زگیل تناسلی

مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی

مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی

زگیل تناسلی یکی از بیماری هایی می باشد که افراد بسیاری به این بیماری دچار شده اند، چرا که این بیماری بسیار شایع می باشد و به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی یکی از مباحثی می باشد که در مورد درمان این بیماری وجود دارد و بسیاری از پزشکان در مورد مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی مطالعات بسیاری انجام داده اند و به نتایجی رسیده اند.

توضیحاتی در مورد مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی

در این مقایسه پزشکان به این نتیجه رسیده اند که میزان پاکسازی زگیل تناسلی که توسط لیزر دی اکسید کربن انجام می شود بسیار موثرتر از روش کرایوتراپی می باشد. همچنین یکی دیگر از نتایجی که در مورد مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی وجود دارد این است که در روش لیزر دی اکسید کربن بازگشت زگیل بسیار کمتر رخ می دهد ولی در روش کرایوتراپی امکان بازگشت آن تا حدودی وجود دارد. و ممکن است بیمار نیاز به کرایو مجدد پیدا کند.

درمان زگیل تناسلی با کرایو و لیزر

به عبارتی باید بدانید که اگر می خواهید از روش کرایوتراپی استفاده کنید باید دو یا سه بار بیشتر برای درمان زگیل تناسلی خود به پزشک مراجعه کنید. در حالی که اگر شما از روشلیزر زگیل تناسلیاستفاده کنید امکان بازگشت آن نزدیک به صفر است. طبق تحقیقاتی که در مورد مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی صورت گرفت بین ۱۶۰ نفر از آزمودنی ها ۹۵ درصد به طور کامل با لیزر دی اکسید کربن بهبود یافتند.

به طور کلی در مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی، باید بدانید که لیزر درمانی یکی از بهترین و پیشرفته ترین روش های درمانی می باشد و امروزه کاربردهای بسیاری دارد.

از لیزر نه تنها برای درمان زگیل تناسلی بلکه برای درمان بیشتر بیماری ها استفاده می کنند. این روش کاملا بی خطر می باشد و درد زیادی ندارد و به همین دلیل در مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی بیشتر افراد روش لیزر دی اکسید کربن را انتخاب می کنند.

درمان کرایو و لیزر اچ پی وی

کرایوتراپی در مقابل لیزر درمانی وجود دارد، در روش کرایوتراپی که بیشتر به روش انجماد معروف است، زگیل تناسلی را به وسیله دستگاه هایی خاص به نقطه بالایی از انجماد می رسانند و بعد از اینکه با نیتروژن مایع به طور کلی نابود شدند زگیل ها هم از بین می روند. موفقیت در این روش چندان بالا نمی باشد و امکان بازگشت زگیل به احتمال زیاد وجود دارد. بنابراین باید بیمار چندین بار برای درمان زگیل تناسلی خود مراجعه کند.

از آنجایی که زگیل تناسلی در نقطه بسیار حساسی قرار دارد اگر با روشی نامناسب بخواهید آن را از بین ببرید دچار بیماری های دیگری هم می شوید که جبران کردن آنها شاید سخت باشد. بنابراین باید بهترین روش را برای درمان زگیل تناسلی خود انتخاب کنید. اگر بخواهید از روش های موجود که در از بین بردن زگیل تناسلی وجود دارد یکی از آنها را انتخاب کنیم باید بدانید لیزر دی اکسید کربن بهترین روش است چرا که بسیاری از محققان و پزشکان در مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی، لیزر دی اکسید کربن را قابل قبول تر دانستند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

2 دیدگاه برای “مقایسه اثر درمان زگیل تناسلی با دو روش لیزر دی اکسید کربن و کرایوتراپی

  1. رها گفت:

    سلام من یک زگیل تناسلی کوچک اطراف مقعد دارم دو سه ماهی هست ک دارمش پخش نشده و تغییر خاصی نکرده . میخواستم بدونم برای من لیزر بهتره یا کرایو ک این ضایعه پخش نشه یا احتمال پخش شدنش کمتر باشه شنیدم با لیزر غبار بریدن زگیل رو بقیه پوست پخش میشه و زگیل های زیادی در میاد …. کدوم روش بهتره ک من از شر این ی دونه خلاص شم ؟

    1. لازم است معاینه شوید. ممکن است کرایو هم ناحیه را زخم کند. ممکن است با دارو درمان شود. در لیزر زگیل تناسلی از یک دستگاه مکنده استفاده می شود که اجازه نمی دهد بخارات ناشی از لیزر بخش شود. زیرا برای پزشک و بیمار خطرناک خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *