کیست مویی

هزینه عمل کیست مویی

هزینه عمل کیست مویی

سینوس پیلونیدال (Pilonidal) یا کیست مویی که در انتها ی ستون فقرات و در بالای شکاف باسن دیده می شود از جمله بیماری های پوستی است که بیشتر در جوانان، مردان و افراد چاق دیده می شود. علت این بیماری هنوز مشخص نمی باشد و وجود حفره هایی که چرک و مو به آن ها وارد شود باعث ایجاد آن می گردد و با توجه به شیوه های درمان متفاوت اعم از درمان سرپایی، جراحی و لیزر و … هزینه عمل کیست مویی متفاوت می باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که هزینه را نباید تنها از دیدگاه مالی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار داد و باید از جنبه های زمان عمل و نقاهت از بیماری، درد و سختی عمل و … هم مورد بررسی قرار گیرد.

هزینه عمل کیست مویی در مکان های مختلف

هزینه عمل کیست مویی در مکان های مختلف را اگر بخواهیم در مقیاس جهانی بررسی کنیم برای مثال از اعدادی همچون ۶۷۲ تا ۷۰۰۰ دلار برای بیماری که یک شب در بیمارستان بماند برای آمریکا عنوان می شود و در هندوستان این مقدار ۳۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ روپیه با توجه به تجهیزات مورد استفاده متفاوت خواهد بود. این اعداد صرفا فقط برای بررسی هزینه ی نقدی در مقیاس جهانی عنوان شد و برای برآورد درست هزینه ی عمل کیست مویی در تهران و ایران باید از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه عمل کیست مویی

این که شما توسط متخصص جراحی عمومی جراحی شوید یا متخصص جراحی و لیزر در تعیین هزینه عمل کیست مویی تاثیرگذار است. همچنین انتخاب بیمارستان و کلینیک نیز با توجه به امکانات و موقعیت جغرافیایی مرکز لیزر یا جراحی تاثیرگذار است. معمولا جراحی با لیزر پرتوان هزینه بالاتری نسبت به جراحی با تیغ و کوتر دارد. اما به دلایلی که در ادامه ذکر می کنیم به صرفه تر از جراحی سنتی و به روش باز می باشد.

هزینه عمل جراحی سنتی کیست مویی یا عمل با لیزر؟

پیش از بررسی این دو نوع عمل جراحی باید در نظر داشته باشید که عمل جراحی با لیزر تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد چرا که طبق قوانین بیمه عمل جراحی سرپایی و بدون بیهوشی با زمان بستری کمتر از شش ساعت تحت پوشش بیمه نیست. همچنین برخی از لیزر ها به عنوان لیزر زیبایی در نظر گرفته می شود و بیمه هزینه جراحی زیبایی را پرداخت نمی کند.

اگر بخواهیم هزینه ی این دو عمل کیست مویی را مورد بررسی قرار دهیم باید عنوان کنیم که تفاوت بسیار زیادی در مقدار هزینه ی مالی بین آن ها نمی باشد اما از دیگر جنبه ها تفاوت های بنیادی بین آن ها وجو دارد. از نقطه نظر میزان درد و خونریزی بیمار در جراحی سنتی به مراتب بیشتر می باشد و همین عامل باعث کاهش زمان نقاهت بیماری می شود.

اگر از جنبه ی زمانی بررسی کنید متوجه خواهید شد که در عمل جراحی کیست مویی سنتی نیاز به انجام پروسه چند روز پذیرش و مدت زمان چند هفته ای مورد نیاز برای بهبودی کامل و بازگشت به فعالیت های روزمره است که موجب افزایش هزینه ها به صورت غیر مستقیم می شود که در جراحی با لیزر این مشکلات وجود ندارد.

از نظر احتمال بازگشت بیماری هم جراحی با لیزر دارای اولویت نسبت به جراحی های سنتی می باشد. چرا که در صورت ابتلای مجدد به بیماری هم هزینه ی اضافی خواهید داشت و هم مجبور به تحمل دوباره ی دوران بیماری، جراحی و نقاهت هستید.

در درمان جراحی با تیغ جراحی و کوتر نیاز به بی هوشی عمومی وجود دارد که علاوه بر مضرات مخصوص خود منجر به طولانی تر شدن زمان بهبود بیماری هم می شوند.

با این وجود قیمت عمل کیست مویی برای هر بیمار با توجه به شرایط و پیشرفت بیماری مشخص می شود و تا زمانی که بیمار معاینه نگردد نمی توان گفت که شیوه ی درمانی و قیمت مربوط به آن چقدر است. اما می توان گفت که هزینه ی زمانی، مالی و سختی بیمار در درمان با لیزر کیست مویی کمتر از جراحی می باشد. در صورتی که عمل کیست مویی همراه با آبسه یا فیستول باشد تمام آن ها در یک جلسه و با پرداخت یک بار قابل انجام است و همزمان انجام می گیرد. اما در صورت انتخاب هر کدام از شیوه ها باید در نظر داشته باشید که احتمال ایجاد مجدد بیماری وجود دارد و حفظ بهداشت ناحیه و اصلاح مرتب آن ضروری می باشد هر چند که در درمان با لیزر این احتمال بسیار کمتر می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

10 دیدگاه برای “هزینه عمل کیست مویی

  1. امید احمدی گفت:

    هزینه کیست موچقداست

    1. زهرا سعادتی گفت:

      بستگی به ناحیه تشکیل کیست مویی و وسعت آن دارد بعد از معاینه هزینه عمل جراحی کیست مویی به طور دقیق مشخص خواهد شد

      1. حسن احیمی گفت:

        سلام.هزینه لیزر کیست مویی معمولا از چقدر شروع میشه و بالاترین هزینه ای که داره چقدر میتونه باشه.لطفا یه عدد بنویسیدکه ببینم الان میتونم لیزر کنم یا لاید بیشتر کار کنم،چون من کارگرم.ممنون

        1. سلام هزینه ها بر اساس وسعت بیماری و محل جراحی کاملا متغییر است و برای اطلاع از حدود هزینه باید با مطب تماس بگیرید. هزینه لیزر کیست مویی در سال 99 از 3 میلیون تومان به بالا می باشد.

  2. Negin گفت:

    سلام ببخشید عمل با لیزر همان روزی که برای ویزیت حضوری بیایم انجام میشه؟
    هزینه های عمل ممکنه بیشتر از ۱۰ میلیون بشه؟
    و اینکه آیا با بیمه های نیروهای مسلح قرارداد دارید و هزینه ها رو تحت پوشش قرار میدن؟

    1. سلام اگر تهران تشریف ندارید قبل از تشریف فرمایی ویزیت آنلاین بگیرید که هماهنگی های قبل از لیزر برای شما انجام شود. هزینه دقیق نیز در همان ویزیت آنلاین اعلام می شود. متاسفانه بیمه ها هزینه لیزر را پرداخت نمی کنند و ما با بیمه ها قرارداد نداریم. اما لیزر کیست مویی در کلینیک تخصصی جراحی انجام می شود که فاکتور هزینه های کلینیک را می توانید دریافت کنید. معمولا بیمه ها هزینه ناچیزی بابت لیزر پرداخت می کنند و یا به طور کل پرداخت نمی کنند.

  3. محمد گفت:

    سلام در هر ابعادی از پیشرفت کیست، درمان لیزر انجام میشه؟
    یا اینکه از یه حدی به بعد جراحی میکنن.؟

    1. اگر بیماری پیشرفته باشد فقط لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام می شود. بهتر است بعد از برش و برداشتن کیست و بقایای مو زخم بسته شود و جراحی با لیزر به روش پلاستیک انجام شود.

  4. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من این مشکل برام پیش اومده و الان سربازم میخواستم ببینم بیمه خدمتم هزینه جراحی با لیزر رو پرداخت میکنع یا نه ممنون میشم پاسخ بدید

    1. متاسفانه اکثر بیمه ها هزینه جراحی با لیزر را پرداخت نمی کنند. مگر برخی از بیمه های تکمیلی که قسمتی از هزینه را پرداخت می کنند. این مورد را باید از بیمه خود سوال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *