هموروئید یا بواسیر

هموروئید در بارداری

هموروئید در بارداری

هموروئید در دوران بارداری شایع تر است. هموروئید در بارداری بخصوص ۳ ماهه سوم شایع است. بعضی از خانم ها هموروئید را برای اولین بار در بارداری تجربه می کنند. اگر شخصی قبل از بارداری هموروئید داشته باشد در حین بارداری مجددآ عود می کند. گاهی ممکن است هموروئید در مرحله دوم زایمان به علت زور زدن بروز کرده که این شکایت شایع بعد از زایمان است. در بیش تر موارد هموروئید هایی که در طی بارداری ایجاد شده اند بعد از زایمان بهبود می یابند خصوصآ اگر از یبوست اجتناب شود. توجه کنید که استفاده از پماد و شیاف آنتی هموروئید حتما باید زیر نظر پزشک باشد. زنان به خصوص زنان باردار به بیماری هموروئید یا همان بواسیر مبتلا می شوند. یبوست و فشارهای وارده بر مقعد بر اثر بارداری و یا حتی پس از زایمان منجر به فشار آمدن و آسیب دیدن بالشتک های هموروئیدی مقعد می شود.

عمل هموروئید در زنان باردار

در زنان بادار بايد درمان هاي غير جراحي انجام شود ولي درصورت ضرورت و اورژانس مي توان اين عمل را با بي حسي موضعي بدون مشكل براي مادر و يا جنين انجام داد

هموروئید در دوران بارداری

یبوست در بارداری

یبوست در بارداری شایع هست و با عوارضی نظیر هموروئید و بی اشتهایی و افسردگی همراه است. فعالیت فیزیکی و تحرک باعث کاهش یبوست می شود استرس نیز باعث تشدید و افزایش یبوست می شود. برای درمان یبوست این نکات را رعایت کنید :

  • بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب ولرم بنوشید.
  • روزانه هشت لیوان آب بنوشید.
  • هر روز سالاد میل کنید.
  • از مصرف آجیل چیپس و پفک اجتناب کنید.
  • غذاهای فست فود کالباس و سوسیس بشدت یبوست آور هستند از آن ها بپرهیزید.
  • هر روز میوه بخورید یا دو لیوان آب میوه بنوشید.
  • تحرک داشته باشید . ساعت های طولانی را صرف تماشای تلویزون یا بازی های کامپیوتری نکنید.
  • هر روز نیم ساعت پیاده روی کنید.
  • ده عدد آلو و ده عدد انجیر خشک را دو ساعت در آب خیسانده و میل کنید.
  • روزی سه قاشق روغن زیتون بخورید.

اگر با رعایت موارد بالا باز هم یبوست داشتین با تجویز پزشک داروی ملین استفاده کنید. هرگز نگذارید یبوست بیش از سه روز طول بکشد و گرنه دچار هموروئید (بواسیر) یا سایر بیماری های مقعدی همچون شقاق می شوید. برای پیشگیری از ابتلا به هموروئید از توالت فرنگی استفاده کنید. مدت طولانی سر توالت ننشینید و زیاد زور نزنید.

چرا هموروئید در بارداری شایع تر است؟

رشد رحم در طی دوران بارداری سبب فشار روی ورید های لگن و اندام تحتانی شده و برگشت خون از نیمه تحتانی بدن کند تر می شود که این سبب ورم و متسع شدن عروق می گردد و همین امر باعث بروز هموروئید می شود.

یبوست هم یکی عوامل همورویید در بارداری می باشد زیرا باعث می شود که دفعات دفع مدفوع کمتر شود و مدفوع سفت و خشک شود و دفع دچار مشکل می شود .

افزایش هورمون پروژسترون در طی بارداری سبب شل شدن و ورم کردن دیواره عروق وریدی می شود. پروژسترون نیز سبب آهسته شدن حرکت دستگاه گوارش می شود روده ها در دوران بارداری آهسته تر حرکت می کنند .
آهن موجود در مکمل هایی که مصرف می کنند زنان باردار نیز باعث بروز یبوست می شود.

درمان و جلوگیری از هموروئید در بارداری

درمان و جلوگیری از هموروئید در بارداری

هموروئید در بارداری و راه های پیشگیری و درمان

  1. نشستن در تشت آب ولرم روزانه ۳ـ۴ بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه .
  2. خانم های حامله آز مصرف بتادین در تشت آب ولرم باید خودداری کنند چون برای جنین مضر است .
  3. استفاده از نرم کننده های مدفوع و مایعات (آب )
  4. استفاده نکردن از چای و نوشابه چون یبوست را تشدید می کند.
  5. مصرف غذا های پر فیبر مثل میوه جات و سبزیجات و غلات سبوس دار ــ بعد از هر دفعه اجابت مزاج اطراف مقعد را به خوبی تمیز و خشک کنید ( به آرامی و از جلو به عقب )
  6. ــ كنترل عملكرد كبد، طحال و دستگاه گوارش
  7. انجام حرکات یوگا بارداری به رفع یبوست و مشکلات هموروئید کمک می کند .

چطور از هموروئید در طی دوران بارداری اجتناب کنیم؟

خانم ها در طی دوران بارداری مستعد هموروئید هستند ولی این غیرقابل اجتناب نیست. در این جا توصیه هایی برای پیش گیری از هموروئید برای شما ذکر می کنم: – اولین و مهم ترین راه اجتناب از یبوست است{ ازطریق داشتن رژیم پرفیبر ؛ اب حداقل ۱۰-۸ لیوان در روز ؛ ورزش منظم حتی حداقل در حد یک پیاده روی کوتاه} – وقتی احساس دفع دارید آن را به تاخیر نیاندازید

برای بهبودی از هموروئید (بواسیر) در بارداری چه کنیم؟

یک پک یخ با یک پوشش نرم روی محل گرفتار گذاشته و روزی چند بار این کار را تکرار کنید. روزی چند بار در لگن آب گرم برای بهبود درد بنشینید. برای دستمال توالت از دستمال بدون عطر ؛ سفید رنگ و نرم استفاده کنید. استفاده از دستمال مرطوب بهتر است. در صورت تشدید بیماری حتمآ با پزشک خود برای مصرف دارو های موضعی مشورت کنید زیرا بیش تر این دارو ها را بیش تر از یک هفته نمی توان استفاده کرد.

چه کسی در معرض هموروئید خارجی قرار دارد؟

اگر والدین شما هموروئید داشته باشند، ممکن است به احتمال زیاد شما نیز داشته باشید. هموروئید ممکن است بواسطه بارداری ایجاد شود.همانطور که سن ما هموروئید می تواند به علت افزایش فشار ناشی از نشستن زیاد رخ دهد. و هر چیزی که موجب تحریک شما در طی حرکات روده می شود، منجر به هموروئید خارجی می شود.اگر مطمئن نیستید که علت هموروئید شما چیست، پزشک متخصص ممکن است بتواند دلیل آن را تعیین کند

عود هموروئید در بارداری

مصرف ملین ها در بارداری

اکثر ملین ها در طول دوران بارداری قابل استفاده می باشند. در حاملگی غالبا ملین های حجم دهنده و نرم کننده مدفوع تجویز می شوند.

در صورت مصرف داروهای ملین در طول حاملگی بایستی به نکات زیر توجه نمود:

  • بعضی ملین ها به ویژه ملین های حجم دهنده، محتوی مقادیر بالای قند و سدیم می باشند و ممکن است به صورت ناخواسته باعث افزایش فشار خون یا احتباس مایعات در بدن شوند.
  • بایستی از مصرف ملین های نمکی حاوی منیزیم، پتاسیم و فسفات در نارسایی کلیه خودداری کرد.
  • ملین های محرک در خانم های باردار ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شوند.
  • روغن کرچک به علت احتمال بروز انقباضات رحمی، در خانم های باردار نباید مصرف شود.

در دوران بارداری از انجام حرکات زیر خودداری کنید:

  • خم شدن به عقب
  • حالت تعادل روی یک پا (مگر این که از یک صندلی یا از دیوار کمک بگیرید)
  • حرکت شتر
  • ایستادن روی دست
  • ایستادن روی سر
  • خم شدن به سمت عقب و بالا
author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

78 دیدگاه برای “هموروئید در بارداری

  1. سیما غلامرضایی گفت:

    آیا با وجود هموروئید داخلی میشه طبیعی زایمان کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام این امکان وجود دارد اما مشکلات و درد زیادی را به همراه خواهد داشت. حتی بعد از زایمان نیاز به لیزر هموروئید خواهید داشت.

  2. بببببببببببب گفت:

    سلام اسفاده ازشیاف رکتوساپ دربارداری ضررداره؟؟؟؟ممنون میشم زود ج بدین

    1. سلام این دارو حاوی تانن است و هنوز بر روی زنان باردار و شیرده تست نشده است. بنابراین ما شیاف رکتوساپ را برای زنان باردار تجویز نمی کنیم.

  3. زیبا گفت:

    سلام من در هفته ۱۸ بارداری هستم.از قبل از بارداری بواسیر داشتم.اما الان ب شدت دردناک شده.در حدی ک دفع برام سخت شده و حتی شیاف پروژسترونم ب سختی میزارم.حس میکنم مقعدم تنگ شده.شب و روز از دردش گریه میکنم.بنظرتون چکار کنم خانم دکتر؟
    ضمن اینکه یبوست ندارم.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس هموروئید برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد.

  4. لیلا گفت:

    سلام.استفاده از شربت منیزیم هیدراکساید و شیاف آنتی هموروئید و شیاف ام اجی باریج در بارداری خطری نداره واسه بواسیر.به جراح عمومی ک مراجعه کردم از هر شیاف سه بسته و از شربت دو عدد برام تجویز کرده و گفت با توجه ب باردار بودنت نمیتونم بیشتر از این دارو بدم.و من ۱۹ هفته باردارم.میخوام بدونم مصرف تمام این داروها واسم ضرر نداره؟

    1. سلام من معمولا برای بیماران باردار شیاف و پماد داخلی مقعد تجویز نمی کنم.

  5. کلثوم گفت:

    با عرض سلام و احترام خدمت جنابعالی
    بنده درهفته بیست و چهارم بارداری هستم ودارای بواسیر شدید خارجی همراه با درد و خونریزی و پماد آنتی هموروئید را هم استفاده میکنم ولی هیچ اثری ندارد الان حیرانم و نمیدانم چکار کنم میشه بنده را راهنمایی کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس هموروئید و درج سابقه بیماری برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. روزانه سه بار به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و تا حد امکان استراحت کنید که به ناحیه مقعد فشار وارد نشود. بعد از بارداری برای شما لیزر هموروئید هماهنگ می شود.

  6. Mohammad گفت:

    سلام من از هفته ۱۴ یه گوشت اضافه در ناحیه مقعد پیدا کردم نه درد دارم و نه خونریزی برای درمانش باید چکار کنم الان ۱۹ هفته هستم سابقه قبلی هموروئید هم ندارم .

    1. سلام مراقبت های خانگی درمان هموروئید داخلی را انجام دهید و از یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر داروی مناسب دریافت کنید و بعد از بارداری برای عمل جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید در نزد ایشان اقدام نمایید.

  7. فرانك رجبي گفت:

    سلام باردار سي و سه هفته هستم .ببخشيد الان سه روزي ميشه داخل مقعدم به شدت دردناك شده و موقع دفع مدفوع خيلي اذيتم ميكنه . احساس ميكنم داخل يه چيز اضافه در اومده اصلا يبوست نداشتم فقط شياف فرتيژست استفاده ميكردم … يه روز آب شده بود گذاشتم ٥ دقيقه فريزر سفت شد بعد استفاده كردم چند روز بعدش اينطوري شدم …

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی یا زخم شقاق مقعدی شده باشید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  8. احمدیان گفت:

    سلام درھفتہ۱۶بارداری ھستم وشب وروز حس سوزش داخل مقعدم دارم وموقع رفتن بہ دستشویی باسوز زیاد وباشدت درد مواجھہ میشم وتاحالا ھیچ دارویا مسکنی استفادہ نکردم

    1. .سلام علاوه بر این که باید مصرف آب روزانه را افزایش دهید حتما باید به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. ناحیه را با مقدار بسیار کمی روغن زیتون یا نارگیل چرب کنید

  9. سیده نجمه گفت:

    سلام خسته نباشین من هفته ۲۰ بارداری هستم هیموروئید دارم اصلا احساس میکنم مقعد بسته س نمیتونم اجابت مزاج کنم بعضی مواقع که از دسشویی میام بیرون بیهوش میشم بس روی من فشار زیاد میاد اینقدر درد دارم هم داخلی دارم هم بیرونی نمیتونم جراحی کنم واقعا برام مشکل شده از ترس غذا نمیتونم بخورم که اینقدر اذیت نشم واقعا سخته برام نمیشه جراحی کنم چون شنیدم در مواقع اضطراری میشه همچین کاری کرد

    1. سلام اگر چند روز است که اجابت مزاج نداشته اید اصلا برای دفع مدفوع زور نزنید. از یک پرستار یا بهیار باتجربه بخواهید که برای شما عمل تنقیه را انجام دهند. برای ویزیت هموروئید هم می توانید از مطب وقت بگیرید تا بعد از معاینه برای درمان شما تصمیم گیری شود.

  10. Sahar گفت:

    سلام هفته سي و سه بارداري هستم، سه چهار روز هست كه درد شديدي در مقعد دارم، البته هموروئيد يا شقاق مقعد دارم ، نمي دونم براي كاهش درد چيكار كنم ؟

    1. سلام علاوه بر این که لازم است به متخصص مراجعه کنید توصیه می کنم روزانه 3 بار و 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و تا حد امکان فشار را از ناحیه مقعد بردارید. مراقب باشید یبوست و اسهال نیز نگیرید.

  11. مهسا گفت:

    با, سلام
    دکتر من هفته37 بارداری هستم دو هفته پیش یبوست نداشتم ولی مدفوع به سختی خارج میشد و بواسیر بیرون میومدو تو میرفت ولی ی هفتس خوب,شدم و راحت دستشویی میکنم 13 روز, دیگه وقت سزارین دارم دیشب در مقعدم احساس خارش, داشتم خاروندم و خوابیدم صبح که بیدار شدم پشتم خیلی درد, میکنه به سختی میشینمو بلند میشم هم درد میکنه هم میسوزه وقتی همسرم پشتمو نگاه کرد گفت ی تیکه از مقعد بیرون زده شده و ملتهبه حالا نمیدونم چکار کنم جراح عمومی پماد انتی همورویید داده ولی میترسم ضرر داشته باشه لطفا بگید, چکار, کنم ممنون

    1. سلام من برای زنان باردار پماد داخلی تجویز نمی کنم. با توجه به این که مدت زمان زیادی را زایمان باقی نمانده است با کمک مراقبت های خانگی این چند روز را سپری کنند و بعد از زایمان برای لیزر هموروئید اقدام کنید.

  12. sara گفت:

    سلام..من تصمیم دارم باردارشم…بعداز حاملگی اولم بعداز چندوقت اجابت مزاج برام سخت شد.تااینگه به خون ریزی منجر شد وحس میکردم یه گوشت اضافه دراومده..الان هم همینطور هستم ولی فقط خونریزی دارم…میشه عمل لیزر انجام بدم بعدش برای بارداری اقدام کنم….ممنون

    1. سلام بله بهترین روش این است که قبل از بارداری برای لیزر هموروئید و شقاق اقدام نمایید تا در دوران بارداری دچار مشکل نشوید.

  13. Faezeh گفت:

    سلام در هفته۸بارداری هستم و قبلا شقاق خارجی داشتم الان یه چهار روزه به یوبست مبتلا شدم تا دیروز که در ناحیه مقعد یه درد ناشی به سراغم اومد

    1. سلام حتما به یک متخصص مراجعه کنید و داروی مناسب دریافت نمایید. تا زمان بهبودی کامل شقاق تحت نظر متخصص باشید.

  14. اعظم قربانی گفت:

    سلام من هفته ۳۶ بارداری هستم هموروئید دارم پماد راکتور دارم استفاده میکنم خواستم بدونم برام ضرری نداره سر بچه اولم هم بعد از سزارین همین طور شده بودم الان خیلی درد دارم چکار کنم

    1. سلام من در دوران بارداری هیچ پماد داخلی تجویز نمی کنم. بهتر است مادران قبل از بارداری اقدام به درمان هموروئید بنمایند تا در دوران بارداری دچار مشکل نشوند. از خوددرمانی پرهیز کنید و به یک متخصص مراجعه کنید.

    2. ذبیع گفت:

      سلام خانم دکتر من یبوست شادید دارم باردار هستم می توانم پماد ام جی استفاده کنم زاری نه داره

      1. سلام بدون تجویز پزشک از هیچ پماد یا دارویی استفاده نکنید. من برای زنان باردار پماد داخلی تجویز نمی کنم.

  15. رویا گفت:

    سلام هفته ۳۰ بارداری هستم و قبلا برای هموریید ام کپسول روهمورین خوردم و خوب شده بودم. الان باز میتونم مصرف کنم با وجود بارداری ؟

    1. سلام خیر لطفا مجدد به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

  16. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر.الان سه روزه که دچار بیرون زدگی مقعد شدم همراه با سوزش.بیست و چهار هفته باردارم.استفاده از پماد انتی همورویید مشکلی برای جنین پیش نمیاره؟

    1. سلام از خوددرمانی پرهیز کنید و پماد داخلی استفاده نکنید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  17. فائزه گفت:

    سلام خسته نباشین
    من ۲۵ هفته باردار هستم
    از قبل سابقه شقاق و هموروئید داشتم ولی نه خیلی شدید
    الان چندروز که دچار هموروئید شدم به شکل ی زائده در بیرون مقعد
    دردناک هست
    یبوست ندارم ولی چندروز پیش داشتم
    دارویی استفاده نکردم نمیدونم چیکار کنم
    سوزش و درد داره

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود. مراقب باشید مجدد یبوست نگیرید. روزی 3 بار و به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. می توانید لگن سیتز بس که روی توالت فرنگی قرار می گیرید از داروخانه تهیه کنید.

  18. حمیده گفت:

    سلام خانم دکتر عزیزم من قبلا شقاق داخلی و هموروئید داخلی داشتم که حدود ۲سال پیش ی عمل به قول خودتون سخت رو خودتون برام انجام دادین شکر خدا تا چند ماه پیشم خیلی بهتر از قبلم بودم کلی الان ۲۲هفته باردارم و هفته ی پیش یبوست شدم خیلی درد داشتم و سخت اجابت مزاج کردم خیلی سخت ولی خونریزی نداشتم حالا امروز با اینکه یبوست شدید نداشتم ولی موقع اجابت مزاج خونریزی داشتم الان نگرانم یعنی امکان داره اون جاهایی که تو عمل بصورت داخلی برام لیزر کردین الان دوباره پارگی داده بشه؟ دوباره عمل میخواد؟ من خیلی نگرانم

    1. سلام قبل از عمل به بیماران گوشزد می شود که اگر یبوست یا اسهال داشته باشند بعد از چند سال مجدد دچار عود هموروئید و شقاق از ناحیه دیگری از مقعد می شوند. از مطب وقت ویزیت بگیرید. مراقب باشید مجدد یبوست نگیرید و آب و فیبر زیاد مصرف کنید و به ناحیه مقعد فشار نیاورید.

  19. الهام گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    من چندروزه یبوست گرفتم و باردار هستم چه چیزی استفاده کنم دارویی پماد یا هرچی

    1. غذای پرفیبر و ملین مصرف کنید و اگر مشکل شما حل نشد از یک متخصص دارو و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

  20. محبوب گفت:

    سلام
    خسته نباشید من الان 36 هفته هستم و ب شدت هموروئیدم درد میکنه اینم یدفعه ای اتفاق افتاده خیلی درد میکنه انگار تاول زده پشتم و پیش دکتر هم رفتم ولی فایده نداره شیاف پماد انتی هموروئید اینا رو ولی فقط سوزش و خارشش رو گرفته وگرنه همونجوریه

    1. از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از ویزیت برای شما داروی قوی تر تجویز نمایم. نشستن در لگن آب گرم و کم کردن فشار از ناحیه مقعد بسیار توصیه می شود.

  21. Tayebeh Zabihy گفت:

    با سلام، هفته ی آخر بارداری هستم و متوجه شدم قسمت بیرون مقعدم چند تکه ی متورم ایجاد شده. خیلی میترسم چون وقت زایمانم نزدیکه، موقع نشستن روی زمین راحت نبودم شاید دیر فهمیدم. ممکنه بخاطر وزن جنین یا خشک کردن خشن باشه و بعد از زایمان از بین بره؟

    1. بله این امکان وجود دارد اما توصیه می کنم حتما هر روز در لگن آب گرم بنشینید. از نشستن و فشار آوردن به ناحیه نشیمنگاه خودداری کنید. زایمان طبیعی بیماری شما را تشدید می کند.

  22. زهرا گفت:

    سلام من باردارم هفته 8بارداری هستم همورئید دارم همراه با درد و گاهی خون ریزی بعضی مواقعا خیلی اذیت میشم از چه درمانی استفاده کنم برای اروم شدن و خوب شدن حتی یه تیکه بیرون رفتگی هم دارم نشستنم خیلی سخته

    1. به جز مراقبت های خانگی من می توانم بعد از ویزیت برای شما دارو و پماد خارج مقعدی تجویز کنم. بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد.

  23. یاسمن موسوی نیا گفت:

    سلام وبخیر ،من هفته دوازدهم بارداری هستم و از قبل هموروئید خارجی داشتم ولی نزدیک سه روزه دچار سختی دفع تورم مقعد و درد شدید شدم از شدت درد بی خواب میشم پماد آنتی هموروئید(ایپروئید )رو شروع کردم و از داروخانه پرسیدم گفتند منع مصرف بارداری نداره ولی باز هم نگرانم ،با تشکر از شما

    1. من برای بیماران باردار پماد داخلی تجویز نمی کنم. بارها نیز ذکر شده است که قبل از اقدام به بارداری نسبت به درمان قطعی هموروئید اقدام نمایید تا در طی این دوران دچار عوارض و درد طاقت فرسا نشوید.

  24. فرحنازرضایی گفت:

    سلام من ماه پنجم بارداریم است قبل بارداری هم بواسیرداشتم اما تواین ماه زیادشده به شدت درددارم شب وروزندارم چی کارکنم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس برای شما داروی مناسب تجویز می شود. توصیه هایی که در متن بالا ذکر شده است و به خصوص نشستن در لگن آب گرم به کاهش درد و التهاب هموروئید کمک می کند.

  25. تارا گفت:

    سلام وقت بخیر.هفته ۱۳ بارداریم .همورویبد خارجی دارم میتونم پماد رکتول یا انتی همورویید استفاده کنم؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان داروی خاصی را تجویز کرد. من برای بیماران باردار پماد داخلی تجویز نمی کنم.

  26. فاطمه جوادی گفت:

    سلام من باردارم و شقاق دارم طوری که هر روز باید اسهال باشم وگرنه شقاقم اوت میکنه با وجود شقاق میتونم زایمان طبیعی انجام بدم یا سزارین برام بهتره ؟

    1. اسهال و یبوست هر دو از عوامل تشدید بیماری شقاق می باشند. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و نسبت به درمان پزشکی و اصولی شقاق اقدام نمایید. در غیر این صورت در دوران بارداری دچار عوارض شدیدتری خواهید شد. بعد از درمان شقاق و هموروئید نیز توصیه می شود بیمار زایمان طبیعی انجام ندهد زیار منجر به عود بیماری می شود.

  27. Ghazal گفت:

    سلام . من تازه آزمایش خون دادم و فهمیدم نزدیک ۴ هفته س باردارم . قبل اینکه بفهمم چون شقاق مقعدی دارم از پماد دیلتیژل ۲٪ استفاده میکردم . برای جنینم مشکلی پیش میاد؟ لطفا جواب بدید

    1. متاسفانه پماد دیلتیژل برای جنین ضرر دارد.

  28. رها گفت:

    سلام من هفته۳۰باردازی هستم و دچار بواسیر خارجی شدم طوری که اصلا نمیتونم بنشینم و خیلی دچار مشکل شدم میشه راهنمایی کنید ممنونم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس هموروئید برای شما پماد خارجی مناسب تجویز می شود.رژیم غذایی پرفیبر و آب فراوان هم میل کنید و حتما از لگن آب گرم بعد از هر اجابت مزاج استفاده کنید.

  29. نسترن گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من از قبل هموروئید داشتم و یه کم بیرون زدگی داشت ولی الان تو هفته پانزدهم بارداری هستم و بعلت یبوست شدید هم هموروئید بیشتر از قبل بیرون زده و هم اینکه خیلی خارش دارم میشه لطفا راهنمایی کنید که آیا میتونم تو این شرایط لیزرش کنم و من دارم از پماد آنتی هموروئید استفاده میکنم برای بارداریم خطری نداره؟؟

    1. لازم است قبل از اقدام به بارداری هموروئید درمان شود در غیر این صورت تا پایان بارداری نمی توان درمان جدی برای هموروئید در نظر گرفت و بیمار به شدت اذیت می شود. لیزر هموروئید در دوران بارداری انجام نمی شود و پماد داخلی نیز تجویز نمی شود. برای دریافت دارو نیز به یک متخصص مراجعه کنید و از خوددرمانی پرهیز کنید. زیرا مصرف داروی اشتباه عوارض مختلفی ایجاد می کند و بیماری شما را تشدید می کند.

  30. سارا گفت:

    سلام
    من در هفته ۲۱ بارداری هستم! از امروز صبح احساس درد روی مقعد داشتم، الان شب که نگاه کردم دیدم دوتا چیز اضافه از مقعد اومده بیرون، یا معذرت میخوام پرکها ورم کرده اند… آیا راه حلی وجود دارد؟ منظورم با درمان خانگی (خوراکیهای ملین) میتوان از بین برد؟ یا فقط میتوان جلو رشدش را متوقف کرد؟

    1. مصرف خوراکی های ملین به درمان یبوست کمک می کند. به اندازه کافی استراحت کنید و حد امکان فشار را از ناحیه مقعد کاهش دهید. نشستن در لگن آب گرم هم بسیار به کاهش التهاب به خصوص بعد از دفع مدفوع کمک می کند.

  31. مرتضی گفت:

    سلام دوست خوبم همسرم هموروئید داره خیلی شدید در اما چون تو دوران شیر دهیه جرات هیچ عملی رو نداریم میگن لیزر واسه شیر دهی مضره لطفا راهنمایی

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. داروهای مناسبی برای دوران شیردهی تجویز می شود که تداخلی با وضعیت ایشان ندارد. همچنین لیزر هیچ ارتباطی با شیردهی ندارد و هیچ مشکل و عوارضی برای شیر مادر ایجاد نمی کند. برای لیزر هموروئید نیز به یک متخصص ماهر و باتجربه در این زمینه مراجعه کنید.

  32. فايزه گفت:

    سلام وقتتون بخیر .من در بارداری دوم هستم .
    زایمان اولم طبیعی بود و بعد از زایمان دچار همورویید شدم و درد خیلی شدید که تا بیست روز همراهم بود .هنوزم بیرون زدگی دارم میخواستم ببینم الان به خاطر این دلیل سزارین میشم ؟

    1. بله می توانید از یک متخصص جراحی عمومی معرفی نامه بگیرید برای انجام عمل سزارین.

  33. ناشناس گفت:

    سلام من باردار نیستم و همورئید دارم خیلی اذیتم می‌کنه خون ریزی داره و یبوست هم میشم
    اقدام ب بارداری کردم ب نظرتون قبل از اینکه باردار بشم درمانش کنم یا بمونه بعد از زایمان یا بر میگرده

    1. حتما قبل از بارداری نسبت به درمان هموروئید اقدام نمایید. زیرا شرایط بارداری بیماری شما را تشدید و غیر قابل تحمل خواهد نمود و طی این دوران محدودیت هایی برای درمان وجود خواهد داشت.

  34. نفیسه گفت:

    سلام خسته نباشیدمن امروز دربیرون مقعدم متوجه گوشت اضافه شدم درد نداره فقط یک کوچولو میخاره
    وتابحال هموریید نداشتم
    من میتونم زایمان طبیعی داشته باشم ؟؟
    وباید برای خوب شدنش چه اقدامی رو انجام بدم؟؟؟

    1. لازم است معاینه شوید. اگر مبتلا به هموروئید شده باشید و زایمان طبیعی کنید وضعیت شما وخیم تر خواهد شد.

  35. پرستو گفت:

    سلام من بعد از بارداری اولم هموروئید گرفتم درحالیکه اصلا حین بارداری یبوست نداشتم. الان تقریبا ۲۰ ماه گذشته و من تحمل کردم و مراجعه به پزشک جهت این موضوع نداشتم اما الان دوباره باردارم و به شدت توی اون ناحیه خارش دارم و سر این بارداری یبوست هم دارم متاسفانه که حتی منجر به خونریزی در این ناحیه میشه. برام طاقت‌فرسا شده واقعا نمیدونم الان باید چکار کنم؟😭

    1. الان کار خاصی نمی توانید انجام دهید. مراقبت های خانگی را انجام دهید. از یک متخصص دارو بگیرید. حتما بعد از زایمان برای درمان هموروئید اقدام فرمایید و در این مورد سهل انگار نباشید.

  36. سکینه سلمانیان پور گفت:

    سلام خانم دکتر خوب هستین ،ممنونم که وقت میگزارید برای سوالات ما،من شقاق دارم مهر وقت یبوست بگیرم عود می‌کنه و خونریزی میکنه،الان هفته ۷بارداری هستم ودرد وخنریزی هنگام دفع دارم،قبلا پماد رکتول وقرص دافنستون اگه اشتباه نکنم استفاده میکردم خیلی خوب بود.با توجه به استفاده این داروها(آسپرین،انوکساپارین۴۰, پردنیزولون،هیدروکسی کلروکین،دوفاستون) میتونم این دو تا رو استفاده کنم؟؟؟خیلی ممنونم

    1. با توجه به این که باردار هستید به هیچ عنوان بدون هماهنگی با پزشک معالج خود این داروها را مصرف نکنید. به خصوص پمادهای داخل مقعد.

  37. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر هفته ۳۳ بارداری همستم، سابقه هموروئید خارجی دارم، الان چند روزه دوباره ورم کرده و دردناک شده، با مصرف خیلی جزئی پماد ان ان ورمش کمتر شده ولی می ترسم زیاد استفاده کنم . در بارداری قبلی هم در ماه نهم به همین مسئله دچار شدم و دکتر محجوب جراح عمومی و رکنوم ، قرص دافلون ۵۰۰ برام تجویز کرد، بعد از دو روز استفاده مشکلم حل شد، اینبار به داروخانه مراجعه کردم، ولی بهم قرص را ندادن، و گفتن در ماه های آخر خطر داره ، به نظرتون برای کاهش ورم و درد چه دارویی مصرف کنم.

    1. حتما از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از تشخیص دقیق بیماری برای شما دارو تجویز می شود. جدا از خوددرمانی پرهیز کنید.

  38. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من پارسال یه دوره دچار هموروئید و زخم شده بود برام پماد رکتول و آنتی فیشر تجویز کردید.
    الان ۷هفته باردارم و دوباره دچار یبوست و همورویید شدم،
    درد و سوزش خیلی شدید دارم و آخرین بار هم مقداری خون ریزی داشتم از مقعد. میخواستم بدونم میتونم بازم از همون پماد ها استفاده کنم؟؟

    1. خیر لطفا برای ویزیت حضوری یا آنلاین اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *