پوست و زیبایی

همه چیز درباره تزریق بوتاکس

همه چیز درباره تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس را نه تنها به عنوان عملی برای زیبایی بیشتر، بلکه به عنوان راه حلی برای درمان بسیاری از مشکلات آزار دهنده باید در نظر داشت. زیرا، بوتاکس دارای مزایای زیبایی و درمانی بی شماری می باشد. این امر باعث شده تا هر روزه شاهد استفاده های هر چه بیشتر از این عمل باشیم. فراموش نکنید که تزریق بوتاکس باید تحت نظر متخصصان و در محیطی مطمئن انجام پذیرد تا بتوان نتایج مطلوب را از این عمل گرفت.

همانطور که اطلاع دارید، تزریق بوتاکس یعنی تزریق نوعی ژل درمانی و مفید در محلی آسیب دیده از پوست یا بدن به منظور از بین بردن آن مشکل. در نتیجه از فرآیند تزریق بوتاکس میتوان انتظارات مختلفی مانند زیبایی، جوانسازی، تسکین درد، سفت شدن عضله و مواردی از این قبیل داشت. امروزه تزریق بوتاکس به منظورهای مختلف انجام می پذیرد و همین امر باعث شده تا این کار به یک حرفه نیز تبدیل شود.

تزریق بوتاکس صورت

این نوع از تزریق بوتاکس موارد مختلفی را شامل می‌ شود. در واقع در تمام قسمت های مختلف صورت می توان تزریق را به منظور های گوناگون انجام داد. به عنوان نمونه؛ محو کردن خط خنده، بالا بردن ابرو ها و حالت دادن آنها، از بین بردن چین و چروک صورت، از بین بردن چروک های روی پیشانی، جوانسازی صورت و غیره فقط چندین نمونه از بوتاکس صورت به شمار می آیند.

بوتاکس صورت ممکن است بسته به نوع آن، طی یک یا چندین مرحله انجام پذیرد. در برخی از مواقع که مشکل جدی می باشد، این عمل باید طی چندین جلسه انجام پذیرد. البته کیفیت مواد بوتاکس و نحوه انجام این عمل نیز بسیار اهمیت دارد. در بیشتر موارد تزریق بوتاکس صورت فقط با هدف زیبایی و جوان سازی انجام می پذیرد. البته، در برخی از موارد، این عمل با هدف به درمان برخی از مشکلات صورت انجام می پذیرد.

بوتاکس برای میگرن

از جمله مواقعی که تزریق بوتاکس فقط با هدف درمانی انجام می پذیرد، استفاده از آن برای درمان میگرن می باشد. در این صورت تزریق به شکلی حرفه ای به محل های خاصی از صورت انجام می پذیرد که با بیماری میگرن در ارتباط هستند. دلیل این امر این است که بوتاکس می‌ تواند بر روی سلول های عصبی اثر گذار باشد.

از آنجایی که میگرن یک بیماری مزمن و مرتبط با سلولهای عصبی می باشد، در صورتی که تزریق بوتاکس در مکان‌ های مرتبط به درستی انجام پذیرد، بهترین تاثیرگذاری را بر سلول ها خواهند داشت. در نتیجه، از این طریق می توان به درمان همیشگی میگرن امیدوار بود. فراموش نکنید که این کار فقط باید توسط یک فرد متخصص در انجام تزریق بوتاکس انجام گیرد تا نتایج مطلوب از آن گرفته شود.

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل یک روش و راه حل موفق و بدون عارضه برای کاهش تعریق می باشد. زیرا سم بوتولونیم برخی از تحرکات شیمیایی این ناحیه را فلج و غیر فعال می نماید. به همین دلیل دیگر با صحنه ناخوشایند عرق در زیر بغل و آثار آن بر روی لباس مواجه نخواهید شد. قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل دقت کنید که لیزر موهای زائد را حداقل 3 روز قبل از آن انجام نداده باشید و از اسپری و دئو دورانت استفاده نکنید. ممکن است قبل از تزریق برای شما از بی حسی استفاده شود که بعد از بی حس شدن ناحیه کرم بی حسی شسته می شود و این عمل بدون درد برای شما انجام می شود. دقت کنید که حین تزریق بوتاکس بقایای بی حسی کاملا از روی پوست تمیز شده باشد.

تزریق بوتاکس برای درمان شقاق

برخی از بیماران که به درمان های دارویی شقاق پاسخ نداده اند و امکان عمل جراحی شقاق یا لیزر شقاق را ندارند می توانند از تزریق بوتاکس برای درمان شقاق کمک بگیرند. طی انجام این روش اسپاسم عضلات ناحیه مقعد کاهش پیدا می کند اما احتمال بروز بی اختیاری در دفع گاز و مدفوع بسیار بالا خواهد بود. بعد از تزریق بوتاکس برای درمان شقاق ممکن است 1 تا 7 روز طول بکشد که بیمار اثر این عمل را بر روی ناحیه احساس کند. از آنجایی که دیگر عمل دفع با فشار نخواهد بود احتمال درمان و ترمیم شدن زخم شقاق نیز بسیار بالاتر می رود. تاثیر بوتاکس حدود 6 ماه خواهد بود که طی این مدت بیمار باید نسبت به درمان یبوست، اسهال و ترمیم زخم شقاق اقدام نماید.

جهت درمان شقاق با بوتاکس 25 واحد Botulinum toxin A تزریق می شود. اکثر عوارض این روش گذرا می باشند و به جز التهاب و سوزش اولیه و بی اختیاری مقعد مورد دیگری به عنوان عوارض بوتاکس در این ناحیه گزارش نشده است. این روش اعتیاد آور و خطرناک نمی باشد و بعد از برطرف شدن اثر بوتاکس می توانید برای تجدید آن اقدام نمایید. به خصوص که اگر علائم اسپاسم مقعد همچنان باقی مانده باشد.

مرکز تخصصی تزریق بوتاکس

پیش از این هم اشاره شد که برای بهره مند شدن از مزایای تزریق بوتاکس به صورت تخصصی لازم است که این کار در یک مرکز تخصصی انجام پذیرد. چرا که امروزه کم نیستند مراکزی که این کار را به شکل های مختلفی انجام می دهند. اما آن چیزی که برای مشتریان اهمیت دارد، کیفیت کار و نتیجه آن می باشد. برای آنکه بتوانید نهایت رضایت را از تزریق و بوتاکس داشته باشید و نیز برای آنکه بتوانید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید، قطعا به یک مرکز تخصصی برای این کار نیاز خواهید داشت. بنابراین، در انتخاب مرکز تزریق بوتاکس باید بسیار احتیاط کرده و دقت به خرج دهید تا سلامت پوست و جسم خود را تضمین کنید. از آن گذشته، بتوانید از هزینه‌ هایی که برای این کار می‌ پردازید، نتایج مطلوب را بگیرید.

این مجموعه به عنوان یک مرکز تخصصی تزریق بوتاکس آماده خدمات دهی به شما زیباجویان عزیز می باشد. عمل بوتاکس در این مجموعه توسط افراد متخصص انجام می پذیرد.

سوالات متداول تزریق بوتاکس

1-بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

بسته به فیزیولوژی بیماران مختلف توصیه می شود که به محض مشاهده آثار چین و چروک نسبت به تزریق بوتاکس اقدام نمایید. برای افراد بالای 18 سال تزریق بوتاکس به منظور زیبایی و درمان امکانپذیر است.

2-مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

سعی کنید بعد از تزریق بوتاکس به صورت تا 24 ساعت سر خود را پایین نگیرید. همچنین از برخورد آب با ناحیه بوتاکس شده به مدت 3 ساعت پرهیز کنید. در آفتاب نمانید و عرق نکنید.

3-مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کجاست؟

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس روی ابروها و زیر پلک می باشد. زیرا فلج کردن عضلات این نواحی از نظر زیباشناختی اصولی نیست و چهره زیباجو را دفورمه خواهد نمود. همچنین برای تزریق بوتاکس به نواحی دور لب و لثه ها نهایت دقت و وسواس را داشته باشید و به یک متخصص ماهر در این زمینه مراجعه کنید که این عمل را به طور اصولی برای شما انجام دهند.

4-عوارض بوتاکس بعد از چند سال چیست؟

اگر بوتاکسی که استفاده می کنید توسط یک متخصص ماهر تزریق شده باشد و از مواد مرغوب با دوز مناسب استفاده شده باشد دچار عوارضی مثل افتادگی پلک نخواهید شد.

5-آیا تزریق بوتاکس خطر مرگ دارد؟

تزریق بوتاکس خطر مرگ ندارد. اما دقت کنید که برای تزریق بوتاکس به متخصصی مراجعه کنید که ماهر باشد و خواسته شما از لحاظ درمان و یا زیبایی را برآورده کند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *