر است جراحی دوم با لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک انجام شود.

  22. مهلقا گفت:

    سلام من کیست دارم
    برای عمل ساعت نه صبح باید بستری بشم چقدر بعدش عملم میکنن باید ی روز بستری بشم روز بعدش عملم میکنن؟؟؟

    1. اگر پیش ما وقت داشته باشید از ساعت 9 صبح که به کلینیک مراجعه می کنید تا یک ساعت بعد لیزر کیست مویی شما انجام می شود. بعد از برطرف شدن بی حسی بعد از عمل که بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد می توانید به منزل برگردید و یک شب در منزل استراحت کنید. نیازی به بستری در کلینیک جراحی نمی باشد.

  23. ساغر گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه میخوام عمل کنم مدرسه هم دارم میشنم رو صندلی ایا ممکنه مشکل برام ایجاد کنه

    1. ممکن است یک هفته نیاز باشد که از نشستن بر روی نیمکت خودداری کنید. از آنجایی که محصل هستید بهتر است جراحی بسته و با لیزر را انجام دهید زیرا بعد از جراحی باز ممکن است نیاز باشد 2 ماه در منزل استراحت کنید.

  24. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید من یک روزه تازه عمل کیست موی باز را انجام دادم چه قدر طول میکشه کامل خوب شه

    1. بستگی به وسعت جراحی و روش جراحی دارد که متخصص جراحی معالج شما ممکن است 4 الی 8 هفته بهبودی را به شما اعلام کنند.

  25. هستی گفت:

    سلام دکتر منم کیست مویی داشتم پارسال ولی بعد یه هفته خوب شد یعنی نه چرک میکرد ن بوی بدی میداد فقط یکم سفت بود و ورم کرده بود اما دیروز دوباره اونجوری شدم امروز رفتم سونوگرافی گفت کیست موییه باید عمل جراحی کنم ولی میترسم هفته دیگ امتحان دارم اگ پس فردا عمل کنم مدت زمان خوب شدنش چقده؟ درد داره بعد عمل؟

    1. جراحی کیست مویی اورژانسی نیست. می توانید بعد از امتحانات این جراحی را انجام دهید. اگر جراحی باز انجام دهید ممکن است بهبودی شما تا دو ماه طول بکشد. به همین دلیل توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید.

  26. احمدرضا گفت:

    سلام دکتر میگم من کیسه مو دارم ولی میترسم عمل باز کنم بنظر شما اگه بعد از عمل به هوش بیایی درد شدید داره یا نه بعضی از دکتر ها هم میگن کیسه مو با لیزر برمیگرده این حقیقت داره

    1. جراحی باز کیست مویی بسیار دردناک است و دوره نقاهت پردردسر و پرهزینه ای دارد. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک و بدون عود و بازگشت انجام می دهم و مشکلات و درد جراحی باز را هم تجربه نخواهید کرد.

  27. مصطفی گفت:

    سلام من یک ماه پیش کیست مو انجام دادم
    چند وقت دیگع میتونم ب فوتبال برم
    جای زخم تقریبا خوب شده

    1. اگر به ناحیه عمل فشار وارد نکنید و پوست محل عمل کشیده نشود و حتما بعد از ورزش دوش بگیرید و ناحیه را خشک کنید می توانید ورزش و فوتبال را شروع کنید.

  28. رضا گفت:

    با سلام من ۱۶سالمه و سه چهار ماه میشه که به کیست مویی مبتلا شدم الانم فقط چهار تا سوراخ ریز داره و ترشح هم میکنه آیا بالیزر عملش کنم چند روز طول میکشه تا بتونم به کار های روزمره خود برسم.ممنون!

    1. بله امکان لیزر کیست مویی شما وجود دارد و اگر لیزر شما به روش بسته و پلاستیک انجام شود یک روز بعد از لیزر می توانید به کارهای روزمره خود برسید.

  29. احسان گفت:

    سلام ببخشید من کیست مو دارم ی مدت میشه اما دردی ندارد و خشکم هست ظاهرش ک عادیه کنکور هم دارم بعد عمل کردن مشکلی برا رفت و امد و اینا ایجاد نمیکنه چون من عادت ب مطالعه با راه رفتن دارم

    1. بستگی به نوع عمل دارد. کوتاهترین دوره نقاهت مربوط به لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک است. اگر کیست مویی شما اذیت نمی کند و عفونی هم نشده است می توانید عمل جراحی را به بعد از کنکور موکول کنید.

  30. امیر حسین عسگری گفت:

    سلام .عمل کیست مویی با لیزر ، با بیهوشی انجام میشود یا بی حسی؟
    دصورتی که بیمار رضایت دهد میتوان با لیزر و حالت بیهوشی انرا درمان کرد؟

    1. من لیزر کیست مویی را در کلینیک جراحی مجهز انجام می دهم و امکان بیهوشی یا خواب عمیق وجود دارد. متخصص بیهوشی و تجهیزات کلینیک جراحی تکمیل است.

  31. salar گفت:

    با سلام
    متاسفانه من تو مرحله ی آبسه پیلونیدال هستم که 3 دکتر رفتم هر 3 دکتر اورژانسی برام بستری نوشتن یه جوری هم فوری گفتن باید هر چه سریعتر بستری بشی امشب که استرس شدید گرفتم گفتن اول باید عفونت تخلیه بشه بعد عمل جراحی
    خانوم دکتر راهنمایی که میخواستم اینکه آبسه هم با لیزر امکان پذیر هستش؟و سوال آخر اگه آبسه بزرگتر هم باشه امکان لیزر هستش یا این مورد بزرگی شامل لیزر نمیشه؟

    1. برای تخلیه آبسه نیازی به بستری نیست. شما می توانید آبسه را به طور سرپایی در هر مرکزی که در دسترس شما است تخلیه کنید و بعد از کاهش التهاب و عفونت برای لیزر کیست مویی مراجعه کنید. بهتر است ابتدا آبسه تخلیه شود و بیمار آنتی بیوتیک بگیرد و بعد از یک هفته برای جراحی یا لیزر اقدام نماید.

  32. Fahroz گفت:

    با سلام
    من نزدیک ۹ ماهه عمل کیست مویی انجام دادم هنوز کامل بسته نشده، اندازه یه ناخن بازه هیچ درد و عفونتی ندارم بنظرتون چیکار کنم؟هنوز باید جای زخم گاز استریل بزارم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. از کرم ترمیم کننده زخم و یا عسل و یا کرم پروپولیس استفاده کنید.

  33. فرزاد گفت:

    سلام خانم دکتر
    قبلش تشکر میکنم ازتون بابت این همه پاسخگویی مسئولانه و صبورانه!
    من امروز متوجه شدم دقیقا تو همین نواحی کیست مویی یه جوش کوچیک دارم،هرچقدم فشار دادم یا دست زدم هیچ گونه دردی حس نکردم،ولی محض احتیاط اون قسمتو شیو کردم. حتی با گوشیمم عکس واضح گرفتم چیز مشکوکی ندیدم جز یه جوش معمولی قرمز کوچیک.
    بنظرتون لازمه پیگیری کنم یا اگه علائم مشخص تر دیدم؟
    ممنون

    1. بهتر است پیگیری کنید. زیرا برداشتن و جراحی کیست مویی در مراحل اولیه بسیار بهتر از کیست مویی بزرگ و عارضه دار است. بعد از جراحی سبک بیمار دوره نقاهت کمتری را تجربه می کند. از همه مهمتر این که برخی از کیست ها به طور عمودی در زیر پوست رشد می کنند و شما اصلا متوجه وسعت بیماری نمی شوید. من لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را پیشنهاد می کنم.

  34. محمد گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    خانوگ دکتر من تقریبا ۵ ماه پیش یه درد خیلی شدیدی به مدت دوروز در قسمت دنبالچه ام داشتم برسی کردم یه چیزی مثله جوش بود ولی بعد از دو روز کاملا خوب شده بود تا به امروز که درد میکنه و چرک هم ترشح میکنه و سه سوراخ مانندی هم هست که ازن ترشح میکنه
    میشه بگید باید چیکار کنم اوضاش خیلی وخیمه یا نه؟

    1. کیست مویی بیماری خطرناکی نیست اما بهتر است در همان مراحل اولیه جراحی و تخلیه شود که دوره نقاهت شما طولانی نشود. کوتاهترین دوره نقاهت مربوط به لیزر کیست مویی با روش بسته و پلاستیک است.

  35. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید….من ۶روزه کیست مویی رو عمل کردم و برداشتم…راه رفتن برام خیلی سخته…چقدر دیگه طول میکشه تا بهبود پیدا کنم!؟

    1. اگر عمل جراحی کیست مویی با روش باز و بدون لیزر باشد ممکن است یک الی دو ماه طول بکشد که بتوانید به محل کار بازگردید.

  36. مهدی گفت:

    سلام من عمل کیست مویی با لیزر انجام دادم نزدیک ۲۰ روزه ولی جای لیزر و زخم فعلا بسته نشده
    هروز پانسمان میکنم و با سرم شستشو میشورم .رو زخمم پماد کلس و جنتامایسین میزنم هروز ولی خوب نشده .
    خواستم بدونم چقد طول میکشه بهبود پیدا کنه و چی بزنم

    1. عمل سینوس پیلونیدال یا کیست مویی به دو روش باز و بسته انجام می شود. با این که جراحی شما با لیزر انجام شده است اما جراح زخم را بخیه نکرده اند و بسته نشده است. ممکن است 2 ماه طول بکشد که زخم باز بسته شود. نوع تغذیه بیمار و دقت در نگهداری و پانسمان از زخم می تواند این زمان را کوتاهتر کند.

  37. آرمیتا گفت:

    سلام ببخشید من تازه دچار داشتن کیست مویی شدم و الان ۱۶ سالمه و هیچ مشکلی هم فعلا برایم ایجاد نکرده نه ورم کرده و نه ملتهب شده میتونم برای مدتی بعد تقریبا طولانی عمل کنم؟

    1. عمل جراحی کیست مویی اورژانسی نیست. اما عفونی و عارضه دار شدن آن کاملا ناگهانی است و از قبل خبر نمی کند. بنابراین در اولین فرصت مناسب نسبت به درمان و یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید که در زمان نامناسب گرفتار عوارض آن نشوید. به خصوص در زمان کنکور به دلیل نشستن زیاد و فشار مضاعف بر ناحیه پایین کمر ممکن است کیست مویی عفونی و دردناک و غیر قابل تحمل شود.

  38. میلاد گفت:

    سلام خانم دکتر.
    من کیست مویی دارم ولی خب زیاد نیست خیلی کم هست . پیش متخصص جراح عمومی رفتم و گفتن که باید عمل کنم.
    گفتم با لیزر نمیشه گفت چندتا بیمار داشتن که لیزر شده و دوباره برگشته کیست مویی.
    گفتن که عمل باز بهتره و کامل تخلیه میشه و برداشته میشه.
    نظر شما چی هست؟

    1. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک بدون عود و بازگشت انجام می دهم. لیزر کم توان احتمال عود بالا دارد اما من با لیزر پرتوان و کم توان توام با هم استفاده می کنم. من عمل جراحی کیست مویی به روش باز و سنتی را به دلیل دوره نقاهت بالا و احتمال عفونی شدن زخم باز پیشنهاد نمی کنم.

  39. سکینه گفت:

    سلام من چند روز دیگه عمل کیست مویی دارم میترسم از اسپاینال ۲۸سالمه میشه از دکترم بخوام بیهوشی عمومی کنه این اختیار رو دارم؟
    باتشکر

    1. بله می توانید چند روز قبل از عمل جراحی کیست مویی این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید که با متخصص بیهوشی و کلینیک هماهنگ کنند. هم بیهوشی و هم بی حسی اسپاینال توسط متخصص بیهوشی در کلینیک تخصصی جراحی انجام می شود.

  40. محمدرضا گفت:

    سلام من ۲۳ سالمه عمل کیست مویی باز داشتم
    الان تقریبا ۲۰ روز میگذره از عمل توانایی راه رفتن و دارم ولی زخمم خیلی عمیقه بنظرتون با این اوصاف میتونم برم سر کار ؟

    1. نباید به زخم جراحی کیست مویی فشار وارد کنید. برای نشستن از بالش طبی استفاده کنید و سعی کنید وزن را روی ران ها بیاندازید.

      1. A.R گفت:

        سلام من ۵ ماه هست که عمل کیست موی باز انجام دادم فقط یکم از زخم باز هست و رنگی قرمز مانند داره و وقتی میخام موی های اطرافش رو بردام و می کشمش زخم یکم باز میشه می خواستم بدونم مشکلی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. نباید به زخم فشار بیارید و حتما رژیم غذایی مناسب داشته باشید که زخم شما سریعتر ترمیم شود. اگر عفونت و مو ندارید جای نگرانی نیست فقط از جراح خود یک کرم ترمیم کننده مناسب دریافت کنید. مصرف مینرال ها و مالیدن عسل بر روی زخم به ترمیم سریعتر آن کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *