جراحی زیبایی

کاندید مناسب ابدومینوپلاستی کیست

چه کسانی کاندیدای مناسب ابدومینوپلاستی می باشند

بیمارانی که در یکی یا هرسه مولفه اصلی تاثیر گذار بر روی ظاهر شکم خود مشکل دارند شامل.وجود پوست اضافی یا پوست شل شده در ناحیه شکمی که می تواند با توده چربی اضافی نیز همراه باشد یا نباشد.

  • وجود خطوط استریا در ناحیه شکم
  • وجود عضلات شل شده در ناحیه شکم
  • بیمارانی که کاهش وزن داشته اند

بیمارانی که کاهش وزن های شدید و معنادار داشته اند، به ویژه بیمارانی که تحت اعمال جراحی لاغری قرار گرفته اند، کاندیدای مناسبی برای این عمل هستند. برداشتن پوست اضافی و سفت کردن و کشیدن عضلات در این بیماران برایشان بسیار سودمند است. همچنین موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بارداری بعد از جراحی تامی تاک

آبدومینوپلاستی هیچ معنی در افرادی که قصد باردار شدن در آینده را دارد، ندارد و البته هیچ اثرسویی بر بارداری آن ها و رشد جنین شان نخواهد داشت. اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است، آن است که بیماران باید بدانند که بارداری می تواند ظاهر شکم آنها را دوباره دست خوش تغییرات نامطلوب کند.

مصرف سیگار و آبدومینوپلاستی

مصرف سیگار جزو عوامل خطر زای معنا دار در پروسه نقاهت و بهبود زخم ها پس از انجام آبدومینوپلاستی است. افراد سیگاری لازم است که حداقل ۱۵ روز قبل از انجام عمل ؛ سیگار خود را کنار گذاشته و در طول دوره نقاهت خود نیز از مصرف سیگار پرهیز کنند.

برش های جراحی در تامی تاک

اصلی ترین اسکار در جراحی آبدومینوپلاستی در زیر شکم یا در زیر اسکار سزارین واقع است که به طور معمول کاملا بهبود یافته و در زیر خط بیکینی پنهان می شود. در حالت برهنه اسکار ممکن است قابل مشاهده باشد که این موضوع بستگی به میزان دوره بهبودی اسکار دارد. به طور کلی این اسکار را می توان بالاتر یا پایین تر از محل ذکر شده و وابسته به تمایلات بیمار بر جای گذاشت.

برش دوم در اطراف ناف، در امتداد لبه آن ایجاد می شود.این اسکار به طور طبیعی تمایل به ترکیب شدن با پوست اطراف ناف را داشته و درون انحنای طبیعی ناف پنهان می شود.

توصیه آن است که بیماران تا زمان بهبودی کامل از انجام هرگونه فعالیت سنگین بپرهیزند و تنها مبادرت به انجام کار های سبک نمایند.

لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین و جدیدترین روش آبدومینوپلاستی و هزینه آبدومینوپلاستی با مطب خانم دکتر سعادتی تماس بگیرید.

عوارض معمولی در جراحی ابدومینوپلاستی- ساکشن (کوچک کردن شکم و ساکشن):

شامل تورم بعد از عمل، بی حسی، خارج شدن ترشح از ناحیه زخم، محل زخم و اسکار جراحی و کبودی و خستگی بعد از عمل می باشد.

عوارض غیر معمولی عبارتند از مرگ (که در بررسی های انجام شده در مراجع ۰۲/۰ ٪ تا ۰۴/۰ ٪ احتمال مرگ وجود دارد که به دلیل عوارض بیهوشی یا آمبولی چربی می تواند باشد.)، سروما (جمع شدن مایع زیر فلپ شکمی)، بی حسی، اسکار بدشکل محل عمل جراحی (که شامل پایین شکم و دور ناف و گاهی زخم های کوچک دیگر برای ساکشن می باشد)، احتمال تشکیل کلوئید و اسکار هیپرتروفیک، موج دار شدن و برجستگی و فرو رفتگی سطح شکم و پهلو ها، خون ریزی و خون مردگی و کبودی و نکروز بافتی در ناحیه فلپ، باز شدن محل زخم و عفونت زخم می باشد.

اکثر عوارض با اجرای توصیه های پزشک و مراجعات به موقع به پزشک قابل رفع می باشد. کلوئید و اسکار هیپرتروفیک (گوشت اضافه) در محل عمل ممکن است تا ۱ سال نیاز به درمان هایی مانند استفاده از کرم ها، تزریقات موضعی یا چسب های مخصوص داشته باشد و گرچه تا حد زیادی بهبود می یابد، ممکن است کاملا رفع نشود.

بعلاوه، اسکار عمل همیشه باقی می ماند و هیچ وقت نمی توان آن را کاملا از بین برد. البته بسته به جنس پوست افراد متفاوت می باشد. نامنظمی سطحی نیاز به ماساژ خواهد داشت. ترشح و نکروز بافتی اکثرا با پانسمان و رعایت توصیه های پزشک خودبخود بهبود خواهند یافت.

گاهی به تشخیص پزشک نیاز به عمل جراحی برای اصلاح برخی عوارض پیش می آید که در این موارد حق العمل از بیمار گرفته نخواهد شد اما هزینه بیمارستان بعهده بیمار خواهد بود.

نتایج عمل ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی- ساکشن به هدف کاهش وزن انجام نمی شود. با وجودی که حین عمل مقداری چربی و پوست برداشته می شود، تغییر چشم گیری در وزن ایجاد نمی شود. هدف بیش تر زیبایی و صاف شدن شکم است. اگر بعد از عمل لاغر شوید، ممکن است پوست شکم مجددا دچار افتادگی شود.

اگر بعد از عمل چاق شوید، شکم نیز چاق خواهد شد (البته کم تر از حدی که در صورت عدم عمل چاق می شدید). با وجودی که حاملگی بعد از عمل ممانعتی ندارد، حاملگی یا نوسانات وزن شدید بعد از عمل باعث افتادگی مجدد شکم و از بین رفتن مقداری از نتایج عمل خواهد شد.

لذا توصیه می شود در صورتی که قصد کاهش وزن دارید، قبل از عمل این کار را انجام دهید تا افتادگی پوست کامل شود و بتوان حین عمل پوست و چربی بیش تری برداشت و نیز ترجیحا زمانی اقدام به عمل نمایید که قصد آوردن فرزند دیگری نداشته باشید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *