اطلاعات عمومی پزشکی

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چقدر است؟

دانشمندان واقعاً اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان را نمی دانند، اما معتقدند که در حالت نعوظ حدود 11 تا 13 سانتی متر می باشد. این عدد کوچک تر از آن چیزی می باشد که بیشتر مردان به آن فکر می کنند.

بسیاری از آقایان در مورد اندازه آلت تناسلی خود دچار نگرانی می باشند. آن ها دائما از خود می پرسند که آیا آلت تناسلی آن ها بزرگ است یا خیر؟ آیا شریک جنسیشان از طول آلت رضایت دارند یا خیر؟ این موضوع می تواند بر اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد. با این حال، اغلب این ترس ها بی اساس هستند.

یک مقاله تحقیقاتی در سال 2020 اشاره می کند که اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ حدودا رقمی بین 12.9 الی 13.9 سانتی متر می باشد. طبق تحقیقات انجام شده آلت تناسلی 95 درصد از آقایان اندازه متوسطی دارد.

کیر بزرگ

در چند دهه گذشته در سراسر جهان میانگین طول آلت تناسلی در حالت نعوظ افزایش پیدا کرده است. محققان معتقدند که این امر ممکن است مربوط به افرادی باشد که آلت تناسلی آن ها زودتر به بلوغ می رسد، اندازه بدنشان افزایش می یابد و در معرض مواد مختل کننده هورمون قرار می گیرند.

در این مقاله به بررسی برخی حقایق از مطالعات مختلف علمی می پردازیم تا پاسخی واقع بینانه به این سوال ارائه کنیم.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان

چه زمانی می توان گفت آلت تناسلی خیلی کوچک است؟

در سال های اخیر، کارشناسان مطالعات زیادی درباره اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان انجام داده اند. در این مطالعه ابعاد آلت تناسلی 80 مرد در دو مرحله نعوظ و قبل از نعوظ اندازه گیری شد. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد که اندازه متوسط آلت تناسلی هر مرد در حالت شل 8 سانتی متر و در حالت نعوظ 12 سانتی متر می باشد.

طبق این مطالعه مشخص شد که اندازه آلت تناسلی مردان در حالت نعوظ با اندازه آلت تناسلی شل ارتباط مستقیمی ندارد. به عبارت دیگر می توان گفت آلت تناسلی مردان در حالت غیر نعوظ اندازه های متفاوتی دارد. همچنین محققان نتوانستند ارتباط مستقیمی بین اندازه آلت و سن پیدا کنند.

میکروپنیس چیست؟

برخی از افراد با میکروپنیس به دنیا می آیند، زمانی که آلت تناسلی به طور غیر عادی کوچک است که معمولاً به دلیل دو عوامل هورمون یا ژنتیک رخ می دهد. افرادی که دچار عارضه میکروپنیس می باشند، آلتشان وظایفی مشابه وظایف آلت متوسط را دارد. عمدتا افرادی که میکروپنیس می باشند از شکل ظاهری آلت خود رنج می برند. در صورت تمایل، فرد می تواند درمان هورمونی یا جراحی انجام دهد.

در برخی موارد افرادی که آلت تناسلی متوسطی دارند اقدام به عمل جراحی می کنند تا با حذف پوست اضافه ای که در اطراف آلت وجود دارد، بتوانند طول آلت را افزایش دهند.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان

اندازه آلت تناسلی طبیعی یا متوسط:

طبق پژوهش های متخصصان میانگین اندازه آلت تناسلی به شرح زیر می باشد:

  • طول آلت تناسلی در حالت عادی: 9.1 سانتی متر
  • قطر آلت تناسلی در حالت عادی: 9.3 سانتی متر
  • طول آلت تناسلی در حالت نعوظ: 13.12 سانتی متر
  • قطر آلت تناسلی در حالت نعوظ: 11.66 سانتی متر

نحوه اندازه گیری:

برای اندازه گیری طول آلت تناسلی، یک خط کش را به کشاله ران فشار دهید و از پایه آلت تناسلی تا نوک آن اندازه بگیرید.

برای اندازه گیری دور آلت تناسلی، متر را دور پهن ترین قسمت آلت تناسلی بپیچید.

آیا اندازه آلت تناسلی مردان برای بانوان اهمیت دارد؟

اکثر آقایان نگران این هستند که آیا همسرشان هنگام رابطه جنسی از اندازه آلت آن ها راضی می باشند یا خیر. اما طبق تحقیقاتی که انجام شده اکثر بانوان اعلام کرده اند که طول آلت تناسلی هنگام رابطه جنسی مهم نیست و تاثیری در لذت جنسی ندارد.

آیا طول آلت تناسلی بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر دارد؟

نکته مهم هنگام رابطه جنسی این است که اندازه آلت تناسلی هیچ تاثیری بر مطلوبیت، نحوه عملکرد یا لذت ندارد. جالب است بدانید آلت تناسلی برای داشتن رابطه جنسی، ادرار کردن یا تولید مثل نیازی به بزرگ بودن ندارد.

نگرانی در مورد داشتن آلت تناسلی کوچک تر از حد معمول می تواند بر روی اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد. همچنین می تواند بر توانایی شما برای لذت بردن از رابطه جنسی نیز تأثیر بگذارد. علاوه بر این، استرس و اضطراب می تواند نعوظ یا نقطه اوج را دشوار تر کند. همچنین عوامل روانی مانند استرس از علل شایع اختلال نعوظ هستند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *