کیست مویی

عکس کیست مویی در مراحل اولیه و پیشرفته

عکس کیست مویی

کیست مویی انواع مختلفی دارد که متخصص جراحی و عمومی با مشاهده کیست یا مشاهده عکس کیست مویی می تواند نوع آن را تشخیص دهد. در برخی مواقع متخصص جراحی ترجیح می دهد قبل از انجام عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی یک عکس رنگی یا ام آر آی تجویز کند. مواردی که مشکوک به فیستول های متعدد همراه با کیست مویی می باشند معمولا کاندیدای عکس و ام آر آی قبل از عمل می باشند. کیست مویی با عنوان موی برگشتی نیز در میان مردم شناخته می شود. نام علمی کیست مویی به انگلیسی سینوس پیلونیدال pilonodal sinus و یا پیلونیدال کیست pilonidal cyst می باشد.

تصاویر کیست مویی پایین کمر

در ادامه تصاویر کیست مویی پایین کمر را می بینید که به طور سرپایی با لیزر پرتوان توسط دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی درمان شده اند.

کیست مویی در مراحل اولیه

عکس کیست مویی در مراحل اولیه

کیست مویی پایین کمر که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید بر اثر از بین نبردن موهای زائد ناحیه بروز کرده است. بیمارانی که دارای موهای سیاه و ضخیم در ناحیه پایین کمر می باشند و برای مدت طولانی بر روی سطوح سفت می نشینند به شدت مستعد بروز کیست مویی پایین کمر می باشند. این عارضه بیشتر در رانندگان، دانشجویان و یا دانش آموزانی که مدت طولانی می نشینند بروز می کند.

کیست مویی پایین کمر

کیست مویی پایین کمر خفیف که علامت درد و ترشح عفونی ندارد.

کیست مویی خفیف در مراحل اولیه

برخی بیماران باور غلطی درباره کیست مویی خفیف و بدون عفونت دارند. آنها اعتقاد دارند تا زمانی که کیست مویی عفونت نکرده، در مراحل اولیه است و آبسه و فیستول نشده است نیازی به جراحی و درمان کیست مویی ندارند. اما کیست مویی خفیفی که در تصویر بالا می بینید کاندیدای جراحی یا لیزر کیست مویی می باشد. این کیست در ظاهر یک سوراخ ریز است اما در زیر پوست و به طور عمقی رشد کرده است. بهتر است قبل از این که کیست مویی پیشرفت کند و منجر به بروز درد اورژانسی و آبسه شود نسبت به تخلیه و جراحی آن اقدام کنید.

کیست مویی و آبسه

کیست مویی همراه با آبسه و فیستول

کیست مویی همراه با آبسه

در مواقعی که کیست مویی عفونی و دردناک می شود به آن کیست مویی همراه با آبسه می گوییم. در این مواقع بیمار با درد شدیدی ناشی از عفونت کیست مویی مراجعه می کند. ممکن است به طور اورژانسی آبسه تخلیه شود و متخصص جراحی برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز کند و سپس برای جراحی کیست مویی اقدام کند. اما در روش جراحی با لیزر معمولا متخصص جراحی و لیزر ماهر کیست مویی همراه با آبسه را با لیزر پرتوان در یک جلسه سرپایی و به روش بسته جراحی می کند. دکتر زهرا سعادتی از جمله معدود جراحان باتجربه در زمینه لیزر کیست مویی به روش بسته و بدون عود و بازگشت می باشند.

کیست مویی و فیستول

کیست مویی پیشرفته که فیستوله نیز شده است

کیست مویی همراه با فیستول

معمول کیست مویی هایی که دچار عفونت و آبسه مزمن می شوند دچار عارضه فیستول می شوند. بر اثر آبسه های متعدد درمان نشده کیست مویی فیستوله می شود. فیستول کانال های عفونی در زیر پوست می باشند که ممکن است از طریق یک یا دو سوراخ به سطح پوست راه پیدا کنند. فیستوله شدن کیست مویی نشان دهنده مزمن شدن کیست مویی و وسعت کیست مویی می باشد. دکتر زهرا سعادتی کیست مویی همراه با فیستول را تحت جراحی با لیزر پرتوان و به روش بسته درمان می کنند. در این صورت نیازی به درمان طاقت فرسا به وسیله جراحی باز کیست مویی نیست و بیمار دوره نقاهت بسیار کوتاهی را تجربه می کند. بر خلاف باور عموم هرچه کیست مویی پیشرفته تر باشد بهتر است که با لیزر پرتوان جراحی شود نه با تیغ و کوتر و روش های سنتی و باز. در نظر داشته باشید مهارت و تجربه متخصص جراحی و لیزر در لیزر کیست مویی به روش بسته و بدون اسکار بسیار مهم است.

جراحی کیست مویی بسته و باز

عکس کیست مویی بعد از عمل جراحی پلاستیک با لیزر 2-جراحی باز و در سمت راست جراحی بسته به روش فلپ را مشاهده می کنید.

کیست مویی پیشرفته یا وخیم

کیست مویی پشرفته یا وخیم به حدی بزرگ و عفونی می شود که علاوه بر فیستوله شدن ممکن است سر باز کند و به بافت ناحیه آسیب جدی وارد کند. در اینجا تصویر کیست مویی بیماری را می بینید که برای ایشان نمونه برداری قبل از جراحی انجام شده است. زیرا این نوع کیست مویی به سرطان و بدخیمی نیز مشکوک می باشد. معمولا این بیماران جراحی باز کیست مویی را انجام می دهند و به دلیل آسیب زیادی که به بافت رسیده است امکان بستن محل جراحی با بخیه وجود ندارد.

کیست مویی وخیم و پیشرفته که بر اثر عفونت شدید به بافت ناحیه آسیب وارد شده است

کیست مویی وخیم و پیشرفته که بر اثر عفونت شدید به بافت ناحیه آسیب وارد شده است

لیزر کیست مویی به روش بسته

همانطور که در بالا توضیح داده شد لیزر کیست مویی به روش بسته مزایای متعددی نسبت به جراحی باز با تیغ و کوتر دارد. همانطور که در تصویر بالا می بینید اسکار و جای جراحی در جراحی بسته با لیزر وجود ندارد. این جراحی به نوعی جراحی پلاستیک کیست مویی محسوب می شود و مثل جراحی باز نیازی به پانسمان و استراحت طولانی ندارد. در جراحی باز زخم کیست مویی باز گذاشته می شود که احتمال عفونت و آلوده شدن زخم در این زمان بالا می رود. به علاوه بیمار هزینه زیادی بابت پانسمان و خرید گاز استریل برای مدت طولانی می پردازد. درنهایت احتمال عود کیست مویی بعد از جراحی باز بسیار بیشتر از جراحی بسته با لیزر توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

64 دیدگاه برای “عکس کیست مویی در مراحل اولیه و پیشرفته

  1. من گفت:

    سلام خسته نباشید
    من در ناحیه زیر کمرم متوجه شدم که ی سوراخ سیاه کوچک قرار داره ک چرک نمیکنه ولی خارش داره… از اونجایی ک سابه خانوادگی خیلی قوی برای کیست مویی دارم میخواستم بپرسم الان ک خفیفه میتونم بدون جراحی از بین ببرمش یا راه حلی براش وجود داره؟ چ اقداماتی باید انجام بدم تا شدید نشه

    1. سلام اگر کیست مویی تشکیل شده باشد درمان دارویی ندارد و باید توسط متخصص تخلیه شود. اگر زودتر اقدام کنید می توانید به طور سرپایی و با هزینه کمتری به درمان کامل کیست مویی دست یابید.

  2. کرم کرمزاده گفت:

    سلام من دو ماهی میشه مقعدم از داخل درد میکنه خیلی در علائم لطفا راهنمایی کنید قبلا یبوست داشتم الان داروملین استفاده میکنم باز هم درد دارم

    1. سلام ممکن است دچار زخم داخلی یا شقاق شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. بعد از هر اجابت مزاج هم به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  3. نوشین کشتکاری گفت:

    سلام خسته نباشید ، من دوسال هست که کیست مویی دارم و مرتب آبسه می‌کنه ،میخواستم به روش لیزری عمل کنم ولی همش بهم میگن برمیگرده ، من دانشجوی پزشکی هستم و اصلا فرصت عمل باز ندارم ، خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که ، عمل لیزری، قطعا خوب میشه یا خیر

    1. سلام من لیزر کیست مویی را به طور تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهم. برای لیزر کیست مویی به یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مراجعه کنید که این جراحی را بدون عود و بازگشت و به روش پلاستیک برای شما انجام دهند تا دچار مشکلات و عوارض بعد از جراحی کیست مویی نشوید.

  4. حسین گفت:

    سلام خسته نباشین …من دوماهی میشه کیست مو دراوردم ی کم بالاتر از مقعد …ولی وقتی میرم دستشویی خون میفته نمیتونم فشار زیادی بیارم …میترسم اگه فشار زیادی وارد شه بازتر شه و خون بیرون بزنه …لطفا راهنمایی کنین ممنونم

    1. سلام ممکن است دچار کیست مویی پایین کمر شده باشید. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. لیزر کیست مویی بهترین روش درمان این بیماری می باشد.

      1. حسین گفت:

        هیچ راهی نداره ک عمل نکرد ؟؟؟من واقعا میترسم

        1. لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک که من انجام می دهم مشکلات و عوارض عمل جراحی کیست مویی به روش باز را ندارد. ترس هم ندارد.

  5. راضیه گفت:

    سلام خستت نباشید من کیست مویی داشتم عمل کردم ولی الان بعد از ۶ ماه که بسته شده جای زخم خیلی بده و گوشت اضافه اورده میشه بگید باید چیکارش کنم که حداقل کمتر پیدا باشه 😑

    1. سلام معمولا اسکار جراحی مربوط به روش جراحی می شود و کار خاصی نمی توان برای آن انجام داد. به افرادی که به جای عمل حساس هستند توصیه می کنم جراحی پلاستیک کیست مویی با لیزر را انجام دهند.

    2. فرزانه گفت:

      سلام .
      مادرم دچار یبوست داروی ملین هم استفاده میکنن .
      الان دچار بیماری شقاق شدن خیلی تورم و درد شدید دارن .
      همش باید داروی مسکن بخورند .
      چه راهی برای درمان وجود داره.؟
      خواهش میکنم راهنمایی کنین خیلی بیماری بدی هست .

      1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت برای ایشان داروی مناسب تجویز خواهد شد. مراقب باشند که داروی ملین را به حدی استفاده کنند که نه اسهال شوند و نه یبوست. زیرا اسهال هم به اندازه یبوست در بروز شقاق نقش دارد.

  6. فریبا گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر امید دارم که سلامت باشید
    من یک هفته است که با یک یبوست بیرون زدگی پیدا کرده ام درد و سوزش دارم .قبلا هم سالها پیش دچارش شده بودم ولی خوب شده و سالها دیگه هیچوقت مشکلی نداشتم 4 روزه که با پماد انتی همروئید درمان می کنم کمی بهتر شده ام ولی هنوز بیرون زدگی همچنان هست ولی درد و سوزش خیلی کم شده است آیا درمان رو ادامه دهم یا برای بررسی به مطب شما مراجعه کنم ؟

    1. سلام از خوددرمانی پرهیز کنید. برای درمان اصولی هموروئید حتما به مطب من یا یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  7. نیلوفر گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،چند روزی بود که قسمت دنبالچه یا خط بین دوباسن به طور شدیدی درد گرفت نه تورم داشت نه التهاب نه منافذ باز یا مثلا چرک ،فقط قسمت استخوان خیلی درد شدیدی داشت بیشتر مواقع زمانی که روی سطح سختی مینشستم از هفته قبل که اینجوز شدم تا به الان خیلی بهتر شدم یعنی دردم درحد پنج درصد شده ،ولی خیلی میترسم که کیست مویی داشته باشم لطفااگه میشه راهنماایی کنید ممنونم ازشما

    1. سلام در برخی موارد کیست مویی علامتی جز برجستگی یا درد ندارد. در برخی موارد نیز این علائم مربوط به درد ستون فقرات می باشد. بدون معاینه بیمار نمی توان تشخیص نهایی را اعلام کرد.

  8. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر گیست مویی دارم خیلی اذیت میکنه راننده ماشین سنگین هستم از عمل باز میترسم عمل با لیزر هزینه چقدر من اززابل هستم بیام همون روز عمل میشه یا چندروز طول میکشه بخاطر که هزینه رفت برگشت دوباره برام زیاد میشه

    1. سلام شما می توانید از مطب وقت ویزیت با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس هماهنگی های لازم برای انجام لیزر کیست مویی انجام می شود. یک روز هماهنگ می شود و تشریف میاورید تهران و لیزر را انجام می دهید. هزینه دقیق لیزر کیست مویی نیز بعد از ویزیت اعلام می شود.

  9. محمد گفت:

    یکبار هم ازش چرک خون اومد خانم دکتر گیست باعث خشکی کمر درد هم میشه

  10. سید یعقوب گفت:

    باسلام دوسه روزه بین مخرج و بیضه جوش زیرپوستی بزرگ دو الی سه سانتی درآوردم که از بیرون اصلأ مشخص نیست.خیلی اذیت می‌کنه.انتی بیوتیک خوردم دوسه روز ولی خوب نشد‌.لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنونم

    1. سلام به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا آبسه ایجاد شده را با لیزر و به طور اصولی تخلیه و درناژ نمایند. زمان را هم از دست ندهید و سریع اقدام نمایید.

  11. حسین یوسفی گفت:

    سلام من نزدیک هشت ماهه پایین کمرم قسمت بالایی باسنم کیست مویی بنظرم ب وجود آمده ک یک بار بزرگ شده با عفونت و باز شد عفونت اومد ولی دیگ بزرگ نشد هر بار عفونت میکنه کوچیک میشه من فشارش میدم عفونت میاد و دوباره میخاد بسته بشه پوست از زیر عفونت درد همراهشه الان اما زیر پوست چیز سیاه رنگی مشخص میشه بنظرم مو آماده بالا الان چکارش کنم عمل کنم لیزر کنم چکار کنم یا خودم بازش کنم مو را بکشم بیرون و بزارمش ب حال خودش

    1. سلام زخم کیست مویی را دستکاری نکنید. بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. این جراحی را نزد متخصص جراحی و لیزر ماهر که بدون عود و بازگشت جراحی می کنند انجام دهید.

      1. مهدی الهوازی گفت:

        سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ب تازگی متوجه شدم ی سوراخ کوچیک بین دوتا خط باسنم بوجود امده بالاتر از مقعد و کمر درد خیلی کمی دارم ک فکر میکردم ناشی از کارمه اما متوجه اون سوراخ شدم ک میگن مو برگشتیه میشه با دارو و این چیزا حلش کنم یا ن حتما باید عمل شود؟

        1. متاسفانه کیست مویی با دارو درمان نمی شود و فقط می توانید مدت کوتاهی علائم آن را با دارو کاهش دهید. در نهایت لازم است جراحی یا لیزر کیست مویی را انجام دهید.

  12. خاقان گفت:

    سلام.من از سال ۸۲تاحالا معلمم و دائما روی صندلی می‌نشستم.تا پایان مدارس عفونت های کیست مویی تشکیل می‌شد بعد عفونت ها دراثر ایجاد سوراخ خارج میشد ولی از دوماه پیش یک عفونت خیلی سفت و محکم در زیر کمر دارم که بشدت درد دارد،
    طبیعتا باید عمل کنم؟ هم خب برای خوب شدن زمان‌بر هست و من هم مدرسه ام.چکار کنم؟

    1. سلام بهتر است جراحی لیزر کیست مویی به صورت بسته و پلاستیک را انجام دهید. زیرا کوتاهترین دوره نقاهت را دارد و من این جراحی را بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  13. Erfan گفت:

    سلام خسته نباشید بنده چند روز پیش عمل کیست مویی با لیزر انجام دادم الان دوره نقاهت میگذرونم فقط چند سوال داشتم
    اولیش اینکه بعد از عمل چند روز طول میکشه که بتونم کارهای عادی رو انجام بدم و دومین سوالم اینه که دستشویی فرنگی حتما باید رفت یعنی اگه از دستشویی سنگی استفاده کرد مشکل ساز هستش یا نه

    1. سلام بیماران من یک روز بعد از لیزر کیست مویی می توانند به کارهای روزمره خود برسند. بهتر است تا ترمیم کامل بخیه ها از توالت فرنگی استفاده کنید. هنگام استفاده از توالت ایرانی پوست بیش از اندازه کشیده می شود و ممکن است محل بخیه باز شود.

  14. زهرا گفت:

    سلام امکان داره کیست بترکه؟بعداز ترکیدن خوب میشه؟بعد ترکیدن چ عواملی داره ؟

    1. سلام بله ممکن است خود به خود بترکد و با ترکیدن کیست مویی عفونت تا حدی تخلیه شود اما کامل خشک نمی شود و لازم است جدار کیست نیز تخریب و خارج شود. به همین دلیل بعد از مدتی مجدد عود می کند و با عفونت مکرر ممکن است کیست مویی فیستوله شود. بنابراین برای درمان قطعی و کامل کیست مویی حتما به متخصص مراجعه کنید. حتی اگر با ترکیدن کیست مویی درد شما فروکش کرده است.

  15. پژمان گفت:

    سلام خانوم دکتر چند روزی هست 3 تا سوراخ خیلی ریز وسط باسن به سمت کمر دارم. و بالاتر از اونا یه گردی شبیه تیله دارم اما باید لمس بشه که متوجه بشید و وقتی فشارش میزنم از یکی از سوراخ ها چرک خارج میشه. یعنی کیست مویی هستش؟ و این که عمل با لیزر درد نداره؟ چون من کمر به پایین خیلییی حساسم. ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام به احتمال بسیار زیاد به کیست مویی مبتلا شده اید. لیزر کیست مویی تحت بی حسی کمر به پایین یا در صورت نیاز تحت بیهوشی انجام می شود و بیمار هیچ گونه دردی را احساس نمی کند. بعد از جراحی هم اگر لیزر به روش بسته و پلاستیک انجام شود 80 درصد درد کمتری نسبت به دیگر روش ها را بعد از جراحی احساس می کنید.

  16. مختار گفت:

    خانم دکتر سلام. کمی بالاتراز مقعد. درد داشتم دیدم عفونت کرده. کمی مو دل‌ت بیرون زده بود. کشیدیم آمد بیرون. عفونت‌ هم ترکید. دردش هم خیلی کم شد. به نظر شما کیست مویی مشکل حل شده یا نیاز به جراحی داره؟ با تشکر

    1. ترکیدن کیست مویی به معنای درمان آن نمی باشد. این زخم مجدد عفونت می کند و تا زمانی که جدار کیست به طور اصولی تخریب، تخلیه و درناژ نشود مجدد عود خواهد کرد. کاهش درد به دلیل خروج عفونت است و با عفونت مجدد درد هم باز می گردد.

  17. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر.با توجه به عکس هایی که در سایت گذاشتید متوجه شدم احتمالا دچار کیست مویی شدم. خواستم بپرسم قبل از مراجعه به پزشک اگر از پودر های موبر روی ناحیه ای که کیست زده شده استفاده کنم ممکنه به کیست اسیب بزنه یا بدترش کنه؟؟؟

    1. سلام بله امکان دارد موبر آسیب بیشتری به بافت وارد کند. بهتر است از لیزر موهای زائد یا تیغ برای شیو کردن استفاده کنید.

  18. Jack گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    یک چند وقتی هست یه سوراخ خیلی کوچکی در چاک باسنم به وجود اومده و اینکه درد دارم و ترشح بو بود دارم و بعد از سرچ فهمیدم که کیست مویی هستن راه حلی داره؟؟؟

    1. بله بهترین راه حل لیزر کیست مویی با روش بسته و پلاستیک نزد یک جراح ماهر و باتجربه است. موهای زائد را نیز با یک روش مناسب همیشه از بین ببرید.

  19. A گفت:

    سلام
    من عمل جراحی باز کردم آیا می توان الان عمل لیزر بکنم تا زخمم زودتر خوب بشود ؟

    1. احتمالا این امکان برای شما وجود ندارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  20. قاسم گفت:

    سلام من ۲۱یکم ماه پیش که تا الان حدود ۲۳ روز هستش کیست مویی رو به روش فلپ عمل کردم و دکترم بهم گفته باید هفته ای سه بار موهای ناحیه عمل شده رو بزنم متاسفانه فراموش کردم بپرسم از دکترم مزاحم شما شدم ،آیا امکانش هست که از پودر موبر استفاده کرد؟ چون زخم کاملاً بسته هست

    1. ممکن است کرم موبر به پوست ناحیه آسیب برساند. بهتر است از لیزر موهای زائد استفاده کنید. یک کرم ترمیم کننده مناسب نیز تهیه کنید. زیرا اسکار جراحی فلپ وسیع و عمیق است.

  21. مهدی گفت:

    من عمل کیست مویی کردم با لیزر به روش بسته دکتر روز دهم بعد از عمل گفتن باید با ژیلت موهایه اون ناحیه رو بزنی خانمم از زخم حالش بد میشد واسه همون زیاد خوب نزد دکتر راضی نبود الان محل زخم یه جوریه من میترسم جوش میخوام عکس بگیرم بفرستم امکانش هست که ببینید وضعیت زخمم چطوره در ضمن دیابتم دارن

    1. برای ارسال عکس لازم است از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. برای از بین بردن کامل موهای زائد می توانید از موچین ضدعفونی شده نیز کمک بگیرید.

  22. با سلام من متوجه شدم که روی دنبالچه ام سوراخی وجود دارد ایا ممکنه که بگید چیست. هیچ چیزی هم ازش بیرون نمی اید

    1. احتمالا به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده اید و احتمال عفونی شدن و دردناک شدن آن در آینده وجود دارد.

  23. مهدی موحدی گفت:

    سلام هزینه جراحی کیست مویی
    وکیست سر که به جمجمه نچسبیده و زیر پوست هست
    چقدر میشه تقریبا میدونم متفاوت هست حداقل وحداکثر به چ شکل هست

    1. برای اطلاع از حدود هزینه ها با مطب تماس بگیرید و یا روی واتساپ پیغام دهید. این امکان برای بیماران راه دور نیز وجود دارد که ویزیت آنلاین رزرو بفرمایند.

  24. محمد میرشفیعی گفت:

    سلام و خسته نباشید من برای گرفتن نوبت تماس گرفتم اما دوتا خط خاموش هستند به تلفن همراه هم پیامک دادم لطفا در بابت دسترسی به شما جهت تایین وقت ویزیت من رو راهنمایی کنید

    1. اگر خارج از ساعات اداری و در روزهای تعطیل تماس گرفته اید می توانید به تلفن واتساپ پیام دهید که در اولین فرصت وقت ویزیت شما هماهنگ شود.

  25. om.kh گفت:

    سلام دخترم 14 سالشه پارسال یک سوراخ بسیارریزی بالای مقعدداشت عمل کرییم ولی یک ساله زخمش بسته نمیشه وهمش ترشوع داره لطفا راهنمای کنید توروخدا کمکم کنید

    1. کیست مویی ایشان عود کرده است و بهتر است لیزر کیست مویی نزد یک جراح ماهر را انجام بدهند.

  26. ریحانا گفت:

    سلام من ی جوش ب پشت رونم زده حدود ۷ ساله ک خوب نشده خارش و سوزش داره و ی حالت بر امده شده اندازه ی نخود هس احساس میکنم ک زیر پوستم همون قسمت ی کوچولو سفته خارش و سوزشش خیلی اذیتم میکنه بنظرتون کیسته؟

    1. احتمالا کیست مویی می باشد. بهتر است با لیزر پرتوان تخلیه شود.

  27. عادل گفت:

    سلام عکس کمر میفرستم خواستم بدونم این مو برگشتی دارم البته نه درد داره ونه عفونت

    1. امکان ویزیت آنلاین و ارسال عکس برای بیماران راه دور فراهم است و اگر تهران تشریف دارید برای ویزیت حضوری وقت بگیرید.

  28. حسین گفت:

    سلام خسته نباشی.خانم دکتر الان تقریبا دوهفته هست که بالای مقدم دردی عجیبی داره و به هیچ عنوان نمیتونم نه بشینم نه دراز بکشم،دردی برابری میکنه شکستن استخوان لگن،یه خورده متورم هم شده ،
    به نظره شما خیلی اوضاع من خرابه؟

    1. احتمالا کیست مویی شما عفونت کرده است. با تخلیه عفونت درد کاهش می یابد اما برای درمان قطعی لازم است کیست مویی کاملا تخلیه و درناژ اصولی شود. به یک متخصص جهت لیزر کیست مویی با روش بسته و پلاستیک مراجعه کنید.

  29. محدثه گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چند سالی هست که از ناحیه کمر به پایین دچار کیست مویی شدم که مدام ازش چرک و خون میاد بیشتر چرک خیلی وقتاهم میخاره هم درد داره
    نمیخوام عمل باز انجام بدم ممکنه با لیزر خوب بشم

    1. بعد از ویزیت تشخیص قطعی اعلام می شود. من تقریبا تمام انواع کیست مویی را با لیزر و به روش بسته و پلاستیک بدون عود و بازگشت درمان می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *