اطلاعات عمومی پزشکی

علت خونریزی مقعدی چیست؟

علل خونریزی مقعدی

اگر هنگام رفتن به دستشویی مقداری خون قرمز روشن تا سیاه را در کاسه دستشویی، دستمال توالت یا مدفوع خود مشاهده می کنید نشانه این است که شما خونریزی مقعدی دارید. خونریزی از مقعد می تواند در نتیجه مشکلات جزئی و خفیف تا مشکلات جدی و حاد مانند سرطان روده بزرگ باشد طبق تحقیقات انجام شده بواسیر یا هموروئید و شقاق و زخم مقعدی شایع ترین علت خونریزی مقعدی است. در متن زیر به بررسی علل عمده خونریزی مقعدی خواهیم پرداخت.

بیماری هایی که باعث خونریزی مقعدی می شوند چیست؟

عمده بیماری هایی که باعث خونریزی مقعدی می شوند هموروئید و شقاق می باشد. اما بسته به این که رنگ خونریزی و مقدار خونریزی چگونه باشد و این که خونریزی با درد یا بدون درد باشد تشخیص بیماری های مختلف دیگر وجود دارد. در ادامه تمام احتمالات علت خونریزی مقعدی را بررسی می کنیم.

بواسیر یا هموروئید

شایع ترین علت خونریزی مقعدی، بواسیر یا تورم رگ های راست روده(بواسیر داخلی) یا مقعد (بواسیر خارجی) است. بواسیر به دلایل مختلفی مانند یبوست مزمن، بلند کردن اجسام سنگین و بارداری اتفاق می افتد. بواسیر یک فوریت پزشکی نیست و اگر علت خونریزی مقعدی بیمار بواسیر یا هموروئید باشد نیاز به مراجعه به متخصص جراحی و دریافت دارو می باشد. به علاوه تغییر رژیم غذایی نیز پیشنهاد می شود.

علت خونریزی مقعدی به دلیل شقاق مقعدی و هموروئید

شقاق مقعدی

شقاق مقعدی شکاف یا پارگی در پوست اطراف مقعد است. این اتفاق زمانی می افتد که دفع مدفوع بیمار دشوار باشد و فشار اضافی حرکات روده باعث می شود پوست اطراف مقعد شکافته شود و در نتیجه خونریزی مقعدی در بیمار رخ دهد. درمان یبوست و یا اسهال و مراجعه به متخصص جراحی برای دریافت دارو و پماد شقاق برای این مواقع پیشنهاد می شود.

بیماری التهابی روده( IBD)

بیماری التهابی روده تورم روده بزرگ یا کوچک است. دو نوع بیماری التهابی روده وجود دارد و شامل بیماری کرون و کولیت ( التهاب روده بزرگ ناشی از کاهش جریان خون) است که در نهایت باعث خونریزی مقعدی می شود. در این مواقع مراجعه به متخصص گوارش و متخصص تغذیه ضروری است.

آبسه مقعدی و فیستول

غدد کوچکی داخل مقعد وجود دارد که به دفع مدفوع کمک می کنند. این غدد می توانند آلوده شده و باعث ایجاد آبسه یا فیستول شوند. آبسه و فیستول مقعدی باعث خونریزی مقعدی می شوند. آبسه مقعدی باید سریعا توسط متخصص جراحی تخلیه و درناژ شود در غیر این صورت مزمن و عود شونده می شود. آبسه و عفونت درمان نشده در نهایت منجر به بروز فیستول مقعدی می شود. لیزر آبسه مقعدی و لیزر فیستول مقعدی بهترین روش درمان این دو بیماری می باشد.

پروکتیت

پروکتیت زمانی اتفاق می افتد که بافت های راست روده ملتهب می شوند و اغلب منجر به درد و خونریزی مقعدی می شوند که می تواند علت خونریزی مقعدی بیمار شود. در این مواقع به متخصص گوارش مراجعه کنید.

عفونت های ویروسی و باکتریایی

عفونت های باکتریایی و ویروسی می توانند باعث التهاب معده و روده بزرگ شوند. به عنوان مثال گاستروانتریت ویروسی است که باعث ایجاد اسهال خونی در فرد می شود.

عفونت های مقاربتی

رابطه جنسی محافظت نشده که ناحیه مقعد را درگیر می کند، می تواند طیف گسترده ای از بیماری های ویروسی و باکتریایی را ایجاد کند و باعث التهاب مقعد و راست روده شود این عوامل میتوانند علت خونریزی مقعدی باشند. گاهی متخصص جراحی و لیزر زگیل تناسلی را علت خونریزی مقعدی تشخیص می دهد. در این مواقع لیزر زگیل تناسلی برای از بین بردن آثار زگیل و درمان خونریزی پیشنهاد می شود.

خونریزی مقعدی بر اثر فشار به مقعد

برخی مواقع بیمار بر اثر یک یبوست سخت و شدید و فشار زیادی که در هنگام دفع تجربه کرده است دچار پارگی جدار مقعد می شود. در مواقع بیمار خون قرمز روشنی را همراه با مدفوع مشاهده می کند. در این مواقع سریعا به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما دارو و پماد مناسب تجویز کند. همچنین نشستن در لگن آب گرم برای 10 دقیقه بعد از هر اجابت مزاج برای کاهش التهاب مقعدی موثر می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

243 دیدگاه برای “علت خونریزی مقعدی چیست؟

  1. الهام گفت:

    سلام من خانم هستم ۴۱ساله و چاق مرتب هر روز میرم دستشویی خون ریزی از معقد دارم و‌خون روشن هست ولی درد ندارم علت چیه ؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه می توان نظر قطعی را اعلام کرد.

  2. طاهره گفت:

    باسلام خدمت دکتر خانم سعادتی.خانمی هستم ۳۵ساله باردارم هفته بیستم.دچار خونریزی مقعد هستم چند روز که کمی یبوست دارم بیشتر شده یک خون روشن هنگام زور زدن هرچند موقع هایی که یبوست هم ندارم کمی خون میده .۴ونیم سال پیش بعد از سزارین دچار یبوست شدید شدم و دچا رشقاق شدم بعد از آن این مشکل بود تا حالا که دکترها میگن هم شقاق هست هم بواسیر.باید عمل بشی ولی چون باردارم نمیشه.باید اشاره کنم من اهل افغانستان هستم دکترهای اینجا اصلا با روشهای جدید آشنایی ندارند حتی نمیدانند لیزر درمانی چیه!با کسانی که عمل کردن مشوره کردم راضی نیستن و دچار بی اختیاری شدن.میخواستم نظر شمارو در این باره بپرسم باتوجه به باردار بودن من و خونریزی که دارم آیا میشه با لیزر مشکلم حل بشه اگه امکانش هست اقدام به آمدن به کشور ایران برای تداوی بکنم واگرنه چکار کنم من تازه نیمی از بارداری رو گذراندم ماههای اصلی و پر جنجال مانده.لطفا لطفا مرا راهنمایی کنید.

    1. سلام در دوران بارداری لیزر یا جراحی شقاق انجام نمی شود. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت برای شما دارو تجویز می شود. درضمن مطالب مربوط به هموروئید در بارداری و شقاق در بارداری را در همین سایت مطالعه کنید و راهکارهای توصیه شده را انجام دهید. توصیه می کنم بعد از بارداری برای لیزر شقاق و هموروئید با لیزر پرتوان و نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر اقدام نمایید. همانطور که می دانید عمل جراحی شقاق وهموروئید با تیغ و کوتر جراحی عوارض گوناگونی دارد و بهتر است از مزایای لیزر سود ببرید.

  3. امیر گفت:

    سلام خانمی هستم ۳۶ ساله یکماه پیش کرونا گرفتم دوهفته بعدش ریه ام آمبولی کرد بستری شدم وخداروشکر بهتر شدم ولی ۵ روز یبوست داشتم به همین خاطر از شیاف بیزاکودیل استفاده کردم موقع کار کردن شکمم یه کم خون اومد الان بعد دوروز بازم خونریزی دارم خون قرمز رنگ و شفاف هست البته قرص انعقاد خون مصرف میکنم و خ‌ونم خیلی شل شده نظر شما چیه در مورد خونریزی

    1. سلام احتمالا دچار شقاق شده اید. از خوددرمانی پرهیز کنید و حتما از یک متخصص دارو دریافت کنید. روزی 10 لیوان آب بنوشید و میوه و سبزیجات میل کنید.

  4. سارا گفت:

    سلام خانم دکتر. من خانمی 36 ساله هستم و سابقه همورویید داشتم از بچگی و همیشه که دچار یبوست میشدم کمی از مقعدم خون میومد. چندوقتی هست که به دلایلی رژیم غذاییم تغییر کرده و مصرف سبزیجاتم کمتر شده درضمن قرص های ضد افسردگی مثل دپاپکس و دوکسپین مصرف میکنم. تو این مدت هر بار که اجابت مزاج دارم خونریزی هم دارم و خونریزیم زیاده تقریبا. در ضمن مدفوعم سفت نیست و فقط اولش کمی سفته. میخواستم نظر شما رو بدونم. البته رنگ مدفوعم کمی روشنتر از قبل شده

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. مصرف سبزیجات را حتما افزایش دهید. هر روز 10 لیوان آب میل کنید. احتمالا علاوه بر هموروئید به شقاق نیز مبتلا شده اید.

  5. ۰ گفت:

    سلام خانم دکتر ، حدودا سه یا چهار روزه وقتی به اطراف مقعد دست میزارم یا دستمالی میزارم خون نسبتا کمرنگی مشاهده میکنم ، درد ندارم اصلا . دفع زیادی هم نداشتم این چند وقت.
    علت چیه؟

    1. ممکن است به هموروئید داخلی مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است هر روز اجابت مزاج نرم داشته باشید و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  6. . گفت:

    سلام خانم دکتر ، حدودا سه یا چهار روزه وقتی به اطراف مقعد دست میزارم یا دستمالی میزارم خون نسبتا کمرنگی مشاهده میکنم ، درد ندارم اصلا . دفع زیادی هم نداشتم این چند وقت.
    علت چیه؟

  7. محمد گفت:

    سلام من۲۰سالمه و گاهی اوقات خونریزی از مقعد دارم بعضی اوقات چند روز یکبار اتفاق میفتد یا چند هفته یکبار و بصورت داعمی نیس و بعد از اتمام دفع متوقف میشه

    1. حتما به یک متخصص مراجعه کنید. احتمالا به شقاق و هموروئید مبتلا می باشید و اگر درمان نشود عوارض گوناگونی به دنبال خواهد داشت. حتما رژیم غذایی سالم و پرفیبر داشته باشید.

  8. علی گفت:

    سلام اقای ۳۹ ساله هستم که متادون مصرف میکنم در واقع یبوست شدید دارم و‌هر بار که معده ام کار میکند خونریزی از مقعد دارم تا حالا رنگ روشن بود الان تیره ، میشه توضیح بدین

    1. به دلیل دارویی که مصرف می کنید بدن شما کم آب می شود و به دنبال آن یبوست و به دنبال آن بیماری شقاق و هموروئید بروز می کند. علاوه بر درمان هموروئید و شقاق لازم است مشکل یبوست را با مصرف آب و فیبر فراوان و کاهش مصرف مواد کافئینه کنترل کنید.

  9. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید،من حدودا ۵ الی ۶ سال پیش هنگام دستشویی رفتن بعد از اینکه یوبوست هم همزمان داشتم بعد از مدفوع چند قطره خون از قسمت بیرونی مقعدم مشاهده کردم،وبعد از مدتی خوب شدم،ولی الان هم بعد از چند روز علائم درد مقعد دستشویی رفتم وهنگام مدفوع دچارخونریزی بیرون از مقعد شدم،که همراه درد زیاد هنگام مدفوع بوده ولی یوبوست ندارم،ولی مهمتر از همه اینه که حدود۸ الی ۹ ساعت درد بعد از مدفوع کردن دارم ومداوم نیست ولی مقطعی به سراغم میاد وخیلی هم شدیده،واذیتم میکنه.بطوری که از دستشویی رفتن دوباره میترسم،لطفا بفرمایید چه کار باید انجام بدم وبیماری من چیه،با سپاس فراوان

    1. به احتمال زیاد مبتلا به شقاق می باشید و باتوجه به این که مدت طولانی بیماری شما درمان نشده است ممکن است زخم شقاق شما عفونی شده باشد. قبل از این که به آبسه مقعدی و دیگر عوارض شقاق مبتلا شوید از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و نسبت به درمان اصولی این بیماری اقدام نمایید. نشستن در لگن آب گرم بعد از هر اجابت مزاج به تسکین موقت درد شما کمک می کند.

  10. علی محمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر خانم دکتر
    من چند وقته درگیر مشکلات گوارشی هستم تقربیا دو سالی آزمایشات زیاد انجام دادم آزمایش کل، آزمایش خون، التهاب روده همشون سالم بود تشخیص سندرم تحریک پذیر دادن،
    ۷ ماه پیش هم آندو و کلونو انجام دادم تشخیص میکروب معده دادن
    ولی هر وقت یبوست میگیرم زور میزنم خون میاد دکتر آنتی همورئید بهتر شدم ولی دو روز پیش رفتم دسشویی حجم مدفوع زیاد بود ی کم خون دیدم ولی شب رفتم با باده روده کل خون قرمز روشن اومد الانم مدفوع میکنم خون قرمز میاد ( رگهای متورم در بیرون از معتقدم هست ولی خودم حس میکنم همورئید داخلی م خون ریزی میکنه)
    ممنونم میشم راهنمایی کنید.

    1. علاوه بر درمان مشکلات گوارشی حتما برای درمان هموروئید و شقاق نیز اقدام نمایید. در غیر این صورت بیماری شما عارضه دار می شود و دچار مشکلات دیگری مثل آبسه و عفونت نیز می شوید.

  11. Zahra گفت:

    سلام من سرم خیلی درد میکرد بعد یوبوست شدم بعد ک رفتم دستشویی دو قطره در مدفوع ام دیدم 16سالمه بنظرتون مشکلم چیه؟؟؟دل ام کمی درد داره

    1. ممکن است بر اثر یبوست مزمن دچار هموروئید و شقاق شده باشید. به یک متخصص مراجعه کنید که بعد از تشخیص دقیق برای شما داروی مناسب تجویز کنند. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و آب زیاد میل کنید و از مصرف قهوه و خوراکی های یبوست زا خودداری کنید.

      1. عبدالرحمن گفت:

        سلام داکتر صاحب.
        مدت چند وقت میشه که از مقعدم خون ریزی دارم رنگ خوش سرخ روشن است گاه گاهی این اتفاق می افتد ولی چند روز میشه چرک هم اضافه شده میشه در قسمت تداوی آن رهنمائی ام کنید. تشکر

        1. ممکن است علاوه بر هموروئید و شقاق به آبسه و فیستول هم مبتلا شده باشید. حتما به یک متخصص جراحی ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

          1. آرمین گفت:

            سلام ۱۷ ساله ام
            یکم از ناحیه مقعد خونریزی دارم و از ناف به پایین تا بالای ناحیه تناسلی درد می گیرد
            دلیلشان می دانید؟

          2. سلام اگر خون قرمز روشن باشد احتمالا شقاق مقعدی است و شاید مشکل یبوست هم دارید که دل درد می گیرید. اما اگر خون تیره باشد می تواند خونریزی از ناحیه های بالاتر مقعد مثل روده باشد.

  12. نمد.. گفت:

    سلام
    من کلا آدم یوبوستی هستم و وقتی میرم دستشویی بعد از دفع مدفوع مقداری خیلی خیلی خیلی کمی خون که یک قطره هم نمیشه ،وقتی با دستمال خودمو پاک میکنم میاد و بعد وقتی دوباره دستمال میزنم اثری نیست و دیگه ادامه ندارم
    این جدیده خیلی نگرانم😥

    1. حتما از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب بگیرید و همزمان برای درمان زخم و خونریزی مقعدی نیز به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما داروی مناسب تجویز کنند. بیمارانی که مبتلا به زخم شقاق و توده هموروئید می باشند دائما مشکل دفع دارند و یبوست آنها نیز بیماری های مقعدی را تشدید می کند.

  13. Has گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر محترم
    من الان نزدیک به چهار سال هست که سالی ۲-۳روز بعد از دفع مدفوع خون ازم میاد کم بدون درد که از پماد استفاده میکردم خوب میشد البته اینم بگم ک قبلا احساس میکردم ک بواسیر یکم بیرون میزد با پماد رفع میشد اما دوباره امسال هم بعد از مدفوع چند روزی هست که بدون درد خون میاد میخاستم ببینم دلیل اینکه سالی چن روز این اتفاق میفته چی هست؟و اینکه قرص روهمورین استفاده کنم خوب هست یا نه باتشکر

    1. لازم است معاینه شوید. احتمالا این وضعیت شما با شروع فصل خشکی و سرما و کم آب شدن بدن همزمان می شود. اگر بیماری شما هموروئید و شقاق باشد بهتر است یک بار داروی مناسب و به جا همراه با رژیم غذایی دریافت کنید تا بیماری شما مزمن و طولانی نشود. این بیماری در طولانی مدت عارضه دار می شود.

  14. . گفت:

    سلام خانم دکتر من الان سه روزه ک دستمال میزارم یا میرم دستشویی خون پرنگی رو میبینم و یبوست هم دارم ..،علت چیه؟و مگه چطور شد که این اتفاق افتاد؟ممنون میشم جواب بدین

    1. مسلما یک مشکل گوارشی است که باید توسط متخصص بررسی شود. خونریزی گوارشی علل مختلف و گسترده ای دارد.

  15. ارس گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر همسرم دو هفته ای هست خونریزی مقعدی داره که خیلیم شدید هست به قدری که دیگه بند نمیاد علت چی هست

    1. فورا به بیمارستان مراجعه کنند. ممکن است عروق ناحیه مقعد یا روده آسیب دیده باشد.

  16. محمد گفت:

    سلام پسر ۱۷ ساله هستم
    دو سال پیش سابقه التهاب روده (کرون و فیستول) شدم
    دارو آمپول سینورا مصرف میکنم
    چن وقتی هست که خونریزی مقعد دارم، و حتی وقتی زور خالی هم میزنم خونریزی میکنم
    کمی دچار اسهال هم شدم
    خون قرمز هست شفاف نه روشن نه تیره
    علتش چیه؟ باید چیکار کنم؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. این خونریزی ممکن است به دلیل فیستول یا شقاق باشد. حتما اسهال را کنترل کنید.

  17. berkesalvator گفت:

    سلام من ۱۸سالمه و خون ریزی موقعت امروز داشتم خون قرمز تیرع رنگ یعنی چه

    1. خون قرمز تیره می تواند نشانه خونریزی از دستگاه گوارش فوقانی و معده باشد. به یک متخصص مراجعه کنید.

  18. Ana گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۴ سالمه و چند ماه ی بار ازم خون میاد ، مدفوع که میکنم باهاش خون هم هست و زیر دلم به شدت درد میکنه ، میشه راهنمایی کنید؟

    1. احتمالا یبوست هم دارید. حتما رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و از یک متخصص داروی مناسب نیز دریافت کنید.

  19. حمید گفت:

    با سلام خدمت شما.چند روزی دچار یبوست شدید شدم و به علت سفتی زیاد هنگام دفع سوزش شدیدی احساس کردم و متاسفانه ۳ روز طول کشید و روز سوم هنگام دفع،خونریزی از مقعد داشتم.لطفا راهنمایی کنید.باتشکر فراوان

    1. علاوه بر این که لازم است از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید حتما یبوست را هم کنترل کنید و بعد از هر دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  20. زززهرا.رحیمیی گفت:

    سلام. و عرض ادب خانمی هستم 32ساله امشب هنگام دستشویی متوجه خونریزی شدید ا ز مقعد شدم. اول فکر کردم دچار اسهال شدم بعد متوجه شدم کلا خون زیاد از مقعدم خارج شده با محتویاتی که نمیدونم مدفوع بود یا چیز دیگه. در ضمن درد هم نداشت.

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید ممکن است به نوعی از هموروئید مبتلا شده باشید.

  21. الهام گفت:

    سلام خسته نباشید
    یبوست هستم و میزنه به دلم

    1. لازم است وضعیت سلامت مقعد بررسی شود. به علاوه رژیم غذایی پرفیبر و نوشیدن آب فراوان به شما توصیه می شود. با متخصص تغذیه نیز مشورت کنید.

  22. حسن گفت:

    سلام وقت بخیر بنده شقاق داشتم اما بعد درمان شقاق به علت خارش زیاد واستفاده از پودر نظافتی مقعد زخم شده الان هنگام دفع سوزش شدید وخونریزی همراه دارم واز پماد بتامتازون وکالامین نارژ۸ باهم مخلوط میکنم واطاف مقعد وداخل مقعد می زنم طبق نظر دکتر اما موضوع دفع دچار سوزش وخونریزی هستم چیکار باید بکنم ممنون

    1. به مصرف داروها طبق نظر پزشک معالج ادامه دهید. اگر بهبودی حاصل نشد از پزشک معالج خود داروی قوی تر دریافت کنید. نشستن در لگن آب گرم با مقدار بسیار کمی بتادین به شما کمک می کند.

  23. خورشیدی گفت:

    سلام خسته نباشیدهمسرم حدود یک هفته میشه خون ریزی مقعدی داره با مدفوع قاطی نیست به طور جداگانه وقتی مقعداجمع می‌کنه به صورت زیاد ازمقعدخارج میشه آزمایش دادن گفتن عفونت است وانگل در روده داره به خاطر خوردن آب آلوده است وچندروزه دارو مصرف می‌کنه ولی تاثیری نداره لطفا راهنمایی کنید

    1. احتمالا به بافت مقعد نیز آسیب رسیده است. از مطب وقت ویزیت بگیرید و آزمایش های ایشان را هم همراه بیاورید.

  24. لونا گفت:

    سلام دختری ۱۸ ساله هستم ، چند ماهی هست که یبوست و درد به هنگام دفع و خونریزی دارم! خون رنگ روشن هست و بسته به مقدار و سفتی مدفوع خونریزی بیشتر می شود! آیا مشکل جدی است؟

    1. بله مشکل جدی است. احتمالا به شقاق مقعدی مبتلا شده اید و اگر پی گیری و درمان نکنید به عوارض دیگر شقاق مثل هموروئید و آبسه مقعدی نیز مبتلا خواهید شد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و رژیم غذایی خود را نیز اصلاح نمایید.

  25. roya گفت:

    من چند روزه درد و سوزش بسیار شدیدی در مقعدم داشتم واین چند روز هنگام دفع خون ریزی و لخته مشاهده میکنم و همراه با درد کشنده و سوزش که مانع دفع میشه انقدر درد شدید دارم همراه با خون که حتی نمیتونم دفع مزاح انجام بدم…. این بیماری چیه میشه لطفا جواب بدید ممنون میشم.

    1. ممکن است به هموروئید ترومبوزه و حتی آبسه مقعدی مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  26. عاطفه گفت:

    سلام دخترم 15سالمه معذرت میخام موقع دفع مدفوع خون تقریبا کمرنگ رو میبینم علتش چی می‌تونه باشه و اینکه خطرناکه؟

    1. ممکن است به دلیل یبوست و یا دفع مدفوع غیر طبیعی دچار شقاق و هموروئید شده باشید. این بیماری خطرناک نیست اما لازم است درمان شود که دچار عوارض خطرناک نشوید. حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  27. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر….من یبوست دارم ولی نه زیاد بستگی به غذام داره…اما دوسه روزی میشه بعد از دفع مدفوع خون روشن و قرمزی آخر مدفوم دفع میشه….بعد یه کم هم سوزش دارم ….ممنون میشم راهنمایی کنید…

    1. احتمالا به شقاق مقعدی مبتلا شده اید. علاوه بر اصلاح رژیم غذایی از یک متخصص داروی مناسب نیز دریافت کنید. درضمن بعد از هر دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب گرم نیز بنشینید.

  28. Kiana گفت:

    سلام خسته نباشید
    من از اول تا حالا مشکل یبوست دارم و الان یک ماه و نیمه که سزارین کردم یه هفته بود که موقع مدفوع مقعدم درد میگرف الان دو روزه که موقع دسشویی به شدتتت درد دارم جوری که گریه میکنم و موقع دسشویی از مقعدم خونریزی دارم دور مقعدم خیلی قرمز شده و یه چیزی اندازه ماش از مقعدم زده بیرون چیکار کنم مشکلم چیه؟؟ ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. احتمالا به شقاق مقعدی مبتلا شده اید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید. ممکن است نیاز به لیزر شقاق داشته باشید.

  29. Masoumeh گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من دختری ۲۷ ساله هستم که بعد از اجابت مزاج معمولا درد و خارش مقعد دارم و بعضی موقع ها هم هنگام اجابت مزاج مقعد تیر می کشد مانع آمدن مدفوع می شود . وقتی هم به مدت طولانی روی صندلی می نشینم مقعد خونریزی می کند .خیلی ممنون میشم که راهنماییم کنید خیلی نگرانم

    1. ممکن است به هموروئید داخلی مبتلا شده باشید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و داروی مناسب دریافت کنید. اصلاح رژیم غذایی نیز فراموش نشود.

  30. علی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من ۳۲ سالم هستش … وقتی رفتم دستشو بجای مدفوع خون زیادی ازم رفت فقط یک بار این اتفاق افتاد ولی خیلی خیلی ازم خون آمد و هیچ دردی نداشتم

    1. احتمالا هموروئید ترومبوزه داخلی بوده است که ترکیده است. همچنین می تواند خونریزی گوارشی از هر نقطه دیگری باشد که با کولونوسکپی مشخص خواهد شد. جهت درمان به یک متخصص مراجعه بفرمایید و منتظر علائم بعدی نباشید.

      1. رسول گفت:

        سلام وقت بخیر خانم من امروز رفتم سرویس خون ریزی مقعد داشتم بعدش خیلی سوزش بیشتر شد نمیشه تحمل کرد لطفا راهنماییم کنی ممنون

        1. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  31. M.k گفت:

    سلام. خانم ۵۰ ساله هستم جدیدا بعد از دفع مدفوع خونریزی شفاف به همراه سوزش دارم .لطفا راهنمایی فرمایید

    1. احتمالا شقاق می باشد. از مطب من یا یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

    2. آرش گفت:

      سلام اقا هستم ۳۰ سالمه که ۷ ساله درگیرمشکلات روده شدم ۵ بار کلونوسکوپی شدم ولی هیچ چیزی رو پیدا نکردن و ی بااوسیر کوچک در خروجی مقعدم هست و یبوست شدید دارم وقتی سرویس میرم بعد اجابت ی قطره خون میاد و وزنم هم کمتر میشه میشه راهنمایی کنید واقعا دیگ دکتر نمونده که نرم

      1. مشکل یبوست و هموروئید را حل کنید مشکل خونریزی مقعدی شما حل می شود. برای درمان یبوست ابتدا از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. برای درمان هموروئید همزمان با درمان یبوست اقدام نمایید و از مطب من هم می توانید وقت ویزیت بگیرید.

  32. امیر گفت:

    سلام
    پسر ۱۷ ساله هستم
    گاهی اوقات وقتی زور خالی هم میزنم خونریزی میشه از مقعدم و در ناحیه سمت چپ در داخل مقعد(روده) یک درد کمی هم دارم‌. یکی دوماهی هست اینطوری شدم‌.
    خون رنگ قرمز هست و انگار تازه هم هست‌. درد هم در نواحی نزدیک به مقعد هست
    البته درد خیلی مشکل ساز نیست ولی این خونریزی خیلی برام مشکله
    باید چه کار کنم؟؟

    1. مسلما مشکل ساز است و باید برای درمان به یک متخصص مراجعه کنید. احتمالا به هموروئید ترومبوزه مبتلا شده اید.

  33. کوثر گفت:

    سلام منبعداززایمانم تقریباسه ماهه هم یبوست دارم هم خون ریزی بعدازمدفوع دردشدیدی هنگام مدفوع وخون زیادروشنی میادیه چندروزقطع میشه ولی بازدوباره شروع میشه نمیدونم علتش چیه ودرمانش چطوره لطفاراهنمایی کنید.

    1. احتمالا به شقاق و هموروئید مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  34. بهار گفت:

    سلام آقایی هستم 35ساله مجردم وزیاد سر پا هستم به علت کارم .مدتی است که دچار خونریزی بعد از دفع شده ام خون به صورت قطره قطره و زیاد است .
    یه هفته بهتر بودم اما الان دوباره دچار شده ام با اینکه هیچ تغییر در روند زندگی و موادغذایی ایجاد نشده است .اب هم مصرف میکنم و اکنون که در ماه مبارک رمضان هستیم بعد از افطار اب میخورم .دارم کلافه میشم .درد هم ندارم .چه دلیلی دارد؟

    1. شما نباید روزه بگیرید و در طول روز آب زیاد میل کنید. به علاوه از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  35. رحمان گفت:

    سلام شخصی هستم ۳۶ ساله.بنده پارسال به مدت یک هفته هنگام سرویس رفتن خونریزی داشتم. یوبوست نیستم و راحت سرویس بهداشتی میرم.خونریزی بنده قطره ای و به رنگ تیره هست. بعد از سرویس پهلو سمت چپم یکم درد می‌گرفت.امروز دوباره همین اتفاق برام افتاده.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. حتما به یک متخصص جراح گوارش مراجعه کنید و ممکن است نیاز به کولونوسکوپی یا سی تی اسکن هم داشته باشید.

  36. م.م گفت:

    سلام دکتر عزیز
    من خانومی 50ساله هستم امروز صبح دوبار رفتم دستشویی بعد از مدفوع خون چکید بعد اون هم رفتم حموم فقط خالی خون اومد ولی فقط قبل اینکه برم دستشویی یکم شکم درد داشتم ولی بعد از دستشویی درد شکمم افتاد .خون هم میاد هیچ دردی ندارم .الانم دوبار رفتم دستشویی دیگه خون نیومد.میشه لطف کنید بگید مشکل از چیه

    1. ممکن است هموروئید ترومبوزه باشد اما اگر خون تیره است ممکن است مشکل حادتری وجود داشته باشد و نیاز به تجویز آزمایش های تشخیصی دارد. از یک متخصص فورا وقت ویزیت بگیرید.

  37. شیدا گفت:

    سلام خانم دکتر من چهار ماهه زایمان سزارین کردم و مدتی دچار یبوست شدید شدم تا اینکه یک بار موقع دفع درد زیادی متحمل شدم الان هنگام دفع درد بسیار به همراه خونریزی دارم و چون شیر میدم دارویی هست که استفاده کنم

    1. بله برای مادران شیرده داروهای مناسبی برای تجویز وجود دارد. بعد از ویزیت بیمار و تشخیص دقیق بیماری داروی مناسب تجویز خواهد شد.

  38. احمد گفت:

    با سلام پسرم ۳۴ ساله. خارش مقعدی شدید دارم‌ و هنگام خارش چند قطره خون میاد. دلیلش چیه؟
    باتشکر از شما

    1. احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  39. فرد زاده گفت:

    سلام دکتر من ه چند از گاهی دچار خونریزی میشم مثلا هر ۳ .۴ ماه یکبار و بعدش خبری نمیشه اکثرا رنگ خون روشن و شفافه و بعضا عم با مدفوع ترکیب و تیرست ولی احساس درد نمیکنم تو روده و مقعد ۲ ساله مشکل رفلکس و هلیکو باکتر معده ام و نوپازا۴۰ مصرف میکنم روزی ۲ بار میخاستم ببینم چی میت نه باشه چون شهر ما دکتر گوارش نیست میخاستم شما راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. احتمالا علاوه بر مشکلات گوارشی دچار شقاق هم شده اید. برای مشکل شقاق از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  40. کاربر بی نام گفت:

    سلام وقتتون بخیر من 22 سالمه خانم مجرد هستم درد یا یبوست ندارم از پریروز همراه مدفوعم یه مایع ژله ای مثل ترشح به رنگ قهوه ای روشن خارج میشه که داخلش خون هم هست یه مرتبه دیدم خون داخلش امروز از صب 4بار دفع انجام دادم که بار اخر همراه خون بوده ولی دیروز پریروز عادی بود یکی دوبار رفتمو ولی همراه با خون کم.

    1. اگر خون قرمز روشن باشد ممکن است بر اثر شقاق یا هموروئید و فیستول در ناحیه مقعد باشد. اگر این خون و ترشحات تیره است نشانه خونریزی گوارشی از نواحی فوقانی تر است. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

      1. هستی گفت:

        سلام وقت بخیر من چندروزی هست ناحیه مقعد خارش داره و هنگام مدوفع سوزش دارم و مدوفع با فشار و زور دفع میشه یکبار به مقدار کم خون قرمز رقیق بعد از دفع دیدم و الان داخل مقعد زخم میبینم و به نظرم قسمت بالای مقعد از داخل یکمی ورم کرده شبیه توده میبینم اینا میتونه برای چی باشه؟

        1. احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید و احتمال عفونی شدن زخم شما بالاست.

  41. محمد امینی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    خانم دکتر من جوانی ۲۷ ساله هستم و دچار خون ریزی مقعدی از وقتی که متوجه این موضوع شدم تقریباً ۸ یا ۹ سالی میگذره و اینکه خون ریزی من هر چند سال درمیان پیش می آید. بار اول و دوم با درد هنگام خارج کردن مدفوع بود ولی چند باری دیگه و به تازگی بدون درد است رنگ خون ریزی هم قرمز روشن است.تا میام به دکتر مراجعه بکنم خون ریزی متوقف میشه انگار نه انگار چند سال بعد دوباره پیدا میشه.الان من چیکار بکنم.؟

    1. منتظر خونریزی بعدی نباشید. ممکن است نیاز باشد برای شما کولونوسکوپی تجویز شود. حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

      1. محمد امینی گفت:

        این یادم رفته بود که بگم تازه کی ها خارش هم پیدا کردم.و این کولونوسکوپی چیه؟

  42. Soda گفت:

    سلام خسته نباشید خانومی ۲۵ ساله هستم که چند وقته یعنی نزدیک چند ماهه که واسه بیرون روی مشکل دارم و با شربت یا خیلی به سختی بیرون روی دارم یبوست خیلی بدی دارم و هنگام مدفوع کردن همراه با درد و خون خیلی رقیق هستش احساس میکنم یخورده گوشت از مقعد بیرون زده و واقعا خیلی درد دارم ینی شده یک هفته هم شکمم کار نکرده خیلی وقته که حتی برنج یا بعضی وقتا شده غذا نمیخورم چون یبوست خیلی بدی دارم خواهش میکنم ازتون راهنمایی کنید منو

    1. در مواقعی که بیمار دچار بیماری های مقعدی مثل هموروئید و شقاق است امکان کنترل یبوست بسیار سخت خواهد بود. بنابراین علاوه بر اصلاح رژیم غذایی از یک متخصص برای درمان هموروئید و شقاق نیز مشورت بگیرید. ممکن است نیاز به جراحی یا لیزر هموروئید داشته باشید.

  43. شیما گفت:

    باسلام و خسته نباشید دختری هستم 21ساله، حدودا نزدیک به یک ماه و نیم دوماه هست که خونریزی مقعدی دارم که البته همراه با دستشویی خونی مشاهده نمیشه ولی دائم لباسم خونی میشه
    میشه بگین به چه دلیل هست؟!!!

    1. خون قرمز روشن نشانه خونریز از ناحیه ابتدای مقعد است. اگر خونریزی تیره است می تواند نشانه خونریزی از روده و نواحی بالاتر دستگاه گوارش باشد.

  44. دیانا گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و چند ماه پیش وقتی میرفتم دستشویی همراه مدفوع خون روشن قرمز میومد و من پیگیری نکردم و خودش خوب شد فکر کردم چیز مهمی نیست ولی متاسفانه الان چندروزه دوباره همونجوری شده و هر وقت شکمم کار میکنه که سفته خون میاد و بعدش یه کم درد داره علتش چیه

    1. احتمالا به شقاق مقعدی مبتلا شده اید و اگر پی گیری و درمان نشود به عوارضی مثل هموروئید و آبسه مقعدی نیز مبتلا می شوید.

  45. مری گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه الان یکی دوسالی میشه که میرم دستشویی همراه مدفوع خون میاد الان دو روزه ک خون خیلی زیاد میاد زیر دلمم درد میکنه

    1. حتما از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  46. سوگل گفت:

    با سلام من 36ساله هستم حدود دوسال پیش تشخیص کولیت روده داده دکترم فقط گاهی اوقات وقتی مدفوعم سفت میشه چند قطره خون شفاف در کاسه توالت یا همراه مدفوعم میبینم هیچ گونه علائم دیگری ندارم به این دلیل که هیچ علائمی ندارم روزی فقط یک قرص مزالازین مصرف میکنم ممکنه تشخیص اشتباه باشه

    1. بهتر است بعد از دو سال یک کولونوسکوپی برای شما انجام شود. به خصوص اگر قبلا علائم خونریزی نداشتید و در حال حاضر این علائم جدید باشد.

  47. زیبا گفت:

    سلام ببخشید دختر من خونریزی مقعدی داره که رنگش قرمزه نمیدونم بخاطر چیه مثل خون پریودی هستش ونگران شدم میشه سوال منم جواب بدید

    1. ممکن است خونریزی از روده یا معده باشد. به یک متخصص مراجعه کنید که برای ایشان کولونوسکوپی تجویز شود. اگر خون به رنگ قرمز روشن و زیاد است احتمال هموروئید ترومبوزه نیز وجود دارد.

    2. مهدی گفت:

      سلام من مهدی هستم پسر هستم و ۱۴ ساله اسهال شدید دارم و هر بار دو بند انگشت خون ریزی دارم و خون روشن است و بدون درد فقط بالای مخرج من درد شدید دارد برای درمان چکار کنم

      1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. حتما سیب و غذای پرفیبر هر روز مصرف کنید و علت اسهال هم باید رفع شود.

  48. ماهک گفت:

    سلام خانم دکتر خانم هستم17 ساله مدتیه که دچار یبوست شدم دارو های مختلفتی استفاده کردم همشون بعد از یک هفته دیگه روم تاثیر نداشتن رفتم دکتر گفتن پرز های رودت از بین رفته و رودت تنبل شده برام دارویی تجویز نکرد الان دو هفته از دکتر رفتنم میگذره فقط بهم گفتن سبزیجان بخور منم رعایت کردم ولی امروز موقع دفع خون ریزی داشتم اما هیچ دردی نداشتم میگن اگه خون تیره باشه مشکل جدی ایی هست اما خون من روشن بود باید چیکار کنم؟

    1. احتمالا به دلیل یبوست مزمن دچار شقاق مقعدی شده اید. از مطب من وقت ویزیت بگیرید. برای شقاق دارو تجویز می شود. همچنین از متخصص تغذیه مطب می توانید رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

  49. شاپور گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر خانمی هستم متاهل 20 ساله در دوران قاعدگی دچار این درد شدید شدم نه دخول داشتم ن پرهیز غذایی کردم فقط یه مقدار خون از مقعد فقط برای یکبار خارج شد و الان من یک هفته است درد میکشم لطفا راهنمایی کنید

    1. احتمالا به هموروئید ترومبوزه و یا شقاق مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. در دوران قاعدگی آب بیشتری بنوشید که دچار یبوست و عوارض مربوط به آن نشوید.

  50. روژینا گفت:

    سلام ببخشید من یه سعال داشتم خیلی ممنون میشم جوابمو بدید من دختره ۲۰ ساله هستم وه چند ساله خون ریزی دارم اولش رفتم دکتر گفتن بیوه سیری نیست باید بری رودتو معاینه کنن بهم یه داروی دادن که معدمو شستو شو بده من نتونستم رمانو تموم کنم فرداش رفتم دکتر اونا گفتن هنوز رودت کسیفه بعد ازون نرفتم دکتر تقریبا یک سال خبری از خون ریزی نبوود الان چند روزه دوباره شروع شده آخرین بار که رفتم به شدت خیلی خیلی زیادی خون ریزی کردم که آولش یه تیکه بزر مثل غده آمد بیرون بعد خون خیلی زیاد ازم اومد اصلانم درد نداشتم ولی خیلی ترسیدم احساس میکنم سرتان روده دارم لطفا جواب بدید ممنون میشم 😭

    1. حتما برای کولونوسکوپی مراجعه کنید.

  51. مهدى گفت:

    سلام من ٥٢ سال دارم ومدت يك هفتس هرروز بعدازدفع خون ريزي دارم طى آزمايش تري گليسريد ٢٧٢ وsgptهم ٥٠شده وفشارخونم دوسه سالي هست كه ١٤روى حدود هشت ونيم ٩هست وازمايش قبلي كه شش ماه پيش دادم sgpt٢٣ بودوالان سوالم اينه آياامكان داره اين خون ريزى كه خون شفاف هم هست براثرفيبروزكبدى باشه يانه همون هموروييدداخليه؟
    ممنونم

    1. معمولا خونریزی به رنگ روشن مربوط به ناحیه مقعد است و ارتباطی با دستگاه گوارش فوقانی و قسمت های بالاتر از روده بزرگ ندارد. احتمالا به شقاق و هموروئید مبتلا می باشید.

  52. مجید گفت:

    سلام من آقا26ساله هستم عمل معده انجام داده‌ام 5روز از عمل جراحی گذشته آمدم خانه هنوزم از مقعدم خون میاد شکمم حالت کرامپی داره

    1. وضعیت شما طبیعی است. طبق دستور پزشک معالج عمل کنید. اگر خونریزی شما شدید شد حتما به طور اورژانسی به پزشک خود یا بیمارستان مراجعه بفرمایید.

  53. نیما گفت:

    سلام خانم دکتر بنده ۲۱ سالمه وقتی میرم سرویس میبینم خون خشک شده تو شورتم هست نمیدونم از چیه

    1. ممکن است این خونریزی از جوش یا کیست های ایجاد شده در این ناحیه یا حتی خونریزی از مقعد باشد. از مطب من می توانید وقت ویزیت بگیرید.

  54. مبینا احمدی گفت:

    سلام. دختری ۱۹ ساله هستم و دوبار هستش که از مقعدم خون میاد دفه اول خیلی کم بود ولی بعد سه چهار روز دوباره خون شدید تر شد اصلا هم دردی ندارم یبوست هم نیستم ، خیلی نگرانم از چی میتونه باشه ؟! ممنون که پاسخ میدین .

    1. احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و منتظر علائم درد و دیگر عوارض هموروئید نباشید.

  55. بهرام گفت:

    سلام خانوم دکتر پسری 14 ساله هستم و خون ریزی مقعد دارم و اصلا دردی حس نمیکنم علتش چیه ؟

    1. ممکن است هموروئید داخلی باشد. حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. آب زیاد بنوشید.

  56. Hasti گفت:

    من 18سالمه و با دوس پسرم رابطه ازپشت داشتیم اما فرداش دیدم بدون اینکه درد داشته باشم خون ریزی عین خون پریودی بوده ایا نیاز به دکتر هس؟ یا امکان باردار شدن؟

    1. بله حتما به یک پزشک مراجعه کنید. احتمالا به هموروئید ترومبوزه داخلی مبتلا شده اید و نیاز به درمان تخصصی دارد.

  57. نیما گفت:

    سلام وخسته نباشی خانم کارشناس . ببخشید من بر اثر رابطه از پست دچار خون ریزی بدون درد هنگام رفتن به دسشویی شدم راهکارتون چیه راهنمایی کنید ممنون

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید که بعد از تشخیص دقیق برای شما دارو تجویز شود. ممکن از داخل مقعد بریدگی و شقاق ایجاد شده باشد یا هموروئید داخلی باشد.

  58. عسل گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چند وقته که دچار یوبوست شدم اما سه روزه که از مقعدم خون میاد و سوزش و دردم بیشتر شده
    امروز از پماد آنتی هموروئید و قرص سیلاکس استفاده کردم دیگ باید چیکار کنم تا خوب شه و علتش چیه؟

    1. به هیچ عنوان داروهای مختلف را روی این ناحیه تست نکنید و ممکن است آسیب بیشتری به بافت ناحیه وارد کنید. از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و فیبر غذایی و آب مصرفی را افزایش دهید. بعد از هر دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب ولرم بنشینید.

  59. رضایی گفت:

    سلام همسر من 22 سالشه چند روزه از مقعدش خون میاد امروز هم تعداد دفعات بیشتر شده هم لخته خون میاد میخواستم ببینم علتش چی ممکنه باشه

    1. حتما به متخصص مراجعه کنید و مشکل را جدی بگیرید. اگر خونریزی شدید است به اورژانس مراجعه کنید.

  60. باران گفت:

    خانم ۵۵ساله هستم و سالهاست ریفلاکس دارم و دارو مصرف میکنم ، پارسال اردیبهشت ماه یکبار خونریزی مقعدی داشتم و دیگه تکرار نشد تا امسال خرداد ماه باز یکبار فقط خونریزی مقعدی داشتم هیچ درد یا یبوست هم نداشتم و به هیچ وجه سکس آنال هم نداشتم ، با سپاس

    1. منتظر خونریزی و درد نباشید و حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  61. شهریار گفت:

    سلام و احترام
    من روزانه تعدادی داروی اعصاب مثل لیتیوم و الانزاپین و … مصرف میکنم .
    مدتی است زمان مدفوع ، مقداری خون رقیق مشاهده میکنم .
    علت چه می‌تواند باشد ؟
    ممنون از پاسخگویی شما دکتر عزیز

    1. ممکن است دچار شقاق و هموروئید شده باشید. خوددرمانی نکنید و از مطب من یا یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. حتما روزانه 10 لیوان آب بنوشید.

  62. ترنم گفت:

    سلام وقت بخیر
    من خانم 38 ساله هستم. دو سال قبل شقاق داشتم که بعد از ایجاد دو تا ضایعه کوچک اطراف مقعد خوب شد. دو مرتبه بعد از تزریق سفتریاکسون تو مدفوع خون دیدم و الان گاهی اوقات بعد از دفع خون قرمز روشن میبینم که یک بار هست و مثلا تا یک ماه دیگه نیست. در حالیکه درد یا يبوست هم نداشتم. دلیلش چی میتونه باشه؟

    1. احتمالا مبتلا به شقاق مقعدی شده اید. حتما از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و داروهای مختلف را تست نکنید. حتما روزی 10 لیوان آب بنوشید.

  63. زهرا گفت:

    سلام
    چند روزه که خونریزی مقعدی دارم، حتی اگه دفع مدفوع هم نداشته باشم خونریزی دارم
    چه کنم؟

    1. اگر خونریزی شما در روز بیشتر از یک لیوان است فورا به اورژانس مراجعه کنید. اما اگر خونریزی قطره قطره است از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه تشخیص دقیق اعلام می شود.

  64. مهران گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر
    من ی پسر۱۸ساله هستم تقریبا دوالی سه روزه خون ریزی معقدی دارم هیچ دردی هم احساس نمیکنم

    1. احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید از یک متخصص یا مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  65. حسین گفت:

    سلام ببخشید خانم دکتر من بعد از اجابت از مقعدم خون میاد البته بعضی مواقع علتشو میخاستم بدونم

    1. معمولا به دلیل هموروئید و شقاق است. خونریزی شقاق معمولا با احساس سوزش همراه است اما خونریزی هموروئید بدون درد و سوزش هم امکانپذیر است. ممکن است همراه با خارش یا احساس توده نیز باشد.

  66. هما گفت:

    سلام و عرض ادب
    من 41 سالمه که توی این چند سال یبوست داشتم ولی مشکلی برام پیش نیومده بود الان تقریبا چند روزی هست که پشتم درد میکنه و ببخشید امروز بعد از سرویس زمانی که از دستمال کاغذی استفاده کردم دستمال خونی شد پشتم کمی حالت توده های ریز بیرون زده که از اونها خون میاد الان واقعا ترسیدم و نمیدونم باید چیکار کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. به احتمال زیاد هموروئید داخلی داشتید و متوجه آن نشدید و در حال حاضر هموروئید شما عارضه دار شده است. اگر به موقع مراجعه کنید درمان هموروئید داخلی با دارو و اصلاح رژیم غذایی امکانپذیر است.

  67. مصیب گفت:

    سلام من چند ساله متادون مصرف میکنم تقریبا یه ماه پیش توی مدفوع خونریزی زیاد دیدم بدون درد الان هم دوبار بع مدت ها بازم دیدم خون روشن و بدون درد بعد مدفوع هم قطع میشه میشه راهنماییم بکنید؟

    1. استفاده از مواد مخدر منجر به کاهش آب بدن و در نهایت خشکی مدفوع و یبوست می شود. احتمالا به هموروئید داخلی و شقاق مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. حتما آب زیاد بنوشید و میوه و سبزی زیاد مصرف کنید. بهتر است چای و قهوه مصرف نکنید.

  68. آرز گفت:

    سلام من خانم هستم من 14 ساله هستم یبوست ندارم و…
    فقط هنگام دستشویی رفتن موقع مدفوع کمی خونریزی مقعری دارم الان دو یا سه روزه

    1. اگر خون قرمز روشن است لطفا از مطب من وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید.

  69. اسرا گفت:

    سلام وقت بخیر‌ من چندروزی هست که دچار خارش مقعد شدم و امروز خون کم رنگ مشاهده کردم. میتونم دلیلشو بدونم

    1. خونریزی همراه با خارش معمولا نشانه هموروئید داخلی است.

  70. رویا گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه امروز موقع دسشویی رفتم
    و مدفوع با فشار خیلی زیاد کمی خون ریزی داشتم ولی درد نداشتم خون هم رنگ روشن داشت دلیلش چیه ممنون میشم بگید

    1. به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و یبوست و اسهال را کنترل کنید.

  71. بهزاد گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    پسری ۲۲ ساله هستم ۱ سال هست که متادون مصرف میکنم و یبوست شدید دارم تقریبا ۱ ماه هست که از مدفوع خون می‌آید اصلا درد نداره،اکثر وقت ها خون روشن ولی ۲ بار هم خون تیره و قیر مانند با مدفوعم بیرون می‌آمد و در این مدت خیلی بی حال حوصله شدم که فکر کنم از کم خونی باشد،گفتم ازتون مشورت بگیرم خیلی ممنون

    1. با توجه به این که از قرص متادون استفاده می کنید ممکن است به دستگاه گوارش شما آسیب جدی وارد شده باشد. به خصوص اگر مصرف آب شما کم است. به طور اورژانسی به بیمارستان فوق تخصصی مراجعه کنید.

  72. امیر گفت:

    سلام خانم سعادتی عزیز بنده آقا هستم ۳۵ ساله و تقریبا ۱۰ ۱۲سال پیش یکی ۲ بار بعد از مدفوع خون دیدم که خوب شدم و زیاد هم جدی نگرفتم تا همین ۴ سال پیش که بازهم دیدم چندروزی باز خوب شد و بیخیالش شدم تا ۱ سال پیش که ۱۰ ال ۱۵ روز خون خیلی کم و روشن میدیدم مقطعی هست دوباره خوب شدم الان دیگه خیلی شدید شده خون روشن نیست کدر و مایل به سیاه و لخته لخته هم میشه گاهی اوقات که دیگه رفتم متخصص گوارش و امروز نوبت کولونوسکوپی دارم نه درد مقعد دارم نه معده ولی بعد از مدفوع خیلی کم سوزش دارم یبوست هم ندارم خون میاد دلیلش چیه؟البته سیگار و مشروب هم مصرف میکنم سیگار زیاد ولی مشروب شاید ماهی ۲ بار

    1. حتما کولونوسکوپی را انجام دهید و با جواب آن به یک متخصص مراجعه کنید.

  73. دخت ایران گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۱۷ ساله هستم دچار یبوست شدم موقع دفع مدفوع درد داشتم و روی دستمال توالت به اندازه یک قطره یا کمتر از آن خون‌ روشن دیدم نیازه به پزشک مراجعه کنم ؟

    1. بله بابت هر نوع خونریزی به پزشک مراجعه کنید که دچار مشکلات و عوارض شدیدتر نشوید.

  74. لیلا دبستانی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من الان مدتیه از مقعدم در حالت عادی مایع خارج میشه طوری که لباسم خیس میشه و در زمان پریودی از مقعد خونریزی دارم باریوم انما، فلوروسکوپی هم انجام دادم گفتن چیزی نیست،عکس هم از لگن خاصره انداختم‌ ولی تشخیص داده نشده. میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. اگر ترشحاتی که مشاهده می کنید مربوط به مقعد نیست ممکن است مربوط به واژن باشد و لازم است به متخصص زنان مراجعه کنید. خونریزی مقعدی در زمان قاعدگی می تواند نشانه خشکی مدفوع و یبوست شما باشد که منجر به بروز شقاق یا هموروئید شده است. علاوه بر افزایش آب مصرفی حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  75. مونا مهاجر گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بنده ۲۰ سال دارم و دوتا زایمان طبیعی داشتم پسر کوچیکم ۱۱ ماهشه .دقیق ۱۱ ماه پیش زایمان سختی داشتم ک ۳۵ تا بخیه خوردم به طوری که تا یکی دوماه بعد از زایمان بی اختیار مدفوع میکردم الان دو روز از مقدم خون میاد موقع مدفوع کردن روزی سه باز مدفوع میکنم هر بار گلاب به روتون سنگ توالت پر از خون میشه یعنی در حد یکی رو فطره نیست همینطور پست سر هم قطره قطره خون میریزه الانم درد دارم بنظرتون مشکل چیه؟؟

    1. فورا به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

  76. عارف گفت:

    سلام وقت بخیر پسری ۲۲ساله هستم دوماه پیش دچار بواسیرشدم پیش دکتر رفتم پماد و قرص بهم داد خوب شدم ۲۰روز بود اثری ازش نبود الان دو روزه هرموقع که دستشویی میرم و مدفوع دارم خون میاد برای چیه ولی درد ندارم

    1. درمان دارویی به شما پاسخ نداده است. مجدد به پزشک معالج خود مراجعه کنید. حتما اصلاح رژیم غذایی را هم انجام دهید.

  77. گیسو اسدی گفت:

    سلام وقت بخیر همسر من دوسال پیش عمل هموروئد انجام داده بود بعد از عمل دوماه بعدش دوباره دچار خونریزی شد با دکتر تماس گرفتیم گفتن طبیعی هست چون جای عمل هنوز بهتر نشده گذشت و خونریزی قطع شد الان بعد دوسال مجدد خونریزی داره باید چیکار کرد

    1. اگر بعد از دو سال مجدد دچار خونریزی شده اید ممکن است مجدد به یکی از بیماری های مقعدی مبتلا شده باشید. علاوه بر رفع علت بیماری مجدد به یک متخصص مراجعه کنید.

  78. مهدی اخوان گفت:

    سلام و عرض ادب
    من آقا هستم و چهل سال سن دارم.
    حدود چند سالی با درد در ناحیه مقعد و خونریزی زندگی کردم تا اینکه شدت درد طوری بود که امکان نشستن هم نداشتم چه برسه به دستشویی رفتن. به دکتر مراجعه کردم، تشخیص فیستول همورویید دادند و بلافاصله عمل شدم و مدت زمان دو هفته ای دوران نقاهت طول کشید تا بهبود نسبی، اما همچنان تا چند ماه درد داشتم تا به مرور خیلی بهتر شدم اما گهگاهی خونریزی تقریبا تیره رنگ بدون درد از مقعد خارج میشه و همچنین چند ماهی هست که دل‌پیچه های زیادی هم متاسفانه دارم، به دکتر دیگر مراجعه کردم کلونوسکوپی کردم در برگه عکس همه چی نرمال بود و به گفته دکتر چیز خاصی دیده نشد ،منتظر آزمایش پاتولوژی نمونه ها هستم به نظر شما چه مشکلی می‌تونه باشه؟ بعضی اوقات دل‌پیچه ها خیلی اذیت کننده هست، احتمال داره دچار کم خونی بشم چون بعضی اوقات دفع خون بسیار زیاد هست. با تشکر

    1. خونریزی های به رنگ تیره معمولا مربوط به دستگاه گوارش فوقانی است. منتظر جواب پاتولوژی بمانید. ممکن است برای شما آندوسکوپی نیز تجویز شود.

      1. مهدی اخوان گفت:

        خیلی ممنون 🌷🌷

  79. محمد گفت:

    سلام ایا مصرف قرص ویاگرا میتواند منجر به تشدید یبوست وخونریزی مقعدی شود

    1. مصرف زیاد ویاگرا ممکن است موجب یبوست شود اما به طور معمول با عارضه اسهال همراه است. اگر اسهال طولانی مدت داشته باشید نیز آب بدن شما از دست می رود و می تواند در طولانی مدت به دهیدراته شدن بدن و یبوست ختم شود. در هر دو حالت خونریزی مقعدی را تشدید می نماید.

  80. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید
    من خون ریزی بدون درد و بیشتر مواقع وقتی ترش میکنم خونریزی دارم

    1. ممکن است هموروئید داخلی باشد. علامت این نوع هموروئید بی دردی است.

  81. مائده گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۳ سالمه یک بار این اتفاق افتاد .
    از چی می‌تونه باشه؟

    1. ممکن است به دلیل یبوست مزمن یا یک یبوست شدید دچار شقاق شده باشید. این مورد را با والدین خود در میان بگذارید و از یک پزشک داروی مناسب دریافت کنید.

  82. هادی گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر چند روزی هست دستشویی که میرم از مقعدم خونریزی دارم خون روشن دو سه سال پیش هم چند روزی اینجور شدم خود بخود خوب شدم دوباره خونریزی دارم و قبلا 5`6سال پیش عمل بواسیر انجام دادم

    1. احتمالا بیماری شما عود کرده است. تغذیه مناسب داشته باشید و از پزشک معالج خود داروی مناسب دریافت کنید. حتما برای درمان تخصصی اقدام کنید که مجدد نیاز به جراحی نداشته باشید.

  83. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من مدتی هست خارش و سوزش شدید مقعد داشتم همراه با خونریزی اما الان مدتی هست خارش و سوزش قطع شده اما خونریزی دارم هنوز با رنگ تیره
    ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

  84. خانم زهرا گفت:

    سلام، حدود 12روز پیش عمل کیست مویی بسته انجام دادم(بخیه) و تاالان همه چیز خوبه ولی سه روز پیش رفتم دستشویی و مثل همیشه شکمم راحت کار نکرد ولی یبوست سخت که خیلی بهم فشار بیاد نداشتم، موقع مدفوع کردن سنگ دستشویی مثل خون پریودی پر شد، قرمز روشن بود بدون هیچ دردی. دفعه دوم در همان روز هم مقداری خون خارج شد ولی خیلی خیلی کنتر از مرتبه اول مجدد بدون هیچ دردی. و 5ساعت بعد پریود شدم (تایم پریودیم بود). الان هربار میرم دستشویی خونریزی از مقعد ندارم (حداقل من متوجه نشدم بخاطر پریودی) ولی امشب متوجه شدم همراه مدفوع ام مقداری خون چسبیده.
    چندسال پیش بخاطر یبوست کمی خونریزی مقعدی داشتم ولی خوب شدم. الان خیلی نگرانم.
    برای عمل کیست مویی 4ورق آنتی بیوتیک سفلکسین خوردم و یک ورق قرص بروفن. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    امکانش هست بواسیر داخلی باشه؟

    1. خونریزی مقعدی ارتباط مستقیمی با عمل جراحی کیست مویی ندارد. اما ممکن است به دلیل کم تحرکی و مصرف آنتی بیوتیک و مسکن دچار یبوست و در نتیجه بیماری های مقعدی شده باشید. احتمال هموروئید و شقاق مقعدی وجود دارد.

  85. فاطمه گفت:

    سلام من ۱۹سالمه بعضی وقتا دچار مشکل خونریزی ادرار میشم دردم دارم وقتی ادرار دارم زیر دلم میسوزه دلیلش چیه؟؟

    1. به متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

      1. شیوا گفت:

        سلام چند وقتیه چیزی شبیه گوشت اضافه در مقعدم دارم
        چند روزیه هم خون ریزی موقع دستشویی رفتن دارم مشکل از کجاست؟

        1. ممکن است هموروئید داخلی درجه 3 یا 4 باشد. به خصوص اگر درد ندارید احتمال هموروئید داخلی بیشتر است. قبل از تجربه عوارض دیگر هموروئید از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  86. فرزین صدر گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۱۹ سالمه ، دو شب بود که دچار اسهال بودم و بدن درد داشتم ، بعد خوب شدم فکر کنم بخاطر گرمی زیاد یبوست گرفتم ، منتها امروز صبح که دیدم یبوست گرفتم همزمان یه حبه خون روشن هم همراه با مدفوع دیدم ، ظهر ولی قشنگ یه ذره خونریزی رنگ روشن داشتم ، بنظرتون به چه دلیله ؟ و باید چیکار کنم؟

    1. به احتمال زیاد به هموروئید و شقاق مقعدی مبتلا شده اید. حتما دفع مدفوع نرمال داشته باشید و یبوست و اسهال نگیرید. از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و داروهای مختلف را روی این ناحیه تست نکنید.

  87. سلام
    من ۲۰ سالمه
    نزدیک چندروزی یبوست شدید داشتم ومقعدم کمی زخم شد وبه همین علت داروی لاکسی ژل مصرف کردم وبعد سه چهار روز بازم یبوست بودم وخونریزی شدید همراه با سوزش داشتم به چه علت هست؟؟! دیگه این دارو مصرف نکنم؟؟

    1. لاکسی ژل برای درمان یبوست به طور موقت تجویز می شود و برای درمان زخم و شقاق مقعدی لازم است از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  88. امینی گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و باردارم ۱۹ هفتمه من کلا از اول حاملگیم تا الان دفع عادی داشتم یعنی ن یبوست داشتم و ن اسهال فقط زمانی ک قرصی ک دکتر برام نوشته ک تقویتی هس اهن … و فکر کنم یه قرص ک ماله یبوسته اگه اونو نخورم یکم سفت میشه ولی یبوست نمیشم
    امرور گلاب به روتون خیلی عادی دستشویی رفتم یکم احساس سفتی کردم ولی یه ذره مدفوع همراه با یه قطره یا دو قطره خون ن روشن ن تیره یعنی عادی اومد
    خیلی نگرانم
    الانم توی شرایطی هستم ک کلا نمیتونم به دکتر مراجعه کنم خواهشا من و از نگرانی دربیارید
    من فکر کنم چون زیادی میخابم و همش روی کمرم میخوابمه یا ماله کم تحرکمه یا زباد اب نخوردنمه خواهشا جوابم بدین

    1. مصرف آب را افزایش دهید. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و روزی یک بار دفع نرمال. بعد از هر دفع مدفوع هم ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. اگر مشکل شما حل نشد به یک متخصص مراجعه کنید. از آنجایی که شرایط ویزیت حضوری ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  89. خدیجه برفرازی گفت:

    سلام خانوم دکتریک هفته ای میشه زیرسینه چپم دردمیکنه دوروز معدن حالت آشوب داره دیشب حنگام دفع مدفوع ازمعقدم مقداری خون روشن دیدم میشه علتش رو بدونم خیلی بزرگوارید

    1. درد سینه و علائم اضطرابی شما ارتباطی با خون قرمز روشنی که هنگام دفع مشاهده کرده اید ندارد. این خون معمولا به دلیل دفع غیرطبیعی و آسیب به بافت مقعد بروز می کند. ممکن است شقاق و هموروئید باشد.

  90. کیمیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر خانم دکتر دختری ۱۸ ساله هستم و مجردم چند وقت پیش هنگام دفع مزاج دچار سوزش و درد در ناحیه مقعدم حس میکردم و یه بار فقط خونریزی دکتر عمومی بدون معاینه شیاف انتی هموروئید تجویز کرد یه شربت که بعد چند روز خوب شدم دارو رو قطع کردم حالا بعد چندین ماه یه مدت دچار اسهال شدید بودم طوری که روزی سه بار بیرون روی داشتم الان دو هفته هست یبوست شدم و سوزش خارش حس میکنم و دوباره یک بار فقط خونریزی دیدم مشکل چیه خیلی نگرانم یه مدت دچار روده عصبی تحریک پذیر بودم

    1. علاوه بر کنترل رژیم غذایی مجدد به پزشک معالج خود مراجعه کنید و داروی جدید بگیرید. به هیچ عنوان بدون مشورت ایشان داروهای قبلی را تکرار نکنید.

  91. میترا حاتمی گفت:

    سلام من خانوم هستم بیست سال است که یبوست شدید دارم دکترا هیچ کاری برای من انجام ندادند میخواستم ببینم نظر شما چیه راهی برای درمان یبوست من دارید با تشکر

    1. به متخصص تغذیه و فوق تخصص گوارش مراجعه کنید. اگر مشکل عصبی دارید نیز از یک متخصص مغز و اعصاب داروی مناسب دریافت کنید.

  92. آزاده گفت:

    سلام خانم دکتر دکتر ۲۰ ساله هستم از حدود ۱۰ سال پیش وقتی دچار یبوست میشدم مقداری کم خونریزی دتشتم که درست شدم بعد مراجعه به دکتر ولی هرچند وقت یکبار اتفاق می افتاد ولی اخیرا طی ۴. ۵ ماه اخیر وقتی دچار یبوست که مشیدم حتی بدون خونریزی درد زیادی تا حدود ۲۴ساعت یا ۳۶ الی۴۸ ساعت داشتم که کقتی دکتر برام داروی عفونت تجویز کرده بود با مصرف اون میزان شدیییدی اجابت مزاجم سخت شده بود و حدود ۱۰ روز الی دو هفته من دفع به شددت سختی داشتم اکثراهم همراه خونریزی بود ولی امروز من دچار اسهال شدم و کلا قبل از اسهال یا یبوست من چند دیقه قبلش دل درد نسبتا شدیدی میگیرم بعد از دفع اسهال از راست روده حس سوزش میکنم و بعد از چند ساعت که دستشویی رفتم بدون داشتن دفع یا درد یهو دیدم دچار خونریزی مقعدی شدم به طوری که انتهای مقعدم از داخل خون روشن جمع شده..
    مشکلم چیه لطفا بگین.

    1. مصرف آنتی بیوتیک یبوست را تشدید می کند و بیمار باید خوراکی های ملین و مصرف آب و فیبر را افزایش دهد. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است برای شما بعد از معاینه داروی جدید تجویز شود.

  93. مهدی گفت:

    سلام من ۳۵ سالمه و مدت یکسال هست که در بدنم بیخودی لکه های کبودی میبینم والان زیر چشمم کبودشده و کم کم رفع میشه الان هم از صبح دوبار خونریزی مقعد داشتم و سابقه سرطان خون درخانواده داریم پدرم سرطان خون داشت میشه راهنماییم کنین ممنون

    1. به یک آنکولوژیست مراجعه کنید تا آزمایش های تشخیصی لازم را برای شما تجویز کنند.

  94. مهسا گفت:

    سلام
    من ماه هفتم بارداری هستم. پیش از یکماه پیش به بعضی خوراکی ها حساسیت پیدا کردم و دچار نفخ و بعدش اسهال میشدم و تا زمان هضم و دفع کامل اون غذا این اسهال ادامه داشت و بصورتی بود که روده هام شدیداً صدا میداد اما بلافاصله با دفع اون ماده غذایی علایم تموم میشد. الان حساسیتم کمتر شده ولی همچنان هست. مشکل اصلی اینه موقع نفخ (بدون دفع) که میدونم بعدش دفع بصورت شل هست، خون در کانال رکتوم میبینم. سه چهار باری همین مدت دچار یبوست خفیف هم شدم و باز قبل از دفع در رکتوم خون دیدم اما پس از دفع این مشکل دیگه نیست. بصورت کلی هربار که دفع ندارم خون قرمز روشن دیده میشه. مواقعی که دفع نرمال و عادی دارم خون نیست و اینکه حس میکنم بارداری به رکتوم فشار آورده و تنگ شده. علت چی هست؟ هیچگونه درد ‌وسوزشی هم ندارم

    1. ممکن است به شقاق مقعد مبتلا شده باشید. از آنجایی که باردار هستید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  95. فاطمه راد گفت:

    سلام وقت بخیر،ی مدت یک ماده لخزنده و چسبناکی زرد رنگی که مدفوع داخلش هست( زردی رنگش از مدفوع به نظرم) از مقعدم میادمثل( ترشح هات رحمی)مداوم نیست هرازگاهی قبل از اجابت مزاج اینجوری میشه ،ی بار این ماده همراه با خون ریزی بدون درد بود ،خونش هم تیره بود هم روشن به نظرتون مشکل از چیه؟باید عرض کنم متاهل هستم و هر از گاهی رابطه مقعدی دارم متاسفانه

    1. ممکن است به فیستول مقعدی مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و نسبت به تشخیص دقیق و درمان کامل پیگیر باشید.

  96. عسل گفت:

    سلام وقت بخیر،دخترم ۱۸ سالمه،رابطه جنسی نداشتم
    هنگام دفع خونریزی با درد دارم،علتش چی می‌تونه باشه
    یبارم رنگ خونش تیره بود و به مقدار خیلی کمی لخته شدن بود

    1. ممکن است خونریزی گوارشی باشد. به یک متخصص مراجعه کنید.

  97. یسرا گفت:

    سلام یه دخترم و ۱۳ سال سن دارم و از قسمت مخرجم هر وقت مدفوع میکنم خون میاد مثل دستی که بریده باشه من الان یک هفتست این مشکل رو دارم و هر از گاهی زیر شکمم سمت راستش درد میگیره یهو ولی هیچ دردی ندارم موقع خون ریزی حتی سوزش کوچیکی هم ولی بعضی وقتا خارش شدیدی پیدا می‌کنه مخرجم و واقعا عذابم میده میتونم بپرسم به نظرتون از چیه؟

    1. ممکن است شقاق مقعد و هموروئید باشد. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید و خوددرمانی نکنید.

  98. سروش گفت:

    سلام شب خوابیده بودم زیر دلم درد وحشت ناکی احساس کردم بعد خونریزی تیره و بعد از دوازده ساعت خونریزی روشن داشتم که کاملا خون بود بعد از سه روز خوب شدم الان کاملا رابطه جنسی ام ندارم و علایق جنسی رو از دست دادم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما کولونوسکوپی و تصویربرداری تجویز کنند.

  99. سهیلا گفت:

    سلام خسته نباشید من از پارسال دچار شکم دردهای شدید میشدم همراه با اسهال به مدت ۲ ماه بعد از اون وقتی میرفتم اجابت مزاج درد شدید مقعدی داشتم همراه با خونه زیاد با مراجعه به پزشک و انجام کلو تشخیص شقاق دادن ولی حالا بمدت یکسال با مصرف روزی ۲ تا مترونیدارول ۵۰۰ و ۲تا بیسامین ۱۲۰ و موبکول ۱۳۵ ولی هیچ تغییری در روند درمان ندارم اینو هم بگم اگه فراموش کنم قرص بخورم درد شکمی شروع میشه

    1. داروها برای مدت یک الی دو هفته تجویز شده است و نباید یک سال آنها را تکرار کنید. احتمالا دچار عوارض دیگری نیز شده اید. از تکرار داروهای یک سال پیش جدا خودداری کنید و مجدد به متخصص مراجعه کنید تا وضعیت جدید شما را بررسی کنند. ممکن است نیاز به لیزر شقاق و لیزر هموروئید داشته باشید.

  100. اسلام گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشی
    من حدود دو سال پیش عمل جراحی یبوست کردم الانم حدود سه چهار ماهه بازم هنگام مدفوع کردن خون از مقعد میاد وقتی میاد سرم هم اون روز درد میکنه و فشارم پایین میاد بعضی موقع ها هنگام مدفوع خون میاد بعضی موقع ها هم نمیاد دلیل اش چیه؟

    1. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. احتمالا بیماری شما عود کرده است و به دلیل خونریزی زیاد دچار آنمی شده اید.

  101. ثنا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۶ سالمه دختر هستم
    مدتی هنگام دفع خون روشن میدیدم که با مصرف آب قطع شد اما حالا دوباره هنگام دفع خون دیده میشه به نظرتون مشکل چی هست ؟ و راه حلی نیست که بدون معاینه درمان بشه؟

    1. باید توسط متخصص ویزیت شوید. اگر امکان ویزیت حضوری ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. برای هماهنگی با مطب تماس بگیرید.

  102. ساسان گفت:

    سلام وقتتون بخیر، 18سالم هست و از 15 سالگی درد های شکم داشتم و به شدت زیاد شدن، الان غیر قابل تحمل هست، و خونریزی های تیره دارم و مدفوع باریک و تیره دارم

    1. به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما کولونوسکوپی و آندوسکوپی تجویز کنند.

  103. زیبا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یبوست گرفتم و به این خاطر متوجه شدم که کمی خونریزی کردم
    آیا لازمه به پزشک مراجعه کنم؟

    1. بله هرگونه ترشح، خونریزی و زائده و توده در ناحیه مقعد را پی گیری و درمان نمایید که در آینده دچار مشکل نشوید

  104. سید حسین حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من 35 سال مرد هستم پنج روز آپاندیس عمل کردام
    امروز رفتم دستشویی
    از مقعد خون آمد احتمالا از چی هس

    1. تا دو هفته بعد از عمل این وضعیت طبیعی است. به خصوص در جراحی باز.

  105. زهرا گفت:

    سلام خانم وقتتون بخیر دخترم18سالمه دو سه باری هست موقعه دفع مدفوع درد زیادی داره بعد انگار لایه ای یه کمی خون روشه فقط یه بار یکم زیاد تر بود بعد از دستشویی هم درحالت عادی خارش دارم

    1. احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی می باشید. برای تشخیص دقیق و دریافت داروی مناسب از مطب وقت بگیرید.

  106. آرش گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من ۱۳ سالمه و می خوام به دکتر مراجعه کنم ولی شرایط شیو کردن ندارم و خیلی خجالت میکشم
    اشکالی داره این موضوع از نظر شما؟

      1. نسیم گفت:

        سلام وقت شما بخیر
        جسارتا من ۲۶ ساله هستم در عرض ۶ ماه دوبار مشکل برام پیش اومده
        ک‌بعد از دفع ک یبس هم نبودم و درد و سوزش و هیچ ناراحتی نبوده بعد از دفع خونریزی شدید ناحیه مقعدی دارم در حد دولیوان ک خون قرمز پررنگ هست و خون خالصه
        درحدی ک با قاعدگی اشتباه گرفتم حتی
        و متوجه شدم از مقعده .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        1. احتمالا نوعی از خونریزی گوارشی از دستگاه گوارش فوقانی است. حتما به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما آندوسکوپی و در صورت نیاز کولونوسکوپی نیز تجویز کنند.

  107. سولماز گفت:

    سلام وقت بخیر حدودا یک هفته است معده درد شدید شدم رفتم دکتر قرص مصرف میکنم دوروزیه درد زیر شکم دارم خونریزی شدید موقعه دسشویی مدفوع دارم درد ندارم
    قبلا هم شقاق داشتم میشه واسه همون شقاق باشه همون داروهای قبلی رو میتونم استفاده کنم؟

    1. داروهای مصرفی را قطع کنید و فورا از پزشک معالج خود وقت ویزیت بگیرید. هیچ دارویی را بدون نسخه پزشک مصرف یا تکرار نکنید.

  108. مهسا گفت:

    سلام خانم دکتر من دختر نوجوونیم و بعضی وقتا حدود شیش ماه یکبار بعضی وقتا وقتی میرم wc چند قطره خون ارم میاد، دلیل خاصی نداره یا به بیماری خاصی مبتلا هستم؟

    1. ممکن است به هموروئید و شقاق مقعدی مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید.

  109. بیژن گفت:

    سلام شب هنگام خواب روغن سیاه دانه به ناف زدم هنگام صبح بادردسمت راست شکم ازخواب بیدارشدم، سرویس بهداشتی رفتم زورزدم کمترازپنج سی سی خون تقریباروشن ازمقعدداشتم دردبعداززورزدن برطرف شد،، لطفاراهنمایی کنید

    1. روغن سیاه دانه ارتباطی با درد شکم و خونریزی مقعدی ندارد. از یک متخصص پماد مناسب برای درمان شقاق مقعدی بگیرید. البته باید معاینه شوید تا بیماری شما به طور قطعی تشخیص داده شود.

  110. آتنا گفت:

    سلام وقت بخیر من فقط در هنگام پریود خونریزی از مقعد دارم شما دلیلشو میدونید؟.

    1. معمولا در دوران قاعدگی بدن دهیدراته می شود و مدفوع خشک می شود. حتما در این دوران آب مصرفی را افزایش دهید و برای تشخیص قطعی به متخصص مراجعه کنید.

  111. افشین گوهری گفت:

    سلاسلام شؤهرم پنجاه سال داره خونریزی مقعدی داره زیاد پیش متخصص زیاد رفته کولونوسکوپی آنتسکوپی انجام داده یکبار گفته شده مفاصیل هست هر بار یک درد گفته شده راهنمایی کنید ممنونم که درد شوهرم چیه متخصص خوب سراغ دارین بگین

    1. اگر تهران تشریف ندارید جواب کولونوسکوپی را از طریق رزرو وقت آنلاین ارسال فرمایید. بعد از بررسی تشخیص قطعی اعلام خواهد شد. احتمالا بواسیر یا همان هموروئید می باشد و اگر به موقع اقدام کنند با مصرف دارو و اصلاح رژیم غذایی درمان خواهند شد.

  112. امیرعلی گفت:

    خانم دکتر سلام و عرض ادب من جوان ۲۶ ساله هستم امشب رفتم دسشویی برای رفع حاجت ک البته مدفوع یخوردع سفت و با فشار رفع و دفع شد اما با خون مخلوط با مدفوع ک رنگ خون تیره بود و دوباره یکبار دیگه هم برای ازمایش رفتم بعدش همینطور یکی دو قطره خون تیره ابکی ب همراه داشت دردی نداره فقط اطراف مقعد بعد بروز این جریان یخورده فشار ریزو حس میکنم میشه بگید دلیلش چیه ممنون میشم؟.

    1. همانطور که در بالا توضیح داده شده است خونریزی تیره می تواند نشانه خونریزی از دستگاه گوارش فوقانی و معده باشد. لازم است برای شما آندوسکوپی و کولونوسکوپی تجویز شود.

  113. صدیقه گفت:

    سلام دوروزه وقتی میرم توالت بعد از مدفوع چند قطره خون میاد البته ماه قبل هم دو روز بود ودرد هم ندارم مشکل من چیه؟ ممنونم

    1. احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. علامت هموروئید داخلی بی دردی و احساس توده یا خونریزی است. علاوه بر اصلاح رژیم غذایی از یک متخصص نیز داروی مناسب دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *