کیست مویی

داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی

داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی

استفاده از داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی زمانی مجاز است که شما قبلا به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کرده باشید. لیزر کیست مویی برای درمان این بیماری یکی از بهترین و قطعی ترین روش های درمانی می باشد. اما برخی بیماران که به هر دلیلی به این امکانات دسترسی ندارند لازم است برای جلوگیری از عود کیست مویی یا تشدید کیست مویی با برخی روش های درمان گیاهی کیست مویی آشنا شوند تا بتوانند تا حدی از درد و تشدید بیماری بکاهند.

در صورتی که از بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال اطلاع داشته باشید میدانید که این بیماری یک عارضه ی پوستی است که در انتهای ستون فقرات و در بالای شکاف باسن ایجاد می شود و حاصل تجمع مو، باکتری ها و کثیفی ها در حفره های ایجاد شده در آن ناحیه می باشند. عامل ایجاد این بیماری ناشناخته می باشد ولی مردان، جوانان و افراد چاق احتمال ابتلای به بیماری بیشتری دارند. در مراحل اولیه نشانه های مشخصی از بیماری وجود ندارد اما در صورت عفونت درد، قرمز شدگی، تورم و تب را می تواند به همراه داشته باشد. درمان به صورت عمل سرپایی و جراحی با لیزر جزو درمان های معمول می باشد اما احتمال بازگشت کردن بیماری همیشه وجود دارد. یکی از نکات مهم و راه گشا وجود دارو های گیاهی برای درمان کیست مویی است که در ادامه تمامی آن ها معرفی خواهند شد.

روغن درخت چای

دو سه قطره از روغن درخت چای را روی پارچه ی کتانی بریزید و روی زخم قرار دهید و آن را بانداژ کنید و اجازه دهید تا چند ساعت روی کیست بماند. تا زمان بهبود و درمان دو الی سه مرتبه در روز این کار را انجام دهید. اما این که چرا روغن درخت چای خاصیت درمانی برای کیست مویی دارد به علت وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در داخل آن می باشد که میزان عفونی شدن کیست را کاهش می دهد و به ساخت بافت اطراف کیست کمک می کند.

جوش شیرین

نصب قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری سرکه را ترکیب کنید تا یک حالت خمیری شکل ایجاد شود آن را روی کیست مویی قرار دهید و اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه روی آن بماند و سپس با آب بشورید. ترکیب این دو ماده خاصیت ضد باکتری دارد که ناحیه ی کیست را ضد عفونی می کند و از پیشرفت عفونت جلوگیری می نماید.

روغن کرچک

دو سه قطره روغن کرچک را روی زخم بریزید و ماساژ دهید و دو الی سه مرتبه در روز تکرار کنید. این دارو برای کاهش تورم و خواص ضد عفونی مفید می باشد و سرعت بهبود را افزایش می دهد.

پیاز

یک تکه پیاز را روی کیست مویی بگذارید و آن را بانداژ کنید و هر دو الی سه ساعت پیاز را عوض کنید. پیاز به علت خواص ضد باکتریایی به صورت موثری از عفونت کردن کیست جلوگیری می کند.

دارچین-عسل

دو قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری دارچین ترکیب کنید و روی کیست بگذارید و اجازه دهید به اندازه ی کافی روی آن بماند و چند بار در روز تکرار کنید. علائم بیماری را بسیار سریع از بین می برند و سرعت بهبود را افزایش می دهند.

نمک ایپسوم

چهار تا پنج قاشق چای خوری نمک ایپسوم را در وان حمام بریزید و حدود بیست دقیقه در آن بمانید. نمک ایپسوم عفونت موجود در زخم را خارج می کند.

روغن نارگیل

نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را روی زخم قرار دهید و چند ساعت روی آن بگذارید. خاصیت ضد باکتریایی آن از عفونت کیست مویی جلوگیری می کند.

چای سیاه

چای کیسه که هنوز گرم می باشد را روی کیست مویی بگذارید و ۵ – ۱۰ دقیقه بگذارید روی آن بماند. می توانید از چای سبز هم استفاده کنید. چای سیاه درد و تورم زخم را کاهش می دهد که به علت وجود آنتی اکسیدان موجود در چای است.

سرکه سیب

سرکه سیب را با آب رقیق کنید و روی پارچه ی کتانی بریزید و دور زخم بانداژ کنید. دو بار در طول روز تکرار کنید و قبل از هر بار زخم را با آب شست و شو دهید. میزان اسیدی بودن پوست تنظیم می شود و سم های کیست را حذف می کند.

سیر

سیر با خاصیت ضد باکتری خود به مقابله با جرم های موجود در کیست مویی میپردازد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا برای درمان های پوستی به کار می رود و از تورم کیست کم می کند و با خاصیت ضد باکتریایی از عفونت کیست مویی می کاهد.

توصیه می شود

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

75 دیدگاه برای “داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی

  1. ميلاد غلامي گفت:

    الان من دارم اينا رو امتحان كنم خوب ميشع

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر باید به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. دارو درمانی و درمان گیاهی کیست مویی جهت ترمیم سریعتر زخم و به عنوان مکمل عمل جراحی با نظر متخصص جراح معالج به کار گرفته می شود. بدون اجازه متخصص معالج دارو و یا روش های گیاهی را امتحان نکنید.

  2. ميلاد غلامي گفت:

    عمل کردم الان بعد ده ماه هم درد دارم هم خونریزی

    1. زهرا سعادتی گفت:

      حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  3. اصغرپاکنیا گفت:

    من هم دیربه دیر اینجوری میشم علت چیست

    1. زهرا سعادتی گفت:

      کیست مویی حتما باید تخلیه شود بهتر است با لیزر کیست مویی انجام شود. تا عود نکند.

  4. Asal گفت:

    بعد از تخلیه چرک و اماده شدن برای عمل میشود از روش تب سنتی استفاده کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام طب سنتی در درمان کیست مویی نقشی ندارد اما برای ترمیم زخم بعد از عمل جراحی کیست مویی کاربرد دارد و کارآمد است.

      1. Mohammad گفت:

        سلام
        من دو هفته هستش عمل کیست مویی انجام دادم و الان خونریزی ندارم ولی زخم هنوزم تازس و جمع نشده میتونم از این چیزایی که گفتید استفاده کنم تا زودتر گوشت بگیره و بسته بشه؟

        1. با اجازه جراح معالج می توانید.

  5. علی گفت:

    سلام من الان چهار ساله که کیست داشتم رفتم دکدور جراح گفت نیازی به عمل نداری فعلا دارو مصرف کن خوب میشی منم مصرف کردم خوب شدم بعد ازچند ماه دوباره درد داشتم دیگه نرفتم دکدور اما تا الان هم بعضی موقع درد دارم احساس میکنم همون جای کیست خیلی سفت شده اما دیگه کبودی یا قرمزی نداره
    ولی بشتر موقع خیلی درو دارم حالا من چکار کنم
    امکانشو داره تبدیل به سرطان بشه
    خواهشن اگه میشه یه راهنمای کنیدممنون میشم

    1. سلام کیست مویی به خودی خود منجر به بروز سرطان نمی شود. درضمن کیست مویی درمان قطعی دارویی یا گیاهی ندارد. کیست مویی حتما باید با لیزر پرتوان یا جراحی معمول تخلیه و درناژ شود تا عود نکند. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید تا کیست مویی به روش بسته جراحی شود.

  6. امیر حسین نوری گفت:

    من ۱۰ سالمه و الان فقط جاش هست و هیچ عوارضی نداره
    حتماً به دکتر مراجعه کنم

    1. سلام شما نمیدانید که عوارضی دارد یا خیر و برای وضعیت بررسی کیست مویی باید به متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید.

  7. علی گفت:

    با سلام خانم دکتر من الان تقریبا ۲۰ روزی هستش ک یکمی درد نزدیک دنبالیچه دارم ی سری آبسه ها هم هست ک وقتی دست میزنم میترکن اما کاملا زیر پوست هستن نه جوشی نه چرکی پیش دکتر رفتم گفت کیست مویی هستش میخاستم بدونم اون ابسه ها میترکن مشکلی پیش نمیارن ؟پخش بشن تو بدن بعد عمل با لیزر درمان قطعی هستش؟ هزینش هم لطف کنید بگیو تقریبی

    1. سلام این آبسه های مکرر منجر به فیستوله شدن کیست مویی می شود و می تواند در دراز مدت منجر به انتشار عفونت در بدن شود. بهترین روش درمان لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش بسته است. هزینه بعد از معاینه مشخص می گردد. هزینه لیزر کیست مویی کمی بالاتر از جراحی با تیغ و کوتر است اما جراحی های من بدون عود و بازگشت و با دوره نقاهت بسیار کوتاهی انجام می شود.

  8. سید محمد گفت:

    من تمام این روش های سنتی را انجام دادم هیچ فایده ای نداره فقط باید به یه متخصص جراحی و لیزر درست حسابی مراجعه کنید تا برای همیشه از شر این کیست مویی راحت بشین.

    1. درمان های سنتی و گیاهی معمولا موقتی جواب می دهد و گاها استفاده از برخی داروها اسکار بد شکلی بر روی پوست باقی می گذارد.

  9. کاربر گفت:

    با سلام
    آیا وجود کیست مویی ، ممکن است باعث التهاب و سوزش و‌خارش مقعد شود؟

    1. سلام کیست مویی پایین کمر ارتباطی با ناحیه مقعد ندارد. علت سوزش و خارش مقعد می تواند هموروئید یا شقاق باشد.

  10. مونا گفت:

    سلام خانوم دکتر من تازه متوجه شدم که کیست مویی دارم به جراح مراجعه کردم گفتن باید عمل شه‌ اما درد و خونریزی ندارم و کیستم ترکیده میشه راهنمایی کنید

    1. سلام اگر جراحی یا لیزر نکنید بعد از مدتی مجدد عود می کند و کیست مویی وسیع تر و عارضه دار تر می شود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید.

  11. زهرا گفت:

    سلام و عرض ادب
    دكتر من الان ٣/٤ روزي هست كه دنبالچم و بالاي خط باسنم درد داره،امروز متوجه شدم كه ورم كرده
    احتمال داره كيست مويي باشه؟ و اينكه بعد از عمل جاش ميمونه؟؟

    1. سلام بله این امکان وجود دارد که کیست مویی باشد. اگر جراحی باز داشته باشید یا جراحی بسته به روش سنتی جای زخم جراحی باقی خواهد ماند. اما در لیزر کیست مویی به روش بسته اثری از جراحی باقی نخواهد ماند و احتمال عود نیز بسیار پایین تر از دیگر روش ها خواهد بود.

  12. حسن گفت:

    سلام تازه متوجه شدم کیست مویی دارم
    اگه دکتر خوب مشهد میشناسین ادرس بدین ممنون
    بتونه عمل لیزر انجام بده
    بازم ممنون

    1. سلام متاسفانه کسی را در مشهد نمی شناسم. برای انجام این جراحی به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید که مهارت کافی در جراحی بسته کیست مویی با لیزر داشته باشد.

  13. فرامرز گفت:

    سلام یکبار دو سال پیش کیست مویی عمل کردم با مراجعه به جراح و تخلیه آن،دوباره عود کرده،چکار کنم شهرستان هستم

    1. سلام احتمالا جراح فقط آبسه کیست مویی را تخلیه کرده اند و تخلیه کیست مویی به طور کامل را انجام نداده اید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. برای لیزر کیست مویی می توانید یک روزه به تهران مراجعه کنید. این نوع جراحی با لیزر پرتوان و به روش بسته انجام می شود و عود و بازگشت ندارد.

  14. وحید گفت:

    سلام وقت بخیر…آیاوجود کیست مویی میتونه باعث عفونت ادراری وسوزش ادراربشه؟..واینکه حدودهزینه لیزر کیست مویی چه مبلغی هست؟؟متشکرم

    1. سلام عفونت ادراری ازتباطی با عفونت کیست مویی ندارد. حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  15. هلما گفت:

    سلام خانم دکتر .من ۵ روزه ک ی کیست مویی بدون ترشح در ناحیه پایین کمرم بین باستنم زده و فقط مقدار کمی حین نشستن دردم میگیره به یه جراح مراجه کردم گفت یک کیست مویی خیلی ریز داری و فعلا نیازی به جراحی نداری سوالم اینه اگر موهای زائد اون ناحیه رو لیزر کنم تاثیری در بهبودی کیست داره ؟
    واینکه چه زمانی برای جراحی مناسبه؟

    1. سلام نظر من این است که کیست مویی را در همان مراحل اولیه با هزینه کم لیزر یا جراحی کنید. اگر موهای زائد ناحیه را با لیزر از بین ببرید بسیار عالی است و از تشدید بیماری تا حد زیادی جلوگیری می کند. درضمن بعد از عمل هم از عود کیست مویی جلوگیری می شود. توصیه می کنم برای لیزر کیست مویی در اولین زمان ممکن مراجعه کنید.

  16. زینب گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر من ده سال پیش به دلیل درد و یه شکاف کوچک در ناحیه باسن و سوزش به پزشک مراجعه کردم و گفتن کیست پیلدونیدال هست و باید جراحی بشه ولی من شرایط عمل رو نداشتم و نرفتم تا الان هر چند وقت یه بار شکاف ایجاد میشه ترشح و سوزش قابل تحمل داره و بعد خوب میشه اگه نرم عمل کنم و تحمل کنم چه اتفاقی میفته و آیا دارویی هست که بدون عمل خوب بشه با توجه به اینکه خودش مدام سرباز میکنه و عفونت جمع نمیشه تابستون بیشتر اذیتم میکنه

    1. سلام زمانی که کیست مویی درمان نمی شود و دائما عفونت می کند و خود به خود تخلیه می شود رفته رفته بافت ناحیه آسیب می بیند و بیمار ممکن است نتواند در آینده از روش های نوین جراحی کیست مویی سود ببرد و حتی ممکن است اسکار ناخوشایندی بر روی بدن بیمار باقی بماند. در بدترین حالت هم ممکن است بیمار دچار عفونت شدید و سیستمیک شود.

  17. ابراهیم براتی گفت:

    سلام بنده هر چند وقت یک بار دچار درد در ناحیه کیست میشوم به تازگی به جراح مراجعه کرده‌ام و ایشان فرمودند که هنوز کیست نشده است ولی همچنان درد دارم چه کنم؟

    1. به هر حال باید به طور اصولی تخلیه و درناژ شود تا دچار عوارض و هزینه مازاد در آینده نشوید.

  18. Ahmad گفت:

    سلام خانم دکتر من یه کارگر هستم و چند روز میشه الان همبن جا سر کار دچار ای بیماری شدم لطفا قیمت تقریبی شو رو بگییید …..با لیزر چه با جراحی باز تا بتونم هزینه شو گیر بیارم ……حتی حدودی شو بگید لطفااا

    1. سلام ممنون میشم برای اطلاع از حدود هزینه لیزر کیست مویی با مطب تماس بگیرید.

  19. مریم گفت:

    سلام ،ممکنه بفرمائید چسب فیبرین چیه در درمان کیست مویی؟
    واگر فقط جای آبسه مانده باشه و آبسه تخلیه شده باشد ،هیچ عفونا والتهابی هم ندارد دو ماه هم تشکیل نشده ،بازم باید عمل شود.

    1. سلام چسب فیبرین برای درمان کیست مویی کاربرد ندارد. زمانی که آبسه کیست مویی تخلیه می شود فقط عفونت ناحیه کم می شود و جدار کیست همچنان در جای خود باقی است و کیست مویی و آبسه و عفونت مجدد عود خواهد کرد. برای جلوگیری از عود توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. این روش کوتاهترین دوره نقاهت را دارد.

  20. Mostafa گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من کیست مویی داشتم بعد رفتم پیش جراح عمل کرد و کلا برداشتش و بعد سه سال دوباره کیست مویی دارم و شدیده هم درد میکنه و اذیتم میکنه و روی باسنه چکار کنم اینجا هم ک ما هستیم لیزر درمانی نیست میشه کمکم کنید ممنون میشم

    1. سلام مجدد به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  21. کیومرث گفت:

    باسلام من کیسه مو دارم تو شهرستانم بعد از نظر مالی هزینه آن چندانی ندارم که لیزر کنم خانم دکتر لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    1. سلام به یک بیمارستان مراجعه کنید و تحت عمل جراحی کیست مویی قرار بگیرید. موهای زائد ناحیه را هم همواره از بین ببرید که دچار عود و تشدید بیماری نشوید.

  22. نازی گفت:

    سلام خانوم دکتر من کیست مویی دارم و اللن کمی عفونت داره پیش یه متخصص رفتم گفتن که باید جراحی بشه امکان لیزر نیس میخواستم بدونم با لیزر های قوی هم ممکنه که از بین بره چون نمیخوام عمل کنم

    1. سلام من انواع کیست مویی را با لیزر پرتوان و به روش بسته و پلاستیک و بدون عود و بازگشت درمان می کنم. از مطب وقت ویزیت بگیرید. لیزر کم توان به تنهایی برای درمان کیست مویی کافی نیست. به همین دلیل لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و کم توان تواما انجام می شود.

  23. رضا گفت:

    سلام من دوبار کیست مویی رو عمل کردم یک بار به روش باز که جواب نداد و یک بار بسته که همین الان هم درگیر زخمش هستم هنوز زخمم ترشح داره از داروی سفازولین هرروز استفاده می کنم تاثیر داشته و عفونتش دیگه مثل قبل بد بو نیست ولی هنوز ترشح داره بهم گفتن دکتر بد عمل کرده و ریشه رو کامل در نیاورده ریشه عمقی هست آیا لزر برای عمق زیاد هم جواب گو هست؟

    1. سلام نوع لیزری که من استفاده می کنم و روش لیزر کیست مویی که من انجام می دهم جدار کیست کاملا تخلیه و تخریب می شود و هیچ چیز باقی نخواهد ماند و تضمینی و بدون عود و بازگشت خواهد بود. گاهی از بین نبردن موهای زائد ناحیه منجر به ترمیم نشدن زخم و عفونی شدن آن می شود.

      1. رضا گفت:

        خانم دکتر زخمم هنوز کامل بسته نیست به صورت سه تا سوراخ هست با این حال هم میشه عملش کرد؟چون دکتر معالجم گفته که ممکنه عفونت توش باشه و یه پماد عسلی برام نوشته می خواستم بدونم که زمان خوب شدن بعد از لیزر این نوع زخم های مثل من چقده چون من ورزش سنگین هم انجام میدم و خیلی برام مهمه بدونم چقد بعد از عمل طول میکشه بتونم دوباره شروع کنم

      2. علی گفت:

        سلام من کیست مویی یک ماه پیش عمل کردم و خیلی خوب هم مراقبش بودم ولی زخمش بسته نمیشه کامل یه سوراخ مونده بقیه ناحیه ها بسته شده می خواستم بدونم امکانش هست سینوس هارو کامل در نیاورده باشن نوقع عمل؟ و امکانش هست با این وضعیت زخمم عمل لیزر انجام بدم؟

        1. سلام لازم است معاینه شوید.

  24. احمد گفت:

    سلام من کیست مویی عمل کردم و زخمم باز هست ولی هنوز ترشح داشت رفتم پیش یه دکتر دیگه بهم گفتن سینوسش کامل در نیاوردن با این زخم باز امکان عمل لیزر هست؟ زخمم هم عفونت کرده با این اوصاف امکانش هست برای لیزر؟

    1. سلام لازم است معاینه شوید. اگر آسیب جدی به بافت نرسیده باشد لیزر کیست مویی برای شما انجام خواهد شد.

  25. علی رضا گفت:

    سلام زمان خوب شدن بعد از عمل چقد هست من ورزش سنگین انجام میدم و باید رو فرم بمونم

    1. یک هفته بعد از لیزر و جراحی بسته کیست مویی می توانید به ورزش خود ادامه دهید. اگر ورزش سنگین انجام می دهید ممکن است تا دو ماه لازم باشد که سبک تر ورزش کنید. عمل جراحی کیست مویی به روش باز و بدون لیزر حداقل دو ماه نیاز به استراحت کامل دارد و امکان ورزش کردن تا بسته شدن کامل زخم وجود ندارد.

  26. محمدرضا مرادی گفت:

    سلام من کیست داشتم یک ماه خردی پیش عمل کردم زخم بسته شده فقط یه مقدار کمی بالاش بازه و گاهی فقط خونریزی می کنه ولی ترشح و عفونت نداره نشون دهنده چی هست؟

    1. توصیه می کنم از کرم های ترمیم کننده و یا عسل خالص برای ترمیم سریعتر زخم استفاده کنید. مراقب باشید مویی در ناحیه رشد نکرده باشد.

  27. اگر بافت ناحیه آسیب جدی ندیده باشد می توانید مجدد لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی به شما اعلام می شود.

  28. اگر آسیب جدی به بافت ناحیه وارد نشده باشد می توانید جراحی مجدد را به روش لیزر کیست مویی بسته و پلاستیک انجام دهید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی اعلام می شود.

  29. امیر گفت:

    سلام من شهرستان هستم و امکان اومدن به تهران متاسفانه برام فراهم نیست خواهشمندم لطف کنید همکار مورد تأیید خودتون در شیراز معرفی کنید ممنون میشم

    1. متاسفانه همکاری را در شیراز نمی شناسم. به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید که لیزر کیست مویی را تضمینی و بدون عود و بازگشت و به روش بسته و پلاستیک جراحی کنند. لازم است کیست به طور کامل با لیزر تخلیه شود و ناحیه عمل با روش جراحی پلاستیک بسته شود.

      1. میلاد گفت:

        سلام ممنون از وقتی که میزارید.یکی از دوستان لیزر کردن ولی بعداز عمل دوطرف باسنشون رو به هم بخیه زده بودن که باز نشه من میترسم .من یکعدد کیست دارم که فقط ۲میل داخل رفته و خشکه و ترشحه ودردی ندارم اون هم بخاطر یک دارو هست که میخورم .دارو رو قطع کنم یکماه زمان میبره تا ترشح و درد داشته باشم و خودشو نشون بده .با این وضعیت عمل راحت تری دارم ؟

        1. من بخیه جراحی بسته لیزر کیست مویی را به روش پلاستیک میزنم و جای زخم و بخیه روی بدن بیمار باقی نخواهد ماند. درضمن وسعت کیست مویی از ظاهر آن مشخص نیست و شما نمی توانید وسعت بیماری را تشخیص دهید. این مورد بعد از معاینه یا بررسی ام آر آی بیمار مشخص می شود.

  30. ر.م گفت:

    سلام دوسوال داشتم ۱_ من یک ماه پیش کیست مویی عمل کردم زخمم الان کاملا بسته هست و یک نقطه پایین زخم هست که مایع بی رنگ و بو ازش خارج میشه و همیهش موها به موقع از بین میبرم دوباره کیست درست نشه ای مایع تا چقدر طول میکشه کاملا خشک شه و دیگه نیاد؟۲_موقع اصلاح مو ها با تیغ خیلی اذیت میشم امکانش هست که با پودر موبر موهای ناحیه از بین ببرم؟

    1. بسته به روش جراح ممکن است تا دو ماه ترشح داشته باشید. این مورد را جراح معالج شما تشخیص می دهند. برای از بین بردن موهای زائد روی زخم و نزدیک زخم جراحی بهتر است از یک موچین ضدعفونی شده یا لیزر موهای زائد استفاده کنید. زیرا ممکن است کرم موبر به پوست حساس ناحیه جراحی شده آسیب برساند.

  31. بورنگ گفت:

    سلام آیا برای هزینه های عمل لیزر کیست مویی ازبیمه تکمیلی دانا فرهنگیان میشه استفاده کرد؟

    1. سلام معمولا بیمه های هزینه جراحی با لیزر را پرداخت نمی کنند یا فقط بخشی از آن را پرداخت می کنند. من با بیمه ها قراردادی ندارم اما می توانید مدارک جراحی و لیزر را از کلینیک دریافت کنید و به بیمه ارائه نمایید.

  32. علی افتخاری گفت:

    سلام من ی مدتی هس کیست مویی دارم گفتن‌روغن سیاه دونه بزار خودش چرکشو و موها‌رو در میاره حقیقت داره؟

    1. اکثر بیمارانی که به ما مراجعه می کنند و از روغن سیاه برای تخلیه عفونت کیست مویی استفاده کرده اند، دچار آسیب بافتی شدید و گسترش عفونت و التهاب شده اند. توصیه می کنم برای تخلیه آبسه و عفونت کیست مویی به یک جراح مراجعه کنید و توده را دستکاری نکنید. همچنین بعد از تخلیه سرپایی عفونت در اولین فرصت برای جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید.

  33. سعید بهمنی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دقیقا در همون مکانی که فرمودید یه دوتا برآمدگی کوچلک مثل جوش زیر پوستی دارم و روز دوم تقریبا ترکید و عفونت سفید مثل محتویات جوش خارج شد
    خیلی درد داره
    رفتم دکتر گفتن احتمالا کیست مویی باشه و کپسول سفالکسین دادن گفتن ۱۵ روز بخور ببین رفع میشه همچنین گفتن عمل با لیزر فایده ندارد و مجدد بر میگرده
    نظرتون چیه و چیکار کنم
    با لیزر چقدر زمان می‌بره و چند روز نمیتونم برم سرکار و اینکه روز بعد لیزر میتونم سوار هواپیما بشم برگردم شهرستان
    عذر میخوام طولانی شد و ممنون که جواب میدین

    1. من لیزر کیست مویی را بدون عود و بازگشت و با لیزر پرتوان انجام می دهم. احتمالا منظور پزشک معالج شما لیزر کم توان بوده است. انواع کیست مویی متفاوت است و بعد از معاینه بیمار می توان زمان نقاهت بعد از لیزر کیست مویی را تخمین زد. در نظر داشته باشید که روش جراحی بسته کیست مویی با لیزر پرتوان کوتاهترین دوره نقاهت نسبت به روش های دیگر را دارد.

  34. کسری گفت:

    سلام خانم دکتر من بین باسنم روی یکی از باسن ها یک غده در اومده که یک سوراخ کوچک وسط آن است و سفت شده اسن کیست مویی است؟

    1. احتمال کیست مویی وجود دارد. لازم است ویزیت شوید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین بگیرید و بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی اعلام می شود. اگر با عکس امکان تشخیص وجود نداشته باشد تصویربرداری یا ام آر آی تجویز می شود.

  35. محسن گفت:

    سلام خانم دکتر دقیقا بالای رکتال بنده 2 سوراخ ریز تشکیل شده تاحالا دو یا سه بار چرک و تورم داشتم که خودم تخلیه کردم. آیا با عمل لیزر پرتوان میشه بهبودی بدون بازگشت حاصل شه؟ چون واقعا ازعمل تهاجمی جراحی بشدت میترسم و دوران نقاهتش خیلی طولانی و دردسر سازه

    1. اگر به کیست مویی پایین کمر مبتلا باشید می توانید لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. این روش کوتاهترین زمان نقاهت را دارد. توده را دستکاری نکنید که وضعیت آن بدتر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *