زگیل تناسلی

تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی چیست؟

تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی چیست

بسیاری از بیماری ها شاید شبیه یکدیگر باشند ولی با یکدیگر تفاوت هایی دارند، تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی هم دقیقا یکی از آن بیماری هایی می باشد که شامل تفاوت هایی است. تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی بسیار جزئی می باشد و پزشک باید آن را تشخیص دهد. بنابراین اگر آنها را مشاهده نمودید باید نزد پزشک بروید تا تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی را برای شما بیان کند و نوع بیماری شما را تشخیص دهد.

زگیل های تناسلی و اسکین تگ از جمله بیماری هایی می باشند که بسیار شایع هستند، مهمترین تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی مکانی می باشد که در آن رشد می کنند، به همین دلیل بسیاری از افراد در مورد تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی آشنایی ندارند. اسکین تگ ها بافت بسیار نرمی دارند و مانند بادکنک هایی می باشند که بسیار ریز و حالت فرو رفته دارند، باید بدانید اسکین تگ ها مضر و یا سرطانی نمی باشند ولی اگر تشدید شوند خطرناک می باشند.

درمان اسکین تگ

تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی در این می باشد که زگیل های تناسلی برآمدگی هایی هستند که بر روی سطح پوست به وجود می آیند، آنها معمولا شبیه گل کلم می باشند و خشن هستند. باید بدانید همه زگیل های تناسلی خطرناک و یا سرطانی نمی باشند و برخی از انواع زگیل تناسلی عامل بروز سرطان می باشند.

شباهت اسکین تگ و زگیل تناسلی

در مورد شباهت این دو عامل باید بدانید هر دوی این بیماری ها می توانند به صورت واحد رشد کنند و بعد از گذشت زمان باری دیگر در همان ناحیه ای که رشد کرده اند رشد کنند. از آنجایی که برجستگی های آنها بسیار کوچک می باشد تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی را به سختی می توان دریافت. اما اگر شما نزد پزشک مراجعه کنید تا نوع آن را تشخیص دهد او برای شما روش درمان آن را مشخص نماید.

یکی از مهمترین عواملی که می توان برای تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی بیان کرد این است که زگیل های تناسلی بیشتر در ناحیه تناسلی به وجود می آیند و ممکن است در طولانی مدت دردناک و سوزان شوند، اما اسکین تگ ها حتی بر روی چشم هم به وجود می آیند و به راحتی از بین می روند.

زگیل تناسلی در زنان و مردان

برخی از افرادی که دچار زگیل های تناسلی می شوند امکان دارد که مبتلا به بیماری HIV نیز باشد. به همین دلیل به محض اینکه آنها را مشاهده نمودید باید به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش های لازم را برای شما تجویز کنند.

نکته مشترک این دو بیماری این است که هر دو را می توان با لیزر برداشت. با این تفاوت کهلیزر زگیل تناسلیبا رعایت موارد خاصی انجام می شود.

برای اینکه پزشک تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی را دریابد در ابتدا آزمایش هایی را برای شما تجویز می کند و بعد از این که آن برآمدگی ها را بررسی نمود می تواند در مورد نوع درمان آن تصمیم گیری کند. پزشک برای اینکه تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی را متوجه شود قسمتی از آن برجستگی را برمیدارد و به آزمایشگاه که ارسال می کند، بعد از اینکه نوع آن مشخص شد پزشک نحوه درمان را برای شما تشریح می کند.

اگر در این آزمایشات تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی مشخص نشد پزشک آزمایش خون برای شما تجویز می کند و از این طریق به راحتی می تواند دریابد برجستگی های به وجود آمده اسکین تگ می باشد و یا اینکه زگیل تناسلی است. درمان اسکین تگ بسیار آسان می باشد و گاهی اوقات نیازی نیست آنها را درمان کنید ولی زگیل تناسلی را باید درمان نمایید چرا که عوارض گوناگونی را به دنبال دارد و به سرعت منتشر می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

2 دیدگاه برای “تفاوت اسکین تگ و زگیل تناسلی چیست؟

  1. حنا گفت:

    سلام من یه زائده کوچیک در ناحیه تناسلیم به مدت یکسال داشتم که نه تکثیر شد و نه سوزش و درد داشت حتی چند بار به علت شیو زخم شده بود اما تکثیر نشد دیروز دکتر رفتم گفتند زگیل تناسلی هستش و بدون ازمایش با یه دستگاه سوزنی شکل سوزوندنش و بعد سوزوندن ازمایش اچ پی وی هم نوشتند که هنوز جوابش نیومده دوتا سوال دارم ۱ممکنه زائده اسکین تگ باشه چون تکثیر نشده توی یکسال
    ۲ من بعد از لیزر همون روز رابطه جنسی داشتم ایا خطرناک هستش؟

    1. منتظر نتیجه آزمایش بمانید. درضمن اگر مبتلا به زگیل تناسلی باشید شریک جنسی خود را هم آلوده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *