زیبایی و مراقبت های شخصی

رازهای روش های رفع تیرگی و سفید سازی ناحیه تناسلی زنان

رازهای روش های رفع تیرگی و سفید سازی ناحیه تناسلی زنان

تیره شدن ناحیه تناسلی از جمله مواردی است که می تواند با تحت تاثیر قرار دادن زیبایی ظاهری منجر به مشکلات روحی و کاهش اعتماد به نفس زیباجو گردد. در حال حاضر روش های رفع تیرگی ناحیه تناسلی زنان شامل گزینه های متعددی می گردد. افزایش سن، برخی از بیماری ها و شرایط فیزیولوژی و محیطی موجب ایجاد یا تشدید تیره شدن ناحیه تناسلی می گردند. ما در ادامه ضمن بیان علل این مشکل به صورت اختصاصی به روش های رفع تیرگی و سفید سازی ناحیه تناسلی زنان می پردازیم.

علل تیرگی ناحیه تناسلی

مشخص کردن عامل اصلی که موجب تیرگی پوست ناحیه تناسلی می گردد بسیار مهم است. چرا که در انتخاب مناسب روش های رفع تیرگی و سفید سازی ناحیه تناسلی زنان تعیین کننده است. در کل موارد زیر شایع ترین علل تیرگی ناحیه تناسلی هستند:

  • انجام سولاریوم
  • استفاده از قرص برای جلوگیری از بارداری
  • اپیلاسیون ناحیه تناسلی
  • مصرف دخانیات
  • قرار گرفتن پوست ناحیه تناسلی در معرض امواج فرابنفش
  • داشتن اختلالات سیستمیک مانند مقاومت به انسولین
  • مصرف برخی از داروها
  • اختلالات هورمونی
  • اصطکاک و التهاب
  • برخی بیماری ها مانند عفونت ‌های مخمری یا واژینوز باکتریایی
  • استفاده از لباس زیر تیره و پلاستیکی

روش های رفع تیرگی ناحیه تناسلی زنان

برای سفیدسازی و رفع تیرگی ناحیه تناسلی زنان از روش های تهاجمی، غیرتهاجمی و نیمه تهاجمی مثل لیزر می توان سود برد که در اینجا به اختصار توضیح داده می شود.

محصولات لایه بردار شیمیایی

یکی از روش های رفع تیرگی و سفید سازی ناحیه تناسلی زنان، استفاده از لایه بردارهای شیمیایی است. مواد شیمیایی اسیدی غیر سمی می توانند با حذف لایه های بالایی پوست، آن را تحریک کنند تا با تسریع در چرخه بازسازی سلولی رنگ پوست را روشن تر نمایند. انتخاب نوع لایه بردار بسیار مهم است. برخی از لایه ‌بردارهای شیمیایی برای استفاده در ناحیه تناسلی مناسب نیستند و باعث تحریک یا حتی آسیب به پوست این ناحیه می شوند. در انتخاب این روش حتما باید با یک پزشک معتبر و با تجربه مشاوره نمود.

استفاده از روغن های ضد هیپرپیگمانتاسیون طبیعی

شواهد علمی نشان می دهند که برخی از روغن های طبیعی توان قابل توجهی در سفید سازی ناحیه تناسلی زنان دارند. روغن Cyperus rotundus از جمله این مواد است که برای روشن تر نمود رنگ پوست نواحی مختلف بدن قابل استفاده است. استفاده از روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا می تواند ضمن طراوت بخشیدن به پوست، پوست ظاهر آن را روشن تر نموده و لکه های تیره را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C (مانند پرتقال و سبزیجات برگدار) نیز تا حد زیادی موجب افزایش سلامتی پوست می گردد.

تغییر سبک زندگی

یکی از روش های رفع تیرگی ناحیه تناسلی ایجاد تغییراتی در سبک زندگی است. این امر می تواند شامل پرهیز از استفاده از صابون ها و مواد شوینده خشن در ناحیه تناسلی، پوشیدن لباس های گشاد و پرهیز از شلوارها یا لباس های زیر تنگ باشد. مواد شوینده خشن و لباس های تنگ با ایجاد التهاب رنگ پوست را تیره می کنند.

سفید سازی ناحیه تناسلی زنان با درمان بیماری

در مواردی که عامل اصلی تیره شدن پوست ناحیه تناسلی یک مشکل پزشکی (مانند عفونت) است، درمان کامل بیماری زمینه ای می تواند مشکل را تا حد زیادی رفع نماید. این مورد باید توسط پزشک تشخیص داده شود و رفع گردد.

کرم های روشن کننده موضعی

یکی دیگر از روش های رفع تیرگی و سفید سازی ناحیه تناسلی زنان استفاده از کرم های روشن کننده موضعی پوست است. این کرم ‌ها معمولاً حاوی موادی مانند هیدروکینون، اسید گلیکولیک یا اسید کوجیک هستند که می‌توانند به روشن ‌تر شدن پوست کمک کنند. با این وجود بهتر است که استفاده از این کرم ها طبق دستورالعمل پزشک باشد و از مصرف بیش از حد خودداری گردد. زیرا می توانند باعث تحریک پوست و برخی عوارض جانبی دیگر شوند.

سفید سازی ناحیه تناسلی زنان با لیزر

در حال حاضر به کارگیری لیزر یکی از بهترین روش های رفع تیرگی ناحیه تناسلی محسوب می گردد. در لیزر درمانی تیرگی پوست ناحیه تناسلی، پالس‌های نور کنترل شده به پوست نفوذ داده می شوند. پرتوهای لیزر ملانین را که باعث تیرگی پوست می‌شود، هدف قرار می‌دهند. انرژی لیزر موجب تجزیه ملانین می گردد که نتیجه آن کاهش رنگدانه های پوست و سفیدی نواحی مورد درمان است. خدمات رفع تیرگی ناحیه تناسلی زنان با لیزر در مطب دکتر سعادتی توسط پزشک معتمد انجام می شود.

کدام روش سفیدسازی مناسبتر است؟

هر کدام از روش های رفع تیرگی و سفید سازی ناحیه تناسلی زنان مزایا معایب خود را دارند. مهمترین نکته این است که ابتدا باید شرایط زیباجو بررسی گردد. اگر مشکل مرتبط با بروز یک بیماری زمینه ای باشد پروسه درمانی کاملا متفاوت می گردد. مواردی که در تغییر سبک زندگی و استفاده نکردن از مواد تحریک کننده پوست ذکر شد می تواند برای همه افراد مفید باشد. اما اگر به دنبال روش سریعتر با نتایج خاص هستید لیزر درمانی می تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *