هموروئید یا بواسیر

بواسیر در زنان

بواسیر در زنان

بواسیر یا هموروئید رگ های متورم در اطراف مقعد است که در حدود ۵۰ درصد از افراد بزرگسال تا سن ۵۰ سالگی علائم بواسیر را تجربه کرده اند. بواسیر می تواند داخلی و یا خارجی باشد. بواسیر داخلی در داخل مقعد یا روده بزرگ ایجاد می شود و بواسیر خارجی در خارج از مقعد به وجود می آید. بیماری بواسیر دارای علائم بسیاری است و می توان به راحتی آن را تشخیص داد. البته این بیماری در زنان بیشتر از مردان بروز می کند و در افراد مختلف این علائم متفاوت است. نشانه ها و علائم بواسیر در زنان شامل این موارد است:

  • خارش شدید در اطراف مقعد
  • سوزش و درد در اطراف مقعد
  • توده خارش یا دردناک یا تورم در مجاورت مقعد
  • دفع ناکامل مدفوع
  • حرکات دردناک روده
  • احتمال خونریزی در روده
  • بیرون زدگی گوشتی ناحیه مقعد

تشخیص بواسیر در زنان

با اینکه علائم بواسیر در زنان ممکن است با درد بسیار همراه باشد، ولی سلامت فرد را تهدید نمی کند و در بیشتر موارد با درمان دارویی هموروئید از بین می رود. از جمله خطرناک ترین علائم بواسیر در زنان با کم خونی یا سفید شدن رنگ پوست همراه است که این مورد بسیار نادر است و خیلی کم پیش می آید.

دلایل بروز بواسیر در زنان

بیشترین دلایلی که در علائم بواسیر در زنان نقش دارند شامل این موارد است:

  • نشستن بر روی صندلی به مدت طولانی می تواند عضلات لگن را تحت فشار قرار دهد.
  • از دیگر دلایل بروز بواسیر در زنان، یبوست و اسهال مکرر است. تغییرات هورمورنی در زنان می تواند زنان را تا چند روز بعد از دوره پریود دچار اسهال کند.
  • جابه جا کردن اجسام سنگین هم موجب تحریک عضلات لگن در زنان می شود و ممکن است موجب بروز علائم بیماری بواسیر در زنان شود.
  • بارداری و انجام عمل زایمان طبیعی، موجب تغییرات هورمونی و در نهایت بروز علائم بواسیر در زنان می شود.

معاینه و تشخیص علائم بواسیر در زنان

بهترین روش معاینه و تشخیص علائم بیماری بواسیر در زنان، مشاهده مکان آسیب دیده است. معاینه مقعد بیمار توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر بهترین روش تشخیص است. اما بسیاری از افراد از انجام دادن این کار خجالت می کشند و ترجیح می دهند که بیماری به خودی خود درمان گردد. (هموروئید یا بواسیر خود به خود درمان نمی شود) متخصص جراحی عمومی و لیزر برای تشخیص دقیق علائم بیماری بواسیر در زنان، در ابتدا به گرفتن شرح حال دقیق از سابقه بیمار می پردازد. گفتن شرح حال دقیق و توجه به جزئیات بیماری می تواند به جراح در تشخیص علائم بیماری بواسیر در زنان کمک کند. در مرحله بعد جراح عمومی با مشاهده مقعد در حالتی که بیمار به صورت سجده قرار دارد می پردازد.

در نهایت در صورتی که جراح شک نماید می تواند با انگشت به معاینه بیمار بپردازد. در صورتی که بیمار با درد مراجعه کند و یا مشکوک به زخمشقاقنیز باشد جراح از معاینه انگشتی بیمار خودداری می نماید. البته رنگ خون خارج شده از مقعد نیز می تواند به تشخیص بیماری و علائم بیماری بواسیر در زنان و مردان کمک بسیاری نماید. خون تیره نشان دهنده خونریزی در ناحیه بالایی دستگاه گوارش و روده ها می باشد و خون روشن نشان دهنده خونریزی اطراف مقعد است. اما نمی توان به طور دقیق گفت که خون روشن در اطراف مقعد، می تواند یکی از علائم بواسیر در زنان باشد و برای تشخیص قطعی نیاز به معاینات بیشتری است. خونریزی هم می تواند نشانه علائم بواسیر در زنان باشد یا نشانه سایر بیماری های دستگاه گوارش یا شقاق باشد. یکی شدن خون با مدفوع یا جدا بودن خون از مدفوع ممکن است یک راهنمای دیگری برای تشخیص علائم بواسیر در زنان و مردان باشد.

مراقبت های لازم برای بواسیر در زنان

متخصص جراحی عمومی با مشاهده علائم بواسیر در زنان و مردان یک سری توصیه های مراقبتی به آنها ارائه می دهد که شامل این موارد است:

  • برای به حداقل رساندن درد، حداقل ۱۰ دقیقه در روز باید در وان آب گرم بشینید.
  • از دیگر راه های برطرف کردن علائم بواسیر در زنان و مردان استفاده از شیاف است که می تواند در تسکین درد و سوزش تاثیرگذار باشد.
  • هم چنین در صورتی که یبوست داشته باشید می توانید از داروهای مکمل فیبر استفاده کنید تا علائم یبوست از بین برود.
  • استفاده از درمان های موضعی می تواند تا حد بسیاری از درد علائم بواسیر در زنان جلوگیری کند. به عنوان مثال استفاده از هیدروکورتیزون که توسط جراح تجویز می شود می تواند ناراحتی های حاصل از درد علائم بیماری بواسیر در زنان را کاهش دهد.
author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

111 دیدگاه برای “بواسیر در زنان

  1. مژگان گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر
    خانم مجرد هستم وچند ماهی بود سوزش ودرداطراف مقعد داشتم وجدیدا ضایعه گوشتی روی مقعد مشاهده کردم یبوست ندارم اما گاهی وقتا بعد از دفع یه کم سوزش دارم، علت چی هست؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید احتمالا شقاق یا هموروئید تبدیل به گوشت اضافه مقعدی شده است. همچنین احتمال اسکین تگ و حتی زگیل تناسلی هم وجود دارد.

      1. ستاره گفت:

        سلام من پارسال یه بار اینجوری شدم خون همراه مدفوع داشتم و سوزش و درد ولی بعد ۱ روز قطع شد و الانم اینجوری شدم میشه بگین مشکل من چیه؟

        1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است علت بروز هموروئید یا بواسیر مشخص شود و سپس روش درمان مناسب پیشنهاد می شود. اغلب درمان هموروئید در مراحل اولیه با مصرف داروی مناسب و رژیم غذایی سالم و پرفیبر امکانپذیر است.

  2. عابدی گفت:

    یبوست دارم
    و چند وقتی هست هنگام مدفوع خونریزی دارم
    و ضایعه ای هم بیرون مقعد هست که بسیار دردناک و سوزشناک است ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید و شقاق شده اید. علاوه بر این که لازم است به یک متخصص مراجعه کنید مراقب باشید که مجدد یبوست نگیرید و از شربت ملین استفاده کنید.

  3. کوشکی گفت:

    سلام وقت بخیر دکتر
    قبلامدفوع که داشتم بعضی وقتا با خونریزی بود الان یه هفته ای هست هم درددارم هم خارش واینکه موقع مدفوع خیلی میخافشاربیارم یوبوست ندارم ولی خیلی میخادفشاربیارم تخلیه نمیشم کامل

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا شقاق شده باشید. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

      1. فاطمه گفت:

        سلام . من دخترم ۱۴ سالشه و بعد از دفع چند قطره خون روشن از معقدش می چکد برجستگی هم به وجود نیومده ولی بعد از دفع مقداری سوزش داره . میشه راهنمایی کنید ، خیلی اهل دکتر اومدن نیست و راستش می‌ترسه مشکل جدی باشه

        1. احتمالا به شقاق یا هموروئید داخلی مبتلا می باشند و حتما باید به پزشک مراجعه کنید. به علاوه وضعیت سلامت دستگاه گوارش ایشان نیز باید بررسی شود.

  4. شیوا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تقریبا یک هفته پیش ورزش سنگین انجام دادم و از اون موقع احساس عدم دفع کامل مدفوع دارم. هیچ خونریزی یا سوزشی ندارم. درد بسیار بسیار کمی دارم اما برای دفع مدفوع کمی با مشکل مواجه شدم
    ایا این مشکل خود به خود حل میشه؟

    1. سلام خود به خود درمان نمی شود. لازم است به متخصص مراجعه کنید و داروی مناسب دریافت کنید. به علاوه اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید. بعد از اجابت مزاج هم 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. تا بهبودی کامل از فعالیت سنگین و فشار بر ناحیه خودداری کنید.

  5. فاطمه گفت:

    سلام خانمی مجرد هستم
    و هنگام شستشو مقعدم خون روشن و مایعی لزج دیدم هیچ سوزش و خارشی ندارم اما هنگام دفع مدفوع احساس بیرون آمدن گوشتی از داخل مقعد دارم که پس از چند دقیقه به حالت اولیه برمیگردد

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. از خوددرمانی پرهیز کنید. رژیم غذایی مناسب داشته باشید تا یبوست و اسهال نگیرید.

  6. فاطمه گفت:

    سلام من ۲۵روزه زایمان کردم سه روزه که هنگام مدفوع خونریزی دارم خون قرمز روشن ولی دردی هنگام مدفوع ندارم چه کلری باید انجام بدم و لینکه چندروزی هست سمت راست بدنم دردمیکنه مخصوصا لگن وپاها آیا ارتباطی باهمین خونریزی داره یانه

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از هر اجابت مزاج هم 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  7. فاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر..عمل لیزر وداخل مطب انجام‌میشود یابیمارستان؟

    1. سلام لیزر بواسیر در کلینیک تخصصی به طور سرپایی انجام می شود.

  8. مهدی گفت:

    هزینه عمل لیز و عمل سنتی هر کدام چقدر هست؟؟ حالا تقریباً چقدر هست؟؟؟

    1. سلام من فقط جراحی با لیزر را انجام می دهم. هزینه لیزر هموروئید بعد از ویزیت تعیین می گردد و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید. هزینه عمل جراحی هموروئید در بیمارستان های دولتی به روش سنتی تقریبا مجانی است.

  9. سیما گفت:

    سلام خسته نباشید
    من در قسمتی از مقعد یک گوشت برجسته دارم، ولی درد یا سوزش ندارم..ممکن از به بواسیر مبتلا شده باشم؟ با تشکر

    1. بله معمولا هموروئید داخلی که از مقعد بیرون میزند درد ندارد. حتما درمان هموروئید را پی گیری بفرمایید.

  10. آزادی گفت:

    سلام من خانمی ٤٠ ساله هستم که حدود ٢ سال هست که درد پهلوی راست دارم که وقتی یبوستم شدید میسود این درد بیشتر میشود ودر این مدت چند بار شده که بعد از دفع مدفوع دچار درد خیلی خیلی شدیدی در ناحیه پهلوی سمت راست و زیر شکم و مقعد میشوم به حدی که تا بک ساعت نمیتوانم کوچکترین حرکتی داشته باشم وبعد از یک ساعت به تدریج درد کم میشود و بیرون زدگی هم کمی دارم ولی خونریزی ندارم علت این درد ها چیست؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگرید. ممکن است برای شما کولونوسکوپی یا سونوگرافی تجویز شود.

  11. فرزانه گفت:

    عالی هستید در پاسخ دهی

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم.

  12. پریسا گفت:

    سلام خانم دکتر، من مدت ۴ماه هست ک زایمان کردم، سزارین البته ، قبل ازبارداری و سزارین مشکل بواسیر داشتم، قبل از ازدواج بیرون زدگی داشتم ولی درد و سوزش و خارش اصلا نبود و بعداز ازدواج ب مرور دچار درد و الان مدتیست ک حتی با پماد آنتی هموروئید هم درد و سوزش آروم نمیشه، درهربار اجابت مزاج درد و سوزش و گاهی خون درحد چندقطره دارم آب ک میگیرم درد کم میشه ولی بعدش ک خشک میکنم و بیرون میام درد امانم نمیده ، باید چیکار کنم؟؟؟

    1. سلام احتمالا شما مبتلا به بواسیر یا همان هموروئید بوده اید و به دلیل عدم توجه به این وضعیت و عدم درمان هموروئید به طور اصولی دچار عوارضی مثل شقاق و آبسه مقعدی شده اید. سریعا به یک متخصص جراحی عمومی که ترجیحا با لیزر پرتوان کار می کنند مراجعه کنید و نسبت به درمان اصولی اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که فشار بارداری بیماری های مقعد را تشدید می نماید و شما باید قبل از اقدام به بارداری مشکل بواسیر یا همان هموروئید را درمان می نمودید.

      1. پریسا گفت:

        سپاسگزارم از راهنمایی شما خانم دکتر

        درمان این مورد تاثیری در شیردهی ندارد؟

        1. شکیبا گفت:

          سلام دختر مجرد هستم و کارمندم و در طول روز ۴_۵ساعت پیش میز میشینم هر چندروز یه بار اطراف مقعدم احساس سوزش و سوختگی میکنم
          چندباری با کرم و روغن چرب کردم بهتره اما باز این حس به سراغم میاد چیکارکن

          1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای نشستن نیز از بالش طبی یا رینگ طبی استفاده کنید.

  13. رباب گفت:

    خانمی۴۴ساله هستم که موقع تخلیه کامل تخلیه نمی شوم وبعد از دفع مقعدم بسته نمی شود وخوب تمیز نمی شوم وکمی خارش دارم

    1. سلام احتمالا به بواسیر یا همان هموروئید مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  14. بیتا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من چهار پنج روزیه که احساس میکنم مقعدم از داخل یه چیزی هست حالت لغزنده داره و میخواد بیاد بیرون ولی نمییاد .درد ندارم ولی این احساس آزارم میده و اینکه آیا اگه بواسیر هست بواسیر درجه چند هست
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه دو می باشید. با مراجعه به موقع به متخصص می توان هموروئید درجه 1 و 2 را با دارو و رژیم غذایی مناسب درمان نمود.

  15. مریم گفت:

    سلام خانوم دکتر الان دوهفتس ک مقعدم به شدت خارش داره و حتی دچار بیرون زدگی هم شده و این خارش داره به و نواحی واژن هم میره و باعث خارش شدید بشه من باید چیکار کنم هرچقدر پماد مصرف کردم بهتر نشد

    1. سلام از خوددرمانی پرهیز کنید و از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. هر روز به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم و بتادین بنشینید. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و مصرف ادویه ها، فست فود و چای و قهوه را محدود کنید.

  16. پری گفت:

    سلام من ۵۳ سالم هسن و ۳ روز هست که درد در ناحیه راست و چپ زیر شکمم داشتم و درد در ناحیه مقعد و مدفوع هم خیلی خشک و کوچیک کوچیک هست و حس ورم در ناحیه داخل مقعدم دارم اگر غذا نخورم دردم کم هست ولی غذا که میخورم یکی دو ساعت بعد دوباره درد و حالت همون ورم رو در ناحیه مقعد دارم

    1. سلام هر روز 10 لیوان آب میل کنید نارنگی و میوه های فیبردار و ملین مصرف کنید و از مطب نیز وقت ویزیت بگیرید که وضعیت مقعد شما بررسی شود.

  17. فرناز گفت:

    سلام وقت بخیر
    خانم مجرد هستم
    یک هفته ای میشه دچار یک ضایعه سفید رنگ کوچیک خارج مقعد شدم و موضع اجابت مزاج وقتی فشار زیادی وارد بشه باعث میشه خونریزی به صورت جدا گونه ای بیاد….اما خیلی زود خوب میشه و خارش که اصلا نداشتم سوزشم خیلی کم مثل حالت زخمی که سربازکرده…اذیتم نمیکنه…فقط موقع دفع اینجوری میشه… این ضایعه یکم از مقعد خارجتره…میخواستم ببینم چیکار کنم؟!

    1. سلام حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید و برای درناژ و تخلیه این زائده عفونی به موقع اقدام کنید.

  18. F گفت:

    سلام،مادرم مشکل گوارشی داره،زیاد استرسیه و ورم معده و سوزش و ترش معده داره،شکمش هر چند روز یک بار با کارکن کار میکنه،جدیدا به سوزش و درد داخل مقعد دچار شدن،انگار که ورم کرده باشه و گوشت اضافی داشته باشه و دفع براشون سخته و تخلیه کامل نمیشه،میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام لازم است برای مشکل گوارش به متخصص تغذیه مراجعه کنند و در صورت امکان رژیم غذایی گیاهخواری دریافت کنند. برای مشکل مقعد نیز می توانند از مطب من وقت ویزیت بگیرند. احتمالا به همان بواسیر یا هموروئید مبتلا شده اند.

  19. شیما گفت:

    سلام خانمی ۳۶ ساله هستم و جدیدا یه ضایعه گوشتی کوچیک سفیدرنگ بیرون مقعدم درآمده که فقط موقع دفع مشکل دارم و درد دارم خونریزی و سوزشو خارش ندارم ، چی میتونه باشه

    1. احتمال آبسه مقعدی یا هموروئید وجود دارد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  20. فاطمه گفت:

    سلام مجرد هستم ب تازگی متوجه دونه اطراف مقعد شده ام
    یبوست،درد و خونریزی ندارم

    1. ممکن است مبتلا به زگیل شده باشید. لازم است بیمار معاینه شود. گاها هموروئید بر اثر نشستن طولانی و اضافه وزن نیز بروز می کند.

  21. منصوره گفت:

    سلام میبخشید من دچار درد بسیار شدیدی شدم ولی کمی هم بیرون زدگی پیدا کرده وهمچنین مواقعی هم خارج ایجاد میکنه ایا درمانش درمنزل امکانش هست، اگه ممکنه توضیحاتشو بفرمایید

    1. سلام امکان درمان این نوع هموروئید در منزل وجود ندارد. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و درمان ها و مراقبت های خانگی را در کنار درمان های پزشکی انجام دهید.

  22. مهسا داودي گفت:

    سلام چند روزی هست که احساس خارش در ناحیه مقعد دارم . گاهی وقتا دفع مدفوعم به سختی انجام میشه. خونریزی یا ضایع ندارم. ممکنه بواسیر باشه؟؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. بله احتمال وجود هموروئید و یا حساسیت پوستی و شقاق وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  23. .. گفت:

    سلام من مجرد هستم. تا بحال رابطه جنسی هم نداشتم. چند ماهه یبوست نشدم فقط تا کمی غذای نیمه سفت میخورم سریع با اینکه اجابت مزاجم سفت نیست ولی زخم میشم. الانم مقعدم احساس سوزش دارم. خیلی تو غذا رعایت میکنم. پارسال اگه اشتباه نکنم اسکین تگ اندازه دونه ماش دراوردم هنوز برطرف نشده خجالت میکشم معاینه بشم چیکار کنم

    1. این مشکل ممکن است بر اثر یک حساسیت پوستی بروز کرده باشد حتما به یک متخصص مراجعه کنید که دچار عوارض بدتری نشوید.

  24. 😔 گفت:

    سلام من درد ندارم فقط گاهی اوقات سوزش و خارش دارم یه گوشته خیلی ریز هم در ناحیه مقعدم
    به وجود اومده من می تونم درمان خانگی داشته باشم

    1. درمان خانگی برای هموروئید بیرون زده و گوشت اضافه کافی نیست و لازم است قبل از ابتلا به عوارض هموروئید حتما به یک متخصص مراجعه کنید. ممکن است لیزر هموروئید نیز به شما پیشنهاد شود.

  25. معصومه گفت:

    سلام من زن ۳۶ ساله هستم یک هفته میشه که درد شدید زیر شکم بیشتر سمت راست دارم وبرای دستشویی که میرم درد شدید مقعد دارم ونمیتونم دستشویی کنم ولی نه چیز برجسته ای حس کردم نه خون ونه سوزش فقط درد

    1. ممکن است دچار یک بیماری عفونی شده باشید. به یک متخصص مراجعه کنید.

  26. نازنین گفت:

    سلام ، من گاهی اوقات، شاید سالی یک یا دوبار، بعد از مدفوع نسبتا شل و یا وقتی گاز روده‌ام زیاد باشه، یه تیکه گوشت خیلی کوچیک از مقعدم بیرون میاد. درد سوزش خارش یا خونریزی هم ندارم. بعد از اولین عمل دفع معمولی و نه شل، سر جای خودش برمیگرده. آیا باید به پزشک مراجعه کنم؟

    1. سلام بله حتما به پزشک مراجعه کنید. باتوجه به این که بیرون زدگی بدون درد دارید احتمال زیاد مبتلا به هموروئید داخلی درجه 3 می باشید.

  27. مریم گفت:

    سلام خانوم دکتر وقت بخیر

    من چن سالیه ک یه گوشت اضافخ بالای مقعدم دارم چن سال پیش رفتم دکتر گفتن بواسیر نیس. داخل مقعدم درد ندارم ولی اون گوشت اضافه ک بالای مقعدم هستش گاهی در میگیره وقتی شلوار میپوشم . یبوستم زیاد نیس تو دفعم مشکل ندارم. ولی اون گوشت اضافه گاهی اذیتم میکنه و اندازه ش بزرگ شده باید چیکار کنم

    1. اگر هموروئید یا بواسیر نیست لازم است نمونه برداری شود تا مشخص شود که دقیقا چیست تا در آینده عارضه دار یا بدخیم نشود. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  28. Mohadeseh گفت:

    سلام خانم ببخشید من ۱۵ سالمه و من تازه متوجه شدم که داشتم مقعدم رو میشستم و احساس کردم یه تیکه گوشت هست و درد هم ندارم و فقط بعضی روز ها دل ام یه صداهایی میده این علایم بواسیر هست ؟

    1. بله به احتمال زیاد دچار هموروئید داخلی با درجه افتادگی 3 یا 4 شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  29. فرح گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من خانمی ۴۰ ساله هستم حدودا یکسال هست که موقع نشستن درد وسوزش پایین کمرم یعنی بالاتر از مقعددارم یعنی اطراف مقعد درد ندارم اما هیچ علائمی از بواسیر ندارم آیا ممکن است بواسیر داخلی باشد؟

    1. احتمالا شما دچار کیست مویی شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  30. آیت گفت:

    سلام خانم دکتر ۳ روزه دچار خونریزی از مقعد شدم هیچ ورم و گوشت اضافه ای هم اطراف مقعدم نیست اما زمان دفع جدیدا ی مقدار سوزش دارم از سمت چپ..خونریزی جدا از از مدفوع هست

    1. ممکن است دچار هموروئید داخلی و یا شقاق و دیگر بیماری های مقعد شده باشید. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  31. شمس گفت:

    آیا به جز علائمی چون درد و سوزش و ریختن خون روشن از مقعد، کبودی و تیرگی پوست اطراف مقعد هم جزو علائم هموروئید هست؟

  32. فاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر
    من خانم 40 ساله هستم چند وقته بواسیر دارم که حدود یک ساله یبوست هم دارم… وبرای دفع متفو هفته ای یک بار میرم اونم ناقص لطفا کمکم کنید

    1. علاوه بر درمان بواسیر لازم است از یک متخصص تغذیه نیز رژیم غذایی سالم دریافت کنید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا برای شما داروی قوی تجویز می شود. اگر با مصرف دارو و اصلاح رژیم غذایی درمان بواسیر شما تکمیل نشود به شما لیزر بواسیر پیشنهاد خواهد شد.

  33. Nazanin گفت:

    سلام ازبهمن ۹۹درگیر بیماری هموروئید شدم اول درمان سنتی وحجامت ساکرال انجام دادم ولی الان یه سال شربت لاکسی ژل یاهمون ملین میخورم تحت نظر پزشک والان یه ماهه یه فاموتیدیت میخورم ولی خوب نمیشه هم خونریزی هم یبوست دادم دکترم گفت برم پیش جراح سوالم اینه اگر عمل کنم برمیگرده یا کلا رفع میشه ماجرا چون درد زیاد دارم نشستن برامهم سخت شده چون ازداخل یه تکه گوشت میاد بیرون موقع اجابت مزاج

    1. برخی اقدامات غیر اصولی که انجام داده اید نه تنها برای درمان هموروئید موثر نیستند بلکه به تشدید بیماری شما نیز دامن زده اند. توصیه می کنم برای لیزر بواسیر و گوشت اضافه به یک متخصص ماهر مراجعه بفرمایید.

  34. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من 18سالمه از 9سالگی هموروئید دارم ی بارم نرفتم دکتر چون خجالت میکشم دفع مدفوعم با درد شدید سوزش و خونریزی با رنگ تقریبا تیره هست کامل تخلیه نمیشم هفته ای یک بار هم ب زور میرم دسشویی و یبوست هم دارم ب دلیل درد سدیدی ک از داخل مقعد دارم فک میکنم شقاق هم داسته باشم ی زایده گوشتی هم دارم ک چن روزه احساس میکنم داره بزرگتر میشه
    باید چیکار کنم؟؟ ایا باید عمل بشه؟؟ با قرصو دارو میتونه رفع بشه

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید اگر به متخصص مراجعه نکنید و درمان اصولی شما انجام نشود دچار عوارض می شوید. حتما رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و از یک متخصص نیز داروی مناسب دریافت کنید.

  35. hadis گفت:

    0سلام وقتتون بخیر
    خانم دکتر من یک ماه پیش چند روز پشت هم یه مایع شفاف تقریبا زرد یا کرم رنگی که لخته های خون هم توش بود از مقعدم خارج میشد حالا بعد از یک ماه امروز چند بار باز مشاهده کردم دلیلش چی میتونه باشه؟

    1. ممکن است دچار فیستول مقعدی شده باشید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  36. امیرکلانتری گفت:

    سلام حالتون خوبه خانم دکترمن چندروزاحساس درددرناحیه مقدی میکنم بادردوخارش چکاربایدبکنم

    1. علاوه بر این که لازم است از یک متخصص وقت ویزیت و داروی مناسب بگیرید لازم است تغییراتی در سبک زندگی ایجاد نمایید. مثلا رژیم غذایی سالم داشته باشید و قهوه و چای کمتر میل کنید و بیشتر آب مصرف کنید. احتمالا به هموروئید یا همان بواسیر مبتلا شده اید.

  37. Fatemeh گفت:

    سلام
    من مجردم بواسیر خارجی دارم می‌خوام از بین ببرم باید چیکار کنم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا برای شما داروی قوی تجویز می شود و اصلاح رژیم غذایی نیز توصیه می شود. اگر طی 10 روز بهبودی حاصل نشد لیزر بواسیر یا هموروئید به شما توصیه می شود.

      1. سحر گفت:

        سلام وقت بخیر چند وقتیه که همراه با مدفوعم خون میبینم خارش مقعد و اطراف مقعد متورم شده خیلی میترسم چکار باید کنم

        1. علاوه بر درمان شقاق نیاز است که رژیم غذایی خود را نیز اصلاح کنید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی قوی تجویز کنند.

  38. موسوی گفت:

    سلام وقت بخیر.2سال هست نازایی دارم ماه آذر یه بارداری 5هفته رو سقط کردم.ماهی که باردارشدم ی درد تیر کشنده در مقعدم حس کردم این اتفاق چند شب پشت سر هم افتاد انگار چیزی از داخل ب مقعد داره فشار و سنگینی وارد می‌کنه.سوزش خارش ندارم.گاها یبوست میگیرم ولی ب صورت خوراکی اصلاح میکنم و بیشتر از دو روز طول نمیکشه.این درد خیلی زیاد شده الان درگیر سقط هستم دفع مدفوع خیلی دردناک شده و روی مقعد فشاری رو از داخل حس میکنم زایده یا برجستگی حس نمیکنم.لطف کنید راهنمایی کنید

    1. احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید. اگر درد شما شدید است و ناحیه گرم شده است احتمال آبسه مقعدی نیز وجود دارد که لازم فورا برای درمان اقدام نمایید.

    2. Eliut گفت:

      سلام 41 روزه اززایمان طبیعیم گذشته چندروزی هست موقع مدفوع خیلی درد دارم و موقع خشک کردنم چندقطره خیلی کم خون روشن میبینم توحالت عادی هم مقعدم درد میکنه باید چیکارکنم؟

      1. احتمالا به شقاق و هموروئید مبتلا شده اید. برای دریافت دارو از مطب وقت ویزیت بگیرید. همچنین مراقب باشید که یبوست نگیرید و بعد از هر دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

      2. عاطفه گفت:

        سلام وقت بخیر
        من ۱۷ سالمه و حدودا ۲ روزه که هنگام دفع مدفوع خون روشن میبینم ولی نه دردی وجود داره و نه جایی متورم شده
        البته ورزش سنگین انجام می‌دادم و حدودا ۲ ماهه که مطلقا ورزش نکردم و دچار کمر درد هم شدم
        ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید

        1. ممکن است به هموروئید داخلی و حتی شقاق مبتلا شده باشید. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  39. مهدیه گفت:

    سلام من چند روزی هست باد معده ام زیاد شده و کم مدفوع خارج میشه ازم
    و اینکه بعد مدفوع یا باد معدم خون روشن رنگی چند قطره میچکه از مقعدم و خیلی میترسم
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. احتمالا دچار شقاق معقدی و تنگی مقعد بر اثر زخم شقاق شده اید. خوددرمانی نکنید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  40. مژی گفت:

    سلام من در ناحیه مقعد دچار خارش شدید هستم این مسئله بعداز زایمان اتفاق افتاد کمتر بود و تا به امروز شدت پیدا کرده درد ندارم سوزش هم ندارم اما خارش شدید دارم دکتر متخصص بهم پماد داد اما فقط هنگام استفاده خوبه و مقطعی هست. برای اون گوشت اضافه بیرونی به تشخیص دکتر چیکار کنم . لطفا راهنمایی کنید

    1. اگر قبلا از متخصص دارو گرفته اید و باز هم درمان نشده اید من لیزر هموروئید با لیزر پرتوان را پیشنهاد می کنم.

  41. Hasti گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ، مجرد هستم دوروزه موقع دفع مدفوع خون ریزی خیلی کمی هم دفع میکنم اول فکر کردم پریوده ولی متوجه یه چیز جوش مانند در قسمت مقعدم شدم ، باید چیکار کنم؟ پیش دکتر گوارش برم یا دکتر زنان چیز خطرناکیه؟

    1. به یک متخصص جراحی عمومی ماهر در زمینه هموروئید و آبسه مقعدی مراجعه کنید. بهتر است جراح ماهر در زمینه جراحی با لیزر پرتوان باشند.

      1. Goli گفت:

        سلام خانم دکتر من دخترم 17سالمه وقتی دفع مدفوع دارم بعضی وقتابزور میتونم تخیله کنم و وقتی مدفوع تخیله میشه یه تیکه گوشت میاد بیرون بعد از دفع دوباره میره داخل خون وسوزش هم ندارم دلیلش چیه؟

        1. احتمالا به هموروئید داخلی درجه 3 مبتلا شده اید و لازم است به متخصص مراجعه کنید.

  42. معصومه گفت:

    سلام من یک ساله که یبوست داشتم و اذیت میشدم. چند ماهیه که دقت کردم متوجه شدم یه گوشت اضافه از مقعدم رده بیرون درد و سوزن نداره فقط خارش داره و مدفوع بعد از سه روز، یکمه و کلی با فشار. دل دردمم بخاطر یبوست طولانیه . داروهای ملینم استفاده کردم جواب نداده

    1. علاوه بر کنترل یبوست پیشنهاد من به شما لیزر هموروئید می باشد. احتمالا هموروئید داخلی درجه 4 می باشد.

  43. طهورا گفت:

    سلام خانم دکتر من مدت ۵شش ماهه دفع ناقص وخارش شدید مقعد دارم هیچ درد یا خونریزی ندارم فقط بعداز اجابت مزاج ناقص ومدفوع تکه تکه احساس میکنم هرچی خودمو میشویم تمیز نمیشم دکتر جراح معاینه کامل نکردن اما گفتن احتمالا داخل مقعد زخم داری وباروغن زیتون خودتو چرب کن واز یبوست جلوگیری کن ولی احتمال میدم بواسیر داخلی داشته باشم اینطور نیست؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است برای شما داروی قوی تجویز شود. در غیر این صورت لیزر بواسیر به شما پیشنهاد خواهد شد.

  44. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر من مجرد هستم وچند وقته از معقدم تشرعاتی مشاهده کردم وبوی بد گاهی ولی درد وچیزی دیگع ای مشاهده نکردم

    1. احتمالا به هموروئید یا حتی فیستول مقعدی مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  45. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من انتهای واژنم یه اضافه گوشتی هستش که این اضافه گوشتی به سوراخ مقعد وصل شده و رنگ تیره و خاکستری داره میشه لطفاً بگید که این رو میشه درمان کرد و از بین برد ؟ و آیا خطری نداره ؟

    1. لازم است منشا بروز این گوشت اضافه در ناحیه پرینه مشخص شود. معمولا با لیزر پرتوان قابل برداشتن است.

  46. لیلا گفت:

    سلام من درد و خارش و سوزش در ناحیه مقعد دارم ، تب و لرز بدن درد شدید و سردرد هم دارم ضعف هم دارم چیکار باید بکنم

    1. احتمالا به آبسه مقعدی مبتلا شده اید. با توجه به این که تب و لرز هم دارید فورا به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

  47. حنا گفت:

    سلام خانم دکتر من سه شنبه پیش ویزیتم کردید بهم رکتول و دارو بهم دادید قرص ها خوردم بواسیرم کوچک شده ولی رکتول مصرف میکنم ترشحات سفید رنگ از مقعدم میاد و خارش میگیرم و قطع که میکنم ترشحات و خارش قطع میشه ممنون میشم بگید باید به مصرف رکتول ادامه بدم یا نه؟

    1. ترشح مربوط به پماد رکتول نیست و در مواقعی که رکتول حساسیت ایجاد می کند قرمزی و التهاب مشاهده می شود. لطفا مجدد از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود. ممکن است علاوه بر هموروئید به دیگر بیماری های مقعد نیز مبتلا شده باشید.

  48. فاطمه گفت:

    ۲۲ روزه عمل سزارین کردم با اینکه اسهالم زخم معقد دارم با درد و سوزش زیاد و دلپیچه ایا با شیاف هموروئید درمان میشم

    1. اسهال و یبوست هر دو به یک اندازه منجر به بروز هموروئید می شود. میوه و سبزی و فیبر غذایی را افزایش دهید و از لگن آب ولرم استفاده کنید و حتما از یک متخصص داروی مناسب بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *