اطلاعات عمومی پزشکی

بیماری سوزاک چیست؟

سوزاک چیست

بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می آید که بیماری سوزاک چیست و چرا این بیماری به وجود می آید. به آن دسته از افرادی که نمی دانند بیماری سوزاک چیست باید گفته شود که بیماری سوزاک نوعی بیماری مقاربتی می باشد که به بر اثر نوعی از عفونت به وجود می آید.

در مورد اینکه بیماری سوزاک چیست و چه عواملی دارد، باید بیشتر افراد از آن آگاهی داشته باشند تا بتوانند از این بیماری جلوگیری کنند.

عفونتی که در این بیماری وجود دارد بیشتر نواحی مرطوب و گرم بدن را آلوده می کند. این نواحی شامل واژن، مقعد، دستگاه تناسلی زنانه، مجرای ادرار و چشم ها می باشد. شما باید در مورد اینکه بیماری سوزاک چیست این را بدانید که این بیماری بیشتر از طریق رابطه جنسی که دهانی می باشد از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. بسیاری از افرادی که شرکای جنسی متفاوتی دارند بیشتر به این بیماری دچار می شوند.

علائم سوزاک

همانطوری که بیان کردیم و طبق توضیحات ارائه شده بسیاری از افرادی که نمی دانستند بیماری سوزاک چیست متوجه علت این بیماری شدند. اما اکنون در مورد علائم این بیماری در آقایان توضیحاتی را ارائه می دهیم تا پرسش های شما را تکمیل کنیم.

بیماری سوزاک در آقایان

آقایان احتمالا تا چندین هفته علائم بیماری سوزاک را مشاهده نکنند، به طور معمول عفونتی که در این بیماری وجود دارد بعد از یک هفته ظاهر می شود. اولین علامت این بیماری برای آقایان احساس سوزش یا درد هنگام ادرار می باشد.

اگر به علائم آن اهمیت ندهند امکان دارد که بیضه های آنها متورم شود و همچنین ترشحات چرکی از آلت تناسلی آنها خارج شود. بسیاری از افرادی که پرسش بیماری سوزاک چیست و علائم آن در آقایان چه می باشد باید بدانند که اگر عفونت سوزاک را از بین نبرند تا چندین هفته آنها را آزار خواهد دارد و همچنین موجب بیماری های دیگری می شود. به علاوه به راحتی به شریک جنسی آنها منتقل می شود.

بیماری سوزاک و علائم آن در خانم ها چیست

بسیاری از خانم ها هیچ گونه علامتی از بیماری که واضح باشد را مشاهده نخواهند کرد. علامت های بیماری سوزاک در خانم ها بسیار خفیف می باشد و یا اینکه شبیه عفونت های دیگر است، به همین دلیل شناسایی این بیماری برای آنها سخت تر خواهد شد. عفونت های سوزاک امکان دارد که شبیه عفونت های قارچی یا باکتریایی باشد که علائم آن عبارت است از :

• پریودهای سنگین و یا لکه بینی
  • ترشحات کرمی رنگ از واژن
  • احساس سوزش و یا درد هنگام ادرار
  • درد بسیار تیز در پایین شکم
  • گلو درد

سوزاک در زنان

بیماری سوزاک چیست و درمان آن چگونه می باشد ؟

در مورد اینکه بیماری سوزاک چیست و علائم آن در زنان و مردان چه می باشد اطلاعات کافی را ارئه نمودیم. اکنون روش های درمان این بیماری را بیان می کنیم. شما باید بدانید برای درمان این بیماری هیچ روش خانگی وجود ندارد و بیشتر عفونت هایی که مربوط به سوزاک می باشد با آنتی بیوتیک ها درمان می شود.

بنابراین اگر شما شک کردید که به بیماری سوزاک دچار شده اید باید به پزشک مراجعه کنید.

مهمترین دارویی که برای درمان سوزاک توسط پزشکان تجویز می شود سفتریاکسون می باشد که آن را به باسن تزریق می کنند و بعد از اینکه آن را تزریق کنید اصولا بعد از چند روز بهبود پیدا می کنید. دقت کنید مصرف نامنظم و خودسرانه آنتی بیوتیک ها ممکن است شما را نسبت به آنها مصون کند و دیگر بر روی بیماری شما اثر نگذارد. بنابراین برای انتخاب نوع آنتی بیوتیک و روش مصرف آن حتما با متخصص بیماری های عفونی مشورت کنید.

2 دیدگاه برای “بیماری سوزاک چیست؟

1. محمد گفت:

1. بله این امکان وجود دارد. به یک متخصص بیماری های عفونی مراجعه کنید. ممکن است ابتدا برای شما آزمایش خون تجویز کنند. اگر مورد مشکوکی باشد نمونه برداری نیز تجویز می شود.