کیست مویی

متخصص جراحی کیست مویی کیست؟

جراح کیست مویی کیست

جراحی کیست مویی از جمله رایج ترین عمل های جراحی است که در سال های اخیر، تعداد افراد مبتلا به آن بیشتر شده است. این بیماری پوستی اگر چه خطرناک نیست ولی لازم است به محض اطلاع از وجود آن در بدن، درمان را شروع کنید. همان گونه که در مقالات دیگر سایت به تفصیل ذکر کرده ایم، کیست مویی زمانی رخ می دهد که موی زائد در حال رشد، قدرت خروج از منافذ پوستی را نداشته و در نتیجه در زیر پوست به رشد خود ادامه می دهد. بزرگ شدن مو در این زندان پوستی، منجر به تورم آن قسمت از پوست شده و غالبا با درد همراه خواهد بود.

متخصص جراحی کیست مویی معتقد است که همه انواع کیست مویی نیاز به جراحی ندارند بلکه در ابتدا باید پزشک معالج، شرایط بیمار و وضعیت کیست را بررسی کند. گاهی بیمار در مراحل ابتدایی بیماری برای درمان اقدام می کند و در این زمان، کیست مویی کوچک است. اما آن چه که آمار پزشکی نشان می دهد این است که جراحی کیست مویی چه به صورت سرپایی و چه به صورت کلینیکی مورد نیاز است و جهت تخلیه کیست مویی امری ضروری است.

ویژگی های متخصص جراحی کیست مویی:

زمانی که شما برای درمان کیست مویی به پزشک مراجعه می کنید، این احتمال وجود دارد که پزشک معالج تنها راه درمانی را جراحی کیست مویی بداند. در چنین مواردی باید به سراغ بهترین متخصص جراحی کیست مویی بروید. در کشور ما و در شهرهای مختلف، متخصصین زیادی برای درمان این بیماری مشغول به فعالیت هستند اما سوالی که مطرح می شود این است کدام متخصص جراحی کیست مویی از همه بهتر بوده و نهایتا درمان بیمار زیر نظر وی، موفقیت آمیزتر خواهد بود. قبل از این که به یک متخصص مراجعه کنید، توصیه می کنیم فاکتورهای گزینش متخصص جراحی را به دقت مطالعه نمایید:

متخصص جراحی کیست مویی باید در ابتدا بیمار را معاینه نموده و آزمایشات لازم جهت تعیین میزان پیشرفت کیست مویی، شرایط فعلی، امکان و یا عدم امکان جراحی در بیمار، نوع روش جراحی و… را از بیمار به عمل بیاورد. توجه داشته باشید که این آزمایشات ضروری بوده و بدون آن ها نمی توان جراحی دقیقی انجام داد.

به یک متخصص جراحی و لیزر کیست مویی مراجعه کنید. یک متخصص جراحی که توانایی جراحی کیست مویی به روش بسته را داشته و تجربه طولانی برای انجام این کار را دارد. یک متخصص جراحی و لیزر می تواند با جراحی لیزر کیست مویی به روش بسته به مقدار قابل توجهی از هزینه های مراقبت و پانسمان کیست مویی به روش باز بکاهد.

مراقبت های بعد از جراحی کیست مویی را فراموش نکنید. تفاوتی نمی کند که جراحی باز باشد و یا بسته. بیمار باید بعد از عمل، مواردی را رعایت کرده و از خود مراقبت نماید تا محل کیست مویی عفونی نشود. این که شما به چه طریقی مراقبت های لازمه را به عمل بیاورید، توسط متخصص جراحی کیست مویی تعیین خواهد شد. تک تک موارد باید رعایت شود وگرنه شرایط سختی بعد از عمل بروز می کند. یک متخصص جراحی خوب تمامی موارد مربوط به مراقبت بعد از جراحی را به بیمار خود آموزش می دهد و پاسخگوی سوالات بیمار خود در ارتباط با مراقبت ها و جراحی انجام شده می باشد. این موارد می تواند توسط دستیاران کارآزموده پزشک نیز انجام شود تا بیمار در کمترین زمان ممکن بتواند به جواب سوالات خود برسد.

در برخی از بیماران دیده شده است که بعد از چندین ماه از جراحی کیست مویی، مجددا بیماری عود کرده و حتی کیست مویی بدتر از حالت قبل برای وی رخ می دهد. در این زمان متخصص جراحی کیست مویی باید مسئولیت عمل خود را برعهده گرفته و علت بروز مجدد بیماری در همان منطقه قبلی را بیابد. بهترین متخصص کسی است که باز هم تمامی مراحل عمل را عهده دار شده و روند درمانی بیمار را تا بهبودی کامل، پیگیر باشد. دقت کنید اگر خود را به یک متخصص جراحی با تجربه بسپارید، از لیزر استفاده کنید و توصیه های پزشک را به خوبی رعایت کنید احتمال عود کیست مویی به صفر نزدیک می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

6 دیدگاه برای “متخصص جراحی کیست مویی کیست؟

  1. مژگان گفت:

    با سلام ، ده سال پیش کیست مو تحت جراحی باز درمان شد اما سال پیش مجدد ایجاد شد و با تاخیر پس از چند ماه مجدد جراحی شد اما بعد از پنج ماه زخم همچنان بسته نشده و گاها خونریزی و درد دارد لطفا بفرمایید دراین شرایط چکار کنم با سپاس

    1. اگر موهای زائد این ناحیه را از بین نبرید و تمیز نکنید کیست مویی شما عود خواهد کرد. برای درمان مجدد به متخصص مراجعه کنید و لیزر موهای زائد را هم انجام دهید.

      1. مژگان گفت:

        با سلام مجدد و تشکر بابت پاسخ و توصیه حضرتعالی ، البته فراموش کردم در ابتدای شرح بنویسم پسرم دچار کیست مو هست و بسیار پر مو هستند
        چشم قول میدهم حتما در رابطه با لیزر اقدام کند ، البته هم اکنون بعد از پنج ماه که از جراحی ایشان میگذرد و زخم بسته نشده و روزنه ای که دارد بدون ترشح و عفونت هست و تحت نظر پزشک در بیمارستان دو روز یکبار پانسمان را تعویض می‌کند و یک شیاف حاوی دارو در داخل آن روزنه قرار می‌دهد و اعتقادی به جراحی مجدد ندارد فقط گفته اند باید یک کمسیون پزشکی جهت تشخیص علت بسته نشدن زخم تشکیل گردد.
        و ایشان ترجیح داد دیگر در بیمارستان پانسمان نکند و روزانه دوش بگیرد و خودش پانسمان عادی انجام دهد بلکه روزنه ایجاد شده مسدود گردد ، آیا این تصمیم درست است یا هرچه زودتر تن به کمسیون پزشکی داده شود بهتر است .

        1. من زخم بیمار را معاینه نکرده ام اما به بیمارانی که عفونت ندارند و روزنه کوچکی باز مانده است توصیه می کنیم که از عسل برای ترمیم سریعتر زخم استفاده کنند.

          1. مژگان گفت:

            عرض سلام و ارادت ، از توصیه درمانی شما بسیار سپاسگزارم ، الحمدلله زخم ایشان رو به بهبود است . خیال مرا آسوده کردید.
            همین که از آن پانسمان کذایی که داخل زخم قرار می‌گرفت رهایی پیدا کرد و درمان با عسل را شروع کرد وضعیت خونریزی زخم کمتر و حجم دهانه حفره کوچکتر شده، فقط کمی سفت شده که احتمالا وجود گوشت اضافه یا باقیمانده نخ بخیه جزبی حاصل از جراحی باشه . بازهم ممنونم

  2. مژگان گفت:

    عرض سلام و ارادت ، از توصیه درمانی شما بسیار سپاسگزارم ، الحمدلله زخم ایشان رو به بهبود است . خیال مرا آسوده کردید.
    همین که از آن پانسمان کذایی که داخل زخم قرار می‌گرفت رهایی پیدا کرد و درمان با عسل را شروع کرد وضعیت خونریزی زخم کمتر و حجم دهانه حفره کوچکتر شده، فقط کمی سفت شده که احتمالا وجود گوشت اضافه یا باقیمانده نخ بخیه جزبی حاصل از جراحی باشه . بازهم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *