کیست مویی

روش های درمان کیست مویی در طب سنتی

کیست مویی ممکن است باعث درد و ایجاد خجالت در افراد شود. به همین منظور این دسته از افراد به دنبال راهی برای درمان این بیماری هستند. روش های معمول برای درمان این بیماری استفاده از لیزر و جراحی است که باعث بهبود کامل این بیماری می شود. اما روش هایی برای درمان موقت کیست مویی در طب سنتی نیز وجود دارد.

کیست مویی در طب سنتی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که بجای استفاده از درمان های شیمیایی، از روش های سنتی و گیاهی برای درمان بیماری های خود استفاده کنند. البته این دسته از افراد باید بدانند که درمان های طب سنتی و گیاهی نیز بدون ضرر نیستند و نباید بدون مشورت پزشک از این درمان ها استفاده کرد. کیست مویی یکی از بیماری هایی است که ممکن است تا زمان درد و تورم از سوی بیمار تشخیص داده نشود و علائمی نداشته باشد. اما پس از تشخیص این بیماری، بیمار می تواند از روش های درمانی کیست مویی در طب سنتی استفاده کند. این روش ها عبارتند از:

روغن درخت چای: یکی از راه های درمان کیست مویی در طب سنتی، استفاده از روغن درخت چای است که باید با پنبه به مدت چند ساعت بر روی این عارضه پوستی گذاشته شود. این کار را دو الی سه بار در روز انجام دهید تا کیست مویی بهبود یابد. روغن درخت چای به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد باعث کاهش التهاب کیست مویی می شود.

سودا و سرکه سفید: مخلوط سودا و سرکه سفید، یکی از راه های موثر برای درمان کیست مویی در طب سنتی است. از این مخلوط باید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی کیست مویی استفاده نمود. این مخلوط به دلیل خاصیت ضد میکروبی برای کاهش عفونت در این ناحیه بسیار مناسب است.

روغن کرچک: استفاده از روغن کرچک در درمان کیست مویی بسیار موثر است. بدین منظور باید از روغن کرچک روزی ۲ الی ۳ بار بر روی کیست مویی استفاده شود. روغن کرچک باعث کاهش عفونت و التهاب کیست مویی می شود.

پیاز: پیاز به دلیل خاصیت ضد میکروبی آن در درمان سینوس پیلونیدال موثر است.

دارچین و عسل: مخلوط دارچین و عسل برای کاهش التهاب و عفونت کیست مویی مناسب است.

نمک اپسام : نمک اپسام باعث جذب مایع اضافی و کاهش التهاب این بیماری می شود.

روغن نارگیل: روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی در درمان کیست مویی بسیار موثر است.

چای سیاه: چای سیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان باعث کاهش درد و تورم در کیست مویی می شود.

سرکه سیب: سرکه سیب می تواند به کاهش تورم و عفونت در کیست مویی کمک نماید.

سیر: سیر به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی که دارد برای درمان کیست مویی خیلی موثر است. سیر در درمان کیست مویی که در مراحل اولیه است بسیار موثر است و به درمان آن کمک می نماید.

آلوئه ورا: ترکیب آلوئه ورا با روغن کرچک می تواند در درمان کیست مویی خیلی موثر باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که روش های درمانی کیست مویی در طب سنتی، به صورت موقتی درد و علائم آزار دهنده را از بین می برند و برای درمان کامل این بیماری باید از جراحی، لیزر و روش های دیگر استفاده نمود. تاثیر این روش ها در مراحل اولیه ابتلا به کیست مویی بسیار بیشتر است.