آبسه

عمل جراحی آبسه مقعدی

عمل جراحی آبسه مقعدی

عمل جراحی آبسه مقعدی ممکن است با لیزر پرتوان یا دیگر ابزار جراحی مثل تیغ جراحی یا کوتر انجام شود. بهتر است برای عمل جراحی آبسه مقعدی به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر ماهر مراجعه کنید تا با لیزر پرتوان تحت درمان و جراحی قرار بگیرید. هرچه برای عمل جراحی آبسه مقعدی سریعتر اقدام کنید احتمال عود آبسه بعد از جراحی و درناژ مجدد پایین تر خواهد بود. ناگفته نماند که مراجعه به یک متخصص ماهر و باتجربه و استفاده از لیزر نیز در جلوگیری از عود آبسه مقعدی بسیار موثر و کارآمد می باشد.

عمل جراحی آبسه مقعدی چگونه انجام می شود؟

در مواقعی که عمل جراحی در بیمارستان و با روش های قدیمی انجام می شود لازم است که بیمار بیهوش شود و گاها یک شب در بیمارستان استراحت کند. اما در جراحی های نوین آبسه مقعدی با لیزر پرتوان این جراحی کاملا سرپایی و تحت بی حسی انجام می شود. متخصص جراحی قبل از جراحی آبسه مقعدی برای بیمار شیاف تجویز می نماید تا روده ها کاملا تخلیه شوند. به این ترتیب بیمار تا 24 ساعت بعد از جراحی نیاز به اجابت مزاج نخواهد داشت. به بیمار توصیه می شود که قبل از عمل موهای زائد ناحیه را کاملا تمیز کند. معمولا عمل جراحی آبسه مقعدی بین 20 دقیقه تا 40 دقیقه طول می کشد که در روش های نوین جراحی این زمان در کوتاه ترین مدت ممکن سپری می شود.

آبسه مقعدی آناتومی و پوزیشن جراحی

آبسه مقعدی آناتومی و پوزیشن جراحی

آیا درمان آبسه مقعدی بدون جراحی امکانپذیر است؟

از آنجایی که اصول درمانی آبسه مقعدی بر پایه درناژ و تخلیه کامل آبسه مقعدی می باشد درمان این بیماری بدون عمل جراحی امکانپذیر نمی باشد. برای جلوگیری از عوارض عمل جراحی آبسه مقعدی می توانید از روش های روز جراحی مثل استفاده از لیزر پرتوان سود ببرید. در برخی مواقع آبسه مقعدی خود به خود می ترکد و بیمار تصور می کند که دیگر نیازی به جراحی ندارد. اما این تصور اشتباه است و باید آبسه با روش های اصولی کاملا تخلیه و خشک شود. در غیر این صورت بیماری مجدد عود خواهد کرد. از طرفی برخی بیماران با مصرف آنتی بیوتیک و تسکین موقت درد تصور می کنند که دیگر نیازی به عمل جراحی آبسه مقعدی ندارد. اما این تصور کاملا اشتباه است و مصرف دارو برای درمان آبسه مقعدی یک راه کار کاملا موقت است.

عوارض عمل جراحی آبسه مقعدی چیست؟

یکی از عوارض عمده و شایع جراحی آبسه مقعدی عود مجدد و بروز عفونت مجدد ناحیه مقعد می باشد. برخی بیماران که تحت جراحی سنتی قرار می گیرند و بخش وسیعی از مقعد تحت جراحی قرار می گیرد دچار تنگی مقعد و یا بی اختیاری مقعد می شوند. برای کاهش عوارض عمل جراحی آبسه مقعدی توصیه می شود که با مشاهده اولین علائم آبسه سریعا به یک متخصص جراحی عمومی ماهر مراجعه کنید تا بخش وسیعی از مقعد درگیر آبسه نشود. درضمن استفاده از روش های نوین جراحی برای جلوگیری و کاهش عوارض جراحی سنتی بسیار موثر است.

معمولا بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی عوارضی مثل ترشح خونی و احساس درد و سوزش طبیعی است. به خصوص در بیمارانی که با کوتر تحت جراحی قرار می گیرند احساس سوزش تا دو هفته بعد از جراحی کاملا طبیعی است. توجه داشته باشید که عارضه درد بعد از جراحی آبسه نسبت به قبل از جراحی بسیار کمتر است. برخلاف زمانی که دچار آبسه مقعدی بودید درد بعد از این جراحی با یک مسکن قابل کنترل است.

مراقبت بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی

ممکن است مراقبت بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی برای هر یک از بیماران تفاوت هایی داشته باشد. اما به طور کل چند مورد است که باید تمام بیماران بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی در نظر داشته باشند:

  1. اگر پانسمان دارید حتما پانسمان را به طور منظم تعویض و تمیز نمایید.
  2. مراقب باشید یبوست نگیرید.
  3. آب زیاد بنوشید.
  4. بعد از هر اجابت مزاج 10 قیقه در لگن آب گرم بنشینید.
  5. روزانه ناحیه را با شامپو بچه تمیز بشویید و خشک کنید.
  6. از نشستن طولانی خودداری کنید و برای نشستن از بالش نرم استفاده کنید.
  7. اگر تحت بی حسی نخاعی جراحی شده اید تا 24 ساعت بعد از جراحی سرپا نایستید و در حال درازکش باشید که دچار سر درد نشوید.
  8. در صورت مشاهده هرگونه علامت عفونت با جراح معالج خود تماس بگیرید.
  9. برای ویزیت های بعد از جراحی آبسه در زمان مقرر به جراح معالج مراجعه کنید. حتی اگر جراحی شما موفق است و مشکلی ندارید.

سوالات متداول عمل جراحی آبسه مقعدی

1-دوره نقاهت بعد از جراحی آبسه مقعدی چقدر است؟

اگر آبسه مقعدی سطحی باشد و با لیزر تخلیه و جراحی شود بیمار در کمتر از یک هفته بهبود می یابد. اما اگر آبسه پیچیده و عمقی باشد و با روش های معمول مثل تیغ جراحی و کوتر و بدون لیزر جراحی شود حداقل 2 ماه استراحت و مراقبت و نقاهت بعد از جراحی خواهد بود.

2-آیا ترشحات بعد از جراحی آبسه مقعدی طبیعی است؟

ترشحات بعد از جراحی آبسه مقعدی تا دو ماه طبیعی است و به مرور زمان از بین می رود. اما اگر ترشحات به مرور زیاد شد، قطع نشد و مجدد دچار تورم شدید حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. زیرا آبسه مقعدی بسیار عود کننده است.

3-درمان زخم آبسه مقعدی چگونه است؟

اولین نکته مهم برای درمان زخم آبسه مقعدی تمیز نگهداشتن ناحیه و نشستن مرتب در لگن آب ولرم است. همچنین داشتن تغذیه سرشار از مینرال ها و سبزیجات بسیار کمک کننده است. همچنین آب زیاد بنوشید و در صورت صلاحدید پزشک معالج از کرم ترمیم کننده مناسب یا عسل استفاده کنید.

4-هزینه جراحی آبسه مقعدی چقدر است؟

اگر آبسه مقعدی در بیمارستان دولتی و تحت پوشش بیمه بدون لیزر و با تیغ جراحی انجام شود تقریبا هزینه ای ندارد. اما هزینه لیزر آبسه مقعدی در کلینیک های خصوصی چندین میلیون است. زیرا هزینه کلینیک جراحی و دستگاه لیزر بسیار بالا می باشد. اما از نظر دوره نقاهت کوتاه و بازگشت به کار سریع بسیار مقرون به صرفه است و احتمال عود و عمل مجدد بسیار کمتر خواهد بود.

5-انواع جراحی آبسه مقعدی چیست؟

انواع جراحی آبسه مقعدی بسته به نوع آبسه متفاوت است. ممکن است آبسه سطحی باشد. آبسه پری آنال که شامل 60 درصد این آبسه ها می باشد هم با روش بسته با لیزر و هم با روش جراحی باز با تیغ یا کوتر قابل جراحی و تخلیه و درناژ می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

51 دیدگاه برای “عمل جراحی آبسه مقعدی

  1. آقای م. گفت:

    سلام. سوالم اینه که اگر کسی، همزمان چند تا مشکل و عارضه مقعدی داشته باشه،میشه که با لیزر رفع و رجوع کنید دکتر؟؟حالا اونا رو هم مثلا تو یک جلسه میشه انجام بدید یا نهایت دو سه روز؟ ون راستش از شهرستان که بیام خدمتتون تهران،جا برای موندن ندارم.مگه اینکه برم مسافرخونه.
    وقتی میشینم برای اجابت مزاج یا حتی اون حالتی هرجای دیگه ای هم بشینم )نه برای اجابت مزاج) بیرون زدگی اتفاق میفته که این به گمونم همورویید هست.البته خونریزی ندارم.)حدود پنج شش سال پیش خونریزی و سوزش شدید داشتم واقعا اما با تجویز یک پماد و استفاده ازش رفع شد ..و اینکه شکاف هم داره دور مقعدم که البته اینم سوزش و خونریزی در حال حاضر مدتهاااست که دیگه ندارم خوشبختانه.اما وقتهایی که بالشتکها و دور مقعد بیرون بیاد،خب اون شکافها خیلی واضح معلومه وقتی تو آینه میبینم و خودش خودبخود داخل گاهی اوقات نمیره و باید با انگشتم آروم به سمت داخل بفرستم..
    و یه چیز دیگه اینکه که گاهی اوقات میتونه چند ماه یکبار باشه و یا کمتر و بیشتر ،یه چیزی مثل یه زائده نقطه شکل که اولش بزرگه حتی اندازه یه نخود بزرگ و وقتی اندازش بزرگه اوایل تقریبا نرم هستش ولی بعدش کوچیک میشه و انگار توپُر و سفت مثلا بعد از چند روز اما دردناک هست( اما سوزش نداره ) و بعد از حدودِ دو هفته،یا شایدم گاهی اوقات یکم بیشتر اینا،خودش رفع میشه هم دردناک بودنش و همینطور خوده اون زائده نخود شکل و سفت و دردناک رفع میشه.
    دیگه تصمیم گرفتم که یکبار برای همیشه درمان اساسی کنم و گشتم در اینترنت تا سایت کلینیک شمارو پیدا و مطالعه کردم مطالب شمارو..خودمم دیگه خسته شدم از این وضع راستش ولی راستش بابتِ هزینه هاش نگرانی دارم و میترسم جور در نیاد از آب و از عهده هزینه ها اونم تو این شرایط برنیام.
    خیییییلی وقته راستش چند ساله که هی خوب میشه خودش و دوباره بعد از چند ماه و کمتر و بیشتر اذیتم میکنه همین مشکلاتِ ناحیه آنال و مقعد. همین الان هم بعلاوه اون مشکل، اون زائده ای که توضیح داده بودم الان کوچیک شده اما دردناک هست و توپر و تقریبا سفت.
    میخوام بیام خدمت خودتون برای ویزیت و وقت گرفتن و اینا چه کنم.اصلا انجام میدید.؟چون واقعا دیگه خسته شدم از این وضع دکتر.پیشاپیش خیییییلی ممنون و تشکر.

    1. سلام احتمالا شما دچار هموروئید داخلی درجه سه و شقاق هستید. معمولا با لیزر می توان هموروئید و شقاق و حتی دیگر بیماری های مقعد را همزمان و در یک جلسه درمان کرد. این بستگی به مهارت جراح و شرایط کلی بیمار دارد. شما می توانید قبل از تشریف فرمایی وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور با واتساپ من را از مطب بگیرید. بعد از ویزیت و ارسال عکس از ناحیه یا برای شما داروی قوی تجویز می کنم و یا وقت لیزر و آمادگی های قبل از لیزر به شما اعلام می شود. درضمن هزینه لیزر شما هم اعلام خواهد شد. سپس یک روز به تهران می آیید و لیزر شما بدون معطلی انجام می شود زیرا قبلا هماهنگی ها را آنلاین انجام داده اید. روز بعد می توانید به شهر خود بازگردید. شما می توانید یک شب در کلینیک استراحت کنید.

  2. مهین گفت:

    دکتر سعادتی عزیزم شما بهترین جراح و بهترین دکتر روی زمین هستید که منو از شر این بیماری نجات دادین واقعا از شما ممنونم. دکتر مهربون و خوش اخلاق

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم مهین جان. همواره سلامت و شاد باشید.

      1. سامی گفت:

        سلام من می خواهم پسرم را جراحی کنم پسرم 9ساله شه

        1. بهتر است به جراح متخصص کودکان مراجعه بفرمایید.

  3. امیر فرزانه گفت:

    سلام وقتتون بخیر خانم دکتر یه سوال داشتم از خدمتتون من تقریبا ۲ روزه عمل آبسه مقعد انجام دادم به روش سنتی امروز چن مرتبه احساس شک در ناحیه عملم میکنم انگار یه لحظه بهم برق ضعیف ول میکنن دردی شبیه تیر کشیدن میخواستم ببینم طبیعی هست؟

    1. سلام این علائم نشانه عفونت یا ترومبوز می باشد. مجدد به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

      1. امیر فرزانه گفت:

        سلام خانم دکتر امروز روز چهارم از عمل آبسه آنال من میگذره به روش سنتی ولی یه احساسی موقع اجابت مزاج دارم موقع دفع مدفوع در حین دفع و قبل از اتمام کار عضلات مقعدم جمع میشه به طور کاملاً بی اخیار، و احساس فشار تو اون ناحیه میکنم در حالی که عمل دفع کامل انجام نشده قبل از عمل هم همین حس رو داشتم و به نظرم همین مشکل باعث بروز آبسه مقعدی شد و یبوست همراه با این اسپاسم کار دستم داد..و این حس رو موقع ادرار هم پیدا کردم موقع قطع ادارار هم مقعدم دچار اسپاسم میشه علت چیه؟ ممنون..

  4. منصور گفت:

    سلام من نزدیک سه ماه جراحیه سنتی ابسه مقعدی داشتم ولی هنوزم از قسمت جراحی چرک میاد به نظرشما چه باید بکنم

    1. تا بهبودی کامل با جراح معالج خود در ارتباط باشید.

  5. اعظم قصاب گفت:

    سلام وفت بخیر
    من عمل آبسه ناحیه آنال رو داشتم به صورت باز تخلیه انجام شده زخم در حال خوب شدن هست ولی ترشح همچنان از یه سوراخ داخل دارم قبل از جراحی عمل تخلیه از این سوراخ انجام شد ولی موثر نبود و ۱۴ روز بعدش عمل باز انجام شد
    ترشح کمتر از قبله خیلی کم شده ولی بافت بالای مقعد سفت شده و درد هایی مثل برق گرفتگی و شوک بهم وارد میشه…
    واقعا نمیدونم چیکار کنم تقریبا ۲ماه هم هست که انواع آنتی بیوتیک ها رو مصرف می کنم
    سونوگرافی هم دادم چیزی نشون نمیده ولی ترشح همچنان به صورت خیلی کم هست
    لیزر می تونه موثر باشه؟

    1. سلام تا بهبودی کامل آبسه مقعدی با جراح معالج خود در ارتباط باشید. مطمئن شوید که دچار فیستول مقعدی نشده اید. ام آر آی ناحیه مقعد را در یک مرکز معتبر انجام دهید.

  6. طاهره نوری گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز من 2ماه پیش جراحی آبسه محل تزریق روی باسن انجام دادم محل زخم یکزاویه نوددرجه بصورت دوراهی بود باسرم شستشو وآب اکسیژنه هر12ساعت میشورم وباپانسمان بستم داخل حفره هارووروی زخم راهم پانسمان میکنم ولی درپهلوی یکی ازحفره ها هنوزکبودی داره وسفت هم هست درضمن آنت بیوتیک هم میخورم ومی خواستم بدونم این سفت شدگی طبیعیه یاداره عفونت میکنه قبلا مترونیدازول داده بود الان سفلاکسین باتشکر

    1. لطفا بفرمایید منظور شما از شستوشو با آب اکسیژنه چیست؟؟؟؟ زیرا این محلول در شرایط بسیار خاص و رقیق شده و توسط جراح استفاده می شود نه برای شستوشوی روزانه. جهت انجام مراقبت های بعد از جراحی آبسه با جراح معالج خود در ارتباط باشید. به هیچ عنوان دارو یا روشی را بدون مشورت ایشان به کار نبرید زیرا بیماری شما تشدید خواهد شد.

  7. احمد گفت:

    سلام خانم دکتر
    50 روزه عمل ابسه مقعد انجام دادم از ناحیه مقعد و محل جراحی احساس سوزش دارم گهگاهی هم تیر میکشه دکترم معاینه کردن گفتن طبیعیه خاستم نظر شما رو بدونم تا کی این دردها و سوزش ها طبیعیه ممنون بابت وقتی که گذاشتین

    1. ممکن است تا دو ماه درد و سوزش و خونریزی کمی داشته باشید اما لازم است وضعیت شما به طور روزانه بهتر شود و دردهای شما پیشرونده نباشد. مراقب باشید ناحیه را تمیز نگهدارید و اجابت مزاج نرم داشته باشید.

  8. rashid گفت:

    سلام، آیا بعد از عمل جراحی آبسه ضروری است گاز رو داخل زخم قرار دهیم؟ اخه این کار با درد زیادی همراهە

    1. بستگی به نظر پزشک و روش جراحی ایشان دارد. طبق دستور پزشک عمل کنید.

  9. دَنی گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید،، ببخشید یه سوال، بعد از ۱۰ روز استراحت از عمل کیست مویی، میشه پیاده روی شدید داشت، به طوری که همش سر پا بود،، واسه پیاده روی اربعین میخواستم ببینم بعد از ۱۰ روز از عمل کیست مویی میشه پیادا روی کرد؟؟ آیا مشگلی پیش نمیاد،، خون ریزی؟ یا حداقل بعد از چن روز از استراحت میشه پیاده روی شدید انجام داد؟؟ آیا تعریق واسه قسمت عمل شد بده؟

    1. سلام خیر نمی توانید زیرا نیاز است که دائم ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید و در این پیاده روی طولانی امکان تمیز نگهداشتن زخم وجود ندارد. به علاوه به دلیل فشار زیاد بر ناحیه عمل ممکن است دچار آسیب و خونریزی و عفونت شوید.

  10. محمود گفت:

    سلام خانم دکتر
    حدود ۳روزاست عمل آبسه بصورت سنتی انجام دادم از مقعدم خون ریزی میشود کم و چرک از محل عمل دارم آیا طبیعی؟چند روز طول میکشه محل تخیله جوش بخوره و عادی شود؟پزشک معالجم بهم گفته حدود ۸ ماه دیگر دوباره باید جراحی فیستول کنم آیا میشود بقیع با لیزر انجام شود؟

    1. ترشحات طبیعی است. برای تشخیص زمان عمل فیستول و این که امکان لیزر فیستول برای شما امکانپذیر است یا خیر لازم است معاینه شوید.

  11. سمانه.د گفت:

    سلام خدمت شما
    من مردی۴۲هستم و دقیقا ۱۶ روز پیش عمل آبسه آنال انجام دادم.
    یک برش کوچک در کنار مقعدم ایجاد کردن تا عفونتها خارج شود.
    ابتدا ترشحات زرد رنگ بود و الان صورتی هست.
    از همون ابتدا کنار زخم ایجاد شده از داخل، یه نواحی سفتی رو زیر دستم احساس میکنم.
    تقریبا یک‌بند انگشت بالای زخم و دو بند انگشت پایین زخم که با جابجایی یا راه رفتن سوزش داخلی دارد.در حالت دراز کشیده هیچ احساس سوزشی ندارم.
    لازم به ذکر است که علیرغم وجود تورم در اطراف زخم از همان ابتدا در هفته اول این تورم اذیت نمی کرد ولی با ماساژ دادن نواحی اطراف زخم در حوضچه بتادین سوزش داخلی پیدا کرده است.
    جراح مربوطه ۲ بار بعد از عمل معاینه کرده است و گفتن موردی ندارد.
    مزاحم شما شدم تا اطمینان خاطر پیدا کنم که این روند طبیعی است یا نه؟
    ممنونم از شما

    1. من بدون معاینه شما نمی توانم نظر بدهم. احتمالا آبسه شما بسیار عمیق و وسیع بوده است و امکان عود مجدد آن وجود دارد. اگر لیزر آبسه مقعدی انجام شود احتمال عود بسیار کاهش پیدا می کند.

    2. مریم گفت:

      سلام وقتتون به خیر
      من ۲۱ روز پیش عمل آبسه پری آنال انجام دادم بعد از عمل دکتر گفت که آبسه جزئی بوده و توده در آن محل داشتی که توده رو به خاطر اینکه به غدد لنفاوی آسیب وارد نشه نصفه نیمه تونسته برداره….من از ۵ سال پیش در گیر بیماری هموروئید هم هستم الان دوباره هموروئیدم عود کرده آیا میتونم از آنتی فیشر همورکس برای درمان هموروئیدم استفاده کنم یعنی به محل جراحی آسیب نمیزنه ؟؟ چون محل جراحی شده هم درد داره الان…

      1. به هیچ عنوان این دارو را بدون مشورت پزشک مصرف نکنید.

  12. ناهید گفت:

    سلام و درود خدمت خانم دکتر سعادتی . ببخشید دکتر من سوالی داشتم
    من ده روزه عمل فیشر با بی حسی از کمر انجام دادم . داروهای مترونیدازول و سیپروفلوکساسین و شربت آلومینیوم و پودر موسیلیوم فورت ، پماد لیدوکایین و دیلتیازم برام تجویز شده . هر هشت ساعت داخل وان ولرم برام تجویز شده .الان درد ندارم خونریزی ندارم ولی امروز شاهد این بودم که انگار چند توده کوچک صورتی رنگ بیرون مقعد ایجاد شده . بخیه هم خوردم که یکیش جذب شده و یکی هنوز مانده . الان می‌خوام بدونم این مسئله غیر عادیه ؟ دچار کمی خارش هم هستم و هنگام دفع گاهی سوزش دارم .

    1. از آنجایی که عمل جراحی شقاق با بخیه انجام داده اید تا دو ماه وجود این التهاب ها طبیعی است. تا بهبودی کامل با جراح معالج خود نیز در ارتباط باشید.

  13. زهرا گفت:

    سلام ب شما من رفتم کولونوسکوپی انجام دادم پولیپ داشتم ک برداشتن و همچنین بواسیر و شقاق دارم
    خیلی دردش اذیتم میکنه.. عملش کنم باز میاره؟ یا خیر؟ سخته عملش؟ خوب میشه کامل؟

    1. بهتر است لیزر هموروئید و شقاق را نزد یک جراح لیزر ماهر انجام دهید. اگر علت بیماری را برطرف کنید دیگر عود نخواهد کرد. مثلا اگر یبوست مزمن دارید حتما باید نسبت به درمان یبوست نیز اقدام نمایید.

      1. ریزوندی گفت:

        باسلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر سعادتی
        پسری دارم ۱۰ سالشه در ناحیه اطراف مقعدش یه توده سفت ودردناک بود که چند روزی موقع اجابت مزاج ونشستن درد داشت به دکتر مراجعه کردم بعد ازانجام سونوگرافی اونو آبسه تشخیص داد و جراحی کرد عفونتش تخلیه شد دکتر گفت تا یه هفته باید داخل زخم گاز استریل بذارین تا عفونت کامل خارج بشه موقع پانسمان درد شدید داره ونمیذاره خوب انجام بشه آیا گذاشتن گاز روی زخم کفایت میکنه یا حتما باید گاز داخل زخم بره؟ روزی یکبارم داخل لگن آب گرم وضد عفونی میشینه
        بعد دکترش میگه یه ماه دیگه باید عمل فیستول بشه به نظر شما احتیاج هست این عمل انجام بشه لطفا راهنمایی بفرمایید خیلی نگران هستیم ممنون ومتشکر

        1. بله عمل جراحی فیستول ضروری است و اگر به موقع اقدام نشود فرزند شما مجدد دچار آبسه و فیستول های متعدد خواهد شد.

  14. Saeed1380 گفت:

    سلام و وقت بخیر خسته نباشین . ۱۵ روزه عمل آبسه مقعدی انجام دادم به روش سنتی . زخم رو باز گذاشت دکتر گفت که خودش بسته میشه . ۲ روز که زیاد پیاده روی کردم الان از زخمم خود میاد و ترشحات سبز رنگ علتش چیه بنظرتون . طبیعیه که بعد ۱۵ روز خون بیاد؟

    1. ممکن است زخم شما مجدد عفونت کرده باشد یا دچار فیستول مقعدی شده باشید. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  15. میثم آخوندزاده ماهانی گفت:

    سلام ببخشیدمن یه هفته ای هست که اولش به اندازه پسته ای کنارمقعدم باچرک وعفونت بودبعدازدوسه روزباخونریزی دوروزازخونریزی گذشت دردعجیبی داشت الان به حالت یه نخودسفتی کنارمقعدم هست یه بارتجربه بدی ازابسه مقعدی داشتم تخلیه کردم ولی دیگه اینبارمیترسم

    1. راهی به جز درناژ و تخلیه آبسه ندارید. آبسه های عفونی بسیار عارضه دار می شوند و به حدی می شوند که دیگر زندگی کردن برای بیمار مشکل می شود. در مراحل پیشرفته خطرناک هم می شوند.

  16. رسا گفت:

    سلام
    بنده ٢ ماه قبل عمل ابسه مقعدي به روش سنتي انجام دادم و در اين مدت روزانه حدودا ٢-٣ قطره چرك از محل عمل مياد و يك دوره ١٠ روزه انتي بيوتيك مصرف كردم و چركا كم شدن و بعد از اينكه انتي بيوتيك تموم شد باز هم ٢-٣ قطره مياد، جراح قبلي گفتند كه تا ٣ ماه طبيعي هست، ميخوام بدونم فرق بين فيستول و محل عمل ابسه مقعدي چيه؟ بعضي دكتر ها ميگن فيستول شدي ولي بعضيا ميگن طبيعيه

    1. آبسه در یک نقطه مشخص ایجاد می شود اما فیستول به شکل کانالی است که ابتدا و انتهای آن ممکن است چند سانتی متر با هم فاصله داشته باشد. اگر مشکوک به فیستول مقعدی باشید لازم است برای شما ام آر آی تجویز شود. اگر ترشحات محل جراحی شما طی مدتی که جراح فرمودند کم نشد و قطع نشد حتما از ایشان بخواهید که تصویربرداری تجویز نمایند.

  17. محمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    خواهر من سرطان خون aml_m0 داره
    و پلاکت 2000
    بردنش اتاق عمل و بعد عمل در نزدیک مقعد یه حفره به اندازه یک بند انگشت ایجاد شده و از مقعد مایع زرد رنگ بدون اختیار بیرون میاد
    این ابسه مقعدی گفته میشه!؟

    1. احتمالا فیستول مقعدی است. لازم است معاینه شوند.

  18. مریم گفت:

    سلام خسته نباشین من دیروز عمل سرپایی آبسه ی مقعدی با تیغ جراحی انجام دادم قبل از عمل دست میزدم گوله گوله احساس می‌شد الانم که باز عملو انجام دادم بازم همون گوله ها وجود دارن یعنی ممکنه به طور کامل چرک و عفونت خارج نشده باشه؟یا اینکه طبیعیه

    1. منتظر بمانید که التهاب عمل کم شود. برای تشخیص دقیق باید معاینه شوید.

  19. hesam گفت:

    سلام بنده چهار روز پیش جراحی باز تخلیه آبسه و کیست مویی انجام دادم و ترشحات بی رنگ و بی بو دارم و اینکه درد زیادی ندارم آیا اینها عادی است؟

    1. بله عادی است و اگر کیست مویی را هنوز کامل تخلیه نکرده اید در اولین فرصت به جراح معالج خود یا یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه بفرمایید.

  20. حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر و شادی
    ۱۵ روز قبل عمل آبسه مقعدی داشتم کنار مخرجم احساس تورم و درد دارم که نسبت به پانزده روز خیلی کمتر شده دردش،(چند روز درد دارم و چند روز خیر), به پزشکم هفته قبل مراجعه کردم و پزشکم گفت تورمه مساله ای ندارد، مجدد هفته بعد مراجعه کردم (که میشه ۱۵ روز بعد از عملم)، دکتر برام ام آر آی نوشته، آیا انجام بدم، ناگفته نماند دکتر یک هفته بعد از عمل گفت یکماه بعد برای چک و ام آر آی مراجعه کنم

    1. برخی از آبسه های مقعد مستعد بروز فیستول مقعدی نیز می باشند. طبق دستور پزشک در زمان مقرر ام آر آی را انجام دهید.

  21. نصیر گفت:

    سلام خانم دکتر من یک بار ۱۴۰۲/۵/۲۵ عمل آبسه انجام دادم بعد چند مراحله رفتن مطب جراح در آخرین باری که رفتم شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۲ بود گفتش باید دوباره عملت کنم چون دوباره عود کرده منم گفتم باشه
    بعد از عمل تازه م نایع عمل خیلی سفت شده باید چیکار کنم البته دو هفته دیگه باید برم مطب دکتر

    1. لازم است معاینه شوید. احتمالا تخلیه سرپایی در مطب انجام شده بهتر است لیزر یا عمل جراحی آبسه مقعدی انجام شود. ممکن است به فیستول مقعدی نیز مبتلا شده باشید.

  22. محمد گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    خانم دکتر من چند روزی بود احساس درد در مقعدم داشتم به دکتر مراجعه کردم گفتش آبسه داخل مقعد و به فاصله 4 سانتی متر بالاتر از خروجی و به اندازه یه نخود هستش .دارو و انتی بیوتیک قوی نوشت چند روزی مصرف کنم .آیا اگر دارو اثری نداشت میشه با لیزر عمل کرد چون نمخام جراحی باز بشم و اینکه بیهوشی به چه صورت می باشد و تمایلی ندارم از کمرم بی حسی صورت پذیرد لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. شما باید معاینه شوید. لطفا در روزهای پایانی مصرف آنتی بیوتیک که التهاب ناحیه کاهش پیدا کرد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *