اطلاعات عمومی پزشکی

دانستنی های تنگی مقعدی

تنگی مقعدی

مقعد آخرین بخش دستگاه گوارش در موجودات زنده می باشد. باریکی بیش از حد عضله لوله ای مقعد به صورتی که قادر به انجام عملکرد خود به طور طبیعی نباشد، پزشکان از آن به عنوان تنگی مقعدی یاد می کنند. به عبارت دیگر باریک شدن کانال مقعد درست قبل از اسفنکتر مقعدی (اسفنکتر داخلی و خارجی) را تنگی مقعدی می نامند.

تنگی مقعد دفع مدفوع را مشکل می کند. و در صورت عدم درمان عوارض جدی را به همراه دارد. به دلیل اینکه عضلات مقعد برای سهولت در دفع مدفوع منبسط و منقبض می شوند، تنگی مقعدی رخ می دهد. تنگی مقعدی که زیاد شایع نیست ممکن است ریشه اکتسابی یا وراثتی داشته باشد. عمل های جراحی هموروئید، شقاق مقعدی و فیستول از عوامل ایجاد تنگی مقعدی اکتسابی هستند. عملکرد نادرست مقعد در دفع مدفوع بیماری بواسیر را در پی دارد. برای جلوگیری از عوارض جراحی شقاق و هموروئید توصیه می شود از لیزر پرتوان به جای تیغ جراحی استفاده شود.

تنگی مقعد اکتسابی می تواند بر اثر بروز زخم شقاق و تحریک اسفنکتر مقعد نیز ایجاد شود. اگر دهانه مقعد زخم باشد همزمان با دفع مدفوع دهانه مقعد تحریک شده و تنگ می شود.

علل تنگی مقعدی

چه عواملی باعث تنگی مقعد می شود؟

تنگی مقعدی می تواند نتیجه یکی از موارد زیر باشد:

  • عوارض ناشی از یک روش جراحی (اگر عمل های جراحی با لیزر های قدرت بالا و توسط متخصص جراحی و لیزر با تجربه انجام شود، تنگی مقعدی رخ نمی دهد.)
  • عفونت شدید خون که اعضای بدن را به خطر می اندازد.
  • از دست دادن خون در ناحیه خاصی از بدن.
  • استفاده بیش از حد از ملین ها
  • مصرف بیش از حد داروهای ارگوتامین
  • ایدز و بیماری های وریدی
  • عفونت ناشی از آمیب آنتاموبا هیستولیتیکا
  • بیماری التهابی روده (اختلال یا التهاب روده بزرگ و روده کوچک)، (بیماری کرون التهابی)
  • بدخیمی ها
  • علل شایع تنگی مقعد، جراحی های شقاق مقعدی ، هموروئید و فیستول مقعدی می باشند.
  • درمان دیر هنگام فیشر یا شقاق مقعد

علائم تنگی مقعدی چیست؟

علائم تنگی مقعدی بسته به شدت تنگی ممکن است متفاوت باشند، از جمله این عوامل:

  • یبوست و مدفوع کم حجم
  • حرکات روده ای دردناک و اتساع روده بزرگ
  • مدفوع هایی که به سختی دفع می شوند، باریک هستند و مانند گلوله از هم جدا می شوند.
  • دیدن خون قرمز روشن در توالت (خونریزی مقعدی)
  • نفخ شکم

یک نوع تنگی مقعدی که در اثر بیرون زدگی مخاط رکتوم و به وجود آمدن اسکار مشاهده می شود، تنگی مقعدی دفرمیتی نام دارد.

آیا تنگی مقعدی درمان می شود؟

برای انجام مراحل درمان، بیمار بعد از مشاهده علائم تنگی مقعدی باید به متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کند، جراح یا معاینه چشمی و انگشتی انجام می دهد یا عکس ام آر آی (در صورت داشتن زخم در ناحیه مقعد) تجویز می کند.

بهترین روش درمان تنگی مقعدی پیشگیری از عوامل خطرزای بروز تنگی مقعد است. اما همیشه نمی توان از بروز تنگی مقعدی جلوگیری کرد. درمان تنگی مقعدی باید پس از بررسی کامل صورت گیرد و علت آن مشخص شود. و با توجه به اینکه تنگی مقعدی کم، متوسط یا زیاد باشد، جهت درمان تصمیم گیری می شود.

برخی اقدامات درمانی معمول عبارتند از:

  • استفاده از مکمل های فیبردار
  • استفاده از غذاهای فیبردار جهت نرم کردن مدفوع
  • استفاده از نرم کننده های مدفوع یا ملین های نرم کنند که رطوبت را به مدفوع اضافه می کنند.
  • گشاد کردن با انگشت( تنگی خفیف)
  • اسفنکتروتومی، روشی که در آن به وسیله جراحی، عضله اسفنکتر مقعدی بریده می شود تا کانال مقعدی باز شود.

روش های جراحی برای کاهش تنگی مقعدی کدامند؟

در مراحل اولیه دارو درمانی و استفاده مناسب از ملین ها و رژیم غذایی پر فیبر توصیه می شود. در صورتی که بیمار از دارو درمانی تنگی مقعدی نتیجه نگیرد روش های جراحی و لیزر پیشنهاد می شود.

روشی که برای رفع تنگی مقعدی انجام می شود، آنوپلاستی نام دارد. بهترین روش آنوپلاستی با لیزر پرتون توسط متخصص جراحی و لیزر انجام می شود. تنوع زیادی در این روش وجود دارد و بسته به اندازه و ساختار تنگی یکی از آنها انتخاب می شود. درصورتی که علت ایجاد تنگی مقعدی، شقاق مقعدی باشد، عمل جراحی اسفنکتروتومی ارجحیت دارد.

درصورت بروز تنگی مقعدی در اثر هموروئید، راه درمان، هموروئیدکتومی می باشد. نکته قابل توجه این است که جراحان استفاده از لیزر پر توان جهت درمان تنگی مقعدی را نسبت به روش های دیگر، مفید می دانند زیرا عوارض بعد از درمان را بسیار کاهش می دهد.

بعد از جراحی تنگی مقعدی، چه نکاتی باید رعایت شود؟

  • تا ده روز اجسام سنگین بلند نکنید.
  • مرتب دوش بگیرید.
  • از نشستن مستقیم روی ناحیه جراحی خودداری کنید.
  • رژیم غذایی منظم داشته باشید.
  • هشت لیوان آب در روز بنوشید.
  • مصرف داروهای خود را با مشورت پزشک معالج شروع کنید.

نکته های که باید افراد دارای تنگی مقعدی به آن ها توجه کنند:

  • بعضی اوقات بیماران برای تسکین موقتی به استفاده بیش از حد از ملین ها متوسل می شوند. مصرف بیش از اندازه ملین ها منجر به بروز اسهال و در نهایت تشدید بیماری می شود.
  • تنگی مقعد می تواند یک بیماری ناتوان کننده باشد و از بسیاری جهات بر کیفیت زندگی بیمار تأثیر بگذارد.
  • مراجعه به پزشک متخصص جراحی و لیزر را جهت معالجه در اولویت قرار دهید.

برای درمان تنگی مقعدی ابتدا به پزشک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید، بعد از معاینه توسط متخصص، داروها و درمان های تجویز شده را انجام دهید. انجام جراحی بستگی به شدت تنگی مقعدی دارد. نکته ای که باید به آن توجه شود، انجام جراحی حتما توسط جراح متخصص انجام شود تا علاوه بر درمان صد در صدی از عوارض بعد از جراحی در امان باشید.

سوالات متداول تنگی مقعدی

1-آیا در صورت داشتن تنگی مقعدی می توان از پماد استفاده کرد؟

خیر، سعی کنید خود درمانی انجام ندهید. حتما باید به پزشک معالج و متخصص جراحی مراجعه کنید تا معاینه دقیق صورت بگیرد و درمان مرتبط با مشکل شما انجام شود.

2-دوره درمان تنگی مقعدی چه زمانی طول می کشد؟

طول دوره درمان بستگی به این دارد که تنگی مقعدی شما چقدر وسعت داشته و از چه نوع درمانی برای آن استفاده شده باشد. اگر تنگی مقعدی بسیار خفیف باشد می تواند یک درمان سرپایی برای آن انجام داد. معمولا دارو درمانی طی یک هفته جواب می دهد.

3-آیا هزینه درمان تنگی مقعدی سنگین است؟

هزینه درمان تنگی مقعدی بستگی به میزان تنگی مقعدی و نوع درمان دارد. در صورت مراجعه به جراح متخصص بیماری شما ممکن است با ساده ترین راه ها درمان شود. معمولا لیزر تنگی مقعدی بالاترین هزینه را دارد.

4-آیا در صورت استفاده از لیزر برای درمان تنگی مقعدی، درد و سوزش کاهش پیدا می کند؟

بله، در صورت انجام عمل لیزر توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر شما بهترین نتیجه را جهت درمان دریافت می کنید و سوزش و درد بهبود می یابد.

5-در صورت داشتن چند روز یبوست می توان نتیجه گرفت که دچار تنگی مقعد شده ایم؟

خیر، در اینصورت ابتدا رژیم تغذیه ای خود را تغییر دهید، اگر مشکل حل نشد و علائم دیگر هم مشاهده کردید آن وقت به متخصص جراحی مراجعه کنید تا معاینه صورت بگیرد.

6-آیا ممکن است بعد از درمان تنگی مقعدی، مشکل برطرف نشود؟

اگر درمان توسط متخصص جراحی با تجربه انجام شود و بعد از درمان مراقبت های لازم انجام شود، مشکل بصورت کامل برطرف می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

283 دیدگاه برای “دانستنی های تنگی مقعدی

  1. مهدی گفت:

    خانم دکتر تنگی مقعد را با لیزر میتونید درمان کنید؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله بعد از تشخیص علت تنگی مقعد با استفاده از لیزر پرتوان یا دارو درمانی مشکل تنگی مقعد قابل درمان است.

  2. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر .من حدود ۱۰ سال پیش عمل بواسیر داشتم الان دچار تنگی مقعد شدم.یعنی باید دوباره عمل کنم ؟

    1. سلام الزاما خیر. ابتدا به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا علت تنگی مقعد را مشخص کنند. معمولا علت بیماری زخم شقاق است که با اقدام به موقع می توانید با تغییر رژیم غذایی و مصرف دارو به درمان نهایی دست یابید.

  3. علی گفت:

    من چند بار این کارو انجام دادم و هیچ دردی ندارم برا تنگ شدن باید چی کار بکنم؟؟

    1. سلام چه کاری را انجام دادین. برای تنگ کردن مقعد بیماران دچار دیلاته شدن مقعد یا گشادی مقعد جراحی با لیزر پرتوان پیشنهاد می شود.

    2. پروين آزمون گفت:

      سلام خانم دکترعزیز ممنون ازتوضیحات شما.
      من بیست سال پیش زایمان زودرس طبیعی داشتم که باعث بواسیرشدواازاون موقع تاالان هرچندماه یکی دوروزبواسیرم اذیت می کرد خوب میشد وزیادمشکلی نداشتم والان ۴۲ سالم هست ولی الان نزدیک چهارماه هست که دردوسوزش دارم پیش دکتر رفتم بهم پمادوشیاف دادن سه نوبت یک هفته ای استفاده کردم ولی بازهم خوب نشده واحساس میکنم تنگی مقعددارم چون دفع عادی هم بایدبه زور باشه دکتر گفته اگه جراحی هم کنی بازهم اذیتت میکنه همش بایددراز بکشم تواین چهارماه ۸کیلو اضافه وزن داشتم به این خاطر که همش درازکشیدم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون 🙏🙏

      1. بیماری هموروئید و شقاق با مصرف داروی به جا در همان مراحل اولیه قابل درمان است. در مراحل پیشرفته نیز توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و لیزر هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن را انجام دهید. این روشی که شما پیش گرفته اید درمان محسوب نمی شود و فقط وضعیت شما با بدتر می کند. از مطب وقت ویزیت بگیرید. نشستن در لگن آب گرم و رژیم غذایی پرفیبر و کم کالری به شما پیشنهاد می شود.

  4. سحر. گفت:

    سلام من دچار شقاق معقدی شدم و چن وقته حس میکنم دچار تنگی معقدی هم شدم و میخواستم بپرسم لیزر هم تنگی و هم شقاق رو درمان میکنه؟

    1. سلام بله بعد از برداشتن زخم شقاق با لیزر مشکل تنگی مقعدی هم حل خواهد شد.

  5. ال گفت:

    سلام خانم دکترمن بعد از زایمان طبیعی سخت دچار تنگی مقعد شدام به طوری که نزدیک هفت ساله به راحتی نمیتونم به راحتی عمل دفع رو انجام بدم باید از ملین و به سختی انجام بشه انگار باز شدن مقعد دست من نیست تقریبا هیچ اختیاری روش ندارم دکتر هم رفتم گفتن احتمالا افتادگی لگن داری با یک سری ورزش تقریبا یه چند روزی در حد ۱۰ درصد خوب شدام اما باز مشکل دارم لطف کنید راهنمایی کنید دردم چیه چیکار کنم ؟؟؟؟

    1. سلام اگر مشکل تنگی مقعد شما به دلیل آسیبی که به عضله و بافت دهانه مقعد رسیده است باشد می توان با لیزر پرتوان درمان شما را انجام داد. لطفا با مطب تماس بگیرید تا برای شما وقت ویزیت هماهنگ کنند.

  6. میلاد گفت:

    سلام و وقت شما بخیر
    من مشکل فیستول داشتم و با لیزر co2 جراحی شدم و شکر خدا با توجه به گذشت ۵ ماه از عمل بیماری برنگشت
    اما مشکلی که الان دارم تنگ شدن کانال مقعد هستش به این صورت که هنگام دفع به خوبی مقعد باز نمیشه و در هر بار دفع سوزش کمی رو احساس میکنم
    امکانش هست بدونه عمل و به وسیله دارو این تنگی کانال از بین بره؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام احتمالا هنوز زخم دارید. از جراح معالج خود بخواهید برای شما دارو تجویز کنند. شربت ملین هم حتما مصرف کنید که اصلا یبوست نگیرید.

  7. مهران گفت:

    سلام خانم دکتر الان من دوبار عمل مقعدی انجام دادم. یکبار بیرونی یک بار داخلی. و الان برای بارسوم دوباره عمل انجام دادم. همورویید و فیستول داشتم. الان مقعدم تنگ شده. بعد از هربار اجابت مزاج ماهیچه های بیرونی مقعدم. به هم میچسبه و سوزش خیلی زیادی دارم. قطر مدفوعم نازک شده. پیش دکتری که عملم کرده رفتم. ولی میگه باید با لوله ازمایشگاه سایز درشت هر روز چندبار داخل مقعدت کنی ولی نمیتونم و به شدت درد داره. از کارو زندگی افتادم. نمیتونم درست بشینم. یا راه برم. خواهش میکنم راهنماییم کنید. ممنون از شما

    1. سلام ممکن است درحین انجام این کار دچار آسیب شوید. بدون معاینه نمی توانم نظر بدهم. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  8. مهدیفر گفت:

    باسلام و احترام،۵ سال قبل عمل همروئید گرید ۴ انجان دادم پس از ۶ ماه، بدلیل شقاق در روده بوتاکس تزریق شد این دو باعث تنگی اسفنگتر شد و مشکلات زیادی برایم ایجاد نموده ،تحت نظر پزشک خود به انجام فیزیو تراپی مقعدی مبادرت نموده و پیوسته از ملین استفاده می کنم.درحال حاضر که به دلیل ابتلا به کرونا فیزیوتراپی قطع شده مشکلات من تشدید شده.دکترم معتقد است عمل جراحی برای سن من (۶۰سال) مناسب نیست نظر شما چیست

    1. سلام شما باید معاینه شوید.ممکن است بتوان با لیزر پرتوان تنگی مقعد را برطرف کرد. بدون معاینه نمی توان نظر قطعی داد. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  9. *** گفت:

    سلام،من در بچگی بیماری آنوس ایمپرفوره داشتم وجراحی شدم.ازبچگی یادم میاد که مشکل اجابت مزاج داشتم ولی الان یه چند وقتی میشه این مشکل خیلی زیاد شده وکاملا احساس میکنم دچار تنگی مقعد شدم،اونم خیلی شدید.لطفا بگین من چیکار باید بکنم من همیشه یبوست های خیلی طولانی دارم درحدچند ماه،آیا بالیزر یاجراحی خوب میشم؟

    1. سلام جراحی با لیزر فقط برای رفع تنگی مقعد کاربرد دارد و برای درمان یبوست باید به یک متخصص گوارش، متخصص تغذیه یا متخصص فیزیوتراپ ناحیه لگن مراجعه کنید. اگر مشکل یبوست را حل نکنید بعد از لیزر هم مجدد به بیماری های مقعد دچار می شوید.

  10. امیرعلی گفت:

    سلام خانوم دکتر ، من 30سالمه و چند سالی هست بیشتر موقع ها مدفوع شل و حالت اسحالی دارم و حجمش خیلی کمه و خیلی طول میکشه با اینکه شل هست کم کم میاد قبلا چند باری متخصص رفتم ولی متوجه نشدن ، بنظر شما خدای نکرده بیماری خاصی هست؟

    1. سلام شما ابتدا باید توسط یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر معاینه شوید که آیا دچار شقاق و یا زخم در ناحیه مقعد هستید یا خیر. اگر مشکلی در ناحیه مقعد وجود نداشته باشد باید به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید و از مصرف خوراکی های مسهل خودداری کنید.

  11. احمدی گفت:

    سلام و خسته نباشی خانوم دکتر من ۳۰سالمه ی مدتی هست که بعد متفوع موقع شستشو مقعد هر چی میشورم چرب و بدبوع هست دلیل چی میتونه باشه البته نزدیک ۱سال میشه اعتیادم دارم به شیره تریاک

    1. سلام ابتدا باید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که عفونت و آبسه و یا فیستول مقعدی در ناحیه نباشد.

  12. امیر گفت:

    سلام خانوم دکتر من 30سالمه و به دلیل خشکی مقعد یا تنگی مقعد قبل متفوع با شلنگ کمی آب وارد مقعد میکنم تا روان بشه با اینکه شل هست متفوع ولی یا نمیاد یا بلقمه خیلی اذیتم دکتر رفتم دارو داده بود چند سال پیش ولی هیچ فرقی نکرد ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. اگر دچار زخم شقاق مقعدی شده باشید برای شما دارو تجویز می شود. در مراحل پیشرفته که دارو درمانی شقاق جواب نمی دهد لیزر شقاق توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر پیشنهاد می شود.

  13. فاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر ی چند ماهی است برای دفع دچار مشکل شدم یعنی ی ماه خوبه روزی یک بار دفع دارم ولی ی ماه نه.احساس میکنم موقع خروج مدفوع قسمت انتهایی مقعدم به شدت منقبض میشه و اجازه خروج نمیده اصلا دست خودم نیست.متخصص زنان معاینه کرد گفت چیزی نیست و پماد آنتی همورویید داد ولی احساس میکنم بدتر شدم و از بیرون که به مقعدم دست میزنم احساس سفتی میکنم.من در طی بارداری در قسمت خارجی مقعد خیلی کم بیرون زدگی داشتم که در زایمان بیشتر شد.
    نمیدونم مشکلم چیه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت ویزیت بگیرید. احتمالا دچار زخم داخلی و شقاق شده اید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

    2. ثریا گفت:

      با سلام.من پارسال عمل بواسیر کردم
      یکساله خوب نشدم
      هر بار میرم دستشویی انگار زایمان طبیعی میکنم
      شکمم ملین ولی دفعم به سختی انجام میشه
      منقوله گوشتی درآوردم از بس زور دادم
      واقعا زندگی برام سخته تو این شرایط
      ۳ تا دکتر عوض کردم
      دهانه مقدم تنگه خیلی تگ
      هربار کلی ازم خون میره
      بعدن سوزش شدید.کیسه آب گرم میشینم

      1. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید و از یک متخصص تغذیه نیز رژیم غذایی پرفیبر بگیرید.

  14. ابراهیمی گفت:

    سلام خانم دکتر نزدیک به یکساله که دچار تنگی مقعد شدم و روده هام کامل تخلیه نمیشه به متخصص جراح مراجعه داشتم گفتند فیشر هست دارو گوارش ازجمله لاکسی ژل دادند کمی بهتر شد که گفتند احتیاج بعمل نیست ولی دارو قطع کردم مجددا همونطور هست روده تخلیه نمیشه و سوزش دارم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام شما باید علاوه بر داروی ملین از یک پماد مناسب برای ترمیم زخم شقاق نیز استفاده کنید. بهتر است به یک متخصص تغذیه نیز مراجعه کنید تا به جای داروی ملین برای شما غذاهای ملین و پرفیبر تجویز کنند..

  15. زهرا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من حدودا ده ساله ک از شقاق مقعدی رنج میبرم اوایل فقط شقاق بود ولی الان یک زائده ای هم اضافه شده
    طبق گفته اکثر پزشکان هم درصورت کنترل نکردن یبوست حتی درصورت داشتن جراحی و لیزر مجدد شقاق برمیگرده
    از اونجاییکه این دوره یبوست برای من از دوران بلوغ و همراه با دوره پریود شروع شده و علیرقم داشتن رژیم غذایی پر فیبر و نوشیدن آب کافی به صورت دوره ای تکرار میشه خواستم بدونم دچار سندروم روده تحریک پذیر هستم یا نه؟
    و چون دوره ای یبوستم تشدید میشه و دوباره خود به خود برطرف میشه و به رژیم غذایی کمترین واکنش رو داره، آیا قابل درمان هست؟
    بخاطر بازگشت مجدد یبوست در انجام جراحی و لیزر مردد هستم
    ممنون میشم راهنماییم کنید ک اول کدام درمان بشه

    1. سلام گاها به دلیل بروز زخم شقاق یا وجود هموروئید یبوست بیمار تشدید می شود. اگر یبوست درمان نشود بعد از لیزر و جراحی نیز بیماری شما مجدد عود می کند. بنابراین لازم است که ویزیت شوید و بعد درباره طرح درمان بیماری شما تصمیم گیری شود.

  16. مهدی گفت:

    با سلام و احترام‌
    ببخشید ، من چند تا از دوستانم تو یه شرکتی کار میکردم و با کارمند های بالاتر از خودمون چندین بار به خاطر مسائل کار مورد سو استفاده جنسی قرار گرفتیم. الان اختیار ،باز هم ببخشید باد معدمو نداریم . خیلی از این بابت نگران هستیم. امکان درمان وجود داره.
    با سپاس

    1. سلام بابت اتفاقی که برای شما افتاده است متاسفم. از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  17. زهرا گفت:

    سلام بخاطر بواسیروهموروئید دوجلسه خدمتتون اومدم باراول دارو پمادودستور کولونوسکپی دادیدو باردوم بازهم پماد وقرص. پایلکس تجویز کردید اما اصلا تغییری نکردم ودچارتنگی مقعد هم شدم که اجابت مزاج رو برام سخت کرده لطفا راهکاری بگویدکه ازدرد وسوزش وخارش وتنگی مقعد نجات پیدا کنم

    1. سلام با مطب تماس بگیرید و شماره پروندتون را اعلام کنید تا برای شما وقت لیزر هموروئید بگذارند. بیماری شما پیشرفته است و به قوی ترین داروها هم جواب نداده اید..

  18. .... گفت:

    سلام خانوم دکتر
    ببخشین روم به دیوار هنگام دفع مدفوع خونریزی دارم در حد چن قطره ملین هم استفادا میکنم فقط در مواقع مصرف دفه مدفوع ام طبیعی میشه اما بعد قطع مصرفش دوباره این سوزش خونریزی تنگی مقعد میاد سراغم چیکار کنم کلافه شدم

    1. سلام اگر خون قرمز روشن مشاهده می کنید از مطب من وقت ویزیت بگیرید. اگر خون تیره و نزدیک به رنگ سیاه است به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. خون قرمز روشن به خصوص بعد از عمل دفع می تواند نشانه هموروئید و شقاق باشد.

  19. احمد گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده 29 ساله هستم و نابینا
    مشکل تنگی مقعد دارم خیلی و خیلی تنگه حتی وقتی انگشتم را یکم داخل فرو میکنم هم بسیار درد میکنه هم بسیار میخاره و هم مقعدم زخمه و نمیتونم مدفوع کنم با اینکه زیاد میخورم و اشتهای خوردن دارم اما در دفع مدفوع بسیار مشکل دارم مثلا هر دو سه روز شاید بتونم یکم با انگشتم بیرون بکشم یا به دلیل خارش و سوزش اصلا نتونم انگشتم را تو مقعدم فرو کنم
    الآن شکمم هم به خاطر اینکه نتونستم تخلیه کنم خیلی درد میکنه حتی به دلیل عدم دفع مدفوع کلیه هام هم درد میکنه
    البته این موضوع از سال 90 بودش و سال 96 به دکتر رفتم متوجه بیماری نشد بدتر شد
    مقدار مدفوع که در شکمم هست و حجم کمی هم نیست سنگ شده و مشکلسازه
    خواهش میکنم راهنمایی نمایید خیلی اذیت هستم
    با سپاس از شما

    1. سلام ابتدا باید توسط یک پرستار یا بهیار باتجربه عمل تنقیه برای شما انجام شود. برای دفع نباید زور بزنید. برای دریافت دارو نیز از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. اگر تهران تشریف ندارید یا شرایط مراجعه حضوری ندارید می توانید ویزیت آنلاین هماهنگ بفرمایید. از یک شربت ملین هم برای جلوگیری از یبوست استفاده کنید.

  20. رضا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    بنده 28 ساله هستم از سال 91 دچار یبوست شدم و چون میتونستم هر بار دستشویی میرم با دستم اندکی از مدفوع را بیرون بکشم زیاد جدی نگرفتم ولی الآن خیلی جدی شده
    یک پرده بزرگ باعث انسداد مجرای مقعد هستش که مانع دفع هستش این در حالیست که حتی اگه اسهالم باشم نمیتونم دفع کنم
    و برای تخلیه شکمم تنقیه هم کردم ولی آبی که وارد شکمم شد برنگشت چه رسد به مدفوع
    به دلیل عدم تخلیه هم شکمم درد میکنه و هم کلیه هام چند بارم دکتر رفتم یا من نتونستم خوب توضیح بدم یا ایشون متوجه بیماری نشد چون داروهای قوی برا یبوست داد ولی تأثیری نکرد
    واقعا زندگیم مختل شده باید چگونه به پزشک توضیح بدم تا آزمایش گرفته بشه
    و اینکه این پرده که مقعد را مسدود کرده آیا میتونه افتادگی روده بزرگ باشه و اینکه درمانش فقط با جراحی انجام میشه یا طبیعی هم قابل درمانه؟
    در ضمن همین پرده خیلی میسوزه و هم میخاره دیگه نمیشه با انگشت دفع مدفوع کرد
    و اینکه هم اکنون برا تخلیه باید چه کنم چون تنقیه هم جواب نداد؟
    در ضمن مقعد از درون دچار زخمه
    با سپاس

    1. سلام شما باید توسط یک متخصص جراحی و لیزر یا متخصص جراحی عمومی معاینه شوید. از خوددرمانی به شدت پرهیز کنید.

  21. زهرا جدیدی گفت:

    سلام و خسته نباشید.من حدود ۶ ماه قبل عمل همورئید و فیشر داشتم که متاسفانه دچار تنگی شدید مقعد و درد و سوزش و خونریزی شدم مدفوعم بصورت رشته ای و باریک و نرم هست ولی با این حال همچنان درد دارم و دچار اسپاسم و تنگی و زخم هم شده ام.الان نمیدونم چکار کنم.خواهش میکنم بگید چکار کنم

    1. سلام اگر رنگ مدفوع غیر طبیعی تیره است و رنگ خون نیز تیره است باید به متخصص گوارش مراجعه کنید. در غیر این صورت به جراح معالج مراجعه کنید تا برای ترمیم زخم شما دارو تجویز کنند. بعد از هر اجابت مزاج هم به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

      1. زهرا جدیدی گفت:

        سلام مجدد و خسته نباشید.خانم دکتر قرمزی خون برای پارگی هستش و میخواستم بدنم با لیزر امکات درمانم وجود آخه مشکل اصلی من تنگی شدید بعد عمل و درد شدید حاصل از اونه..

        1. سلام شما باید معاینه شوید. ابتدا برای شما داروی مناسب و قوی تجویز می شود. اگر طی 10 روز بهبودی حاصل نشد لیزر شقاق به شما پیشنهاد خواهد شد.

  22. ارشیا اقامحمدی گفت:

    سلام خانم دکتر . ببخشید اقایی هستم که چهار سال پیش در ترکیه عمل هموروئید انجام دادم . واقعا ضروری بود . بیرون زدگی شدید داشتم . به روش عمل باز و لیزر . الان بیرون زدگی ندارم ولی تنگی مقعد گرفتم میتونم پیش شما ویزیت بشم . نمیتونم سفر کنم .

    1. سلام بله این امکان وجود دارد.

  23. فاطمه گفت:

    سلام .خوبین؟ خانم دکتر من برای شقاق معقدم اسفگترومی شدم که باعث تنگی شده …نمیدونم چرا چند ساله این تنگی رو دارم جایی گفتید که با لیزر پرتوان مشکل تنگی حل میکنید؟ چون من دیگه اسفنگترومی شدم دکتر گفت نمیتونی دوباره انجام بدی بی اختیاری میگیری … شما هم با لیزر پرتوان اسفنگترومی میکنید؟؟؟ من بازم دچار شقاق شدم شما جراحی فیشرکتومی انجام میدین که دیگه نیاز به اسفنگترومی نباشه ؟ این باز شقاقم داخل ناحیه رکتومه حس میکنم

    1. سلام شما باید معاینه شوید. احتمالا فیشرکتومی با لیزر پرتوان برای شما انجام شود. بهتر است قبل از لیزر یک دوره 10 روزه داروی قوی برای شما تجویز شود. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و توضیح سابقه بیماری تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  24. فاطمه گفت:

    سلام .خوبین؟ خانم دکتر من جراحی فیشر و بواسیر انجام دادم به روش اسفنگترومی الان تنگی مقعد دارم … دکتر بهم گفت دیگه نمیتونی با لیزر اسفنگترومی تنگی رو برداری چون بی اختیاری میگیری .روش لیزر پرتوان شما از طریق برش اسفنگتره؟؟ نمیشه با دست کمی منو گشاد کنید؟

  25. فاطمه گفت:

    مرسی که جواب دادین … لیزر پرتوان یه روش گشاد شدن مقعده؟ یا فقط برای درمان فیشر هست؟ چون من کلا بعد عملم تنگی گرفتم

  26. نوشین گفت:

    سلام من یکسال هست به شقاق مبتلا شدم و خیلی درد دارم موقع دفع،هر شب قرص سیلاکس میخورم اگر یک شب نخورم فرداش درد شدییید دارم .احساس میکنم مقعدم تنگ سده چون مدفوعم خیلی نازک هست.از عمل میترسم ولی انقد که درد دارم دیگه راضی به عمل شدم.نظر شما چیه

    1. سلام اگر دچار زخم و شقاق شده باشید برای شما یک دوره داروی مناسب تجویز می شود. اگر طی 10 روز بهبود پیدا نکردید برای شما لیزر شقاق تجویز می شود. از خوددرمانی پرهیز کنید که بیماری شما تشدید نشود.

  27. المیرا گفت:

    سلام من به چندبار با نامزدم رابطه ی جنسی مقعدی داشتم الان بعد از سه سال طلاق گرفتم میخواستم ببینم با جراحی میشه دوباره مقعدم به حالت اولیه برگرده و تنگ بشه؟ اصلا راهی هست؟

    1. سلام معمولا این امکان وجود دارد. بعد از ویزیت بیمار می توان تشخیص قطعی را اعلام کرد.

  28. السا گفت:

    جواب من کووو خانم دکتر

    1. شما چه سوالی پرسیدین؟

      1. السا گفت:

        خانم دکتر من گفتم تو سن 12سالگی بهم تجاوز شده الان بددجور حالم خرابه معقدی گشاد شده خواستم بدونم برای تنگی معقدی داروی پمادی چیزی دارین یان

  29. رامین گفت:

    عرض سلام وخسته نباشید بنده بر اساس نظریه پزشکم تنگی مقعد متوسط و فیشر دارم تنگی مقعد بنده بر اثر زخم های فیشر بوده میخواستم ببینم درمان تنگی مقعد با لیزر مجدد عود میکند یا نه واینکه مثل عمل همرویید سرپایی ۲۰ دقیقه ای میباشد یا نه تشکرات فراوان

    1. سلام بهتر است تنگی مقعد بر اثر زخم شقاق طی یک یا چند دوره دارو درمانی و کنترل یبوست درمان شود. اما اگر به نتیجه نرسیدید بهتر است از لیزر پرتوان برای درمان و جراحی سود ببرید. اگر یبوست را کنترل کنید بعد از لیزر شقاق دچار عود نمی شوید. بیمارانی که بعد از لیزر یبوست را کنترل نمی کنند بعد از چند سال مجدد دچار عود شقاق و هموروئید می شوند.

  30. مینو اسدی گفت:

    سلام خانم دکتر من چند وقتی درقفسه سینه احساس درد و تیر کشیدن داشتم.دکتر گوارش آندوسکپی کرد و گفت زخم معده و مری و هلیکوباکتر داری.به مدت دوهفته آموکسی سیلین و بیسموت و دوتا قرص دیگه خوردم.بلافاصله بعد از تمام شدن این دوره دچار تنگی شدید مقعد و زخم شدم بطوریکه عمل دفع را با سختی و درد انجام میدم و هر دفعه کامل نمیتونم انجام بدم.دکتر رفتم ۵روزه داروی سیفیکسیم و مترونیدازول و ملین و شیاف آنتی هموروئید مصرف میکنم ولی خوب نشدم.خواهش میکنم بگید چکار کنم.مدفوعم اصلا خشک و سخت نیست.راه مقعدم خیلی بسته شده

    1. سلام احتمالا زخم شقاق هم دارید و تا زمانی که زخم شقاق درمان نشود تنگی مقعد باقی می ماند. بعد از معاینه می توان تشخیص نهایی را اعلام کرد و داروی مناسب را تجویز کرد. توصیه می کنم با مقدار کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل ناحیه مقعد را چرب کنید که عمل دفع راحت تر باشد.

  31. جعفر گفت:

    سلام خانم دکتر.من هشت ماه پیش عمل شقاق انجام دادم به روش سنتی.بعد از یک ماه مقعدم تنگ شدوشقاق هم خوب نشد وحالا فقط تخلیه باانگشت انجام میدم.مقعدم خیلی تنگ شده ودرد وسوزش دارم خواهشمندم کمکم کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از ویزیت درمان مناسب برای شما انتخاب شود. غذای پرفیبر میل کنید و از شربت ملین هم استفاده کنید.

  32. رامین گفت:

    سلام و خسته نباشید,
    میخواستم بدونم که اگه فیشر یا همان شقاق مقعدی با دارو درمانی درمان شود تنگی مقعد متوسط ناشی از فیشر هم خود به خود درمان میشود یا خیر? و اینگه جراحی تنگی مقعد متوسط سرپایی میباشد یا خیر?

    1. سلام اگر تنگی مقعد ناشی از شقاق یا فیشر باشد و مشکل شقاق حل شود دیگر علائم تنگی را بروز نخواهید داد. در اکثر مواقع علت تنگی مقعد وجود زخم فیشر در ناحیه مقعد می باشد.

  33. اشکان گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من چندین سال پیش عمل شقاق داشتم Sphinctertomy. و حالا به خاطر جای زخم بعد عمل دچار تنگی مقعدی شدم anal stenosis. ایا با لیزر میشه مشکلم حل بشه؟

    1. سلام باید معاینه شوید. برخی بیماران که قبلا تحت جراحی سنتی قرار گرفته اند را لیزر نمی کنیم. بستگی دارد که بافت مقعد چقدر صدمه دیده باشد.

  34. محمد گفت:

    سلام من یبوست داشتم شیشه شربت ملین را تمام خوردم یه دفع فرداش دستشوی من نرم شد اما روز بعد تنگی معقد گرفتم درد دارم ولی خونریزی ندارم باانگشت پماد میمالم شبها خوبه روزها با موتور کار میکنم درد میگیره چیکار کنم

    1. سلام مصرف بیش از اندازه شربت ملین منجر به بروز اسهال می شود. همانطور که یبوست به بافت مقعد آسیب می رساند و منجر به بروز عوارضی مثل هموروئید و شقاق می شود اسهال هم همین عوارض را ایجاد می نماید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز کنند. برای نشستن بر روی موتور هم از یک بالش نرم استفاده کنید که به ناحیه مقعد فشار وارد نشود.

  35. ریحانه گفت:

    سلام خسته نباشید.
    ببخشید من چند وقتی هست هنگام مدفوع مقعدم باز شده و پس از دفع بسته نمیشه و اون ناحیه تمیز نمیشه.به نظرتون مشکل من چیه؟چکار باید بکنم؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا حتی فیستول مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام شود. بعد از هر اجابت مزاج ناحیه را به آرامی با شامپو بچه بشویید و به آرامی خشک کنید.

  36. دینا گفت:

    سلام
    ببخشید من بنداره خارجی مخرجم سخت منبسط میشه(باز) و تازگیا خون میومد البته الان خوب شده و حتما باید به زور اب مدفوعم را خارج کنم چه طور باید درمانش کنم??

    1. سلام احتمالا دچار فیشر مقعدی شده اید. باید از یک متخصص دارو دریافت کنید و تغذیه مناسب و پرفیبر داشته باشید. قهوه و چای پر رنگ هم میل نکنید.

  37. دینا گفت:

    سلام ببخشید بنداره خارجی مخرجم منبسط نمیشه(باز)و باید به زور اب مدفوع را خارج کنم ولی روزی دو سه بار شکمم کار میکنه چند وقت پیش هم یکمم خون روشن جدا از مدفوع اومد ولی خوب شد یه گوشت کوچیکم اورده درمانش چیه?

    1. احتمالا نیاز به لیزر فیشر دارید. بعد از معاینه می توان نظر داد.

  38. سامان گفت:

    سلام خانم دکتر
    من سابقه بیماری IBS دارم، تا ۳ ماه پیش خوب بودم ولی از ۳ ماه پیش مشکلات شدید گوارشی مثل یبوست و باریک شدن مدفوع پیدا کردم و در روز ۵، ۶ بار نیاز به دفع دارم ولی اکثرن مدفوع کم حجم و باریک و بعضی اوقات نرم و بعضی وقتها به شدت سفت. خیلی داروها رو مصرف کردم ولی جواب نداد، معمولا یک روز کلن زیاد احساس دفع دارم و روز بعد یبوست دارم‌ و نفخ و درد شکم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید، آیا تنگی مقعد گرفتم؟

    1. سلام احتمالا بر اثر بیماری گوارشی روده تحریک پذیر دچار زخم شقاق شده اید. شما باید همواره تحت نظر متخصص گوارش و متخصص تغذیه باشید.

  39. فرشته گفت:

    سلام
    من خانمی ۳۵ ساله ام دو ماه پیش عمل بواسیر انجام دادم تا یک هفته بعداز عملم ملین استفاده میکردم بعد از چهارده روز دوباره به دکترم مراجعه کردم پس از معاینه م گفت دهانه مقعد کمی تنگ شده برایم وازلین نرم کننده تجویز کرده و گفته چند بار در روز انگشت بزنی تا گشاد شود
    وقتی میخام مدفوع کنم خیلی خیلی درد دارد و قطر مدفوع خیلی کم است
    لطفا چاره ای پیش رویم بگذارید

    1. به توصیه های جراح معالج خود عمل کنید. به علاوه رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید که حجم مدفوع بیشتر شود.

  40. عیاس گفت:

    سلام خانم دکتر من شکل شقاق و بزرگی روده دارم و روزانه سه تا قرص سی لاکس مصرف میکنم چندتا دکتر هم رفتم مشکلم حل نشده چیکار باید بکنم خسته شدم بخدا

    1. سلام حتما به یک فوق تخصص گوارش مراجعه کنید. استفاده از 3 قرص سی لاکس در روز مسلما توصیه متخصصین نیست. ازمتخصص تغذیه مطب من هم می توانید رژیم غذایی مناسب بگیرید. حتما باید غذای پرفیبر مصرف کنید.

  41. سامان گفت:

    سلام
    من با کنترل برنامه غذایی ومصرف فیبر وسبزیجات مشکل یبوست و دفعات اجابت مزاج ندارم امامشکل درد ، سوزش و باریک شدن قطر مدفوع دارم .4سال پیش هم کولونسکوپی انجام دادم و مدتی بهتر بودم مجدد مدتی هست همین مشکل دارم.

    1. سلام لازم است که دارو هم مصرف کنید. احتمالا دچار زخم شقاق شده اید که هنگام دفع مدفوع دچار تنگی و اسپاسم می شوید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  42. محمدرضا افروغ گفت:

    سلام من در مقعدم زخمی دارم که به هنگام مدفوع خونریزی می کند و من در صورت آب نخوردن کافی در روز مدفوع گلوله ای شکل و به سختی دفع می شود آیا من تنگی مقعد دارم؟

    1. سلام شما بر اثر یبوست مزمن به احتمال زیاد دچار هموروئید و شقاق شده اید. یکی از عوارض شقاق بروز تنگی مقعد و اسپاسم عضلات مقعد در هنگام عمل دفع می باشد.

  43. علی گفت:

    سلام وقت بخیر.من حدود سه ساله که مشکل دفع مدفوع دارم به طوری که سه روز یه بار بیرون روی انجام میدم و مدفوع سفت وگلوله گلوله دارم وباعث درد در ناحیه شکم پهلو ومعده همیشه دارم وتنگی مقعد هم دارم..مخصوصا وقتی از خواب بیدار میشم لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم.

    1. سلام علاوه بر این که لازم است به یک متخصص جراحی عمومی جهت دریافت دارو یا جراحی مراجعه کنید لازم است از یک متخصص تغذیه هم داروی مناسب دریافت کنید.

  44. صحت گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین
    من بعد دفع مزاج مقعدم کامل بسته نمیشه و هر چقدر م بشورم بازم بعد از اینکه از دستشویی بیرون بیام بو میدم تا مقعد به مرور کامل بسته بشه، میشه بگین من چه مشکلی دارم ممنون

    1. سلام ممکن است دچار یکی از بیماری های نشیمنگاه مثل فیستول مقعدی، آبسه مقعدی به همراه هموروئید و شقاق شده باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. در مواقعی که فیستول مقعدی پیشرفته می شود بیمار تحت چندین جراحی قرار می گیرد تا بهبود یابد.

  45. مرتضی محبی گفت:

    سلام من مدت یک هفته تا ده روز دچار یبوست شدم وچند روز سخت اجابت مزاج داشتم اما بعد از سرچ در گوگل دورو زه ازخوردن چای پرهیز کردم ودمنوش می خورم، متاسفانه الان درحین عمل دفع ناخود آگاه دهانه مقعد بسته می‌شود واز دست من کاری برنمی آید، آیا کارم به جراحی می کشد یا بادارو درمان می شوم

    1. سلام معمولا زمانی که در ناحیه زخم وجود دارد در هنگام دفع مدفوع بیمار دچار تنگی و اسپاسم ناگهانی می شود. علاوه بر این که لازم است رژیم غذایی خود را رعایت بفرمایید از یک متخصص نیز داروی مناسب دریافت کنید. ناحیه را با مقدار بسیار کمی روغن نارگیل یا زیتون چرب کنید و بعد از هر اجابت مزاج ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  46. شیرین گفت:

    سلام بعداز لیزر کردن هموروئید میشه از طریق مقعد رابطه بر قرار کرد یا نه؟

    1. سلام خیر این امکان وجود ندارد. مقعدی که سالم است با رابطه مقعدی آسیب می بیند چه برسد به مقعدی که تحت جراحی و یا لیزر بوده است.

  47. مرتضی رستمی گفت:

    درود دکتر جان
    من بعلت شقاق یا فیشر حاد در سال ۸۴ جراحی کردم و بعد از مدت اندکی دچار تنگی مقعد شدم و چند بار برای درمان به پزشک فوق تخصص گوارش مراجعه کردم و به من پیشنهاد شد که جراحی نکنم زیرا ممکنه در آینده دچار بی اختیاری در اجابت مزاج بشم . الان گاهی اوقات دهانه ی مقعد التهاب میکنه و دچار خونریزی و درد میشم و با آب گرم و بعضی پماد ها مثل ام جی و کالاندولا بعد از مدتی بهبود پیدا میکنه ولی در کل زندگی برام سخت شده بنظرتون چی کار کنم؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. لیزر هموروئید و لیزر شقاق نزد یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مشکلات جراحی باز و سنتی را ندارد. فیبر غذایی را افزایش دهید و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  48. فردین گفت:

    با عرض سلام و احترام . من نزدیک به سه سال پیش در بیمارستان عمل همورویید انجام دادم متاسفانه توی این مدت دچار خونریزی و سوزش بعد انجام اجابت مزاج میشوم . البته چندین بار با دستور پزشک بوسیله پماد زینک درون معقد را ماساژ میدهم . که بعد دوماه خونریزی قطع و سوزش کمتر میشود ولی بعد از یکی دوهفته دوباره خونریزی و سوزش بیشتر میشود . واقعا دیگه خسته و ناامید شدم . خواهشن کمکم کنید خوب بشم .

    1. سلام شما باید داروی قوی تری را مصرف کنید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز می کنم. رژیم غذایی پر فیبر هم داشته باشید و مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید.

  49. مهدی گفت:

    با سلام .من یک ماه هست که عمل همورویید به وسیله لیزر انجام دادم .اما در حال حاضر عمل دفع به صورت نازک و همراه با درد است .میخواستم ببینم که بعد از یک ماه این حالت عادی است یا دچار تنگی شدم ؟

    1. سلام خیر عادی نیست. حتما با جراح معالج خود تماس بگیرید. برای افزایش حجم مدفوع هم از فیبر غذایی کافی استفاده کنید.

  50. ساسان گفت:

    سلام من این مشکل رو دارم معمولا مدفوع م کوچک و بسیار سخته الان مدتی ماهه ک با شلنگ آب میفرستم داخل روده بزرگم و راحت تر میتونم دستشویی کنم ولی مقعدم بسیار تنگه بنظرتون فرستادن آب به مقعدم صدمه ای به بدنم میزنه؟و اینکه اگه جراحی کنم چند روز باید استراحت کنم؟

    1. سلام بله انجام این کار در منزل و توسط خود بیمار خطراتی دارد و ممکن است به بافت ناحیه آسیب وارد کند. اگر بیش از 3 روز عمل دفع را انجام ندادید از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل تنقیه یا انما کمک بگیرید و خودتان این کار را انجام ندهید. ابتدا باید علت تنگی مقعد توسط متخصص مشخص شود. سپس برای شما دارو یا جراحی و یا جراحی با لیزر تجویز می شود. در جراحی با لیزر بیماران من فقط یک شب در منزل استراحت می کنند و نقاهت طولانی و دو ماهه جراحی سنتی را تجربه نمی کنند.

  51. مهلا یعقوبی گفت:

    سلام
    من ۷ ماه پیش عمل شقاق با لیزر داشتم از موقع عمل مشکلاتم شروع شد الان مدت هفت ماهه مدفوع چه شل چه سفت نمی تونم دفع کنم هنگام دفع خونریزی و درد شدید دارم و در طول روز سوزش والتهاب
    قبلا که در اثر شقاق گوشت اضافه اومده بود اصلا نه درد داشتم نه خونریزی بعدعمل خیلی بدتر شد الان ۷ ماهه من خونریری و درد دارم علتش چیه؟ و درمانش چطوریه؟
    شقاق هم از یبوست بارداری ایجاد شده بود

    1. سلام مجدد به یک جراح ماهر مراجعه کنید. وضعیت شما طبیعی نیست.

  52. سارا گفت:

    سلام خانم دکتردوماه هست که قرص قند چربی میخورم مشکل تنگی مقعدپیدا کردم موقع دفع مشکل دارم بایدازانگشت خودم استفاده کنم تادفع شود یک راهنمای برای این مشکل ممنون

    1. سلام احتمالا دچار زخم شقاق در ناحیه می باشید. علاوه بر این که لازم است از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید حتما بعد از اجابت مزاج از لگن آب گرم استفاده کنید و یا از داروخانه لگن درمانی برای توالت فرنگی تهیه کنید. از دست هم برای دفع مدفوع کمک نگیرید. برای رفع یبوست نیز از شربت ملین و رژیم غذایی پرفیبر استفاده کنید.

      1. مریم گفت:

        باسلام خدمت خانم دکتر عزیز.چهارروز پیش شقاق و تنگی مقعدمو لیزر کرد.قبل از عمل دکتربهم توضیح داد که بعدازعمل باید روزی چند بار با انگشت تمیز وبدون ناخن با ژل های ترکیبی باید مقعدمو ماساژ بدم بعنوان فیزیوتراپی بعدعمل…حالا چندروزه با سختی اینکارو میکنم و به کارم شک دارم نکنه اشتباه متوجه شدم از منشی دکترم پرسیدم جواب نداد و قطع کردو گفت حضوری بیا.از شهرستان هستم و امکان رفتن مجدد برام نیس…خواهش میکنم راهنمایی بفرمایین

        1. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید که حجم مدفوع طبیعی از تنگی مقعد جلوگیری کند. من برای بیماران شهرستان و راه دور این امکان را فراهم کرده ام که ویزیت آنلاین با واتساپ داشته باشند. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری، داروی مناسب تجویز می شود.

  53. سارا گفت:

    خیلی ممنون خانم دکترازراهنمای شما

  54. ساناز گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز ممنون از مشاوره ها و مطالب خوب شما
    بنده حدود دوماه هست که با لیزر پر توان عمل هموروئید انجام دادم و تنگی مقعد داشتم، اوایل خوب بودم و مشکل حل شده بود اما الان مجدد دفع باریک و بریده بریده دارم .
    رژیم غذایی پر فيبر و ملین هم استفاده میکنم اما انگار مدفوع خشک هست
    تجویز شما چیه یعتی باید بازم عمل کنم؟

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. احتمالا فیبر غذایی شما کافی نبوده یا مشکل گوارشی دیگری دارید. ابتدا از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب برای بعد از جراحی هموروئید و شقاق دریافت کنید. همچنین از جراح معالج پماد و داروی مناسب دریافت کنید.

  55. بهینه گفت:

    سلام خانم دکتر من مدتی هست با زور زدن مدفوع خارج می شه 56 سالمه وبریده بریده خواهشمند است راهنمایی کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. روزی 10 لیوان آب بنوشید و روزی 12 عدد میوه مصرف کنید.

  56. حامد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یه هفته قبل عمل همورئید کردم الان احساس تنگی زیاد مقعد میکنم و موقع دفع خیلی درد و ناراحتی دارم میشه راهنمایی بفرمایید تاکی این درد را دارم و آیا این تنگی مقطعی است یا دائمی

    1. سلام فیبر غذایی و خوراکی های ملین را افزایش دهید. اگر حجم مدفوع شما به اندازه کافی نباشد دچار تنگی مقعد خواهید شد.

  57. کسری گفت:

    سلام خانم دکتر من دو هفته پیش عمل تنگی مقعد هموروئید و شقاق انجام دادم از لحاظ دفع مشکلم حل شده جراح گفت هم با لیزر و هم با جراحی انجام داده اما احساس می کنم بخیه هام که جزبی بوده باز شده چون یک زخم بزرگ کناره مقدم به وجود آمده دکتر پماد تتراسایکلین ۳ درصد کپسول سفکسیم ۴۰۰ تجویز کرده به نظر شما این زخم خوب میشه

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام. به دستورات جراح معالج خود عمل کنید و مراقب باشید که زخم عفونت نکند.

  58. فهیمه گفت:

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر
    من مادرم چند سالی هست که میگن انگار نفخ همراه بادرد شدید دارن و حدود ۱سالی هست دچار تنگی مقعد شدن و اون علایمی که نوشتین رو دارند و هر چی بهشون میگم باید ببرمت دکتر میگن حتما سرطانه نمیام .واقعا نمیدونم چجوری مجابشون کنم.چند سال پیش پیش ۱متخصص بردمشون گفتن با معاینه چشمی به نتیجه نرسیدم باید داخلی انجام بشه که دیگه نیومدن ولی اونموقع مشکل تنگی مقعد وجود نداشت.و اینکه مطب شما دقیقا کجاست که وقت بگیرم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. آدرس مطب تهران پاسدارن می باشد. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید.

  59. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید
    یه پسر 26 ساله هستم و چند وقتی هست احساس درد در ناحیه مقعد دارم هنگام مدفوع هم این درد رو حس میکنم هم حالت عادی خیلی زیاد نیست ولی تازه متوجه شدم لبه مقعد چندین جا دورتا دور ورم کرده یک بار قبل هم همچین مشکلی داشتم (نمیدونم ولی احساس میکنم همیشه یه ورم کوچیکی داره به خاطر فشار هنگام مدفوع که الان کمی درد داره و زیاد نشستن) به دکتر مراجعه کردم گفتن هموروئید هستشو با پماد یکم بر طرف شد شاید یکی دو سال هست مدت طولانی هم در سرویس بهداشتی هستم و هیچوقت هم یبوست نکردم (اب زیاد میخورم) مگر یکی دوبار که به علت غذایی که خورده بودم بود نمیدونم الان میتونه هموروئید باشه یا نه؟ به دکتر متخصصی باید مراجعه کنم میتونه خطر ناک باشه؟ تنها علائمی که دارم همون درد هستش
    ممنون

    1. سلام تا بهبودی کامل لازم است تحت نظر متخصص باشید. ممکن است عود هموروئید یا حتی آبسه مقعدی باشد.

  60. یاسی گفت:

    سلام یک ماهه عمل همورویید انجام دادم که بعداز عمل متوجه شدم یکی از ضایعه ها هنوز هستن و به دکترگفتم گفت که سعی کن یبوست نگیری تااون ضایعه ورم نکنه بعداز۳هفته بااینکه مدفوع شل بود خونریزی شدیدی از مقعد داشتم و الان باگذشت۱ماه ازعمل متوجه شدم بشدت مقعدم تنگ شده بحدی که تامدفوع ابکی نباشه خارج نمیشه الان یک هفتس درگیرم ملین ها دیگه مدفوع رو ابکی نمیکنن فقط نرم میکنن و مدفوع باوجود نرم بودن از مقعد خارج نمیشه چون خیلی تنگ شده باید چیکارکنم خیلی دردو سوزش دارم بخصوص از داخل…مشهدهستم و اینجا کار عمل رو بالیزر انجام نمیدن ممنون میشم راهنمایی کنین…

    1. سلام، لازم است که بیماران بعد از عمل جراحی هموروئید یا دیگر بیماری های مقعدی مقدار فیبر غذایی را افزایش دهند تا حجم مدفوع به حدی باشد که بیمار دچار تنگی مقعدی نشود. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و فیبر غذایی را افزایش دهید و مراقب باشید اسهال نگیرید. زیرا منجر به بروز شقاق و زخم مقعدی می گردد.

  61. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر پنج سال پیش یه شقاق گرفتم‌ با درمان های تجویزی دکتر اصلا خوب نشدم تااینکه ااز چربی کوهان شتر استفاده کردم بعد مدت کوتاهی خوب شدم الان بعد این مدت به سختی‌ دفع دارم که فتق مغابنب درمن بوجود اورده حتر خروج گاز هم به سختی دارم که بایستی پاهامو توی شکم جمع کنم دراین حال تخلیه بهتر انجام میشه غذای فیبر دار مثل زیتون پرورده میخورم خیلی بهترم نمیدانم چکار کنم ایا من بایستی تا خوب نشدم فتق عمل نکنم میترسم در اثر زور زدن نتیجه عمل فتق نتیجه خوبی نداشته باشه بنظرشما تا خوب شدن کامل دست به عمل نزنم

    1. سلام ابتدا برای درمان شقاق و هموروئید اقدام کنید و سپس برای جراحی فتق اقدام نمایید. از خوددرمانی پرهیز کنید و سریعا به یک متخصص مراجعه کنید. احتمال بروز آبسه مقعدی و دیگر عوارض بیماری های مقعدی وجود دارد.

  62. mina گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید مم مجردم و ۱۸ سالمه چند ماهی هستش که دفع درست و حسابی ندارم مدفوع ام کوچک شده و بسیار باریک و برای دفع فشار زیادی لازمه اما مدفوع ام سفت نیست و شل هستش لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام ممکن است دچار زخم و شقاق در ناحیه شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز نمایم. فیبر غذایی را نیز افزایش دهید که حجم مدفوع شما بیشتر شود.

  63. مرجان گفت:

    سلام، من دو سال پيش دچار شقاق مقعدى شدم. بدليل تشخيص اشتباه حراح و استفاده نا درست از كرمهاى داده شده و همچنين مشگلات كرونا ، مشگل مزمن شد .پارسال حراح عمل بو توكس انحام داد، ولى مشگل حل نشد و دردها ادامه داشت. امسال مجددا بوتوكس شدم توسط حراح ديگر ولى همچنان درد دارم. دردها متفاوت هستند گاه سوزش هست و گاه فشار زياد . حالا حراح گفته مقعدت مادرزادى تنگ است ولى كمى هم ضخيم شده و بايد كناره هاى مقعد بريده شود. آيا اينكار با ليزر ممكن است؟ ممنون ميشم حواب بدهيد از زندگى سير شدم. دو سال است مستمر درد دارم.

    1. سلام بله بهتر است با لیزر پرتوان برش انجام شود. برای جلوگیری از تنگی مقعد غذای پرفیبر مصرف کنید تا حجم مدفوع به اندازه کافی زیاد شود.

  64. مرجان گفت:

    سلام مجدد دكتر و با تشكر فراوان براى وقتى كه ميگذاريد. سوال من اين است كه آيا تنگى مقعد بتنهايى مىتواند باعث درد و فشار شود. جراح من ميگويد بدليل فشارهايى كه آورده شده مقعد ضخيم شده، آيا امكانش هست كه بمرور زمان و با رعايت كامل و رژيم غذايى خوب ( استفاده از فيبر زياد) مقعد بحالت قبل برگردد و يا بايد حتما جراحى شود. در ضمن حراح من گفته كه اول بوتوكس ميكند اگر نشد بعدش عمل جراحى.
    در ضمن دكتر، براى من امكان ندارد كه نزد شما بيايم براى ويزيت . آيا ويزين آنلاين امكانش هست؟
    پيشاپيش ممنون از جوابتون و خدا شما رو حفظ كنه

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. علاوه بر این که لازم است رژیم غذایی و سبک زندگی را اصلاح کنید درمان های پزشکی را طبق نظر متخصص معالج خود انجام دهید. ویزیت آنلاین برای بیماران راه دور امکانپذیر می باشد. تلفنی با مطب هماهنگ شوید.

  65. روهام گفت:

    سلام رابطه مقعدی ممکنه باعث تنگی مقعد بشه یا وقتی تنگی مقعد داری با رابطه مقعدی اقدام به گشاد کردن بکنیم؟

    1. سلام، رابطه مقعدی می تواند عوارض گوناگونی داشته باشد. یکی از این عوارض بروز زخم و شقاق و به دنبال آن تنگی مقعدی است. روش دیلاته کردن یا گشاد کردن مقعد توسط پزشک متخصص نیز اخیرا توصیه نمی شود و شدیدا از انجام این عمل خودداری کنید.

  66. سالار گفت:

    سسلام خانم دکتر وقت بخیر
    من قبلا عمل همورویید انجام دادم
    بعد عمل دچار تنگی شدم
    ۲سال پیش عمل جراحی yvپلاستی انجام دادم
    الان بعد ۲سال باز هم دچار تنگی و زخم شدم
    آیا درمان جراحی باز میتونم انجام بدم؟
    چاره چیست
    ۲۷سال دارن

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  67. علیرضا گفت:

    سلام و وقت بخیر خدمت شما.
    همسرم چندسال هست که مشکل دفع مدفوع داره.اوایل فکر میکرد چاق بودنش بخاطر رژیم غذایشه مرتب کلاس های لاغری و رژیمای سنگین میگرفت که این خودش باعث بروز مشکلات جدیدی شد.مشکل دفع مدفوع بطوری هست که تقریبا دوسه روز یک بار برای دفع میره دسشویی .حتی انواع ملین ها هم نتونسته مشکل ایشون رو حل کنه.
    ممنون میشم نوبت ویزیت یا مشاوره جهت رفع مشکل ایشون رو لطف کنید.

    1. سلام برای دریافت نوبتدر ساعات اداری با تلفن های مطب تماس بگیرید. 02122761600 و 02122766853 و 09120052674

  68. محمدددددددد گفت:

    سلام دکتر وقت بخیر،خسته نباشین
    پدرم سرطان روده بزرگ داشتن و تحت عمل جراحی و‌پیوند قرار گرفتن،وسه ماه بطور موقتی از کیسه ایلوستمی استفاده میکردن،که بعد از عمل کیسه برداشته شد و روده ومقعد بهم وصل شد،والان دچار بی اختیاری مدفوعی شده ان و دکتر گفتن مقعدشون تنگ شده،و از دیلاتور (هگار مقعدی)استفاده کنید اگه جواب نداد باید عمل جراحی انجام بشه و مقعد تراشیده بشه،میخواستم راهنمایی ام کنید و بگین چه کاری بکنند؟و به چه روشی عمل میشه؟و طول درمانشون چقده؟

    1. سلام ایشان باید معاینه شوند. اگر جراحی مقعد با لیزر پرتوان انجام شود عوارض کمتر و دوره نقاهت کوتاهتری را تجربه خواهند کرد.

  69. هومن گفت:

    سلام وقت بخیر خدمت سرکار خانم دکتر سعادتی
    من حدودا یک ماه پیش عمل همورئید و فیشر رو همزمان انجام دادم و از روز اول تا به الان هرورزه درد زیادی رو متحمل شدم
    الان حدود یک هفته هست که با درد شدیدی اجابت مزاج انجام میدم و تنگی مقعد هم گرفتم
    و مدفوع به صورت ساچمه ای و گاهی باریک خارج میشود
    لطفا منو راهنمایی کنید تا از این درد رهایی پیدا کنم
    به جراحی که منو عمل کرده مراجعه کردم منو حواله داده به یک متخصص که اون هم در حال حاضر در دسترس نیست
    سپاس از وقتی که میگذارید🙏

    1. سلام احتمالا بعد از جراحی دچار یبوست و کم آبی شده اید و همین مورد منجر به بروز زخم و تنگ شدن مقعد شده است. در هر صورت باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد. توصیه می کنم هر روز 10 لیوان آب بنوشید و مصرف قهوه و چای را محدود کنید. فیبر غذایی را افزایش دهید که حجم مدفوع شما تا حد نرمالی زیاد شود. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  70. سجاد گفت:

    سلام
    پیش متخصص جراح رفتم میگه مقعدت تنگ هست ، باید با انگشت باز کنم مقعدت رو و اصطلاحا عمل کنه ! این نوع عمل ایا رایج هست و ایا عوارض نداره !؟
    شقاق و همورئید هم دارم که دلیلش رو تنگی مقعد عنوان کردن

    1. سلام بسته به علت تنگی مقعد روش های جراحی و درمان آن متفاوت است. روشی که شما می فرمایید دیلاتاسیون نام دارد و بسیار دردناک و سخت است.

      1. سجاد گفت:

        بعد از عمل سخت هست یا حین عمل ؟ با انگشت و دست انجام میشه یا با دستگاه ؟؟
        من خیلی سرچ کردم و اصولا این عمل رو پیشنهاد نمیدن چون عوارض داره!

  71. Sam.akn گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر عزیزم وقتتون بخیر ؛ عذر خواهی میکنم خانم دکتر من ۲۰ سالم هست ، در اثر یبوست متاسفانه به شقاق یا فیشر مبتلا شدم ، پیش اقای دکتری عمل انجام دادم با لیزر پر توان ، بیرون زدگی ها از بین رفت اما متاسفانه تنگی مقعد اورد برام عوارض لیزر یک سال تمام هر روز کلی فیبر و میوه و خاکشیر و الو . با میلین رولاکس همراه با مترونیدازول میخورم خیلی اذیت شدم توی این یکسال اما همچنان عذر میخوام اگر مقدار خیلی‌ خیلی مدفوع سفت باشه بازم زخم میکنه ، ازتون خواهش میکنم بهم بفرمایید چه کاری باید انجام بدم شبانه روزم به هم ریخته سر این قضیه ، بنظرتون اگر مثلا روزانه بجای انگشت از چیزی موضعی برای گشاد شدن استفاده کنم ، نمیدونم مانند یه جسم سخت ، باعث گشادی و درمان میشه ؟
    میشه راهکاری پیشنهاد بهم بدید جسارتا چون عواض لیزر بازم تنگ کردن هست حاضر به لیزر مجدد نیستم

    1. سلام لیزر ارتباطی با عارضه تنگ شدن مقعد ندارد و این مورد مربوط به روش جراحی و تغذیه و مراقبت بیمار دارد. به هیچ عنوان خودتان دست به مقعد نزنید زیرا ممکن است صدمه جبران ناپذیری به مقعد وارد شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد. حجم مدفوع را با مصرف فیبر غذایی افزایش دهید ولی مراقب باشید آب به اندازه کافی بنوشید که مدفوع سخت و خشک نباشد.

  72. هیوا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲ ماه قبل جراحی سنتی هموروئید و فیشر داشتم.الان زخمام کاملا خوب شدن ولی دهانه مقعدم خیلی تنگ شده و باید برای زور بزنم و مدفوعم هم به شکل ورقه ای و به سختی میاد.این در شرایطی هستش که اصلا یوبس نیستم.و به شدت تغدیمو رعایت میکنم.درثانی در چند نوبت دفع انجام میدم با حجم کم و بعدشم به دلیل زور زیاد درد خفیف دارم.

    1. سلام از جراح معالج خود داروی مناسب دریافت کنید و فیبر غذایی را افزایش دهید که حجم مدفوع بیشتر شود. سالاد و میوه زیاد میل کنید.

  73. بهار گفت:

    سلام و خسته نباشید.. من میخواستم بپرسم این جراحی لیزر با بیهوشی هست یا بی حسی. اگر با بیهوشی هست در کلینیک انجام میشه یا مطب. چون خانم دکتر به من گفتن جراحی کنم اما یادم رفت این سوال رو ازشون بپرسم

    1. سلام تمام جراحی ها در کلینیک تخصصی انجام می شود. معمولا با بی حسی انجام می شود و در صورت نیاز به بیهوشی نیز متخصص بیهوشی و امکانات کامل در کلینیک تخصصی موجود است.

  74. شیما گفت:

    سلام من حدودا پنج ساله فیشر دارم و دکتر گفت باید رژیم‌غذایی داشته باشم الان اوضاعم خیلی بد شده هم دفعم دردناکه هم زخم فیشرم بزرگترشده هم گاهی ممکنه تا یکهفته نتونم دفع انجام بدم چیکار باید بکنم؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. در صورت نیاز لیزر شقاق یا فیشر به شما پیشنهاد می شود.

  75. سعید مجتهدی گفت:

    سلام خانم دکتر بنده دوسال پیش عمل همورویید با لیزر انجام دادم و دچار تنگی مقعد شدم قطر مدفوع کم شده و هرروز دوعدد قرص سیلاکس مصرف می کنم چند بار نزد پزشک معالجم رفتم میگفت که به مرور درست میشه لطفا راهنمایی فرمایید

    1. سلام قرص سیلاکس ملین بسیار قوی است و برخی بیماران با مصرف این دارو دچار اسهال می شوند. به این نکته توجه کنید که یبوست و اسهال هر دو منجر به بروز و عود شقاق و هموروئید می شود. غذای پرفیبر میل کنید که حجم مدفوع به اندازه کافی زیاد شود تا دچار تنگی نشوید.

  76. اصغر -_ش گفت:

    سلام خانم دکترسعادتی با مداوای سرکار از یبوست سخت نجات یافتم اجرش با خدا وضمنا بجای زل وینوپلانت میتوانم از شیاف انتی همورویید استفاده بکنم

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. بله این امکان وجود دارد. لطفا داروهای تجویز شده را بدون مشورت تکرار نکنید و مراقب باشید مجدد یبوست نگیرید. سلامت باشید.

  77. سودا گفت:

    سلام من چند ماهی تنگی مقعد گرفتم و هیچ مشکلی ندارم ولی ایا نیاز به دکتر هست برم اول خارش گرفتم مقعد بعدش تنگی مقعد شد و خدا را شکر هیچ مشکلی ندارم

    1. سلام تنگی مقعد مشکلی است که باید پی گیری و درمان شود تا دچار عوارضی مثل هموروئید یا بواسیر نشوید.

  78. فهیمه نظری گفت:

    سلام خانم دکتر.
    من ۳۰ روز قبل زایمان طبیعی داشتم. پارگی پرینه طی زایمان اتفاق افتاد..روزانه دفع مدفوع دارم خیلی سفت و اذیت کننده نیست اما هر بار باعث پارگی مقعد میشه و درد زیادی داره. خون روشن قرمز رنگ رو دیدم که تشخیصم پارگی مقعد هست.این خطر داره؟ ایا تا زمانی که بخیه و زخمم به طور کامل ترمیم بشه این مشکل هم برطرف میشه؟؟

    1. سلام بله خطر بروز عفونت و آبسه وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

      1. فهیمه نظری گفت:

        ممنون از پاسخگوییتون.. آبسه چه عارضه ایه؟

  79. علی گفت:

    با سلام بنده شهرستان نزدیک تهران هستم و در شهرستان درسال 88عمل هموروئید انجام دادم هنگام عمل دهانه وقعد بیش از اندازه جمع و بخیه شده از خمان سال تا حالا حتی انگشت گوچک هم وارد مقعد نمیشه آیا بالیزر و عمل معمولی برطرف ونتیجه مطلوب گرفته میسه ضمنا 58سال سم دارم تشکر از راهنمایتان اگر لازم بدانید آدرس مطب اعلام تا مراجعه کنم

    1. سلام برخی از بیماران که دچار تنگی مقعد بعد از جراحی سنتی می شوند را می توان مجدد با لیزر پرتوان تحت جراحی قرار داد اما برخی دیگر را خیر. بنابراین از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. اگر امکان لیزر برای شما وجود داشت برای شما وقت لیزر هماهنگ می شود. تلفن و آدرس مطب در قسمت تماس با ما درج شده است.

  80. وحید گفت:

    سلام خانم دکتر خانم بنده از بچگی مشکل تنگی مقعد داشتند و فقط قرص فلوردو مصرف میکرده و میکنه و قبلا زخم شده و بعد ولش کرده خوب شده خودش…الان بعد چندین سال دوباره بعد از یبوست سنگین سخت بیرون رفته که باعث شده بعد از اون گویا زخم بشه و خون بیاد با مدفوع…الان میتونید مارو راهنمایی کنید ، همسرم فک میکنه سرطان روده گرفته و میترسه

    1. سلام مصرف مداوم قرص های لاغری عوارضی گوناگونی از جمله مشکلات گوارشی را به همراه دارد. بیماری که قرص لاغری مصرف می کند حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد و مقدار آب مصرفی را هم افزایش دهد تا دچار یبوست و به دنبال آن دچار شقاق و هموروئید نشود. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود.

  81. علی گفت:

    سلام خانم دکتر میخواستم بدونم عمل جراحی لیزر تنگی مقعدی اگر شدید باشه تقریبا چقدره هزینش؟
    و اگر که با جراحی سنتی چاقو باشه چقدر میشه ؟
    سوال بعدیم اینه که آیا تنگی مقعد شدید درمان کامل میشه با جراحی ؟

    1. سلام هزینه لیزر و جراحی بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید. تمام جراحی های من با لیزر پرتوان جراحی انجام می شود و من جراحی با تیغ و کوتر انجام نمی دهم. اگر من جراحی و لیزر شما را انجام بدهم بدون عود و بازگشت خواهد بود.

  82. علی گفت:

    سلام
    ایا عمل تنگی با لیزر بیهوشی لازم دارد

    1. سلام بستگی به شرایط بیمار دارد. به طور معمولا نیازی به استفاده از بیهوشی نیست و لیزر تحت بی حسی یا خواب عمیق انجام می شود.

  83. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید من یک دختر 16 ساله هستم چند سالی هست که دفع مدفوع به کمک انگشت رو انجام میدم و نمی توانم این عادت رو ترک کنم و اگه این کار رو انجام ندهم نمی توانم اجابت مزاج کنم . هیچ زائده ای هم در مقعدم ندارم و فقط همین مشکلو دارم و به خاطر اسهال شدید مجبور به این کار شدم . فقط یک سوال دیگه هم داشتم من میخوام این کار رو ترک کنم ولی همش برام سواله که به خاطر زمان طولانی ای که این کار رو انجام می دادم امکان سرطان یا بروز آن فقط با انجام این کار وجود دارد ؟ سابقه خانوادگی سرطان در این مورد رو هم ندارم .
    میشه لطفا بگید باید چیکار کنم ؟

    1. سلام احتمالا به دلیل اسهال که ذکر نمودید به زخم داخلی و شقاق مبتلا شده اید و همین امر منجر به تنگی مقعد و دفع سخت می شود. توصیه می کنم علاوه بر دریافت دارو از یک متخصص حتما روزانه نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی اقدام به دفع مدفوع بدون کمک دست و بدون زور زدن نمایید. سپس 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.آب زیاد بنوشید و فیبر غذایی را افزایش دهید. فراموش نکنید که مصرف داروی شقاق باید تحت نظر متخصص و بعد از معاینه و تشخیص متخصص باشد. هرگونه وضعیت غیرطبیعی در دفع و ناحیه مقعد لازم است که پی گیری شود در غیر این صورت امکان بروز هر عارضه ای وجود دارد.

  84. کامران گفت:

    سلام خانوم دکتر .بنده به دلیل داشتن ای بی اس نوع اسهال دوسالی مداوم اسهال بودم اسهالم فعلا خوب شده اما وقت کمی مدفوعم سفت میشه بازور فراوان خارج میشه ضمنا باریکم ،تکه تکه هست اگه یکم سفت تر بشه گاهی دچار خونریزی میشه خون شفاف .گاهی وقتا زخم میشه و سوزش در مقعدم دارم .ایا باید عمل بشم یا نه

    1. سلام شما باید معاینه شوید. احتمالا مبتلا به شقاق می باشید. معمولا برای درمان شقاق یک دوره 10 روزه داروی قوی و رژیم غذایی تجویز می شود. مشکل اجابت مزاج نیز باید کامل درمان شود که بیماری عود نکند. اگر با دارو و رژیم نتیجه نگرفتید لیزر شقاق یا عمل جراحی شقاق توصیه می شود.

  85. Sahar گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر. مامان من یک ماه پیش عمل جراحی هموروئید داشت و قسمتایی از مقعد که ورم کرده بود رو برداشتن. اوایل بعد از عمل سوزش شدید داشت الان به مرور سوزش کمتر شده ولی میگه برای اجابت مزاج کاملا مشکل دارم و دچار تنگی مقعد شده. آیا لازم هست که دوباره عمل بکنه ؟ لطفا هرچه سریعتر جواب بدین ممنون

    1. توصیه می کنم تحت نظر یک متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر مصرف کنند که حجم مدفوع به اندازه کافی باشد تا از تنگی مقعد جلوگیری نماید. آب نیز زیاد بنوشند و هر روز در لگن آب گرم بنشینند. جراحی مجدد منوط به نظر جراح معالج می باشد.

  86. گلی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من سه ماه پیش لیزر شقاق انجام دادم زخم کوچکتر شده اما به دلیل تنگی مقعد بهبود کامل حاصل نمی‌شود.
    نمی‌خواهم مجدد عمل انجام دهم.برای رفع تنگی مقعد باید چه کرد؟

    1. برای جلوگیری از تنگی مقعد غذای پرفیبر مصرف کنید که حجم مدفوع شما کافی باشد.

  87. t گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید. من عمل کانسر رکتوم انجام دادم و رادیوتراپی هم شدم و برام استومی گذاشته‌اند و الان که میخوان استومیم را ببندند.میگن روده‌ت تنگ شده و نمیشه ببندیم راه حلی هستش؟؟ خواهشا کمکم کنید دارم دیونه میشم

    1. متاسفانه من نمی توانم در این زمینه به شما کمکی کنم و لازم است به یک فوق تخصص کولون و رکتال مراجعه کنید.

  88. باران گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من دوماه پیش عمل شقاق با کوتر انجام دادم سوزش داشتم بدون خونریزی و درد اما دیروز یکم یبوست بودم یه دفعه خون اومد الان 3روزه خون دارم تو آینه معلومه که یکم پارگی دادم
    مرتب مایعات لگن آب گرم استفاده میکنم و فیبر زیادی مصرف میکنم اما اول مدفوعم خمیری نیست با وجود اینکه فقط چیزای فیبر دار میخورم
    فک میکنم بعداز عمل کوتر دچار تنگی مقعد شدم کوچکترین زوری بزنم خون میاد
    چیکار کنم خانم دکتر درمان شم

    1. علاوه بر افزایش فیبر غذایی و مصرف ملین و آب فراوان حتما از جراح خود داروی مناسب برای ترمیم زخم ناشی از یبوست دریافت کنید.

  89. باران گفت:

    خانم دکتر چه پمادی زود ترمیم میکنه بگیرم
    دکتر خودم لیدوکایین و دیلتیژل2درصد داده فک میکنم تاثیری نداره میشه شما پماد بهتری رو برام تجویز کنین

  90. زینب گفت:

    سلام و قت بخیر.مدت زمان طولانی ای شده که هنگام مدفوع درد شدیدی دارم . ابتدا با درد شروع شد بعد سوزش و بعد هم خونریزی به آن اضافه شد و کمی بیرون زدگی ایجاد شد. مدتیست که این بیرون زدگی بیشتر شده و درد شدیدی ایجاد کرده به طوری که گاهی بعداز انجام عمل مدفوع از درد گریه میکنم…نمیتونم بشینم راه برم و از درد نمیتونم بخوابم..البته بعداز 2 3 ساعت کمی ارام تر میشه اما گاها از شدت درد مسکن مصرف کردم.
    نمیدونم کدوم مشکل رو دارم…شقاق همورویید فیستول تنگی یا؟؟؟ چجوری باید تشخیص بدم ؟ و اینکه ایا این علائم به عمل احتیاج دارند؟

    1. حتما به متخصص مراجعه کنید. بعد از ویزیت بیمار تشخیص نهایی اعلام می شود. در این که به هموروئید مبتلا می باشید شکی نیست اما برای تشخیص عوارض دیگری که بروز کرده است لازم است معاینه شوید.

  91. شیما گفت:

    سلام خانم دکتر بنده سال ۹۲ زایمان داشتم بعد از زایمان بخیه تا مقعد رسید و الان برای دفع دچار مشکل هستم آیا این راهی داره؟ خیلی اذیتم با هربار دفع خونریزی میکنم.؟

    1. بله توصیه می کنم جراحی با لیزر پرتوان برای این ناحیه را نزد یک متخصص ماهر و باتجربه انجام دهید.

  92. فرشته صادقی گفت:

    سلام.من الان نزدیک به سه ساله دچار همورویید شدم هر بار دکتر رفتم بهم ملین وشیاف و پماد دادن ی مدت خوب شدم ولی باز دچار شقاق میشم الان هم فیستول و شقاق باهم هستن و موقع دفع اصلا دهانه مقعد باز نمیشه خیلی سخت و خیلی درد داره.ملین هم مصرف میکنم ولی بازم راحت نمیتونم دفع کنم. چیکار کنم خسته شدم دگه درد زده ب پاهام ینی باید عمل کنم؟؟

    1. شیاف و ملین به تنهایی برای درمان تنگی مقعد کافی نیست. احتمالا دچار زخم شقاق و حتی هموروئید شده اید. لازم است همزمان با کنترل وضعیت دفع و جلوگیری از یبوست و اسهال نسبت به درمان تخصصی هموروئید و شقاق نیز اقدام نمایید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  93. جمال گفت:

    سلام خانم دکتر من هم شقاق وتنگی مقعد دارم نمیتونم بیام برای عمل لیز آیا دارو یا چیز دیگه ی ندارید بزای درمان؟

    1. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس شقاق و شرح بیماری برای شما داروی مناسب تجویز می نمایم. داروهای مختلفتی برای بیماران مختلف در شرایط متفاوت تجویز می شود. افزایش فیبر غذایی و مصرف غذاهای ملین و نشستن در لگن آب گرم به تمام بیماران شقاق توصیه می شود.

  94. زهرا احمدق گفت:

    سلام خانم دکتر بنده تنگی مقعد دارم ورفتم دکتر جراح معاینه کرده دستور جراحی را دادن ایشان دربرگه پذیرش تنگی آنال .همورید و فیشر نوشتن خانم دکتر میخواستم ببینم بالیزر رفع میشه وچند روز طول میکشد اگر مطب شما مراجعه کنم .لطفا کمکم کنید خیلی یبوست دارم واذیت میشوم

    1. سلام با لیزر پرتوان دی اکسید کربن می توان عمل جراحی شقاق و تنگی مقعد را انجام داد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه تشخیص و اطلاعات دقیق برای درمان شما اعلام می شود.

  95. مهدی گفت:

    سلام
    یک هفته ای از عمل تنگی مقعد بنده به وسیله میگذرد و امروز در هنگام مدفوع یک چیزی مانند تکه ای گوشت از مقعد بنده خارج شد و پس از آن خونریزی داشتم
    آیا این مسئله عادی است

    1. من از روش جراحی شما اطلاع ندارم. به جراح معالج خود مراجعه کنید. خونریزی در حد چند قطره تا چند ماه مشکلی ندارد.

  96. سروش گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.بابت مقالاتی که داخل سایت قرار دادید بسیار سپاسگزارم . خانم دکتر تقریبا هفت ماهه که دچار چندین فیشر با ترک های بسیار عمیق و دو عدد هموروئید داخلی هستم که تا دو ماه قبل با دارو و رژیم غذایی بهتر بود .الان حدود دو ماهه که مشکلم حادتر شده و احساس میکنم تنگی مقعد هم گرفتم و زخمها عمیق تر شدن به گونه ای که بعد از اجابت مزاج سوزش شدید و درد ضربان داری را احساس میکنم و موقع دفع هم با اینکه مدفوع نرمی دارم ولی درد و سوزش به حدی هست که از حال میروم .تا الان به چندین متخصص جراحی مراجعه کردم و انواع داروها را استفاده کردم ولی متاسفانه درمان نشدم .اخرین بار هم سه هفته پیش نزد پزشک رفتم و ایشان فرمودند باید لیزر کنم .چون 8 سال پیش هموروئید خارجی و فیشرم را به صورت سنتی عمل کردم ایا با لیزر دچار بی اختیاری نمیشوم ؟واقعا درمانده شدم .میترسم لیزر انجام بدهم و تنگی مقعد افزایش یابد .یا اصلا لیزر مناسب شرایط من نباشد .30 ساله هستم و درشهر اصفهان ساکنم .پزشکم فرمودن جراحی همزمان لیزر با تیغ انجام میدهند .ایا امکان این جراحی با توجه به جراحی قبلی ام برایم امکان پذیر است؟ با سپاس فراوان از زمانی که اختصاص میدهید .

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. احتمالا به دلیل درمان نکردن زخم شقاق دچار عفونت و آبسه مقعدی شده اید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. به احتمال زیاد مشکل شما با لیزر پرتوان حل می شود و کاملا درمان می شوید. بعد از ویزیت و ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی اعلام می شود. توصیه می کنم جراحی سنتی با تیغ و کوتر را انجام ندهید که دچار عوارض بی اختیاری و غیره نشوید.

  97. نادیا گفت:

    سلام …
    خانم دکتر من قبلا تورابطه که باهمسرم داشتم هیچ مشکلی نبود اما چندماه میشه که معقدم بدجوری تنگ شده وحتی برای دستشویی رفتن هم مشکل دارم اکثرمواقع یبوست دارم یااینکه یدفعه دل‌درد میگیرم وسری باید برم توالت آیا امکانش هست بخاطر رابطه که باهمسرم بودم باشه یااینکه دلایل دیکه ای داره

    1. بله به دلیل رابطه مقعدی دچار عوارض و زخم شقاق شده اید. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و رابطه مقعدی را ترک کنید.

  98. محمد گفت:

    سلام ببخشید ۵۰ روزه عمل بواسیر به صورت سنتی رو انجام دادم حدود یک هفته ست عمل دفع رو بصورت خیلی کم و با حجم خیلی کم انجام میدم یعنی موقعی که دستشویی میرم خیلی خیلی کم مدفوع خارج میشه خواستم ببینم علت چیه این یک هفته ست که این بلا سرم آمده قبلا خیلی بهتر بودم درضمن تو این یک هفته بعد از عمل دفع ناحیه مقعد هم یک مقداری خارش داره علاوه بر سوزش کمی

    1. احتمالا نیاز دارید که دارو مصرف کنید. به جراح معالج خود مراجعه کنید. به علاوه میوه و سبزی و غذای پرفیبر مصرف کنید که حجم مدفوع شما بیشتر شود که دچار تنگی مقعد نشوید. هر روز لازم است که اجابت مزاج نرم و منظم داشته باشید.

  99. M.K گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید من یک سوالی داشتم
    من به متخصص جراحی عمومی مراجعه کردم
    و ایشون گفتند یک شقاق دارم که با پماد خوب میشه
    و اگر هم هموروئید داخلی داشته باشم از نوع درجه ۱

    و هم چنین گفتند به عمل نیاز نیست

    و گفتند که مقعد من کمی نسبت به بقیه افراد تنگ هست

    برای همین شاید اجابت مزاج کمی سخت برای دیگران راحت باشه اما برای من ممکنه زخمم کنه

    و گفتند باید مراقب باشم که همیشه اول اجابت مزاج نرم باشه

    من سوالم اینه که اگر رعایت کنم مشکل تنگی مقعد من رفع میشه

    چون من که از شهریور ۹۹ دچار شکل شدم و شهریور ۱۴۰۰ یک عمل لیزر داشتم

    اما باز هم هر بار که اول مدفوع من سفت هست باز هم برای چند روز اذیت میشم نباید پماد بزنم

    اما قبل از سال ۹۹ من یبوست های بدتر از این داشتم
    اما بعد دفع راحت بودم و مشکلی نبود و روز بعد خوب بودم

    ولی الان با کوچیک ترین فشاری بازهم زخم میشم
    با این که یک بار عمل لیزر داشتم
    و شقاق و بواسیر را درمان کرده بودم

    از اون موقع از شهریور ۱۴۰۰ تا الان باز هم ۴ بار به دکتر مراجعه کردم و گفتند با پماد حل میشه

    آیا اگر برای یکسال رعایت کنم
    ممکن هست این تنگی مقعد رفع شود ؟؟🥺

    1. برای جلوگیری از تنگی مقعد بعد از جراحی یا لیزر شقاق لازم است بعد از عمل فیبر زیاد مصرف کنید که حجم مدفوع بیشتر شود. مشکل تنگی مقعد شما باید با یک روش مناسب رفع شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  100. محمدحسین گفت:

    سلام خانم دکتر.وقت بخیر.من ۳۰ اردیبهشت امسال عمل هموروئید انجام دادم.شنبه همین هفته هم عمل آبسه آنال انجام دادم.مدفوعم نرم ولی کم کم میاد.میخواستم بدونم من دچار تنگی مقعد هستم یا نه؟

    1. فیبر غذایی را افزایش دهید که حجم مدفوع شما در حد نرمال شود و دچار تنگی مقعد نشوید.

  101. محمدحسین گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر.وقت بخیر.من ۳۰ اردیبهشتوهمل هموروئید انجام دادم.۸ مرداد ما هم عمل آبسه انجام دادم مدفوعم کامل تخلیه نمیشه و در چند مرحله این‌کار صورت میگیره.میخواستم بدونم دلیلش تنگی مقعد هستش؟ و اگر تنگی مقعد دلیلش هست درمان داره یانه؟چون دکتر خودم گفت احتمال برگشت آبسه خیلی زیاده

    1. بیماری شما هنوز کامل درمان نشده است و لازم است مجدد به یک متخصص مراجعه بفرمایید. توصیه می کنم در صورت امکان جراحی مجدد را نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در یک جلسه انجام دهید.

  102. نیلوفر گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من تیر ماه به علت درد و سوزش هنگام دفع به دکتر مراجعه کردم گفتند شقاق دارم در حد دو دقیقه با لیزر عمل کردن اما متاسفانه مشکلم حل نشد و یک ماه بعد به دکتر دیگری مراجعه کردم و گفتند شقاق و بواسیر مزمن دارم و عمل جراحی انجام دادند اما با گذشته یک ماه دیگر هنوز موقع دفع درد دارم با این که مدفوعم باریک و یا شل است. از پماد رکتول و مسهل هم استفاده میکنم. من تهران نیستم باید چه کار کنم؟لطفا راهنمایی کنید. ممنونم…

    1. برای لیزر شقاق به جراحی مراجعه کنید که این جراحی را تضمینی و در یک جلسه انجام می دهند. مصرف فیبر غذایی را افزایش دهید. استفاده از قرص سبزیجات هم می تواند به کاهش اسهال و یبوست و افزایش حجم مدفوع به طور نرمال کمک کند.

  103. شیما گفت:

    دکتر من 34 هفته باردارم و بدلیل تنگی مقعد یک ماه پیش اسفنکتروتومی فیشرکتومی و پروکتوپلاستی شدم
    از قرص سبزیجات هر 8 ساعت و شربت دو قاشق استفاده میکنم هر چتد روز یکبار مدفوعم زیادی حجیم میشه و با اینکه نرمه محل جراحیم کل روز میسوزه
    چه کنم. میترسم عود کنه. درد و خونریزی ندارم هر روز دفع دارم ولی هر چند روز یکبار مدفوعم حجیم میشه و محل جراحیمو میسوزونه میترسم

    1. مقدار قرص و شربت را کاهش دهید. در حدی که حجم مدفوع نرمال شود و در عین حال یبوست هم نگیرید. حجم غذای مصرفی را هم تحت نظر یک متخصص تغذیه کاهش دهید. لازم است هر روز حداقل یک بار دفع مدفوع طبیعی داشته باشید که دچار عارضه تنگی مقعد بعد از جراحی نشوید.

  104. ساناز گفت:

    سلام خانم دکتر آیا تنگی معقدی باعث چاق شدن فرق هم به مرور میشه .چون مثلا هرچند وقت یکبار یبوست میگیره و وزن هم خیلی زود اضافه میکنه گاهی اوقات درد داره

    1. بله تمام این بیماری ها به هم مرتبط هستند. اولین قدم داشتن رژیم غذایی سالم و مراجعه به متخصص برای دریافت دارو و رژیم غذایی است.

  105. محمد گفت:

    سلام وعرض ادب خدمت شما خانم دکتر
    بنده ۲۰ روزپیش جراحی ابسه مقعدی کردم الان چندروزیه دچار درد وسوزش شدید درداخل مقعد دارم طوری که قابل تحمل درهنگام نشستن نیست.ضمنا تنگی مقعدم پیداکردم.ایا میتونه ازاین عمل باشه .ضمنا دکتر پماد لیدوکایین تجویز کرده که هفته اول روزی ۴ مرتبه راحت بیرون روی داشتم الان روزی یه بار اونم بیشتر شل.ودرد درحاشیه زیر شکم احساس میکنم.میخواستم راجه به این مشکل بنده نظر بدین.ایا التهاب روده میتونه باعث این حالت بشه.
    سپاسگزارم

    1. وضعیت شما طبیعی نیست و حتما باید معاینه شوید. اگر از شربت ملین استفاده می کنید مقدار آن را در حدی کاهش دهید که اسهال نشوید چون اسهال و یبوست هر دو به ناحیه مقعد آسیب می رساند. از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر بگیرید. پماد لیدوکایین را هم فقط قبل از اجابت مزاج استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه از این پماد به پوست ناحیه آسیب می رساند.

  106. آرمین گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده 24 سالمه تا حالا سقاق یا بواسیر نداشتم .الان چند روزه وقتی میرم دستشویی مدفوعم باریک شده با این که رژیم غذایی پر فیبری دارم ولی بازم دفع برام سخته یبوست ندارم و مدفوعم شله
    تو اینه خودمو نگاه کردم و متوجه شدم که مقعدم خیلی تنگ و باریک شده دریچه بیرونه باز میشه ولی کانال داخلی باز نمیشه و کیپ کیپه خیلی استرس دارم که نکنه دفع دیر هنگام و کم حجمم در بلن مدت اسیب برسونه ب سلامتیم.تو حالت عادی درد ندارم بجز روز اولی که دچار تنگی شدم. با انگشتم سعی کردم راه رو باز کنم ولی خیلی درد اور بود.اگه با لیزر عمل کنم مقعدم قطرش نرمال میشه و میتونم خودم باز و بسته کنم؟دوره بهبود بعد از لیزر درمانی چند ماه .بعد عمل میتونم بدنسازی کنم؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا با مصرف دارو و تغییر رژیم غذایی بیماری شما درمان می شود. ممکن است به شقاق مقعدی مبتلا شده باشید.

  107. مهرداد گفت:

    سلام چهل و پنج روزی هست که عمل همورویید و فیشر به صورت جراحی و لیزر ..یعنی هم سنتی و هم با لیزر انجام دادم … اما هنوز موقع اجابت مزاج درد و سوزش زیادی حس میکنم دکترم گفت زخم هات هنوز جوش نخوردی ..ویتامین ث … ژل ترمیم کننده زخم و زینک پلاس مصرف میکنم اما بعد از یک هفته هنوز بهبودی حاصل نشده …و چیزی که نگرانم می‌کنه اینه که وقتی عمل کردم یه زائده کنار مقعدم وجود داره که با دست هم حس میشه این زائده از ده یازده روز بعد از عمل که برای اولین بار دست زدم حس شد ولی به نظرم از همون لحظه بعد از عمل کنار بخیه هام بوده …این طبیعیه و خوب میشه ؟

    1. با جراح معالج خود در ارتباط باشید تا بهبودی کامل حاصل شود.

  108. زینب گفت:

    سلام من احساس مدفوع دارپ و چند وقت که به کمک دست اجابت مزاج میکنم فکر کردم عادت شده که دیگه نمیتونم بدون دست مدفوع کنم الان چند روزه که تجابت مزاج نکردم و برای ترک عادت از دست استفاده نمیکنم امروز یه انگشت داخل کردم ببینم چیزی دفع میشه متوجه شدم انگار عضلات جلوی دهانه مقعد گرفته انگار ورم کرده و تا با انگشت باز نکنم مدفوع و حتی گاز معده خارج نمیشه میشه راهنمایی کنید مشکلم چیه و پیش چه دکتری برم

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. روزی 3 بار در لگن آب گرم بنشینید. غذاهای ملین نیز میل کنید. احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید و به دلیل دفع مدفوع با کمک دست عضلات مقعد شما ضعیف هم شده است.

  109. ابل گفت:

    سلام خانم دکتر آیا کسی که یک‌بار دچار پارگی و آسیب دیدگی مقعدی شده است نیاز به لیز درمانی دارد و قابل درمان هست و پس از عمل توانایی جنسی خوبی میتواند داشته باشد

    1. لازم است بیمار معاینه شود. چه قبل و چه بعد از جراحی با لیزر نمی توانید رابطه مقعدی داشته باشید و رابطه جنسی ارتباطی با مقعد بیمار نخواهد داشت.

  110. هایدا گفت:

    سلام آیا با کولونوسکوپی توسط متخصص گوارش میشه تنگی مقعد رو تشخیص داد؟؟ یا اینکه حتما جراح باید معاینه کنه؟؟؟

    1. متخصص گوارش هم می توانند تشخیص بدهند. اگر نیاز به جراحی باشد بهتر است به متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

  111. حدیث گفت:

    سلام خانم دکتر
    من عمل فیستول انجام دادم به روش نخ گذاری الان مدتی هست که وقتی میرم دسشویی ببخشید کلی زور میزنم که عمل دفع انجام بشه و به صورت باریک میاد یک روز دست کردم مقعدم که ببینم چرا دفعم با این که یبوست نیست بد میاد و متوجه شدم وقتی زور میزنم قسمت عمل فیستول ورم می کنه و سفت میشه و جلوی دفع باقی مدفوع می گیره.که من باید یا کلی بشینم زور بزنم که به مراتب ورم و سفتیش اون قسمت عمل بیشتر میشه یا دیگه پاشم کلا.میشه راهنمایی کنین واسه اون سفتی و ورم چکار کنم؟درد نداره فقط موقع دفع سفت و ورم می کنه و احساس می کنم یک توپ کوچیک تو مقعدمه که هم احساس بدی دره هم جلو دفع می گیره.لطفا راهنماییم کنین که راه حل داره؟و اگه ان شاالله راه حل داره مقعد دیگه طبیعی میشه اون سفتی و ورم کلا میره؟ممنون

  112. آریوبرزن گفت:

    با درود بر بانوی فرهیخته خانم دکتر سعادتی که با بردباری پرسش های بیماران وراه های درمان را به روشنی بیان می دارید.
    من نزدیک به 3 هفته است اصفهان کانال رکتوم را بالیزر جراحی نمودم ودر دریا ورطوبت مشغول کار هستم وکمی سوزش دارم ، ورزش نمی کنم واز خوراکی های فیبردار می خورم
    می خواستم بپرسم آیا سوزش طبیعی است وتاچه مدتی ادامه دارد؟
    با سپاس فراوان و بی کران

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. احتمالا زخمی در ناحیه مقعد وجود دارد که لازم است از جراح معالج خود یک کرم ترمیم کننده مناسب دریافت کنید. لباس زیر نخی بپوشید و مراقب باشید به ناحیه جراحی فشار وارد نکنید. اگر به جراح معالج خود دسترسی ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  113. زیبا گفت:

    سلام خانم دکتر ضمن تشکر از توجه شما به سوالات بیماران من ۲۸ سالمه چند سالیس موقع پریود درد مقعد هم دارم آزمایش خون دادم آندومتریوز هم ندارم . بسختی دفع مدفوع دارم با وجودیکه مدفوع سفت نیست . جراح عمومی گفته تنگی مقعد داری و با بیهوشی دیلاتاسیون انجام میده و گفته بدون عوارض و غیر قابل برگشت میباشد نظر جناب عالی چی هست لطفا منو راهنمایی بفرمایین

    1. در دوران قاعدگی نیاز است که آب بیشتری میل کنید. برای درمان شقاق روش های جدیدتر و بهتر هم وجود دارد. عمل دیلاتاسیون عوارض گوناگونی به همراه دارد.

  114. فریبا یعقوبی گفت:

    سلام خانم دکتر من دوهفته پیش پیش شمالیزر همورویید داشتم درد یاخون ریزی ندارم اما مقعدم خیلی تنگ شده ونمیتونم دفع انجام بدم هر بار با زور انجام میشه وبع ش هم سوزش دارم چیکار کنم

    1. حتما مقدار میوه و سبزی مصرفی را افزایش دهید که حجم مدفوع شما زیاد شود. در این صورت دچار تنگی مقعدی نمی شوید.

  115. بتول گفت:

    سلام وخسته نباشید خانم دکتر عزیز بنده سه سال پیش جراحی لیزری شقاق وهموروئید وبنا به فرمایش دکتر تنگی مقعد انجام دادم یکسال که با رنج ودرد به سر بردم بعد از آن هم در فصل های سرد سال اذیت میشدم ولی تابستان امسال وضعیت بهتری داشتم از آبان ماه امسال با یبوستی که داشتم درد مقعدم شروع شده از سمت راست محل برش بود و باعث میشه که اجابت مزاج راحتی نداشته باشم با هر بار واجابت مزاج درد مقعد شروع وحدود ۷و۸ساعت شاید هم بیشتر طول میکشه بانشستن هم درد بیشتر میشود قبلا به مطب شما مراجعه کردم فرمودین جراحی شما موردی ندارد تنگی مقعد داریدضمنا عمل دفع برای هر روز ندارم خواهشمندم راهنمائی بفرمایید باتشکر

    1. اگر در همان روزهای اول مقدار فیبر غذایی را افزایش دهید دچار تنگی مقعد نمی شوید. مجدد به مطب من یا پزشک معالج خود مراجعه بفرمایید.

  116. ## گفت:

    سلام خسته نباشید
    دوماه هست جراحی هموروئید وشقاق انجام دادم
    تو این مدت برای دفع معمولی هم دچار مشکل هستم رژیم غذاییم رو عوض کردم وآب هم زیاد استفاده میکنم اما اگر چند روز شربت ملین استفاده نکنم نمیتونم دفع داشته باشم. فشار دفع رو دارم ولی هیچی دفع نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید

    1. ممکن است بر اثر مصرف زیاد داروهای شیمیایی و ملین باکتری های مفید روده شما کم شده باشد. از یک مکمل غذایی حاوی اکتیو پروبیوتیک استفاده کنید و به یک متخصص تغذیه نیز مراجعه کنید.

  117. عارف گفت:

    من قبلن عمل بواسیر داشتم والان دوباره برگشتن رفتم پیش دکتر میگه بخاطر جراحی قبلی تنگی مقعد شده‌ای پماد داد ولی خوب نشدم الان میگه فلفل وترشی وغیره مصرف نکنید بعد از ۳سال الان وقتی میهمانی میروم وغذاههای فلفل‌دار میخورم خون در مدفوع میاد آیا راه حل هست که عمل کنم آخه بعضی وقتها درد دارم خفیف در ضمن مقعدم به اندازه انگشت وسط دست است بگو چکار کنم ممنون خانم دکتر

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. مصرف غذاهای پرفیبر و داروی مناسب ممکن است کمک کننده باشد. در غیر این صورت جراحی مجدد با لیزر به شما پیشنهاد خواهد شد.

  118. م . اسدی گفت:

    باسلام خانمی ۳۸ ساله هستم حدود ۹ سال پیش جراحی هموروئید داشتم که موجب تنگی مقعد شده ومدام شقاق و یبوست دارم که گاهی اوقات منجر به خونریزی می شود به پزشک جراح هم مراجعه کردم و اعلام کردند که چنانچه مجدد جراحی کنید دچار بی اختیاری خواهید شد لذا مقدار زیادی دارو تجویز کردند اما نتیجه ای حاصل نشد . آیا روشی برای درمان وجود دارد یا خیر؟
    ممنونم که راهنمایی بفرمایید.

    1. لطفا از مطب من وقت ویزیت بگیرید. اگر امکان لیزر شقاق و هموروئید بدون عارضه برای شما وجود داشته باشد این جراحی را برای شما انجام می دهیم.

  119. معین گفت:

    سلام خانم دکتر، من چند ماه پیش شقاق مقعدی گرفتم و بعد از مراجعه به پزشک با مصرف دارو بهتر شدم، اما همچنان در بیشتر مواقع موقع اجابت مزاج اذیتم، جدیدا پیش جراح عمومی کار بلد رفتم و تشخیص دادن که تنگی مقعد دارم و نیاز نیست عمل کنم گفتن چون بیرون زدگی نداری اگه عمل کنی بی اختیاری میگیری، دستور دادن که رژیم غذاییمو تغییر بدم و برام شیاف همورویید و پماد و شربت ملین تجویز کردن که در ده روز استفاده کنم و تاکیدشون روی رژیم غذایی بود و اینکه این داروها در خاطرم باشه که اگه دوباره دیدم مشکلی مثل الانم دارم از همین داروها برای یه مدت مصرف کنم. ممکنه خدایی نکرده بیماری های روده ای مثل کرون یا ای بی اس داشته باشم و میخواستم بپرسم این وضعیت که دارو مصرف کنم حالا برای مدتی رو همیشه باید داشته باشم یا با تغییر رژیم بعد از مدتی دیگه نیازی به دارو ندارم. خیلی هم ترس دارم که یه موقع وضعم بد نشه.

    1. اگر با مصرف یک دوره دارو و تغییر رژیم غذایی وضعیت شما بهتر نشد از مطب من وقت ویزیت بگیرید. ممکن است لازم باشد با لیزر شقاق درمان شما انجام شود.

  120. کامران کریمی اصفهانی گفت:

    سلام دکتر من میخوام برای استخدامی نیروی انتظامی برم میخواستم ببینم من چه یک یا دوسال پیش رابطه‌ای مقعدی داشتم البته با آلت تناسلی نه قابل تشخیص است اصلا برای چی تست مقعدی میگیرن

    1. بررسی سلامت مقعد برای آزمون های استخدامی به این جهت است که بیمار دچار هموروئید و شقاق و دیگر بیماری های مقعد نباشد که حین خدمت دچار مشکل یا عوارض نشود.

  121. رضا گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون از توضیحاتتون
    خانم دکتر من تقریبا سه ساله که این مشکل رو دارم و نمیتونم به خوبی عمل دفع رو انجام بدم و در این سه سال برای دفع از انگشت استفاده میکردم و بدون استفاده از انگشت اصلا قادر به دفع نیستم و به پزشک هم مراجعه نکردم آیا مشکل من چجوری حل میشه.
    باتشکر

    1. با مراجعه به پزشک و دریافت داروی مناسب مشکل شما حل می شود. احتمالا به زخم شقاق مبتلا شده اید. اگر شقاق مزمن شود درمان دارویی امکاپذیر نخواهد بود. مصرف قهوه و چای را هم کاهش دهید.

  122. علی جعفری گفت:

    سللم وقت بخیر خانوم سعادتی من مدت طولانیه که مشکل یبوست دارم و الآن با معاینه تشخیص تنگی مقعد رو دادن خواستم بدونم من با رژیم غذایی میتونم این مشکل رو حل کنم یا باید حتما عمل انجام بشه تا برطرف بشه مشکلم؟
    ممنون میشم جواب منو بدین

  123. Arm.. گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر . من فرد ۲۹ ساله هستم که ۲و۳ سالی میشه از ناحیه بیرون معقد ی تکه حالت گوشت اضافه ب وجود امده و گشادگی معقد دارم . رفتم دکتر دارو تجویز کرد ولی خوب نشدم . اگه لیزر انجام بدم نتیجه میگیرم ؟؟

    1. بله با لیزر پرتوان می توان در یک جلسه مشکلات و بیماری های مقعد را برطرف نمود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  124. علی گفت:

    سلام من مدتیه فیشر دارم و دکتر گفته تنگی مقعدم داری، عایا تنگی مقعد با لیزر امکان پذیره یا عمل جراحی لازمه؟

    1. جراحی تنگی مقعد با لیزر امکانپذیر است. جراحی با لیزر ظریف تر و کم عارضه تر از جراحی با تیغ و کوتر جراحی است.

  125. Marziyeh گفت:

    درمان با قرص و دارو یا طب سنتی هست ؟

    1. بستگی به وسعت بیماری دارد.

  126. الهام گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    من۳۲ سالمه ده روز پیش عمل جراحی باز هموروئید و اسفنکتر داشتم دو روز پیش معاینه شدم و داروهایی که مصرف میکردم (مترونیدازول و استامینوفن) قطع شدن ، الان واسم شیاف دیکلوفناک ۱۰۰ تجویز کردن به همراه ژل کاتژل و گفتن با همین ژل داخل مقعد و ماساژ بدید که دچار چسبندگی نشید ولی متاسفانه نتونستیم ژل و از داروخانه ها پیدا کنیم من شهرستان هستم و دسترسی به پزشکم ندارم امکانش هست راهنمایی کنید به جای این ژل از چه پمادی استفاده کنم ؟ درد شدید و ورم زیاد دارم به حدی که نمیتونم از شیاف تنها استفاده کنم پس زده میشه

    1. غذای پرفیبر مصرف کنید و از شربت ملین نیز به اندازه ای استفاده کنید که یبوست نگیرید و کالیبر مدفوع اندازه طبیعی باشد. من از این ژل برای بیمارانم تجویز نمی کنم.

      1. الهام گفت:

        سلام خانم دکتر ممنون که پاسخگو بودید
        من امروز تلفنی با پزشکم صحبت کردم گفتن اگه از شیاف استفاده نکنم و داخل مقعد و ماساژ ندم تنگی مقعد میگیرم و باید مجدد عمل کنم , ولی من گفتم درد شدید دارم و نمیتونم انجام بدم حتی زمانی که شیاف میزارم پس زده میشه قبول نکردن . تو این ده روز غذاهام پرفیبر بوده و یبوست هم نداشتم ولی الان خیلی ترسیدم امکان داره تنگی کانال مقعد بگیرم ؟ میشه راهنمایی کنید بگید چه کاری انجام بدم یا چه دارویی مصرف کنم ؟

  127. الهام گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون که پاسخگو بودید
    من امروز تلفنی با پزشکم صحبت کردم گفتن اگه از شیاف استفاده نکنم و داخل مقعد و ماساژ ندم تنگی مقعد میگیرم و باید مجدد عمل کنم , ولی من گفتم درد شدید دارم و نمیتونم انجام بدم حتی زمانی که شیاف میزارم پس زده میشه قبول نکردن . تو این ده روز غذاهام پرفیبر بوده و یبوست هم نداشتم ولی الان خیلی ترسیدم امکان داره تنگی کانال مقعد بگیرم ؟ میشه راهنمایی کنید بگید چه کاری انجام بدم یا چه دارویی مصرف کنم ؟

  128. هیوا گفت:

    سلام ، خانم دکتر ببخشید عمل اسفنکتروتومی با لیزر عوارض هم داره ؟ میگن بی اختیاری مدفوع داره ، واسه این من میترسم عمل کنم وگرنه واسه دفع واقعا عذاب میکشم،یعنی واسه دفع سر به دیوار میزنم اونقدر درد دارم، پیش دکترم رفتم میگن باید عمل بشی، ولی من از این بی اختیاری مدفوع میترسم،،32 سالمه و اهل شهرستانم ، ممنون میشم راهنمایی کنید ، چون واقعا عذاب میکشم ، بعضی وقتا فکر خودکشی بسرم میزنه اونقدر درد دارم حین دفع و حتی 3الی 4. ساعت بعد دفع،،، البته 2ساله مرتب قرص سیلاکس(مسهل کنندست) هم میخورم ، قبل اینکه این قرص رو بهم معرفی کنن باید پماد بی حس کننده استفاده میکردم واسه دفع ولی بازم عذاب قبرو میکشیدم، ممنون میشم اگر درمان کنید.

    1. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید که این عمل را بدون عارضه برای شما انجام بدهند. از آنجایی که شهرستان تشریف دارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید. ممکن است با یک دوره داروی قوی نیز مشکل شما حل شود.

  129. تهمینه دلاوری گفت:

    سلام خانم دکتر
    من سال 99 برای رفع بواسیر و شقاق عمل کردم روز بعد از عمل متاسفانه ترومبوز شد و مجددا منو عمل کردن، بعد از اون من دچار تنگی شدید مقعد شدم به طوری که قطر مدفوعم بیشتر از لوله خودکار نمیشه، که اگه بشه خون میاد میسوزه داغون میشم، الان سه ساله دارم عذاب میکشم، پیش ده تا دکتر رفتم تا حالا، ولی جوابی نگرفتم، انواع پماد برای گشاد کردن استفاده کردم از بوژی استفاده کردم ولی هنوزم خیلی تنگه باید چیکار کنم، کمکم کنید تو رو خدا.

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. مقدار فیبر غذایی را هم افزایش دهید یا از مکمل های غذایی سبزیجات و فیبر استفاده کنید.

  130. زهرا کریمی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دوسال پیش عمل شقاق انجام دادم و بعدش مدفوعم بزور و کم حجم دفع می‌شد مراجعه کردم پله دکترم گفت مقعدت تنگ شده مجدد عمل جراحی شدم الان بد از تقریبا سه ماه مدفوعم باریکه دوباره مراجعه کردم به دکترم معاینه کردند گفتند که مقعدم تنگه و گوشت آورده از داخل
    میخاستم ببینم راه حل چیه آیا دوباره باید جراحی بشم اصلا این تنگی مقعد درمان قطعی دارد ؟

    1. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید. مراقبت بعد از عمل و جلوگیری از یبوست و مصرف غذای پرفیبر بسیار مهم است. سعی کنید با مصرف دارو و رعایت رژیم غذایی تحت نظر یک متخصص تغذیه مشکل را رفع کنید.

  131. سام گفت:

    سلام
    من حدود ۳ سال است دچار فیشر و تنگی مقعد هستم. خیلی درد و سوزش و البته کمی هم خارش دارم. یک دکتر پماد داده، یکی گفته بوتاکس بزن، یکی گفته فقط لیزر.
    پمادها و شیافها را خیلی در این مدت مصرف کردم و هیچ فرقی نکرده ام. اما قضیه بوتاکس و لیزر را نمیدانم. اصلا نمیدانم مثلا با انجام لیزر، چه کاری انجام میشود. آیا تکه ای برداشته میشود یا جایی به هم دوخته میشود؟ بوتاکس هم که هیچی نمیدانم.لطفا راهنمایی میکنید. تشکر

    1. بوتاکس به طور موقت عضله را بی انقباض و به نوعی فلج می کند. عوارض مربوط به خود را دارد و ممکن است مجدد عود کند. لیزر شقاق نیز با روش های مختلفی انجام می شود. برای انتخاب بهترین روش درمان به یک متخصص جراحی و لیزر حاذق مراجعه کنید و طبق نظر ایشان پیش بروید.

  132. سجاد گفت:

    سلام زمانی که بدنیا اومدم عارضه مقعد بسته داشتم که عمل کردند الان هم که خیلی وقتها یبوست شدید و درد و تنگی مقعد دارم میخواستم بپرسم به اون عارضه ربطی دارد یا نه ؟ و میشه الان جراحی یا لیزر برای تنگی مقعد کرد یا درمانش چیه ؟ باتشکر

    1. احتمالا به دلیل یبوست دچار زخم شقاق مقعدی و اسپاسم و تنگی مقعد شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر درمان دارویی امکانپذیر نباشد جراحی با لیزر پرتوان پیشنهاد می شود.

  133. مجید جوادپور گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر، بنده 20سال پیش بواسیر داخلی عمل کرده ام که بعداز عمل بزودی دچار تنگی خیلی ناراحت کننده ای شده ام، درطول اینهمه مدت بنده نیمی از عمرم فقط در دستشویی با عذاب گذشته، دیگه مجبور شده ام باشیلنگ آب گرم داخل کانال مقعدبکنم، باز بااین حال بطور کامل تخلیه نمیشه بخصوص درآخر آب کامل خارج نمیشه سعی میکنم باانگشت آب باقیمانده راخارج کنم اونم به این راحتیها خارج نمیشه آنقدرمیشبنم که زانوهام درد گرفته اند، من خواهشمندم بدادم برسید هیچ زندگی نکرده ام از 30سالگیم دچاراین عذابم الآن 50سالمه که عذابش بیشتر شده به هیچ جایی نمیرسم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. با روش های به روز و جدید امکان درمان شما امکانپذیر است.

  134. زینب گفت:

    سلام . من در کودکی هموروئید داشتم به مرور خودش از بین رفت . الان ۴۱ سالمه و دو سالی هست هر از گاهی دچار یبوست و خونریزی از مقعد میشم .
    یه مدت ملین و…استفاده کردم و رژیمم رو رعایت میکنم امابازم اگه یه کم مدفوعم سفت باشه دچار سوزش و خونریزی تو مقعد میشم و احساس میکنم دچار تنگی مقعد شدم .چکار باید بکنم ؟

    1. احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید. علاوه بر مراقبت های خانگی حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و خوددرمانی نکنید.

  135. پری گفت:

    سلام من ۱۳ سال سن دارم و جدیدا شب ها مقعدم منبسط و منقبض میشه و ی سوزشی هم داره چیکار باید بکنم؟

    1. احتمالا به زخم و شقاق مقعدی مبتلا شده اید. اصلاح رژیم غذایی و دریافت داروی مناسب و به جا از یک متخصص اولین قدم برای درمان شقاق است. از آنجایی که زیر 15 سال سن دارید لازم است به متخصص اطفال مراجعه کنید.

  136. علیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر… من به بیماری شقاق مبتلا شدم و بعد از تحمل ۱ماه درد با لیزر عمل کردم ولی الان خوب نشدم و تنگی مقعد هم گرفتم…راهکاری برای درمان بدون جراحی مجدد وجود داره؟

    1. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید که حجم مدفوع روزانه مناسب باشد و از جراح معالج خود داروی مناسب بگیرید.

  137. مریم گفت:

    سلام، من ۳۰ سالمه و به تازگی متوجه شدم که شقاق دارم . دکتر به من قرص سی لاکس داد. میخواستم بپرسم تا کی باید این قرص رو استفاده کرد ؟ اینکه میگن اگه از قرص زیاد استفاده کنی روده تنبل میشه، تا چند تا در هفته میشه استفاده کرد که این اتفاق نیفته؟

    1. این دارو برای یبوست های شدید تجویز می شود و مصرف مداوم آن منجر به تنبلی روده می شود. حتما مشکل یبوست را به طور ریشه ای در نزد متخصص حل کنید.

  138. دنی گفت:

    سلام وقت بخیر آیا تنگی مقعد با کلونوسکوپی مشخص میشه ؟چون کولونوسکوپی انجام دادم و دکتر گفتن مشکلی ندارم ولی همچنان با مصرف ملین و شیاف دفع راحت ندارم

    1. بله مشخص می شود. اگر بعد از کولونوسکوپی زخم شقاق هم تشخیص داده نشده است توصیه می کنم از یک متخصص گوارش دارو بگیرید. ممکن است دچار روده تحریک پذیر شده باشید.

  139. زهرا گفت:

    سلام من ۴۷ سالمه ۵ سال پیش برای هموروئید لیزری عمل کردم اما خوب نشدم همیشه درد و سوزش داشتم یه ماهی هست دچار تنگی مقعد شدم بوتاکس مقعد انجام دادم یه هفته گذشته اما بازم خوب نشدم امکان داره خوب بشم و اینکه یه بار دیگه ممکنه لیزر کنم؟

    1. لیزر هموروئید را نزد یک جراح لیزر ماهر در این زمینه انجام دهید. اگر یبوست و اسهال و علل بروز هموروئید را رفع نکنید بیماری شما بعد از مدتی مجدد از نقطه دیگری از مقعد عود می کند. تنگی مقعد شما احتمالا به دلیل بروز زخم شقاق مقعدی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *