آبسه

پیشگیری از آبسه مقعدی

جلوگیری از آبسه مقعدی

بسیاری از افرادی که از بیماری آبسه مقعدی در هراس می باشند و مایل نیستند به این بیماری دچار شوند باید اطلاعاتی در مورد پیشگیری از آبسه مقعدی داشته باشند تا بتوانند از این بیماری جلوگیری کنند. اگر می خواهید به این بیماری دچار نشوید ابتدا باید علت بروز آبسه مقعدی را بدانید تا راه های پیشگیری از آبسه مقعدی را به کار ببندید.
البته باید دقت داشته باشید که اگر به بیماری آبسه مقعدی دچار شدید اگر تا زمانی که به نزد پزشک مراجعه کنید راه های پیشگیری از آبسه مقعدی را انجام دهید امکان دارد شدت این بیماری کمتر شود.
در اصل باید بدانید که آبسه مقعدی نوعی بیماری ثانوی می باشد که به علت بیماری های دیگری مانند فیستول، هموروئید، یبوست و بیماری های عفونی آبسه مقعدی به وجود می آید. بنابراین شما باید از این بیماری ها جلوگیری نمایید تا دچار بیماری آبسه مقعدی نشوید. در ادامه مطالبی را در مورد پیشگیری از آبسه مقعدی بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری با این بیماری داشته باشید.

آبسه مقعدی

اصول پیشگیری از آبسه مقعدی

همانطوری که بیان کردیم آبسه مقعدی بیماری ثانوی می باشد که بر اثر بیماری های دیگری به وجود می آید و به همین دلیل روش های پیشگیری از آبسه مقعدی چندان زیاد نیست، و بیشتر باید در صدد جلوگیری از بیماری های منجر به بروز آبسه باشید.
۱. اگر دچار هر گونه عفونت شدید می باشید سریعا آن را رفع نمایید و جهت درمان به متخصص مربوطه مراجعه کنید. عفونت هایی که بیماری آبسه مقعدی را به وجود می آورد بیشتر مقاربتی می باشد و به همین دلیل برای پیشگیری از آبسه مقعدی باید مراقب عفونت های مقاربتی باشید.
۲. برای اینکه به بیماری های عفونی مبتلا نشوید حتما در رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده کنید.
۳. همچنین باید دقت داشته باشید که بهداشت و پاکیزگی یکی از نکاتی است که بزرگسالان و کودکان باید آن را رعایت کنند و بسیاری از کودکان هستند که به این بیماری دچار می شوند، بنابراین باید به بهداشت کودکان و بهداشت مقعد اهمیت زیادی داده شود تا دچار این بیماری نشوند.
۴. آبسه مقعد بر اثر انسداد برخی از عروق و لنف ها ایجاد می شود بنابراین به ناحیه فشار وارد نکنید. و از پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی خودداری کنید.
درست است که آبسه مقعدی خطرناک می باشد ولی با نکاتی که بیان کردیم می توانید از این بیماری پیشگیری کنید. یکی از نکاتی که در پیشگیری از آبسه مقعدی بسیار مهم می باشد پاکیزگی است که در هر شرایطی باید به آن اهمیت بدهید. در صورتی که مشکلات مقعدی برای شما به وجود آمد سریعا به پزشک مراجعه کنید تا از بدتر شدن آن جلوگیری کند. دقت داشته باشید که بیماری آبسه مقعدی می تواند موجب عوارضی شود، درست است که این عوارض قابل درمان می باشند ولی باید بسیار به علائم آن اهمیت بدهید.

روش های پیشگیری از آبسه مقعدی در کودکان

همانطوری که بیان کردیم و متوجه شدید پیشگیری از آبسه مقعدی در کودکان بسیار مهم می باشد، چرا که کودکان توانایی کامل برای مراقبت از خود را ندارند. بنابراین بسیار باید به سلامت و پاکیزگی کودک اهمیت داده شود.
برای پیشگیری از آبسه مقعدی در کودکان باید مراقب باشید که کودک شما به بیماری های هموروئید، شقاق ،روده و … مبتلا نشود. از بروز یبوست در کودکان جلوگیری کنید. پس از تعویض پوشک بچه ناحیه را با دستمال مرطوب کاملا تمیز کنید و در دفعات منظم پوشک بچه را تعویض کنید.

2 دیدگاه برای “پیشگیری از آبسه مقعدی

1. امیر گفت:

سلام ببخشید مقعد من با اینکه شست و شو کامل انجام میشه و رابطه ای نداشتم انگار یک دونه نوک تیز زده چکار کنم …

1. ممکن است مبتلا به شقاق، اسکین تگ و حتی حساسیت پوستی شده باشید. لازم است معاینه شوید. در صورت نیاز تست هم تجویز می شود.