شقاق یا فیشر مقعدی, هموروئید یا بواسیر

ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی

ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی

امروزه محققان در حال انجام مطالعات گسترده ای در مورد نقش استرس و مسائل روحی و روانی بر بیماری های مختلف می باشند و جالب است بدانید که در مورد ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی نیز به نتایج قابل توجهی دست یافته اند. در حقیقت استرس داشتن علاوه بر اینکه روحیه را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد سبب خواهد شد که فرد در معرض انواع بیماری های جسمی قرار گیرد.

ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی و تأثیر آن بر دستگاه گوارش

افرادی که استرسی هستند بیش از سایر افراد در خطر ابتلا به شقاق قرار می گیرند. در واقع از آنجایی که استرس باعث ایجاد اسپاسم اسفنگتر های مقعد می شود، این موضوع به راحتی منجر به بروز شقاق خواهد شد. همینطور استرس و اضطراب و مشکلات روحی باعث بروز تداخل در گوارش می شود که منجر به بروز یبوست و در نهایت هموروئید و شقاق خواهد شد.

در واقع هنگامی که اضطراب و استرس بر دستگاه گوارش اثر می گذارد، به طور طبیعی حرکت روده ای را تحت تاثیر قرار می دهد. موقعیت های شدید استرس زا باعث می شود کارکرد روده از حالت طبیعی و نرمال خود خارج شود و شرایطی تنش زا را برای فرد بوجود آورد. در نتیجه با اینکه عوامل مختلف زیادی می تواند باعث به وجود آمدن شقاق و سایر بیماری ها مانند هموروئید شوند، نباید از ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی غافل بود.

یافتن راهکار درمانی راجع به ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روان

افرادی که ترس و اضطراب زیادی دارند به طور معمول درد بیشتری را طی ابتلا به شقاق و هموروئید تجربه می کنند، به علاوه ترمیم زخم نیز در این افراد به تعویق می افتد. بد نیست به این نکته هم توجه کنید که این افراد توانایی تصمیم گیری صحیح و به جا در مورد درمان و مراقبت از بیماری را ندارند. بنابراین بهترین راهکار برای رهایی از تمام این مشکلات برطرف کردن و مقابله با استرس است که متأسفانه نتایج خوبی را به همراه ندارد.

شقاق و هموروئید دو بیماری بسیار شایع هستند و یکی از مهم ترین دلایلی که باعث ایجاد آن ها می شود استرس است. بسیاری از محققان و متخصصان در حال حاضر راجع به ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی به دنبال یافتن بهترین درمان می باشند.

ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی و تأثیر مصرف دارو

علاوه بر این، داروهایی که مردم برای درمان اضطراب و افسردگی مصرف می کنند، به طور مستقیم باعث بروز یبوست می شوند. دلیل این است که این دارو ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است پروسه های طبیعی دستگاه گوارش را مختل کنند. حالا شما می دانید چرا افرادی که همیشه تحت فشار های روانی و مصرف دارو قرار دارند، مبتلا به یبوست هستند.

ارتباط بین هموروئید، شقاق و یبوست قابل انکار نیست. یبوست مربوط به عدم توانایی آزادسازی مدفوع است. بنابراین برای خروج آن از بدن، نیاز به فشار در توالت است و فشار بیش از حد باعث ایجاد شقاق و هموروئید ها می شود.

ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی و نحوه کنترل آن

استرس شرایطی است که می تواند با مدیریت مناسب اجتناب شود. اگر می خواهید از بروز شقاق و هموروئید جلوگیری کنید باید تا آنجا که ممکن است خودتان را از مشارکت در موقعیت های استرس زا حفظ کنید.

بسیاری از افراد مانند حسابداران همیشه در معرض استرس های خفیف کاری هستند، در اینصورت باید راهکارهایی مانند استفاده از دمنوش های آرامبخش و رعایت یک رژیم غذایی سالم را همیشه در نظر داشت. استرس را هرگز نادیده نگیرید زیرا این شرایط می تواند میزبانی برای ظهور مشکلات دیگر شود که خیلی بدتر از هموروئید و شقاق خواهد بود.

خوشبختانه افرادی که در طول روز کنترل بهتری بر روی مسائل روانی و موقعیت های استرس زا دارند کمتر با این بیماری ها مواجه می شوند و در طول عمر خود از سلامتی بیشتری برخوردارند. تجربه زندگی بدون حضور هموروئید و شقاق را به سادگی با کاهش استرس طول روز می توان احساس کرد.

راه های عالی برای از بین بردن استرس همیشه به خود شخص بستگی دارد. منحرف کردن ذهن نیز راه فوق العاده ای برای کاهش استرس است. مهم است که در مورد استرس خود صحبت نکنید و در واقع اعتراف کنید که استرس درون شما وجود ندارد.

در اینجا رازی وجود دارد و آن اینست، هنگامی که شما ذهن خود را منحرف کنید، استرس در واقع بر روی روح و جسم شما تاثیری نمی گذارد. در حقیقت تلاش برای اجرای الگوی شکستن یک تنش سبب می شود تا بدن با آرامش نسبت به موضوع واکنش نشان دهد.لیزر شقاق و لیزر هموروئید در تهران توسط دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر بدون عود و بازگشت انجام می شود. لیزر یک روش مطمئن برای درمان شقاق و هموروئید می باشد. همچنین اگر برای درمان هموروئید و شقاق با روش های خانگی و غیر جراحی به نتیجه نرسیده باشید می توان گفت که انتخاب جراحی با لیزر آخرین راه برای دستیابی به درمان قطعی می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

6 دیدگاه برای “ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی

  1. ستاره گفت:

    لیزر زخم رو کاملا خوب میکنه؟؟؟

    1. لیزر پرتوان جهت برش ظریف جراحی و لیزر کم توان جهت ترمیم سریعتر زخم کاربرد دارد.

  2. انسان گفت:

    باز سلام ببخشید قرص های اعصاب وروان مثل سرترالین و برای افسردگی شددید و پرانول 10 و کلو نازپام 1 برای وسواس های فکری تاثیری در یبوست دارند چون من 30 سال این قرص ها را مصرف میکنم و در سن 45 سالگی دچار یبوست سنگین شده ام هفته ای یک بار مدفوع ام دفع میشود

    1. بله داروهای آرامبخش حرکات دودی روده را ضعیف می کنند و برای مقابله با این عارضه توصیه می کنم فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و روزانه یک ورزش مناسب را انجام دهید. مصرف غذاهای ملین و مکمل های غذای پروبیوتیک نیز به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده ها نیز کمک می کند.

  3. رمضان گفت:

    باسلام و خسته نباشید بنده با ۱۵۰ عدد قرص الانزاپین دست به خودکشیه ناموفق زدم و منو بردن بیمارستان معده ام رو شستشو دادن بعد اون مبتلا به درد مقعد شدید شدم لطف کنید منو راهنمایی کنید الان چیکار باید بکنم برای درمانش بیست روزه که درد دارم البته مشکل روحی داشتم بخاطر اون دست به خودکشی زدم

    1. اگر تهران تشریف دارید لطفا از مطب وقت ویزیت حضوری بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی قوی تجویز می شود. توصیه می کنم حتما بعد از دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *