هموروئید یا بواسیر

حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر

حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر بسیار اثر بخش می باشد و از آن به عنوان یکی از روش های خانگی برای درمان بواسیر استفاده می کنند. حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر بر اساس آب درمانی می باشد و برای اینکه در ناحیه مقعد آرام شود بسیار تاثیر گذار است. حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر در بهبود حرکات روده و کاهش دادن علایم آن به اثبات رسیده است و این بیماری ها را از بین می برد و یا حتی درمان می کند.

شما اگر می خواهید از حمام سیتز و اثر آن در درمان هموروئید یا بواسیر استفاده کنید باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در وان یا لگن حمام بنشینید. اگر در ناحیه مقعد یا واژن خود عفونتی دارید می توانید به حمام سیتز خود مقدار کمی سرکه سیب یا جوش شیرین اضافه کنید تا خاصیت درمانی آن از این طریق دو چندان شود.

حمام سیتز و درمان بواسیر

حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر و شقاق

یکی از مهمترین اثرات حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر و شقاق، کاهش درد در ناحیه مقعد و بواسیر می باشد. استفاده کردن از این روش در گذشته ها بسیار صورت می گرفته است و در کتاب های سنتی گذشته این روش را بیان کرده اند. همانطوری که می دانیم آب گرم یکی از عواملی می باشد که عضلات را شل می کند و برای درمان یبوست و بواسیر یکی از بهترین گزینه های درمانی می باشد.

از آنجایی که یبوست عامل اولیه و تشدید کننده بیماری بواسیر می باشد، باید یبوست را درمان کنید. اگر شما بر اثر یبوست به بیماری بواسیر دچار شدید می توانید از طریق حمام سیتز درد و التهابی که ناشی از بواسیر است را از بین ببرید. حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر، قطعی نمی باشد بلکه این روش می تواند درد آن را کاهش دهد و از آن به عنوان یکی از روش های تکمیلی که در درمان اصلی موثر است استفاده می کنند.

چگونگی درست کردن حمام ستیز برای درمان بواسیر

اگر می خواهید حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر، را امتحان کنید باید این حمام را در خانه خود به وجود بیاورید و از آن استفاده نمایید. در ادامه مراحل درست کردن این حمام را بیان می کنیم.

۱. ابتدا پیش از اینکه اقدامی انجام دهید باید وان حمام را به طور کامل ضد عفونی کنید تا هیچ اثری از آلودگی در وان وجود نداشته باشد، چرا که اگر عفونتی در وان حمام وجود داشته باشد از آنجایی که مقعد شما زخم است به سرعت عفونت را جذب می کند و بیماری تشدید پیدا می کند.

۲. درجه حرارت آب را باید به طور کامل تنظیم کنید تا در دمای مناسبی قرار بگیرد. اگر از آب خیلی داغ استفاده کنید تورم و درد شما را افزایش می دهد و استفاده از آب سرد هم هیچ تاثیری در درمان نخواهد داشت. بهترین دمای آبی که باید در وان وجود داشته باشد ۴۳ درجه سانتی گراد است.

آناتومی هموروئید

۳. اگر می خواهید حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر، به خوبی عمل کند باید ناحیه مقعد خود را به طور کامل در وان قرار دهید، حتی اگر مایل باشید می توانید به طور کامل در وان دراز بکشید.

۴. یکی از نکاتی که در حمام سیتز و اثر آن در درمان بواسیر، باید بسیار به آن دقت داشته باشید این است که در پایان حمام باید ناحیه مقعد خود را به طور کامل خشک کنید. از حوله یا دستمال برای خشک کردن این ناحیه نباید استفاده کنید و بهتر است حوله خود را دور خود بپیچید تا به آرامی خشک شود.

همچنین می توانید از سشوار برای خشک کردن ناحیه استفاده کنید. اما دقت کنید بیش از اندازه این کار را انجام ندهید تا موجب خشکی پوست ناحیه نشوید.

۵. اگر به وان حمام دسترسی ندارید می توانید از لگن آب گرم استفاده کنید و دستورالعمل بالا را برای آن اجرا کنید. برخی از لگن ها برای گذاشتن بر روی توالت فرنگی طراحی شده اند. این نوع لگن ها را می توانید از داروخانه تهیه کنید.