زگیل تناسلی

برگشت زگیل بعد از درمان

بازگشت زگیل بعد از درمان

بسیاری از افراد که تحت درمان زگیل قرار می گیرند از برگشت زگیل بعد از درمان در هراس هستند. این افراد باید بدانند برگشت زگیل بعد از درمان در صورتی می باشد که یک بار درمان برای نوع خاصی از زگیل که به آن مبتلا هستند کافی نیست و یا اینکه مراقبت های بعد از درمان را انجام نداده اند. در این صورت امکان دارد که شما با برگشت زگیل بعد از درمان مواجه شوید.

امروزه درمان زگیل با لیزر بسیار مرسوم می باشد و بسیاری از افراد از این روش برای درمان زگیل استفاده می کنند. شما باید مراقبت های ویژه ای را انجام دهید تا برگشت زگیل بعد از درمان برای شما اتفاق نیفتد. به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین روش های درمان برای برداشتن زگیل لیزر است که اگر از این روش برای درمان زگیل استفاده کنید با برگشت زگیل بعد از درمان مواجه نخواهید شد.

کنترل زگیل تناسلی

مراقبت های بعد از برداشتن زگیل برای جلوگیری از برگشت زگیل بعد از درمان

همانطوری که بیان کردیم اگر می خواهید برگشت زگیل بعد از درمان برای شما رخ ندهد باید مراقبت های ویژه ای را بعد ازلیزر زگیل تناسلیانجام دهید که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

۱. شما بعد از اینکه از لیزر استفاده کردید باید بعد از آن روزانه دو بار از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید. بعد از اینکه دو هفته از برداشتن زگیل بگذرد می توانید از کرم های ترمیم استفاده نمایید تا زخم زگیل شما از بین برود.

۲. مناطقی در بدن که مرطوب هستند و شما از لیزر برای برداشت زگیل در آن مناطق استفاده کرده اید را خشک نگه دارید، چرا که مرطوب بودن این مناطق موجب جذب عفونت می شود.

به طور کلی باید بدانید استفاده کردن از لیزر برای برداشتن لیزر نیاز چندانی به مراقبت ندارد و اگر فقط این چند نکته را رعایت کنید برگشت زگیل بعد از درمان برای شما رخ نمی دهد.

توصیه های مهم برای عدم برگشت زگیل بعد از درمان

اگر شما زگیل را درمان کرده اید و یا می خواهید درمان کنید باید برخی از توصیه های مهم که موجب می گردد برگشت زگیل بعد از درمان برای شما رخ ندهد را انجام دهید. در ادامه برخی از این توصیه ها را بیان می کنیم تا بیشتر مراقب باشید.

۱. بسیاری از افراد به بیماری زگیل مبتلا هستند و آن را درمان می کنند، اگر می خواهید برگشت زگیل بعد از درمان را تجربه نکنید باید دقت داشته باشید که با افراد دیگری که دچار این بیماری هستند ارتباط برقرار نکنید تا باری دیگر دچار این بیماری نشوید.

۲. در برخی از نقاط بدن که دارای زگیل می باشد امکان برگشت زگیل بعد از درمان وجود دارد. یکی از این نقاط اندام تناسلی خانم ها و آقایان می باشد، زگیل در این ناحیه بسیار دردناک می باشد و اگر مراقبت های جنسی را انجام ندهند بار دیگر به این بیماری دچار می شوند، در نتیجه باید مراقب روابط جنسی خود باشند و از کاندوم استفاده کنند. هرچند که کاندوم به طور کامل از بروز زگیل تناسیلی جلوگیری نمی کند اما تا حد زیادی ریسک ابتلا به زگیل تناسلی را در سر آلت تناسلی مردان و داخل واژن بانوان را کاهش می دهد.

۴. افرادی که نمی خواهند با برگشت زگیل بعد از درمان مواجه شوند باید بدانند که سیگار را ترک کنند، چرا که سیگار یکی از عوامل مهم برگشت زگیل می باشد.

۵. خانم هایی که دچار زگیل تناسلی می شوند باید به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر بدهند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

243 دیدگاه برای “برگشت زگیل بعد از درمان

  1. زززز گفت:

    زگیل تناسلی مقعدی داشتم که اول آزمایش دادم و دارو استفاده کردم که جواب نداد، کرایو کردم که ضایعه کوچیک شد اما از بین نرفت و در آخر با جراحی زگیل و پوست اطرافش رو برداشتم الان بعد سه هفته مجددا زگیل ها رشد کردن، باید مراحل درمان رو دوباره برم؟ واکسن گارداسیل هم دو دوز اولش رو تزریق کردم. درضمن مجرد هم هستم

    1. سلام شما باید برای درمان اقدام کنید و تزریق واکسن منجر به درمان نمی شود. اگر تست HPV شما مثبت بوده است نباید واکسن گارداسیل تزریق می کردید.

  2. ف گفت:

    سلام، وقت بخیر، در قسمت زیر واژن و بین واژن و مقعد چنتا زائده کوجیک داشتم که محلول تری کلرو استیک اسید 40 درصد زدم، زخم شد و بعد از مدتی زخمش افتاد الان جای زخم خیلی درد میکنه و خارش و سوزش داره، پماد تریامسینولون و کالامین و زینک استفاده کردم اما بهتر نسد و همچنان آزرده است، برای بهبودش چیکار باید بکنم

    1. به متخصص مراجعه کنید و از خوددرمانی پرهیز کنید. ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید و در صورت نیاز از پودر بچه استفاده کنید.

      1. ممم گفت:

        سلام من تعدادی زگیل در ناحیه تناسلی مشاهده کردم که البته مطمئنم خیلی زود متوجە شدم. به صورت تکی ریز با رنگ نسبتا تیرە قهوەایی و پراکنده بودن.پیش دکتر رفتم‌و فریز کردن.ولی بعد از از بین رفتن ضایعات دوبارە از نقاط دیگە در اومدن.دلیلش چیە دوبارە برگشت دارن البتە از نقاط دیگە؟چیکار باید بکنم؟

        1. بهتر است برای شیو ناحیه از تیغ استفاده نکنید و روش های دیگر را جایگزین کنید. سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و رابطه جنسی کنترل شده داشته باشید.

      2. فرزانه گفت:

        سلام من چندین سال هست که درگیر نوعی زگیل هستم که بصورت گوشتهای ریزی روی سطح بدنم و حتی صورتم هستن چندین بار هم به دکتر مراجعه کردم و سوزانده شدن ولی مجددا بوجود میان میخواستم بدونم برای ریشه کن کردنشون درمانی هست و اینکه بعد از سوزندان استفاده از چه پمادی بهتر هست ؟

        1. بعد از برداشتن زگیل ها نمونه را به پاتولوژی ببرید که نوع زگیل مشخص شود. سپس داروی مناسب برای شما تجویز می شود. بعد از کرایو یا بعد از سوزاندن زگیل از کرم زینک و یا ترمیم کننده پوست استفاده می شود. این مورد را پزشک معالج تجویز می کنند.

  3. Neda گفت:

    سلام من زیگیل تناسلی داشتم بعد دو هفته بعد درمان نزدیکی داشتم و الان خیلی سوزش دارم علتش چیه

    1. زگیل تناسلی برای همیشه درمان نمی شود و لازم است مراقبت های لازم را به عمل آورید. این ویروس از بین نمی رود و پزشک می تواند ظاهر تگ ها و زگیل های ایجاد شده را درمان نماید.

  4. امیر گفت:

    درود و عرض ادب
    چند روز بعد از انجام لیزر جهت زیگیل میتوان از حمام استفاده کرد
    تشکر

    1. بسته عمق و وسعت کار انجام شده بین یک تا دو روز بعد از لیزر زگیل می توانید حمام کنید.

  5. سام گفت:

    سلام، وقت بخیر، در قسمت هایی که جهت ازبین بردن زگیل لیزر شده بعد از ۲ هفته لکه هایی به رنگ تیره هست که خیلی هم کوچک هستند. ایا به معنی ود مجدد هست؟؟

    1. خیر معمولا به مرور زمان پوست ترمیم می شود و بهبود می یابد.

  6. مبینا گفت:

    سلام من ۹ روزه کرایو کردم زگیلای دور ناحیه تناسیلیم رفته الان زخم سطحی مونده ولی زگیلای داخل واژن و دهانه واژنم هنوز هست
    باید بازم کرایو کنم یا صبر کنم ی هفته دیگه بگذره

    1. سلام از پزشک معالج خود سوال کنید که چرا در همان جلسه اول مابقی زگیل ها را کرایو نکرده اند. ممکن است ایشان تشخیص داده باشند که مابقی زگیل ها را با فاصله و در جلسه بعدی انجام دهند.

  7. مبینا گفت:

    هزینه کرایو برای هر دونه زگیل چقدره ؟

    1. بعد از ویزیت مشخص می شود.

  8. بی نام گفت:

    سلام زگیل تناسلی دارم کرایو کردم برگشته چرا؟

    1. با کرایو فقط زوائد و دانه های ایجاد شده برداشته و فریز می شود اما برای درمان ویروس زگیل تناسلی کاربردی ندارد. بعد از کرایو هم بیمار مبتلا به زگیل تناسلی همواره به این ویروس آلوده خواهد بود.

      1. مبینا گفت:

        هزینه هر دونه چقدر میشه ؟
        میشه بگید 🤦🏻‍♀️

        1. بعد از ویزیت مشخص می شود.

  9. مبینا گفت:

    باید چیکار کنیم کلا از بین بره ؟

    1. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. قبل و بعد از رابطه جنسی خود را با شوینده مناسب بشویید و رابطه متعدد نداشته باشید.

  10. وحید گفت:

    سلام من سه روزه چندتا دونه زیگیل را لیزر کردم. الان جاش زخمه و رنگ قهوه ای و سیاه داره و ب لباس که میماله خارش و سوزش میگیره. آیا اینا زخم هستن یا زیگیل نسوخته؟

    1. زخم هستند. لباس گشاد و نخی بپوشید و به زخم ها فشار نیاورید.

  11. مبینا گفت:

    داروی دس ساز کارساز هست ک دیگه زگیلی بوجود نیاد ؟

    1. بیمار باید معاینه شود. اگر سیستم ایمنی بیمار ضعیف باشد بعد از هر درمانی مجدد دچار عود خواهد شد.

      1. Zn گفت:

        من یکسال پیش به دکتر زنان مراجعه که پس از آزمایش متوجه شدم که مبتلا به زگیل تناسلی هستم که سریعا مورد جراحی قرار گرفته و فریز شد . لیک بعد از یکسال با توجه به اصول و رعایت موارد بهداشتی و استفاده از کاندوم مجدد متوجه 2 تاول در ناحیه تناسلی شدم ، چطور بایستی اقدام کنم ؟

        1. مجدد برای برداشتن زگیل ها با روش فریز کردن یا لیزر زگیل تناسلی اقدام نمایید. برای جلوگیری از بروز مجدد علائم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. استفاده از کاندوم نمی تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

        2. حسین گفت:

          کرایو کردم دو روزه ولی هنوز زگیله نیوفتاده هنوز هست سوالم اینه چقدر طول میکشه بیوفته جاش سیاه شده

          1. مجدد به پزشک معالج خود مراجعه کنید. در همان جلسه یا جلسات بعدی برداشته می شود.

  12. مبینا گفت:

    من دو بار کرایو کردم نرفته داخل واژنم هست نمیره
    چیکار کنم

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

  13. Lili گفت:

    سلام من تعدادی زیگیل اطراف واژن داشتم پارسال از محلول پودوفیلین استفاده کردم یه مدت ‌.کاملا از بین رفتن. یه مدت جاشون رنگ تیره موند اما الان رنگش کاملا خوب شده .الان دوجا لبه ها همش زخم میشه! پوست خشک و کشیده میشه و و درنهایت زخم حالت ترک برداشتن. همش باید پماد ویتامین آد استفاده کنم تا اذیت نشم .چیکار باید بکنم؟

    1. سلام خوددرمانی نکنید زیرا استفاده بیش از اندازه از این محلول می تواند به بافت و پوست ناحیه آسیب برساند. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

      1. Lili گفت:

        چه دکتری باید برم؟ متخصص زنان میتونه مشکلمو حل کنه؟

      2. مممممم گفت:

        سلام خانم دکتر
        من زگیل تناسلی داشتم ک نزدیک یک ماه هستش ک کرایو کردم و الان هیچ زائده ای ندارم واکسن هم یک دوز زدم
        رابطه جنسی باید حتما با کاندوم باشه ؟ یا بدون کاندوم هم امکان داره .؟ خانم دکتر ببخشید لیس زدن آلت تناسلی همسر هم اشکال داره و یا لب گرفتن ؟ ممنون از پاسختون

        1. سلام بله لازم است که رابطه جنسی با کاندوم انجام شود و آلوده شدن بزاق نیز اشکال دارد و می تواند منجر به انتقال بیماری شود. کرایو یا هر روش دیگری جهت از بین بردن زائده های ایجاد شده استفاده می شود و منجر به ریشه کن شدن ویروس نمی شود. واکسن نیز از ابتلای بیمار به چند مورد از سوش های خطرناک این بیماری جلوگیری می کند.

  14. Mahtab گفت:

    سلام. زخم دهانه رحم مربوط به hpv ميشه؟ يا خودش يك بيماري جداست؟

    1. سلام زخم دهانه رحم از اچ پی وی جداست. معمولا بیمارانی که دارای زخم و عفونت در ناحیه می باشند بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به زگیل تناسلی می باشند.

  15. وحید گفت:

    با سلام
    من لیزر کردم چندتا دونه رو کلاهک آلتم زده بود. الان بعد از دوماه دوباره اومدن چیکار کنم دیگه؟ کلی هزینه لیزر دادم الان دوباره برگشتن؟ آیا واکسن او پی وی بزنم یا نه؟خیلی نگرانم.

    1. هدیه گفت:

      سلام من صورتم چند وقته زیگیل میزنه فقط صورتم و همش میرم دکتر پوست و برام فریز میکنن شاید تا الان پنحاه بار زیگیل زده و بردم فریز کردم
      و دکتر قرصی برای سیستم ایمنی بدنم قوی بشه داده
      چیکار کنم که دیگه زیگیل نزنه خیلی ناخوشاینده روی صورت و اینکه رشد میکنه

      1. آیا از زگیل ها نمونه برداری هم شده است؟ آیا نمونه های برداشته شده را به پاتولوژی ارسال کرده اید؟ بعد از مشخص شدن نوع زگیل ممکن است درمان و داروی مناسبی برای آن وجود داشته باشد.

  16. محیا گفت:

    سلام بهد از اینک زیگیل تناسلی و با لیزر برداشتم برای شیو‌میتوتم‌لیزر موهای زاعد برم یا ن ؟ اصلا چه روشی برای شیو‌پیشنهاد میکنید؟

    1. بله لیزر موهای زائد مناسب است. به خصوص که استفاده از تیغ منجر به انتشار زگیل می شود و بهتر است از این روش استفاده نکنید. لیزر موهای زائد را هم می توانید بعد از بهبودی کامل پوست ناحیه آغاز کنید.

      1. مهران گفت:

        برای اقایان کە بە تازگی کرایو انجام دادن.چە روشی برای شیو پیشنهاد میشە؟مخصوصا اینکە یک بار کرایو انجام دادم ولی باز هم بعد کرایو علائمش عود کردە

        1. لیزر موهای زائد روش بهتری است. کرم موبر برای پوست زخمی پیشنهاد نمی شود. اما اگر پوست سالم باشد مشکلی ندارد.

  17. فاطمه گفت:

    سلام کسی که hpv نوع ۱۶ داره و دهانه رحمشو تراشیده چقد احتمال برشگت داره و خطرناکه ؟

    1. زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی است و برای همیشه از بدن خارج نمی شود. حتی اگر آثار زگیل از روی ناحیه برداشته شود ممکن است مجدد زگیل های جدید در ناحیه پدیدار شود. برای کاهش احتمال عود مجدد علائم ظاهری توصیه می شود سیستم ایمنی بدن را قوی کنید و تغذیه و سبک زندگی سالم داشته باشید.

      1. سارا گفت:

        اگر برش نداریم چی میشه

        1. تعداد زگیل ها افزایش پیدا می کند و عوارضی مثل درد و سوزش و خارش و حتی خطر ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

  18. مهناز گفت:

    سلام
    من یک زگیل روی چانه ام داشتم کرایو انجام دادم اما هنوز برجستگی زگیل باقی مونده
    لازم لیزر هم انجام بدم؟
    چند روز بعد از کرایو میتونم لیزر کنم؟

    1. اگر با کرایو نتیجه نگرفته اید می توانید از لیزر زگیل سود ببرید. چند روز بعد از کاهش التهاب کرایو می توانید از لیزر استفاده کنید.

  19. Feri گفت:

    سلام دوبار لیزر کردم دوباره برگشته چیکار باید بکنیم؟؟؟

    1. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  20. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر من ۵۰روز فریز کردم و بعد این مدت یک خال خیلی کوچک در یکی از نواحی فریز شده اومده ایا برگشت مجدد زگیل هست

    1. لازم است معاینه شوید. احتمال برگشت زگیل بعد از فریز کردن وجود دارد و امری طبیعی است.

  21. نیل گفت:

    سلام من یدونه زگیل مقعدی داشتم که به صورت تک دانه ای بود به مدت سه ماه.دکتر پوست رفتم بهم محلول koh5% و پماد آلدرا دادن.حدود یک هفته استفاده کردم زگیل محو شد اما جاش زخمه.حالا سوالم اینه باز ادامه بدم پماد و محلول رو بزنم؟چون محلول خیلی میسوزونه.فکر میکنم همون زخم کرده.سوال بعدیم اینه من شریک جنسیم یک نفر هستن و ایشون علامتی ندارن‌اگه من از ایشون گرقته باشم یعنی الان بعد درمان نباید رابطه داشته باشیم.یا ایشون هم که کاملا بی علامت هستن باید درمان خاصی رو انجام بدن.مرسی

    1. استفاده از این دارو را متوقف کنید و برای ترمیم زخم ایجاد شده حتما از یک متخصص داروی مناسب بگیرید. زیرا ناحیه مقعد روزانه فعال است و آلودگی زیادی دارد و هرگونه زخم در این ناحیه می تواند عوارض گوناگونی ایجاد نماید. دوره کمون و نهفتگی زگیل تناسلی ممکن است ماه ها یا حتی سال ها ادامه داشته باشد. توصیه می کنم هر دو شما یک آزمایش اچ پی وی بدهید و مطمئن شوید که مبتلا به زگیل تناسلی می باشید یا خیر. گاها اسکین تگ با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می شود. تشخیص این مورد فقط با نمونه برداری و آزمایش قطعی می شود. من قبل از لیزر زگیل تناسلی حتما یک نمونه از بافت را برای آزمایشگاه ارسال می کنم تا از وجود زگیل تناسلی مطمئن شویم.

  22. Mahsa گفت:

    سلام.. من روی انگشت دستم چنتا زگیل دارم.. ممکنه سرایت کنن ب قسمت تناسلی و زگیل تناسلی بزنم؟؟ واینکه اگه برم لیزر درمانی برا انگشتم.. قطعا و برای همیشه از بین میرن یا ممکنه برگردن؟؟

    1. عامل بروز زگیل تناسلی ویروس اچ پی وی می باشد و با زگیلی که روی دست ظاهر می شود متفاوت است. انواع زگیل با نمونه برداری و آزمایش از یکدیگر تمیز داده می شود.

      1. نگین گفت:

        با سلام.، یه زیگیل تناسلی داشتم و یه مدت قرص مصرف کردم.بعداز اون روش خونگی استفاده کردم طبق گفته پزشک که گفتن در اب گرم و بتادین بشین که خوب شد خیلی کوچیک شد و کم کم داشتاز بین میرفت. به دکتر مراجعه کردم گفتند خوب شده.اما مجددا برگشته.

        1. متاسفانه زگیل تناسلی کاملا قابل برگشت است و درمان قطعی ندارد. مگر این که همواره ناحیه را تمیز نگهدارید و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

  23. علل گفت:

    سلام و خسته نباشید من زیگیل تناسلی دارم چندین بار در آوردم، شکلش به صورت جوش هستش و زود هم میره ولی متاسفانه به نامزدم منتقل شده و اون کرایو انجام داده، میخوام ببینم واسه خودم درمان قطعی وجود داره که هیچوقت دیگه بهش مبتلا نشم؟ هر چقدر هزینه هم باشه انجام میدم

    1. قبل از برقراری ارتباط جنسی با شخص دیگر مطمئن شوید که ایشان واکسن زگیل تناسلی را تزریق کرده باشند. زیرا شما تا پایان عمر ناقل و منتقل کننده این بیماری می باشید. برای این که ویروس نهفته باقی بماند و مجدد علائم پوستی آن بروز نکند لازم است از ارتباط جنسی متعدد با افراد متخلف خودداری کنید و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کنید.

  24. اکبر گفت:

    سلام من من یک ماه پیش لیزر لیزر آلت تناسلی انجام دادم الان همونجا که رنگش یکم سیاه تره ،ی دونه نقطه کوچک برجسته باز درومده میتونه باز زگیل باشه،؟

    1. بله این امکان وجود دارد.

  25. اکبر گفت:

    وقت بخیر خانوم دکتر ممکنه زگیل از راه رابطه آلت ب دهان منتقل بشه و راه درمانش چیه،و مدت زمان انتقالش چقده؟ و ممکنه که حتی واگیر نداشته باشه

    1. بله امکان انتقال زگیل تناسلی در صورت تماس با مخاط دهان وجود دارد. علت برخی از سرطان های حنجره نیز همین زگیل تناسلی می باشد.

  26. پویا گفت:

    سلام سیستم دفاعی بدنمون و چطور افزایش بدیم؟؟ چه چیزایی باید مصرف کنیم؟؟ چه مولتی ویتامینی؟؟ برای خانوم ها و آقایون فرق میکنه؟؟

    1. میوه و سبزی و غذای سالم میل کنید. مکمل های غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هم موجوده با یک متخصص مشورت کنید و مصرف کنید.

  27. توحیدی گفت:

    سلام ببخشید من یک هفته پیش ار اف زیگیل تناسلی انجام دادم الان برای شیو اون ناحیه از کرم موبر استفاده کنم مشکلی داره؟ممکنه زخمامو تحریک کنه؟

    1. تا بهبودی جای زخم ها از کرم موبر استفاده نکنید. در آینده هم بهتر است لیزر موهای زائد را انجام دهید یا از کرم های موبر مخصوص پوست های حساس استفاده کنید.

      1. ممم گفت:

        اخە برای ایزر هم میگن کە باید با تیغ اصلاح بشە قبلش.از ھ فی هم میگن کە تیغ برای زگیل خوب نیست و باعث انتشار میشه.چکار باید کرد؟من از کرم‌موبری استفاده کردم‌که زیاد‌ سورش نداشت.کرم‌موبر ممکنه باعث تکثیر زگیل بشه؟

        1. یک بار شیو با تیغ اشکالی ندارد. بهتر است مداوم انجام نشود. حتما از تیغ یکبار مصرف استفاده کنید و ناحیه را با بتادین ضدعفونی کنید.

  28. زهرا گفت:

    من پارسال دچار این بیماری تو مقعد شدم و درمان شدم الان بعد از یکسال خارش گرفتم و حس میکنم دوباره برگشته اما هیج چیز مشکوکی روی پوسم نمیبینم

    1. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و به محض مشاهده زائده های زگیل نسبت به برداشتن آنها اقدام نمایید ممکن است مصرف پماد یا لیزر زگیل تناسلی به شما پیشنهاد شود.

  29. نرگس گفت:

    سلام خسته نباشید زگیل تناسلی با چه مواردی بر میگرده و اینکه الان میتونم واکسن بزنم با محلول پدوفلین همه رو از بین بردم

    1. با کاهش سطح ایمنی بدن و بهداشت زگیل تناسلی بر می گردد. قبل از تزریق واکسن لازم است آزمایش بدهید که نوع زگیل تناسلی شما تعیین شود.

  30. زهرا گفت:

    سلام. من یه دختر مجردم و رابطه جنسی نداشتم قبلا دوتا زگیل روزی واژنم بود ک با مصرف پماد طبق دستور پزشک برطرف شد ولی الان بازم متوجه مجدد رشد زگیلم شدم باید چیکار کنم؟

    1. مجدد برای مصرف دارو و درمان زگیل تناسلی اقدام نمایید. از مکمل های غذایی تقویت سیستم ایمنی بدن نیز استفاده کنید.

  31. جواد گفت:

    سلام خسته نباشید من زگیل تناسلی ریز داشتم دوتا دونه ولی کرایو کردم بزرگ و سیاه شد باید چیکار کنم؟

    1. از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید. اگر بهبودی حاصل نشد برای لیزر زگیل تناسلی اقدام نمایید.

  32. آرش گفت:

    من چند تا زگیل خیلی کوچیک داشتم ک لیزر کردم جاشم رفته الان سه هفتس
    دیروز رابطه جنسی اورال(ساک) داشتم
    خواستم بدونم ب طرف مقابلم انتقال پیدا میکنه یا نه؟

    1. اگر بزاق دهان شما به ویروس آلوده باشد طرف مقابل شما آلوده خواهند شد. این ویروس از طریق بزاق و مخاط و ترشحات ناحیه تناسلی قابل انتقال است. لیزر زگیل تناسلی منجر به از بین رفتن ویروس نمی شود و فقط زائده ایجاد شده را از بین می برد

  33. نارد گفت:

    سلام خسته نباشید من چند جای صورتم و چند جای پام زگیل رشد کرده و یکی از زگیل های صورتم بار سوم هستش که رشد کرده میخواستم بدونم دلیلش چیه و ایا مشکل خطرناکی وجود داره یا خیر؟

    1. بهتر است زگیل را با لیزر یا هر روش مناسب دیگر بردارید و برای پاتولوژی ارسال فرمایید.

  34. amir-hossein گفت:

    با سلام
    بهترین روش درمان در حال حاضر چه روشیه؟
    ایا بعد از درمان انتقال به پارتنر جنسی امکانش هست؟
    طول درمان این بیماری چقدر است؟
    با توجه به اینکه علائم ظاهری در همه وجود نداره روشی وجود داره تا قبل از رابطه متوجه بشیم که شخص مبتلا به بیماری است یا خیر؟
    درمان های سنتی مثل سرکه سیب و روغن درخت چای که پزشکان طب سنتی تجویز میکنن اثر بخشیشون از نظر علمی اثبات شده؟
    در صورت درمان نکردن امکان تشدید ویا بهبودی وجود داره در مردان؟
    با تشکر از شما برای وقتی که برای پاسخگویی قرار میدین.

    1. سلام، بهترین روش درمان زگیل تناسلی بر اساس اندازه، نوع و محل بروز زگیل بعد از ویزیت توسط پزشک تعیین می شود. ممکن است مصرف دارو، کرایو یا لیزر پرتوان برای برداشتن زائده ها توصیه شود. طول درمان نیز بسته به نوع درمان متفاوت است. ممکن است برای استفاده از دارو یک ماه زمان نیاز باشد و نقاهت بعد از کرایو 40 روز و نقاهت بعد از لیزر زگیل تناسلی یک هفته می باشد. دقت کنید که بعد از مصرف دارو و یا برداشتن زائده ها ویروس از بین نمی رود. شما و پارتنر شما فقط می توانید با بهبود سیستم ایمنی بدن از بروز مجدد زائده ها جلوگیری کنید و تا حدی بیماری را کنترل کنید. اگر بیماری مبتلا به زگیل تناسلی باشد اما ظاهر مشکوکی نداشته باشد فقط با آزمایش HPV بیماری ایشان قابل تشخیص است. درمان های سنتی تا حدی از بروز مجدد و یا انتشار بیشتر بیماری جلوگیری می کنند اما صد در صد نمی باشند. اگر زگیل تناسلی درمان نشود بیماری تشدید می شود و زگیل ها منتشر و بزرگتر می شوند. درضمن ممکن است دردناک و حساس نیز شوند.

  35. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر امکانش هست که بعد از کرایو زگیل در ناحیه مقعد ،چند ماه بعد زگیل در ناحیه آلت تناسلی رشد کند؟

    1. بله این امکان وجود دارد.

  36. sss گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من یه زگیل تناسلی ناحیه بین واژن و مقعد داشتم دو روز پیش کرایو کردم
    دیروز بعد از بازگشت به خانه متوجه شدم مایع فراوانی خارج شده تا حدی که لباس زیرم خیس شده بود احتمال میدم از تاول ها خارج شده باشد البته تاولها هنوز هستند اما کوچکتر
    آیا خطرناک یا باعث انتقال میباشد؟نگرانم

    1. توصیه می کنم از مطب من وقت ویزیت بگیرید. ممکن است به بیماری دیگری مبتلا شده باشید.

  37. M گفت:

    سلام من حدود 5سال پیش زگیل داشتم و با کرایو درمان شد و سه دوره واکسن گارداسیل رو تزریق کردم و توی این چند سال هیچ مشکلی نداشتم ایا دوبار امکان اینکه زگیل بگیرم هست؟

    1. بله این امکان وجود دارد. برای جلوگیری از عود مجدد توصیه می شود سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. از روابط جنسی پرخطر اجتناب کنید و قبل و بعد از نزدیکی با یک شوینده مناسب ناحیه تناسلی را بشویید و خشک کنید.

  38. مبینا گفت:

    من زیگیل تناسلی دارم و اینکه دارم لیزر میکنم چند تا بودن خیلی کوچیک دوتا دیگ دارم لیزر کنم بعد نیازه ک ازمایش خون بدم؟ دکترم گفت من چک کردم دیدم اصلا نیازی به ازمایش خون نیس اینا خودشون باید برداشته بشه از روی پوست چون از راه پوست انتقال داده میشه به نظر شما نیازه به ازمایش خون یا پاپسمیر یا زدن واکسن ؟

    1. نمونه های جدا شده را به آزمایشگاه ببرید و نوع زگیل hpv را مشخص کنید. واکسن زگیل تناسلی موجود در ایران 4 نوع از انواع زگیل تناسلی را واکسینه می کند. اگر به این 4 نوع زگیل مبتلا نبودید می توانید از واکسن استفاده کنید که در آینده به انواع دیگر آن مبتلا نشوید.

  39. سعید گفت:

    سللم ببخشید من ۵ سال پیش کرایو کردم و الان بعد پنج سال یه زگیل نوک آبتن در اومده که خیلی کوچیکه و دو بار ازش خون اومد. رفتم تست دادم نوع 16 positive شد. چکار باید بکنم؟؟ 😔

    1. شما می توانید از واکسن استفاده کنید که به سه نوع دیگر زگیل تناسلی مبتلا نشوید. مجدد کرایو یا لیزر زگیل تناسلی را انجام دهید. سیستم ایمنی بدن خود را هم تقویت کنید که زمان عود و ظاهر شدن زگیل را به تاخیر بیاندازید.

  40. محمود گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون ازشما
    من آقایی ۵۲ ساله هستم حدود ۳ ماه پیش متوجه چنتا دونه ریز شدم ،که ترسیدم ،و سریع رفتم لیزر کردم،البته دکتر ندید فقط ازشون خواهش کردم بنویسه برای آزمایش،آزمایش پی سی آر دادم در آزمایشگاه دانش تهران ،جواب منفی بود ،حالا بعد از۳ ماه سه تا زائده کوچک روی بدنم روی قسمت شرمگاهی که اولیش حدود ۴ سانت بالای آلت هستش که خیلی ریزه ،اصلا نمیدونم بوده یا نه،خانم دکتر امکان داره آزمایشگاه اشتباه گرده باشه ،البته آزمایشگاهش معتبره نگرانم لطف میکنید جوابمو بدین

    1. سلام برای تشخیص زگیل تناسلی نمونه برداری و بیوپسی انجام می شود. از مطب من می توانید وقت بگیرید که نمونه برداری از زائده های ایجاد شده انجام شود. همچنین داروی مناسب با شرایط شما هم تجویز خواهد شد. سپس نمونه برای آزمایش اچ پی وی ارسال می شود.

  41. مجید گفت:

    سلام ببخشید چطوری سیستم ایمنی بدنمو بالا ببرم دارو یا واکسنی هست ؟ من ی هفتس این بیماری رو گرفتم

    1. برای تقویت سیستم ایمنی یک سری باید و نباید وجود دارد. مصرف میوه و سبزی و داشتن رژیم غذایی سالم از باید ها است و نباید از الکل، دخانیات و کافئین زیاد استفاده کنید. خستگی و فعالیت بدنی شدید نیز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنید. استفاده از مکمل های غذایی تقویت سیستم ایمنی بدن مثل ایموبلند هم بسیار موثر است.

      1. Ftme گفت:

        سلام و عرض ادب
        من زگیل تناسلی داشتم ک یکبار فریز کردم چون یدونه بود و قرص تقویت سیستم ایمنی استفاده کردم روزی یدونه بعدش دوباره به فاصله یکماه یدونه کوچیک دوباره زد که دکتر اونو برام کند و پیش ی دکتر دیگه رفتم و قرص اسیکلوور 200 داد و هر 12 ساعت مصرف میکنم بنظرتون ممکنه با این دارو از شر این بیماری راحت شم؟ چون واقعا نامزدم از نداشتن رابطع جنسی اذیت میشه

        1. نامزد شما باید واکسن تزریق کنند و شما هم لازم است نمونه زگیل را برای پاتولوژی ارسال کنید که دقیقا بدانید به چه نوعی از زگیل تناسلی مبتلا شده اید. داروهایی که من تجویز می کنم بر اساس شرایط بیمار متفاوت است. اگر زائده های زگیل از بین برود بیمار همچنان ناقل این ویروس می باشد و شریک جنسی ایشان نیز مبتلا خواهد شد. برای تقویت سیستم ایمنی بدن به جز مصرف مکمل غذایی روش های دیگری نیز وجود دارد که لازم است رعایت شود.

  42. Elnaz گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من زگیل تناسلی داشتم ۱۰ روز پیش کرایو انجام دادم دکترم بعد از انجام کرایو گفتن اصلا با ژیلت شیو نکنم چون موجب پخش شدن زگیل میشه
    الان که ۱۰ روز گذشته هنوز باید رعایت کنم!؟

    1. بله همیشه این مورد را رعایت کنید. از کرم موبر و یا لیزر موهای زائد کمک بگیرید.

  43. مهرداد گفت:

    آیا برای آقایان هم انجام میدهید ؟ و اینکه آیا پماد سیلور بعد از چند روز زدن پدوفیلین بتعثاز بین رفتن زکبل می‌شود

    1. درمان و لیزر زگیل تناسلی برای هم آقایان هم خانم ها انجام می شود. همچنین برای تجویز دارو لازم است بیمار معاینه شود.

  44. معصومه گفت:

    سلام خانم دکتر
    من از شش و هفت سالگی توی زانو هام زگیل داشتم و با استفاده از اسید سالیسیلیک از بین رفتن
    ولی بعد از چند سال توی بازو هام تعدادی دیگه زگیل در اومد و رفتم پیشه دکتر متخصص پوست که گفتن چون سیستم ایمنی بدنم ضعیفه ویروس توی بدنم هنوز هست من الان برای اون زگیل ها دارم هنوز هم اسید استفاده میکنم ولی بازم داره زگیل توی قسمت دیگه بدنم در میاد
    و من نمی‌دونم این روند تا کی ادامه داره
    و اصلا باید چی کار کنم چون بالا بردن سیستم ایمنی بدن کار اسونی نیست و خیلی زمان زیادی طول می‌کشه تا بدن رو تقویت کنی
    من الان می‌خوام که برای همیشه زگیل از بدنم از بین بره تا از نگرانی این همچین نقصی در بدن دارم رفع کنم میشه لطفاً یه راه حل موثر بگید که پر هزینه هم نباشه ؟!

    1. برای تقویت سیستم ایمنی بدن از مکمل های غذایی استفاده کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. به جز اسید استفاده از لیزر و کرایو نیز برای برداشتن زگیل کاربرد دارد.

  45. حسام گفت:

    سلام
    من چهار سال پیش زگیل تناسلی روی آلت داشتم و با فریز توسط دکتر از بین رفت. بعد از گذشت چهار سال تقریبا اثرش روی پوست ازبین رفته بود و دیده نمیشد. الان حدود دو ماه هست که همونجا رنگش روشن شده و پوست پوست میشه و امروز هم خود به خود زخم شد. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

  46. زهرا گفت:

    باسلام من دوسه روزبا اقایی ازدواج موقت کردم وبعدازدوسه مرتبه مقاربت متوجه شدم زگیل تناسلی داره، الان نگرانم و پیش پزشک رفتیم وزگیلهارو سوزاند، ایشون سیگارهم میکشند، الان نگرانم که نکنه منم مبتلاشدم، وایا ازدواج دایم انجام بدم یاخیر، ایا درمان قطعی شده ومیشه باکاندوم وسوزانده شدن باخیال راحت زندگی کرد، ایاسیگار باعث رشدمجددشون میشه، مراقبتهای مخصوص این بیماری رو بهم بگید، ممنونم ازشما

    1. سلام متاسفانه کاندوم از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری نمی کند. اگر زیر 27 سال سن دارید با زدن 3 دوز واکسن گارداسیل و تقویت سیستم ایمنی بدن خود می توانید امیدوار باشید که در مقابل این بیماری ایمن بمانید. هرچند که ممکن است تا کنون مبتلا شده باشید و ناقل باشید. توصیه می کنم که هر دو شما قبل و بعد از رابطه جنسی حتما از یک شوینده مخصوص ناحیه تناسلی استفاده کنید. سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. بعد از آزمایش اچ پی وی نیز با مشورت یک پزشک واکسن زگیل تناسلی نیز تزریق کنید. استفاده از مکمل های غذایی تقویت سیستم ایمنی بدن مثل ایموبلند نیز بسیار کمک کننده است.

  47. داوود گفت:

    سلام و عرض ادب بنده لیزر انجام دادم باید بعداز لیزر چه پمادی استفاده کنم.. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. معمولا پماد زینک تجویز می شود اگر پزشک تشخیص بدهد محلول یا پمادهای دیگر نیز تجویز خواهد شد.

  48. امید گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز
    میخواستم بدونم اگه به آلت دست زد و بعد به مقعد دست زد زگیل به مقعد گسترش پیدا میکنه؟

    1. بستگی به نوع زگیل دارد. گاهی یک زگیل ویروسی ساده با یک روبوسی ساده منتقل می شود.

  49. رزا گفت:

    سلام دکتر من رو قسمت ساق پا زیگیل داشتم و رفتم سوزاندم و ۳ دز واکسن گارداسیل زدم بعد از ۳ ماه قسمت هایی رو پام سوزانده بودم زیگیل زد و دوبرابر شده باید چه کنم؟

    1. واکسن گارداسیل برای جلوگیری از زگیل اچ پی وی تزریق می شود. درضمن در نظر داشته باشید که واکسن گارداسیل9 از زگیل تناسلی نوع 6 و 11 و 16 و 18 جلوگیری می کند و اگر از قبل به این زگیل ها مبتلا شده باشید واکسن برای شما کاری انجام نمی دهد. همچنین لیزر زگیل تناسلی از روش سوزاندن با کوتر موثر تر می باشد.

  50. Mahla گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر 🙏🏼
    من نزدیک به هفت سال هست زگیل کنار ناخن دارم چند بار هم کرایو کردم و اون روز رفتم لیزر کردم آیا این زگیل از بین میره یا تا آخر هست تو ناخنم ؟

    1. اگر عامل زگیل به وجود آمده ریشه کن نشود احتمال عود آن وجود دارد. معمولا عوامل ویروسی ریشه کن نمی شوند و زگیل مجدد عود می کند. توصیه می کنم هر زمان محل زگیل تغییر خاصی داشت آن را تحت سرمای شدید قرار دهید که در همان ابتدا از عود آن جلوگیری شود. می توانید از یخ یا یک قاشق فلزی یخ زده استفاده کنید. تقویت سیستم ایمنی بدن نیز از عود زگیل جلوگیری می نماید.

  51. فاطمه گفت:

    سلام ببخشید من زیگیل تناسلی نوع ۶ دارم و ۳ نرحله لیزر کردم … اما باز دونه های قهوه ایی خییلی ریز ک خیلی خارش داره زده آیا زیگیل هست

    1. لازم است نمونه برداری شود. بهتر است این خال ها را هم بردارید. امکان عود زائده ها حتی بعد از لیزر زگیل تناسلی نیز وجود دارد.

  52. Narges گفت:

    سلام من چند روزه زگیل هامو‌ هم داخلی هم خارجی لیزر کردم .خارش دارم طبیعیه؟اصلا کلافم کرده .میشه با صابون اون نارحیه رو شست؟یا فقط آب؟

    1. سلام بله این وضعیت طبیعی است. بهتر است از شامپو بچه یا ژل شستشوی مخصوص ناحیه تناسلی استفاده کنید.

  53. Hani گفت:

    سلام وقت شما بخیر زگیل تناسلی با سه جلسه رفع شد ومجدد چندتایی ریز زد که با قطره رفع شد بعد چند هفته الان مجدد خیلی ریز به اندازه یه نقطه زده دوتا هست
    و واکسن هنوز نزدم به نظر شما با همان قطره رفع میشه
    آزمایش بدم یا واکسن بزنم چیکار کنم پوند بازی عسل زدم مجردم هستم

    1. مجدد از دارو استفاده کنید و قبل از تزریق واکسن تست بدهید. سیستم ایمنی بدن خود را نیز تقویت کنید.

  54. فاطمه گفت:

    سلام وقت به خیر من یک هفته ایی هست فریز کردم مرتب دارو هام و پمادهایی که دکتر تجویز کرده مصرف می‌کنم اما بعد یک هفته پریود شدم و الان دیدم ی۲ تا جدید دوباره دراومده امکان داره بیشتر بشه ؟

    1. مجدد برای فریز کردن یا لیزر زگیل تناسلی به متخصص مراجعه کنید.

  55. مریم گفت:

    سلام ببخشید توی نظرها گفتید اگر تست اچ پی ویتون مثبت شد نباید واکسن گارداسیل تزریق میکردید.چرا؟؟؟من جدیدا این بیماریو گرفتم و خب بنا ک توصیه ی پزشک دوز اول واکسنو زدم.مشکل کجاست؟

    1. واکسن برای پیشگیری از بیماری تجویز می شود نه درمان. در نظر داشته باشید که اگر شما مبتلا به آنفولانزا باشید و واکسن آنفولانزا تزریق کنید نه تنها بهتر نمی شوید بلکه احتمال تشدید بیماری شما نیز بیشتر می شود.

      1. ناشناس گفت:

        سلام خسته نباشید خانم دکتر ببخشید من نزدیک دو سال یه زائده داشتم کنار ناحیه ی تناسلیم خیلی کوچیک بود رفتم پیش متخصص زنان گفت زگیل نیست مثل گوشت اضافه بود شکلش مث اسکین تگ بود گفت چون خیلی کوچیکه نمیتونم ازش نمونه بردارم بخاطر همین از ترشحات داخل رحمم نمونه برداری کردن و تست پاپ و اچی پی وی رو درخواست کردن بردم ازمایشگاه جواب تست اچ پی وی تیپ کم خطر و پر خطر منفی شد سه ماه بعدش دوباره ازمایش دادم بازم منفی شد الان میگن باید حتما از زائده نمونه برداری میکردی با اون ازمایش مشخص نمیکنه ک ویروس داخل بدنت هست یانه میخواستم بدونم درسته یا نه؟

        1. تست پاپ اسمیر برای زنان کافی است و نیازی به نمونه برداری از زائده نیست.

  56. وحید گفت:

    با عرض درود خدمت خانوم دکتر…
    ۳روزه لیزر کردم پزشک گفت نباید دوش بگیرم ولی ورزش میتونی انجام بدی منم ورزش کردم ولی بدنم عرقی شد بعد ورزش سری با بتادین جای زخمهارو تمیز کردم آیا مشکلی پیش میاد یا نه چیز خاصی نیست؟؟ ممنون میشم راهنمائیم کنید

    1. اشکالی ندارد. اگر زخم شما عمیق و باز است نباید بر روی زخم باز مقدار زیادی بتادین بریزید.

  57. Ayda گفت:

    سلام وقت بخیر من لیزر کردم و دارو هم برا افزایش سیستم ایمنی هم مصرف میکنم . امکان اینکه بدون اینکه رابطه برقرار کنم دوباره دچار زگیل بشم هست یا ن ؟
    ممنون

    1. زگیل تناسلی درمان قطعی ندارد و فقط می توانید زگیل های به وجود آمده را با روش های مختلف مثل لیزر زگیل تناسلی بردارید.

  58. بی نام گفت:

    ایا لیزر برای درمان زگیل تناسلی ویرووس راپخش میکند

    1. خیر لیزر زگیل تناسلی یک روش مطمئن برای برداشتن وارت می باشد.

  59. ر گفت:

    سلام وقت بخیر خانم من ۲ماه هست که زگیل تناسلی داره رفت دکتراست وموبالیزردرمان کردالان بازم زگیل درآورده الان چیکارکنم

    1. زگیل تناسلی با لیزر یا جراحی و غیره درمان نمی شود و با هر بار ظاهر شدن زگیل ها فقط بیمار می تواند نسبت به برداشتن آنها با یکی از روش های لیزر، کرایو یا جراحی اقدام نماید. برای جلوگیری از بروز وارت های پوستی تقویت سیستم ایمنی کمک کننده است.

  60. فاطمه گفت:

    سلام و خسته نباشید

    اچ پی وی مثبت هستم و 4 نوع کم خطر ویروس رو دارم. سه روز پیش لیزر انجام دادم اما متخصص زنان دارویی برای عفونت نداد، کمی خونریزی، درد و ورم هم دارم. الان می بینم که جای ورم ها، دونه های سفید زده. آیا عفونت ویروسیه یا باکتریایی؟ چه کاری میشه انجام داد؟

    1. معمولا پماد زینک تجویز می شود و نیازی به تجویز آنتی بیوتیک نیست. مجدد به ایشان مراجعه کنید. در صورت نیاز نمونه برداری انجام می شود و یا داروی جدید تجویز می شود.

  61. حنا گفت:

    سلام من يه زائده كوچيك در كنار ناحيه تناسليم داشتم و ليزر كردم و همون روز نزديكي داشتم ايا اين كار خطرناك هستش؟ هنوز جواب آزمايش اچ پی ویم نیومده.

    1. بله خطرناک است. شریک جنسی شما نیز آلوده می شوند.

  62. امیر گفت:

    سلام وقت شما بخیر خانوم دکتر.
    من طی یه رابطه دچار زگیل تناسلی شدم که تحت درمان هستم ولی من مقعدم هم عفونت کرده اما زائده ای نداره. میخاستم بدونم عفونت مقعدم واسه چیه و با توجه به اینکه من رابطه ی مقعدی نداشتم تا حالا از طرف خودم ربطی به زگیل تناسلی داره؟

    1. لازم است معاینه شوید. عفونت های ناحیه مقعد ممکن است بر اثر بیماری های عفونی یا زخم شقاق و هموروئید بروز کند. اگر این عفونت ها به موقع درمان نشود بیمار دچار آبسه مقعدی نیز می شود.

  63. علی گفت:

    سلام من چند روزه دونه هایی روی آلتم درآوردم توهمین عکس هایی که دیدم شباهت ۱۰۰ درصد بازگیل رو داشت حالا باید چکار کنم؟؟ باید برم دکتر یا همین پماد ها رو استفاده کنم؟.چه دکتری باید برم؟؟ متخصص پوست؟

    1. برای نمونه برداری و دریافت دارو به یک متخصص مراجعه کنید. متخصصین جراحی، ارولوژی، عفونی و پوست می توانند به شما کمک کنند.

  64. ای بد گفت:

    من زگیل داشتم ، بعد از کرایو رفت و الان حدود یکسال گذشته و هیچ مشکلی نداشتم
    فقط اینکه ایا من همچنان ناقلم؟
    اینکه کسی باهام اورال داشته باشم و یا رابطه منجر به بیماری طرف مقابلم هم میشه؟

    1. بعد از کرایو هم همچنان ناقل بیماری خواهید بود. برای این که مطمئن شوید می توانید تست بدهید.

  65. بهنام گفت:

    سلام چیکار باید بکنیم که کلا ویروس از بدن پاک بشه برا همیشه؟؟

    1. طبق تحقیقات درمانی برای این ویروس وجود ندارد. اما برخی از بیماران بعد از دو سال مبارزه با این بیماری و تقویت سیستم ایمنی و از بین بردن زائده ها خود به خود تست آنها منفی می شود. اما برای همه به این شکل نیست و همچنان تحقیقات برای درمان زگیل تناسلی ادامه دارد.

  66. پروانه گفت:

    سلام
    من سال ۹۵ مبتلا شدم و با دارو تمامشون از بین رفت، خدا رو شکر موردی ندیدم
    الان میخوام ازدواج کنم و خیلی نگران انتقال به همسرم هستم. زائده ای روی پوست نیست که بر اساس تماس منتقل بشه، میخواستم ببینم از طریق مخاط دهان و یا ترشحات واژن هم منتقل میشه؟ و اگر ایشون گارداسیل بزنن کمک میکنه به عدم انتقال؟
    من مبتلا به بیماری ام اس هم هستم(خوش خیم و کنترل شده)

    1. تست اچ پی وی بدهید. اگر بزاق دهان آلوده باشد به شریک شما هم منتقل می شود. اگر واکسن گارداسیل در سن 14 سالگی تزریق شود حدود 90 درصد از مبتلا شدن جلوگیری می کند اما از سن 27 تا 45 سال حدود 40 درصد از انتقال بیماری جلوگیری می کند. حتما تست بدهید و اگر تست شما مثبت شد این موضوع را قبل از ازدواج با نامزد خود در میان بگذارید از یک متخصص عفونی هم می توانید مشورت بگیرید.

  67. سارا گفت:

    سلام ببخشید من پارتنرم برجستگی زیگیل روی التش داشت امروز با لیزر دکتر سوزاند ، ما خیلی درخواست کردیم‌که‌ نمونه بگیرن و پاتولوژی‌کنن ولی انجام ندادن خانم دکتر
    ایا بعد از سوزاندن امکان نمونه گیری وجود دارد برای تشخیص انواع تیپ ها؟

  68. ص گفت:

    من کمتر از یک روزه که لیزر کردم ولی الان که خواستم زینک بزنم متاسفانه دیدم جای زخم یکی از زگیل ها خونریزی داره . ممکنه این خون دوباره باعث انتشار ویروس بشه ؟

    1. بله ناحیه را کاملا تمیز و خشک نگهدارید.

  69. حسین رشیدی گفت:

    سلام بنده پارسال کرایو درمانی کردم اماالان چهارتا شون رشد کردن باید کدام مرحله درمان را انجام بدم، ممنون

    1. امکان برگشت زگیل تناسلی وجود دارد و تنها کاری که می توانید انجام دهید مراقبت و افزایش سطح ایمنی بدن می باشد.

  70. م گفت:

    سلام پسری 30 ساله و مجرد هستم بخاطر خونریزی از دستگاه گوارش تحتانی کاندید کولونوسکوپی شدم ( بعلت سابقه خانوادگی سرطان ) بعد از اون دچار زگیل تناسلی ناحیه مقعدی شدم
    5 جلسه کرایو
    1 بار تحت بیهوشی کوتر
    انجام دادم
    ولی باز هم زگیل ها برگشته و هر سری با عود بیشتر و شدت بیشتر
    من چیکار کنم؟
    آیا لیزر میتونه جلوی این عود های مکرر رو بگیره؟

    1. ابتدا باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و رابطه پرخطر نداشته باشید. به علاوه لیزر زگیل تناسلی اثربخشی بهتری دارد. اگر زگیل ها کوچک باشد ممکن است برای شما دارو تجویز شود.

  71. سوگل گفت:

    سلام من مبتلا به تایپ ۶ و ۱۱هستم و یه دوز گارداسیل زدم ایا ممکنه کاملا از بین بره یا دوباره عود میکنه؟؟؟و اینکه یه دونه جدید بدنم زده بعداز دوز واکسن

    1. زدن واکسن به شما توصیه نمی شود. واکسن جهت پیشگیری از زگیل تناسلی تزریق می شود و نقش درمانی ندارد. در حال حاضر این بیماری درمان قطعی ندارد. فقط می توانید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و زگیل های ایجاد شده را با هر روشی که متخصص پیشنهاد می کند از بین ببرید.

  72. محمد گفت:

    سلام من به مدت 1 ماه نزدیکی داشتم فقط بعد از 1 سال دو ضایعه کوچک ایجاد شد و با لیزر درمان کردم و پزشکم گفتن بعد از 18 ماه ویروس به طور کامل از بدنم خارج می‌شود و کامل بهبود پیذا میکنم میخاستم بدونم بهبود کامل وجود دارد؟؟؟
    و اینکه من بعد از 18 ماه میتونم نزدیکی داشته باشم؟

    1. زگیل تناسلی درمان قطعی ندارد.

  73. پریسا گفت:

    سلام خانم دکتر. شوینده مناسب برای بعد از رابطه که فرمودین. چی هست؟؟؟

    1. از داروخانه سوال بفرمایید.

  74. دریا گفت:

    سلام دکتر من چن تا زگیل تناسبی داشتم که رفتم لیزر کردم الان به طور کامل درمان شدم؟ یعنی ممکنه که هنوز آلوده به ویروسش باشم؟

    1. شما فقط زائده ها را برداشته اید و ویروس همچنان در بدن باقی می ماند.

  75. زیبا گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من ۳ هفته پیش اپاندکتومی شدم پزشکم دارو مترونیدازول و سفکسیم نوشت بعد از ترخیص. ۲ روز بیمارستان مترونیدازول گرفتم و بعدش تا ۱۰ روز خوردم سفکسیمم ۱۰تا. بعد ۱۰ روز بشدت خارش مقعد و واژن داشتم.و ترشحات زیاد و سفید رنگ واژن. مقعدم ورم کرده بود و سوزش بهنگام دفع حتی یبوست هم نداشتم. بعدا متوجه دانهای ریزی توی قسمت واژنم شدم. پیش دوتا متخصص زنان رفتم یکیشون گفت تبخال یا زگیله. یکیشون گفت اصلا اینطور نیست. من مجردم و راهی برای انتقل زگیل نداشتم. تمام زندگیم مختل شده امکانش هست عوارض مترونیدازول باشه؟

    1. بله امکان دارد به دلیل استفاده از داروها باشد. اگر این زائده ها تا 10 روز بعد از قطع مصرف داروها از بین نرفت یک نمونه از زائده ها بردارید و تست hpv بدهید. اگر تست شما منفی شد توصیه می کنم در اولین فرصت واکسن گارداسیل که برای جلوگیری از زگیل تناسلی است را بزنید.

  76. سیمین گفت:

    سلام. خانم دکتر. از چه طریقی میشه از وجود ویروس اچ پی وی در بدن مطمئن بشیم؟ آزمایش خون یا ادرار برای این موضوع وجود داره؟ یا حتما باید نمونه برداری انجام بشه؟

    1. بعضی از آزمایشگاه ها مجهز به تست خون می باشند. همچنین بهترین و مطمئن ترین راه برای تشخیص hpv در بانوان انجام تست پاپ اسمیر است. در آقایان نیز نمونه برداری از زائده های ایجاد شده مرسوم است.

  77. سمیه گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید پسر من زگیل تناسلی گرفته بدون هیچ رابطه ی جنسی آیا ویروسش بعداز درمان از بدنش کامل از بین میره یا تا آخر عمر باقی میمونه؟ وسوال بعدیم اینکه پسرم میتونه ازدواج کنه و بچه دار بشه بدون اینکه به همسر و بچه ش انتقال بده

    1. زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی است که از طریق تماس پوست با پوست هم منتقل می شود و هنوز درمان قطعی ندارد.

  78. زهرا قنبری گفت:

    سلام من زگیل تناسلی داشتم ک پزشک سوزوندن زگیل هارو اما داخل واژن رو چک نکرد ک هست یا نه داخل واژن هم ایا زگیل میزنه ؟باید برم پیش پزشک دیگه ای؟

    1. ممکن است داخل واژن هم سرایت کند. به یک متخصص زنان مراجعه کنید که داخل واژن را بررسی کنند.

  79. زهرا قنبری گفت:

    عزیزم من دچار بیماری زگیل تناسلی شدم ایا واکسن گارداسیل مناسب استفاده هست یا بلااستفاده میشه دکتر گفتن ک بزنم آیا فایده ای داره؟

    1. واکسن برای درمان فایده ای ندارد و جهت پیشگیری از 4 نوع زگیل تناسلی تزریق می شود.

  80. پویا گفت:

    سلام من چنتا زگیل کوچیک رو لیزر کردم میشه واسه اینکه جاش نمونه از پماد سوختگی استفاده کنم.اگه میشه چند روز بعدش بزنم پماد رو

      1. Mona گفت:

        من لیزر کردم امروز و میخوام بدونم از شورت استفاده کنم یانه؟؟؟؟؟ به جای زخم دست بزنم که پماد استفاده کنم مشکلی نداره؟؟؟؟

        1. بهتر است یک روز دامن بپوشید و زخم را دستکاری نکنید. برای استفاده از پماد ابتدا دست ها را بشویید و دستکش یا فینگر دست کنید.

  81. طاها گفت:

    سلام وقتتون بخیر بنده زگیل تناسلی داشتم رو آلت تناسلی با لیزر برداشتم و هیچ نشانه ای از زگیل نیست ولی باز بعد چهل روز جای زگیل خارش و سوزش داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. از پزشک معالج خود دارو دریافت کنید.

      1. طاها گفت:

        دکتر زنگ زدم گفتن سرکه سیب حالا یه خواهشی دارم میتونید اگر میشه دارویی معرفی کنید 🌹🙏

  82. امیر گفت:

    سلام من زگیل تناسلی دارم. دو بار کرایوش کردم ولی باز چن تا زده چن بار باید کرایو کنم تا ای بیماری خوب بشه

    1. هنوز این بیماری درمان قطعی ندارد و هر زمان که زگیل ها را مشاهده نمودید نسبت به برداشتن آنها اقدام نمایید. کنترل روابط جنسی و تغذیه مناسب و تقویت سیستم ایمنی بدن به کاهش عود این بیماری کمک می کند اما ویروس آن را در بدن بیمار از بین نمی برد.

  83. هانی گفت:

    سلام اگر آزمایش hpv منفی باشه ولی در دهانه واژن زگیل باشه و با کرایو از بین بره احتمال بازگشت هست و اینکه بعد از بین رفتن زگیل ها آیا باز مبتلاییم و نباید نزدیکی داشته باشیم

    1. اگر آزمایش زگیل تناسلی شما منفی شده است نباید نگران باشید و معمولا با یک بار درمان زائده های ایجاد شده از بین می رود.

  84. حسی گفت:

    سلام خانم دکتر دو تا سوال داشتم میخواستم از تجربیات شما در این زمینه استفاده کنم.
    1. بنده به عارضه زگیل دچار بودم. حدود دو روز قبل نسبت به کرایو کردن اونها اقدام کردم. از اون روز شاهد این هستم که از محل زگیل های منهدم شده عفونت زرد رنگ و با بوی بسیار بدی ترشح میشه. بوی عفونت به صورت و شدتی هست که آدم رو یاد بیمارستان میندازه. تا حالا که دو روز از زمان کرایو گذشته شاید بیش از سی بار نسبت به تمیزکاری عفونت احتمالی اقدام کردم اما باز هم عفونت از قسمت زگیل کرایو شده بیرون میاد. آیا باید نگران این موضوع باشم یا موردی طبیعی هست؟
    2. افرادی که قبلاً HPV داشتن و به مرور گذشت زمان چند ساله نتیجه آزمایشاتشون منفی شده آیا ناقل این بیماری به حساب میان؟ در بعضی از منابع این موضوع مطرح هست که بعد از درمان کامل HPV فرد تا آخر عمر ناقل بیماری به حساب میاد. در برخی منابع ذکر شده که بعد از درمان ، ویروس بصورت کامل از بدن پاک میشه. برخی از منابع هم به این موضوع اشاره دارند که فرد بعد از درمان ناقل به حساب میاد ، اما بیماری اگر به شریک زندگی ش منتقل بشه انتقال دوباره همان تایپ به شخص اصلی امکانپذیر نیست. نظر شما در این زمینه چیه ؟ ( جنسیت بیمار مرد 31 ساله )

    1. برای کنترل عفونت حتما از پزشک معالج خود داروی مناسب دریافت کنید و آن را به حال خود نگذارید. لطفا بفرمایید که در کدام منابع این موارد ذکر شده است؟ اگر منظور شما سایت های غیرپزشکی و غیر علمی است که منبع مطمئن دریافت اطلاعات محسوب نمی شوند. در حال حاضر این بیماری درمان قطعی ندارد و خود به خود نیز درمان نمی شود. فقط می توانید زگیل های ایجاد شده را با یکی از روش های دارو درمانی، کرایو یا لیزر زگیل تناسلی بردارید.

      1. حِسی گفت:

        سلام مجدد برخی از افراد اینطور ذکر میکنند که HPV اونها بعد از گذشت زمان از بین رفته و حتی تست hpv اونها هم منفی شده.

        1. در برخی موارد که زگیل تناسلی با درجه ریسک بالا نیست این اتفاق افتاده است. اگر بعد از یک تست معتبر جواب آزمایش منفی شده باشد یعنی بیمار دیگر آلوده نیست و درمان شده است.

  85. علی گفت:

    سلام من حدود بک ماه پیش کرایو انجام دادم باز رسد کرده زگیل ها باز هم باید کرایو انجام بدم

    1. بله تا زمانی که زگیل ها بروز می کنند نسبت به برداشتن آنها اقدام نمایید.

  86. مریم مفرد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من بیماری آنژیوکراتوم دارم
    و تا حالا دوبار لیزر انجام دادم
    این سری عمیق لیزر کردم
    روی ناحیه تناسلی بود و جاش گود شده
    بعد یه روز عفونت کرد رفتم دکتر و آمپول و پماد میزنم
    خارش و سوزش هم داره
    میخواستم ببینم عفونتش چقدر زمان میبره خوب شه
    و اینکه جای زخم آیا میمونه؟
    و اینکه ممکنه باز در بیاد
    خیلی خسته شدم

    1. از پزشک معالج خود یک کرم ترمیم کننده مناسب بگیرید. حداکثر ظرف مدت 4 هفته لازم است که زخم شما ترمیم شود. در نهایت نظر پزشک خودتان ارجح است.

  87. محمدرضا گفت:

    سلام. بنده زگیل داشتم و عمل لیزر انجام دادم… اما بعد 24 ساعت متوجه شدم یکی دو مورد خیلی ریز رو دکتر متوجه نشده و موندگار هستش… میخواستم بپرسم آیا با تقویت سیستم ایمنی بدن با قرص و دارو… اون ها میرن یا نه باید به دکتر مراجعه کنم و مجدد بسوزونن.؟

    1. مجدد به جراح خود مراجعه کنید.

  88. Tina گفت:

    سلام. من ۱۶ سالمه و دو هفته پیش زگیلی که روی صورتم در اومده بود رو لیزر کردم. دکتر بهم پماد زینک اوکساید داد تا روزی سه بار بزنم. گفت پوست روشم نکَنم. تا الان هر روز از پماد استفاده کردم اما چند روز پیش که رفته بودم حموم صورتمو لیف کشیدم یه پوستی از روی جای زگیل برداشته شد. از اون به بعد هم دیگه پوستی جای اون رو نگرفت. این یعنی اینکه دیگه جاش ترمیم نمیشه و از بین نمیره؟! راه حلی نداره؟! چون واقعا دوست ندارم جاش روی صورتم بمونه:’) ممنون میشم اگه راه حلی داره بگین…

    1. از پزشک معالج خود یک کرم ترمیم کننده مناسب دریافت کنید.

  89. سیما گفت:

    سلام من زگیل داشتم دکتر تشخیص داد که مولوسکوم هست کوتر انجام دادم و زگیلا رو برداشتم حالا لکه های سفید مونده بعد از جراحی که مشخصه این لکه ها از بین میره یا همیشه میمونه جاش

    1. با مشورت یک متخصص پوست از کرم های ترمیم کننده یا روشن کننده پوست استفاده کنید ممکن است از بین برود.

  90. سارا گفت:

    سلام خانم دکتر، من ۴۱ سالمه و متأهلم، دو سال پیش جواب اچ پی وی، 52,56,58,33 آمد و کولپو انجام دادم و CIN1 زد.پارسال بعد از یکسال انجام دادم، جواب اچ پی وی، منفی شد. امسال دوباره انجام دادم اچ پی وی 51 را نشان داد.چند روز آینده وقت کولپو گرفتم. سؤالم اینه که چرا با وجود یکبار منفی شدن، دوباره که مثبت شد، تایپ اچ پی وی تغییر کرد؟ و اینکه خواهش می کنم بفرمایید چه کنم که دوباره منفی بشه. من واکسن گارداسیل نزدم و خودمم از همکاران بیهوشی هستم. خواهش می کنم این دو سؤالم رو پاسخ بفرمایید.

    1. از آنجایی که واکسن گارداسیل 4 نوع زگیل 11، 16، 6 و 18 را ساپورت می کند می توانید از این واکسن استفاده کنید. تا سن 45 سالگی تزریق این واکسن حدود 40 درصد از بروز این 4 نوع زگیل جلوگیری می کند. درباره جواب آزمایش با آزمایشگاه صحبت کنید. برخی از انواع زگیل به طور نهفته باقی می ماند و بعد از دوره نهفتگی در آزمایش مشخص می شوند.

  91. goli گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من آزمایش پاپ و hpv دادم هردو منفی بود
    ولی چندتا ضایعه داشتم که کرایو کردم
    یعنی ویروسش تو بدنم نیس که جواب منفیه؟؟؟

    1. تمام زگیل ها که زگیل تناسلی نیستند. اگر آزمایش اچ پی وی منفی شده یعنی این زائده ها زگیل تناسلی نبوده است.

  92. goli گفت:

    من چندبار آزمایش پاپ و hpv دادم ولی منفی بود
    در اوردن ضایعه دور دهانه برای چیه؟؟؟

    1. لازم است نمونه برداری از زائده ها انجام شود و برای پاتولوژی ارسال شود.

  93. امیری گفت:

    سلام آیا ویروس hpv بعد از درمان و تست منفی ، احتمال بازگشت دارد؟

    1. بله احتمال مبتلا شدن مجدد وجود دارد. مراقبت های لازم را به عمل آورید.

  94. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من زگیل مقعدی داشتم و با محلولی که داروخونه بهم داد از بین رفتن ولی الان که از بین رفتن سوزش شدید دارم و جاشون به صورت سوراخ هست و کمی هم ترشح دارم طبیعی هست؟ و چی کار کنم؟!

    1. خیر طبیعی نیست و داروخانه نمی تواند این دارو را بدون ویزیت بیمار تجویز کند. ممکن است به پوست و بافت ناحیه مقعد آسیب وارد شده باشد. حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  95. زهرا گفت:

    ایا طبیعی است که بعد برداشتن زگیل در زیر بغل در کنار زگیل برداشته شد جوش بزنیم؟

    1. ممکن است حساسیت پوستی باشد با متخصص پوست مشورت کنید.

  96. سام گفت:

    سلام خسته نباشید،دکتر اگر که سیستم ایمنی تقویت بشود و زگیل از بین برود و بعد از دو سال جواب آزمایش منفی باشد امکان برگشت مجدد بیماری وجود دارد؟

    1. بله این امکان وجود دارد. همواره مراقبت های لازم را به عمل آورید.

  97. سیما گفت:

    سلام وقت بخیر
    من روی شانه و گردن و صورتم زگیل ریخته بیرون، ریز هستن ولی زیادن
    کم کاری تیروئید داشتم که با مصرف دارو الان نرماله
    پرولاکتینم بالاس
    و حدود 2 ماه پیش عفونت قارچی واژن داشتم که با مصرف 6 عدد قرص برطرف شد
    دلیل زگیل زدن بدنم چیست تا حالا سابقه نداشتم
    و بهترین روش برای درمان چیه بنظرتون باتوجه به اینکه تعدادشون زیاده و هزینه لیزر شون خیلی میشه
    لطفا جواب بدید 🙏

    1. بهتر است از زگیل ها نمونه برداری شود. سپس انواع مختلفی از لیزرهای پوستی یا کرایو به شما پیشنهاد خواهد شد.

  98. سارا امیدی فر گفت:

    سلام من در حال حاضر در قسمتی از ناحیه تناسلی برای درمان از محلول استفاده کردم تا زائده از بین بره و الان زخم شده و من پریود شدم
    چطور میتونم از اون زخم نگهداری کنم؟

    1. از کرم ترمیم کننده استفاده کنید.

  99. مری گفت:

    سلام من اچ پی وی داشتم و زائده هارو لیزر کردم ولی چطوری باید خود بیماری رو توی بدنم از بین ببرم؟

    1. هنوز درمان قطعی و علمی برای از بین بردن ویروس اچ پی وی در بدن انسان پیدا نشده است. اما می توانید با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز مجدد زائده ها جلوگیری کنید.

  100. شیما گفت:

    سلام من نزدیک یک هفتست زگیل های ناحیه ی واژن رو لیزر کردم،زخم شدن خارش و سوزش هنگام ادرار دارم،امروز متوجه شدم چند ضایعه دیگر در قسمت دیگر واژنم هست ،ممکنه پزشک اونهارو ندیده باشه و لیزر نکرده باشه ؟یا اینکه اینا جدید ایجاد شدن؟چطور ممکنه جدید باشن در صورتیکه رابطه هم نداشتم توی این مدت؟

    1. بله ممکن است مجدد بروز کرده باشد. با لیزر ویروس زگیل تناسلی از بین نمی رود و فقط زائده های ایجاد شده برداشته می شود

  101. مرتضی گفت:

    درود وقت بخیر ، فرمودین که با فریز کردن این بیماری کامل از بین نمیره ، آیا راه درمانی جهت از بین بردن کامل وجود داره یا نه؟؟؟
    و اینکه میفرمایین سیستم ایمنی بدن را بالا ببریم میشه واضحتر توضیح بدین یعنی چیکار کنیم؟؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. متاسفانه تا به امروز در کتاب ها و مقالات پزشکی درمان قطعی برای زگیل تناسلی ذکر نشده است. برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توانید از مکمل های غذایی و یا میوه و سبزی فراوان استفاده کنید و از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

  102. اس اس گفت:

    من یک زگیل کوچک داشتم چند ماه درمان نکردم.
    بعد درمان کرایو بعد یک ماه تعداد زگیل ها افزایش پیدا کرد
    آزمایش hpv منفی شد.
    با سوزاندن زگیل با کسی رابطه داشتم البته محافظت شده این عارضه رو داشت آیا میتونه علت پخش زگیل ها فقط عارضه پوستی از ایشان بوده .
    چون hpv من منفی شد.ایا وقتی hov منفی امکان داره بازم زگیل بزنم

    1. اگر آزمایش اچ پی وی شما منفی شده است عامل بروز این زگیل ها مورد دیگری است. حتی ممکن است زگیل نباشد و اسکین تگ باشد. توصیه می کنم بعد از برداشتن زائده ها آنها را به پاتولوژی ارسال کنید تا دقیفا ماهیت زائده ها را تعیین کنند. تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی از نظر ظاهری کاملا مشهود است..

  103. حسن گفت:

    سلام
    من فریز کردم و زگیل ها برداشته شدن . و الان زائده ای ندارم اگر بدون کاندوم نزدیکی داشته باشم شریکم مبتلا میشه

    1. بله شما ففط زائده ها را برداشته اید و ناقل بیماری می باشید. درضمن کاندوم تا 70 درصد از انتفال زگیل تناسلی جلوگیری می کند و حفاظت 100 درصد ندارد.

  104. فلورا گفت:

    سلام خسته نباشید من چندماه پیش کوتر انجام دادم اما دوباره زگیل هام برگشته میخواستم ببینم چکار کنم ک دیگه برنگرده؟و آیا تزریق واکسن گارداسیل برای من ضرورت داره یا ن؟

    1. همانطور که قبلا اشاره شد تقویت سیستم ایمنی بدن و رعایت بهداشت برگشت زائده های زگیل تناسلی را کاهش می دهد. قبل از تزریق واکسن گارداسیل نیز باید آزمایش بدهید که مطمئن شوید به کدام سویه های زگیل تناسلی مبتلا هستید. واکسن گارداسیل 4 گانه برای جلوگیری از زگیل های نوع 6، 11، 16، و 18 تجویز می شود واکسن گارداسیل 9 گانه نیز در مقابل سویه های ۶، ۱۱،۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۴۵، ۵۲ و از بیمار حفاظت می کند. البته در سنین مختلف درصد حفاظت واکسن متفاوت است و صد در صد نمی باشد.

  105. HPV گفت:

    بسیار عالی و مفید بود. درمان زگیل تناسلی واقعا باید جدی گرفته بشه مخصوصا برای خانم ها که بیشتر در معرض خطر و ابتلا به سرطان های مختلف هم هستند. سپاس از شما

    1. بله زگیل تناسلی عامل بروز 25 درصد از سرطان ها در میان زنان و مردان جهان می باشد. که این عدد بسیار قابل توجه است.

  106. فاطیما گفت:

    سلام وقت بخیر
    من زگیل تناسلی داشتم زگیل داخلی کرایو کردم و بیرونی رو لیزر الان بعد نه ماه دوباره رفتم چکاپ دکتر گفتن داخلی خوب شده بیرونی هم چنددونه ریز هست ک باید لیزر بشه بعد همیشه اینجوری برمیگرده بعد درمان ؟! اگ بعد درمان واکسن بزنم بازهم برمیگرده ؟!

    1. ژنوم این ویروس در ناحیه وجود دارد و امکان بازگشت آن همیشه هست. زگیل تناسلی هنوز درمان قطعی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *