جراحی زیبایی

مونس پلاستی چیست؟

مونس پلاستی از جمله جراحی های زیبایی است که از طریق آن افتادگی چربی شکمی بر روی ناحیه ی تناسلی اصلاح می شود. هنچنین برجستگی و بزرگی بالای ناحیه تناسلی اصلاح می شود. در این نوع از جراحی علاوه بر برداشتن چربی های قسمت زیرین شکم، در صورتی که قسمت بالای ناحیه ی تناسلی بیماری بیش از حد معمول بزرگ باشد متخصص جراحی می تواند آن را با مونس پلاستی کوچک نمود.

متاسفانه بسیاری از اوقات مشاهده می شود که اغلب بیماران به خصوص خانم های متاهل در اثر چاقی بیش از حد، بالا رفتن سن، بیماری های هورمونی و یا در اثر بارداری دچار افتادن چربی های شکم و یا پوست آن بر روی ناحیه ی تناسلی می شوند. این بیماران از طریق جراحی مونس پلاستی می توانند آن را از بین برده و به اندام زیبای پیشین خود بازگردند. در این نوع جراحی از آنجایی که چربی بالای ناحیه ی تناسلی بیممار از بین می رود در دسته ی جراحی های زیبایی قرار داشته و اغلب اوقات همزمان با جراحی هایی همچون جراحی زیبایی شکم یا لابیاپلاستی صورت می گیرد.

چه افرادی می توانند جراحی مونس پلاستی انجام دهند؟

تمامی بیمارانی که از برجستگی و افتادگی بالای ناحیه ی تناسلی خود رنج می برند می توانند از مونس پلاستی یا تامی تاک نیز سود ببرند.البته این نکته نیز فراموش نشود که دختران و یا بانوانی که زیر 18 سال سن دارند از انجام این جراحی تا رسیدن به سن قانونی محروم می باشند. اغلب بیمارانی که برای انجام این نوع از جراحی نزد متخصص جراحی مراجعه می کنند خانم هایی هستند که سن آن ها اغلب بالای 30 سال می باشد.

در نظر داشته باشید که بلافاصله پس از زایمان نمی توانید مونس پلاستی را انجام دهید! خانم هایی که تازه زایمان کرده اند نمی توانند تا زمانی که چندین ماه از زمان زایمانشان گذشته است اقدامی برای انجام این جراحی نمایند. همچنین افرادی که با مشکلات و بیماری هایی همچون دیابت و… مواجه هستند بهتر است هم قبل از عمل و هم بعد از عمل با یک پزشک متخصص جراحی ماهر مشورت نمایند تا مانع مشکلات احتمالی شوند. همچنین گاهی اوقات مشاهده می شود که بیمار هیچگونه نیازی به انجام این عمل ندارد اما به دلیل تصور غلطی که از ناحیه ی تناسلی خود داشته و فکر می کند که آن قسمت بزرگ است اقدام به جراحی می نماید! در نتیجه برای اطمینان از درستی کار خود بهتر است نزد یک متخصص جراحی خوب مشاوره انجام دهید.

برخی بیماران که برای لیزر هموروئید مراجعه می کنند نیز می توانند همزمان با جراحی هموروئید یا شقاق این جراحی را نیز انجام دهند. البته متخصص جراحی وضعیت عمومی بیمار و وسعت بیماری وی را در نظر می گیرد و در نهایت تصمیم نهایی را درباره جراحی همزمان هموروئید با مونس پلاستی را می گیرد.

مراقبت های بعد از جراحی مونس پلاستی

معمولا پس از انجام جراحی مونس پلاستی جراح معالج برای بهبودی هر چه سریع تر بیمار کرم، پماد و یا دارو های مخصوصی را تجویز می کند که بیمار نباید در مصرف آن ها کوتاهی کند در غیر این صورت دوره ی درمان بیمار طولانی شده و حتی ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

از مصرف هرگونه دارو، پماد و یا کرمی که جراح آن را تجویز نکرده است اکیدا خودداری فرمایید. پس از انجام جراحی مدت زمان نقاهت بیمار یک هفته به طول می انجامد. اما بیمار عمل شده تا 2 ماه به هیچ وجه نباید فعالیت سنگین انجام دهد.

رعایت بهداشت پس از انجام عمل مونس پلاستی از جمله نکات ضروری به حساب می آید ولی حدود 10 الی 14 روز بعد از عمل مو های زائد ناحیه ی تناسلی خود را نتراشید. در رابطه با داشتن رابطه ی جنسی یا نداشتن آن پس از جراحی نیز باید گفت بیمار پس از گذشت 3 هفته از جراحی می تواند رابطه جنسی داشته باشد اما باید مراقب باشد که فشار زیادی به ناحیه ی تناسلی وی وارد نشود.

عوارض جراحی مونس پلاستی

به طور کلی جراحی مونس پلاستی در مقایسه با سایر روش های جراحی از عوارض کمتری برخوردار است، اما عوارض کوتاه مدتی نیز دارد که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد در ناحیه ی شکم به مدت دو هفته
  • مشاهده ترشحات از ناحیه ی زخم جراحی به مدت یک هفته
  • احساس کشیدگی و درد عضلانی در ناحیه ی عمل شده
author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

6 دیدگاه برای “مونس پلاستی چیست؟

  1. Mahi گفت:

    سلام هزینه ی مونس پلاستی چقدره؟؟

    1. لطفا تلفنی از مطب سوال کنید.

  2. افسانه گفت:

    سلام وقتتون بخیر. 🙏🏻
    هزینه مونس پلاستی چه قدره خانم دکتر عزیز
    دقیقا من سه تا زایمان طبیعی داشتم ۳۳ سالمه .ناحیه شکم چاق شدم .اونجام هم چربی داره و بزرگ شده که خوشم نمیاد از این موضوع ولی خوب من در طی این ۱۲ سال تحرک آنچنان و ورزش انجام نمیدادم ۸۶ کیلو هستم در حال حاضر. درصورتی که پارسال ۷۴ بودم

    1. سلام هزینه مونس پلاستی بعد از معاینه بیمار تعیین می گردد. حدود هزینه را هم می توانید تلفنی از مطب سوال کنید.

      1. سونیا گفت:

        سلام
        من در ترکیه زندگی میکنم با واتساپ هم میشه تماس گرفت چون امکان تماس با خط ایران ندارم

        1. بله تماس بگیرید. اگر پاسخگو نبودند روی واتساپ پیام دهید. 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *