کیست مویی

داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی

در صورتی که از بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال اطلاع داشته باشید میدانید که این بیماری یک عارضه ی پوستی است که در انتهای ستون فقرات و در بالای شکاف باسن ایجاد می شود و حاصل تجمع مو، باکتری ها و کثیفی ها در حفره های ایجاد شده در آن ناحیه می باشند. عامل ایجاد این بیماری ناشناخته می باشد ولی مردان، جوانان و افراد چاق احتمال ابتلای به بیماری بیشتری دارند. در مراحل اولیه نشانه های مشخصی از بیماری وجود ندارد اما در صورت عفونت درد، قرمز شدگی، تورم و تب را می تواند به همراه داشته باشد. درمان به صورت عمل سرپایی و جراحی با لیزر جزو درمان های معمول می باشد اما احتمال بازگشت کردن بیماری همیشه وجود دارد. یکی از نکات مهم و راه گشا وجود دارو های گیاهی برای درمان کیست مویی است که در ادامه تمامی آن ها معرفی خواهند شد.

روغن درخت چای:

دو سه قطره از روغن درخت چای را روی پارچه ی کتانی بریزید و روی زخم قرار دهید و آن را بانداژ کنید و اجازه دهید تا چند ساعت روی کیست بماند. تا زمان بهبود و درمان دو الی سه مرتبه در روز این کار را انجام دهید. اما این که چرا روغن درخت چای خاصیت درمانی برای کیست مویی دارد به علت وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در داخل آن می باشد که میزان عفونی شدن کیست را کاهش می دهد و به ساخت بافت اطراف کیست کمک می کند.

جوش شیرین:

نصب قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری سرکه را ترکیب کنید تا یک حالت خمیری شکل ایجاد شود آن را روی کیست مویی قرار دهید و اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه روی آن بماند و سپس با آب بشورید. ترکیب این دو ماده خاصیت ضد باکتری دارد که ناحیه ی کیست را ضد عفونی می کند و از پیشرفت عفونت جلوگیری می نماید.

روغن کرچک:

دو سه قطره روغن کرچک را روی زخم بریزید و ماساژ دهید و دو الی سه مرتبه در روز تکرار کنید. این دارو برای کاهش تورم و خواص ضد عفونی مفید می باشد و سرعت بهبود را افزایش می دهد.

پیاز:

یک تکه پیاز را روی کیست مویی بگذارید و آن را بانداژ کنید و هر دو الی سه ساعت پیاز را عوض کنید. پیاز به علت خواص ضد باکتریایی به صورت موثری از عفونت کردن کیست جلوگیری می کند.

دارچین-عسل:

دو قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری دارچین ترکیب کنید و روی کیست بگذارید و اجازه دهید به اندازه ی کافی روی آن بماند و چند بار در روز تکرار کنید. علائم بیماری را بسیار سریع از بین می برند و سرعت بهبود را افزایش می دهند.

نمک ایپسوم:

چهار تا پنج قاشق چای خوری نمک ایپسوم را در وان حمام بریزید و حدود بیست دقیقه در آن بمانید. نمک ایپسوم عفونت موجود در زخم را خارج می کند.

روغن نارگیل:

نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را روی زخم قرار دهید و چند ساعت روی آن بگذارید. خاصیت ضد باکتریایی آن از عفونت کیست مویی جلوگیری می کند.

چای سیاه:

چای کیسه که هنوز گرم می باشد را روی کیست مویی بگذارید و ۵ – ۱۰ دقیقه بگذارید روی آن بماند. می توانید از چای سبز هم استفاده کنید. چای سیاه درد و تورم زخم را کاهش می دهد که به علت وجود آنتی اکسیدان موجود در چای است.

سرکه سیب:

سرکه سیب را با آب رقیق کنید و روی پارچه ی کتانی بریزید و دور زخم بانداژ کنید. دو بار در طول روز تکرار کنید و قبل از هر بار زخم را با آب شست و شو دهید. میزان اسیدی بودن پوست تنظیم می شود و سم های کیست را حذف می کند.

سیر:

سیر با خاصیت ضد باکتری خود به مقابله با جرم های موجود در کیست مویی میپردازد.

آلو اورا:

برای درمان های پوستی به کار می رود و از تورم کیست کم می کند و با خاصیت ضد باکتریایی از عفونت کیست مویی می کاهد.

8 thoughts on “داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی

1. ميلاد غلامي گفت:

الان من دارم اينا رو امتحان كنم خوب ميشع

1. زهرا سعادتی گفت:

سلام خیر باید به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. دارو درمانی و درمان گیاهی کیست مویی جهت ترمیم سریعتر زخم و به عنوان مکمل عمل جراحی با نظر متخصص جراح معالج به کار گرفته می شود. بدون اجازه متخصص معالج دارو و یا روش های گیاهی را امتحان نکنید.

2. ميلاد غلامي گفت:

عمل کردم الان بعد ده ماه هم درد دارم هم خونریزی

1. زهرا سعادتی گفت:

حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید.

3. اصغرپاکنیا گفت:

من هم دیربه دیر اینجوری میشم علت چیست

1. زهرا سعادتی گفت:

کیست مویی حتما باید تخلیه شود بهتر است با لیزر کیست مویی انجام شود. تا عود نکند.

4. Asal گفت:

بعد از تخلیه چرک و اماده شدن برای عمل میشود از روش تب سنتی استفاده کرد؟

1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

سلام طب سنتی در درمان کیست مویی نقشی ندارد اما برای ترمیم زخم بعد از عمل جراحی کیست مویی کاربرد دارد و کارآمد است.