زگیل تناسلی

لیزر زگیل تناسلی

لیزر زگیل تناسلی

لیزر زگیل تناسلی یک روش موثر برای از بین بردن تگ های پوستی ایجاد شده به دلیل زگیل تناسلی می باشد. زگیل تناسلی به انگلیسی جنیتال وارت Genital Wartst بر اثر یک ویروس انسانی به نام پاپیلومادر ناحیه تناسلی و یا حتی در اطراف دهان که به صورت گوشتی است. درمان آن به خصوص برای بانوان ضروری است. زیرا در مواردی منجر به سرطان دهانه رحم می شود. زگیل تناسلی می تواند به شکل منفرد یا خوشه ای در نواحی تناسلی به وجود بیاید. عفونت با HPV یا زگیل تناسلی شایع ترین عفونت منتشره از طریق سکس در دنیاست.

امروزه جوانان زیادی را در مطب و کلینیک ویزیت می کنم که مبتلا به زگیل تناسلی شده و با نگرانی جهت درمان مراجعه می نمایند. در راستای پیشگیری بهتر از درمان است اطلاع رسانی نحوه انتقال ویروس نقش مهمی در جلوگیری از انتقال و انتشار آن دارد. ماهیت زگیل تناسلی ویروسی به نام HPVمی باشد که این ویروس تیپ های مختلفی دارد. بعلت متنوع بودن این ویروس و از طرفی تمایل سریع به انتقال از طریق جنسی امروزه جوانان زیادی را درگیر کرده است. علت انتقال و انتشار ویروس عدم آگاهی افراد و از طرفی رابطه جنسی با فرد آلوده می باشد.

قبل و بعد لیزر زگیل تناسلی گل کلمی بلافاصله بعد از لیزر و چند روز بعد از لیزر

تنها یک تماس جنسی جهت انتقال این ویروس از مرد به زن یا از زن به مرد کافی است. بعلت تمایل سریع این ویروس به انتشار حتما استفاده از کاندوم نیز حالت پیشگیری ندارد. لذا کاندوم فقط قسمت پوشاننده آن را محافظت می کند و بیضه ها و ناحیه عانه در هنگام نزدیکی با فرد مبتلا علیرغم استفاده از کاندوم آلوده به ویروس می شود. زگیل تناسلی و یا به عبارتی کوندیلوما آکومیناتا که همتای انگلیسی genital-warts نام دارد و معمولا همراه عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی همراه است ویروس HPV از ویروس هایدار).

ضایعات جلدی پاپول مانند دستگاه تناسلی که خوش خیم هستند و رنگ آن صورتی مانند می باشد. بیماری زگیل تناسلی تقریباً شایع و بسیار واگیردار می باشد که معمولاً از طریق جنسی به یکدیگر منتقل می شود ( یعنی تماس پوست با پوست آلوده). درمان معمول از بین بردن ضایعات با روشهایی مانند لیزر co2، نیتروژن مایع و فتودینامیک تراپی با آمینولولونیک اسید اینترفرون آلفا در درمان زگیل تناسلی موثر است. اچ.پی.وی HPV به قدری شایع است که در بیش از نیمی از انسان های از نظر جنسی فعال، در مقطعی از زندگی دچارش می شوند.

زگیل تناسلی بسیار مسری است و به راحتی از تماس پوستی منتقل می شود. برای جلوگیری از زروابط جنسی پر خطر دوری کنید

لیزر زگیل تناسلی در زنان و مردان

لیزر زگیل تناسلی زنان و مردان به واسطه از بین بردن و برداشتن زگیل های به وجود آمده است. لیزر و درمان باید هر چه سریعتر انجام شود تا مانع گسترش بیماری و ازدیاد زگیل ها که به سرعت رخ می دهد شود. هرچند که به کار گیری واکسن در این مرحله چندان کار ساز نبوده و توصیه نمی شود و فقط می تواند مانع از ابتلا به سایر گونه های ویروسی شود.

زگیل های تناسلی را می توان با روش های متعددی مانند فریز و لیزر نمودن از بین برد. در این میان اثر لیزر نسبت به سایر روش ها سریعتر و مطمئن تر است. در یک مطالعه که به صورت تصادفی بین اثر فریز کردن (کرایوتراپی) و لیزرها انجام شده، نتایج جالب توجهی به دست آمده است. که شامل بررسی از نظر اثر اولیه، تعداد دفعات درمان و میزان عود و عوارض بعد از درمان بوده است.

  • پاک سازی اولیه با لیزرها ۹۰% و با کرایوتراپی ۳% بوده است.
  • تعداد دفعات تکرار در موارد لیزرها ۱۰% و در موارد کرایوتراپی ۹۰% نیاز به تکرار جهت پاکسازی زگیل های تناسلی بوده است.
  • میزان عود در لیزرها ۲% و با کرایوتراپی ۱۲% می باشد.

در کل مهمترین اصل، ابتدا پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی است و در مرحله بعد، درمان اولیه و پیگیری متعدد و تکرار در درمان به صورتی که بیماری های آتی بعد از درمان مراجعه و معاینه و درمان شود.

اگر زگیل تناسلی در بارداری بروز کند امکان لیزر زائده های به وجود آمده نیست. بنابراین اگر خانمی قبل از اقدام به بارداری متوجه بروز زگیل تناسلی می شود بهتر است در همان زمان برای برداشتن زائده ها مراجعه کند. زگیل تناسلی در بارداری عوارض جبران ناپذیری برای کودک و مادر به وجود می آورد.

آزمایش زگیل تناسلی قبل از لیزر

برای این که بدانید که مبتلا به HPV شده اید یا خیر باید از ناحیه نمونه برداری شود. در این مطب نمونه برداری به ۲ روش انجام می شود:

  1. با برسی مخصوص از ناحیه نمونه برداری می شود. سپس نمونه در ظرفی حاوی محلول نگهدارنده گذاشته می شود و به آزمایشگاه منتقل می شود.
  2. با بیستوری یک تکه بسیار بسیار ریز از زگیل برداشته شده و به ظرف مخصوص حاوی مواد نگهدارنده منتقل و به آزمایشگاه ارسال می شود. بعد از ۱۰ تا ۱۲ روز جواب آزمایش حاضر خواهد شد.

مزیت استفاده از لیزر در درمان زگیل تناسلی

مهمترین مزیت استفاده از لیزر در درمان زگیل تناسلی این است که در یک جلسه ۱۰-۵ دقیقه همه زگیل های تناسلی را می توان درمان و لیزر کرد. در درمان با لیزر نیاز به تکرار درمان نیست و باعث پخش زگیل تناسلی نمی شود. مزیت دیگر استفاده از لیزر زگیل تناسلی از نظر زیبایی محل پوست آلوده نسبت به روش های دیگر است. زیرا حداقل آسیب بافتی را دارد. لیزر به طور سرپایی و با حداقل درد و تحریک محل نسبت به روش های دیگر می باشد. ابتدا تمامی زگیل های تناسلی با درمان دارویی مناسب بهبود یافته و برای مواردی که به درمان دارویی جواب نمی دهند لیزر انجام می شود.

شکل زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی

از مهمترین علائم زگیل تناسلی می توان به شکل ظاهری آن و این که همراه با خارش است اشاره کرد. شکل ظاهری آن ممکن است بسیار ریز و هم رنگ پوست باشد و یا کمی تیره تر و درشت باشد از نظر تعداد گاهی به دلیل اجتماع تعداد زیادی زگیل در یک نقطه به شکل گل کلم در می آید. گاهی هیچ گونه علائمی ندارد و تنها شخص ناقل بیماری است. از هفته ها تا ماه ها و گاهی نیز سال ها حتی در بعضی از افراد ممکن است علائم اصلا ظاهر نشود. و در حقیقت ناقل بدون علامت باشند. به همین علت ممکن است در ارتباط جنسی با فرد به ظاهر سالم این بیماری منتقل گردد و یکی از دلایل انتشار بیماری همین امر می باشد.

عوارض زگیل تناسلی

این بیماری علاوه بر شکل و ظاهر ناخوشایندی که ایجاد می کند عامل بروز بیماری های دیگری طبق آمار زیر می باشد. ویروس زگیل تناسلی علت ۸۰ درصد سرطان های مقعد در مردان به دلیل وجود انواع خاصی از این ویروس است. ۶۰ درصد سرطان های رحم در زنان به دلیل وجود انواع خاصی از HPV .است همچنین بروز انواع خاصی از سرطان دهانه رحم، سرطان آلت تناسلی در مردان و سرطان حنجره می باشد.

پیشگیری از زگیل تناسلی

این بیماری بسیار مسری است و به راحتی از طریق تماس پوستی انتقال می یابد. بنایراین برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی در درجه اول از روابط جنسی پر خطر دوری کنید. به خصوص که اخیرا این بیماری در ایران بسیار شایع شده است. توصیه ی سازمان های بهداشتی واکسیناسیون به افرادی که در سنین نزدیک به بلوغ و فعالیت های جنسی می باشند استفاده از واکسن می باشد. هر چند که واکسن آن به نام گارداسیل در همه جا یافت نمی شود و به سادگی در دسترس عموم نیست، اما بکارگیری آن در ۹۰% موارد از شروع بیماری زگیل تناسلی جلوگیری می کند و باعث ایمنی نسبت به سایر گونه های ویروسی می شود.

زنان بایستی به طور منظم معاینه لگن توسط پزشک را انجام دهند. همچنین استفاده از واکسن زگیل تناسلی و آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. تا تغییرات واژن و دهانه رحم در اثر زگیل تناسلی یا علایم زودرس سرطان گردن رحم مشخص شود. از آنجایی که ابتلا به این ویروس در جنس مونث در طولانی مدت احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم، مهبل، فرج و مقعد را در بر دارد. و همچنین در آقایان سرطان آلت تناسلی و مقعد را افزایش می دهند، تزریق این واکسن از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین تزریق واکسن به خصوص به کسانی که روابط جنسی با اشخاص متعددی دارند بسیار توصیه می شود. بهترین سن تزریق واکسن تا سالگی و نهایتا زیر ۲۶> تا ۳۰ سال می باشد.

تماس جنسی تنها راه انتقال زگیل تناسلی نیست. انتقال ویروس اچ پی وی به ندرت از طریق اپیلاسیون، سونای بخار و حوله آلوده و همچنین از مادر آلوده به نوزاد هنگام زایمان طبیعی هم قابل انتقال است ولی راه اصلی انتقال تماس جنسی است. استفاده از واکسن گارداسیل (Gardasil) ایجاد می شود. زنان بایستی به طور منظم معاینه لگن توسط پزشک و آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند تا تغییرات واژن و دهانه رحم در اثر زگیل تناسلی یا علائم زودرس سرطان گردن رحم مشخص شود.

واکسن زگیل تناسلی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری توصیه می شود. بهتر است واکسن گارداسیل قبل از نوجوانی تزریق شود. روش تزریق این واکسن در افراد زیر 14 سال به این صورت است که ۲ بار تزریق با فاصله ۶ ماهه انجام می شود. اما در افراد بالای ۱۴ سال توصیه می شود واکسن گارداسیل ۳ بار و در فواصل کمتر از ۵ ماه تزریق شود.

5 روش درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی را بر اساس پیشرفت بیماری می توان به 5 روش درمان کرد. ممکن است برخی بیماران نیاز به چند روش درمانی و جلسات متعدد برای درمان زگیل تناسلی داشته باشند. این 5 روش به شرح زیر است:

  1. ـ پودوفیلین که یک ترکیب شیمیایی می باشد که روی محل آلوده مالیده می شود ولی تحریکات شیمیایی محل و استفاده طولانی مدت آن برای درمان زگیل که باید به مدت یک ماه تا سه ماه مالیده شود استفاده از آن را محدود کرده است
  2. استفاده از لیزر که باعث تبخیر و پخش زگیل در جاهای سالم می شود و همچنین به علت هزینه بالا به عنوان خط اول درمانی توصیه نمی شود
  3. استفاده از کوتر و جراحی که به علت ماهیت عود کننده زگیل و همچنین تخریب پوست و بد شکل شدن محل سوزانده شده مورد استقبال بیماران نمی باشد
  4. استفاده از پماد ایمی گومید که به علت اثر ضعیف آن که از طریق تحریک سیستم ایمنی عمل می کند و خیلی موثر در درمان نمی باشد
  5. کرایوتراپی: امروزه به دلایل زیر بهترین و آسانترین و کوتاه ترین و کم عارضه ترین روش حذف زگیل تناسلی می باشد زگیل های تناسلی را می توان با روش های متعددی مانند فریز و لیزر نمودن از بین برد که در این میان اثر لیزر نسبت به سایر روش ها سریعتر و مطمئن تر است.

روش های درمان زگیل تناسلی با لیزر جراحی و کرایو

تاثیر پودوفیلین در درمان زگیل تناسلی

پودوفیلین عصاره گیاهی است که از دیر باز در درمان زگیل تناسلیمورد استفاده قرار می گرفته است. این دارو خاصیت جلوگیری کننده از تقسیمات سلولی (آنتی میتوتیک) داشته و اثر مستقیمی بر سلولهای اپی تلیال دارد.

از طرفی نیتروژن مایع که ماده ای است که بطور وسیع در سرما درمانی (کرایوتراپی) استفاده می شود، موجب مرگ سلولی، ایجاد کریستالهای مایع در داخل سلول و آسیب اجزای آن می گردد. این مطالعه با هدف ارزیابی اثر بخشی محصول پودوفیلین با سرما درمانی با نیتروژن مایع در درمان زگیل های تناسلی انجام شده است. بر اساس آزمایشی که بر روی ۷۰ بیمار مبتلا به زگیل تناسلی انجام شد ۳۵ بیمار به طور تصادفی محلول پودوفیلین دریافت کرده و ۳۵ نفر تحت درمان با کرایوتراپی با نیتروژن مایع قرار گرفتند. مصرف دارو هفته ای یک بار تا پاک شدن کامل ضایعات و یا حداکثر دوره ۸ هفته ای ادامه داشت.

سپس بیماران تا ده هفته از نظر احتمال عود مجدد پیگیری می شدند. نتیجه این آزمایش نشان داد که زمان متوسط بهبود کامل ضایعات ۳.۹ هفته (۱-۷ هفته) برای پودوفیلین و ۴.۹ هفته (۱-۹ هفته) در گروه سرما درمانی بود (P=۰.۰۳۹). از میان بیماران دو گروه که به طور کامل درمان شده بودند و یا آنها که دوره ۱۰ هفته ای پیگیری شان به سر رسیده بود %۲۶ و %۴۷ به ترتیب در دو گروه پودوفیلین و سرما درمانی عود را تجربه نمودند (P<۰.۰۵). واکنشهای التهابی موضعی به طور قابل توجهی در گروه سرما درمانی بیشتر از پودوفیلین بودطبق نتایج به دست آمده محصول پودوفیلین در درمان زگیل تناسلی موثر بوده و عوارض و احتمال عود کمتری نسبت به کرایوتراپی با نیتروژن مایع دارد.

عمل جراحی زگیل تناسلی

برداشتن زگیل تناسلی با عمل جراحی معمولا پیشنهاد نمی شود. بهترین حالت برداشتن و حذف زگیل تناسلی روش کرایو یا سرد کردن زگیل است که به نوعی آثار ظاهری زگیل را از بین می برد. این روش تقریبا مشابه سوزاندن زگیل تناسلی است. بعد از عمل جراحی زگیل تناسلی با کرایو کمی التهاب در ناحیه خواهد بود که با پمادی که توسط متخصص تجویز می شود می توان التهابات را تسکین داد. عمل جراحی زگیل تناسلی نیازی به بیهوشی ندارد و به طور سرپایی و بدون بستری انجام می شود.

سوالات متداول لیزر زگیل تناسلی

1-آیا می توان انواع زگیل تناسلی را با لیزر از بین برد؟

انواع زگیل تناسلی را می توان با لیزر از بین برد اما شما نمی توانید با لیزر ناحیه را از ویروس HPV پاک کنید. برای زگیل های کوچک و ریز معمولا روش های کم هزینه تر مثل استفاده از دارو و کرایو توصیه می شود.

2-آیا لیزر زگیل تناسلی درد دارد؟

لیزر زگیل تناسلی تحت بی حسی انجام می شود و در حین لیزر بیمار دردی را احساس نمی کند. ممکن است بعد از عمل لیزر زگیل تناسلی کمی احساس سوزش داشته باشید که با پماد و مسکن هایی که جراح معالج تجویز می کند درمان می شود.

3-آیا لیزر زگیل تناسلی خطرناک است؟

اگر این عمل در شرایط نامناسب و بدون تهویه انجام شود احتمال پخش شدن ویروس در محیط بالاست و برای بیمار و جراح خطرناک است.

4-آیا لیزر کاملا زگیل تناسلی را از بین می برد؟

در تحقیقات انجام شده لیزر زگیل تناسلی بین 20 تا 40 درصد موفقیت آمیز بوده است و بیماری مجدد عود نکرده است. با توجه به این که عود زگیل تناسلی بسیار بالاست و ویروس کاملا از بین نمی رود این میزان از موفقیت بسیار بالا محسوب می شود.

5-هزینه لیزر زگیل تناسلی چقدر است؟

بسته به نوع لیزر، وسعت بیماری و محل انجام لیزر این هزینه متفاوت است. هزینه لیزر زگیل تناسلی نسبت به دیگر روش های درمان این بیماری بالاتر است. زیرا نیازمند تجهیزات مخصوص و مهارت بالای متخصص جراحی و لیزر می باشد.

6-آیا می توان بعد از لیزر زگیل تناسلی رابطه داشت؟

این مورد را در نظر داشته باشید که هیچ گاه ویروس زگیل تناسلی از بین نمی رود و حتی بعد از لیزر و کرایو هم شما ناقل این بیماری خواهید بود. به همین دلیل توصیه می شود از شریک جنسی خود بخواهید که حتما واکسن زگیل تناسلی را تزریق کنند و سیستم ایمنی بدن خود را همواره تقویت کنند. الکل، دخانیات و تغذیه نامناسب سیستم ایمنی را تضعیف و احتمال انتقال ویروس را تشدید می نماید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

153 دیدگاه برای “لیزر زگیل تناسلی

  1. فاطمه راكعي گفت:

    با سلام و خسته نباشين ، آيا زگيل تناسلي از طريق اپلاسيون در ارايشكاه امكان ايجاد دارد؟ باتشكر

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام. تماس جنسی تنها راه انتقال زگیل تناسلی نیست به ندرت از طریق اپیلاسیون .سونای بخار و حوله آلوده و همچنین از مادر آلوده به نوزاد هنگام زایمان طبیعی هم قابل انتقال است.

  2. منصور قیاسی گفت:

    میخاستم بدونم هزینه لیزر زگیل تناسلی چقدره تعدادش هم کمه حدود دو سه تا زگیل اطراف مقعده لطفا جواب بدین ممنون میشم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام . شما باید معاینه دقیق شوید و حدود هزینه لیزر زگیل تناسلی در همین صفحه توضیح داده شده مطالعه فرمایید .

      1. یاشار گفت:

        باسلام
        میخواستم بدونم برا بیماران پیوندی لیزر جواب میده؟
        و با چند جلسه رفع میشه؟و هزینه درمانش چقدره؟

        1. سلام ابتدا باید معاینه شوید. زائده های زگیل تناسلی با لیزر برداشته می شود اما ویروس با هیچ روشی ریشه کن نمی شود و فقط باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

  3. جوادمحمودوند گفت:

    باسلام میخواستم بدونم ایاخانم دکتربیمارمردهم درمان میکنن یاخیر باتشکر

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام . بله آقایان هم درمان می کنند

  4. شاهرخ معمارزاده گفت:

    آیا شما در مطب کرایوی زگیل هم انجام میدهید؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      در حال حاضر خیر

  5. امیر خاتونی گفت:

    سلام ببخشید برای درمان زگیل دهانی‌باید به چه پزشکی مراجعه کنیم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      متخصص گوش حلق و بینی و یا متخصص پوست

  6. حمید استیلی گفت:

    سلام از مکنده هوا در لیزر زگیل تناسلی استفاده میکنید

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      برای جلوگیری از انتشار آلودگی ویروس زگیل تناسلی در محیط از مکنده هوا در هنگام استفاده از لیزر استفاده می شود

  7. zz گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۵روزه لیزر کردم زیگل تناسلیمو روزی دوبار کرم زینک استفاده میکنم زخمام هنوز تازس و زخم تازه جاهای لیزر بنظرتون طبیعیه یه هفته بشه میرم پیش دکتر اما الان استرس گرفتم طبیعیه هنو خوب نشدن چرا

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله طبیعی هست طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و در تاریخ تعیین شده به پزشک معالج مراجعه کنید

  8. هانيه امرايي گفت:

    سلام ،خسته نباشيد خانوم دكتر من زگيل هام هم دروني هستن هم بيروني. خواستم بدونم ميشه همه اون مناطق با ليزر پاك سازي بشن و درد داره؟ من خيلي بيطاقتم ،ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله میشه ابتدا برای شما دارو تجویز می شود در صورت عدم پاسخ دهی لیزر پیشنهاد خواهد شد

  9. رضا علیپور گفت:

    سلام،من دو روز هست،زیگل تناسلی رو لیزر کردم،ایا باید سوزن پیشگیری استفاده کنم،به نظر شما معمولا با یک مرتبه لیزر کردن زیگلها از بین میرود

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با پزشک معالج خود تماس بگیرید

  10. روژین دولتشاهی گفت:

    چطوری بفهمیم که زگیل تناسلی داخلی داریم؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      در صورتی که امکان نمونه برداری وجود نداشته باشد می توانید برای تشخیص زگیل تناسلی آزمایش خون بدهید

  11. مریم رضایی گفت:

    سلام خانوم دکتر در اطراف رحمم جوش های ریز سرسفید مشاهده کردم و فهمیدم زگیل تناسلیه من تو استان کرمانشاه هستم بهترین دکترو تو کرمانشاه بهم معرفی کنین ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه همکاران متخصص در کرمانشاه را نمی شناسم. در مورد زگیل تناسلی دقت کنید که بدون نمونه برداری و آزمایش نمی توان مطمئن شد که این دانه ها زگیل تناسلی است. حتما قبل از اقدام به هرگونه درمان از تشخیص قطعی زگیل تناسلی مطمئن شوید تا بیماری شما تشدید نشود

  12. علی عابدی گفت:

    باعرض سلام خدمت خانم دکتر عزیز. بنده ۳۳سالمه الان حدود ۴سالی هست روی آلتم و روی بیضه هام چیزی شبیه خال های گوشتی بوجود اومده که بعضی اوقات با خارش شدید هم مواجه میشم.بر روی آلتم یک خال کوچیک بود که الان خیلی بزرگ شده چندتای اطرافش هم در حال رشد هستند،میخواستم بدونم امکانش هست عکسشو براتون بفرستم تا محبت کنید تشخیصتون رو بفرمایید؟! متاهل هستم و باعث رنجش خاطر همسرم شده این موضوع. واینکه با لیزر زگیل تناسلی رفع میشه و حدود هزینه اش رو بفرمایید ممنون میشم. تشکر میکنم اگر راهنماییم کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر راه دور هستین با مطب تماس بگیرید که ویزیت آنلاین براتون هماهنگ کنند اگر هم تهران هستین تشریف بیارید بعد از معاینه پماد تجویز می شود. در صورتی که بهبودی حاصل نشد لیزر به شما پیشنهاد می شود.

      1. malmal گفت:

        سلام وقت بخیر من برای درمان زگیل از کرایو و دارو درمانی جواب نگرفتم چیکار بتید‌بکنم ؟

        1. از مطب وقت ویزیت بگیرید در صورت نیاز برای شما لیزر زگیل تناسلی با لیزر پرتوان انجام خواهد شد.

  13. N,A گفت:

    سلام خانوم دكتر ٤٤ سالمه حدودا ٢ سال پيش اطراف آلت تناسلي همسرم چندتا دونه گوشتي در اومده بود واز اونجايي ك اطلاعات نداشتيم پيگيري واسه درمان نكرديم. بعداز چندماه ك همسرم پيگيري كردن به اين نتيجه رسيديم زگيل تناسلي هستند بعداون نزديكي با كاندوم انجام داديم و همسرم از داروگياهي قطره واسه درمان گرفتند. اما با اين وجود متاسفانه من حدود يكسال و نيم پيش يكي دوتا دونه گوشتي تقريبا شبيه همونا روي لبهاي بيروني واژنم در اومد و رفته رفته بيشتر شد سرعت تكثيرو رشدشون زياد نيست اما الان حدودا ١٠ تا دونه روي لبهاي بيروني و تقريبا ٨تا دونه اطراف مقعد بصورت پراكنده زده خارش هم نداره اگه ممكنه راهنمايي كنيد. ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      به مطب مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز شود. اگر به موقع اقدام کنید نیازی به لیزر و یا روش های درمانی دیگر نخواهد بود. احتمالا شما در دوره نهفتگی زگیل تناسلی به سر می بردید و علائم شما بعد از همسرتان پدیدار شده است

  14. رضا غلانی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم بعد از لیزر رابطه برقرار کردم باعث خونریزی شد ایا اشکال نداره؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      اشکال دارد از بروز هر گونه فشار بر روی ناحیه لیزر شده خودداری کنید.

  15. رضا غلامی گفت:

    تا چه زمانی بعد از لیزر نباید رابطه جنسی برقرار کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      تا زمان بهبودی زخم ها

  16. فاطمه گفت:

    سلام زگیل داخل مقعد چگونه میشه درمان کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا باید برای درمان دارویی اقدام کنید در صورتی که با دارو درمانی جواب نگرفتید روش های دیگر مثل کرایو، لیزر و یا جراحی توسط متخصص پیشنهاد می شود.

  17. مهتاب گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من روز پنجشنبه ۱۲دی لیزر سرویکس و دهانه واژن انجام دادم برای hpv. الان لکه بینی دارم. این طبیعیع به نظرتون دکتر

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله طبیعی است. در مواقع خونریزی شدید وضعیت غیر طبیعی است.

  18. سحرسالاری گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز.بعدازلیزر زگیل تناسلی چن روز بعدش دقیقا زخم خوب میشه من ی هفتست انجام دادم ولی زخم خوب نشده تتراسکلین و زینک هم استفاده میکنم ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      معمولا بعد از یک هفته بهبودی حاصل می شود. برای بهبودی سریعتر زخم مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید و پمادهای تجویز شده را به اندازه و برای مدت زمان مشخص شده مصرف کنید. نه بیشتر نه کمتر. لباس های نخی و آزاد بپوشید تا با ناحیه اصطکاک ایجاد نکند.

  19. مهدی گفت:

    سلام خانم دکتر آیا برای مرد هم انجام می دهید!؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله برای پزشکان جنسیت و ملیت و غیره تفاوتی ندارد. عموم بیماران پذیرش می شوند.

  20. پری قربانی گفت:

    با سلام شما تست پاپ ا س میر هم انجام میدهید

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام نمونه برداری در مطب انجام می شود و نمونه را به شما تحویل می دهیم که به آزمایشگاه مورد نظر خود منتقل کنید.

  21. مهساحسینی گفت:

    سلام خسته نباشین من متاهلم و۲۴سالمه همسرم زگیل تناسلی دارن ابتداء کم بودامارفته رفته زیاد شد وبااسرارمن پیش دکتر رفتن خودم توناحیه واژن چیزی مشاهده نکردم اما وقتی پیش دکتر رفتم آزمایش ونمونه برداری انجام دادن که تایپ ۶روگرفتم میخواستم بدونم بایدچیکارکنم قرص باید مصرف کنم قرصی هست که ازبوجود اومدن زگیل پیشگیری کنه.؟ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      در حال حاضر می توانید به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما پماد تجویز کنند. برای از بین بردن موهای ناحیه از تیغ استفاده نکنید. لیزر و کرم موبر بهتر است. قبل و بعد از نزدیکی از ژل شستوشوی بانوان استفاده کنید. هم شما و هم همسر. با این روش ها از پیشروی زگیل می توانید جلوگیری کنید.

  22. غزل نوعی گفت:

    ببخشید واسه زگیل مقعدی که بزرگ شده واس درمان سریعش باید چی کرد ؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما دارو یا یکی از روش های برداشتن زگیل را تجویز کنند.

  23. غزل نوعی گفت:

    میشه ادرستونو لطف کنید

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      پاسداران نبش گلستان نهم پلاک ۴۵۷ واحد ۱۰ از منو می توانید اطلاعات تماس و نقشه را نیز مشاهده کنید.

  24. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید من ازپودوفیلین استفاده کردم خوب نشدم آزمایش دادم اچ پی وی نداشتم الان باید چیکار کنم خوب بشم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص مراجعه کنید تا دقیقا بیماری شما را تشخیص دهند. سپس برای درمان مناسب اقدام فرمایید.

  25. هادی گفت:

    سلام هزینه برداشتن زگیل تناسلی با لیزر چقدره؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام باید معاینه شوید.

  26. كژال گفت:

    سلام من چند روز پيش ويزيت شدم پيش شما براي زگيل تناسلي داروي پودوفيلين تجويز كردين جايي خوندم كه روي دهانه كانال مقعد نبايد اين دارو استفاده بشه درسته؟ چون من در اون ناحيه ٢ تا زگيل دارم و اينكه بعد از استفاده از دارو موقع دستشويي رفتن درد احساس ميكنم آيا طبيعيه؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر محلول را درست بر روی زگیل بزنید و داخل مقعد نرود مشکلی ایجاد نخواهد شد.

  27. عبدالرحمان رحمانی گفت:

    سلام خانم دکتر دور حالتم جوش های ریز ریز زدن و بالایی حالتم جوش میزنم شبیه تبخال بعدش خیلی میخاره چه کار باید بکنیم خانم دکتر

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای بررسی زگیل های ناحیه آلت باید نمونه برداری انجام شود و سپس دارو تجویز شود.

  28. عبدالرحمان رحمانی گفت:

    سلام خسته نباشی برداشتی زگیل چقدر تموم میشه خانم دکتر

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام باید ویزیت شوید.

  29. زهرا شجاعیان گفت:

    با سلام. من امروز لیزر زگیل مقعدی انجام دادم. و دکتر برام پماد باکتروماد تجویز کرده. اما من ترشحات آبکی از محل لیزر دارم. آیا این طبیعیه؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله وضعیت شما طبیعی است. در صورت بروز هرگونه مشکل با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

  30. سارا رضایی گفت:

    سلام خانم دکتر من یک سال پیش ی خال گوشتی بغل مثانم پیدا شد که حالت ی جوش داشت ولی الان دو هفتس ک اومده بالا خیلی کوچیکه ولی با ناخن ک میگیرمش میاد بین دستم. آیا زیگیل تناسلیه؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید توسط متخصص جراحی عمومی معاینه شوید در صورتی که مشکوک به زگیل تناسلی باشید از شما تست گرفته می شود و داروی مناسب تجویز خواهد شد.

  31. حامد گفت:

    من حدود دوماه پیش یک جلسه فریز کردم ولی متاسفانه در تعدادی از همان نقاط مجددا زگیل رشد کرد و در بعضی نقاط هم تاثیری نداشته الان بنده مردد هستم که لیزر کنم یا درمان بوسیله فریز رو ادامه بدم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا برای درمان زگیل با روش فریز باید چند بار مراجعه کنید. به پزشک معالج خود مراجعه کنید و درمان را تکمیل کنید.

  32. مانداناجهانشیری گفت:

    سلام خسته نباشیدببخشیدمن زگیل دارم قراره که بالیزردرمان کنم آیالیزردردیاسوزش داره خیلی استرس دارم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید

  33. عاطفه کامران گفت:

    سلام خسته نباشید من دو هفته پیش اومدم پیش شما و داروی پودوفولین تجویز شد زگیل مقعد داشتم و زگیل هم بیرون مقعد هم داخل مقعد و این دارو رو داخل مقعد هم زدم دو بار بیشتر استفاده نکردم اما درد شدیدی در ناحیه کلیه و روده و ناحیه ادرار و مقعد دارم درد واقعا بدی دارم خانم دکتر چی کار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام دارو را به داخل مقعد نزنید.

  34. Fateme rezaei گفت:

    سلام من زیگیل مقعدی هفته پیش با لیزر درمان کردم پماد زینک اکسید روزی دو بار مصرف کردم ولی الان برجستگی حس میکنم ممکنه زیاد شده باشه یا جا لیزر هاس؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      اگر در همان محل لیزر احساس برجستگی می کنید جای لیزر هست. برای ویزیت بعد از لیزر زگیل به موقع به پزشک معالج مراجعه کنید.

  35. Ati گفت:

    سلام من چند ساله در محل مقعد خارش و خونریزی و ترشح زرد رنگ دارم و چندتا جوش بعد یه مدت خوب میشه و دوباره عود میکنه اصلا روم نمیشد به دکتر مراجعه کنم بنطرتون چه بیماری ممکنه باشه برای گرفتن وقت مزاحم بشم

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی یا فیستول مقعدی شده باشید. احتمال زگیل مقعدی نیز وجود دارد. در هر صورت باید توسط متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر معاینه شوید تا روش درمانی مناسب برای شما انتخاب شود.

  36. کامران گفت:

    سلاک خانم دکتر علاوه بر زگیل تناسلی ..خال هم برمیدارن؟

  37. نوید گفت:

    سلام.
    ببخشید برای درمان زگیل تناسلی سیگار کشیدن مضر هستش؟؟؟؟
    حتی برای آقایان؟

    1. سلام کشیدن سیگار منجر به کاهش روند بهبودی بعد از جراحی و زخم می شود. زن و مرد هم ندارد و برای تمام افراد مضر است.

  38. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من‌۵روز پیش زیگیل های تناسلی رو لیزر کردن و بهم‌گفتن تا روز چهارم از بتادین استفاده کنم و بعد ی پماد نوشتن که از روز چهارم استفادع بشه الان دوروزه که خارش پیدا کرده احتمالش هست که عفونت کرده باشه؟چون روزی ۲.۳بار از بتادین استفادع میکردم‌بازم امکان‌داره عفونت کرده باشه؟

    1. سلام این مورد را با پزشک معالج خود مطرح کنید. به نظر غیر عادی نیست.

  39. Neda گفت:

    با سلام من لیزر انجام دادم الان دقیق ۸ روزه ولی التهاب و درد داره زیاد روزی دوبار و شستوشو دادم و شبا پماد زینک زدم هر روز هم دوش گرفتم از ترس اینکه عفونت نکنه دلیلش چیه؟

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید. ممکن است بیش از اندازه به ناحیه فشار آورده باشید.

  40. Sana گفت:

    سلام من شنبه لیزر زگیل داشتم و الان که جمعس با اینکه دستورات پزشکمو انجام دادم ولی هنوز بشوت خارش و سوزش دارم طبیعیه؟

    1. سلام، خیر طبیعی نیست. با پزشک معالج خود تماس بگیرید. مراقبت های بعد از لیزر را به درستی انجام دهید.

  41. حامد گفت:

    سلام
    همسرم و من حدود دو ماه پیش دچار زگیل تناسلی شدیم، همسرم دچار زگیل شدید شد و با انجام کرایو همه ی زگیل ها را برداشتن
    میخاستم بدونم الان میشه رابطه جنسی داشته باشیم؟ همسرم میترسن که درون واژنشون زگیل مونده باشه و با رابطه و سایش و مالش دوباره پخش بشه. آیا امکانش هست؟
    نوع زگیل هم تایپ 6 بود

    1. سلام تا زمان بهبودی کامل زخم از رابطه جنسی و ایجاد اصطکاک بر روی بافت پرهیز کنید. این مورد را با متخصص معالج خود در میان بگذارید.

  42. So گفت:

    سلام‌خسته نباشید من کنار مقعدم چند تا جوش زده بود که خوب شد بعد چند ماه باز زده دکترم‌ اسید سالسیلیک داده روزی ۳بار بزنم اما من صبور نیستم و میترسم چیز بدی باشه من ۶،۷سال پیش زیگیل تناسلی داشتم‌بر طرف کردم‌و دیگه نزدم تا اینکه لیزر موی زائد رو شروع کردم یه مدت بعد جوش چرکی‌زدم‌که اصلا شبیه زیگیل نیست.ایا میتونم برای تشخیص بیام مطبتون؟

    1. سلام بله برای تشخیص تشریف بیاورید مطب. در صورت نیاز نمونه برداری از بافت برای شما انجام می شود تا کاملا مطمئن شوید.

  43. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    شما برای لیزر از دستگاهی استفاده میکنید که بزرگنمایی داشته باشه؟ چون زگیل های من خیلی ریز هستن و من لیزر کردم ولی دکتر به اشتباه جاهای دیگه رو لیزر کردن و دونه ها همچنان هستن و بهم گفتن باید ده روز بگذره دوباره برم که با تایم پریودم تداخل داشت و لیزر عقب افتاد تو این تایم از پخش شدن بیشترش میترسم که باز برم لیزر و کامل رفع نشه برای همین خواستم ببینم شما شرایط تشخیص دقیق زگیل ها رو دارید؟

    1. سلام بهتر است مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. بزرگ نمایی با ذره بین انجام می شود.

  44. سامه گفت:

    سلام مطلب به نسبت سایر سایتا عالی بود . اما ای کاش حداقل و حداکثر هزینه لیزر زگیل درج میشد تا با دید خوبی برای لیزر اقدام کنیم

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. از آنهایی که همواره هزینه هیچ چیز ثابت نیست و زگیل تناسلی هم انواع مختلفی دارد و در وسعت های گوناگونی مشاهده می شوند درج حدود هزینه در صفحه کاربردی نخواهد بود. برای اطلاع به روز از حدود هزینه ها می توانید با مطب تماس بگیرید.

  45. محمدجواد ش گفت:

    سلام خانم دکتر زگیل تناسلی دارم به احتمال خودم دکتر نرم خودش خوب نمیشه

    1. سلام زگیل تناسلی خود به خود درمان نمی شود. مراقب باشید بیماری خود را به دیگران منتقل نکنید.

  46. ستین گفت:

    سلام دکتر بعد از لیزر زگیل تناسلی باید چه پمادی استفاده کنم اسم پماد میخام

    1. معمولا پماد خاصی تجویز نمی شود. با تجویز پزشک معالج خود می توانید از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید.

  47. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من ۲۷سالمه تازه متوجه شدم که نامزدم مبتلا به زگیل تناسلیه.تا کنون هیچ گونه رابطه ای نداشتیم.میخواستم بدونم با زدن واکسن از مبتلا شدن من جلوگیری میشه یا اینکه نامزدیمو بهم بزنم.خیلی دوسش دارم چکار کنم؟!

    1. سلام با تزریق واکسن زگیل تناسلی می توانید از ابتلا به سوش های خطرناک این بیماری در امان بمانید. با نامزد خود به یک متخصص مراجعه کنید و از متخصص بخواهید که یک آزمایش دقیق برای تعیین نوع زگیل تناسلی ایشان تجویز کنند. واکسنی که برای جلوگیری از زگیل تناسلی تزریق می شود گارداسیل نام دارد و بعد از بررسی نتیجه آزمایش نامزدتان می توان گفت که این واکسن شما را کاملا ایمن می نماید یا خیر.

      1. مریم گفت:

        سلام خانم دکتر .شش ماهه به ویروس اچ‌پی وی نوع ۶ مبتلا شدم . هنوز زگیل نزدم ولی چهار ماهه مدام سوزش و حساسیت ناحیه تناسلی دارم ،ظاهر تناسلیم هیچیش نیست ولی سوزش و حساسیت مدام اذیتم میکنه ، ،چند بارم دکتر رفتم فاییده نداشته پماد ها .بعضی دکترا تو سایت گفتن تو این شرایط باید داروی ضد ویروس مصرف بشه ،درسته؟

        1. سلام علاوه بر دریافت دارو از متخصص توصیه می کنم نسبت به تقویت سیستم ایمنی اقدام کنید و از یک متخصص تغذیه مکمل و رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

  48. فرهاد گفت:

    سلام لطف می کنید همکار خود در اصفهان را که به اندازه خودتان تخصص داشته باشد را معرفی بکنید.

    1. سلام متاسفانه کسی را نمی شناسم.

  49. رضوان گفت:

    سلام خسته نباشید من لیزر انجام دادم برای زگیل تناسلی و الان بعد چند روز دور اون زگیل که لیزر انجام دادم ی سری جوش سر سفید چند تا دونه زره اصلا نمیدونم چیه لطفا راهنماییم کنین ممنون

    1. سلام مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. ممکن است دچار عفونت شده باشید.

  50. س گفت:

    سلام هزینه لیزر زگیل تناسلی چقده؟چند جلسه طول میکشه؟

    1. سلام بعد از ویزیت بیمار مشخص می شود. در یک جلسه به طور سرپایی انجام می شود.

  51. احمد گفت:

    من از لیزر سرد استفاده کردم فقط برای جلوگیری از عفونت از چ پمادی استفاده کنم

    1. سلام احتمالا از کرایو استفاده کرده اید. معمولا نیاز به پماد خاصی نیست ممکن است پزشک معالج شما کرم زینک اکساید را پیشنهاد کنند.

  52. مهراد گفت:

    سلام من رابطه متعدد نداشتم و به جز پارتنر خودم رابطه ای نداشتم و الان آلوده به این ویروس شدم ولی سوال اینجاست که نشانه هایی از آلودگی پارتنر من هم نیست علت چیه که این اتفاق افتاده؟؟

    1. سلام ایشان باید تست بدهند. ممکن است حتی در تست هم آلوده شدن بیمار به لیزر زگیل تناسلی تا چند سال مشخص نشود. برخی بیماران نیز تست آنها مثبت است اما تا مدت ها علائم ظاهری بیماری را بروز نمی دهند.

  53. ali گفت:

    سلام خسته نباشید ده جلسه کرایو کردم یه خورره ریشه هاش مونده آیا ریشه های زگیل تناسلی هم خطرناکه؟

    1. شما باید توسط متخصص معالج خود مجدد ویزیت شوید. نظر ایشان مهم است. زگیل تناسلی انواع مختلفی دارد و روش های درمان آنها متفاوت است.

  54. مریم شمس گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من دوهفته پیش زگیل هام رولیزرکردم ی قسمتی ک زگیل نداشتم روهم لیزرکردن وحالاهمون قسمت ب شدت زخم شده وحالت تاول شده البته پریودهم شدم والان واقعادرددارم ومیترسم بایدچیکارکنم

    1. سلام دقت کنید که از پدهای پنبه ای و ضد حساسیت استفاده کنید و ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید. از پزشک معالج خود نیز داروی مناسب دریافت کنید.

  55. مرضیه گفت:

    سلام و خسته نباشید. آیا شما در مطبتون درمان وارت با لیزر رو انجام می دین؟

    1. سلام بله قبل از انجام لیزر زگیل تناسلی لازم است بیمار معاینه شود.

  56. مهدیه گفت:

    سلام دکتر من زایده گوشتی پایین ناف زده بعد به جلو واژن نرسیده ایا امکان هست لیزر کنین هزینه هاش چند میشن

    1. اگر این زائده سطحی باشد با لیزر پرتوان برداشته می شود. ماهیت زائده نیز بعد از ویزیت و نمونه برداری تعیین می گردد. هزینه دقیق لیزر بعد از ویزیت تعیین می شود. هزینه بستگی به وسعت بیماری دارد و این که لیزر در کلینیک جراحی انجام می شود یا مطب متفاوت است.

  57. علی رضا درویشی گفت:

    سلام خانم دکتر آیا لیزر زگیل تناسلی راه درمان هست که دیگه زگیل تناسلی درنیاد ممنون میشم جواب بدین راستی من واکسن Hpvنزدم آیا لازم هست بزنم آیا این درمانی که شما انجام میدین درگیر زگیل تناسلی رشت نمیکند ممنون میشم جواب بدین

    1. متاسفانه زگیل تناسلی برای همیشه درمان نمی شود و امکان عود و بازگشت آن در همه حال وجود دارد. واکسن گارداسیل یا هر واکسن دیگری برای درمان زگیل تناسلی کاربرد ندارد و جهت جلوگیری از بروز سوش های خطرناک این بیماری تزریق می شود. قبل از تزریق واکسن لازم است آزمایش اچ پی وی بدهید.

  58. مژگان گفت:

    آیا بعداز لیزر زگیل تناسلی واز بین رفتن علایم ظاهری می توان نسبت به لیزرموهای زائد اقدام کرد؟ بالیزرموهای زائد احتمال عود مجدد زگیل تناسلی وجود دارد؟

    1. بله می توانید لیزر موهای زائد را با رعایت موارد بهداشتی انجام دهید. لیزر موهای زائد بسیار سطحی است و مشکلی ایجاد نمی کند.

  59. احسان گفت:

    سلام، وقت بخیر
    من از کودکی روی آلتم چند توده شبیه زگیل داشتم که حدودا دو ماه پیش به پزشک مراجعه کردم و گفتند زگیله و لیزر کردند منتها پوست آلتم خوب شده ولی یه لکه هایی شبیه تاول هست و خوب نمیشندکه به پزشک نشون دادم گفت زگیل نیستند و پوست آلته(حتی یکی از توده ها که جا مانده بود و لیزر نشده بود رو هم پزشک گفتند زگیل نیست، پس اگه نبوده چرا لیزر کردند نمیدونم) ، هنوز نگرانم. چکار کنم برای معاینه بیام خدمتتون؟

    1. بله تشریف بیاورید. بهتر است زائده ها را نمونه برداری کنیم.

  60. فاطمه محمدی گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    من تقریبا یک ماهی میشه که فهمیدم زگیل تناسلی دارم ولی برجستگی نداره دکتر نمونه برداری کرد جوابش اومد که فهمیدم زگیل تناسلی دارم
    بعد من ژیلت و ……استفاده نکردم و حساس هستم
    دکتر گف پس رابطه نامشروع از خودم ۱۰۰ در ۱۰۰ اطمینان که پاک پاکم اومدم به شوهرم گفتم کلی جر و بحث دکتر رفته گفته بهش که چون علائم نداری پس زگیل تناسلی نداری اما دکتری که من رفتم میگه حتما نحفته هس واسه شوهرت .
    من الان دارم دارو استفاوه میکنم که اگه جواب نگرفتم با دارو لیزر کنم سوالم اینه با نگاه کردن دکتر گفته به شوهرم نداری چیکار کنم خانوم دکتر اگه نحفته باشه واقعا چی

    1. همسر شما هم باید تست بدهند زیرا ممکن است علائم نداشته باشند اما ناقل باشند. حتی در برخی موارد بیمار ناقل است اما جواب آزمایش هم منفی است.

      1. الهام گفت:

        وقت بخیر خانم دکتر من مبتلا به زگیل تناسلی نوع ۱۶شدم که پزشکم لیزر انجام دادن و واکسن گارداسیل تزریق کردم سوال اینه که آیا هنوز هم خطری برای مبتلاشدن به سرطان هست؟لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم

        1. با توجه به این که مبتلا به نوع 16 می باشید بله این احتمال وجود دارد. توصیه می کنم سبک زندگی سالم داشته باشید. ورزش منظم روزانه و سبک و تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن را در نظر بگیرید.

  61. راد گفت:

    سلام،ببخشید من با معاینه لمسی، خودم یه نقطه برجسته داخل مقعدم حس میکنم که قبلا نبود،چجوری بفهمم زگیله یا ن؟

    1. لازم است به متخصص مراجعه کنید و ناحیه را دستکاری نکنید. اگر مشکوک به زگیل باشد نمونه برداری انجام می شود. در غیر این صورت دارو تجویز خواهد شد. ممکن است این توده هموروئید نیز باشد.

  62. Ramin گفت:

    مدتی است که زائده های نامتعارفی بر روی آلت تناسلی خود مشاهده نمودم و از آن پس رابطه جنسی خود را به دلیل شک به زگیل تناسلی را قطع کردم، از آنجا که من هیچگونه تماس جنسی نا متعارف نداشته ام و همراه جنسی ام هم با مراجعه به پزشک عاری از زگیل تشخیص داده شده آیا ممکن است عوارض بوجود آمده چیز دیگری باشد؟ و راه حل تشخیص قطغی آن فقط نمونه برداری است؟

    1. مطمئن ترین روش تشخیص زگیل تناسلی نمونه برداری و تست HPV می باشد.

  63. M گفت:

    باسلام زگیل تناسلی روی بدن(ناحیه زیر شکم) در صورتی که برداشته شود،باز هم با لمس اون ناحیه از طریق پوست منتقل میشود؟

    1. بله زیرا فقط زائده ایجاد شده برداشته می شود و ویروس اچ پی وی همچنان در ناحیه آلوده باقی می ماند.

  64. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من زگیل تناسبی دارم و آزمایش دادم خوش خیم بوده.لیزر کردم دوباره زگیل زدم تعداد زیاده هم بزرگ تر .خیلی ناراحتم نمیدونم چیکار کنم

    1. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و از ارتباط جنسی پرخطر پرهیز کنید. از یک متخصص داروی مناسب نیز دریافت کنید.

  65. آلما حقی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ویروس hpv هیچ وقت از بدن خارج نمیشه؟

    1. خیر اما در برخی مواقع نادر دیده شده که با تقویت سیستم ایمنی بدن آزمایش بیمار منفی شده است.

  66. مهرسانا علوی گفت:

    سلام من مبلا به زگیل تناسلی شدم یک ماه هست ک متوجه شدم اول یدونه بود من لیزرش کردم و بعد چند هفته همه جای واژنم پخش شد و دوباره همرو لیزر کردم میخواستم بدونم علت پخش شدنش چی هست ؟ علتش خونریزی بعد لیزر هست؟ این خون ها الوده هستند؟

    1. برگشت زگیل تناسلی علل گوناگونی دارد. معمولا بعد از لیزر خونریزی اتفاق نمی افتد و همزمان با لیزر بخشی از ناحیه ترمیم هم می شود. ممکن است به دلیل استفاده از ژیلت و یا حتی ضعیف بودن سطح ایمنی بدن دانه های جدید ظاهر شده باشد.

  67. سمیرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر- خانم دکتر من همسرم زگیل تناسلی داشتن که با لیزر برداشتن من هم بدون هیچ علامتی ظاهرا ویروس در بدنم هست چون در ازمایش نشان داده شده که ویروس اچ پی وی دارم ولی هیچ زگیلی در ناحیه واژنم نیست- الان هردوی ما در بدنمون ویروس هست- میخواستم بدونم امکان رابطه دهانی وجود نداره ؟ یعنی چون ویروس تو بدن هست ممکنه به دهان منتقل شه یا اینکه زمانی امکان رابطه دهانی نیست که زگیل دیده بشه؟

    1. رابطه دهانی امکان بروز زگیل در ناحیه حلق و بروز سرطان حنجره را افزایش می دهد.

  68. محمد مصطفی بهاری نیا گفت:

    سلام خانم دکتر جوش های زیر پوستی آلت تناسلی برای مرد را لیزر میکنید ؟! ممنونم

    1. لازم است ویزیت شوید. ممکن است با مصرف دارو مشکل شما حل شود.

  69. آمنه گفت:

    سلام بعد لیزر زگیل تناسلی دوش بگیریم یا پماد خاصی رو به جایی ک لیزر شدع بزنیم

    1. بهتر است تا 24 ساعت به ناحیه آب نزنید. اگر پزشک معالج صلاح بدانند پماد ترمیم کننده نیز تجویز می شود.

  70. انتقال زگیل تناسلی از طریق باشگاه گفت:

    سلام دکتر سعادتی آیا امکان انتقال زگیل تناسلی از طریق باشگاه هست؟

    1. ویروس زنده ممکن است تا چند دقیقه بر روی سطوح باقی بماند. بنابراین حتما از حوله مخصوص خود در باشگاه استفاده کنید. همچنین واکسن گارداسیل را هم تزریق بفرمایید.

  71. سارا گفت:

    سلام آیا با لیزر زگیل بیشتر پخش می شود؟ من لیزر کردم و نگران این موضوع هستم.
    آیا کسی که مجرد هست و هیچ رابطه ای نداشته ولی دچار زگیل در ناحیه ی تناسلی شده، آیا این زگیل می تواند از نوع زگیل معمولی باشد و hpv نباشد؟

    1. زمانی که زائده ها ایجاد می شود نمونه برداری انجام می شود در جواب آزمایش نوع زائده و زگیل ایجاد شده مشخص می شود. اگر لیزر زگیل تناسلی با هواکش و تهویه اصولی انجام شود بخارات آن پخش نخواهد شد.

  72. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشین دختر من ۷سالشه روی گردنش پر زگیل شده هرروزهم بیشتر میشه هرچقدرهم دکتر میبرم کرایو میکنن دارو میدن بیشتر میشه توروخدا راهنمایی کنین بهترین دکتر پوست ایرانو معرفی کنیین خیلی ناراحتم ممنون

    1. حتما از زگیل های ایجاد شده نمونه برداری انجام شود. به انجام کرایو و مصرف داروی تخصصی بر اساس نتیجه آزمایش ادامه دهید تا کاملا بهبود پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *