کیست مویی

مراقبت های لازم بعد از جراحی کیست مویی

مراقبت های بعد از جراحی کیست مویی

مراقبت های بعد از جراحی کیست مویی یکی از عوامل بسیار مهم در جلوگیری از بروز مجدد کیست مویی و دستیابی به یک نتیجه عالی بعد از جراحی است. جراحی کیست مویی زمانی صورت می گیرد که درمان های معمول جوابگو نباشد. ممکن است هر فردی به دلایلی به کیست مویی مبتلا شود. همان گونه که می دانید این عارضه زمانی رخ می دهد که موی زائد در حین رشد، نتواند از منافذ پوستی خارج شود. در نتیجه مو به رشد خود در زیر پوست ادامه داده و منجر به ورم کردن قسمتی از پوست می شود که به آن کیست مویی می گویند. این بیماری به هر دلیل که رخ بدهد ممکن است جراحی کیست مویی لازم شود و نکته مهم درباره درمان این بیماری تخلیه و از خشک کردن کیست است. توجه کنید که نباید کیست مویی را دستکاری کنید و با فشار دادن آن منجر به عود و تحریک بیشتر آن نشوید.

مراقبت های لازم بعد از جراحی کیست مویی:

کیست مویی از جمله عارضه هایی است که بیشتر در ناحیه بین باسن و همچنین کمر ایجاد می شود. نشستن های طولانی مدت شرایط را برای بروز این مشکل پوستی فراهم می کند. وقتی که پوست شکافته می شود، بستر برای ورود میکروب ها فراهم شده و در صورتی که مراقبت های لازم بعد عمل جراحی کیست مویی صورت نگیرد، احتمال عفونت و سرایت به سایر بافت های بدن وجود خواهد داشت.

هر چه جراحی عمق تر و گسترده تر باشد باید احتیاط بیشتری به خرج داده و بیشتر مراقب بود. سرعت بهبودی زخم بسته به خود شما دارد. این که شما تا چه اندازه به زخم رسیدگی می کنید. گاهی ممکن است جراحی کیست مویی نیاز به بخیه داشته باشد و در نتیجه باید مراقب باشید که بخیه ها پاره نشوند. به طور کلی جهت مراقبت از جراحی کیست مویی لازم است به موارد زیر توجه کنید:

استراحت بعد از جراحی

تا چند روز بعد از جراحی کیست مویی باید استراحت کرده و به هیچ عنوان کارهای سنگین را انجام ندهید. به خصوص اگر جراحی با بخیه صورت گرفته باشد زیرا احتمال باز شدن بخیه ها وجود دارد. همان گونه که گفته شد کیست مویی عمدتا در ناحیه بین باسن و کمر دیده می شود لذا بعد از جراحی نباید زیاد نشسته و یا به پشت بخوابید.

استفاده از مسکن ها

متاسفانه در برخی از افراد دیده می شود که بعد از جراحی کیست مویی درد زیادی به سراغ آن ها می آید. در چنین مواردی باید تحت نظر جراح و متخصص، از مسکن ها استفاده نمود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان خودسرانه مسکن مصرف نکنید زیرا برخی از مسکن ها منجر به افزایش خونریزی می گردد.

عوض کردن پانسمان و تمیز کردن زخم

هر روز باید پانسمان زخم را عوض کنید. البته برای این منظور دقت داشته باشید که تعویض پانسمان در مکان تمیز و با وسایل استریل صورت گیرد تا عفونی نشود. توصیه ما این است که از یک پرستار کمک بگیرید چرا که آن ها مهارت کافی برای پانسمان زخم ها را داشته و مطمئن خواهید بود که آسیبی به بدنتان وارد نمی شود. قبل از این که پانسمان جدید را استفاده کنید حتما زخم خود را شسته و سپس آن را خشک کنید.

با این کار میکروب های موجود در محل جراحی کیست مویی از بین می روند و زخم زودتر بهبود می یابد. توصیه می کنم که جراحی لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید که دیگر نیازی به این مرحله پرهزینه از مراقبت بعد از جراحی کیست مویی نداشته باشید.

استفاده از توالت فرنگی

به هیچ عنوان بعد از جراحی کیست مویی از توالت های ایرانی استفاده نکنید. این مورد به ویژه در مواقعی که جراحی بسته بوده و بخیه انجام شده است، اهمیت بیشتری دارد زیرا ممکن است بخیه ها باز شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

512 دیدگاه برای “مراقبت های لازم بعد از جراحی کیست مویی

  1. علیرضا خواجه گفت:

    سلام خسته نباشین حدودا دو سالی میشه که کیست مویمو فهمیدم و میخوام اسفند جراحی باز انجام بدم دانشجو هستم و کیست موییم اندازه یه بادام هستش جوری که لمسش کردم و کوچیکه ولی درد داره ترشحیم نداره و میخوام لیز هم قبل عمل انجام بدم فقط خواستم بدونم با این وضعیتش تا چن روز نمیتونم سر پا بشم یعنی میتونم تا قبل ۱۳فروردین کارایه روزمره خودمو انجام بدم و از درسم عقب نمونم خیلی ممنون لطف کردین که پیاممو خوندیم ممنون میشم راهنماییم کنین و موفق باشین.

    1. زهرا سعادتی گفت:

      توصیه می کنم جراحی کیست مویی را با لیزر و به روش بسته توسط یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه انجام دهید. در این صورت یک روز بعد از لیزر می توانید به کارهای روزمره خود برسید. درباره جراحی باز باید با پزشکی که شما را معاینه کرده اند صحبت کنید.

      1. شروین شاکری گفت:

        سلام دکتر. خسته نباشید.. من از تبربز مزاحم میشم خدمتتون.. مورد من کیست موئی هست.. میخوام به صورت لیزر عمل کنم ولی پیش هر دکتری رفتم تو تبریزمیگن لیزر و عمل بسته دروغه.. هر کی میگه دروغ میگه؟!! میشه دقیقا منو راهنمایی کنید.. خیلی ممنون

        1. سلام احتمالا همکاران محترم بنده در تبریز منظورشان لیزر کم توان بوده است. زیرا لیزر کم توان به تنهایی در درمان کیست مویی نقش کاملی ندارد. اما لیزری که من استفاده می کنم لیزر پرتوان دی اکسید کربن است و روش جراحی من بسته و پلاستیک می باشد. خوشبخاته از سال 86 تا کنون هیچ مورد عودی نداشته ام و تمام بیماران من با این روش نتیجه بسیار عالی گرفته اند. مشکلات جراحی باز را هم تجربه نکرده اند. اگر این روش مشکلی داشت مسلما این همه سال با استقبال بیماران همراه نبود. شما می توانید مصاحبه با بیماران را مشاهده کنید و یا به مطب مراجعه کنید و با بیمارانی که لیزر کیست مویی انجام داده اند درباره تجربه آنها صحبت کنید.

          1. Hossein گفت:

            سلام وقت بخیر
            ۸روز ازلیزر کیست مویی میگزره زیاد برش نخورده و ۳تا بخیه خورده،یک مقدار درد دارم در ناحیه پا و یکم از پایین بخیه عفونت دارم راهنمایی میکنید خانوم دکتر چه کاری باید انجام بدم

          2. تا یک ماه بعد از لیزر کیست مویی ممکن است ترشح داشته باشید. اما اگر زخم شما عفونت کرده است به جراح معالج خود مراجعه کنید. موهای زائد را نیز از بین ببرید.

    2. سجاد پاشایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      روز ۴ م از جراحی کیست مویی بنده هستش
      درد نسبتا زیادی در ناحیه استخوان دنبالچه حس میکنم و
      و ترشح خونابه کمی دارم…
      و همچنین احساس درد و سنگینی در ناحیه ی کمر خودم حس میکنم… در عمق زخمم به گفته ی همسرم مواد سفید رو به زردی که به سفتی استخوان غضروف هست دیده میشه که با شست و شو کنده نمیشه…به نظر شما دکتر عفونت هست یا زخمم داره میگیره؟

      1. ممکن است مواد سفید رنگی که مشاهده می کنید بخشی از بافت استخوان باشد. پانسمان روزانه را به درستی و با دقت انجام دهید و درباره عمق جراحی کیست مویی خود از جراح معالج سوال بفرمایید.

  2. محمد گفت:

    سلام دکتر خسته نباشین ؛من دو سال پیش عمل سینوس پیلونیدال رو به روش بسته داشتم و اصلا نمیذارم هیچ مویی در ناحیه عمل رشد کنه الان برای ورزشایی مثل دوچرخه سواری یا دراز نشست و…. که به کمر فشار میاره و باعث میشه گاهی جای عمل درد بگیره محدودیت وجود داره؟؟ مچکرم

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا بعد از ۲ سال محدودیتی برای انجام حرکات ورزشی وجود ندارد. اگر در حین ورزش دچار درد در ناحیه می شوید بهتر است توسط متخصص جراحی معاینه شوید.

  3. علی روحی گفت:

    من تازه عمل باز کردم چن روز طول می کشه که بتونم برم سرکار

    1. زهرا سعادتی گفت:

      اگر جراحی به روش بسته باشد یک روز بعد می توانید به محل کار بروید. اگر جراحی به روش باز باشد ممکن است تا ۴ هفته نتوانید به محل کار بازگردید. در این مورد باید با متخصص جراحی معالج خود مشورت کنید

  4. محمدخدادادی گفت:

    سلام میخاستم ببینم چیزای کافه این دار برای زخم کیست مویی خوبه؟؟؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر خوب نیست

  5. علیرضا نصیری گفت:

    سلام ببخشید من تقریبا دوسال پیش عمل کیست مویی رو انجام دادم و چند بار این زخم باز میشه و دوباره بعد یک هفته بسته میشه من باید چیکار کنم عمل باز انجام داده بودم آیا زمانی که باز میشه مشکل نداره موهای زاعد رو از بین ببرم؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا کیست مویی شما عود کرده است. بعد از عمل جراحی کیست مویی حتما باید موهای زائد ناحیه را از بین ببرید در غیر این صورت کیست مویی عود می کند. بهتر است با لیزر موهای زائد موهای ناحیه را از بین ببرید.

  6. سمانه گفت:

    سلام منم دوسال پیش عمل باز کردم اما هنوز بعد از مدتی بسته شدن زخم باز میشه ترشحات زردی ازش بیرون میاد کامل درمبارم او ترشحاتو ولی بازم تکرار میشه چیکار باید کنم؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام عمل جراحی کیست مویی شما عود کرده است. موهای زائد ناحیه را از بین ببرید و برای عمل مجدد به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا جراحی شما را با لیزر و به روش بسته انجام دهند دیگر عود نخواهد کرد.

      1. احمد گفت:

        سلام من عمل کیست مو با لیزر انجام دادم دکتر گفت هفته دیگه بیا موهایی ک سوزوندم رو خارج کنم ولی چند روز بعد دردش زیاد شد چرک کرد رفتیم پیشش تخلیه کرد بعد من هر روز پانسمان میکنم ولی شدت دردش خیلی زیاده عمق سوراخ هم یک سانت بیشتره
        الان ایشون چیکار کرده باهام ؟ من لیزر کردم این همه درد نداشته باشم دیگه

        1. از پزشک خودتون سوال کنید روش جراحی با لیزر من با ایشان متفاوت است.

  7. علی جزینی گفت:

    سلام خسته نباشید من حدود یکسالی است کیست دارم وحالا میخوام برم عمل کنم وآپسه هم زده است ایا کیست من وخیشم شده است یاخیر

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید. اگر آبسه و عفونت طولانی شود عارضه فیستول بروز می کند. بنابراین در اولین فرصت ممکن برای عمل جراحی کیست مویی اقدام کنید. توصیه بر لیزر کیست مویی به روش بسته با لیزر پرتوان است.

  8. مهدی بيرامی گفت:

    سلام بنده تازه يک روزه عمل ليزر بسته انجام دادم از کي مي تونم براي ليزر موهاي زائد برم؟؟؟؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام در این مورد با جراح معالج خود مشورت کنید معمولا یک ماه بعد توصیه می شود.

      1. رضا گفت:

        سلام من دورور پیش عمل کیست مویی با لیزر داشتم از اونجایی که کیستم بزرگ بود برش بیشتری خورده و ۸ تا بخیه خورده الان کمی احساس سوزش د درد دارم ایا عادیه

        1. سلام بله اما باید این درد و سوزش روزانه کمتر شود و پیش رونده نباشد. از مسکن استفاده کنید تا درد و التهاب هرچه سریعتر بهبود یابد.

  9. علیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر.ممنونم از وقتی که برای پاسخگویی میگذارید.من یکماه پیش عمل کیست مویی به روش بسته انجام داده ام .آیا الان میتونم برای پاکسازی موهای زائد از پودر یا کرم موبر استفاده کنم..

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. مراقب باشید مدت زمان طولانی کرم را روی پوست نگذارید . چون پوست ناحیه آسیب پذیر و نازک است. بهتر است از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

  10. علی جمشیدیان گفت:

    سلام خسته نباشید من عمل کیست مویی دادم و بادکترصحبت کردم گفتم میخام به روش بسته عمل کنم ولی از دردش بشدت میترسم چه توصیه ای داریدومیزان دردبه چه صورته؟

    1. سلام مهارت متخصص جراحی و روش کار در درد بعد از عمل بسیار موثر هست. بیماران من درد و ناراحتی غیر قابل تحملی بعد از عمل ندارند و نسبت به جراحی باز کیست مویی 70 درصد درد کمتری احساس می شود که با یک مسکن ساده قابل کنترل است. توصیه می کنم در این مورد از جراح معالج خود سوال کنید.

      1. محمد گفت:

        سلام خسته نباشید،من عمل کیست مویی انجام دادم و دکتر گفته که نباید آب به محل زخم بخوره و برای دستشویی رفتن هم مشکل دارم میشه بگید که باید چکار کنم

        1. از توالت فرنگی استفاده کنید.

  11. علی گفت:

    سلام و وقت بخیر و تشکر بابت وقت گذاشتن شما
    من دیروز عمل کیست وزی باز انجام داده ام به روش باز (بدون بخیه )چقدر احتمال عود وجود دارد
    و 2 اینکه بعد از چه مدت به صورت کامل خوب می شود

    1. سلام این موارد را باید با جراح معالج خود که از پرونده پزشکی و روند جراحی شما با خبر هستند سوال کنید. اگر به خوبی از زخم مراقبت کنید و تغذیه مناسب داشته باشید لازم نیست بابت عود کیست مویی نگران باشید.

  12. داریوش گفت:

    سلام دکتر لطفا آدرس مطب رو بدین بنده ۲ بار عمل بازکردم اما بازم احساس میکنم عود کرده

    1. سلام به قسمت تماس با ما برای مشاهده اطلاعات و نقشه مراجعه کنید. تلفن 02122761600 و آدرس تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457 واحد 10

  13. علی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید من حدود ۵ روز میشه که عمل کیست مویی انجام دادم اولین روز کیست به صورت بسته بود ولی بعد از دو روز زخم باز شده و داخل مقداری مایعات زرد رنگ و سه تار بنفش دیده میشه باید چه کاری انجام بدم ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا به زخم و بخیه ها فشار وارد کرده اید و یا دچار عفونت شده اید. حتما به جراح معالج مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند.

  14. علی گفت:

    و دکتری که منو عمل کرده برگشته گفته که به روی زخم بخوابم نه برعکس و از خوابیدن بر روی این زخم درد ملایمی دارم ولی کمتر نمیشه

    1. طبق دستور جراح معالج عمل کنید. لازم است تمام ترشحات با فشار ملایم خارج شود تا زخم کاملا درناژ شود. احتمالا درن هم دارید و نباید به آن دست بزنید تا جراح اجازه دهد.

      1. رضوان اکبری گفت:

        سلام خانم دکتر من نظامی هستم یک سال پیش عمل کیست مویی انجام دادم خوب هم بود اما الان بعد گذشت یک سال جای بخیه ها که خوب هم بود ورم کرده البته یک قسمتش و داره کم کم دردش زیاد میشه ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. سلام احتمالا موهای زائد ناحیه کیست مویی را از بین نبرده اید. با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد آنها را از بین ببرید و به جراح معالج خود نیز مجدد مراجعه کنید. از نشستن طولانی بر روی ناحیه خودداری کنید و از لباس زیر نخی استفاده کنید و ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید.

      2. ملکی گفت:

        سلام خسته نباشید من ده روزه که جراحی کیست مویی به روش لیزر انجام دادم اما الان از بخیه هام عفونت کردن باید چیکار کنم خطر ناکه

        1. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید و زخم را هر روز تمیز کنید.

  15. مهدی گفت:

    سلام و وقت بخیر خدمت شما خانوم دکتر. بنده یک هفتس جراحی سینوس به صورت بسته انجام دادم. یک روز درمیان استحمام انجام میدم و محل جراحی که با بخیه بسته شده رو به دستور پزشک جراح معالجم با شامپو بچه به آرومی شستشو میدم. یه دونه هم قرص پوریک سیدال دارم که هر دوازده ساعت مصرف میکنم. الان دو روزه که یه ترشح بسیار کمی دارم به اندازه ای که فقط روی دستمال سفید مشخص میشه و همیشه هم خیسه و تازست. پیش دکتر که رفتم محل جراحی رو فشار داد گفت اگه عود میکرد چرک بازم میومد و این یعنی عفونتی نشده و یه دونه قرص سفالکسین هم برام تجویز کرد که هر شش ساعت بخورم. ولی بنده هنوز شک دارم که ممکنه عفونتی شده باشه
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید🙏

    1. سلام در مواقعی که زخم کیست مویی عفونت می کند بیمار ترشحات بد بو به رنگ تیره و درد را گزارش می دهد. طبق دستور جراح معالج عمل کنید و پانسمان و شستوشوی زخم را به طور روزانه ادامه دهید.

  16. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر من تقریبا یک ماهه عمل باز کردم ولی الان تعداد محدودی مو داخل زخم دیده میشوند ایا این موها طبیعی هستن؟؟

    1. سلام رویش مو که طبیعی است اما باید موها را با موچین بردارید و موهای زائد اطراف را هم با یک روش مناسب تمیز کنید. در غیر این صورت دچار عفونت و عود کیست مویی می شوید.

  17. اسی گفت:

    سلام خسته نباشین خانم دکتر من سه ماه عمل کردم عمل باز انجام دادم ولی دوباره حالان خون میکنه موهای زائدو هر سه روز میزنم من حالان چکار کنم برم یه پزشک دیگه پزشک من چیز خواسی نگفته میگه خب میشه

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی دیگر مراجعه کنید یا طبق دستورات جراح معالج خود عمل کنید. معمولا بعد از 3 ماه زخم جراحی باز بسته می شود.

  18. سایه احمد زاده گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید، من ۱۸ ساله هستم و تقریبا ۸ ماه پیش ابسه خیلی دردناکی داشتم، پیش جراح رفتم و سینوس رو به صورت بسته جراحی کرد که تقریبا ۱ ساعت هم طول کشید و بعد از ۲ ماه که زخم بسته نشد به صورت باز جراحی کرد الان بعد از گذشت ۸ ماه هنوز سینوس بازه و دوبارم خونریزی داشتم و هر روز هم ترشح میاد هر کاری هم انجام دادم برای بسته شدنش تروخدا راهنماییم کنید چیکار کنم که کامل بسته بشه خیلی ممنون میشم بگید بهم تشکر.

    1. سلام شما باید معاینه شوید. در جراحی بسته زخم باز گذاشته نمی شود. بهترین روش درمان کیست مویی لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان به روش بسته توسط متخصص جراحی و لیزر باتجربه و ماهر است.

  19. مهدی گفت:

    سلام خانم دکتر پسرمن۱۵سالشه دوهفت میشه عمل کیست مویی به روش لیزر انجام داد کیست خیلی بزرگ بود و برش زیاد خورده ۸تابخیه داره اوایل ترشحات خون آبه خیلی زباد بود روزی ۴بار پانسمان عوض میکردم ولی دیگه ترشحات کم شده روزی یه بار یکم هم درد داره میخواستم بدونم این خون آبه کی قطع میشه و درد طبیعی

    1. سلام در این مورد با جراح معالج مشورت کنید.ممکن است تا کشیدن آخرین بخیه و حدود تا 25 روز بعد از عمل این وضعیت ادامه داشته باشد.

  20. شکیلا گفت:

    سلام خسته نباشیدمن تویک سال دوبارعمل بازکردم ودکتردیدن خوب نمیشم یه جراحی کوچیک‌دباره تومطب انجام دادن یعنی سه باراین کاروکردن وحالابایه دکتردیگه مشورت کردم وپشتم سه تاسوراخ شده به نظرتون چه عملی انجام بدم بازیابسته واینکه مشکل چیه که خوب نمیشم

    1. سلام احتمالا شما نمی توانید جراحی بسته انجام دهید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه بهترین درمان کیست مویی به شما پیشنهاد خواهد شد.

  21. محمد گفت:

    سلام من ۶ روز هست کیست مویی ام رو به روش جراحی بسته درمان کردم بعدش هم خیلی خوب ازش مراقبت کردم الان یکمی خونریزی داره طبیعیه؟

    1. سلام این مورد را ازجراح معالج سوال کنید. اگر التهاب و عفونت ندارید معمولا چند قطره خون در برخی از روش های جراحی کیست مویی باز چگونه انجام می شود طبیعی است.

      1. محمدرضاپاشایی گفت:

        سلام خانم دکتر خوب هستین میخواستم بگم من ۴روز عمل کیست مویی انجام دادم تواین ۴روز درد نداشتم ولی تازه بعد ۴روز درد شدیدی دارم طوری که شبا نمیتونم بخوابم زخمم هم عالی چیزی مشاهده نمیشه ممنون میشم از راهنماییتون با تشکر

        1. این درد نشانه عفونت است. به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید که اقدامات لازم را انجام دهند.

  22. پوريا گفت:

    سلام خسته نباشيد
    من ٣ روز پيش عمل كيست مويي انجام دادم با ليزر و به روش بسته ميخواستم بدونم فعلا نيازي به از بين بردن موهاي زائد هست يا خير و اينكه تا چند وقت بعد از عمل ميتونم ليزر كنم
    ممنون كه راهنمايي ميكنين

    1. سلام شما همواره باید موهای زائد ناحیه جراحی شده را از بین ببرید. فعلا می توانید از تیغ و تیغ ابرو برای شیو ناحیه استفاده کنید و اگر مویی باقی می ماند با موچین بردارید. بعد از 40 روز می توانید لیزر موهای زائد بعد از جراحی بسته کیست مویی را شروع کنید. من هم از قدردانی شما سپاسگزارم.

  23. زارعی گفت:

    سلام پسر من الان ده روز ه عمل کیسه مو با لیزر انجام داده و هنوز بخیه کشیده نشده ولی زخمش هنوز ترشح داره و این منو نگران کرده آیا طبیعی هستش ممنون

    1. سلام برای کشیدن بخیه در زمان مقرر که جراح معالج تعیین کرده است مراجعه کنید و مورد ترشحات را با جراح ایشان در میان بگذارید. برای برخی بیماران ترشح بی رنگ یا با کمی خون طبیعی است.

  24. ابوالفضل گفت:

    سلام من الان 4 ماهه که عمل کیست مویی به صورت باز انجام دادم، زخم هنوز کاملا باز باز هست، میشه لطفا راهنماییم کنید، پیش دکتر میرم دکتر میگه خوب میشه دیگه چیزی نمیگه

    1. سلام جراحی کیست مویی به روش باز نیاز به مراقبت 2 ماهه دارد و اگر زخم شما طی 4 ماه بهبود نیافته است امکان عود کیست مویی در آینده وجود دارد. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و بهبودی زخم را به طور مرتب پی گیری کنید.

  25. ابوالفضل گفت:

    با عرض سلام و وقت بخیر
    و تشکر بابت زمانی که برای پاسخگویی میزارید
    من ۷ روزه که عمل کیست مویی به روش بسته انجام دادم.
    با ۵ تا بخیه بسته شده
    با توجه به مصرف انتی بیوتیک و مسکن درد خیلی کمتر شده اما یک مقدار ترشحات قهوه‌ای روشن و مقداری خارش و سوزش هنوز هست
    ایا این ترشحات و خارش و سوزش طبیعی هستش؟

    1. سلام تا 10 روز معمولا و تا کشیدن بخیه این علائم طبیعی است. در هر صورت علائم خود را با جراح معالج در میان بگذارید تا با توجه به سابقه پزشکی شما علائم شما را بررسی کنند. از بین بردن موهای زائد ناحیه را هم فراموش نکنید. از قدردانی شما نیز سپاسگزارم.

  26. علی گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر سعادتی
    دکتر من امروز به روش باز عمل کردم و متاسفانه چون بیمارستان دولتی هست جواب درستی به ما نمیدن ..دکتر من تقریبا چهار روز قبل عمل شیو کردم الان موهای بدنم کمی بلند شده خاستم بدونم میشه با تیغ بزنم موهای اون ناحیه رو میترسم موهای دور و برش باعث عود بشن…و سوال دیگه تقریبا چندروز استعلاجی برای این عمل میدن بنده کارمم سنگین هست.

    1. سلام حتما باید موهای زائد ناحیه را با دقت شیو کنید و مراقب باشید که مو به داخل زخم نرود. اگر مویی کوتاه و ریز است و نمی توانید با تیغ آن را تمیز کنید با موچین مو را بردارید. برای ویزیت بعد از عمل هم به طور منظم به جراح معالج خود مراجعه کنید تا تمامی تغییرات زخم شما را زیر نظر داشته باشند.

  27. حامد گفت:

    سلام خانم دکتر من الان4ماهه عمل سینوس کردم ولی زخمم هنوز بسته نشده و درد دارم میشه ی راهنمایی بکنید پیش دکترمم رفتم میگه هیچی نیست درست میشه مگه میشه چیزی نباشه ولی4ماه طول بکشه؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید. تشخیص نهایی بعد از ویزیت مشخص می شود.

  28. Alireza گفت:

    با سلام . من تقریبا ۹ روزه که عمل سینوس انجام دادم ، دکتر اول قرار بود که جراحی رو به روش باز انجام بده اما گفتن به دلیل بزرگ بودن کیست سه تا بخیه زدم ، به من گفتن که هر روز حمام برم و زخم رو شست و شو بدم و پانسمان رو عوض کنم . متسفانه بعد از ۹ روز هنوز درد دارم و زخمم هم ترشح های خردلی رنگ و بد بویی داره (از روز اول این ترشح ها بودن) ۳ یا ۴ روزی هم هست که زخمم خارش داره . دکتر روزه عمل به من گفتن که دو هفته ی دیگه برای کشیدن بخیه ها بیا . من می خواستم ببینم ایا ممکنه زخمم عفونت کرده باشه یا ممکنه کیست عود کنه با تشکر از پاسخ گویی سریع شما

    1. سلام زخم شما عفونت کرده است. زودتر از موعد مقرر به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  29. مهدی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین من سه ماه پیش عمل کیست مویی به روش لیزر انجام دادم که تازه زخمم بسته شداین سه ماه هرروز پرستارمیومد زخمو پانسمان میکرد ۲۰روز بعداز بسته شدن زخم نمیدونم فشار اوردم یا ناخنم خورد چون پوستم نازک بود زخمم دوباره بازد الان دوباره پرستارمیادپانسمان میکنه زخممو میخواستم بدونم این بازشدن زخم ایرادی داره چی کارکنم به نظرتون پرستارم میگه زخمت عفونی نیست ولی پانسمان که بازمیکنم ترشح داره روش درد و بوی بد هم نداره پرستارم میگه این ترشحات مایع میان مفصلی هستش

    1. سلام علاوه بر این لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید به یک متخصص تغذیه هم مراجعه کنید. لازم است غذاهای سرشار از مینرال ها و ویتامین ها را مصرف کنید که زخم شما سریعتر بهبود پیدا کند. استفاده از ضماد عسل هم به ترمیم سریعتر زخم کمک می کند. به ناحیه هم فشار نیاورید.

  30. Alireza گفت:

    سلام خسته نباشید من ۴ روزه عمل کیست بسته انجام دادم و مقدار کمی خونابه ترشح میشه و این که همین الان ک بخیه اینا هست باید موهای زائد لیزر شن؟

    1. سلام خون آبه بدون درد طبیعی هست. یک ماه بعد از کشیدن بخیه ها میتونید لیزر موهای زائد را انجام دهند. طی این مدت با موچین و تیغ اصلاح موها را شیو کنید.

  31. علیرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یه دوماهی میشه که عمل کردم و هنوز یسری ترشحات خیلی کمی دارم جدیدا یسری موهای خیلی ریز تو ترشحات میبینیم آیا عادیه؟

    1. سلام خیر عادی نیست. موهای زائد را به درستی از بین ببرید و موهای باقی مانده در زخم را با موچین کاملا تمیز کنید که زخم شما عفونت نکند. به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید.

  32. زهرا گفت:

    با سلام و خسته نباشید . پسر من ۱۵ روزه پیش عمل کیست مویی انجام داد . دکتر اول قرار بود که زخم عمل را باز بزارد ولی بخاطر بزرگ بودن کیست سه تا بخه روی زخم زدن و دوتا بخیه تویه زخم .دو روزه پیش رفتیم تا بخیه هارو کسیدیم . اما متسفانه پسرم برای عوض کردن پانسمان خییلی درد میکشه و اذیت میشه . می خواستم ببینم قطره ای یا اسپریی برای بی حس کردن اون منطقه هست یا اینکه اگر استفاده کنیم باعث عفونت زخم نمی شه . با تشکر

    1. سلام از جراح معالج بابت پانسمان اصولی زخم سوال کنید. اگر پاسخ ایشان کافی نبود و نتوانستید زخم را به درستی پانسمان کنید از یک پرستار یا بهیار باتجربه کمک بگیرید.

  33. هانیه گفت:

    سلام ببخشید من تازه عمل کیست مویی داشتم بعد از یک ماه دوباره ترشح داره آیا نیاز به عمل دوباره داده ؟

    1. سلام علت ترشح باید مشخص و رفع گردد. اگر به موقع رسیدگی نشود احتمال عود کیست مویی وجود دارد.

  34. رضا گفت:

    سلام من تقریبا الان ۴ماه جراحی کردم والان زخمم بسته شده وقتی ورزش میکنم شکم میرم یا زیاد بشینم یه درد خیلی کمی احساس میکنم تقریبا کوفتگی هستش خواستم ببینم طبیعی هست میخواستم ببینم الان میتونم لیزر کنم یا نه ممنون از اینکه وقت میزارین

    1. سلام وضعیت شما باید بررسی شود تا بتوان نظر داد. اگر مشکل خاصی نباشد چرا باید لیزر کیست مویی انجام دهید. دقت کنید که موهای زائد ناحیه را به درستی از بین ببرید. لیزر کیست مویی برای بیمارانی که می خواهد جراحی مجدد انجام دهند همیشه انجام نمی شود. مگر این که بافت ناحیه در جراحی سنتی آسیب جدی ندیده باشد.

  35. محمد جواد گفت:

    سلام وقت بخیر
    نشستن در تشت اب گرم و بتادین مشکلی ایجاد نمکنه؟!
    تقریبا ۵ روز پیش عمل باز سینوس پیلونیدال داشتم
    از نظر نشستن میگم البته
    خیلی ممنون

    1. سلام زخم باز کیست مویی را نمی توان با بتادین شستوشو داد. فقط با سرم شستوشو ناحیه را تمیز کنید. نشستن اگر به شکلی باشد که به ناحیه عمل فشار وارد کند مجاز نمی باشد.

  36. Sj گفت:

    سلام یک سال و نیم است که من عمل باز کیست مویی انجام دادم ولی هنوز زخم من بسته نشده و هر یک ماه عفونت خارج میشه دکتر هم میگه باید کل زخم رو باز کنیم و دیگه بخیه نزنیم همونجوری باز بمونه
    بنظر شما میتونم با لیزر عمل کنم یا چون عفونت داره لیزر پاسخگو نیست؟

    1. سلام باید معاینه شوید. اگر جراحی قبلی آسیب جدی به بافت وارد نکرده باشد می توانید لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید. اما اگر بافت ناحیه با جراحی قبلی آسیب جدی دیده باشد جراحی بسته و پلاستیک برای شما امکانپذیر نیست.

  37. ناهید گفت:

    شوهر من پنج روزه عمل کرده کیست مویی عمل باز خیلی برش زدن خیییلی درد دارهذهمش ناله میکنه قرمزشده چیزی میشه بهش زد؟

    1. فقط با سرم شستوشو ناحیه را کاملا تمیز کنید و مراقب باشید که زخم عفونت نکند و فشار به ناحیه وارد نشود. با اجازه جراح معالج در زمان مناسب از عسل برای بهبودی زخم کیست مویی استفاده کنید.

  38. نوراله نورپور گفت:

    سلام ، من ۶ روز که جراحی بسته با لیزر برای کیست انجام دادم ۵ بخیه هم خوردم میخواستم بدونم تا چند روز بعد از جراحی باید بخیه رو بکشم ؟ الان من میتونم ماشین برونم برای رفتن به سر کار ؟

    1. سلام معمولا جراح اعلام می کند که 10 روز بعد از جراحی برای کشیدن بخیه مراجعه کنید. این زمان ممکن است برای هر جراحی متفاوت باشد. این مورد را از جراح خود سوال کنید. در مورد رانندگی هم اگر مسیر طولانی است نباید بیشتر از 20 دقیقه روی ناحیه بنشینید.

  39. حسین گفت:

    سلام من جراحی عمل بسته انجام دادم الان بعد از ۳ ماه هنوز زخمم بسته نشده و امروز پانسمانم کامل خونی شده بود الان این یعنی چی چیکار باید کنم

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست و احتمالا به دلیل عفونی شدن ناحیه عمل یا عدم شیو موهای زائد زخم جراحی شما ترمیم نشده است. حتما به جراح معالج مراجعه بفرمایید.

  40. محسن گفت:

    سلام , من حدود ۱۴ روز عمل کیست مویی بسته انجام دادم , وتازه دوسه روزه بخیه رو کشبدم , ولی درد دارم از درون و گاهی اوقات تیر میکشه , میخواسم بدونم ایا طبیعی هست؟مراقبت های بعد عمل این نوع عمل چیا هستن؟ متشکرم

    1. سلام اگر این وضعیت پیش رونده است و با گذشت هر روز علائم شما کمتر نشده است لازم است مجدد به جراح معالج مراجعه کنید. در این نوع عمل کیست مویی فقط باید ناحیه را هر روز تمیز و خشک نگهدارید و موهای زائد ناحیه را کاملا از بین ببرید. از نشستن طولانی و فشار وارد کردن به ناحیه نیز خودداری کنید.

  41. امیر حسین گفت:

    سلام دکتر من رفتم لیزر کردم کیست موییمو ولی از جایی ک بود کلا برید و بخیه زد گفت ۲۱ روز استراحت کن بخیه هاتم بعد ۳ هفته بکش مگ نمیگن لیزر بخیه نداره پس چرا برای منو بخیه زد میشه بگین این چه نوع لیزر کردن بوده

    1. سلام اگر کیست مویی وسیع باشد زخم با لیزر پرتوان کاملا باز می شود و با بخیه بسته می شود. مدت زمان استراحت مطلق هم فقط یک شب است و تا زمان کشیدن بخیه نباید به ناحیه فشار وارد کنید.

  42. کیانا گفت:

    سلام خانم دکتر من دقیقا یک هفتس که عمل کیست مویی به صورت باز انجام دادم البته دکتر بالا و پایینش و بخیه کرده بود که بد فرم نشه، روز اول عمل حالم خوب بود اما روزای بعد درد گرفتم و این درد هرروز بیشتر میشه طوری که من امروز ساعت ۸ صبح از شدت درد از خواب بیدار شدم گاهی اوقاتم سر درد و حالت تهوع دارم ترشحاتمم داره بیشتر میشه به صورت خون آبه و بو نداره ، دیروز هم یکی از بخیه هام در اومد به دکتر که گفتم گفت جون چندباری نشستم فشار اومده و زخمم یکم باز شده میخواستم بدونم این وضع تا کی ادامه داره؟یعنی کی خوب میشم و میتونم به کارای روزمرم برسم؟ (عفونت نکرده)

    1. سلام جراحی باز این مشکلات را دارد و باید در کمتر از دو ماه بهبود یابید وگرنه احتمال عود کیست مویی بالا می رود.

  43. سروه گفت:

    سلام ببخشید من الان یه هفته س جراحی باز کیست مو انجام دادم هرروز هم پانسمانشو عوض می کنم ولی بازم ترشحات داره چکار کنم خیلی می ترسم عفونت کنه

    1. سلام یک هفته ترشحات بی رنگ و خون آبه طبیعی است و هر روز کمتر خواهد شد. اگر ترشحات بد بو و بیشتر شد به جراح معالج مراجعه کنید و یا روند پانسمان زخم را با یک پرستار ماهر چک کنید.

  44. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من الان ۶ماه ای هست عمل باز کیست مویی انجام دادم بعداز چند مدتی یک سوراخ پایین تراز جای جراحی به وجود آمده میخواستم ببینم آیا این عود کرده یا نه لیزر کنم دیگه برنمی گرده خیلی ممنون میشم ازتون پاسخ بدهید

    1. سلام بله احتمال عود وجود دارد. چون قبلا جراحی باز و سنتی انجام داده اید ممکن است نتوانید لیزر کیست مویی را انجام دهید. باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. من لیزر را بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  45. تنها ✨ گفت:

    سلام من نزدیک ۱ سال بیشتره فکر کنم فهمیدم کیست مویی یا بواثیر دارم خون ریزی هم می‌کنه
    آیا با قرصی مشکل حل نمیشه ؟
    از جایی روم نمیشه بگم کیست مویی دارم
    اگه لیزر بشه چه مدت دوران نقاهت رو باید پشت سر بگذاریم ۱۹ سالمه

    1. سلام کیست مویی معمولا در پایین کمر و در نقاطی که رویش مو وجود دارد بروز می کند و بواسیر یا همان هموروئید التهاب پاکه های هموروئید داخل مقعد است. من هر دو بیماری را با لیزر پرتوان درمان می نمایم. دوران نقاهت بعد از لیزر 70 درصد کوتاه تر و کمتر از جراحی سنتی است.

  46. شهرياربالود گفت:

    سلام خسته نباشيد
    من دوروزه كه عمل باز انجام دادم ولي متخصص جراح عمومي گفته كه تا پنج روز به پانسمان دست نزنم و بعد پنج روز هرروز پانسمان رو عوض كنم
    أيا تو اين پنج روز زخم عفونت نميكنه؟

    1. سلام این مورد را مجدد با جراح معالج خود چک کنید. من از روش جراحی ایشان اطلاع ندارم. شاید شما اشتباه متوجه شده باشید.

  47. حسنی گفت:

    سلام من 18روزه که عمل لیزر کیست مویی بسته با بخیه انجام دادم تقریبا از یک هفته قبل دکتر با فشار محل بخیه ها و خارج کردن مایعی که جمع شده بود بین بخیه باز شد و تا امروز حدودا بین بیستر بخیه ها باز شده و آب زرد رنگی خارج میشه ایا این باز شدن بخیه ها خطرناکه و باید چکار کنم ؟

    1. سلام اگر بخیه ها باز شده است و زخم شما باز مانده است لازم است مراقبت های مربوط به زخم باز کیست مویی را انجام دهید. در صورت نیاز از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  48. نازگل گفت:

    سلام من ۱۳روزع ک عمل لیزری کیست مویی انجام دادم زخمم بازه ، روزای اول ترشح های بی رنگ و بی بو داشتم ولی سه روزی میشع ک ترشح ها بوی وحشتناک بدی میده و ی رنگ زرد مانندی شده داخل زخمم کنارهاش سبز شده پزشکم گفت بخاطر لیزر و طبیعیه ولی خودم نگرانم ! بنظر شما ممکنه عفونت باه؟؟!

    1. من با لیزر و به روش بسته و پلاستیک کیست مویی را درمان می کنم. چنین عوارضی در روش بسته مشاهده نمی شود. با جراح معالج خود در ارتباط باشید. زخم شما باید در کمتر از دو ماه بسته شود. در غیر این صورت وضعیت شما نگران کننده خواهد بود.

  49. یاسین گفت:

    سلام وقت شما بخیر .. من ۷ یا ۸ ماه میشه که عمل باز کیست و انجام دادم .. متاسفانه تا به الان کاملا بسته نشده و ترشح و کاهی خون آب دارم هر یکروز درمیان هم شستشو میدم زخمو و ناحیه زخم زو‌تمیز میکنم .. ولی باز بسته نمشه زخم .. انواع کرم هارو هم استفاده کردم برای ترمیم زخم ولی نشد .. چه باید کنم ؟ . ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. بعید می دانم که بتوانید مجدد جراحی و لیزر کیست مویی به روش بسته انجام دهید.

  50. سلام این مورد را باید از جراح معالج سوال کنید. معمولا دو ماه طول می کشد که زخم به کلی بهبود یابد. اگر بیشتر از این مدت زمان ببرد غیرطبیعی خواهد بود و نیاز به رسیدگی و پی گیری دارد.

  51. آرین گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۲ ساخته عمل کیست با لیزر بسته انجام دادم، بخیه زدن، میشه راهنمایی کنید در مورد مراقبت بعد از عمل، والا یکم هم ترسیدم از اینکه نکنه تو این چند روز جای عمل عفونت کنه، از طرفی هم گفتن مو های زائد اون ناحیه رو با موچین بکن آیا این درسته؟

    1. سلام ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید. موهای زائد را از بین ببرید و موهایی که با تیغ شیو نمی شود را با موچین بردارید.

  52. آرین گفت:

    جراحی لیزر بسته ممکنه دوباره عود کنه؟ لیز کنم مو های زائد اون ناحیه رو چطور میشه؟

    1. سلام جراحی های من عود نمی کند. مهارت جراح و مراقبت بیمار بسیار در جلوگیری از عود کیست مویی تعیین کننده است. لیزر موهای زائد در یک مرکز معتبر نیز بسیار عالی است.

  53. نگین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یه سه روزی میشه عمل کیست موی باز کردم
    هر روز پانسمانمو عوض میکنم توسط یک پرستار
    از محل عمل ترشح و خون میادبعدم بوی بدی داره
    میترسم که بد باشه
    لطفا راهنمای م کنید

    1. سلام احتمالا زخم شما عفونت کرده است. موهای زائد ناحیه را به درستی از بین ببرید و به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید.

  54. مهدی گفت:

    سلام ممنون از وقتی که برا جواب سوالا میزارید من ۶ روز که عمل باز انجام دادم عفونتی ام ندارم فقط یه لایه کم رنگ سفیدی روی ۲ جا از زخمم هست ایا اونم باید از بین بره و این که ایا عسل برا زودتر بسته شدن زخم خوبه

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. این لایه سفید رنگ را با سرم شستوشو کاملا تمیز کنید و عسل هم برای بهبودی سریعتر زخم کمک کننده است. با جراح معالج خود نیز در ارتباط باشید و برای ویزیت های بعد از عمل به موقع و منظم مراجعه کنید.

  55. مهدی گفت:

    سلام خانوم دکتر بنده چند روزپیش عمل کردم الان موقع شستو شو خیلی درد دارم شاید اصولی نمیشورم میشه راهنمایم کنید ممنون میشم واقا خیلی درد دارم

  56. مهدی گفت:

    اون اوایل عفونت داشت دکتر گفت باید جوری بمالید خون دربیاد ولی اللن دیگه عفونتی نداره بازم باید همونظوری بشوریم یواش تر بشوریم احتمال داره باز عفونت بگیره واقعا خیلی درد دارم موقع شستو شو راهنمایم کنید ممنون از شما

  57. ابراهیم بختیاری گفت:

    باسلام، من ۷۰ روز پیش عمل بسته کیست داشتم که از همون اول یه سوراخ کوچک کنار بخیه ها داشت که ازش عفونت و گاها خون میومد الان یه هفته میشه عفونت تموم شده ولی هنوز سوراخه هست و موقع نشستن هم درد دارم دکترم هم یه بار میگه باید دوباره عمل شه یه بار هم میگه نگران نباش موندم چکار کنم،لطفا راهنمایی بفرمائید با تشکر

    1. سلام، زخم عمل جراحی کیست مویی باید در کمتر از دو ماه بهبود پیدا کند. اگر طولانی تر شود ممکن است نیاز به جراحی مجدد داشته باشد. با جراح معالج خود در تماس باشید و اقداماتی که می فرمایند را انجام دهید.

  58. Ati گفت:

    سلام‌و خسته نباشید من الان سه ساله کیست مویی رو عمل باز کردم و بخیه خورد ولی از موقعی ک بی حسی رو زدن در کمرم شدیدا کمر درد میگیرم این نشانه چیست و باید چ کاری انجام بدهم ؟؟؟؟

    1. به یک متخصص ارتوپد و یا متخصص جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  59. مهدی گفت:

    سلام من ۴ روزه که عمل کیست مویی باز کردمه و مدام ترشح از زخمم بیرون میزنه آیا طبیعیه . روزی ۲ بار پانسمانم رو عوض میکنم طبق دستور قرص ضد باکتری مصرف میکنم . آیا از بتادین استفاده کنم روی ضخمم یا خیر.

    1. سلام معمولا این وضعیت طبیعی است و باید به طور روزانه مقدار ترشحات کم شود و رو به بهبودی باشید. روی زخم باز از بتادین استفاده نکنید و از سرم شستوشو برای تمیز کردن زخم استفاده کنید.

  60. طاحا گفت:

    سلام خسته نباشید من چند روزی میشه عمل کیست مو باز انجام دادم و عفونت کرده ایا خوب میشه ؟

    1. سلام خود به خود درمان نمی شود. به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید تا اقدامات لازم را انجام دهند. از بین بردن موهای زائد ناحیه را نیز فراموش نکنید.

  61. Mehdi گفت:

    سلام خسته نباشید من ۵۰روز هست عمل باز انجام دادم ولی زخمم هنوز کامل بسته نشده و عفونت هم داره هر روز شستشو میدم خواستم ببینم چرا ایقد دیر بستع شده ممکنه عفونت کرده باشه؟روزای اول خیلی خوب بسته میشد هر روز کوچیکتر میشد الان چند روزی هست تغیر نمیکنه

    1. سلام احتمالا دچار عفونت شده اید. هم به جراح معالج مراجعه کنید و هم دقت کنید که موهای زائد ناحیه را به خوبی از بین ببرید و مراقب باشید مو داخل زخم نرود.

  62. مجید گفت:

    سلام یک هفته هست عمل باز کیست مویی انجام دادم روزهای اول خوب بودم ولی هر روز هم دو بار پانسمان عوض میکنم و به حمام میرم و ناحیه رو تمیز با شامپو بچه شستشو میدم و حدود ۱۰دقیقه در آب و بتادین می نشینم ولی درد بسیار بدی بهم دست میده انگار مهره ی کمرم میخواد خورد بشه از شیاف دیکلوفناک استفاده میکنم حدود ۳ساعت درد کم میشه باز شروع میشه لطفا
    راه حل بدین با تشکر

    1. سلام به جراح معالج خود مراجعه کنید و مطمئن شوید که زخم عفونت نکرده باشد. از نشستن طولانی و فشار به ناحیه نیز خودداری کنید.

  63. آرش گفت:

    من سلام من کیست مو جراحی کردم ولی بخیه هاش بازشده چهراه حلی انجام بدم عفونت نکنه و زود خوب بسه

    1. سلام این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. ممکن است نیاز باشد مجدد بخیه کنند.

  64. کوروش گفت:

    سلام من نزدیک یک هفته است که عمل کردم و جای عمل هم درد میکنه هم خون‌آبه ازش میاد میخواستم بدونم این طبیعیه

  65. مهدی گفت:

    سلام من ۶روزه عمل کیست مویی بالیزرکردم ولی دکتر بازگذاشته الان ترشح سبز رنگ دارم یکم به زخم دست میزنم صدا میده یکم هم خون آبه ازش میاد

    1. سلام احتمالا زخم شما عفونت کرده است. مطمئن شوید که پانسمان زخم باز کیست مویی را به درستی تعویض کنید و ناحیه را تمیز و عاری و از مو نگهدارید. به جراح معالج خود نیز مراجعه بفرمایید.

  66. ساناز گفت:

    سلام من یک هفته میشه جراحی بسته انجام دادم هنوز بخیه هارو نکشیدم یه قسمتی از بخیه انگار باز شده صورتی رنگه و ترشح های سفید کم با خون همراهه چیکار کنم؟

    1. سلام به جراح معالج خود مراجعه کنید. ممکن است نیاز به مراقبت یا داروی جدید داشته باشید.

  67. omid گفت:

    ببخشید چرا بعد عمل کیست مویی باز بخیه نمی زنند؟

    1. این هم یکی از روش های عمل جراحی کیست مویی است که بنا به تشخیص پزشک معالج انجام می شود.

  68. ساناز گفت:

    سلام من کیست مویی به روش بسته انجام دادم الان یک هفتس هنوز بخیه ها رو نکشیدم از یکی از بخیه ها ک صورتی سده ترشح با اب خونه خارج میشه چیکار کنم?

    1. برای کشیدن بخیه های کیست مویی از جراح معالج خود سوال کنید تا در صورت نیاز زودتر از موعد مقرر کشیده شود. معمولا بخیه کیست مویی 10 روز بعد از جراحی کشیده می شود.

  69. یاشار گفت:

    سلام خسته نباشین ممنونم ک وقتتون رو میزارین برا جواب سؤالای ما
    من حدود دوسه ما پیش در ناحیه پایین کمر احساس درد خیلی خیلی کم کردم البته موقعه ای ک بش زیاد فشار میومدو متوجه یک ورم کوچک شدم ک نمیدونستم چیه یکی دو روز کمی درد داشتم ک دیگ کاملا برطرف شد دردم ولی ورم سرجاش مونده بود حالا از دوباره شروع ب درد کردن کرده ک دیگ داخل اینترنت خوندم ک همیچین حالتی رو کیست مو میگن الان کمی درد دارم میخاستم مطمئن شم ک ایا کیست مو هست یا ن و چ موقع باید عمل کرد واگ درد مث قبل برطرف شد نیاز ب عمل هست یا ن؟؟؟

    1. سلام لازم است که به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که دچار کیست مویی شده اید. بعد از تشخیص بیماری در اولین فرصت برای لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک اقدام نمایید. روش های مختلفی برای عمل جراحی کیست مویی وجود دارد که این روش بالاترین درجه رضایت بیماران را دارد. این جراحی اروژانسی نیست اما اگر بیمار دچار آبسه و عفونت شدید کیست مویی شود ممکن است نیاز باشد که عفونت و آبسه به طور اورژانسی تخلیه شود تا درد بیمار کاهش یابد. کیست مویی پایین کمر درمان دارویی ندارد و لازم است در اولین فرصت با لیزر یا جراحی معمول تخلیه و درناژ شود تا عود نکند.

  70. درنیک گفت:

    سلام،
    من حدود یک سالی میشه که عمل کیست مویی رو به صورت بخیه زدن انجام دادم و کیست مویی طولانی بود ولی در آورده شد، این اواخر احساس کردم که محل جراحی کمی برامده شده و مثل بالشت کمی باد کرده ولی هیچگونه درد و التهابی وجود نداره.
    دلیل میتونه چی باشه؟
    ایا نشان از برگشت دوباره کیست هست؟

    1. سلام ممکن است دچار عود یا عفونت شده باشید. به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  71. سید مجید بهشتی گفت:

    سلام
    حدود 5 ماه پیش جراحی کیست مویی کرده ام و جای زخم خوب شده ولی تا کنون دوبار محل زخم کمی باز شده و چرک و خون آب از آن خارج می شود که با گذاشتن گاز استریل باعث بهبود آن شده ام. ولی دوباره چند روز است که زخم باز شده. چکار باید بکنم تا کاملا زخم خوب بشه و دیگر باز نشود؟ ایا باید از پماد خاصی استفاده کنم؟

    1. سلام، این وضعیت بعد از جراحی کیست مویی طبیعی نیست و لازم است به طور اساسی توسط متخصص جراح معالج درمان شود.

  72. فاطمه فخر گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر عزیز
    من به تشخیص جراح عمومی دچار عارضه کیست مویی شدم. ممنون میشم اگر بفرمایید در مشهد عمل کیست مویی با لیزر صورت می گیرد؟ تحت نظر کدام یک از همکاران عزیزتون؟

    1. سلام متاسفانه در مشهد همکاری را نمی شناسم که لیزر کیست مویی به روش پلاستیک و بسته انجام بدهند. برای هماهنگی جراحی با لیزر می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید و یک روزه برای لیزر تشریف بیاورید تهران.

  73. مصطفی گفت:

    سلام من حدود دوهفته پیش عمل کیست مویی انجام دادم به روش بسته الان بعد دو هفته زخمم ورم کرده و خیلی سوزش درد دارم در محل زخم میخاستم بپرسم طبیعی یا عود کرده

    1. سلام طبیعی نیست و احتمالا موهای زائد ناحیه را به درستی تمیز نکرده اید. به جراح معالج خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام بدهند.

  74. سام گفت:

    سلام خسته نباشید
    با توجه به اینکه عمل کیست مویی در استان های غیر از تهران به صورت عمل باز هستش و پزشکان تاکید بر عمل باز کیست مویی دارند؛و با توجه به اینکه نظر شما به صورت جد بر عمل با لیزر هست ممنون میشم اگر آدرس مطب رو بفرمایید و اینکه آیا عمل با لیزر در مطب انجام میدید؟
    و اینکه برای نوبت دهی چیکار باید بکنیم؟

    1. سلام لیزر کیست مویی را در کلینیک تخصصی انجام می دهم. توصیه می کنم قبل از تشریف فرمایی برای ویزیت حضوری از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا هماهنگی های لازم انجام شود. این امکان برای صرفه جویی در وقت و هزینه های بیماران راه دور فراهم شده است.

  75. امیررضا گفت:

    سلام ممنون ک به همه سوالات پاسخگو هستین
    من تقربیا ۲۰ روز پیش عمل جراحی کیست مویی بسته انجام دادم ولی بخیه هام کامل نگرفتن به دکترمم نشون دادم گفتن ببر بخیه ها رو بکش
    بعد الان جای بخیه داره پر میشه ولی سوراخ هنو هس راهنمایی میکنین باید چیکار کنم؟

    1. سلام ناحیه را تمیز و عاری از مو نگهدارید و از یک کرم ترمیم کننده مناسب مثل کرم آلوورا استفاده کنید تا زخم شما سریعتر بهبود یابد. رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و مینرال ها داشته باشید. از قدردانی شما نیز سپاسگزارم.

  76. امیر گفت:

    سلام، من یک روز هست که عمل کیست مویی نیمه باز انجام دادم و زخمم بخیه خورده، میخواستم ببینم الان میتونم طاق باز و روی زخمم بخوابم یا باید به شکم و پهلو بخوابم
    ممنون

    1. سلام معمولا مشکلی بابت خوابیدن روی زخم نیمه باز کیست مویی وجود ندارد. از جراح معالج خود سوال کنید زیرا من از وضعیت عمل جراحی شما اطلاع ندارم.

  77. زهرا حیدری گفت:

    سلام خسته نباشید من چهل روز پیش عمل کیست پینولیدال کردم ب روش بسته و با لیزر بخیه هامو تازه کشیدم و کمر درد شدیدی گرفتم انگار ی بار سنگینی رو کمرم فشار میاره میخواستم ببینم باید چیکار کنم؟

    1. سلام کمر درد ارتباطی با جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی ندارد. به یک ارتوپد مراجعه بفرمایید.

  78. محمد رضا خدابخشی گفت:

    سلام من یک هفته هست که عمل ترکیبی لیزر رو انجام دادم دکتر گفته که بخیه زده اما زیر بخیه رو باز گذاشته تا چرک یا خون از خارج بشه. متوجه شدم که یکم چرک زرد رنگ از به مقدار خیلی کم خارج شده آیا طبیعی هست یا خیر؟

    1. سلام من از روش جراحی شما اطلاع ندارم. تا بهبودی کامل با جراح معالج خود در ارتباط باشید. اگر زخم کیست مویی عفونت کند ترمیم نمی شود و دردناک خواهد بود.

  79. کاربر گفت:

    سلام خسته نباشید من یک هفته ای هست که عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم موقع پانسمان خیلی درد دارم و در زخم توده های سفیدی قابل مشاهده است و ترشحاتی بد بو دارم آیا عفونت است یا نرمال است؟

    1. علائمی که می فرمایید مربوط به عفونت است و لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  80. Ati گفت:

    سلام.
    من الان یکه ماهه که کیست رو عمل کردم و عمل باز هست بخیه هم نخورد ولی تا الان زخمم بسته نشد معمولا چقد زمان میبره تا زخم بسته بشه؟

    1. سلام معمولا طی دو ماه زخم به طور کامل بسته می شود. اگر طی این مدت وضعیت زخم شما رو به بهبودی نبوده است حتما به جراح معالج مراجعه بفرمایید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  81. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید من دو ماهه عمل باز کیست مویی انجام دادم ۲ روزه از قسمت پایین زخم (داخل زخم) کمی خونریزی میشه
    و همان روز ب مدت ۳۰ دقیقه نشستم ممکنه که از نشستن بلند مدت باشه

    1. به زخم فشار نیاورید و مطمئن شوید که زخم شما کاملا بسته شود.

    2. محمد گفت:

      سلام من حدود ۵ ماه پیش عمل بسته انجام دادم
      یه هفته بعد از کشیدن بخیه دوباره زخم باز شد و ترشحات بی بو داشت گاهی هم یه دنبه پر از خون میشه ولی دردی نداره
      به نظرتون عود کرده؟

      1. سلام بله زخم کیست مویی لازم است در کمتر از دو ماه بهبود یابد در غیر این صورت عفونت می کند.

  82. ... گفت:

    سلام من سه روزه کیستمو به صورت باز عمل کردم و بخیه هم خورده ولی خیلی درد دارم به طوری ک حتی نمیتونم راه برم چیکار کنم؟

    1. با جراح معالج خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که زخم شما عفونت نکرده است و مراقبت ها و شستوشوی زخم را به درستی انجام دهید.

  83. اردلان گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید من ۱۴روز بخیه هام کیشدم اما جوش نخورده پوستم دکترم نیست برم پیشیش

    1. از متخصص دیگری وقت ویزیت بگیرید و پیگیر بهبودی کامل زخم در کمتر از 2 ماه باشید تا دچار عوارض نشوید.

  84. علی گفت:

    با سلام
    علت باز گذاشتن محل جراحی چی هست؟؟
    ایا تعویض پانسمان یک روز در میان مشکلی داره؟؟؟

    1. مهارت جراحان در جراحی باز و بسته کیست مویی متفاوت است. بهتر است جراحی کیست مویی به روش بسته با لیزر پرتوان و پلاستیک انجام شود.

  85. احمد گفت:

    باسلام من 5ماهی میشه به روش باز عمل کردم ولی هنوز قسمتی از عمل بسته نشده میشه راهنمایی کنید

    1. احتمالا زخم شما عفونت دارد که هنوز بسته نشده است. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  86. دیبا گفت:

    سلام ممنونم از پاسخگوییتون. عذرمیخوام، چه مدت بعد از عمل کیست مویی مجاز به لیزر موهای زائد هستیم؟

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. معمولا 20 روز بعد امکان لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی امکانپذیر است.

  87. هادی گفت:

    سلام خسته نباشی . من ده روز پیش عمل بسته انجام دادم .از جای که بخیه خورده توده های سفید رنگ وچسبناکی ترشح میشه میخاستم بپرسم ایا اینت چرک هستن .واین که اصلا بوی بدی نمیدن

    1. سلام به جراح معالج خود مراجعه کنید. احتمالا ترشح مایعات غیرعفونی است.

  88. کوثر گفت:

    من دو ماه میشه که عمل بسته کیست مویی انجام دادم،و عفونت و ترشح ندارم اما اصلا درست نمیتونم بشینم یا طاق باز بخوام چون جای عمل درد میگیره و روش فشار میاره این حالت عادیه؟کی خوب میشه؟

    1. سلام خیر عادی نیست. به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر از ناحیه عمل مشکلی وجود نداشت به یک ارتوپد مراجعه کنید. ممکن است احساس درد از ناحیه ستون فقرات باشد.

  89. علی گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید، ببخشید من بعد از چند وقت فهمیدم کیست مویی دارم، پیش جراح عمومی بردم و گفتن که باید عمل باز بشه و تبدیل به سینوس شده اگه اشتباه نکنم، آیا امکان داره بعد از عمل بازم مبتلا بشم، راه پیشگیری چیه که دوباره مبتلا نشم و بعد عمل چه توصیه هایی دارید، کیست من نزدیک 5 سوراخ هستش

    1. سلام امکان جراحی کیست مویی با لیزر پرتوان در هر درجه ای از کیست مویی امکانپذیر است. برای جلوگیری از عود کیست مویی توصیه می شود که موهای زائد ناحیه را همواره از بین ببرید (بهتر است لیزر موهای زائد انجام دهید) به علاوه یک روش جراحی با دوره نقاهت کوتاه را انتخاب کنید.

  90. علی گفت:

    جراح عمومی گفته که بعد از عمل فقط نیاز به یک هفته استراحت دارید، و بعد از اون میتونم به کارهای روزمره ام بپردازم یعنی با اینکه عمل باز هستش و گفتن که تا یک ماه زخم بسته میشه من بعد یک هفته میتونم سره میز کلاس درسی بشینم و ورزش کنم؟

    1. سلام بعد از یک هفته از جراحی باز کیست مویی می توانید به کارهای روزمره مثل نشستن کوتاه و استفاده بدون کمک از دستشویی و غذا خوردن و کارهای سبک بپردازید. تا بسته شدن کامل زخم نمی توانید ورزش کنید یا برای چند ساعت سر کلاس درس بنشینید.

      1. علی گفت:

        یعنی بعد از عمل تا یک هفته از توالت ایرانی نمیشه استفاده کرد؟ بعد یک هفته چی؟

        1. کلا بهتره که از توالت ایرانی تا 6 ماه استفاده نکنید. منظور این است که پوست ناحیه عمل کشیده نشود و محل عمل آسیب نبیند. اگر با استفاده از توالت ایرانی به ناحیه عمل شما فشار نمی آید با احتیاط از توالت ایرانی استفاده کنید.

  91. matin گفت:

    سلام من دو ماه پیش عمل کردم بعد یه سه چهار روز پیش والیبال بازی کردم الان جای عمل درد میکنه و یکم مایع میاد رنگشم تقربا قهوه ای هست. بگم که زخمم هم کامل بسته شده بود ولی یه دو روز قبلش الان چه کار کنم

    1. سلام به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت زخم شما را بررسی کنند. موهای زائد ناحیه را به خوبی از بین ببرید و قبل و بعد از ورزش دوش بگیرید و و خودتان به خوبی خشک کنید. مطلب کیست مویی و ورزش را در سایت دیگر ما مطالعه کنید.

  92. Surin گفت:

    سلام من دیروز عمل باز کیست مویی داشتم الان بخیه هس تا چه اندازه میتونم پیاده راه برم؟؟

    1. در حدی که احساس درد نکنید و سعی کنید بیشتر از نیم ساعت سرپا یا نشسته نباشید و بین انجام فعالیت های روزانه کمی استراحت کنید.

  93. مسعود گفت:

    سلام وقت بخیر من حدود سه هفته س که عمل کیست مویی به صورت باز کردم امروز متوجه شدم که چند تار مو داخل زخم بازم درآمده میخواستم بدونم طبیعی هستش یا نه با توجه به اینکه اطراف زخم رو با ژیلت تمیز کردم ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام بله طبیعی است. موها را با موچین بردارید و زخم را همواره تمیز و خشک نگهدارید تا زخم شما سریعتر بسته شود.

  94. امین گفت:

    سلام خانم دکتر
    ببخشید ممنون میشم جواب منوبدید
    من یک ماه پیش عمل کیست مویی باز با روشبرش لیزری انجام دادم و بعد10روز مجدد رفتم اتاق عمل و بخیه کردم…کیست وسط بین خط باسنم بوده،الان بعدکشیدن بخیه ها،حدود۴سانت بین خط باسنم بسته شده خواستم بدونم ب مرور بازمیشه وب حالت عادی برگرده؟؟

    1. سلام این مورد را با جراح معالج خود بررسی کنید. روش جراحی من متفاوت است و در یک جلسه انجام می شود.

  95. رضا گفت:

    سلام دکتر حان.ببخشید من نزدیک ۱۰ ماه عمل کیست مویی انجام دادم اما هنوز زخمم بسته نشده و هر روز ترشح داره بعضی وقتا خونریزی داره مرتب هم پیش دکتر میرم ولی ایشون میگن که عود نکرده خواستم‌نظر شما رو بدونم ممنون میشم

    1. سلام احتمالا زخم شما عفونت دارد که بسته نمی شود. زخم باز کیست مویی لازم است در کمتر از 2 ماه بسته شود.

    2. علیرضا گفت:

      سلام وقت بخیر چه دارویی برای جلوگیری از عفونت استفاده کنیم ممنون

      1. با تشخیص پزشک معالج بر اساس پرونده بیمار تجویز می شود. بدون تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده نکنید.

  96. پویا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دو روزه که عمل کیست مویی در ناحیه کمر انجام دادم و حدودا ۱۳ تا بخیه خورده و الان به شدت درد دارم .حتی با شیاف دیکلوفناک و استامینفن کدئین هم دردم کاهش پیدا نمیکنه . از چه مسکن دیگه ای میتونم استفاده کنم ؟ و اینکه طاق باز خوابیدن مشکلی نداره ؟

    1. سلام معمولا بعد از لیزر کیست مویی بیمار چنین دردی را تجربه نمی کند. من از روش جراحی شما اطلاع ندارم. با جراح معالج خود مشورت کنید و ناحیه را به خوبی تمیز کنید تا دچار عفونت نشوید. درد می تواند نشانه عفونت باشد.

  97. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید، ببخشید میشه نکات بعد از عمل سینوس و یا همون کیست مویی رو بگین هم باز و هم بخیه

    1. سلام در متن بالا توضیح داده شده است. تمیز نگهداشتن زخم و فشار نیاوردن به زخم مهمترین نکته است.

  98. اسماعیل گفت:

    با عرض سلام خسته نباشید من 5 روز پیش عمل باز کیست مویی انجام دادم ترشحات زرد رنگی خارج میشه آمپول سفتراکسون هم دکتر سه تا نوشته بود زدم آنتی بیوتیک دیگه هم مصرف می کنم دکترم میرم پیشش چیز خاصی نمیگه مگه التهابه مشکلی نیست خیلی میترسم چیکار کنم

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و از مصرف بی جای آنتی بیوتیک به شدت پرهیز کنید. برای کاهش التهاب و ترمیم سریعتر زخم از غذاهای حاوی مینرال و ویتامین ها استفاده کنید. میوه و سبزی و مصرف آناناس و آلوورا برای ترمیم سریعتر زخم و کاهش التهاب موثر است. ممکن است روند ترمیم زخم تا دو ماه طول بکشد. بهترین روش برای بهبودی سریع تمیز نگهداشتن زخم و تغذیه مناسب است. به ناحیه جراحی کیست مویی نیز

  99. امیرحسین عطارباشی گفت:

    سه هفته از عمل کیست مویی ام گذشته اما وقتی راه میرم درد کمر شدیدی میگیرم باید چکار کنم

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید اگر محل عمل جراحی کیست مویی شما عفونت نکرده باشد ممکن است کمر درد شما مربوط به ستون فقرات باشد و لازم است توسط ارتوپد ویزیت شوید.

  100. امیرر گفت:

    سلام ببخشید من الان ده روزه عمل کردم بعد پایین قسمت جای عمل یه سوراخ هست که بعضی اوقات مایع زرد ازش خارج میشه دلیلش چی هست

    1. معمولا ترشحات بعد از جراحی کیست مویی تا 20 روز و تا کشیدن بخیه ها ادامه دارد.

  101. Maya گفت:

    درود🌷من تازه جراحی کیست مویی داشتم و درد قبل و حین عمل وحشتناک بود و باتوجه به اینکه کیست برای بار دوم رشد کرده الان باید چه کنم واقعا میترسم دوباره دربیاد چرا که مجبورم ساعات طولانی بشینم و درس بخونم و جمعه هم چهار ساعت باید ازمون بدم و فاجعس سال کنکورم مجددا رشد کنه😔

    1. سلام لازم است کیست مویی مجدد تخلیه شود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی را انجام دهید که در صورت امکان به روش بسته و پلاستیک انجام شود. برای جلوگیری از عود کیست مویی موهای زائد ناحیه را هم به درستی از بین ببرید. لیزر کیست مویی عوارض و مشکلات جراحی باز را ندارد.

  102. امیر گفت:

    سلام، باتشکر از وقتی ک میزارید و جواب میدید.
    بنده حدود دو ماه و نیم پیش ،جراحی ب صورت باز انجام دادم و ب دقت مراقبتهای لازم رو انجام دادم، ولی حدود یک هفته میشه ک در همون ناحیه جراحی شده، یه ذره تورم و یه کوچولو درد احساس میکنم و خودم ب عفونت کردن محل جراحی مشکوک هستم،
    بنظر شما علت میتونه عفونت باشه؟
    و اگ عفونت هست ،ایا میشه ک با دارو و ٱنتی بیوتیک و یا هر راهی جز جراحی مجدد ، درمانش کنم؟
    با تشکر از شما

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. خودتان نمی توانید با دارو التهاب و ورم کیست مویی را درمان کنید. لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید تا در صورت نیاز اقدامات سرپایی را انجام دهند و داروی مناسب را برای شما تجویز کنند. شما باید موهای زائد را به خوبی تمیز کنید و به ناحیه فشار نیاورید.

  103. علی گفت:

    سلام خسته نباشید من بعد دوهفته بخیه هام کشیدم خیلی داره میسوزه و قسمت پایین هنوز جوش نخورده چیکار باید بکنم از دردم کم شه میسوزه و خوناب میاد

    1. سلام زخم را هر روز با سرم بشویید و تمیز و خشک نگهدارید و موهای زائد را به درستی از بین ببرید. از جراح معالج خود نیز می توانید داروی مناسب بگیرید. استفاده از عسل نیز به بهبود زخم کمک می کند.

  104. سهیل علی پور گفت:

    سلام من حدود ۲۰ روز پیش عمل باز کیست مویی انجام دادم الان برای پانسمان از پانسمان های نوین و پانسمان عسلو کلاژن استفاده میکنم تا سریعتر زخمم ترمیم شه اینکارا و هزینه ها اصلا رو ی روند بهبودی تاثیر داره؟ یعنی میشه تا ۲۰ روز دیگه ترمیم شه؟
    اولش عمق زخم پنج سانت بود الان بعد بیست روز عمشق شد ۲.۵ سانتی متر ممنون میشم جوابمو کامل بدین

    1. سلام من در جریان جراحی شما نیستم و مراقبت هایی که جراح معالج شما می فرماید را انجام دهید و بدون مشورت ایشان از روش دیگری برای مراقبت از زخم استفاده نکنید. جراحی های من به روش بسته و پلاستیک انجام می شود و بیمار هزینه اضافه بابت پانسمان و غیره بعد از جراحی بسته کیست مویی پرداخت نمی کند. به این نکته توجه کنید که زخم باز کیست مویی باید در کمتر از دو ماه بسته شود.

  105. شهاب گفت:

    با سلام و خسته نباشید. من سه روزه عمل کردم فقط ترسم از تینه عود کنه واقعا خیلی خسته کنندس بعد عمل باید چکار کنم

    متشکرم.

    1. مراقبت های لازم مثل تمیز نگهداشتن زخم و از بین بردن موهای زائد را به درستی انجام دهید کیست مویی عود نخواهد کرد.

  106. آریا گفت:

    سلام .‌پسرم ۳ آذر توسط شما جراحی کیست مویی شد .‌الان محل طبق دستور با شامپو بچه میشوره و پانسمان‌میکنیم‌.ولی یه کم ترشح داره ؟ آیا عادیه این ترشح بعد از عمل یا نه؟پانسمانش رو

    1. سلام بله عادی است. برای کشیدن بخیه ها نیز به موقع مراجعه کنید. اگر در ناحیه موی روییده است با موچین ضدعفونی شده موها را بردارید و ناحیه را همواره تمیز و عاری از مو نگهدارید.

  107. س گفت:

    سلام من دوماه عمل بسته انجام دادام ودوباره کیسه موتورم کرده ودرددارم بایدچیکارکنم

    1. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید که اگر کیست مویی عفونت کرده است عفونت تخلیه و درناژ شود. موهای زائد ناحیه را هم به درستی از یک ببرید.

  108. میلاد گفت:

    سلام بنده حدود ۵ روزه که عمل لیزر پر توان باز انجام دادم بعد پنج روز همچنان امکان نشستن ندارم و درد شدیدی هنگام تعویض پانسمان دارم ایا برای شست شوی داخل رخم ریختن سرم شست و شو کافیه یا باید حتما با گاز استریل اون فرایند دردناک رو هر روز تحمل کنم؟ و لطف کنید بگید که حداقل چند هفته طول میکشه تا زخمم بسته بشه

    1. سلام متاسفانه جراحی کیست مویی به روش باز این مشکلات را دارد حتی اگر با لیزر پرتوان انجام شود زیرا زخم شما باز گذاشته شده است. ممکن است این روند تا دو ماه ادامه داشته باشد. بیمارانی که زخم بسته دارند می توانند بعد از 5 روز توقع داشته باشند که دردی نداشته باشند. مراقبت های زخم باز کیست مویی را به شدت جدی بگیرید و زخم را با گاز استریل و سرم شستوشو به خوبی تمیز کنید که دچار عفونت و عود کیست مویی نشوید.

  109. Op1 گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من چند روز پیش عمل کیست مویی بسته انجام دادم ولی این چند روز باز هم خیلی موقع نشستن و بلند شدن درد میکنه و در اون ناحیه یک ورم ایجاد شده. خواستم ببینم این ورم بخاطر چسب های پانسمان هست که ممکنه حساسیت زا باشند یا چیز خطرناکی هست

    1. سلام معمولا چسب ها روی زخم زده نمی شوند. اگر در ناحیه عمل التهابی وجود ندارد و دقیقا محل چسب ها ورم کرده است احتمال بروز حساسیت وجود دارد. به ناحیه عمل فشار نیاورید و برای ویزیت بعد از عمل به موقع به جراح معالج خود مراجعه کنید. معمولا تا یک ماه التهاب و ورم طبیعی است.

  110. رحمان گفت:

    سلام دکتر من چند وقتیه عمل کیست انجام دادم بعد چهار هفته گاهی ازش خون میاد طبیعیه؟

    1. اگر ترشحات و خونریزی رو به کاهش است تا دو ماه این وضعیت طبیعی است. مطمئن شوید که زخم شما عفونت نکرده است و روند ترمیم زخم رو به رشد است.

  111. سارا گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز من عمل کیست مویی به روش باز رو در مرداد انجام دادم همه چیز خوب بود تا اینکه یک ماه پیش عود کرد و خونی میشد و رفتم دکتر و دوباره بدون بی حسی عملش کردن و روز از نو روزی ازنو حالا من ی سوال دارم خدمتتون اینکه من زخم رو روزی دوبار برام می شورن با شامپو بچه بعدشم سرم شستوشو بعد از خشک کردنش از پماد استفاده میکنیم تا راحت تر دربیاد بنظرتون پماد مشکلی داره ؟ مثلا ی تیکه از باند رو پمادی میکنیم و میزارمیش توی زخم ک هیچ هوایی هم نباشه روزی دوبار اینو تکرار میکنیم هر موقع از پماد استفاده میکنم درد کمتری هست اینم دکتر خودش تجویز کرد ولی مامانم میگه پماد خوب نیست و زخمت بد میشه ولی اینم بگم عفونت یکماه پیش زخمم به خاطر این بود ک من زخم رو نشستم نه اینکه پماد میزدم

    1. حتما طبق دستور پزشک معالج خود عمل کنید و از خوددرمانی و عمل به توصیه های افراد غیر متخصص خودداری کنید. پانسمان مرتب زخم و از بین بردن موهای زائد به بهبودی سریعتر و جلوگیری از عود کیست مویی کمک می کند.

      1. سارا گفت:

        چشم ممنونم از راهنماییتون❤

  112. Saman گفت:

    سلام من تقریباً ۱۷ روز پیش عمل کیست مویی انجام دادم و ۶ روز پیش بخیه کشیدم(۶ بخیه) حالا میتونم رو موتور و ماشین سوار شم بدون ملاحظه!؟

    1. بدون ملاحظه که خیر اما می توانید با مراقبت که به ناحیه جراحی فشار وارد نکنید رانندگی کنید. در این مورد با جراح معالج خود نیز در ارتباط باشید.

  113. کریمی گفت:

    سلام ۵ماه پیش جراحی کیست مویی انجام داده خیلی بهتر شده بود تقریبا کاملا بسته شده بود ولی الان دوهفته است دوباره باز شده وپانسمان مرتب انجام میشه لطفا راهنمایی فرمایید ۵ماه گرفتار شدیم ممنون

    1. سلام حتما موهای زائد ناحیه را از بین ببرید و زخم را تمیز و خشک نگهدارید. به ناحیه نیز فشار نیاورید.

  114. Op1 گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دوماه پیش عمل کیست مویی بسته انجام داده بودم ولی متاسفانه خیلی درد گرفت و ورم کرد و فهمیدیم عفونت کرده و جراح بازش کرد زخم رو از اول و الانم باز هستش هنوز و هرروز شستشو میدیم و پانسمانش میکنیم.
    زخم هم خیلی کوچیکتر شده و الان دیگه فقط یک حفره ی کوچیک هستش و هیچ چرکو عفونتی بیرون نمیاد و درد نداشت این مدت
    الان دو سه روز هستش موقع پانسمان وقتی میخوایم گاز استریلا رو تو جای عمل بزاریم سوزش شدیدی دارم ولی درد و ترشح اصلا نیست
    خواستم بدونم این سوزش چیز خطرناکی هست؟ یا عود کیسته؟

    1. سلام ممکن است این احساس سوزش به دلیل خشکی زخم یا پیش درآمد عفونت زخم باشد. اگر در این ناحیه مو رشد کرده است حتما موهای زائد را به خوبی تمیز کنید و به جراح معالج خود نیز مجدد مراجعه کنید. با اجازه ایشان می توانید از عسل برای بهبودی سریعتر زخم استفاده کنید.

      1. Op1 گفت:

        بله شیو هم مرتب انجام میدم ولی مادرم که پانسمان رو انجام میده میگن که دور زخم یکم قرمز هستش و زخم هم کمی بیشتر خونی شده مثلا ممکنه التهاب باشه؟

        1. Op1 گفت:

          و اینکه گاز استریل رو وقتی درمیاریم از زخم، رنگ سبزی داره. این علتش چیه

          1. احتمال زیاد زخم شما عفونت کرده است.

        2. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  115. حسین عارف پور گفت:

    سلام من یه سه سالی میشه این عمل رو انجام دادم الان بخاطر درس و مدرسه و کار نشستنم طولانی شده و الان داخل نشستن و دویدن مشکل دارم باید چه کار هایی برای جلوگیری از بروز مجدد انجام بدم؟

    1. حتما موهای زائد را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید. برای نشستن از رینگ استفاده کنید و روی صندلی نرم بنشینید.

  116. And گفت:

    سلام من عمل کیست مویی انجام دادم.(با لیزر) تا چند هفته باید پانسمان کنم جای بخیه ها رو ؟؟؟

    1. سلام اگر زخم شما باز است تا بسته شدن کامل زخم پانسمان بگذارید. اگر زخم شما بخیه خورده و لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام داده اید نیازی به پانسمان ندارید.

  117. دخترک گفت:

    سلام. خواهرم دو ماهه که جراحی کیست مویی به صورت بسته انجام داده. در مدت این دو ماه، قسمتهایی از زخم بسته شده اما محل کیست مویی گویی تاول کرده و با شکل آبسه ظاهر شده. قسمتی از محل زخم جراحی که بین پاها قرار داده هر چند روز یک بار خونریزی شدید و گاهی همراه با عفونت داره. در این مدت هم سعی کرده بهداشت رو رعایت کنه. چند بار به دکتر معالجش مراجعه کرده اوایل میگفت روند بهبودی رو طی میکنه اما ۱۰ روزی از معاینه آخرش میگذره که دکترش گفت اگر بهتر نشه باید مجددا جراحی بشه و عفونت تخلیه بشه. آیا به نظر شما کیست مویی عود کرده یا فقط عفونت داره؟ مدام آنتی بیوتیک هم مصرف میکنه
    سوال دیگر اینکه آیا ترشح زرد و بدبو از واژن بیمار ممکنه علامت فیستول باشه؟
    ممنون میشم راهنماییمون کنید.
    با تشکر

    1. سلام من بیمار شما را معاینه نکرده ام و کیست مویی به این سرعت عود نمی کند. مسلما دچار عفونت شده اند و لازم است مجدد درناژ زخم توسط جراح ایشان انجام شود. درباره ترشحات مشکوک واژن لازم است ایشان به متخصص زنان مراجعه کنند. عفونت و ترشحات غیر عادی واژن هزاران علت مختلف دارد.

  118. فرهاد ابراهیمی گفت:

    سلام دکتر
    خسته نباشید
    من اوایل امسال عمل باز انجام دادم
    الان چند روزی هست پشتم درد میکنه و یکم پوست جای عملم باز شده
    اوایل امسال بار دوم بود که عمل میکردم دقیقا بار دومم اولش پوست جای عمل باز شد و درد می کردم و کم کم ورم و ترشحاتش شروع شد که ناچارا عمل کردم
    الان باید چیکار کنم؟

    1. سلام علت عود دوباره کیست مویی معمولا از بین نبردن موهای زائد ناحیه می باشد. توصیه می کنم لیزر موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی را جدی بگیرید.

  119. امیر گفت:

    سلام من دو هفته هست عمل بسته فلپی انجام دادم هر روز پانسمان میکنم یکمی ترشح دارم بعضی موقع زرد رنگه بعضی وقتا قرمز رنگه بنظرتون عادیه به دکتر معالجه کردم همه اون عفونتمو در اورده ولی باز هر روز یکمی ترشح داره بنظرتون چیکار کنم

    1. خیر عادی نیست و لازم است با جراح معالج در تماس باشید و عفونت زخم را به هر روشی که ایشان تشخیص می دهند کنترل کنید.

  120. محسن مدرسی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از پاسخ گویی تون ، من یک روز هست که عمل کیست بسته انجام دادم ولی متاسفانه درد شدیدی دارم که با دکترم صحبت کردم گفتن ایبو بورفین استفاده کنم که اونم تاثیری نداشت و چون اخر هفته بود دیگه دسترسی بهشون ندارم میخواستم محبت کنید و بگویید چه دارو یا آمپولی میتونم در حال حاضر استفاده بکنم ،ممنون و سپاسگزارم از وقتی که میگذارید

    1. سلام به جز مصرف مسکن توصیه دیگری نمی توان برای شما داشت. تا زمانی که جراح معالج شما را معاینه کنند.

  121. فاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر من ۶ هفته هست که عمل کیست مویی به روش بسته عمل جراحی انجام دادم ۵بخیه خورده و جای بخیه هم جوش خورده بود یه کم عفونت داشتم که تا ۳ هفته بعد کشیدن بخیه هم جای زخم رو با شامپو بچه شستشو میدادم کاملا جای زخم خوب شده بود تا امروز که دیدم یکم از جای زخمم باز شده بود و درد میکرد الان من چیکار کنم من خانم هستم و ۱۹ سالم هست

    1. به جراح خود مراجعه کنید. با اجازه ایشان می توانید از عسل برای بسته شدن زخم استفاده کنید.

      1. فاطمه گفت:

        خانم دکتر دلیل باز شدن زخمم چیه؟ و اگه همین طور با شامپو بچه روزی دوبار شستشو بدم زخمم بسته میشه؟ متاسفانه به دکترم دسترسی ندارم

  122. Hamid Reza گفت:

    سلام خانم دکتر
    من سه روزه عمل باز کردم رژیم غذایی و پیشنهاد غذایی درست و حسابی تو اینترنت پیدا نکردم اگر شما بگذارین خیلی ممنون میشم…

    1. غذاهای پرفیبر و میوه و سبزی میل کنید که هر روز ویتامین ها و مینرال ها به خوبی به بدن شما برسد. برای ترمیم سریعتر زخم کیست مویی لازم است غذاهای سرشار از ویتامین مصرف کنید. خوردن عسل و حتی مالیدن عسل به ناحیه زخم نیز به ترمیم سریعتر آن کمک می کند.

  123. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر من یک هفته پيش عمل کیست مویی انجام دادم و 6 تا بخیه خورده الان محل زخم کمی ترشح بودار داره ایا عفونته؟ و چه توصیه ای می کنید؟

    1. بله به احتمال زیاد عفونت است. موهای زائد ناحیه را با موچین ضدعفونی شده بردارید. زخم را هر روز کامل بشویید و تمیز و خشک کنید. با جراح معالج خود نیز تماس بگیرید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز کنند.

  124. مهسا گفت:

    سلام‌‌ و وقت بخیر
    من حدودا پنج ماه پیش جراحی کیست مویی انجام دا‌دم زخم تا حدودی جمع شد اما هنوز بازه و ترشح و گاهی خونریزی داره. پیشنهادی دارین؟ فقط یک یا دو ماه اول پانسمان انجام شده میتونه دلیلش از همین باشه

    1. سلام لازم است زخم باز کیست مویی در کمتر از دو ماه بسته شود. در غیر این صورت لازم است علت بسته نشدن زخم را جوبا شوید. معمولا تمیز نکردن کامل موهای زائد دلیل بروز عفونت و بسته نشدن زخم باز کیست مویی می باشد.

  125. حمید گفت:

    خانم دکتر بعد از عمل کیست مویی چه بخوریم؟

    1. غذاهای سرشار از ویتامین ها و مینرال ها به بهبود وضعیت زخم شما کمک می کند. مصرف آلوئورا و عسل نیز مفید می باشد.

  126. آیدا گفت:

    سلاح خسته نباشید من الان ۱۶روزه جراحی کیست مویی با بخیه انجام دادم دو روزه ک بخیع هامو کشیدم
    ممکنه ک جای زخمم باز بشع؟؟؟؟

    1. اگر به ناحیه عمل فشار نیاورید و زخم شما عفونت نکند لزومی ندارد که زخم باز شود.

  127. فاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر من تقریباَیه ماه پیش کیست مویی از پایین کمرم درآمد رفتم پیش جراح که خالیش کرد از همون روز اصلآ درد چیزی ندارم زخمم رو هم مرتب میشوسدم خوب شوده بود اصلآ چیزی ازش باقی نمونده بود حالا دوباره یه حفره ریز باز شوده چیکارکنم.اگه مو داشته باشه مشکلی داره یان؟ممنون میشم جواب بدین

    1. هر قدر هم که جراحی شما خوب و عالی انجام شود اگر موهای زائد را از بین نبرید کیست مویی مجدد عود خواهد کرد. استفاده از لیزر موهای زائد بعد و حتی قبل از جراحی کیست مویی به شدت توصیه می شود.

  128. فاطمه گفت:

    سلام الان من بخوام بالیزر موهای زائد بردارم میشه ک دوباره عود نکنه کیست مویی من چون اولین بار باروش باز خالی کردم الان باز شوده ویه حفره ریز داره آدرس تون کجاست؟

    1. لیزر موهای زائد برای جلوگیری از بروز کیست مویی کاربرد دارد و جنبه درمانی ندارد. لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان جراحی توسط متخصص جراحی انجام می شود اطلاعات تماس در بخش تماس با ما قرار دارد.

  129. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر ۱۵سال دارم بار اول جراحی کردم دکتر بخیه زد خوب نشدم و دوباره دکتر عمل کرد بصورت باز مرتب شستشو میدم نزد پرستار الان ۴ماه است هنوز جای زخمم پر نشده و هنوز کمی خونابه میاد ولی عفونت نکرده ایا احتیاج به جراحی نداره یا باید صبر کمم

    1. زخم باز کیست مویی باید در کمتر از دو ماه بسته شود. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید تا علت را بررسی کنند.

  130. ساره گفت:

    سلام دکتر من ۲ سال پیش عمل کیست باز انجام دادم و به تازگی ی لایه سفید اون قسمت دیدم که خشک هم هست ولی دیروز همون قسمت ترشح داشت و ی مقداری هم خون اومد یعنی کیست موییم عود کرده؟

    1. بله کیست مویی شما عود کرده است. برای جلوگیری از عود کیست مویی حتما موهای زائد ناحیه را از بین ببرید.

  131. Faezeh گفت:

    سلام بنده یکهفته از عمل سینوس پیلونیدال‌ به روش باز میگذره و نمیتونم برم حموم احساس میکنم یکم سوزش و خارش داره یکم ترشح ابکی کمی زرد داره و هرروز پانسمان میکنم اینکه چندروز دیگه برم لیزر تاکی صبرکنم امکان رشد مو دوباره تا کی وجود داره

    1. یک روز بعد از جراحی لازم است حمام کنید در غیر این صورت دچار عفونت و ترشح غیرعادی می شوید. تا بسته شدن زخم نمی توانید لیزر کنید. طی این مدت با تیغ و موچین ضدعفونی شده موهای زائد ناحیه را تمیز کنید.

  132. Hani گفت:

    بعد از عمل کیست مویی تا چند وقت باید از توالت فرنگی استفاده کنیم؟و اینکه بعد از عمل میتونیم بریم باشگاه بدنسازی؟

    1. تا بسته شدن کامل زخم از توالت فرنگی استفاده کنید که پوست ناحیه کشیده نشود. بعد از بسته شدن زخم با رعایت بهداشت کامل می توانید ورزش کنید. مراقب باشید به ناحیه فشار بیش از اندازه وارد نکنید و ورزش را آرام آرام شروع کنید. اگر در محل جراحی احساس درد نمودید ورزش را سبکتر انجام دهید.

    2. محسن گفت:

      سلام من ۲هفته کیست مویی عمل بازکردم ۱کم عفونت کرده والان تحت کارشناس زخمم وباسرم شستشو وپمادموپیروسین پانسمان میکنم وباید ازتوالت فرنگی استفاده کنم

      1. موهای زائد را هم با موچین ضدعفونی شده از ناحیه عمل کیست مویی پاکسازی کنید.

  133. رز گفت:

    درود بر شما خانم دکتر ،من حدودا ۴ روز هست که عمل بسته انجام دادم بیهوشی کامل و حدودا ۱۰ سانت هم بخیه دارم ولی توی این چهار روز ترشح از ناحیه واژن خون ابه دارم ؟ علت چی هست خطرناکه؟

    1. جراحی کیست مویی ارتباطی با ترشحات واژن ندارد و برای این مورد باید به متخصص زنان مراجعه بفرمایید.

  134. علی گفت:

    سلام وقت بخیر.من حدود ۲هفته هست عمل کیست مویی با روش لیزر انجام دادم.ظاهرا همه چیز خوبه.فقط درناحیه عمل یه نوار ۵سانتی باد کردی(متورم) به وجود اومده.دلیلش چی هست خانم دکتر؟آیا رفع میسه؟همچنین اطراف ناحیه عمل گاهی شدید میخاره.مشکل ساز هست؟؟؟با تشکر

    1. اگر این التهاب هر روز بیشتر می شود نشانه عفونت است. اما اگر هر روز رو به کاهش است مشکلی نیست و ورم ناحیه عمل است.

  135. Ali گفت:

    سلام دکتر خوب هستید
    من دو ماه میشه جراحی به صورت باز انجام دادم زخمم خیلی کوچیک شده ولی هنوز کامل جوش نخورده
    آیا طبیعیه؟

    1. زخم باز کیست مویی باید در کمتر از دو ماه کاملا بسته شود. اگر زخم بسته نشود می تواند مربوط به عواملی مثل عفونت زخم یا رویش مو و حتی تغذیه نامناسب بیمار باشد.

  136. امیر گفت:

    سلام من دوهفته عمل کیست موی انجام دادم حلا ترشح زردرنگ داره مشکلی نیست

    1. در برخی موارد که جراحی وسیع است ممکن است تا یک ماه بیمار ترشحاتی را مشاهده کند و حتی درن داشته باشد. مراقبت ها را با دقت پی گیری کنید و اگر ترشحات بیشتر از قبل شد حتما به جراح خود اطلاع دهید.

  137. ضیایی گفت:

    سلام خانم دکتر بنده ۳ ماه عمل کیست مویی انجام دادم تا آلان زخم بسته نشده به دکتر رفتم میگه سینوس رفته و ۶ ماه هم باز بمونه بلخره بسته میشه و خانم دکتر الان چند روز از زخم چیزهای زرد و سبز بصورت خلط در میاد و حتی خون هم ازش در میاد و زخمم هم کوچیک شده اما هر وقت زخم میخاد بسته بشه باز میشه البته من هم چاق هستم میخواستم بدونم چاقی در بهبودی زخم تاثیر داره ممنون از زحمات شما

    1. سلام معمولا اضافه وزن باعث می شود ترمیم زخم به تاخیر بیافتد اما در نهایت لازم است که زخم در کمتر از دو ماه بسته شود. همچنین اضافه وزن باعث می شود بیمار نتواند بهداشت زخم را به خوبی رعایت کند و همین مورد هم منجر می شود زخم عفونت کند و زخم بسته نشود. با توجه به علائمی که می فرمایید زخم شما هم عفونت کرده است و لازم است عفونت توسط متخصص درناژ شود و مراقبت ها را با جدیت بیشتری پی گیری کنید.

  138. یه بنده خدا :) گفت:

    سلام
    من دیروز جراحی کیست مویی کردم و بخیه خورد دکتر گفتن نیاز به پانسمان نداره فقط ۲ بار پانسمان عوض کردن
    مشکلی نداره؟

    1. جراحی بسته کیست مویی نیازی به پانسمان ندارد. فقط دقت کنید که ناحیه جراحی با لباس شما در اصطکاک نباشد و موهای زائد را همواره تمیز کنید.

  139. امان الله گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر
    بنده ۱۰ روز هست عمل کردم و بخیه خورده
    ترشحات زیاده
    آیا مشکلی داره یا نه؟
    اگر مشکلی نداره تا چند وقت ترشحات عادیه

    1. سلام این مورد را از جراح معالج خود بپرسید. زیرا روش های جراحی کیست مویی با هم متفاوت است. معمولا تا دو ماه ترشح عادی است.

  140. فاطمه گفت:

    سلام.من دوروزه عمل کیست مویی بسته انجام دادم بخیه هست هنوز پانسمانش روعوض نکردم دکتر گفت که بعد از سه روز پانسمان رو بردار میخواستم بپرسم نیاز نیست قبل از سه روز پانسمانش رو عوض کنم عفونت نمیکنه؟واین که بعد از سه روز دوباره باید پانسمان کنم؟؟

    1. اگر عمل جراحی کیست مویی به روش بسته انجام شده باشد پانسمان خاصی ندارید. با اجازه ایشان هر روز یک پانسمان جدید بر روی محل جراحی بگذارید که ترشحات احتمالی با لباس شما برخورد نداشته باشد.

  141. هانیه گفت:

    سلام دکتر من س ماه پیش ب روش لیزر عمل کردم و کیست مویی من فقط س سانت بود الان بعد س ماه هنوز ترشح داره و زحمم هیچ تغییری نکرده و درد انچنانی نداره تا زمانی ک ب پشت نخوابم و س ماهه من نتونستم ب پشت بخوابم ب نظرتون چرا زخم من بسته نمیشه؟

    1. احتمالا زخم شما به دلیل وجود عفونت بسته نشده است. با جراح خود در ارتباط باشید. مصرف مکمل های غذایی حاوی مینرال و ترمیم کننده به تسریع بهبودی زخم کمک می کند. استفاده از عسل خالص به طور موضعی نیز کمک کننده است.

  142. زهرا گفت:

    سلام مجدد من عمل جراحی کیسه مویی ب روش بسته ویه قسمتشو برام باز گذاشته انجام الان ۱۴روزه برام شده،دراوناحیه ک باز هست چرک زرد رنگ وآب هم کمتر درمیاد وتاالان من دارم اون ناحیه رو پانسمان میکنم بنظرتون دیگه پانسمان نکنم واون چیزی ک داره خارج میشه طبیعی هست یان
    وچرا اون ناحیه هنوز بسته نشده ممنون میشن رااهنماییم کنید🙏🙏

    1. تا زمان بسته شدن کامل زخم لازم است پانسمان را انجام دهید و مراقب باشید زخم عفونت نکند. موهای زائد را هم کاملا تمیز کنید.

  143. محمد گفت:

    سلام من چهار ماه پیش عمل کیست مویی با لیزر و بدون بخیه رو انجام دادم…اما همچنان زخم من عفونت میکنه و پر از ورم میشه…به پیش دکترم هم که رفتم گفت فشارش بده تا عفونت تخلیه بشه…یک ماهه اینکارو میکنم بلز روز بعدی عفونت میاد…کلافه شدم نمیدونم چکار کنم

    1. وضعیت شما طبیعی نیست و ممکن است نیاز باشد که برای شما درن بگذارند یا زخم را باز کنند. با جراح خود در ارتباط باشید تا به بهبودی کامل برسید. نقاهت لیزر کیست مویی به روش بسته نهایت یک ماه می باشد.

  144. surena گفت:

    سبام. من ۲۶ روزه که عمل کیست مویی رو انجام دادم. هنوزم ازش ترشحات سفید میاد. میخوام بپرسم که اشکالی نداره پماد ترمیم کننده و پماد فنی توئین بهش بزنم؟

    1. بدون تجویز جراح معالج از پماد و داروی دیگری استفاده نکنید. من استفاده از عسل خالص را پیشنهاد می کنم.

  145. مهدی گفت:

    سلام خدمت شما
    ببخشید من یک هفته پیش عمل جراحی باز داشتم برای کیست مویی(سنتی) الان احساس می کنم مایعی خنک از محل جراحی خارج می شود آیا عفونت کرده است یا عادی است؟
    و به صورت کلی از کجا متوجه بشم که عفونت کرده یا نه؟

    1. تا دو هفته ترشحات بی رنگ و بی بو و خونریزی بسیار کم طبیعی است. ترشحات عفونی بدبود و مایل به رنگ زرد یا سبز می باشند و درد بیمار تسکین نمی یابد.

  146. آقایی گفت:

    سلام خسته نباشید من ۳ ماه هست که کیست مویی را عمل کردم ولی قسمت که عمل کردم هعی بافت اون قسمت بسته میشه و باز میشه ترخداا میشع به این سوال من جواب بدید
    و بگید چ‌کاری باید انجام بدم

    1. موهای زائد را به خوبی از بین ببرید و اگر مویی در داخل یا اطراف زخم وجود دارد که شیو نمی شود آن را با موچین ضدعفونی شده تمیز کنید. استفاده از عسل نیز به بهبود سریعتر زخم کیست مویی کمک می کند.

      1. آقایی گفت:

        خیلی ممنون از راهنماییتون 🌷🌷

  147. آقایی گفت:

    اینکه گفتید عسل رو بزارم روی زخم چه مدت باشه روی زخم و چند روز در هفته باشه؟

    1. دو الی سه ساعت عسل را بگذارید روی زخم بماند.

      1. آقایی گفت:

        خیلی ممنون من بعد از چه مدت میتونم برم استخر باید صبر کنم کامل زخم بسته بشه؟

        1. بله آب استخر آلوده است و تا بسته شدن کامل زخم وارد آب دریا و استخر نشوید.

  148. رضا گفت:

    سلام ببخشید خانم دکتر من عمل کیست مویی انجام دادم و در قشم کار میکنم میخواستم بدونم ایا اب و هوای شرجی برای کسی که تازه عمل کرده ضرر ندارد

    1. اگر ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید مشکلی ایجاد نخواهد شد. عرق کردن و فشار آوردن به ناحیه عمل و از بین نبردن موهای زائد از عمده علل عود کیست مویی می باشد.

  149. رضا گفت:

    سلام من آبان سال ۱۴۰۰ عمل جراحی باز کیست مویی کردم الان ۹ ماهه دارم پانسمان میکنم و هر روز حمام میرم
    عمق خیلی زیادی داشته میخوام ببینم چرا بلخره این دو طرف پوست به هم وصل نمیشه تموم بشه!!! گوش بالا اومده فقط مونده پوست ها به هم برسن و تموم شه الان میتونم بشینم ولی رو زمین خیلی سخته دراز بکشم عمق عمل حدودا یک وجب بوده تا نزدیک ستون فقرات الان عمقش نصف بند انگشته ولی خیلی دیر داره بسته میشه!!!!

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید. عمل جراحی کیست مویی به روش باز معمولا 2 ماه زمان می برد تا کاملا بهبود یابد.

  150. کوثر گفت:

    سلام هفته پیش عمل کیست مویی بسته انجام دادم ۷بخیه خوررده الان شبها خارش شدید داره و داغ میکنه و درد لحظه ای داره دلیلش چیه

    1. احتمالا زخم شما عفونت کرده است. برای کشیدن زودتر از موعد بخیه ها به جراح معالج خود مراجعه کنید. موهای زائد ناحیه را هم به خوبی از بین ببرید.

  151. آقایی گفت:

    سلام مجدد خانم دکتر من خداروشکر با عشل ک گفتید زخمم بسته شد اونی ک بالا بود ولی اونی ک بالانر از نعقد هست اون هم هعی باز میشه اون رو هم عسل بزارم بسته میشه؟ موهارو هم مرتب تمیز میکنم. و اینکه زخمم اصلا اون گودی رو نداره ممکنه اون ناحیه پوست ضعیف باشع با عسل درست میشه؟

    1. سلام اگر ناحیه عفونت داشته باشد با عسل ترمیم نمی شود. به جراح معالج خود مراجعه کنید تا روند ترمیم زخم شما و وضعیت عفونت را بررسی کنند. سلامت و پیروز باشید.

  152. عرفان گفت:

    سلام….خسته نباشید
    من کامنت های دوستانمونو خوندم و نتونستم مشکل خودمو پیدا کنم متاسفانه …. ممنون میشم که بتوانید در ساعت غیر کاری خود به سوال من پاسخ بدهید

    من 4 روزه که عمل باز انجام داده ام(همراه با بقییه) 5 تا بقییه برگ داره . اخرین بقییه یه ماده ازش بیرون میاد و هر روز شستو شو میدمش … ولی درد من خیلی عجیبه (جای زخم گرفته میشه بعد 3 ثانیه ولش میکنه ) .. یه سوال دیگه من چند روز دیگه باید بقییه داشته باشه (منظور = بقییه رو باز کنم)

    1. احتمالا زخم شما عفونت کرده است. به هیچ عنوان بدون اجازه جراح معالج خود به بخیه های عمل کیست مویی دست نزنید. زمان برداشتن و کشیدن بخیه ها را جراح معالج تعیین می کند.

  153. محسن گفت:

    سلام خسته نباشین دکتر
    من ۲هفته هست که کیست مویی با لیزر عمل کردم
    هر روز ۲بار پانسمان عوض کردم دوش گرفتم و‌ستشو با سرم انجام دادم و داخل حفره پماد عسل و گاز‌ گذاشتم امروز متوجه شدم که ترشحات سبز رنگ غلیظ روی گاز داخل زخم است و روزی ۱ عدد سفکسین خوردم
    ایا این ترشح خطرناکه یا طبیعیه؟

    1. زخم شما عفونی شده است و لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت زخم شما را بررسی کنند. عمل جراحی کیست مویی به روش باز مراقبت های بیشتر و متفاوتی نسبت به جراحی بسته دارد.

  154. محسن ۱۲ گفت:

    سلام خسته نباشین خانوووم دکتر
    من ۲ هفتس لیزر کیست مویی انجام دادم
    درد شدید داخل دنبالچم دارم بصورتی که حتما باید مسکن مصرف کنم تا بتونم روی باسنم بشینم
    علتش چیه؟ باتشکر

    1. علت های مختلفی دارد که لازم است بیمار معاینه شود. با جراح معالج خود در ارتباط باشید. ممکن است زخم شما عفونت کرده باشد.

  155. Hamidreza گفت:

    سلام خانوم دکتر با عرض خسته نباشید میخواسم بدونم من الان ۲۰ روزه ک عمل بسته سینوس پایلونیدال کردم اخرین بخیمم پنج روز پیش کشیدم میتونم موتور سوار بشم یا خیر

    1. جراحی بسته کیست مویی نیز روش های گوناگونی دارد و با اجازه جراح معالج خود می توانید با احتیاط و با استفاده از یک نشیمنگاه نرم موتورسواری کنید.

  156. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر ممنون میشم سوال منو جواب بدین من 3هفته پیش عمل کیست مویی انجام دادم به روش بسته اما این چندروز متوجه شدم سوراخ کوچیکی هست و ازش خیلی کم ترشح میاد آیا طبیعیه؟؟

    1. این مورد بستگی به روش جراح معالج شما دارد. اگر ترشح به طور روزانه افزایش نیابد و رو به کاهش باشد مشکلی نیست. احتمالا ایشان تشخیص داده اند که بخش کوچکی از زخم را باز بگذارند. در هر صورت با جراح خود مشورت کنید.

  157. F گفت:

    سلام یکسالی از عمل کیست مویی ام میگذرد به تازگی بسته شده در چه زمانی میتوانم به استخر بروم ؟ چون نگران هستم زخمم در استخر اذیت کند متشکرم

    1. اگر زخم شما بسته شده است جای نگرانی نیست. مراقب باشید که هنگام شنا پوست ناحیه کشیده نشود و برای مدت طولانی هم در آب نمانید. زیرا آب استخر کلر دارد و می تواند پوست را نازک کند.

  158. Mj گفت:

    سلام من حدود دو هفته قبل لیزر کیست مویی داشتم ولی از دو روز پیش ورم کرده و خونریزی داره و سفت هم شده درد هم دارم چی کار کنم؟

    1. زخم جراحی شما عفونت کرده است و لازم است مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  159. علی گفت:

    سلام. من ۲۰ رور پیش عمل کیست مویی انجام دادم ب صورت عمل جراحی و بخیه زدم و حدود ۱۰ روز بعد بخیرو کشیدم الان بعد از گذشتن حدود ۱۵ روز از کشیدن بخیه درد اون ناحیه عمل یکم حس میکنم بیشتر شده و شده مثل روزای اول که بخیرو کشیده بودم،نه عفونت دارم ن ترشحی،مشکل چیه؟

    1. احتمالا موهای زائد را به درستی از بین نبرده اید یا به ناحیه عمل فشار وارد کرده اید. درد می تواند نشانه آسیب و عفونت باشد.

  160. سینا مصطفوی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته باشید ، یه هفته از عمل باز کیست مویی من میگذره که ، ترشحات زیادی دارم ولی سوال من اینه که درد زیادی دارم و روز به روز دردم داره بیشتر میشه ، مخصوصا هنگام شست و شو ، ( شایان ذکر است که بعد از عمل عصب های محل زخم و سوزانده بودن از ریشه ) آیا عادیه و درد ناشی از اینه که عصب ها دارن رشت می‌کنند یا خیر ؟ و سوال دومم اینه من از بالش دناتی ( وسط خالی ) برای نشستن پشت فرمون و روی مبل استفاده میکنم ، موردی ندارد؟!

    1. زخم شما عفونت کرده است و توصیه می کنم برای پانسمان صحیح کیست مویی از یک پرستار یا بهیار کمک بگیرید. استفاده از بالش طبی عالی است و فشار را بر روی زخم کم می کند.

  161. Sm گفت:

    سلام من پسرم ۱۶ سالمه دو روز پیش عمل کیست مویی با لیزر به روش بسته انجام دادم، و جای زخمم ۴ تا بخیه خورده، و دکتر گفته باید بعد از دو هفته بخیه ها رو باز کنه. میخواستم بدونم میتونم یک ماه ونیم دیگه با قطار مسافرت برم؟
    تشکر.

    1. از جراح معالج خود سوال کنید. احتمالا نباید مشکلی باشد.

  162. شکوفه گفت:

    سلام من یک هفته هست کیست مویی رو لیزر کردم و۸ تا بخیه خورده الان خونریزی دارم گاهی اوقات احساس سوزش یا درد می کنم با مصرف قرص ایا عادی هست یا مشکل داره باید چه کارکنم

    1. برای برخی از بیماران این وضعیت عادی است. بستگی به وسعت جراحی و روش جراحی دارد.

  163. فرزانه گفت:

    سلام همسرم نزدیک به ۱۵ساله موبرگشتی داره وتازه فهمیدم ستون فقراتش دردمیکردتامدتی که عفونت وترشح بیرون میزددردنداشت الان که زخم بسته شده فهمیدیم اصلاستون فقرات کمرمشکلی نداره بعدازاینکه چندشهررفتیم واسه مداوای دیسک کمروگردن وستون فقرات تااینکه دکترجراح گفت بایدعمل بشه التهاب زده تواستخوان وباعث شده دردبگیره خانم دکتربه نظرشماعمل انجام بده واسه شانزدهم وقت گرفته شده یااینکه لیزرانجام بده

    1. تنها روش درمان کیست مویی جراحی و تخلیه آن می باشد. بهتر است لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش بسته و پلاستیک را انجام دهند.

  164. فرزانه گفت:

    واینکه این درسته بعدازعمل جراحی هرروزباآب ونمک داخل تشت بشینه لطفاراهنمایی کنیدتشکرمهربانو

    1. خیر درست نیست و بعد از جراحی با لیزر و به روش بسته نیازی به گذاشتن پانسمان فشاری و تمیز کردن زخم باز هم نیست.

  165. Faraneh گفت:

    سلام وقت بخیر
    دکتر به من گفته برای برداشتن کیست مویی به روش بسته عمل میکنه و بخیه میزنه اما ی مقداری رو باز میزاره که اگر عفونتی هست خارج بشه میخواستم بدونم بعد از عمل جراحی و بخیه زدن مشکلی برای راه رفتن عادی(با بخیه ها) دارم یا خیر؟

    1. بستگی به روش بخیه زدن پزشک معالج دارد. من جراحی بسته را به روش پلاستیک و با لیزر پرتوان انجام می دهم که بعد از جراحی بیمار مشکلی برای راه رفتن نخواهد داشت.

  166. حسن گفت:

    سلام ببخشید میگم من ۱۰ روز پیش عمل کیست مویی کردم دیروز دکتر بخیه هامو درآورد اما الان خونریزی خیلی شدید از جای بخیه ها دارم دلیلش چیه ؟

    1. زخم شما ترمیم نشده است و احتمال دارد عفونت کرده باشد یا به زخم فشار اضافه وارد کرده باشید. به جراح خود این موضوع را اطلاع دهید.

  167. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید من تقریبا یک روزه که عمل کیست مویی باز انجام دادم میخواسام بدونم چه روش هایی هست که زخمم زودتر بهبود پیدا کنه

    1. تغذیه مناسب و مراقبت صحیح از زخم و پانسمان در بهبودی سریعتر زخم باز کیست مویی موثر است. به برخی بیماران توصیه می شود که از عسل برای ترمیم زخم استفاده کنند.

  168. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای محصلین مدرسه توصیه میشه چند روز بعد از لیزر کیست مویی برن مدرسه ؟؟؟

    1. بستگی به نوع عمل دارد. اگر جراحی باز انجام داده اند تا بسته شدن کامل زخم نباید زیاد بنشینند . اگر لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک باشد بهتر است یک الی دو هفته اول به مدرسه نروند. از آنجایی که نیمکت های مدرسه ها بسیار سفت و سخت است بهتر است یک بالش طبی نیز برای نشستن همراه داشته باشند و بیشتر وزن بدن را بر روی ران پا هدایت کنند.

  169. فاطمه گفت:

    سلاو خسته نباشید من 6روزه عمل کیست مویی ب روش عمل باز انجام دادم خون ریزی شدید هم داشتم بعد از عمل خیلی حالت تهوع و سرگیجه دارم علتت چیه؟

    1. احتمالا به داروی بیهوشی یا بی حسی حساسیت دارید. اگر خونریزی شما شدید است حتما باید به متخصص مراجعه کنید.

  170. .. گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 8روزه عمل کیست مویی باز انجام دادم الان بعد از حموم و ضدعفونی درد میگیره طبیعیه؟

    1. بله طبیعی است اما باید درد شما روز به روز کمتر شود. اگر درد تشدید شود می تواند نشانه عفونت باشد.

  171. Kimia گفت:

    سلام دخترم 14 ساله. من تقریبا دو سال پیش عمل بسته داشتم
    میخواستم بدونم اگر باز شد میتونم با لیزر عمل کنم؟

    1. معمولا این مورد امکانپذیر است. لازم است معاینه شوید.

  172. یوسف 1228 گفت:

    سلام من تقریبا نه روز از لیزر کیست مویی که انجام دادم میگذره دچار درد استخوان درناحیه پایین کمر ششدم دسترسی به پزشک هم ندارم . به نظر شما این طبیعیه؟

    1. خیر طبیعی نیست. مراقبت های بعد از جراحی را به درستی پی گیری کنید و حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  173. روح الله اکبری گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشی
    من پنج روزه عمل باز انجام دادم
    موقعه شستشو خیلی درد میکشم
    توروخدا یک راه حل جلوی من بزارید که موقعه شستشو اینقدر درد نکشم

    1. قبل از برداشتن پانسمان به حمام بروید و حسابی پانسمان را مرطوب کنید که به راحتی از زخم جدا شود. مطمئن شوید که روش تعویض پانسمان را به درستی انجام می دهید و زخم شما عفونت نداشته باشد. زیرا عفونت درد را تشدید می کند.

  174. Mbmbmb گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دو هفته هست ک عمل کیست مویی کردم و بخیه نیس عمل باز،ت این دو هفته هنوز ترشح زیاد دارم و رخم بسته نشده این عادیه؟

    1. بله ممکن است بین 6 تا 8 هفته زمان ببرد که زخم باز کیست مویی بسته شود. تغذیه مناسب و رعایت بهداشت به بهبودی شما کمک می کند.

  175. Raha گفت:

    سلامم خسته نباشید من دوسال پیش این عملو انجام دادم به صورت باز الان هیچ بازشدگی نداره فقط گاهی اوقات دردم میاد
    باید چیکار کنم؟

    1. احتمالا عود کرده است. مجدد به جراح معالج خود یا یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه بفرمایید.

  176. Aset گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید،پنج ماه پیش عمل کیست مویی انجام دادم،بعد عمل جای زخم بخیه زدن,دو ماه بعد عمل،موهای زاید با کرم موبر زدم،و فرداش 15 ساعت رانندگی کردم، بعد رانندگی جای بخیه ها از سه جا باز شد،الان که سه ماه گذشته بعد اینکه جای بخیه ها باز شد،هنوز خوب نشده،زخم بسته شده،ولی نمیتونم زیاد بشینم،بقیه کارای روزمره انجام بدم،با اینکه 5 ماه از عمل گذشته،چیکار باید بکنم؟

    1. برای ترمیم زخم و پوست آسیب دیده یک کرم ترمیم کننده مناسب تهیه کنید. استفاده از عسل نیز برای ترمیم سریعتر زخم کمک کننده است. موهای زائد را با ژیلت شیو کنید.

  177. سارا گفت:

    سلام دکتر. من دوستی دارم که چند وقت پیش عمل داشته. و بعد از مدتی الان دوباره جای کیستش خونریزی داره. چجوری میتونه جلوگیری کنه؟

    1. موهای زائد ناحیه را از بین ببرند و به جراح معالج خود مراجعه کنند و مطمئن شوند که کیست مویی ایشان عود نکرده باشد.

  178. مرضيه گفت:

    سلام خانوم دكتر
    من خرداد ماه عمل كيست مويي با ليزر كردم ، الان انتهاي ناحيه بخيه يك زخم ايجاد شده كه خون ازش اومده ، علت چيست؟

    1. احتمالا موهای زائد این ناحیه را به درستی از بین نبرده اید و بیماری شما عود کرده است. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  179. آکو گفت:

    سلام خانم دکتر
    من حدودا چهار ماه پیش جراحی باز کیست انجام دادم، به جز یک قسمت کوچک زخم با سرعت خوبی بهبود یافت، ولی یه قسمت کوچک اصلا رشد نکرد، الان یه سوراخ با بیش از یک سانتی متر عمق و قطر حدودا دو تا سه میلی متر ازش مونده و اصلا بهبود پیدا نمیکنه، چکار باید بکنم؟
    با تشکر از زحمات و پاسخگویی شما

    1. از کرم ترمیم کننده یا عسل استفاده کنید. مطمئن شوید مو و عفونت در ناحیه نباشد.

  180. مرضيه گفت:

    شما در جواب سوال من فرموديد كه عود كرده،يعني بايد كيست مويي را دوباره عمل كنم؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی داد.

  181. میلاد گفت:

    سلام من چهار روز هستش که عمل کیست مویی باز انجام دادم و دوره زخم سفیدی هایی دیده میشه اگه میشه بگید چی هستن و اینکه با شست و شو هم نمیره

    1. احتمالا زخم شما عفونت کرده است. به جراح معالج خود مراجعه کنید. موهای زائد را هم به خوبی از بین ببرید.

  182. رضا گفت:

    سلام من عمل کیست مویی انجام دادم ویک هفته بعدبه شهرستان رفتم و وقتی برگشتم عفونت ودردم خیلی بیشترشده جوریه که فیله های کمرم هم درد میکنه ویکم متورم شده لطفا راهنمایی کنید

    1. با جراح معالج خود تماس بگیرید. موهای زائد را کاملا تمیز کنید و پانسمان روزانه را به طور صحیح تعویض کنید.

  183. عباس گفت:

    درود دکتر جان مچکرم که جواب میدهید
    من چهار روزه عمل سینوس پیلونیدال انجام دادم به صورت بسته
    من نظرم این بود با لیزر عمل کنم ولی پزشک معالجم گفت این مدل قابل عمل با لیزرنیست حجمش زیاده ایا درست گفته اند؟
    و ایا در صورت عود کردن میتونم با لیزر عمل کنم و ببندم تا دیگه عود نکنه؟ و در ضمن پزشکم اصلا نگفته که روزانه پانسمان کنم گفته روی زخم باز باشه نظر شما چیست؟

    1. درود، من انواع کیست مویی را با لیزر پرتوان درمان می کنم و احتمالا منظور ایشان لیزر کم توان بوده است. اگر جراحی سنتی را انجام دهید ممکن است به بافت ناحیه آسیب جدی وارد شود و بعدا امکان جراحی بسته و پلاستیک با لیزر وجود نداشته باشد. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید که وضعیت شما کاملا بررسی شود.

      1. Ahmad گفت:

        سلام خانم دکتر خسته نباشین
        میگم من عمل سینوس پایلونیدال با لیزر داشتم ولی دکتر جای عملو باز گذاشتن میخواستم بپرسم واسه پانسمانش باید گاز داخل زخم بزارم؟و با سرم شستشو بشورم داخل زخمو؟روی کمر خوابیدنو نشستن مشکلی پیش نمیاره؟

        1. بله عمل جراحی کیست مویی به روش باز نیاز به گذاشتن پانسمان فشاری و تعویض روزانه و شستوشوی منظم دارد. روی کمر نخوابید و به ناحیه جراحی فشار وارد نکنید که خونریزی نکند.

  184. عباس گفت:

    دکتر جان من تهران نیستم،و الان شرایط مناسب ندارم که بیام خدمت شما
    در حال حاضر عمل کردم(جراحی کیست مویی به روش بسته)و با گذشت حدود پنج روز درد زیادی در ناحیه دارم مقدار خیلی کم خون ابه ترشح میشود دلیل درد چی میتونه باشه

    1. وضعیت شما طبیعی است. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و یا از مطب من وقت ویزیت آنلاین برای بیماران راه دور را بگیرید.

  185. شقایق گفت:

    سلام وقت بخیر
    من جراحیم به روش بسته بوده و بخیه شده
    میخواستم بدونم بعد از کشیدن بخیه ها
    چه زمانی میتونم به راحتی بشینم و یا دستشویی برم؟

    1. بستگی به نظر جراح دارد. تا ترمیم کامل زخم از فشار آوردن به ناحیه پرهیز کنید و از توالت فرنگی استفاده کنید که پوست کشیده نشود.

      1. حسن گفت:

        سلام خسته نباشید دکتر من الان 6روزه عمل جراحی کیست مویی انجام دادم بصورت باز‌‌. هر روز پانسمان میکنم بعد از جای عملم ی اب میاد بیرون ایا جای نگرانی هست

        1. این ترشحات بعد از عمل جراحی کیست مویی به روش باز طبیعی است و لازم است به مرور کم شود.

  186. مرضيه گفت:

    سلام خانوم دكتر
    من خرداد ماه عمل كيست مويي كردم به روش ليزر، ميخواستم بدونم ايا براي از بين بردن موهاي زايد اون قسمت ميشه از كرم موبر استفاده كرد يا اينكه خطرناكه.?

  187. ابوالفضل گفت:

    سلام دکتر
    من بعد از ۱۰ روز عمل به صورت بسته ترشحاتی در درن خودم میبینم یعنی هنوز فرقی نکرده پزشکم گفت بعد از دو سه روز ترشحات کم شد برم برای کشیدن درن ولی کم نمیشه باید چیکار کنم ؟ و اگه توی شلنگ درن هوا وارد بشه خطرناکه؟
    از اسپری استفاده کنم فایده داره ؟

    1. اگر بعد از 10 روز همچنان ترشحات شما کم نشده است وضعیت شما طبیعی نیست و لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  188. hamid گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من حدود 4 ماه هستش که عمل کیست مویی را انجام دادم ولی هنوز قسمت عمل کمی ورم کرده و خارش داره
    طبیعیه یا باید به دکتر مراجعه کنم؟

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  189. Amir گفت:

    سلام
    من نزدیک به شش ماه است عمل کردم
    الان نه درد دارم و نه ترشح
    بخیه هارو هم درآورده
    فقط یه سوراخ خیلی کوچک در اون ناحیه است که نه درد داره و ترشح
    باید چکار کنم خانم دکتر

    1. تا بسته شدن کامل زخم با جراح معالج خود در ارتباط باشید و این مورد را پی گیری کنید.

  190. محمدمهدی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده 10روز میشه که عمل کیست مویی انجام دادم،بعد از هفت روز درن رو بیرون کشیدم،ولی بعضی اوقات بعد از کشیدن درن همچنان خون میاد

    1. نباید به این درن دست بزنید. فورا به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  191. علی گفت:

    سلام ببخشید حموم رفتن ک مشکلی نداره بعد عمل؟

  192. علی عسکری گفت:

    ,سلام ،خسته نباشید خانم دکتر
    بزرگوار من حدود یه هفته عمل کردم ولی دو روزی هست دارم پیاده روی میکنم ،خون ریزی درست کردم نباید دیگه ورزش کنم؟ درحد گرم کرد فقط اونم یواش

    1. با مشورت جراح معالج خود در حدی فعالیت کنید که به ناحیه عمل فشار نیاید. به خصوص اگر عمل جراحی کیست مویی باز باشد حداقل تا دو ماه نباید ورزش کنید.

      1. علی عسکری گفت:

        زنده باشید خانم دکتر،ممنون.

      2. حلما گفت:

        سلام من سه روزی میشه که عمل کیست مویی کردم
        چند روز بگذره میتونم لیزر مو زائد بدن رو انجام بدم

        1. بعد از بسته شدن زخم می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید.

  193. علی عسکری گفت:

    ,سلام ،خسته نباشید خانم دکتر
    علت خون ریزی بعد عمل میشه همون پیاده روی باشه که رفته م

    1. اگر به ناحیه عمل فشار بیاورید مسلما خونریزی می کند.

    2. عباس گفت:

      سلام خانم دکتر
      من دوهفته است عمل کیست مویی باز انجام دادم با پنج تا بخیه از لای یکی از بخیه هام اب میاد بیرون این عادیه یا عفونت کرده زخمم راهنماییم کنین ممنون میشم

      1. معمولا طبیعی است. بستگی به نظر جراح معالج دارد.

  194. مهدیه گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یه سال یه سالو نیمی میشه عمل کیست مویی انجام دادم ولی الان بعد از گذشت اینهمه مدت من نه بخیه هام‌خوب شدن نه خود زخم به حدی که نمیشه حتی به بخیه ها هم دست زد درد داره به گفته دکتر کیستم بزرگ بوده و برش عمیقی انجام داده بود ترشح هم هست همیشه بوی بدی هم همراهشه یه بار بعد عملم رفتم دکتر گفتم که خوب نمیشه دارو نوشتن گفتن اینارو تا ۱۰ روز بخور خوب شدی که هیچ اگه نه باید دوباره عمل شی دارو هارو خوردم بازم نتیجه نگرفتم ولی دوباره عمل نرفتم ولی الان باز درد شدید همراه داره چیکار کنم به نظرتون برم عمل یا نه

    1. بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. درضمن موهای زائد این ناحیه را کاملا تمیز کنید.

      1. ماهان گفت:

        سلام من ۱ ماهی میشه عمل کیست مویی با لیزر انجام دادم ۲ تا حفره کوچک بسته نشده و تازگیا ازش ترشح بد بو و خون آبه دارم به نظر شما چیست

        1. عفونت کرده است و لازم است توسط پزشک معالج درناژ شود. حتما موهای زائد این ناحیه را از بین ببرید.

  195. Eli گفت:

    سلام دکتر من دیروز عمل کیست مویی باز کردم بعد امروز که مامانم میخواست پانسمان رو عوض کنه خیلی دردم می‌گرفت و نتونستم اجازه بدم کل گاز رو داخل زخم بزاره مقداریش بیرونه این موضوع برام مشکلی به وجود نمیاره ؟!

    1. لازم است زخم کاملا پرشود که آلوده و عفونی نشود.

  196. خیلی ناراحتم:( گفت:

    سلام. من ۹ روز پیش جراحی ب روش باز انجام دادم، لازمه ک فردا برای امتحان ب دانشگاه برم و خب توالت فرنگی موجود نیست. اگر از توالت ایرانی استفاده کنم مشکلی پیش میاد؟

    1. قبل از مراجعه به دانشگاه از سرویس فرنگی منزل استفاده کنید و بلافاصله بعد از امتحان به منزل بازگردید و استراحت کنید. به ناحیه جراحی شده فشار نیاورید و برای نشستن از بالش طبی یا رینگ دونات استفاده کنید.

  197. وای🤦🏻‍♀️ گفت:

    سلام. ببخشید برای پانسمان بعد از عمل کیست مویی باز باید حتما گاز استریل استفاده کنیم؟ من از این گاز غیر استریل هایی خریدم که یک بسته ی بزرگه و تعداد زیادی داخلش هست. اشکالی داره؟

    1. حتما باید از گاز استریل برای پر کردن زخم استفاده کنید. در اتاق عمل از دستگاه هایی مثل اتوکلاو برای استریل کردن گازهای غیر استریل استفاده می شود.

  198. hana گفت:

    سلام.چهار سال از عمل کیست موی به صورت باز میگذره خواستم بدونم در صورت رعایت کردن نکات بهداشتی بازم باید نگران عود کیست مویی باشیم؟ممنون

    1. اگر موهای زائد را مرتب از بین ببرید و ناحیه تمیز باشد و به ناحیه فشار نیاورید دیگر دلیلی برای عود کیست مویی باقی نمی ماند.

  199. Y گفت:

    سلام خسته نباشید من همسرم دیروز لیزر کیست مویی انجام داد و امروز پانسمانش که عوض کردم خونی شد دوبار پانسمان عوض کردم خونی شد خواستم ببینم این خون اومدن طبیعیه

    1. معمولا طبیعی است به خصوص اگر لیزر کیست مویی در بخش وسیعی انجام شده باشد. با جراح معالج نیز این مورد را در میان بگذارید.

  200. اشکانk گفت:

    سلام شب شما بخیر
    ببخشید من ۴ روزه عمل کیست کردم
    بعد امروز یه زخم کوچیک شده دقیق کنار بخیه هام
    خون و عفونت بیرون میاد
    خاستم بدونم طبیعیه یا نه دردی نداره
    نه زخمه نه بخیه هام ولی نگرانم کرده

    1. خروج مایعات و کمی خون طبیعی است اما اگر عفونت چرکی خارج می شود لازم است به جراح خود مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *