کیست مویی

دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی

دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی

بعد از عمل کیست مویی لازم است مدت زمانی در منزل استراحت کنید این مدت زمان در عمل های جراحی بسته ۲ تا۴ هفته است و برای عمل های باز بیشتر از یک ماه است . همچنین اگرکیست موییخود را با لیزر درمان کنید مدت زمان استراحت ۲ تا ۴ روز است. از این سه روش درمان بالا راحت ترین و بیشترین روشی که جواب مثبت در درمان بیماری گرفته است لیزر کیست مویی بوده است.

مراقبت هایی که لازم است بعد از عمل کیست مویی انجام دهیم

دارو های تجویز شده :

بعد از عمل کیست مویی دکتر برای شما داروی مسکن و ضد درد تجویز می کند و اگر عفونت داشته باشید آنتی بیوتیک تجویز می شود ، مصرف دارو های رقیق کننده خون برای شما ضرر دارد. استراحت : یکی از رکن های اصلی بهبودی بیماری استراحت و خواب کافی است که بیمار باید به آن توجه کامل داشته باشد

مراقبت از زخم :

بعد از عمل کیست مویی بدن شما زخم است پس باید محل تمیر و ضد عفونی نگهداری شود . همچنین از نشستن روی سطح سفت خودداری کنید و حتما موقع نشستن یک بالش به زیر خود بگذارید بالش های مخصوصی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. در صورتی که لیزر کیست مویی به روش بسته انجام داده اید نیازی به تعویض پانسمان و مراقبت شدید از زخم باز ندارید.

ترشح محل عمل شده:

اگر جراحی کیست مویی شما وسیع باشد ممکن است تا چند هفته بعد از عمل دارای ترشحاتی بی بو از این ناحیه باشید. برخی از جراحان تا 10 روز برای بیمار درن می گذارند تا ترشحات محل عمل جراحی کیست مویی با سرعت بیشتری تخلیه شود. معمولا بیمارانی که تحت جراحی کیست مویی به روش بسته قرار می گیرند این درن را دارند.

رژیم غذایی مناسب:

بعد از جراحی گاهی حرکات روده با اختلال موجه می شود و ممکن است دچار یبوست شوید پس مصرف آب خود را در این دوره بالا ببرید و از غذاهای دارای فیبر و چربی پرهیز کنید. استفاده از غذاهای سرشار از ویتامین و مصرف عسل به بهبود سریعتر زخم کمک می کند.

فعالیت بدنی:

درست است که می گوییم استراحت کنید و بخوابید اما نه اینکه اصلا فعالیتی انجام ندهید شما می توانید ورزش های سبک مثل پیاده روی انجام دهید به این دلیل باید فعالیت داشته باشید زیرا ممکن است دچار یبوست شوید

استحمام کردن:

حمام رفتن در دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی نه تنها ممنوع نیست اما لازم است بعد از حمام آن ناحیه را آرام با حوله نرم استریله خشک کنید و همزمان از باد ملایم سشوار کمک بگیرید . ترجیحا تا بهبودی کامل به استخر نروید و شنا نکنید زیرا آب استخر با وجود تمام مراقبت ها کمی آلودگی دارد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

426 دیدگاه برای “دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی

  1. ایمان گفت:

    سلام من نزدیک یک ساله که جراحی کیست مویی انجام دادم اما هنوز قسمتی از زخم بازه و چرک و خون بد بو از اون خارج میشه. لطفا راهنمایی بفرمایید که من برای درمان چه اقدامی کنم؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه کیست مویی شما عود کرده است. توصیه می کنم برای جراحی دوم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا کیست مویی شما را با لیزر و به روش بسته جراحی کنند.

  2. افشین گفت:

    سلام عمل لیزر کیست مویی انجام دادم شش تا بخیه زده بودن آیا لیزر بخیه داره مگه بعد یه هفته از برداشتن بخیه میگذره هر روز بازتر میشه جای بخیه

    1. سلام در مواقعی که کیست مویی وسیع باشد و جراحی به روش بسته انجام شده باشد متخصص جراحی از بخیه برای بستن زخم استفاده می کند. معمولا 10 روز بعد از جراحی کیست مویی نیز باید برای کشیدن بخیه مراجعه کنید. اگر زخم شما باز شده است زودتر به جراح معالج خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند.

    2. ادیب گفت:

      سلام خانم دکتر میخاستم بپرسم در آخر بسته شدن عمل باز کیست مویی اگه خونریزی زیاد کند مشکلی هست یا شکاف باز شده ؟

      1. بله این علائم طبیعی نیست و می تواند نشانه تازه شدن زخم یا حتی عفونت و عود زخم باشد.

  3. مهدی گفت:

    سلام ببخشید من عمل کیست مویی باز انجام دادم والان حدود دو هفته میشه سوالی که داشتم اینکه موهای اطراف زخم که در حال رشد هستن آیا امکان فرو رفتن به زخم است ؟وباید چیکار کنم؟

    1. سلام بله این امکان وجود دارد. باید موهای زائد ناحیه را از بین ببرید. مراقب باشید که موها داخل زخم نرود. بهتر است با موچین بردارید تا زخم بسته شود. بعد از بسته شدن زخم هم لیزر موهای زائد بهترین روش از بین بردن موهای زائد این ناحیه است.

  4. محمد رویین تن گفت:

    سلام من عمل بسته انجام دادم و دو روز بعد از برداشتن بخیه ها امروز متو جه شدم که از انتهاط بخیه خون اونده و دردی هم حس نمیکنم دلیلش چیه؟؟

    1. سلام بخیه ها را نباید خودتان بکشید. با جراح معالج خود تماس بگیرید.موهای زائد ناحیه را هم از بین ببرید. محل عمل را تمیز و خشک نگهدارید.

  5. Y.man گفت:

    آیا خارج شدن ماده بی بو از جای عمل بعد از ۱ماه عادیه؟

    1. بستگی به نوع جراحی دارد. متخصص جراح معالج می تواند در این مورد نظر بدهند.

  6. Y.man گفت:

    سلام من ۱ماهه عمل باز انجام دادم .وقتی میشینم و فشار ب جای عملم میاد ی ماده بی بو بیرون میاد

    1. متخصص جراحی معالج باید وضعیت شما را بررسی کنند.

  7. هدیه گفت:

    سلام عرض ادب حدود شش ماهه پسرم جراحی باز سینوس انجام داده اما الان حدود یک سانت دیگه از زخم نبسته اما ترشح و عفونت ندارن ممکنه مشگل داشته باشه اما نه درد داره نه چیزی پانسمان هم زیر نظر متخصص زخم بوده و با پانسمان‌های نوین لطفا تمنا دارم جواب منو بدید خانم دکتر

    1. سلام من بیمار شما را معاینه نکرده ام و از وسعت جراحی ایشان اطلاع ندارم. معمولا نباید زخم کیست مویی تا 6 ماه باز بماند زیرا خطر عود و عفونت افزایش می یابد. حتما به جراح معالج ایشان مراجعه کنید تا در صورت نیاز دستورات لازم را تجویز نمایند.

  8. محمد گفت:

    سلام دکتر سعادتی بعد عمل باز بعداز چند روز میتونم با همسر خود نزدیکی داشته باشم

    1. سلام نزدیکی اگر بدون فشار بر ناحیه جراحی انجام شود مشکلی ایجاد نمی کند. تمیز نگهداشتن ناحیه را فراموش نکنید.

    2. محمد مینایی گفت:

      سلام خسته نباشید
      من‌ ده روزی میشه عمل سینوس پیلونیدال با لیزر شدم و ۵ بخیه هم خورده و درن هم گذاشته بودن که امروز دراوردن برا کشیدن بقیه بخیه ها گف چن روز ده هم صبر کن من هیچ ترش خاصی ندارم و دردم ندارم یا کم!وضعیتم طبیعیه؟!
      بعدشم خانم دکتر لطف میکنین بگین بعد چه مدت میتونن استخر و فوتبال و بدنسازی برم؟!
      با تشکر از زحماتتون

      1. من شما را معاینه نکرده ام اما با توجه به توضیحات شما همه چیز عالی است. بعد از ترمیم کامل زخم می توانید به آرامی ورزش را شروع کنید.

  9. افشین گفت:

    سلام من ۳سال پیش عمل جراحی سینوس انجام دادم و الان بعد سه سال درد دارم متاسفانه .بعد من چرک و عفونت ندارم فقط زخمم یک مقداری باد کرد باید چیکار کنم

    1. سلام احتمال عود کیست مویی شما بسیار بالاست. موهای زائد ناحیه را به درستی از بین ببرید و به جراح معالج خود نیز مجدد مراجعه کنید.

  10. محمدرضا گفت:

    سلام وعرض ادب من حدود دوهفته پیش عمل باز انجام دادم و بعد از یک هفته خونریزی شدید داشت دوباره رفتم اتاق عمل
    میخواستم بپرسم از کی میشه بنشینم

    1. سلام این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. تا زمانی که زخم کیست مویی به طور کامل ترمیم و درمان نشده است نباید به ناحیه فشار وارد کنید.

  11. ایمان گفت:

    سلام ببخشید آیا بعد از عمل باز روی پشت بخوابم مشکلی ندارد؟؟

    1. سلام این مورد را باید با جراح معالج خود چک کنید.

  12. مهتاب گفت:

    سلام وقتتون بخیر خانم دکتر
    از زمانی که تشخیص کیست مویی مسجل میشه چقدر فرصت برای اقدام به جراحی وجود داره؟ اگر دیرتر اقدام کنیم امکان بروز چه عوارضی هست؟ بعد از عمل چند روز نباید سرکار بریم؟

    1. سلام این جراحی اورژانسی نیست و بهتر است طی یک الی دو ماه نسبت به انتخاب یک جراح ماهر اقدام نمایید. اگر کیست مویی درمان نشود عفونت ناحیه بیشتر می شود و ممکن است آبسه و فیستول بروز کند. بیماران من که لیزر کیست مویی به روش بسته انجام می دهند 1 تا 3 روز بعد از لیزر به محل کار خود باز می گردند.

  13. مهتاب گفت:

    خیلی متشکرم از زمانی که برای پاسخگویی بیمارم می گذارید.
    کیست مویی اگر تبدیل به آبسه بشه و ترشحات بدبو خارج بشه باید سریع جراحی شم؟ در این مورد هم جراحی لیزری امکان پذیره؟
    بنده تهران نیستم اگر بیام خدمتتون ،امکانش هست بعد از معاینه همون روز عمل شم؟

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. اگر کیست مویی عفونی شود و آبسه کند بهتر است عفونت تخلیه شود و بیمار یک دوره دارو مصرف کند و سپس برای جراحی یا لیزر اقدام نماید. اگر قبل از تشریف فرمایی از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید هماهنگی های لازم جهت لیزر کیست مویی طی یک جلسه مراجعه حضوری در تهران انجام خواهد شد.

      1. selda گفت:

        سلام خسته نباشید خانم دکتر جراحی با لیزر شامل بیمه تامین اجتماعی نمیشه؟باید پولشو ازاد پرداخت کنم؟

        1. بله هزینه جراحی با لیزر آزاد است و تامین اجتماعی هزینه آن را پرداخت نمی کند. این بیمه فقط هزینه جراحی های با تیغ و کوتر در مراکز درمانی دولتی و طرف قرارداد خود را پرداخت می کند.

    2. panahe گفت:

      سلام من ۵روز عمل جراحی باز کیست مویی انجام دادم میخواستم بدونم چند ماه طول میکشه زخم به طور کامل ترمیم و بتونم بشینم رو صندلی
      عمل باز طول یک انگشت عمق یک انگشت
      لطفا نظرتون رو بگید با تشکر❤️

      1. سلام معمولا بسته شدن زخم باز کیست مویی دو ماه طول می کشد. برای اطلاع از محدوده زمان دقیق از جراح معالج خود سوال کنید. با رژیم غذایی سالم و نگهداری مناسب از زخم می توانید به ترمیم زخم سرعت بدهید. با اجازه پزشک معالج می توانید از عسل برای ترمیم زخم باز کیست مویی استفاده کنید.

  14. داود گفت:

    با سلام
    آیا در مرحله ای که کیست موی دچار فیستول شده باشد می‌توان در یک روز هم معاینه و هم جراحی با لیزر انجام داد برای بیمارانی که از شهرستان مراجعه می‌کنند؟
    و سوال دوم این که بیمار بعد از جراحی کیست موی با لیزر می‌تواند به تنهای و مستقل راه برود؟؟؟؟

    1. سلام برای برخی از بیماران این امکان وجود دارد. قبل از تشریف فرمایی از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید که اگر آمادگی قبل از عمل مورد نیاز باشد برای شما تجویز شود. برای لیزر کیست مویی یک روز تشریف می آورید تهران و بعد از لیزر لازم است یک شب استراحت کنید. تا هتل یا اقامتگاه خود می توانید مستقل راه بروید اما شب اول نباید زیاد بایستید زیرا لیزر با بی حسی نخاعی انجام می شود و اگر زیاد راه بروید دچار سر درد می شود. از روز بعد لیزر می توانید به کارهای روزمره خود برسید.

  15. هادی گفت:

    سلام من یک ماهه عمل جراحی باز کیست مویی انجام دادم و ناحیه جراحی بزرگه.با این حال که دکتر طی معاینه اخیر گفتن وضعیت زخم خوبه اما نمیتونم بشینم وقتی میخوام سعی کنم بشینم درد شدیدی احساس میکنم و همچنین هنوز درد ناحیه زخم هستش و با مسکن آرام میشه.

    1. سلام مجدد به جراح معالج مراجعه کنید و مطمئن شوید که زخم کیست مویی شما عفونت نکرده باشد.

  16. mk گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۶ ماهه که عمل کردم و زخمم بسته نشده اندازه ۱ نقطه و چرک میاد چیکار باید کنم

    1. سلام حتما این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید و حتما موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب از بین ببرید تا سریعتر زخم شما بسته شود.

  17. فرهاد گفت:

    باسلام خدمت خانم دکتر..خسته نباشید من دوروزه عمل بازکردم لطفا چه روشی سریع به بهبود زخم کمک میکند.وایا هرروز باید باند استریل روداخلش بزارم..

    1. سلام علاوه بر این که باید به توصیه های جراح معالج خود عمل کنید. لازم است که هر روز ناحیه را با سرم شستوشو تمیز کنید و پانسمان را عوض کنید. موهای زائد ناحیه را هم با دقت و بدون این که به داخل زخم برود تمیز کنید و از رویش مو در این ناحیه جلوگیری کنید.

  18. محمد گفت:

    سلام عرض میکنم پسر من در تاریخ ۵ تیرماه در ایران عمل بسته کیست مویی انجام داده وبه دستور دکتر پنجاه روز بعد یعنی ۲۵ مرداد بخیه هاش رو کشیدیم اما محل دوتا از بخیه ها در روزهای دوم و سوم چرک و خون آبه امد من از کرم تتراسایکلین استفاده کردم وقرص مترونیدازول روزی یک عدد و قرص سفیکسیم ۴۰۰ روزی یک عدد وهر روز با پانسمان و سرم شستشو کننده استفاده کردم ترشحات تموم شده ولی جای بخیه به اندازه یک عدس باز هستش و جوش نمی خوره من هم اکنون در استانبول زندگی میکنم چه توصیه ای میکنید متاسفانه نمی تونم با دکتری که در ایران عمل کرده در تماس باشم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس و شرح بیماری توصیه های لازم برای شما ارسال خواهد شد.

  19. .... گفت:

    سلام دکتر.. من تقریبا 3 روزه که عمل باز انجام دادم..
    میشه بگید بعد از چه تایمی میتونم بشینم؟!

    1. سلام بستگی به گستردگی جراحی دارد. این مورد را با جراح معالج خود درمیان بگذارید.

    2. فاطمه گفت:

      سلام وقتتون بخیر. من نُه روزه عمل سینوس باز داشتم، خیلی عمیقه. دکترمم گفت ک روزی دوبارپانسمان روعوض کنم. یکبار با سرم شستشو، یکبارم باشامپوبچه بشورمش، بعدشستشوباشامپوبازم باسرم شستشومیشورمش. خلاصه.خون آبه ازش میادروگاز. یکی دوبارم هس بوی نامطبوع میده. ب دکترمم گفتم خون ابه میادگفت مشکلی نیس. الان ترسم ازاینه ک یکم بوی نامطبوع میده نکنه عفونت کرده باشه.
      ممنون ازتون.💕👉

      1. احتمالا زخم شما عفونت کرده است به جراح معالج مراجعه کنید.

  20. مجید گفت:

    با سلام خدمت شما حدود ۱۱ روز هست عمل سینوس باز انجام داده ام و مرتب پانسمان و ضد عفونی میکنم روزی دو بار حمام میروم و با شامپو بچه شستشو میدهم یک راهنمایی میخواستم آیا پمادی وجود داره که به ناحیه ی زخم بمالم زودتر زخم بسته بشه قرص هام هم مرتب مصرف میکنم فقط دنبال یک پماد برای زخم هستم با تشکر

    1. سلام با جراح معالج خود مشورت کنید با اجازه ایشان می توانید از کرم آلوورا یا عسل برای ترمیم سریعتر زخم استفاده کنید.

  21. امیرحسین گفت:

    سلام من الان 40 روزه که عمل بسته با بخیه انجام دادم میخواستم ببینم میتونم والیبال بازی کنم و مشکلی برای زخم پیش نمیاد؟

    1. سلام اگر در هنگام بازی والیبال و فعالیت ورزشی به ناحیه عمل فشار وارد نمی شود و درد نمی گیرد مشکلی نیست. دقت کنید که بعد از ورزش حتما دوش بگیرید و ناحیه را کاملا تمیز و خشک بفرمایید. موهای زائد ناحیه را هم به خوبی از بین ببرید.

  22. مرتضی قاسمی گفت:

    سلام‌من یک هفته هسش ک عمل کردم و زخمم خیلی عمیقه هر ردز هم مرتب پانسمان میکنم طبق گفته ی پزشک منتهی بعد از گذشتن یک هفته هیچ تغییری در حجم زخم ب وجود نیومده از داخل هم التهاب داره زخم ب نوعی جوریه ک موقع پانسمان همون التهاب ها دردی برام داره ک فشارم میفته علتشو میشه بگید لطفا پزشک معالجم گفته ۲۰ ردز بعد از عمل مراجعه کنم

    1. سلام اگر درد شما هر روز بیشتر می شود و بهبودی حاصل نشده است زودتر از موعد مقرر به جراح معالج خود مراجعه کنید. ممکن است زخم شما دچار عفونت شده باشد. هنگام جدا کردن پانسمان آن را کاملا با سرم شستوشو مرطوب کنید که به راحتی از پوست جدا شود.

  23. علیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۸ ماه پیش جراحی بسته انجام دادم موقع کشیدن بخیه ها زخم یکم باز بود از بالا و پایین هنوزم بازه ترشح میاد بی بو به جراحای دیگه ام مراجعه کردم گفتن دوره داره خوب میشه تا از داخل خوب بشه تکمیل شه ترشح میاد بنظرتون من چیکار کنم؟
    هروز شستشو رو دارم و پانسمان میکنم

    1. سلام ناحیه جراحی را طبق دستور جراح معالج تمیز نگهدارید. موهای زائد را به درستی از بین ببرید و برای بهبودی سریع زخم باز کیست مویی از عسل یا کرم آلوئه ورا استفاده کنید.

    2. حسین گفت:

      سلام و خسته نباشید
      بنده حدود یک هفته اس عمل سینوس باز انجام داده ام
      متاسفانه دکتر خودم رفته مسافرت کاری و دسترسی بهشون ندارم
      سوالی میخواستم بپرسم: موقع تعویض پانسمان درد شدیدی احساس میکنم با اینکه مسکن هم میخورم باز هم فایده ندارد، میخواستم ببینم میشه از ژل لیدوکائین استفاده کرد یا ن
      ژل رو به داخل زخم مالوند و بعد با شامپو بچه و سرم شستشو داد
      اینکار ضرری برای زخم داره.!؟

      1. لیدوکائین را به زخم باز نزنید. برای این که مطمئن شوید کار تعویض پانسمان را به طور صحیح انجام می دهید از یک پرستار ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

  24. فریده گفت:

    سلام وقت بخیر من یک هفته س جراحی باز کیست مو انجام دادم میخواستم بدونم چطور بفهمم که زخم عفونت نداره علائم عفونت چیه رنگ زرد داخل زخم آیا نشانه عفونته؟؟

    1. سلام عفونت با درد و ترشحات بد بو همراه است. رنگ زرد می تواند علامتی برای رعایت بهداشت بیشتر و مراقبت بیشتر باشد برای جلوگیری از عفونت.

  25. بهنام گفت:

    سلام خانوم دکتر ببخشید من تقریبا ۱ ماهه کیست مو داشتم جراحی باز انجام دادم مراقبت هارو ب درستی انجام دادم و هر روز پانسمان رو درمانگاه انجام دادم این که مقدار کمی عفونت وجود داره عادیه یا غیر عادی؟

    1. سلام لازم است که توسط جراح معالج خود مجدد معاینه شوید. زخم باز کیست مویی لازم است در کمتر از دو ماه بسته شود تا دچار عود و بازگشت بیماری نشود.

  26. امین گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل بسته سینوس انجام دادم دکتر گفتن با لیزر هست یه لحظه بوی دستگاه رو حس کردم فقط دیگه استفاده خاصی از دستگاه نکرد در صورتی که از یه سری دوستان که تجربه عمل باز رو داشتن دقیقا همین روال عمل بنده بوده اینا واقعا دکتر از لیزر در برداشت مو برگشتی استفاده کرده!؟

    1. سلام در این مورد با جراح معالج خود صادقانه صحبت کنید تا ایشان نیز روند کار را به شما توضیح بدهند. من از وسعت جراحی شما و روش جراحی شما اطلاع ندارم که بتوانم شما را راهنمایی کنم.

  27. محمد علی گفت:

    سلام خسته نباشید من سه ماهه ک عمل مردم کیست مویی رو و هنوز درد دارم و ترشح بی بو داره و هروقت با گاز استرسل محکم فشار میدم خون میاد چکار کنم ؟

    1. احتمالا کیست مویی به طور کامل تخلیه و تخریب نشده است یا موهای زائد ناحیه را از بین نبرده اید. علاوه بر از بین بردن موهای زائد به طور کامل حتما به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید.

  28. سجاد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من الان ده روزه عمل باز انجام دادم و کیست رو خارج کردم
    الان لمبه سمت چپ باسنم باد کرده و تیر میکشه انگار با سوزن میزنی داخلش
    آیا این موضوع جدیه یا خیر

    1. سلام بله جدی است و ممکن است نشانه عفونت باشد. به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  29. میثم گفت:

    سلام خسته نباشید من الان نزدیک ۳ ماه و نیم هستش ک عمل کردم اما هنوز زخمم پر نشده و بعضی وقتا ام خون ریزی میکنه چکار کنم ک زخمم زود پر و بسته بشه

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. موهای زائد را کاملا از بین ببرید. به ناحیه فشار وارد نکنید و به جراح معالج هم مراجعه کنید تا وضعیت زخم شما را بررسی کنند.

      1. حافظ گفت:

        سلام دکتر من الان حدود یه هفتس عمل باز داشتم پیشرفت زخمم خوب ولی یه مایعی نسبتا بد بو داخل زخم هس بعد از
        هر پانسمانم میخواسم بدونم داره عفونت میکنه؟؟

        1. سلام بله احتمالا زخم شما عفونت کرده است. روند پانسمان صحیح را با دکتر جراح معالج خود و یا یک پرستار ماهر در این زمینه چک کنید و مطمئن شوید که به خوبی از زخم مراقبت می کنید.

  30. سلین گفت:

    سلام. 3 هفته هست ک عمل بسته کیست مویی انجام دادم. بخیه اندازه 1 انگشت هست. قسمت بالا و پایینی تقریبا خوب شده اند اما وسطش لزج هست و وقتی پانسمان میکنم بعد از خارج کردن پانسمان ماره قهوه ای رنگ کمرنگی ک بو نداره ب پانسمان چسبیده. از طرفی همون وسط زخم، به اندازه یک عدس یا کمی بزرگتر گود است و الان 0ند روز است چیز سفیدی رویش آمده. ایا نیاز ب بخیه مجدد هست؟ اصلا امکان بحیه مجدد وجود داره؟ و اینک زخم من عفونت کرده! ؟در حرکت مشکلی ندارم اما وقتی یکی وسط زخم را دست می‌زند درد مس اید

    1. سلام جراحی بسته کیست مویی با روش های مختلف با دوره های نقاهت متفاوتی انجام می شود. به جراح معالج خود مجدد مراجعه کنید.

  31. امیرحسین گفت:

    سلام و وقت بخیر خانم دکتر.من ۱۸سالم هست و۲۵ خرداد امسال عمل کیست مویی به روش باز رو انجام دادم
    الان نزدیک به یک ماهُ نیم هست ک زخمم بسته شده اما همچنان رنگش شبیه رنگ پوست نیس و در کناره های زخم قرمزی وجود داره،نظر شما چیه؟به نظرتون طبیعیه و خوب خوهد شد؟یا خطرناکه؟

    پاسخ

    1. سلام احتمالا عود کرده است یا گوشت اضافه آورده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

      1. میلاد گفت:

        سلام خانم دکتر من یک ماهو نیم عمل جرای کیست موی باز انجام الان اندازه یک نقطه وسط زخم باز مونده بسته نمیشه بعضی وقتام وقتی فشار میاد خونریزی داره

        1. سلام حتما موهای زائد را به خوبی از بین ببرید و به جراح معالج خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که زخم شما عفونت نکرده باشد. اگر بسته شدن زخم باز کیست مویی بیشتر از 2 ماه طول بکشد احتمال عود کیست مویی بالا می رود.

  32. . گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من حدود ۲ ماه پیش عمل کیست مویی با لیزر انجام دادم ولی زخمم باز بود و بخیه نخورد. میخواستم بپرسم میتونم بعد از بسته شدن زخمم سوارکاری برم؟

    1. سلام اگر زخم شما کاملا بسته شده است به آرامی می توانید ورزش سوارکاری را با مدت زمان کوتاه شروع کنید. به محض احساس درد ورزش را قطع کنید و به خود استراحت بدهید. اگر همه چیز خوب پیش برود حداقل 6 ماه طول می کشد تا بیمار بتواند ورزش سنگین انجام دهد.

  33. علی گفت:

    سلام دکتر ببخشید بنده ۱۵ روزه که عمل باز سینوس رو انجام دادم و قبل عمل به مدت ۶ ماه عفونت و خونریزی داشت. چند روز پیش هم دوباره عفونت داشت ولی الان دیگه عفونت نداره،خواستم بدونم مشکلی پیش نمیاره؟

    1. علی گفت:

      ببخشید دکتر یک سوال دیگه اینکه الان جای زخمم بیشتر از یک سومش پر شده خواستم بدونم از کی میتونم از خونه خارج شوم؟ و آیا اینکه میتونم سوار ماشین شم الان؟

      1. از جراح معالج خود مشورت بگیرید. تا حد امکان بر روی ناحیه عمل ننشینید و تا بسته شدن کامل زخم از نشستن بیشتر از 20 دقیقه خودداری کنید و روی ران ها بنشینید.

    2. اگر عفونت زخم باز کیست مویی درمان نشود زخم بسته نخواهد شد. لازم است زخم در کمتر از دو ماه بسته شود تا بیمار دچار عود و عوارض نشود.

  34. فرهاد گفت:

    با عرض سلام وقت بخیر حدود ۱۲ روز پیش عمل جراحی پیلونیدال به روش بسته داشتم ولی بعد ۱۲ روز ترشحات مثل خون آبه خفیف و ماده زرد رنگ برام پیش آمده ممنون میشم راهنمایی بفرمائید ؟؟؟

    1. سلام با جراح معالج خود مشورت کنید. اگر کشیدن بخیه ها با تاخیر انجام شود یا موهای زائد را به درستی از بین نبرید احتمال بروز عفونت بالا می رود.

  35. Mahsa گفت:

    سلام من ۳ روزه که متوجه شدم پایین کمرم درد دارد ولی چیزی مشخص نیست ولی اگر دست بزنم درد میگیره و نه جوشی هست آیا ممکن است کیست مویی باشد ؟و با لیزر برداشته می‌شود؟

    1. سلام بله در مراحل اولیه کیست مویی ممکن است به جز درد یا به جز برآمدگی علائم دیگری مشخص نباشد. بله در هر مرحله ای می توان لیزر کیست مویی را انجام داد.

      1. سارا گفت:

        سلام دکتر وقتتون بخیر
        من حدود 18 روزه که عمل بسته انجام دادم و هنوز با این‌که بخیه‌هام رو دکترم کشیده‌ان ولی می‌ترسم بشینم و اصلا نمی‌دونم می‌تونم بشینم یا نه. زخمم بهبود خوبی داشته ولی هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده و یکمی آب‌خون می‌آد ازش بعضی وقت‌ها.
        خواستم بپرسم می‌تونم دیگه بشینم یا روی کمرم بخوابم با این وجود؟

        1. برای نشستن از بالش طبی استفاده کنید. سعی کنید وزن بدن را بر روی ران ها هدایت کنید و برای خوابیدن روی کمر نباید مشکلی وجود داشته باشد. به هر حال از جراح معالج خود نیز سوال کنید زیرا روش های جراحی بسته کیست مویی با هم متفاوت است.

  36. حسین گفت:

    سلام، من عمل کیست مویی با لیزر انجام دادم، چهارتا بخیه هم خورده، یه هفته ازش گذشته و ظاهرا عفونت ندارم، اما دردم اصلا کم نمیشه و نمیتونم بشینم. دکترم هم اصلا پاسخگو نیست، این همه درد طبیعیه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. درد باید رو به کاهش باشد و اگر درد افزایش پیدا کند می تواند نشانه مراقبت ضعیف یا عفونت زخم کیست مویی باشد.

      1. س گفت:

        سلام ، من ۶ روز پیش جراحی کیست موئی انجام دادم و زخمم بازه . روزی ۲ مرتبه پانسمان رو عوض می کنم.
        بعد از چند ساعت کمی خون و چرک روی گاز میشینه.
        و رنگ قسمت زخم قرمز هست . سوالم اینه تا چند روز دیگه این ترشحات ممکنه ادامه داشته باشه و من کی می تونم برگردم سرکارم؟
        و پانسمان کردن تا چند روز باید ادامه پیدا کنه ‌؟

        1. سلام زخم باز کیست مویی باید در کمتر از دو ماه بسته شود و تا بسته شدن کامل زخم لازم است پانسمان را انجام دهید. اگر طی یک هفته آینده ترشحات کم نشد و زخم شما ترمیم خوبی نداشت حتما به جراح معالج مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای شما انجام دهند.

  37. امین گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر. من یکماه پیش عمل لیزر انجام دادم و دکتر تا یکماه بخیه هارو نگه داشت.بعد الان حس میکنم دکتر خوب عمل نکرده چون همش درد دارم و ترشح بدبو.چندبارم مراجعه کردم ولی گفت چیز خاصی نیست، به نظر شما طبیعیه؟ ممنون میشم جواب بدید.

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام. اگر موهای زائد ناحیه را از بین نبرید بهترین عمل کیست مویی هم عود خواهد کرد و دچار عفونت می شوید. مجدد مراقبت های بعد از عمل را با جراح معالج خود دوره کنید و موهای زائد را کاملا از بین ببرید.

  38. Amir گفت:

    سلام من آخرای مهر عمل کیست مویی باز انجام دادم چقدر طول میکشه که کامل خوب شه

    1. سلام لازم است که زخم باز کیست مویی در کمتر از دو ماه بسته شود.

  39. هلیا گفت:

    سلام من چهارماه پیش عمل کیست مویی انجام دادم اما با اینکه چهارماه گذشته هنوز زخمم بازه و چند روز پیش دوباره دکتر رفتم و محل جراحی رو دوباره معاینه کرد و گفت نه عفونت دارم و نه کیست عود کرده گفتن ویتامینو غذاهای مقوی و.. بخورم
    ولی الان با اینکه یه هفته گذشته فرقی نکرده
    توروخدا بگین من چیکار کنم محل جراحیم جوش بخوره و ترمیم بشه؟؟واقعا افسرده شدم دیگه

    1. علاوه بر مواردی که جراح معالج ذکر کرده اند توصیه می کنم از عسل برای ترمیم بهتر زخم استفاده کنید. اگر مویی در ناحیه رشد می کند حتما با موچین ضدعفونی شده موها را تمیز کنید و اصلا اجازه ندهید که مو در ناحیه باقی بماند.

      1. Ati گفت:

        سلام خانم دکتر وقتتون بخیر خسته نباشید ،ممنون از پاسخگویی شما ، عذر میخوام من نزدیک به پنجاه روز هستش که عمل باز انجام دادم و دکتر بهم گفتن موقعه عمل که کیست از بین رفته و فقط آبسه تخلیه کردن ، الان زخمم تقریبا نصفش پر کرده ، میخواستم بدونم شما میگید عسل استفاده کنیم تا زودتر پر کنه و خوب شه ، یعنی روی زخم عسل بزنم ؟ ، اگه از کرم تتراسایکلین استفاده کنم روزی یبار مشکلی نیست؟ ، من روزی یبار فقط با شامپو بچه شست‌و‌شو میدم ، فقط ترشح زرد رنگ داره ، ب دکترمم اطلاع دادم گفتن ک اشکال نداره ، و یه سوال دیگه این که موهای زائد بدنم خیلی کم هست و میترسم ک حین از بین بردن وارد زخم شه و عفونت کنه ، بخاطر همین از بین نمیبرم ، درضمن زخم من خیلی پایین تره ینی بالای مقعد ، خیلی میترسم ، میشه موها رو از بین نبرد و بزارم پر کنه

        1. حتما موها را تمیز کنید. می توانید از موچین هم استفاده کنید. درضمن اگر زخم شما عفونت ندارد و گسترده نیست می توانید از عسل برای ترمیم سریعتر استفاده کنید. همچنین اگر عفونت ندارید نیازی به پماد آنتی بیوتیک نیست. در این مورد با جراح خود نیز مشورت کنید.

  40. امیر گفت:

    سلام
    من کیست مویی داشتم ۱۰ روز قبل عمل شدم ، عمل بسته
    و امروز بخیه هامو برداشتن ، من بعد چند روز میتونم ماشین برونم و بشینم؟؟

    1. سلام بهتر است حداقل تا دو هفته بعد از جراحی کیست مویی رانندگی نکنید. بعد از دو هفته نیز رانندگی های طولانی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

  41. Omidrs گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من الان نه ماه هست که عمل کیست مویی را انجام دادم اما هنوز چند سانت ازش باز هست و عفونت میاد به مدت نه ماه هر روز یا یک روز در میون شستو شو و پانسمان میکنم ورزش و کار سنگین انجام ندادم و به پشت هم نه میخوابم نه میشینم. شما راه حلی ندارید؟به نظرتون عود نکرده ؟ممنون میشم بهم جواب بدید پونزده بیس میلیون فقط خرج دکتر و متخصص زخم و غیره کردم اگر جواب بدید لطف کردید.

    1. سلام اگر موهای زائد ناحیه کیست مویی را از بین نبرید زخم شما بسته نخواهد شد. حتی اگر مو در داخل زخم است آن را با موچین ضدعفونی شده خارج کنید.

  42. محمد شاولی کوهشوری گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید دکتر من الان تقریبا چهار ماهه و واسه سومین باره هم کذعمل کردمه یه دوره بسته و کامل دو دوره باز تو چهار سال گذشته الان بعد از چهار ماه هنوز داره خون ابه ازش میاد بیرون چیکار کنم دکتر رفتمم یه پماد و قرص داد مصرف کردم جواب نداد هموز همونطوری مونده عصبی شدمه دیگ بخدا چهار ماهه بیکار افتادم خونه مراقبت کردم نرفتم سرکار ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر آسیب جدی به بافت نرسیده باشد و اسکار جراحی های قبلی بافت را از بین نبرده باشد من لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش پلاستیک را بدون عود و بازگشت برای شما انجام خواهم داد.

  43. احمد گفت:

    سلام خسته نباشد
    من عمل کیست مویی با لیزر به روش فلپ انجام دادم بعد از گذشته دوهفته یه تیکه از بخیه باز شده بوده واندازه یک بند انگشت زخم بازه مشکل نداره؟

    1. وضعیت شما طبیعی نیست به جراح معالج خود مراجعه کنید و مراقبت های بعد از جراحی کیست مویی را مجدد با ایشان مرور کنید.

  44. پیام گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۳ روز عمل سینوس باز انجام دادم و دکتر بهم گفته که هر روز ۲ بار باید داخل زخم را شسشتو بدم و با گاز به روی زخم بکشم و بعد از این کار باید یه مقدار از گاز را داخل زخم کنم تا زخمم جوش نخوره،سوالم اینجاست که داخل زخم من یه سری چیزای زرد رنگ وجود داره
    و کسی که این شستشو رو برایم انجام میده میگه که بوی بدی میده داخل زخم،لطفا کمکم کنید من فقط ۳ روز از عملم میگذره یعنی عفونتو عد کرده دوباره؟؟

    1. کیست مویی شما به این سرعت عود نکرده است. شستوشوی زخم را با سرم و به درستی و کامل انجام دهید. این مورد را به جراح معالج خود اطلاع دهید ممکن است برای شما پماد یا دارو تجویز کنند. اگر مویی داخل یا اطراف زخم رشد کرد با موچین ضدعفونی شده برداشته شود و ناحیه کاملا عاری از مو باشد.

      1. راضیه گفت:

        سلام خانم دکتر
        من چندین ساله که کیست مویی دارم و سالی یک بار آبسه میکنه و تخلیه‌اش میکنم و امسال ۲ بار این اتفاق برام افتاد.
        سوالم اینه با اینکه الان ۲ روز گذشته از تخلیه آبسه کی میتونم برای عمل اقدام کنم؟
        هزینه عمل لیزر چقدر؟
        چون اصلا طاقت جراحی های باز و بسته کیست رو ندارم واقعا

        1. سلام دو الی سه هفته بعد از تخلیه آبسه می توانید نسبت به عمل جراحی کیست مویی اقدام نمایید. هزینه لیزر بعد از معاینه بیمار تعیین می گردد. توصیه می کنم جراحی بسته کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش پلاستیک را انجام دهید که مشکلات و عوارض جراحی های معمول را تجربه نکنید. اگر نسبت به تخلیه با جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام ننمایید مجدد عفونت می کند و کیست مویی گسترده تر می شود.

  45. بنفشه آزاد گفت:

    سلام.من یک ماه و نیم هست عمل بسته کردم هنوز جای عملم کاملا خوب نشده و میشینم درد دارم

    1. از نشستن طولانی خودداری کنید و به جراح معالج خود جهت بررسی وضعیت ناحیه زخم و عدم عفونت کیست مویی اقدام نمایید.

  46. حسین گفت:

    منم قبلا پینونیدال وسیع داشتم واقع سخت بود الان یکسال خوب شدم قبلا مثلا از خواب که بلند میشدم میدیدم کل تختم پر خون شده شلوارامو چرکی و لجک میشد بوی بد میداد یک سال فقط استراحت کردم و موهای اطرافشو زدم تا این که زخم بسته شد توصیم اینکه بعد عمل نزارید موهای اطرافش زیاد بلند شه تمیز نگه دارید تا عود نکنه

    1. متشکرم. از بین بردن موهای زائد این ناحیه بهترین روش برای جلوگیری از کیست مویی می باشد.

  47. احمد گفت:

    سلام یکی از دوستانم دو ماه قبل عمل باز انجام داد ۶ تا بخیه خورده اگر بیش از یک ربع روی مبل بنشینه از داخل درد میگیره دلیلش را نمیدونه ممنون اگه راهنمایی کنید

    1. تا بهبودی کامل روی صندلی سخت ننشینند. برای ویزیت بعد از عمل به موقع مراجعه کنند و موهای زائد را از بین ببرند.

  48. Mrym گفت:

    سلام دو هفته ک من عمل باز انجام دادم داخل زخم سفید شده بوی بد میده و دردم میکنه احتمال اینکه عفونت کرده باشه هست؟

    1. بله احتمال عفونت زخم شما بالا می باشد. حتما این مورد را با کمک جراح معالج خود پی گیری و درمان نمایید.

  49. علیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر.
    من قبلا ۲ بار کیست مویی جراحی کردم و دفعه سوم با لیزر آشنا شدم و ۱۲ روز پیش توسط دکتر متخصص با لیزر درمان شدم ولی کیست بزرگی داشتم ، الان صبح به صبح که به دستور دکتر گاز روی قسمتی از بخیه ها میزارم که خشک بمونه کمی خون روش هست و اینکه قراره ۲ روز دیگه کشیده بشه ، مشکل خاصی هست ؟

    1. سلام مشکلی نیست طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و برای کشیدن بخیه و ویزیت های بعد از عمل به موقع به ایشان مراجعه کنید.

  50. مهسا گفت:

    سلام من دوماه هست که لیزر کیست مویی انجام دادم ولی هنوز محل عمل بلزه و خون میاد دکتر پماد فنیتوئین مدیفارم داده باید چیکار کنم…

    1. طبق دستور جراح معالج عمل کنید و اگر لیزر کیست مویی شما به روش باز انجام شده است مطمئن شوید که زخم را به درستی پانسمان می کنید و ناحیه را عاری از مو نگهدارید.

  51. منصور گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما.ایا کسیت مو ممکنه که باعث درد پا یا لگن و کمر بشه

    1. سلام در برخی موارد به دلیل انتشار عفونت یا گسترش کیست مویی و فشار بر اعصاب ناحیه ممکن است بیمار درد در پا و کمر را احساس کند.

  52. F.mehr گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل باز داشتم که هر روز باید پانسمان ها عوض بشه و حمام بروم سوال من اینه که حین استحمام کل پانسمان باید برداشته شود یا نه فقط آب روی پانسمان برود ممنون میشم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام بله در انتهای استحمام کل پانسمان را به آرامی خارج کنید. سپس داخل زخم را با سرم شستوشو بشویید و مجدد زخم را با پانسمان فشاری کامل پر کنید.

  53. محمد گفت:

    سلام خانوم دکترخسته نباشید ، من دقیقا ۲۵ روز پیش عمل سینوس پایلونیدال بسته انجام دادم ، بعد از ۱۰ روز دکترم بخیه هامو باز کرد از فردای همون روز موقع نشستن خون اومد، به دکترم اطلاع دادم از هر ۳ روز یک بار پانسمان نوین انجام دادن، الان بعداز گذشت ۲۵ روز هنوزم کمی جای زخم باقی هست و امروز پانسمانم خیلی کم خونی بود، دکترم میگه هیچ عفونتی نداری و بعدازحدود ۱۰ روز کاملا خوب میشی ،
    آیا طبیعی هست یا نه؟

    1. سلام بله وضعیت شما طبیعی است. به ناحیه فشار نیاورید. اگر مویی در ناحیه جراحی کیست رشد کرد با موچین ضدعفونی شده مو را بگیرید و با اجازه جراح خود از عسل برای ترمیم سریعتر زخم باقی مانده کمک بگیرید.

  54. امیر گفت:

    سلام خانم دکتر من دو هفته هست عمل کیست مویی به روش بسته فلپی انجام دادم الان یکمی اب زرد از قسمت زیر بقیه هام بیرون میاد بو هم داره پیش دکترم رفتم عفونتشو همشو در اورد وای بعد دو روز یکمی باز میاد بنظرتون چیکارش کنم هنوز بقیه هامو باز نکردم

    1. سلام برای درناژ عفونت زخم مرتب به جراح معالج مراجعه کنید. ممکن است نیاز باشد بخشی از زخم را باز کنند.حتما موهای زائد را از بین ببرید.

  55. بهاره گفت:

    ساام من ۵سال پیش کیست داشتم و عمل کردم یکم از زخمم رو بخیه زدن وبقیه رو باز گذاشتن ولی هنوووز زخمم بسته نشده و گاهی وقتا خون میاد یا عفونت چیکارباید بکنم خسته شدم

    1. علت بسته نشدن زخم ممکن است رویش مو، فشار بر زخم یا عفونت باشد.این موارد را توسط جراح خود پی گیری نمایید.

  56. علی گفت:

    سلام من عمل باز تقریبا نزدیک ۷۰ روز هستش انجام دادم الان زخم ندارم میتونم فوتبال بازی کنم

    1. با اجازه جراح خود و بدون فشار وارد کردن به ناحیه می توانید ورزش کنید. بعد از ورزش ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید که بیماری شما عود نکند.

  57. جواد گفت:

    سلام من حدوده سه ماهه عمله باز انجام دادم چندوقتیه گذشتع نه عفونت دارم نه ترشح فقط موفق نشستن کمی درد دارم

    1. از طولانی نشستن خودداری کنید و برای نشستن از بالش نرم استفاده کنید.

  58. شهرام گفت:

    سلام خانم دکتر من پنجاه روز میشه که عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم دو روز دیگه هم باید برم سرکار اول دو تا گاز میزاشتم داخل زخم ولی الان چون خیلی زخم کوچیک شده نصف یه دونه رو میزارم میخواستم بدونم میشه دیگه گاز رو داخل زخم نزارم یا باید تا کی داخل زخم گاز بزارم؟

    1. تا زمان بسته شدن کامل زخم از گاز استریل برای تمیز و خشک نگهداشتن زخم کیست مویی استفاده کنید.

      1. شهرام گفت:

        وقتی داخل زخم گاز استریل میزارم اون گاز استریل مانع بسته شدن زخم میشه الان دو ماه گذشته و زخم کوچیکتر شده و دیگه یه دونه گاز استریل داخل زخم جا نمیشه بالاخره باید از یه جایی دیگع داخل زخم گاز استریل نزارم تا بسته شه
        به نظر شما میشه دیگه بعد دو ماه داخل زخم گاز نزارم فقط روی زخم رو پانسمان کنم؟

        1. با اجازه جراح خود پانسمان را دیگر داخل زخم نگذارید.

  59. وحید گفت:

    خوب و عالی

  60. بی نام گفت:

    سلام خسته نباشید من ۲ هفته ای هست که عمل کردم و چون مال من وضعیت بدی داشت زخم عمیق و باز است سوالی که داشتم اینکه من آیا میتونم توی دستشویی بشینم یا باید تا چه مدت از دستشویی فرنگی استفاده کنم؟

    1. تا بسته شدن زخم توصیه می کنم از توالت ایرانی استفاده نکنید. به طور کل دقت کنید که پوست ناحیه کشیده نشود و به زخم فشار وارد نکنید.

  61. حسن پور گفت:

    سلام خسته نباشید من عمل کیست مویی بالیزر داشتم 4ماه میشه ولی هنوز بسته نشده چیکار باید بکنم ممنونم که پاسخ گو هستید

    1. از بین بردن کامل موهای زائد و تمیز و خشک نگهداشتن ناحیه و مصرف غذاهای سرشار از مینرال و ویتامین به بهبود سریعتر زخم کمک می کند. مالیدن عسل طبیعی به موضع نیز به ترمیم زخم کمک می کند. همچنین با مراجعه به جراح معالج خود مطمئن شوید که زخم شما عفونت نداشته باشد. زیرا عفونت مانع بهبودی زخم جراحی کیست مویی می شود.

  62. فرزان گفت:

    سلام. بنده با بسیاری از جراحان مشاوره کردم و به عقیده ایشون در جراحی به روش لیزر احتمال عود خیلی بالاست. درسته؟

    1. سلام بهتر است با جراحی مشورت کنید که با هر دو روش جراحی کیست مویی را انجام داده اند. طبق تجربه من و مقالات علمی که در مجلات تخصصی پزشکی منتشر می شود احتمال عود در جراحی با لیزر پایین تر است. در جراحی با لیزر 70 درصد عوارض و مشکلات جراحی پایین تر از جراحی با تیغ و کوتر می باشد. البته مهارت و تجربه جراح در اجرای تکنیک جراحی نیز بسیار مهم است. من لیزر کیست مویی را بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  63. Ppp گفت:

    سلام من سه ماه پیش سینوس عمل کردم با زخم باز اما یک چهارم زخم هنوز بسته نشده گاه گداری خون و ماده ای سفید ازش بیرون میاد ولی درد نداره و مشکلی تو راه رفتن ندارم و زخمش بیشتر نشده احتمال داره این زخم خودش بسته بشه یا ن عود کرده

    1. زخم شما عفونت کرده است و اگر زخم کیست مویی در کمتر از دو ماه بسته نشود لازم است پی گیری جدی در این زمینه داشته باشید.

  64. امین گفت:

    با سلام و خسته نباشید بنده عمل کیست مویی باز انجام دادم امروز دقیقا ۵۰ روز از عمل میگذره و چند روز هست که جای زخم کامل بسته شده ولی پوست روی زخم خیلی نازکه میخواستم ببینم آیا لازمه بازم روزانه با گاز استریل روی زخم رو بپوشونم یا دیگه لازم نیست ممنون

    1. سلام اگر زخم بسته شده دیگر نیازی به پانسمان آن نیست. مراقب باشید به ناحیه فشار نیاورید و پوست آن کشیده و پاره نشود.

  65. ماه گفت:

    سلام یک ماه قبل بذای دومین بار عمل بسته وسیع انجام دادم (۱۰ ماه پیش عمل باز انجام دادم و دوباره عود کرد) ولی پس از گذشت یک ماه و کشیدن بخیه‌ها هنوز یک سوراخ با کمی ترشح دارم.آیا باید به فکر عمل سوم باشم یا طبیعیه؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    1. اگر موهای زائد ناحیه را از بین ببرید و مراقب باشید زخم باز عفونت نکند جای نگرانی نیست و طبیعی است که نهایت تا یک ماه دیگر کاملا بهبود یابید.

  66. رضایی گفت:

    سلام من دو سال پیش کیست مویی داشتم خودم ترکوندمش و خوب شد تا امسال .. عملش اجباره؟؟ باد کرده و قرمز شده

    1. تا زمانی که جدار کیست مویی کامل از بین نرود و کامل تخلیه و خشک نشود مجدد عود خواهد کرد. دستکاری کردن کیست مویی می تواند به بافت ناحیه آسیب وارد کند و منجر به آبسه های مکرر شود.

      1. عرشیا تلاشان گفت:

        سلام خواهش میکنم جواب بدید کمکم کنید
        من حدود یک سال و ۶ ماه هست عمل کردم اندازه دو بند انگشت زخمم اصلا بسته نمیشه دو بار با دارو هایی که دکتر داده بود گذاشتم روش بسته شده ولی دوباره باز شده خسته شدم چیکار کنم؟؟

        1. علت باز شدن زخم معمولا عدم از بین بردن کامل موهای زائد، فشار وارد کردن به ناحیه یا عفونت زخم است. استفاده از عسل و مصرف ویتامین ها و مینرال ها نیز به ترمیم سریعتر زخم کیست مویی کمک می کند.

  67. احسان صادقی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۷ سالمه ۶ روز پیش جراحی باز سینوس داشتم روزی ۲ بار یعنی هر ۱۲ ساعت یبار استحمام با آب ولرم حمام بعد از آن با سشوار خشک کرده و سرم شستشو رو مقداد مقدار میریزم رو گاز استریل و داخل زخم رو تمیز میکنم و بعدش با ۲ تا گاز استریل داخل زخم رو محکم میکنم الان دو سه باری هست که از عسل طبیعی هم استفاده میکنم و تا حد امکان نمیزارم که موهای زائد اطراف زیاد بشن خواستم ببینم که تقریبا تا چن روز دیگه میتونم حداقل کارهای روزمره رو انجام بدم ممنونم میشم راهنمایی کنین و اینکه تقریبی چن روزی طول میکشه که زخم بسته بشه؟؟با تشکر

    1. سلام به طور طبیعی دوره نقاهت عمل جراحی کیست مویی باز بین دو هفته تا دو ماه می باشد.

  68. s.sh گفت:

    سلام خانم دکتر،من حدود ۴ ماه پیش عمل کیست مویی به روش بسته و با لیزر انجام دادم ولی دوباره کیست عود کرده و ترمیم زخم انجام دادم و زخم بخیه شده،میشه دوره نقاهت و اقدامات بعد از این جراحی رو بگید
    ممنون

    1. شیو مو و تمیز نگهداشتن ناحیه مهم است که کیست مویی عود نکند.

  69. ایوب گفت:

    سلام من 16روزه عمل سینوس پیلونیدال بسته انجام دادم دو روزه وقتی می‌خوام جا به جا بشم نزدیک مقعدم تیر شدید می‌کشه به طوری که بلند شدن رو برام سخت کرده اگه ممکنه بگید علتش چیه و چطور باید درمانی کنم ناپروکسن 500میزارم شیاف میزاریم تاثیر نداره

    1. ممکن است دچار عفونت شده باشید. وضعیت شما طبیعی نیست و لازم است به متخصص مراجعه کنید.

  70. غلامرضا گفت:

    سلام من الان پنج ماهه عمل سینوس پیلونیدال انجام دادم،به علت بی محلی کردن خودم زخمم عفونت شدید کرد اما با مراجعه به پزشک و راهکار های داده شده عفونت برطرف شد اما هنوز بعد از گذشتن پنج ماه زخمم به صورت کامل بسته نشده،به اندازه یک بند انگشت بازه و روی زخمم رو پوست اومده گرفته،علتش رو شما میدونید چیه؟طبیعیه آیا؟

    1. این وضعیت طبیعی نیست. اگر موهای زائد را از بین نبرید و عفونت را به طور کامل کنترل و درمان نکنید زخم شما بسته نمی شود و حتی کیست مویی عود می کند.

  71. مهاجرت گفت:

    سلام.من ۸ ماه است عمل کرده ام اما هنوز زخم بسته نشده هر روز شستشو و با سشوهر خشک ، لامپ هم بالای زخم روشن میکنم اما روی زخم ،پوست جوش میخورد بعد از چند روز دوباره باز میشود و ترشح خارج میشود.ایا این طبیعی است؟ مدت زمان کامل به خوب شدن دارد، چقدر است؟

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. از جراج معالج خود یا مطب من وقت ویزیت بگیرید. شاید لازم باشد مراقبت های بعد از عمل را مجدد با جراح دوره کنید.

  72. س گفت:

    سلام خانم دکتر
    من آذر ماه عمل کیست مویی انجام دادم و الان خدارو شکر خوبم . میخوام بدونم آیا لازمه موهای زائد اون قسمت لیزر بشه؟
    راستش فک میکنم ناحیه حساسه و شاید خطر داشته باشه.

    1. لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی را نزد یک متخصص انجام دهید که دچار سوختگی و آسیب به پوست ناحیه نشوید. به هر حال از بین بردن موهای زائد برای جلوگیری از عود کیست مویی ضروری است و استفاده از تیغ و حتی موچین هم برای از بین بردن موهای زائد مشکلی ندارد.

  73. .... گفت:

    سلام من عمل باز انجام دادم زخمم بعد چهار روز کامل بسته شده و بعد یک هفته دیگه پانسمان نمیکنم ولی تنها مشکلم اینکه ک از امروز باید برم مدرسه و هشت ساعت بشینم ایا خوب هست برای من این نشستن زیاد ک هنوز دو هفته هم از عملم نگذشته؟

    1. اگر زخم شما بسته شده است مشکلی نیست و می توانید به مدرسه بروید. اما مراقب باشید که طولانی مدت ننشینید و بیشتر بر روی ران ها بنشینید و یک بالش نرم یا بالش دونات شکل برای نشستن با خود همراه داشته باشید.

  74. رویال گفت:

    سلام من حدود شش ماه هست عمل باز انجام دادم اما هنوز برای نشستن مشکل دارم .و وقتی می‌شینم یه مقداری جای عمل و همچنین قسمت های دیگه ران و باسن درد میگیره و هنوز بعد از گذشت این مدت بدون داشتن بالشت نمیتونم بشینم .ممنون میشم راهنماییم کنید چون واقعا از وجود بالشت همه جا با خودم خسته شدم😔😔

    1. اگر اضافه وزن دارید حتما وزن خود را کاهش دهید. به یک متخصص ستون فقرات مراجعه کنید و برای چک آپ به جراح معالج خود نیز مراجعه بفرمایید.

  75. حمیدرضااویسی گفت:

    سلام خانم دکتر من یک ماه پیش کیست مویی رو به روش بسته عمل کردم و فلپ گذاشتم و بخیه زدم و دو هفته پیش که کامل جوش خورده بود کشیدم ولی کمی پشتم سوراخ شده امکان اینکه بخیه باز شده باشه هست؟ چون هوا نمیخوره پوست و بخیه ها و همه چیز زیر نظر پزشکی بوده که عمل کردن

    1. بله این امکان دارد که زخم باز شده باشد و لازم است به جراح معالج خود اطلاع دهید.

  76. گلناز گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من دوماه و نیم پیش عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم و الان تقریبا ۲۰ روزی هست ک زخمم بسته شده و مشکلی ندارم خواستم ببینم ورزش های بدنسازی مثل اسکات که با وزنه انجام میشه ممکنه باعث باز شدن مجدد زخمم بشه؟

    1. بله ورزش سنگین ممکن است باعث شود که زخم شما باز شود. با ورزش سبک و وزنه های سبک شروع به ورزش کنید.

  77. راحیل گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود یک سال هست که کیست موییم رو به روش باز عمل کردم ودر این مدت عفونت و بو بد و…نداشتم تنها مشکلم این است که موقع نشستن یا خوابیدن استخوان زیر کیستم درد می گیره این یه امره عادیه یا مشکلی دارم؟

    1. ممکن است کیست مویی عود کرده باشد. اگر مشکلی از بابت کیست مویی نبود. به یک متخصص ارتوپد یا ستون فقرات مراجعه کنید. برای نشستن هم از رینگ استفاده کنید.

  78. علی حسین پور گفت:

    سلام برا من چرک میکنه و دوتا مثل جوش هم در اومده ولی میگن عمل باز دوماه باید بخوابی من میمیرم اگ دوتا بخوابم خونه بعد لیزر هم چند تا از دوستان انجام دادن میگن بعد چند وقت برمیگرده مومدم چیکار کنم

    1. من لیزر کیست مویی را تضمینی و بدون عود و بازگشت به روش پلاستیک و بسته انجام می دهم. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  79. علی گفت:

    سلام چند روز عمل کردم گازی آغشته به بتادین به پوستم بخیه شده نمیدونم جای عمل باز هستش یا بسته دکتر رو پیدا نمیکنم چی شده واقعا نمیدونم چی کار کنم

    1. گاز استریل به پوست بخیه نمی شود. احتمالا این گاز به پوست شما چسبیده است. 3 روز بعد از عمل جراحی کیست مویی می توانید حمام کنید. در حمام گاز استریل را با سرم شستوشو کاملا مرطوب کنید تا به آرامی و به راحتی از پوست و بافت ناحیه جدا شود. سپس زخم را با سرم کاملا تمیز کنید و بعد از خشک و تمیز شدن ناحیه پانسمان جدید استفاده کنید. سعی کنید با جراح خود نیز تماس یا ویزیت حضوری داشته باشید.

  80. امین گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر بنده کیست مویی رو حدود چند ساله دارم و هنوز جراحی نکردم بخاطر اینکه دوره نقاهت بعد از عمل زیاده و شغلم اجازه نمیده ولی تغریبا درد و ترشح ندارم بجز روزهای اول ک ایجاد شده بود …باید چکار کنم ک دوره نقاهت کمتر بشه….و سوال دومم این هست آیا ممکنه این زخم باعث لاغری یا چاقی بشه بخاطر عفونتی که داره سپاس

    1. برای کوتاه کردن دوره نقاهت به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید که لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک جراحی نمایند. زخم کیست مویی به طور مستقیم بر روی چاقی و لاغری بیماران تاثیرگذار نیست. مگر در مواقعی که بیمار دچار عفونت شدید شده باشد یا به دلیل کیست مویی دچار کم تحرکی شده باشد.

  81. آرمان گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من برج ۸ سال قبل عمل کیست پینولیدال به صورت لیرز انجام دادم اما تا الان جای زخم عمل به خصوص ناحیه دنبالیچه (قسمت استخونی )وقتی رو چیز های سفت میشینم یه مقدار درد میگیره
    به نظر شما این طبیعیه ؟
    اما نه برآمدگی حس میکنم و نه چرکی خارج میشه

    1. از نشستن طولانی بر روی سطوح سخت خودداری کنید و برای نشستن از رینگ طبی استفاده کنید که به استخوان دنبالچه فشار وارد نشود. اگر درد شما کاهش پیدا نکرد به یک ارتوپد مراجعه کنید.

  82. مبین گفت:

    سلام من پنج ماه پیش عمل داشتم محل زخم یبار بسته شد بصورت خیلی نازک ولی باز دوباره باز شد بعد اون یه تیکه کوچیک از زخمم باز هستش چیکار باید انجام بدم؟

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. برای ترمیم سریعتر زخم کیست مویی توصیه می شود که موهای زائد همواره تمیز شود. از عسل خالص برای ترمیم استفاده کنید و ناحیه را تمیز نگهدارید. اگر وضعیت شما بهتر نشد لازم است مجدد به جراح مراجعه کنید.

  83. معراج گفت:

    با عرض سلام و احترام
    خانم دکتر بنده دارای کیست مویی می‌باشم لذا نمی‌دانم به روش باز عمل کنم یا لیزری؟
    آیا احتمال عود کردن بیماری بعد از عمل لیزری میباشد؟
    کدام روش بهتر میباشد؟

    1. لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک بهترین روش بدون عود این بیماری می باشد. لازم است این جراحی توسط متخصص جراحی و لیزری انجام شود که کیست را با لیزر پرتوان کاملا تخلیه کنند و این جراحی را تضمینی بدون عود انجام دهند.

  84. محمد یکتا گفت:

    سلام،عمل سینوس با بخیه انجام دادم،مربی بدنسازی هستم
    میخواستم بدونم از کی میتونم وزنه بزنم

    1. با اجازه پزشک معالج خود می توانید یک هفته بعد از عمل بسته کیست مویی با وزنه های سبک ورزش را شروع کنید. اگر جراحی شما وسیع باشد ممکن است تا 3 ماه اجازه نداشته باشید که وزنه سنگین بلند کنید.

  85. محمد گفت:

    درود و عرض ادب
    بنده یک هفته پیش عمل جراحی باز انجام دادم و درد خیلی کمی داشتم. اما امروز یه مقدار دردم زیاد شد و حین تعویض پانسمان یه مقدار زخمم خونریزی داشت
    . البته روز قبلش یه مقدار جنب و جوش داشتم. خواستم بدونم دلیلش بخاطر همینه؟
    من از زخمم مراقبت میکنم و به موقع داروها رو مصرف میکنم. هر روزم زخمم رو با سرم شستشو میشورم و دو روز یبار توی لگن بتادین و آب گرم میشینم. این مورد مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. به ناحیه عمل جراحی کیست مویی فشار نیاورید و موهای زائد این ناحیه را کاملا تمیز کنید.

  86. ناشناس گفت:

    سلام ایرادی ندارهوکه بعد از چهار ماه زخم من هنوز بازه؟
    البته خیلی بهتر شده و داره کم کم پر میشه
    عمل جراحی انجام دادم در اتاق عمل

    1. احتمالا زخم شما عفونت دارد یا تغذیه مناسبی ندارید. برای ترمیم سریعتر زخم می توانید از عسل خالص استفاده کنید.

  87. محمد گفت:

    سلام.من چند روز عمل لیزر کیست مویی انجام دادم ولی ترشحات بو دار ازش خارج میشه علت چیه به خاطر حموم رفتن یا چند روزی از بتادین استفاده کردم از اونه؟؟

    1. 6 روز بعد از لیزر کیست مویی می توانید حمام کنید. البته این مورد بستگی به روش جراح معالج نیز دارد. علت های عفونت زخم کیست مویی متعدد است و لازم است با جراح خود در ارتباط باشید.

  88. سبحان قائدی گفت:

    سلام وقت بخیر. حدود 10 روز هست جراحی کیست مویی بسته با بخیه انجام دادم.

    اول اینکه ایا راه رفتن برای جوش بخیه خوب است یا نه

    دوم اینکه به اندازه یه نقطه ریز خون میادیا میینم که یه مقدارخیلی اندک خون اومده خودش خشک شده باتوجه به اینکه الان 10 روز گذشته خطرناک هست یا خیر. هنوز بخیه دارم

    1. ساکن ماندن در یک حالت برای شما خوب نیست اما فعالیت زیاد که به زخم فشار می آورد نیز انجام ندهید. خونریزی و ترشح غیر عفونی در حد چند قطره مشکلی ندارد.

  89. امیرحسین گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده چند بار بالا تر مقعدم عفونت کرده و بعد از اینکه سر زخم باز شده و چرک خون اومده بعد چند روز خوب شده ۲یا۳بار اتفاق افتاده این بار اخر خیلی دردناک تر از بارهای قبله و اینکه میخواستم دوران نقاهت دقیقش رو بدونم و اینکه لیزر بهتره یا عمل دیگ

    1. احتمالا تا اکنون زخم شما فیستوله هم شده است. مسلما لیزر بهتر است و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. بسته به وسعت بیماری دوره نقاهت بعد از لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک بین 1 تا 10 روز می باشد.

  90. علیرضا گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۱ هفته است عمل بسته انجام دادم چند هفته طول میکشه به نظرتون به زندگی عادی برگردم؟

    1. بیماران من یک روز بعد از لیزر کیست مویی به روش بسته می توانند به کارهای روزمره خود برسند و یک الی دو هفته بعد می توانند ورزش کنند. برای بازگشت به محل کار بسته به وسعت جراحی و سختی کار ممکن است 1 الی 5 روز استراحت نیاز باشد.

  91. P گفت:

    درود دکتر بابت زحماتتون سپاسگذارم.
    من عمل باز سینوس انجام دادم و طبق سفارش شما از عسل خالص استفاده میکنم واقعا خیلی به من کمک کرده و درد را برای من کاهش داده است.
    حالا سوالم این هست تا چه زمانی از عسل خالص استفاده بکنم؟
    و اینکه یک لعاب سبزمایل به خاکستری همیشه به باند داخل زخم میچسبه البته بدون بو هست، این عادی هست؟
    لطفا جواب بنده رو بدین ممنونم.

    1. سلام تا بسته شدن کامل زخم می توانید از عسل استفاده کنید. اما نباید عسل را دائم بگذارید روی زخم بماند و لازم است ترشحات زخم را کاملا تمیز و خشک کنید.

      1. P گفت:

        بابت پاسختون سپاسگذارم، وفقط خدامیدونه که عمل باز سینوس چقدر عذاب آور هست، بهترین گزینه عمل لیزرهست آن هم توسط پزشک حاذق و توانایی همچون شما دکتر سعادتی.
        واینکه پزشک هایی که تخصصشون غیراز این هست فقط عمل جراحی رو انجام میدهند و به هیچ عنوان حتی یک کلمه درمورد مراقبت ها و دوره نقاهت چیزی رو عنوان نمی کنند، ای کاش زودتر باشماآشنا میشدم.
        ببخشید مجددسوال میپرسم فقط ابهاماتی برای بنده وجود دارد:
        ۱- اینکه عسل رو هرروز رو زخم میگذارم و پانسمان میکنم.
        ۲- متاسفانه جای چسب ها حساسیت به وجود اومده که اون هم قابل تأمل هست.
        ۳-هرشب حمام میکنم و پانسمان رو تعویض میکنم.
        حالا سوال اینجاست دکتر که ترشحات تا کی ادامه دارد؟
        و اینکه فرمودین نباید عسل دائم رو زخم بماند، لطفا بیشتر توضیح بدین و چطور باید دقیقا استفاده بکنم؟
        من هرشب پانسمان میکنم اما ترشحات که از لابه‌لای پانسمان بیرون میاد رو با دستمال پاک میکنم، منظورتون از خشک کردن ترشحات همین هست یااینکه باید پانسمان رو چندبار عوض کنم؟
        خیلی ممنونم بابت راهنمایی های شما🙏🌺🌹⚘

        1. عسل را بگذارید 3 الی 4 ساعت روی زخم بماند. روزی یک بار پانسمان را عوض کنید. برای ویزیت بعد از عمل حتما به موقع به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر به چسب یا متریال پانسمان حساسیت دارید حتما آنها را عوض کنید و از برند دیگری استفاده کنید.

          1. P گفت:

            بابت پاسختون سپاسگذارم🙏🌺🌹
            شوربختانه چند برند چسب رو تغییر دادم بی فایده بود.
            اینجا لازم دانستم که بنابر حساسیت پوست بنده به چسب برای پانسمان، به طور اتفاقی سه الی چهار روز هست که با بانداستریل دور کمرم و روی زخم عمل رو میبندم، به همین خاطر چون به راحتی ترشحات عبور میکنه و جای زخم خشک میمونه خیلی خیلی به من کمک کرد و باور کنید اگه دوره نقاهت یک ماه باشه بااین روش حتما به ده روز تنزل خواهد یافت.
            و یک مایع چسبناک سبزمایل به خاکستری (زیتونی و ماشی)به گازاستریل میچسبدکه برای بنده سوال بود ودر مقالات خوندم که این مایع چسبناک ترشحات زخم هست، امیدوارم دکتر همینطور باشه.
            اما وقتی که چسب رو زخم می پوشاند اصلا ترشحات و رطوبت لازم نمیتونه عبور بکنه و مدام زخم خیس خواهد بود.
            از راهنمایی های دکتر سعادتی سپاسگذارم.

          2. از آنجایی که زخم شما باز است باید کاملا با پانسمان فشاری پر شود که داخل زخم خشک بماند و ترشحات جذب پانسمان شود. ممکن است این ترشحات علاوه بر حساسیت پوستی نشانه عفونت نیز باشد. بنابراین فقط به توضیحات بنده اکتفا نکنید و حتما برای ویزیت های بعد از عمل به موقع به جراح معالج خود مراجعه کنید. روش مراقبت های بعد از عمل جراحی کیست مویی را نیز با جراح خود چک کنید که طبق دستور ایشان پیش بروید. از بین بردن موهای زائد را هم فراموش نکنید و اگر مویی در نزدیکی زخم رشد کرد با موچین استریل مو را بردارید.

  92. طارمی گفت:

    سلام خانم دکتر سعادتی خسته نباشید ببخشید بنده ۱۳ تیر عمل لیزر بسته کیست مویی داشتم. کیست مویی بنده لای باسنم درست زیر دنبالچم بود. الان که ۹ روز از عمل میگذره قسمتی از بخیه هام بعضی مواقع کمی خیس هستند و بعضی مواقع ترشحات خیلی کمی و مانند خون آبه دارند. میخواستم بدونم این طبیعیه ؟

    1. این مورد را با جراح خود در میان بگذارید. معمولا در جراحی های وسیع این وضعیت طبیعی است.

      1. فردین گفت:

        سلام خانم دکتر من ۲۵روزه عمل بسته انجام دادم به نظر پزشکم هم خیلی خوب ترمیم شده میخواستم بدونم بعد چند روز میتونم لیزر موهای زائد انجام دهم و شما میتونید بگید کدوم دستگاه مو های زائد مو را بهتر از بین میبرد؟

        1. از یک متخصص پوست و مو برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کمک بگیرید. موهای کرکی و موهای ضخیم و مشکلی با دستگاه های متفاوتی از بین می روند.

  93. A گفت:

    سلام دکتر وقت شما بخیر،ببخشید سوال من اینه که بعد از جراحی کیست مویی با لیزر بعد از چ مدتی میتونم ورزش سنگین انجام بدم

    1. ورزش را یک هفته بعد از جراحی کیست مویی می توانید به آرامی شروع کنید اما ورزش سنگین حداقل دو ماه بعد از عمل توصیه می شود.

  94. حسین باقرزاده گفت:

    سلام خانم دکتر من الان 2ماه عمل کیست موی بالیزر انحام دادم ولی هنوز یکی از زخم هام بسته نشوده ازش اب چرک با اب خون میاد مشکلی نداره

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. مطمئن شوید که موهای زائد این ناحیه را به طور کامل تمیز کنید.

  95. مهتاب مرادی گفت:

    سلام من تازه کیست مویی خودمو عمل کردم ولی درد داره دیوونم میکنه خصوصا وقتی که میخوان زخمو شست‌وشو بدن میخواستم بدونم راهی هست کمتر درد کنه چون بدنم خیلی به درد ضعیفه

    1. درد بیش از اندازه می تواند نشانه عفونت باشد. با جراح معالج خود در ارتباط باشید.

  96. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر من تقریبا دو هفته س کیست مویی که داشتم رو با لیزر درمان کردم اما امروز از خواپ پریدم و ترسیدم حواسم نبود افتادم روی بخیه هام و به شدت درد گرفته و خون و چرک ازش اومد و حتی با مسکنم دردش اروم نشد برای تسکین درد امپول یا قرص قوی تری نمیشع استفاده کرد؟؟؟؟

    1. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند. ممکن است نیاز باشد برای درناژ زخم برای شما درن بگذارند.

  97. حسن گفت:

    سلام من میخام عمل کیست مویی بالیزر کنم میخاستم بپرسم آیادردش خیلی زیاده یا نه وچندروز باید استراحت کنم؟؟ چون من شاغلم وباید برم سرکارم زیاد بهم مرخصی نمیدن لطفاجوابمو بدین

    1. نسبت به روش های دیگر بیمار درد بسیار کمتری را تجربه می کند و بستگی به آستانه درد بیمار دارد. 90 درصد بیماران درد خاصی را احساس نمی کنند. یک شب استراحت در منزل کافی است. برای اطلاعات دقیق تر با توجه به شرایط اختصاصی شما توصیه می کنم یک ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید.

  98. حسام گفت:

    سلام ببخشید من جراحی بسته انجام دادم و پس از ده روز بخیه هامو کشیدم اما هنوز بخشی از زخم باز هست و بخشی بسته خواستم ببینم چقدر حدودا طول خواهد کشید که کاملا بسته بشه ؟ و اینکه چند وقت بعد عمل میتونم فعالیت های ورزشی داشته باشم ؟

    1. زخم باز جراحی کیست مویی لازم است بین 4 تا 8 هفته بسته شود. در غیر این صورت ممکن است بیماری شما عود کند. تا بسته شدن کامل زخم ورزش نکنید.

  99. پارسا گفت:

    سلام خسته نباشید دو هفته هست عمل کیست مویی باز کردم و حدود ۱۵ سانت است می خواستم ببینم می تونم بعد یک ماه ورزشی مثل بسکتبال برم؟

    1. معمولا این امکان وجود ندارد. تا بهبودی کامل و بسته شدن کامل زخم نمی توانید ورزش کنید.

  100. هومن گفت:

    سلام من تقریبا سه هفته هست عمل کیست مویی بسته انجام دادم
    اما بجز بخیه بالایی بقیه بازه
    چیکار کنم ؟

    1. به تلفن واتساپ 09196065508 پیغام دهید که برای شما کرم ترمیم کننده حاوی عسل و محصولات زنبور عسل را ارسال کنند. موهای زائد را هم کاملا تمیز کنید و ناحیه را تمیز نگهدارید.

  101. مسعود گفت:

    سلام خدمت دکتر عزیز
    سه روزی هست که عمل کیست مویی انجام دادم و از جای عمل موفع تعویض پانسمان متوجه وجود خونابه شدم ، مشکلی پیش نمیاد یا طبیعیه ؟
    راهنمایی کنید برای نحوه استراخت کردن ، پیاده روی ، یا استحمام و توالت رفتن چحوریاست

    1. اگر خونابه تنها باشد و ترشحات چرکی نداشته باشد مشکلی نیست و طبیعی است. لازم است که ترشحات بعد از عمل به مرور کم و کمتر شود.

  102. Amir گفت:

    سلام من نزدیک نه ماه عمل کیست مویی باز انجام دادم زخم بسته شده و مشکلی هم ندارم موقع راه رفتن. فقط موقع. هایی ک لباس تنگ میپوشم یا زیاد دراز میکشم درد احساس میکنم ک با بلند شدن درست میشه ایا مشکلی دارم ؟.

    1. احتمالا مشکلی نیست و مراقب باشید که لباس های تنگ و پلاستیکی نپوشید و حتما ناحیه را تمیز و خشک و عاری از مو نگهدارید. برای اطمینان بیشتر به یک متخصص مراجعه کنید.

  103. سارا گفت:

    سلام دکتر
    من حدود ۲ ماه پیش عمل بسته میشه مویی انجام دادم و هنگام کشیدن بخیه حدود ۳ سانت از ۱۰ سانت باز شده بود و هنوز بعد دو ماه بسته نشده به نظر شما چیکار کنم؟
    آیا عمل بکنم دوباره ؟
    یا اینکه صبر کنم تا بسته بشه
    چون نتیجه ی کیست هم خوش خیم بوده و مشکلی نداشته

    1. لازم است علت بسته نشدن زخم مشخص شود. سپس می توان در مورد ادامه درمان تصمیم گرفت. اگر کیست کاملا تخلیه شده باشد و عفونت هم نداشته باشد ممکن است با استفاده از کرم ترمیم کننده و یا عسل زخم شما بسته شود. حتما موهای زائد را کاملا از بین ببرید که مانع بسته شدن زخم باز شما نشود.

  104. Sahel گفت:

    سلام،پانسمان عمل باز کیست مویی رو بعد از چه تایمی میشه درش اورد؟
    ۵ روزه که عمل کردن

    1. یک روز بعد لازم است پانسمان باز شود و زخم تمیز شود و مجدد پانسمان شود. این روند هر روز و تا بسته شدن کامل زخم ادامه دارد.

  105. Hamy گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سه روز پیش لیزر کیست مویی انجام دادم و شنیده بودم که باز نمیمونه
    اما وقتی اومدیم پانسمان عوض کنیم دیدیم دوتا سوراخ بزرگ که بهم راه دارن و بازن پشتمه
    امروز داخل زخم و که نگاه کردن یه سری چیزای سفید یا زرد رنگ انتخای زخما بود که نمیدونم عفونته یا چربیه بدنمه … یه مقدار استرس گرفتم و جایی که عمل کردم نزدیک نیست تا مراجعه کنم
    و اینکه وقتی موهای اون قسمت رشد کرد باید شیو کنم؟ اگه آره بهتره با چی انجامش بدم و تا چه فاصله از دوتا زخم باید شیو کنم

    1. لازم است معاینه شوید. اگر درد دارید احتمالا دچار عفونت شده اید. حتما باید موهای زائد را از بین ببرید فعلا با ژیلت شیو کنید و موهای نزدیک زخم باز را با موچین ضدعفونی شده بردارید و ناحیه را کاملا از مو تمیز کنید که زخم شما عفونت نکند.

  106. علی گفت:

    سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر.بنده نزدیک سه ماهه عمل باز کردم.زخم خوب شده اما حفره کوچکی از زخم‌هنوز مونده و خیلی وقته هیچ فرقیم نکرده.به دکتر هم مراجعه کردم گفتن کم کم خوب میشه اما واقعا هیچ تغییری نکرده.چه راهی برا بهبودی سریعتر هستش یا اصلا این پدیده عادیه؟

    1. می توانید از کرم های ترمیم کننده و عسل برای بهبودی سریعتر زخم استفاده کنید. موهای زائد را هم کاملا از بین ببرید. اگر موهای زائد را تمیز نکنید زخم شما بسته نمی شود.

      1. علی گفت:

        سلام دکتر عزیز.پماد فیبرینو لایزین تجویز خود دکتر بوده که استفاده کردم.و امروز متوجه شدم جای زخم یه کوچولو عمیق تر شده نسبت به قبل.ایا نسان از عود هستش؟

        1. احتمالا شما به این پماد حساسیت دارید. مصرف پماد را قطع کنید و از پزشک معالج خود پماد جایگزین دریافت کنید.

  107. mehdi گفت:

    سلام وقت بخیر
    من جراحی باز کیست مویی انجام دادم
    اما هنوز بخشی از زخم بازه
    موقعی ک فشار میاد خون ریزی میکنه

    1. اگر دو ماه از جراحی گذشته است و همچنان زخم شما باز مانده است احتمالا بیماری شما عود کرده است. مجدد به متخصص مراجعه بفرمایید.

    2. selenophil گفت:

      سلام من عمل باز انجام دادم 5 ماه ازش میگذره ولی هنوز بعضی مواقع توی نشستن هام اذیت میشم و درد جزئی داره منتهی بدون هیچ ترشح و چرکی
      آیا مشکلی جدی است؟

      1. به ناحیه جراحی شده فشار وارد نکنید و برای نشستن از بالش طبی استفاده کنید. به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید.

  108. گرجی گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر من حدود دو هفته پیش جراحی باز انجام دادم الان هم تقریبا رو به بهبودی هست خداروشکر ولی من کنکوری هستم نتونستم به درسام برسم از کی میتونم بشینم ؟؟؟

    1. شما به طور درازکش هم می توانید درس بخوانید. برای نشستن هم از الان می توانید با نشستن بر روی ران و بالش طبی شروع کنید.

  109. رحیم عطایی گفت:

    سلام من هشت ماه هست ک عمل باز انجا دادم کل زخم جمع شده اما یک مقدار کوچک جوش میخوره و دوباره به اصلاحی پاره میشه اما هیچ اثاری از چرک و عفونت نیست فقط مقدار کمی خون میاد ک اون هم با چرک و عفونت ترشحات بد بو نیست الان گیج شدیم والل

    1. احتمالا موهای زائد ناحیه را از بین نمی برید و تغذیه مناسبی هم ندارید. از عسل هم می توانید برای ترمیم سریعتر زخم استفاده کنید.

  110. na گفت:

    سلام من تازه فهمیدم که کیست مویی دارم اگه بعد یه سال عمل کمم تا اون موقع مشکلی پیش نمیاد؟
    بعد عمل میتونم بشینم؟

    1. اگر کیست مویی عفونت نکند جراحی آن اورژانسی نیست. اما مشکل اینجاست که عفونی و دردناک شدن آن خبر نمی کند و ممکن است در یک موقعیت حساس ناگهان عفونی و دردناک و پیشرفته شود. بنابراین در اولین فرصت برای لیزر یا جراحی کیست مویی اقدام نمایید.

  111. علی گفت:

    سلام.من تازه جراحی باز انجام دادم. داخل زخمو با سرم بشورم بهتره با با شامپو.

      1. سعید گفت:

        سلام
        من تقریبا ۲ ماهه جراحی کیست مویی به روش بسته با فلاپ انجام دادم انتهای زخم که نزدیک مقعد هست هنوز پوست نیورده در صورتی که از اون محل تا بالای چاک باسن زخمها خوب جوش خورده
        علت چی میتونه باشه؟

        1. احتمالا به دلیل فشار بر ناحیه یا رویش مو خوب ترمیم نشده است. ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید. برای ترمیم سریعتر می توانید از عسل هم استفاده کنید.

  112. امیر گفت:

    سلام من چندوقته کیست پیلونیدال دارم و نمیدونستم کیسته
    هی عفونت میکردو منم با قرصو این چندسری اخر هم قرص هم شست‌شوی زخم عفونتش برطرف میشد ولی این سری اخر جاش تقریبا اندازه نصف نخود هم چال گرفته هم خونریزیو عفونت داره خواستم ببینم باید حتما عملش کنم یا با لیزر میشه برطرفش کرد و هرکدوم دوران نقاهتش چقدره

    1. با لیزر پرتوان امکان جراحی و درمان به روش بسته وجود دارد. بهترین روش درمان کیست مویی همین لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک است که برای انواع کیست مویی به کار می رود.

  113. آرتا گفت:

    سلام خانم سعادتی وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم من دچار سینوس پیلونیدال شدم، و چند شب پیش متوجه شدم در اون ناحیه خودبخود یک سوراخ ایجاد شده، میخواستم بدونم چرا اینطور شده؟
    و آیا وقت مراجعه به پزشک متخصص هست؟

    1. کیست مویی شما در حال عارضه دار شدن و بزرگ شدن است. توصیه می کنم برای لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

  114. مرتضی گفت:

    سلام وقت بخیر نحوه تمیز کردن ناحیه کیست مویی چگونه انجام شود بهتر است

    1. با سرم شستوشو و به طور روزانه

  115. Negin گفت:

    سلام من شیش ماهی میشه ک عمل کیست مویی ب روش باز انجام دادم ولی هنوز وقتی می‌شینم تو ناحیه عملم احساس درد میکنم ولی ترشحی چیزی ندارم
    پیش دکترم رفتم گف همه چی خوبه مشکلی نیس
    ولی بعد شیش ماه آیا این درد هنگام نشستن عادیه؟؟؟؟

    1. خیر طبیعی نیست. علت درد را با کمک یک متخصص پیدا کنید و نسبت به رفع و درمان آن اقدام نمایید.

  116. حامدمولاپور گفت:

    سلام خانم دکتروقتتون بخیرمن الان دوهفته هست عمل کیست مویی انجام دادم اوایل نه خونی میومدم نه عفونت الان به دوهفته عمل الان الان داره خون میادعلایمش چی هست ممنون میشم راهنمایی کنن سپاس🙏🙏

    1. اگر جراحی شما به روش باز انجام شده است طبیعی است. ممکن است در ناحیه مو رشد کرده باشد یا بهداشت ناحیه را به درستی رعایت نکرده باشید.

  117. محمد میرزاکریمی گفت:

    سلام بنده دو ماهی هست که عمل انجام دادم ولی هنوز زخم باز هست چه باید بکنم

    1. احتمالا در ناحیه عمل مو رشد کرده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  118. محمد گفت:

    سلام خانوم دکتر وقت بخیر و خسته نباشید، حدود ۵۰ روزه که عمل کیست مویی با لیزر و بدون بخیه انجام دادم، ولی همچنان بعد از نشستن یا دراز کشیدن احساس درد میکنم، در لحظه احساس درد نمیکنم بلکه بعدش مثلا وقتی میام خونه احساس درد دارم، دردش هم زیاد نیست ولی خب کمی آزار دهندس،استراحت میکنم خوب میشم ولی به محض اینکه میشینم دوباره درد کم شروع میشه، ضمنا یک جلسه لیزر موی زائد هم رفتم, ممنون میشم نظرتون رو بهم بگید

    1. مراقبت باشید که مو در اطراف یا داخل زخم باز رشد نکند. اگر مو در ناحیه رشد کرد با موچین ضدعفونی شده موهای زائد را بردارید. به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید که زخم شما را بررسی کنند.

      1. محمد.ک گفت:

        سلام وقت بخیر
        پسر من عمل باز کیست مویی رو انجام داده بعد از یک هفته وقتی پانسمانش رو عوض میکنم خونریزی داره،روزای اول خیلی خون نمی‌آمد ولی الان خون زیادی ازش میاد….
        لطفاً راهنمایی بفرمایید

        1. از آنجایی که جراحی کیست مویی باز را انجام داده اند، احتمالا مورد خاصی نیست اما توصیه می کنم به جراح معالج ایشان مراجعه کنید و روش صحیح پانسمان روزانه را مجدد با ایشان دوره کنید.

  119. زر گفت:

    من ۶۸ روز پیش عمل لیزر کیست مویی انجام دادم، ترشحات نداره روی زخم هم خیلی وقته بسته شده
    اما الان بعضی وقت ها جای عمل یه درد خیلی کوچیک میگیره در حد یک ثانیه و قطع میشه
    میخواستم ببینم این درد خطرناکه؟ یا برای جای عمله؟
    چون دکتر جراحم گفتن چیزی نیست جای عمله
    بعضی روز ها ۲بار درد میگیره بعضی روز ها بیشتر
    فعالیت سنگین هم انجام ندادم
    خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. برای نشستن از بالش طبی استفاده کنید. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی داد. حتما موهای زائد را هم به خوبی از بین ببرید.

  120. آقای زلقی گفت:

    من عمل لیزر کیست مویی انجام دادم دوماهی میگذره
    ترشحات نداره جای عمل هم پوست گرفته بسته شده ،اطرافش سه چهار تار مو هست که فاصله کمی داره با جای عمل
    این مو ها رو که نزدیک جای عمل هستش ،چجوری بردارم؟ میتونم با ماشین اصلاح کوتاه کنم؟
    دفعه پیش مادرم با موکَن کَندَن و خیلی درد گرفت چند بار بعدش هم درد گرفت
    اگر از ریشه کنده نشن ،و کوتاه کنم اشکالی داره؟
    ژیلت نمیتونم بکشم چون پوست تازه اومده و نازکه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با موچین ضدعفونی شده موها را بردارید یا با ژیلت به آرامی شیو کنید و مراقب باشید مو به داخل زخم نرود.

  121. آرمیتا دارابی گفت:

    سلام من ۶ روزه عمل باز انجام دادم درد و سوزش خیلی زیادی دارم که قابل تحمل نیست حتی به صورت درازکش آیا عادی هستش؟ (تو این ۶ روز یبوست هم دارم و فقط یک بار دسشویی تونستم برم) ممنون

    1. احتمالا به دلیل کم تحرکی و مصرف دارو دچار یبوست شده اید و درد جراحی کیست مویی ارتباطی با یبوست ندارد. اگر درد شما رو به کاهش است جای نگرانی نیست اما اگر هر روز درد شما بیشتر می شود می تواند نشانه عفونت زخم باشد. برای رفع یبوست اقدامات لازم را انجام دهید و در صورت نیاز از یک پرستار یا بهیار برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرید.

  122. محسن گفت:

    دکتر سعادتی سلام و عرض ادب.
    ممنون بابت جواب دادن به مخاطبین.
    من کیست مویی به اندازه ۲ عدد گردو دارم.
    بعد از عمل لیزر; چند روز بعد میتوانم دویدن روزانه را شروع کنم و اگر برای لیزر موهای زائد قبل عمل اقدام کنم بهتره? و

    1. ممکن است کیست مویی شما از زیر بافت رشد کرده باشد و بسیار گسترده تر و بزرگتر از چیزی باشد که شما احساس می کنید. حداکثر بین 10 تا 20 روز بعد از عمل می توانید به دویدن روزانه بپردازید. بهتر است قبل از عمل لیزر موهای زائد را آغاز کنید.

  123. فرهاد گفت:

    سلام من 9روزه جراحی با لیزر انجام دادم و 7تا بخیه خرده و درد رو هنوز دارم آیا طبیعی این درد

    1. اگر درد شدید دارید و درد شما هر روز افزایش می یابد خیر این درد طبیعی نیست. درد خفیف و رو به کاهش طبیعی است.

  124. مامان هلیناوهلیسا گفت:

    سلام خسته نباشید من یک ماه هست عمل باز انجام دادم زخمم ترشح داره ولی الان 5روزه دردمیکنه وگوشت اضافه از زخمم اومده بیرون چیکار کنم باز باید عمل انجام بدم

    1. حتما این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید و تا بهبودی کامل پیگیر باشید.

  125. عباس گفت:

    سلام. وقت بخیر
    چه مراقبت هایی برای روش لیزر بعد از عمل لازمه؟

    1. مراقیت خاصی بعد از لیزر کیست مویی به روش بسته وجود ندارد. فقط باید ناحیه را تمیز و عاری از مو نگهدارید و تا ترمیم کامل به آن فشار نیاورید.

  126. عباس گفت:

    و یه سوال آیا اینکه جوش کیست مویی من الان داره عفونت بیرون میده وخیلی درد داره،میتونم خودم فشاربدم تخلیه شه تادردش کمترشه؟پس فردا وقت عمل لیزر دارم

    1. اگر زخم شما عفونت کرده است لازم است مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید و آن را دستکاری نکنید. اگر درن دارید اصلا به آن دست نزنید و برای برداشتن درن به جراح خود مراجعه کنید. معمولا درن بین 10 تا 15 روز بعد از عمل برداشته می شود.

  127. محمدرضا گفت:

    سلام وقت بخیر.چندسال پیش کیست مویی در بالای نشیمنگاهم داشتم و خودبه خود از بین رفت الان دوباره درد میکنه و سفت شده.اشتهامو خیلی خیلی کم کرده.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک بهترین روش درمان این بیماری است.

  128. سجاد گفت:

    سلام من یه ده روز کیس مویی عمل کردم ولی رد بخیه ها یچی مایع بد بو ترشح میکنه باید چیکار کنم

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر از محل عمل مو رشد کرده است با موچین ضدعفونی شده موها را کاملا تمیز کنید و محل بخیه ها را با مقدار کمی بتادین تمیز کنید.

      1. فاطمه گفت:

        سلام خانوم دکتر من تقریبا 20 روزه من عمل کیست مویی انجام دادم به روش بسته بخیه زده بودن ولی لیزری نبود یه هفته بعد از عمل بخیه هارو کشیدن و روزی 4 عدد قرص سیفکسین 500 میخوردم به مدت یه هفته همزمان با روزی که بخیه ها کشیدن تموم شد من چند روز بعد از کشیدن بخیه ها ی سوراخی فکر کنم در پایین جای بخیه همون بین باسن هست آیا به این زودی پس از چند روز باز بوجود اومده با همون زخم جراحی است و بهبود میابد؟
        با تشکر

        1. احتمالا به ناحیه فشار آورده اید و زخم شما باز شده است. از جراح خود کرم ترمیم کننده مناسب دریافت کنید.

  129. مائده نریمانی گفت:

    سلام وقت بخیر من یک هفته هست که عمل کیست مویی باز انجام دادم میخواستم بدونم از کی میتونم ورزش کنم رشتم کاراتس

    1. تا بسته شدن کامل زخم نباید ورزش سنگین انجام دهید.

  130. فاطمه گفت:

    سلام خانوم دکتر
    ببخشید من باز نوشتم بخشی از حرفم رو جا انداخته بودم، من تقریبا 20 روزه من عمل کیست مویی انجام دادم به روش بسته بخیه زده بودن ولی لیزری نبود یه هفته بعد از عمل بخیه هارو کشیدن و روزی 4 عدد قرص سیفکسین 500 میخوردم به مدت یه هفته همزمان با روزی که بخیه ها کشیدن تموم شد من چند روز بعد از کشیدن بخیه ها ی سوراخی فکر کنم در پایین جای بخیه همون بین باسن هست آیا به این زودی پس از چند روز باز بوجود اومده با همون زخم جراحی است و بهبود میابد؟
    و اینکه چون باید درس بخونم وقتی میشینم میخام ببند بشم مثل قبل عمل هنوز درد دارم آیا این هم طبیعی است یا خیر؟

    1. برای نشستن از بالش طبی استفاده کنید و هر 20 دقیقه کمی بیاستید که فشار از ناحیه برداشته شود.

  131. مرتضی صالحی سلامی گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا راهی برای کاهش درد هنگام تعویض پانسمان عمل کیست مویی ب روش باز وجود داره
    چون من میترسم موقعی ک تعویض میکنن
    ممنون

    1. قبل از برداشتن پانسمان آن را با سرم شستوشو کاملا مرطوب کنید که هنگام برداشتن پانسمان به ناحیه زخم نچسبد.

      1. علی ایروانغ گفت:

        سلام وقت بخیر .بنده دو هفته پیش عمل باز انجام دادم و الان پزشک معالجم بخیه هامو کشیده .ولی الان کمی ماده بد بو میاد بیرون ..میشه نظرتونو بدونم ؟

        1. احتمالا زخم شما عفونت کرده است. مجدد به ایشان مراجعه کنید که وضعیت زخم شما را بررسی کنند و در صورت نیاز درناژ سرپایی انجام شود.

          1. فاطمه گفت:

            سلام خسته نباشید
            من یک ماه هست ‌که عمل باز انجام دادم
            ولی به تازگی مایع سفید رنگ لزج مانند از زخمم ترشح میشه
            خاستم بدونم علتش چیه؟؟

          2. احتمالا زخم شما عفونت کرده است.

  132. Farshadharuk گفت:

    وق بخیر من دوروز عمل جراحی باز انجام دادم هنگام حمام کردن شست وشو بافشارآب وکف شامپو کافیه یا حتما باید با لیف روی زخمم بکشم

    1. بستگی به نظر جراح معالج دارد. معمولا شستوشو در روزهای اولیه با سرم شستوشو انجام می شود.

  133. رها گفت:

    سلام وقت بخیر
    من عمل کیست مویی باز داشتم.الان روز ۵۲ام هست اما زخم من خوب ک نشده هیچ ، پایین زخم هم یه سوراخ ریز به وجود اومده. من خودم حس میکنم دقیقا همونجایی ک سوراخ کیست مویی بوده همونجا سوراخ شده دوباره. دکتر گفت چيزي نیست باید پر بشه.اما الان دو هفته هست ک علاوه بر زخم اصلی یه سوراخ ریز هم پایینش هست.نه درد داره نه تورم و قرمزی نه عفونت..ایا به وجود اومدن سوراخ طبیعیه؟

  134. حسین گفت:

    سلام خانم دکتر من سه روز پیش سینوس عمل کردم بخیه شده یه جاش اندازه یه سر انگشت بازه ترشح داره میخواستم ببینم کی میتونم راحت بشینم یا دیگر پانسمان نکنم ممنون میشم ❤️🌹

    1. بستگی به روش جراحی و فیزیولوژی بدن شما و مراقبت ها و تغذیه بیمار دارد. نهایت دو ماه طول می کشد و نباید بیشتر شود.

  135. امیر گفت:

    باسلام
    میخاستم بپرسم ک آیا پماد آلفا ب بسته شدن زخم کیست مویی کمک میکند؟

    1. در برخی موارد کمی کمک کننده است. معمولا این پماد برای ترمیم زخم کیست مویی تجویز نمی شود.

  136. زهرا گفت:

    سلام من نزدیک ۷ ماه هست که کیست مویی کوچکی در انتهای کمرم هست و ترشحاتی ازش خارج میشه میخواستم عمل کنم اما از جراحی میترسم میخواستم بدونم با وجود این که از کیست مویی ترشح خارح میشه میتونم لیزر کنم یا خیر؟

    1. بله معمولا امکان لیزر کیست مویی برای انواع این بیماری امکانپذیر است.

      1. محمرضا گفت:

        سلام من ۴ روز پیش عمل کردم
        امروز دیدم یه زخم کوچکی کنار بخیه هام باز شده عفونت بیرون میزنه
        چی کار کنم؟

        1. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر مو در این ناحیه رشد کرده است حتما موها را کاملا تمیز کنید.

  137. علی گفت:

    سلام خسته نباشید خانوم دکتر
    من سه ساله ک عمل کردم نه زخمم ترشح میکنه نه عود کرده فقط پشت فرمون ک میشینم خیلی درد میگیره جای زخم .دلیلش چیه

    1. به یک ارتوپد مراجعه کنید که وضعیت سلامت ستون فقرات را بررسی کنند. درضمن برای مدت طولانی روی ناحیه ننشینید.

  138. مهدی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴ روز پیش عمل کیست مویی ناف انجام دادم الان زخم ۴ تا بخیه شده سوزش و خارش داره و زمان تعویض پانسمان ترشح به آن چسبیده

    1. حسابی زخم و پانسمان را با سرم شستوشو تمیز و مرطوب کنید و سپس پانسمان را جدا کنید.

  139. Mohsen گفت:

    سلام خانم دکترخسته نباشیدمن چن وقتی میشه احساس میکنم کیست مویی درآوردم وبه متخصص هم مراجعه کردم جهت معاینه گفت بایدعمل بشه منتهامن کارم یه جوریه که اصلامرخصی نمیدن بهم بمونه یکی دوماه دیگه مشگلی به وجودنمیادوالان هم فکرمیکنم عفونت کرده چون حالت ترشح مانندمیادازاون سوراخ ریزی که هست واینم بگم این سوراخ الان چن سالی هست که متوجهش شدم منتهاتاالان اذیتی نداشته ببخشیدطولانی شدممنون میشم اگه جواب بدید🌺🙏

    1. اگر الان برای جراحی یا لیزر کیست مویی فرصت ندارید می توانید برای تخلیه سطحی و سرپایی عفونت و آبسه اقدام کنید و در اولین فرصت نسبت به درمان قطعی اقدام نمایید. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید که دوره نقاهت بسیار کوتاهتری نسبت به دیگر روش های جراحی کیست مویی دارد.

  140. مهرشاد گفت:

    سلام من یه دونه تو کمرم هست چجور بفهمم کسیت هست

    1. به یک جراح مراجعه کنید. اگر به کیست مویی مشکوک باشد تصویربرداری تجویز می شود.

  141. ابوالفضل گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من تقریبا ۴۰ روز میشه که لیزر کیست مویی انجام دادم الان بعداز گذشتن از اون موقع چند روزی میشه که روی ناحیه عملم احساس درد میکنم چرک یا خون چیزی بیرون نمیاد ولی نمیدونم چرا درد میکنه؟؟

    1. اگر التهاب و عفونتی ندارد احتمالا به دلیل فشار وارد شده به ناحیه دچار این درد شده اید. با جراح معالج خود در ارتباط باشید.

  142. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده عمل کیست مویی باز رو انجام دادم و الان دو هفته از عمل میگذره و چند روزی شده ترشحات زرد رنگ و بدبویی داره ایا مشکلی داره؟!

    1. بله زخم شما عفونت کرده است. برای پانسمان صحیح و تمیز کردن درست زخم از یک پرستار یا بهیار باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

  143. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من دو روز پیش عمل باز کیست مویی داشتم میخواستم ببینم باید انتی بیوتیک مصرف کنم یا نیازی نیست؟

    1. بستگی به نظر جراح دارد. مصرف آنتی بیوتیک بعد از جراحی کیست مویی برای تمام بیماران ضروری نیست.

  144. منصور گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۵ روزه عمل باز انجام دادم خواستم بدونم که میتونم دیگه از پانسمال استفاده نکنم زخمم کوچیکه بزرگ نیست

    1. تا بسته شدن کامل زخم هر روز پانسمان کنید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید. با جراح معالج نیز در ارتباط باشید.

  145. Mahdi گفت:

    سلام خانم دکتر من یعد از یکسال عمل کردن سینوس از محل عمل بعضی وقتا خون میاد پیش دکتر که رفتم فقط قرص و پماد داده

    1. دارو برای کنترل موقت عفونت تجویز می شود و لازم است برای عمل جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید.

  146. ابراهیم گفت:

    سلام و درود خانم دکتر. ممنون از پاسخگویی خوبتون من سوالم این بود که بنده ۲۵ روز پیش عمل کیست مویی بسته انجام دادم و از قبل از عمل که مو های زائد رو از بین بردم دیگر آنها رو نزدم و به اندازه ۱ سانت هم زخمم هنوز باز هست میخواستم ببینم آیا باید بزنم مو ها رو و با چه روشی چون بسیار به جای زخم نزدیک هستند . با تشکر

    1. بهتر از با موچین ضدعفونی شده موهای نزدیک به زخم را بردارید که داخل زخم نرود.

  147. سیاوش گفت:

    سلام خسته نباشید من عمل کیست مویی انجام دادم بیست روز پیش زخمش بازه میتونم مسافرت برم یا بشینم

    1. اگر زخم کیست مویی شما باز است نمی توانید مسافرت بروید و یا برای طولانی مدت بنشینید. برای نشستن هم از بالش طبی یا رینگ استفاده کنید.

  148. مهران گفت:

    سلام من جراحی بسته کیست مویی انجام دادم الان بعد از بیست و پنج روز جای زخمم رنگ زرد گرفته و هنوزم جاش درد میکنه و ترشحات داره دکترم گفته چیزی نیست و اینا بافت فیبریه اما خودم یکم نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و برای ویزیت های بعد از عمل به موقع مراجعه کنید.

  149. اردلان بهروزی گفت:

    سلام دکتر ممنون بابته وقتتون،من ۲ سال پیش عمل کردم با بخیه ولی خوب نشد و گویا دکتر کار بلد نبودن و اصلا درست انجام نداده بودن ، به دلیل مشکلات تازه دوباره موفق به عمل شدم پریروز عمل اصلی بود امروزم تو معاینه خونریزی داشتم بردنم برای سوازاندن رگ ها،خیلی بی حسی این ۲ روز به من وارد شده و همش گیجم، عمل سختی بود و توده خیلی بزرگ بود چون کانال زده بود و عفونت شدید، میخام ببینم توصیه ی شما برای دورهی نقاهتم چیه چون واقعا نمیتونم اینجوری باز بشم

    1. موهای زائد را به درستی از بین ببرید که مجدد دچار عود کیست مویی نشوید. تغذیه مناسب نیز داشته باشید.

  150. مهدی امیررحیمی گفت:

    سلام خانوم دکتر من یه هفته شده عمل کردم
    بعد دکترم گفته با عسل پانسمان کن بنظرتون خوبه برای من عمل باز بوده کیست مویی الان بعد از شستن با شامپو بچه با عسل پانسمان میکنم
    بعد با پونه دم کرده بعضی اوقات میشورم جای زخمو نظرتون چیه دکترم برای هفته بعدم وکیوم تراپی پیشنهاد کرده

    1. طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و برای ویزیت های زخم به موقع مراجعه کنید که اگر علامتی از عفونت وجود داشت فورا متوجه شوید.

    2. سجاد گفت:

      درود، دکتر من سه بار پشت سر هم عمل کیست مویی باز شدم، در سه روز متوالی، از روز سوم درد شدیدی تو ناحیه استخوان دنبالچه دارم تا همین الان ک هفت روز از اخرین عملم میگذره، هم تیر میکسه یهو، هم با کوچکترین تکونی درد میکنه، مسکن هم زیاد اثر نداره، و اینم بگم ک عفونت ب استخونم رسیده بود، میخواستم ببینم این درد طبیعیه یا ن

      1. برای پانسمان و ترمیم زخم از یک متخصص کمک بگیرید. حتما علت عود را توسط جراح متخصص خود مشخص کنید. احتمالا موهای زائد ناحیه را به درستی از بین نبرده اید.

  151. ابوالفضل گفت:

    سلام خانوم دکتر من دچار بیماری کیست مویی شدم و باید برم عمل کنم و درد بسیار شدیدی دارم میخاستم ببینم بعد از عمل جراحی باز درد همینقدر است یا کاهش میابد؟

    1. من جراحی باز را انجام نمی دهم. اما اگر بیمار دچار عفونت شده باشد مسلما بعد از تخلیه عفونت و آبسه از درد بیمار کاسته می شود.

  152. رضا گفت:

    سلام خانم دکتر
    ببخشید من حدود 8 ماه پیش عمل باز انجام دادم زخمم کامل بسته شده و نه ورمی داره و نه چیزی اما موقع دراز نشست احساس میکنم بازم مثل قبل عملم قسمت اخرین مهره ستون فقراتم به زمین میخوره و درد میگیره،درست مثل قبل عمل چنان درد زیادی نداره خیلی کم شده اما چرا این درد باید الانم باشه؟میشه لطفا جواب بدین خانم دکتر ممنون میشم

    1. به این ناحیه فشار نیاورید. ممکن است مهره کمر به پوست و بافت این ناحیه فشار وارد کند و زخم شما باز شود. برای نشستن هم از بالش طبی و یا صندلی نرم استفاده کنید.

  153. محسن گفت:

    سلام
    من 10روز از عمل جراحی میگذره
    دیروز بخیه هاشو کشیدم میتونم
    برم استخر ؟

    1. آب استخر آلوده است و بهتر است تا دو ماه به استخر نروید.

  154. امین گفت:

    سلام خانم دکتر . وقت بخیر . حدودا ۱۰ روز پیش عمل بلز انجام دادم. هنوز خونریزی دارم . و از طرفی نمیدونم چطوری پانسمان کنم . ضمنا دوره نقاهت چقدر هستش ؟ آیا میتونم برم اداره ؟ و اینکه رو به شکم باید بخوابم یا رو کمر ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید . خیلی دارم اذیت میشم

    1. اگر جراحی بسته با لیزر انجام داده اید دوره نقاهت نهایت یک ماه می باشد. جراحی بسته با لیزر پانسمان و نگهداری خاصی ندارد و فقط باید هر روز زخم را تمیز کنید. اگر زخم جراحی باز است لازم است آموزش های لازم را از یک پرستار بگیرید.

  155. امیر گفت:

    سلام خانوم دکتر من یک هفته اس عمل باز کیست مویی کردم لکه های کوچک سفید داره داخل زخم و هنوز هر روز مقداری خونریزی داره چیکار کنم به نظر شما

    1. زخم را به طور کامل تمیز نکرده اید. حتما روند پانسمان و شستوشوی صحیح زخم را آموزش ببینید.

  156. شایان گفت:

    سلام من چهار ماه عمل کیست مویی انجام دادم جاش بسته شده ولی یه سوارخ ریز هستش که ترشح بد بو و مقدار کم خونه ازش خارج میشه دلیلش چیه ایا خطرناکه؟

    1. کیست مویی شما عود کرده است و نیاز به درمان و جراحی مجدد دارد.

  157. محمد گفت:

    سلام اگر مدت زمان زیادی گذشته و کیست هم به نسبت بزرگ باشد باز هم لیزر با روش بسته امکان پذیره؟

    1. معمولا با لیزر پرتوان و روش بسته امکانپذیر است.

  158. پروانه گفت:

    سلام. یک هفته بعد از بسته شدن کامل زخم، دوباره دیروز متوجه شدم که قسمت کوچکی زخم باز شده که حفره ریزی داخلش هست. علتش چیه خانم دکتر؟ یعنی ممکنه به ناحیه فشار اومده باشه و اینطور شده یا عود کرده؟ این زخم دوباره بسته میشه به نظرتون؟ با سپاس.

    1. احتمالا به زخم فشار آورده اید. برای این که مطمئن شوید زخم شما عفونت و عود نکرده است حتما به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

      1. پروانه گفت:

        سلام خانم دکتر وقتتون بخیر. سپاسگزارم که وقت می‌گذارید و راهنمایی میکنید.
        راستش این حفره دقیقاً وسط جای عمل به‌وجود اومده بود (به عبارتی همان ناحیه از زخم عمل که آخر از همه بسته شده بود) و فکر می‌کنم به خاطر ایجاد فشاری که برای دو، سه روز استفاده از توالت عادی بود ایجاد شده.
        ولی با این حال رفتم مطب دکتر و معاینه شدم. مشکلی نبود خداروشکر. الان هم این حفره خیلی کوچک‌تر شده و فکر کنم تا یکی، دو روز آینده کامل بسته بشه. البته دکتر گفتن اگه یک‌هفته، ده‌روز مراعات کنم بعدش دیگه زخم باز نمیشه که امیدوارم همین‌طور هم باشه. می‌بخشید الان دوتا سوال داشتم. اول اینکه با توجه به پيشنهاد شما در کامنت‌ها که یکی از راه‌های مهم برای جلوگیری از عود بیماری، لیزر موهای زائد ناحیه هست، میخواستم بدونم حدوداً پس از چه‌مدت از بسته‌شدن کامل زخم میشه برای لیزر موها مراجعه کرد؟
        و دوم اینکه مجموعه‌ی لیزر شهر ما سه نوع دستگاه لیزر داره: “دستگاه SHR”، “الکساندرایت کوترا” و “الکس گلکسی‌آیس” به نظر شما کدومشون برای ناحیه‌ی موردنظر مناسب‌تره؟
        با تشکر.

        1. در این مورد با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید. بستگی به موهای ناحیه دارد. بعد از بسته شدن زخم می توانید نسبت به لیزر موهای زائد اقدام کنید. قوی ترین دستگاه لیزر موهای زائد الکس کندلا می باشد.

  159. احمد گفت:

    ما عمل جراحی کردیم بعد الفا زدیم و الان دارم رژودرم میزنم، به خاطر مو ما مو بر زدیم بعد بخشی از عمل زخم شد حالا چی کار کنم؟ رژودرم بزنم خوب میشع؟

    1. اصلا رژودرم نزنید. یک کرم ترمیم کننده مناسب از جراح معالج خود دریافت کنید. از کرم موبر هم اصلا استفاده نکنید. از تیغ یا موچین استفاده کنید.

  160. عسل گفت:

    سلام من دو هفتس که عمل انجام دادم به روش بسته و الان کمی خونریزی داره و بخیه هامو هنوز نکشیدم این طبیعیه؟

    1. معمولا طبیعی است. این مورد را با جراح خود مطرح کنید که در صورت نیاز برای شما پماد یا کرم تجویز کنند. حتما موهای زائد را با یک روش مناسب از بین ببرید.

  161. محمد تقی منصوری کیا گفت:

    سلام.
    ممنون از صبر و حوصله تان در پاسخ به سئوالات.
    متن ها را خواندم . تقریبا هر سئوال قابل طرحی را جواب داده اید. به خواندگان عزیز توصیه میکنم همه سئوالات و پاسخهای قبلی را بخوانند و بعد اگر نیاز بود سئوال بپرسند. احتمالا پاسخ سئوال خود را در پاسخهای قبلی خواهند یافت. من که خیلی یاد گرفتم. ممنونم

    1. از تذکر و قدردانی شما بسیار سپاسگزارم.

  162. علیرضا گفت:

    سلام تا چند هفته بعده عمل باز کیست مویی نمیتوان رابطه جنسی داشت (حتی اگر اون کسی که عمل کرد ثابت باشد و تحرک نداشته باشد تو رابطه)

    1. اگر به ناحیه عمل فشار نیاورید رابطه جنسی ممنوعیتی ندارد.

  163. حمید گفت:

    سلام خسته نباشید و تشکر از سایت کارامدتون
    من بعد از چه مدت می تونم به ورزش خودم ادامه بدم چون ورزش من کراسفیت است و سنگینه

    1. تا بسته شدن کامل زخم نباید ورزش سنگین کنید. اولین جلسات ورزش را هم با حداقل فشار شروع کنید که اگر درد و علائمی داشتید فعالیت را کاهش دهید. حتما بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید.

  164. میلاد مطوری گفت:

    سلام وقت بخیر الان ۹ روز عمل کیست مویی انجام دادم اونم باز الان دوروز ترشح زیاد میاد بالا ویکم بد بو است

    1. احتمالا موهای زائد را درست تمیز نکرده اید و یا زخم به درستی پانسمان نشده است. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  165. سپهری گفت:

    درود خسته نباشید خدمت خانم دکتر بزرگوار
    به عرضتون برسونم موقع شستشوی سینوس خیلی درد شدید دارم و مدتیه از لیدوکائین برای بی حسی استفاده می کنم آیا شما تایید می کنید؟
    ممنون و سپاسگذارم پیروز و مانا باشید

    1. لیدوکائین ممکن است در طولانی مدت حساسیت پوستی ایجاد نماید. در روزهای اولیه می توانید از این بی حسی کمک بگیرید و سپس آن را تمیز بشویید. اما بهتر است به مرور مصرف لیدوکائین را کم کنید.

  166. مهرداد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دو هفته پیش عمل جراحی کیست مویی انجام دادم و بعداز باز شدن بخیه 2حفره بود. یکی حفره ی کیست مویی که ایجاد شده و یکی حفره ای که موقع جراحی بریدند. و دیروز جایی بودم که مجبور به استفاده از توالت ایرانی شدم و اون تیکه گوشتی که بین این دو حفره بود قطع شد. خونریزی زیادی نداشتم. معلوم بود بخاطر اون گوشتیه که بین این دو حفره بود قطع شد هست. ولی آیا اوکیه ؟ پر میشه ؟

    1. بهتر است از جراح معالج خود یک کرم ترمیم کننده مناسب بگیرید و شما را مجدد ویزیت کنند.

  167. فرجی گفت:

    سلام خسته نباشید آیا لیزر موهای زائد بعد عمل کار درستی هست یا نه

    1. بله به کاهش عود کیست مویی کمک می کند.

  168. علیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر من کیست مویی به روش لیزر انجام دادم ولی ۸ تا بخیه هم خورد که گفتن بعد از ۱۴ روز بکشید
    آیا ‌این تعداد بخیه طبیعی هست؟و چه مدت بعد از کشیدن بخیه ها میتونیم فعالیت ورزشی خودمون آغاز کنیم

    1. حتما کیست مویی بزرگی داشتید. آغاز فعالیت ورزشی باید بعد از ترمیم کامل زخم باشد و به آرامی شروع شود.

  169. کمال گفت:

    سلام خانم دکتر شرمنده 12روزه کیست مو را عمل باز کردم.دو روزه وقتی سرفه میکنم یا فشار میاد خونریزی میکند بنظر شما اشکالی نداره پرسیدم میگن خونریزی طبیعی است

    1. به زخم فشار نیاورید. آرام سرفه و عطسه کنید!! مقدار کمی خونریزی مشکلی ندارد.

  170. بهناز خسروانی گفت:

    سلام ببخشید من ۱هفته اس عمل سینوس انجام دادم و هرروز ۲بار ناحیه زخم میشورم وپانسمان میکنم یعنی ناحیه زخم کامل خشک میکنم ولی قسمت بالای زخمم مقداری متورم شده و درد میکنه وموقع نشستن و بلند شد احساس کشش میکنم و اذیت میشم و اینکه درد تو‌ناحیه داخل زخم نزدیک به استخوان دنبالیچه دارم

    1. ممکن است مو به داخل زخم رفته باشد و یا پانسمان را به طور دقیق انجام نداده باشید. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید که وضعیت شما را کاملا بررسی کنند.

  171. اسدی گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر من ۳۸ روزه عمل کیست مویی بسته انجام دادم.۳ تا بخیه خورد بین هرکدوم فاصله زیادی داشت.۳ روز بعد اینکه بخیه هامو کشیدم ۵ سانت سر باز کرده و هیچ عفونتی هم نداره.خیلی نگرانم دکترم هم میگه فشار اوردی در صورتی که استراحت مطلق بودم و میگه بسته میشه.الان ۲۰ روز شده نظر شما چیه؟

    1. مجدد به ایشان مراجعه کنید و برای مدت طولانی روی زخم نخوابید. ممکن است نیاز باشد زخم کیست مویی را مجدد بخیه کنند. درضمن مصرف مینرال های خوراکی و پمادهای ترمیم کننده حاوی عسل به تسریع بهبودی زخم کمک می کند. خوشبختانه عفونت ندارید و زخم به زودی بسته می شود.

  172. حمید گفت:

    سلام من دیروز عمل لیزر کیست مویی انجام دادم که عمقش زیاده و ورودی زخم فقط یه سوراخ کوچیکه . و گاز تا اخرش نمیره چون ورودی کوچیکه باید چه کرد. زخم بعد یک روز سفیدک زده داخل که دکتر گفت باید همشو تمیز کرد. این زخم تا کی اوضاعش اینطوریه انگار اصلا با عمل باز فرقی نداره .

    1. این مورد را با جراح خود درمیان بگذارید زیرا جراحی شما کاملا بسته نبوده و نیمه باز است. حتما پانسمان زخم را به طور اصولی انجام دهید که سریع بسته شود. درضمن رژیم غذایی سرشار از مینرال ها و سبزیجات به ترمیم سریعتر زخم شما کمک می کند.

      1. حمید گفت:

        اشکال ندارد روی رخم کیست مویی با عمق زیاد اسپره بی حسی بزنی که در زمان پانسمان درد کمتری داشته باشد

        1. خیر، استفاده از اسپری بی حسی بر روی زخم باز منجر به تحریک بیشتر محل عمل می شود.

  173. عسل گفت:

    سلام من یه هفتس عمل سینوس شدم میخواستم ببینم میتونم برم دسشویی ایرانی یا نه؟

    1. خیر بهتر است تا دو ماه از توالت فرنگی استفاده کنید.

    2. مجید گفت:

      سلام من چند روزی هست که احساس درددرهنگام نشستن دارم وبعدازکمی تحقیق متوجه کیست مویی شدم سوالم اینه زمان مناسب برای مراجعه به پزشک معالج جهت جراحی کیست مویی چه موقعی هست و اینکه اگرروش جراحی بالیزرراانتخاب کنم دوره نقاهت وبرگشت به شغل(باتوجه به اینکه شغل بنده رانندگی باکامیون دریافت های طولانی هستش)چه مدت خواهد بود.باتشکرازشماخانم دکتر

      1. بهترین زمان برای مراجعه به متخصص جراحی زمانی است که هنوز کیست مویی عفونی و عارضه دار نشده باشد. در همین مراحل اولیه مراجعه کنید که نیاز به جراحی وسیع و استراحت طولانی نداشته باشید. بسته به شرایط بیمار و روش لیزر کیست مویی دوره نقاهت بین 1 تا 4 هفته خواهد بود. در روش جراحی باز حتما 8 هفته دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی می باشد.

  174. علیرضا رئوفی گفت:

    سلام روز بخیر
    به طور کل علت عود بعد از مدت ها از عمل کیست مویی چی هست؟ینی دوباره مو برمیگیرده داخل؟

    1. بله عدم از بین بردن موهای زائد مهمترین عامل برگشت کیست مویی می باشد.

  175. روناک افضلی گفت:

    سلام من ۷ روزه که کیست مویی رو با لیرز اما به روش باز عمل کردم.
    الان بعد از ۷ روز زخم جمع تر شده ولی ترشحات و بوی بد و درد خیلی زیادی دارم . هر روز پانسمان و عوض میکنم .آنتی بیوتیک و دگزا هم مصرف میکنم . میخواستم ببینم چند روز طول میکشه تا دردم کم بشه و ترشحات از بین بره؟

    1. احتمالا مو به داخل زخم رفته است یا پانسمان فشاری را درست انجام نداده اید. تمام مراقبت های مربوط به جراحی باز کیست مویی را انجام دهید.

  176. امیر گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یک سال عمل بسته کیست مویی دنبالچه داشتم، زیادی که فشار میارم میشینم به مدت زیاد اون ناحیه بخیه من کمی درد میگره و گاه گداری از جای بخیه ترشح بی بو خیلی خیلی کم خارج میشه
    یا موقع مدفوع کردن در حالت یوبس بودن
    نظرتون چیه
    لطفا جواب بدید

    1. اصلا نباید به ناحیه عمل فشار وارد کنید وگرنه زخم شما باز می شود و حتی عفونت می کند. برای نشستن از بالش نرم استفاده کنید. اگر یبوست دارید ملین مصرف کنید و از توالت فرنگی استفاده کنید.

      1. سمیرا گفت:

        سلام دکتر وقتتون بخیر
        این دیگه پس‌چطور‌جراحی ای‌ با لیزر میشه که بعد یکسال از لیزر هنوز‌نتونی فشار بیاری؟

        1. شما به هر نقطه ای از بدن که حتی لیزر نشده است فشار غیر طبیعی وارد کنید دچار مشکل خواهید شد. به خصوص که مستعد ابتلا به بیماری نیز می باشید.

    2. امیرحسین گفت:

      سلام من ۱ماه هست که عمل کیست مویی بسته انجام دادم و در هفته دوم بود که درد زیادی داشتم و باد کرده بود ناحیه بخیه به پزشک مراجعه کردم بخیه هارو کشید و ناحیه ایی را باز ءداشتند یا باز کردند به اندازه سر ناخون کوچک دست و الان تقریبا داره میشه ۳ هفته همچنان عفونت خارج میشه و من کمی مصرف ماریجونا هم داشتم و درکل خانوم دکتر میخواستم بدونم چه مدت طول میکشه تا خوب بشه واقعا کلافه کنندس هفته ایی یک بار هم میرم دکتر شتستو شو میده با سرنگ و خودم هم روزی ۵بار توی لگن آب با کمی بتادین میشینم و فشار میدم تا عفونت خارج بشه پانسمان هم میشم لطفا یه کمکی کنید نظری بدین اگه زخم بسته بسه و عفونت داخل بمونه دوباره نیاز به عمل هست؟ لطفا یه روش بگین برای بهبودی سریع مرسی

      1. ممکن است مو داخل زخم رفته باشد. مراقب باشید تمام موهای زائد اطراف زخم را به خوبی تمیز کنید. برای اطمینان از روش پانسمان صحیح زخم کیست مویی هم می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید. مصرف ماری ماریجوانا تاثیر خاصی بر روی این زخم ندارد اما دقت کنید که سر ساعت غذا بخورید و میوه و سبزی مصرف کنید که مینرال ها و ویتامین های بدن جهت ترمیم سریعتر زخم تامین شود.

  177. مهسا گفت:

    سلام شب بخیر من عمل سینوس بسته انجام دادم بعد از 4 روز درن رو برام درآوردن ولی هنوز ترشحات و خونابه ازم خارج میشه طبیعیه ؟
    بعد دستیار پزشک بهم گفته باید روزانه گاز استریل رو تا حد امکان وارد جای درن کنم و دربیارم تا خونابه تخلیه بشه ولی نمیتونم وقتی انجام میدم حالم بد میشه راه دیگ ای نیست برای تخلیه؟
    ممنون میشم زود جواب بدید خیلی مهمه؟

    1. وضعیت شما طبیعی است و راه دیگری به جز پانسمان وجود ندارد زیرا عمل جراحی کیست مویی شما تا حدودی باز بوده و محل جراحی کامل بسته نشده است. احتمالا کیست مویی پیشرفته و عمیقی بوده که لازم است این دوران را با مراقبت و دقت طی کنید.

  178. Daniyal گفت:

    سلام من ۱۳روز هست که عمل کیست مویی بسته انجام دادم ک بعد از ۳ روز درن رو دراوردن ،الان ۳ روز هست که از قسمتی از بخیه چرک خارج میشه ،مشکل چی هست ،میشه بفرمایید؟

    1. اگر خون آبه کمی خارج می شود طبیعی است. اما اگر چرک و عفونت است لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید که وضعیت زخم شما را بررسی کنید. از بین بردن کامل موهای زائد را فراموش نکنید.

  179. هلن گفت:

    سلام من یک ماهه جراحی کیست مویی به روش باز انجام دادم و الان باید بخاطر درس خوندن روزانه مدت زیادی پشت میز بشینم، میخواستم بدونم نشستن مشکلی برای زخمم ایجاد میکنه یا نه؟

    1. همانطور که قبلا اشاره شد برای نشستن از بالش طبی یا رینگ استفاده کنید و سعی کنید وزن را روی ران ها تقسیم کنید و به کمر فشار نیاورید. هر 20 دقیقه بلند شوید و مجدد بنشینید.

  180. حسن ساری گفت:

    سلام خانم دکتر دو ماه عمل کیست مویی کردم الان هم اندازه نیم سانت هنوز باز هست هر روز هم پانسمان میکنم کمی چرک داره الان چکار میشه ایا این چیز عادی هست یا خیر و دکتر جراحم گفت تا سه ماه باز میمونه لطفا راهنمایی کنید
    مرسی با تشکر

    1. برای ترمیم سریعتر می توانید از عسل یا کرم ترمیم کننده مورد تایید جراح خود استفاده کنید.

  181. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر من 24 روزه که عمل لیزر کیست مویی انجام دادم اما هنوز خونابه از محل زخم میاد البته زخمم بسیار کوچیک شده و اگر روزی با ماساژ این خونابه ها را تخلیه نکنم کمی درد می‌گیرد عادیه این مورد؟

    1. احتمالا مو به داخل زخم شما رفته است و ناحیه را درست تمیز نکرده اید. حتما موزدایی را به طور کامل انجام دهید و برای ویزیت بعد از لیزر هم به موقع به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *