اطلاعات عمومی پزشکی

اسکین تگ یا منگوله پوستی چیست؟

اسکین تگ چیست

اسکین تگ skin tags به نوعی زائده پوستی خوش خیم و بدون درد گفته می شود که همانند یک آویز با منگوله کوچک در سطح پوست ظاهر می شود. این زائده ی گوشتی توسط ساقه ای نازک به نام پوستر از سطح پوست آویزان است

اسکین تگ از نظر پزشکی به نام آکروکوردون شناخته می شود. این منگوله های پوستی بی خطرند و نکته ی بسیار مهم در باره ی آنها غیر مسری بودنشان است یعنی با دست زدن از جایی از بدن به جای دیگر و یا به فرد دیگری سرایت نمی کنند.

برداشتن اسکین تگ با لیزر

شکل اسکین تگ در ناحیه تناسلی قبل و بعد از برداشتن منگوله ها

برخی افراد وجود هموروئید یاشقاقرا در ناحیه مقعد را با اسکین تگ اشتباه می گیرند. این درحالی است که علائم این دو بیماری کاملا با هم متفاوت است.
اسکین تگ شامل یک هسته ی عروقی فیبرومی است و گاهی ممکن است که با سلول های چربی پوشش اپیدرم را به طور نامنظمی درگیر کند.اسکین تگ ها ممکن است در بدن یک فرد از ۱تا۱۰۰ عدد هم برسد .

ویژگی های ظاهری اسکین تگ ها

این زائده های گوشتی اکثرا بی رنگ و در برخی مواقع تیره رنگ هستند که در ابتدای پیدایش به صورت ناهموار بر روی پوست ایجاد می شوند و با گذشت زمان بزرگتر می شوند
اندازه ی اسکین تگ ها از نظر قطر از ۲ میلی متر تا ۵ میلی متر هم می رسد. ممکن است اسکین تگ ها بزرگ شده و به اندازه ی یک نخود هم برسند.

علت ایجاد اسکین تگ بر روی پوست

دلیل روشنی برای ایجاد این اسکین تگ ها بر روی پوست وجود ندارد. اما از آنجایی که اسکین تگ ها بیشتر در مناطق پر چین و چروک بدن ایجاد می شود، اصطکاک پوست به روی هم را می توان یکی از دلایل اصلی ایجاد این زواید دانست.

ویروس HPV نیز یکی دیگر از دلایل ایجاد منگوله های پوستی می باشد. میزان شیوع این عارضه در افراد چاق و با قند خون بالا بسیار بیشتر از سایر افراد است بنابراین چاقی و افزایش قند خون نیز دلیلی دیگر برای ایجاد این عارضه محسوب می شود. عوامل ارثی وژنتیکی در ایجاد اسکین تگ نقش دارد. چون این مشکل اغلب در خانواده رایج است. همچنین افزایش سن ریسک ابتلا به این عارضه را تشدید می کند.

اسکین تگ هایی که به رنگ تیره بر روی پوست مشاهده می شوند

تغییرات هورمونی و افزایش میزان هورمون رشد در خون در دوران بارداری باعث می شود که در زمان بارداری بانوان این عارضه به سراغشان آید.

مکان های ایجاد اسکین تگ

امکان بروز اسکین تگ تقریبا در همه جای بدن وجود دارد. اسکین تگ ها در میان مردان و زنان با درصد مساوی شیوع دارد. این منگوله های پوستی در همه جای بدن تشکیل می شود. اما میزان شیوع آن در مناطق پرچین و چروک بیشتر است از جمله این محل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. گردن
  2. زیر بغل
  3. کشاله ران
  4. زیر سینه
  5. نواحی مقعد و ناحیه تناسلی

بررسی میزان شیوع اسکین تگ

میزان شیوع اسکین تگ ها در مردان و زنان یکسان می باشد اسکین تگ ها بیشتر در افراد بالای ۵۰ سال دیده می شود. با افزایش سن و افزایش بافت بدن و چاقی میزان ایجاد آنها بر روی پوست افراد بیشتر می شود. برخی از این اسکین تگ ها ممکن است با گذشت زمان به صورت خود به خودی بیفتد اما برخی دیگر ماندگار است.

اسکین تگ در ناحیه پر چین و چروک تناسلی

درمان اسکین تگ ها

همانطور که گفته شد اسکین تگ بی ضرر است و درمان آن فقط جنبه زیبایی دارد. اگر وجود آن موجب ناراحتی شما می شود و اعتماد به نفستان را از بین برده است. می توانید با روش های گوناگون آن ها را از بین ببرید. البته اگر ویروس زگیل تناسلی بر روی اسکین تگ رشد نکرده باشد از لحاظ پزشکی اصلا ضرورتی جهت برداشتن آن نخواهید داشت.

راه های درمان اسکین تگ می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. کرایوتراپی یا فریز کردن اسکین تک به وسیله نیتروژن مایع
  2. جراحی برداشتن اسپلینت به وسیله تیغ یا با استفاده از لیزر
  3. بستن انتهای اسکین تگ ها توسط متخصص به منظور جلوگیری از خون رسانی به آنها و افتادن آنها
  4. سوزاندن اسکین تگ ها با کوتر

درضمن برای درمان اسکین تگ از پماد و دارو استفاده نمی شود. بنابراین پمادی برای درمان اسکین تگ توصیه نمی شود. مگر این که شما مبتلا به جوش های پوستی شده باشید.

تشخیص اسکین تگ

بعد از برداشتن اسکین تگ

همانطور که گفته شد اغلب اسکین تگ ها در افراد مختلف نیاز به بررسی بیشتر و انجام آزمایش جهت پاتولوژی ندارند. اما اگر اسکین تگ ها با گذشت زمان دچار برآمدگی بیشتر تغییرات ظاهری و یا خون ریزی و تغییر رنگ شد پزشک آن را برای اطلاع از ماهیت و بررسی دقیقتر به آزمایشگاه می فرستد. تا مطمئن شود که ضایعه ای بی ضرر است یا حامل ویروسی مثل زگیل .

البته اسکین تگ با زگیل تفاوت هایی دارد . اسکین تگ ها بزرگتر و غیر ویروسی و بی خطر و غیر مسری اند. برخلاف زگیل ها که مسری اند. برای درمان زگیل و اسکین تگ می توان از روش لیزر زگیل تناسلیو یا لیزر اسکین تگ استفاده کرد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

173 دیدگاه برای “اسکین تگ یا منگوله پوستی چیست؟

  1. احمد گفت:

    سلام. من تا یکسال قبل در اطراف گردنم اسکین تگ داشتم.کم کم اونها برطرف شدن و روی آلت شروع به رشد کردن.جدیدا احساس میکنم بزرگتر شده.برای درمانش باید چیکار کنم؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

  2. اسدمحمدی گفت:

    سلام من چهل روزاست عمل فیشر انجام داده ام ۳روز بعدازعمل یک زائده کنار مقعدم پیدا شده علت آن چیست و چیکار کنم؟؟؟؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید. اگر این زائده جدید است باید برداشته شود. مراقب باشید یبوست نگیرید در غیر این صورت بیماری شما عود خواهد کرد.

    2. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به جراح معالج خود مراجعه کنید.

    3. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید ممکن است التهاب بعد از عمل شقاق باشد اما نمی توان بدون معاینه نظر قطعی داد.

  3. محمد رضا احمدی گفت:

    سلام من برروی الت تناسلی خود و اطراف کشاله ران اسکین تگ دارم ایا باسیر درمان میشود و ایا ممکن است برروی لب ها هم اسکین تگ وجود دارد و اگر اسکین تگ را درمان کردیم امکان ابتلا دوباره به اسکین تگ وجود دارد

    1. سلام اطلاعی درباره درمان اسکین تگ با سیر ندارم. بهتر است با لیزر برداشته شود تا عود نکند.

    2. سعید گفت:

      نکن این کارو من کردم به بدبختی افتادم سیر زخم میکنه و متورم میشه به بافت پوست هم خیلی اسیب میزنه بهترینش لیزره

      1. اگر به سیر یا هر ماده دیگری حساسیت دارید استفاده از آن را حتما متوقف کنید. از خود درمانی پرهیز کنید و حتما به متخصص مراجعه کنید تا دچار عوارض نشوید.

  4. الی گفت:

    سلام من همورویید داشتم و یبوست از درد به ستوه اومدم رفتم دکتر بهم قرص ملین داد و پماد داخل مقعدی کولونوسکوپی هم باید انجام بدم. چندروز بعد اینکه قرص و پماد و استعمال کردم هموروییدم بهتر نشده هیچی یه ضایده های پوستی کوچیک هم زده اطراف مقعدم که شبیه این عکسا نیست. به شدت میترسم زگیل باشه ولی آخه من رابطه جنسی نداشتم و ندارم. خیلی استرس دارم ممکنه اپلیکاتور پماد کثیف بوده باشه؟ پیش چه دکتری باید برم برای معاینه چون دکتر گوارش معاینم نکرد

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. ممکن است به پماد حساسیت داده باشید. مصرف پمادها را قطع کنید و تا زمان مراجعه به متخصص مراقب باشید یبوست نگیرید و در صورت نیاز حتما از شربت یا قرص ملین استفاده کنید.

  5. خاطره گفت:

    سلام،من سه ساله که کنار مقعدم،یه منگوله دارم که وقتی یبوست شدید داشتم بوجود اومد،دیروز دکتر گفت اسکین تگ هست و باید لیزر کنم ،میترسم،عوارض داشته باشه برام چون قراره برای بارداری هم اقدام کنم میترسم،بعد از عمل لیزر تا کی باید برای بارداری اقدام نکنم؟

    1. سلام لیزر عوارضی ندارد و مشکلات جراحی سنتی را هم ندارد. به محض این که از ترمیم زخم اطمینان حاصل کردید می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  6. آیسان گفت:

    با سلام
    هفته ۲۴ ام بارداریم هستم موقع دفع مزاج ی گوشت اضافی میاد از مقعدم می زنه بیرون بعد که می خوام پا شم اونم به سمت داخل کشیده میشه این از چی می تونه باشه؟ بواسیر یا شقاقه؟ لازمه بگم یبوست و یا درد ندارم

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه 3 شده اید. در حد امکان فشار بر روی ناحیه مقعد را کاهش دهید و طوری بنشینید و دراز بکشید که به ناحیه مقعد فشار وارد نشود. طولانی ناییستید. از آنجایی که باردار هستید از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز شود.

      1. Ali گفت:

        باسلام ۲۵ سالمه پسر هستم و از دوسال پیش روی پوست بدنم شروع به بیرون زدن اسکین تگ شده
        و هر چندوقت یکبار به تعدادشون اضافه میشه در ناحیه گردن و زیر بغل و جدیدا هم روی آلت تناسلی
        خواستم بپرسم آیا این اسکین تگ هایی که روی بدنم ایجاد شده و به سرعت به تعدادشون اضافه میشه می تواند ویروسی باشد
        آیا امکان جلو گیری از بوجود اومدن اون ها میشه شد به کمک دارو یا رژیم غذایی خاصی

        ضمنا موفق شدم تعدادی از اون هارو به کمک بستن ساقه ی آنها توسط نخ از بین ببرم بدون کوچک ترین عارضه ای و یا جای ماندن اثر ای از آنها

        1. سلام برای این که بدانید که عارضه ویروسی است یا خیر لازم است از بافت نمونه برداری شود. برخی از اسکین تگ ها بسیار عمقی و بزرگ می باشند که بهتر است با لیزر برداشته شوند.

  7. سپیده گفت:

    سلام این منگوله ها آیا با دارو و پماد ساختنی هم درمان میشن؟؟

    1. سلام معمولا خیر و بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شوند.

  8. Amir گفت:

    من چند وقته از همین اسکین تگ ها ناحیه زیر بغل زدم . بعد با نخ تهشو محکم بستم . الان احساس سیاه شده و انگار که توش خون جمع شده . میخواستم ببینم مشکلی نداره همینجوری بمونه ؟ آیا خودش به مرور زمان میوفته؟

    1. سلام باید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  9. محمد گفت:

    سلام من حدود یکسال هستش که زیر بغلم اسکین تگ زده خواستم بدونم که واگیر دار نیست؟

    1. سلام اسکین تگ واگیردار نیست اما اگر بیماری ویروسی باشد سرایت می کند.

  10. مجید گفت:

    سلام خانم دکتر، من یک ساله درگیر فیشر معقد شدم که یک اضافه گوشتی هم کنارش داره و آویزونه و خشک نیست و اینکه به فاصله پنج شیش ماه دوبار رفتم دکتر دوبارشم گفت باید شکم روان کنم تا زخم خوب بشه و شیاف استفاده کنم (اون موقعه تیکه گوشته کوچک بود) ، حرفی از بیماری دیگه نزد، اما حالا اون تیکه گوشته بزرگتر شده، اگه پماد و شیاف استفاده نکنم بعد یک مدتی درد بسیار وحشتناکی هنگام و بعد اجابت مزاج دارم ، تا چه زمانی باید شیاف استفاده کنم؟ آیا بیماری من مزمنه؟ ممکنه بیماری دیگه ایی باشه؟ خواهش میکنم جواب بدین من کرج زندگی میکنم

    1. سلام ممکن است دچار شقاق و هموروئید شده باشید. با مصرف دارو باید طی 10 روز بهبود پیدا کنید. در غیر این صورت با نظر متخصص نیازمند جراحی یا لیزر خواهید بود. از مطب یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی قوی تجویز می کنم و یبوست را هم باید کنترل کنید. البته شربت ملین هم تجویز خواهد شد. اگر طی 10 روز بهبودی حاصل نشد هماهنگی های لازم جهت لیزر انجام می شود. درضمن معمولا گوشت اضافه با دارو درمان نمی شود و بهتر است با لیزر برداشته شود. تمام جراحی های من با لیزر انجام می شود و برای عمل جراحی سنتی و معمول می توانید به بیمارستان و متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید.

  11. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید من چند سالی هست زگیل منگوله‌ایی دارم اول دوتا روی گردنم بود اونارو نخ بستم افتاد ولی رفته زیاد شدن الان دور گردنم خیلی زیاد شده زیر بغلم چنتا روی سینم و چنتا روی کشاله رانم چیکار کنم برای درمان قطعی ؟؟؟

    1. سلام معمولا برای این نوع زگیل درمان قطعی وجود ندارد اما بهتر است از لیزر یا کرایو برای برداشتن این زگیل ها استفاده کنید. احتمال عود بعد از لیزر زگیل بسیار پایین تر از دیگر روش ها می باشد.

  12. مونا گفت:

    سلام من از بچگی یه زائده ی شبیه به خال گوشتی با رنگ تیره تر روی چین خوردگی های ناحیه مقعد بوجود امده بود.موقع اسهال یه مقدار کم اندازه ش کوچیکتر میشه و موقع یبوست کمی بزرگتر معلوم میشه.خواستم ببینم این چی هست نگران کننده هستش باید درمان بشه؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید شده باشید. برای درمان هموروئید اقدام کنید تا دچار عوارض این بیماری نشوید. بهتر است از یک متخصص جراحی و لیزر وقت ویزیت بگیرید. مراقب باشید که نه یبوست بگیرید و نه اسهال

      1. مونا گفت:

        اما تا بحال دچار خونریزی نشدم که از علائم هموروئید خارجی هستش

        1. باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد. هموروئید الزاما با علامت خونریزی مشخص نمی شود.

  13. صدف گفت:

    من حدود یکسال کنار ناحیه تناسلی زائده دارم اما هیچ تغییری نکرده از لحاظ سایز یا تعداد دکترهم گفته اسگین تگه اما هنوز هم استرس دارم شاید زگیل تناسلی باشه احتیاج به ازمایش هست؟

    1. سلام اگر مزاحمی برای زندگی شما است انجام آزمایش و نمونه برداری از بافت هیچ ضرری ندارد. آزمایش زگیل تناسلی یا اچ پی وی را انجام دهید تا از تشخیص پزشک خود مطمئن شوید.

      1. سودی گفت:

        خسته نباشید من چند ماهی هست که روی نوک سینم از این منگوله ها زده یدونه بیشتر نیست میخام برای بارداری اقدام کنم ممکنه دردسر ساز بشه واسم و موقع بارداری و شیر دهی بزرگتر بشه ؟

        1. بهتر است قبل از اقدام به بارداری این زائده برداشته شود و برای پاتولوژی ارسال شود که مطمئن شوید اسکین تگ است.

  14. ریحانه گفت:

    حدود 3 سال پیش 1 دونه کوچک کنار لبم ایجاد شد ولی جدی نگرفتم ولی الان داره به نراتب روی صورتم بیشتر میشن چیکار کنم

    1. سلام به متخصص پوست و مو که مجهز به دستگاه لیزر پوست باشد مراجعه کنید.

  15. معصومه گفت:

    سلام وقت بخیر؛اگر اسکین تگ شقاق رو برداریم ممکنه دوباره عود کنه؟با برداشتن اسکین تگ با لیزر آیا ورم یا زائده ای از اسکین تگ میمونه؟و طول درمانش چقدر هست؟

    1. سلام اسکین تگ با زائده و گوشت اضافه ناشی از شقاق و هموروئید متفاوت است. اگر شما یبوست و یا اسهال مزمن نداشته باشید و به ناحیه مقعد فشار غیر طبیعی وارد نکنید بیماری شما عود نخواهد کرد. جراحی های من با لیزر پرتوان انجام می شود و بعد از دوره نقاهت التهاب و اسکار جراحی باقی نخواهد ماند. لیزر شقاق و هموروئید در یک جلسه به طور سرپایی انجام می شود و بیمار می تواند یک روز بعد از لیزر کارهای روزمره خود را بدون کمک انجام دهد. بهبودی کامل بسته به وسعت جراحی و فیزیولوژی بدن بیمار بین یک تا سه هفته خواهد بود.

  16. هما حسینی گفت:

    با سلام من شقاق دارم و اسکین تگ‌هم کنارش دراومده الان دارم پماد انتی فیشر استفاده می کنم که حراح برام نوشته ایا می تونم برای برداشتن اسکین تگ به پزشک زنان مراجعه کنم که با لیزر بردارن چون در شهر ما جراح زن نیست روم نمیشه برم پیش مرد ولی پزشک زنان دستگاه لیزر داره و میگه برمیدارم.

    1. سلام بهتر است با لیزر پرتوان و نزد یک متخصص جراحی عمومی و لیزر ماهر در این زمینه برداشته شود.

  17. میلاد گفت:

    من یه گوشت اضافه هایه خیلی ریز دارم خیلی ریز هستن اینارو با دست کندم راحت کنده شدن میخواستم بدونم واگیر دار یا زیاد نمیشن؟

    1. سلام اگر عامل ویروسی باشد معمولا واگیردار است و زیاد می شود. به یک متخصص مراجعه کنید تا ماهیت بیماری کاملا مشخص شود.

  18. .. گفت:

    سلام منگوله پوستی از طریق لیف انتقال پیدا می کند ؟

    1. سلام اسکین تگ یا منگوله پوستی عامل ویروسی ندارد که با تماس پوستی منتقل شود.

  19. فریبا گفت:

    سلام من نمدونم اسکین تگه یا زگیل اخه مس سوزن میزنه بیرون اندازه یک نخ هست کوتاه و خشک انگار فقط پوسته مادرم پشت گردنش داشت ک منم چندتایی رو گردن زدم برطرف شد باز بعد دوسال الان یک دونه زیر سینم زد ک کندم اندازه یک نقطه و با ناخن گرفته میشد کندمش جاش ی نقطه خون شد نمیدونم این ویروسیه؟ ارثیه؟ یا اسکین تگه الانم کندمش دیگه نیست ک بخام ب دکتر نشون بدم یدونه بود نظرشما کدومه

    1. اسکین تگ معمولا عامل وراثتی دارد یا بر اثر یک بیماری ثانویه بروز می کند. زگیل ها هم بعد از نمونه برداری یا ویزیت شناسایی می شوند.

  20. ریحان گفت:

    سلام خانوم دکتر من نزدیک یک ماهه چند تا دونه نسبتا ریز یکم تیره تر از رنگ پوست ایجاد شده حدودا ۳میلیمتر از مقعدم فاصله داره.من دچار یبوست برای طولانی مدت بودم ولی خونریزی یا درد نداره فقط بعضی اوقات که عرق میکنم خارش میگیره میخواستم بدونم زگیل مقعدیه یا گوشت اضافی مقعدیه؟

    1. سلام ممکن است زگیل مقعدی باشد. لازم است معاینه شوید و حتی در صورت نیاز نمونه برداری انجام شود تا بتوان نظر قطعی داد.

  21. حامد گفت:

    سلام خسته نباشید اگه کسی زگیل داشته باشه و توسط پزشک درمان بشه میتونه ازدواج کنه؟

    1. بله اما این مورد را با همسر خود در میان بگذارید و از ایشان بخواهید که قبل از نزدیکی با شما واکسن تزریق کنند و مراقبت های لازم را به عمل آورید.

  22. نازی گفت:

    سلام خانم دکتر. من چندماهه (سه الی چهار ماه) یک زائده حدود دو سه میلی متری نزدیک کشاله ران به سمت اندام تناسلی دارم. محلی که هنگام راه رفتن اصطکاک ایجاد می شه. توی این مدت اندازه تغییری نکرده. به سمت بالا که می کشمش انگار توده مرکزی از بافت زیرش جداست و کش میاد.
    و اینکه من حدودا 5 ساله هیچ رابطه جنسی هم نداشتم.
    امکانش هست زگیل تناسلی باشه؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر مشکوک به زگیل باشیم نمونه برداری انجام می شود و دارو تجویز می شود. اما اگر مشکوک به اسکین تگ و یا لیپوم باشیم جراحی با لیزر پرتوان و به طور سرپایی پیشنهاد خواهد شد. این توده های زیر پوست لازم است که تخلیه و درناژ شوند تا دچار عوارض آبسه و فیستول نشود.

  23. Niloo73 گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من امروز متوجه شدم که حد فاصل بین مقعد و ناحیه تناسلیم یک زائده شبیه به یک تکه پوست اویزان ایجاد شده همرنگ همون قسمت هستش میخوام بدونم این زگیل هست یا همین اسکین تگ و راه درمانش چیه خیلی نگرانم کرده

    1. سلام شما باید معاینه شوید. در صورت نیاز با لیزر پرتوان برداشته می شود. ممکن است قبل از لیزر دارو تجویز شود.

  24. زهره گفت:

    سلام نزديك به ٤ماهه متوجه يه زائده انتهاي ناحيه تناسليم شدم ،ولي تكثير نشده همون يه دونه ست ،بنظرتون زگيله يا اسكين تگ؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. در هر صورت بهتر است برداشته شود و نیاز به پی گیری و درمان دارد.

  25. محمد گفت:

    سلام، دکتر بالاخره با توضیحاتتون من نفهمیدم اسکین تگ ها ویروسی هستن یا خیر، من زیگیل تناسلی داشتم با کرایو برداشتم ولی الان زیر بغلم و کشاله ران اسکین تگ درومده که روش زیگیل نیست، الان این اسکین تگ ها ویروسی هست و کسی تماس داشته باشه باهاش مبتلا میشه به اچ پی وی؟

    1. سلام اسکین تگ ویروسی نیست و اما زگیل ویروسی است. زائده هایی که روی کشاله ران شما ایجاد شده است باید تست شوند تا بتوان گفت که زگیل هستند یا اسکین تگ یا غیره.

  26. رضا گفت:

    سلام خانم دکتر.یه ضایعه پوستی دررناحیه کشاله ران نزدیک کیسه بیضه حدود دوسال هست ایجاد شده.یکبار افتاد و دوباره رشد کرده.اول قبل از افتادن حالت منگوله ای داشت.ولی الان نوک تیز شده.بدون هیچ خارش و درد و ترشحی،من سابقه اسکین تگ در گردن و زیر بغل رو هم دارم.آیا لازم به نمونه برداری جهت HPV هست یا اسکین تگ هست؟آقا ۳۸ ساله

    1. سلام شما باید معاینه شوید. در صورتی که زائده های ایجاد شده مشکوک باشد نمونه برداری انجام می شود.

  27. کبری بی نظیر گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من چند سالی است که یه زائده پوستی در کنار مقعدم به وجود آمده چند جا دکتر رفتم که بردارم اما گفتم اگه برداری بعدا درد خواهی داشت به نظرتون چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام توصیه می کنم این زائده را با لیزر پرتوان بردارید. زیرا لیزر مشکلات و عوارض جراحی با تیغ و دیگر ابزار جراحی را ندارد. اگر این زائده درمان نشود در آینده دچار عوارضی مثل عفونت و آبسه و زخم خواهید شد. زیرا ناحیه مقعد ناحیه فعال و آلوده ای است و هرگونه زائده و زخمی در این ناحیه را باید درمان کنید.

  28. فاطمه گفت:

    با سلام.خسته نباشید
    من حدودا یک ماه و 15روز پیش با آقایی فقط تماس جنسی داشتم(سکس نداشتیم) و امروز با لمس کردن متوجه برآمدگی ریز و تقریبا هم رنگ پوستم شدم(یکی،نهایتا دوتا) و در قسمت بالایی(منظورم بین لب های بزرگه) آلتم متوجه دونه های ریزی شدم که تقریبا مثل جوش های کوچیک هستن و حس میکنم قبلا هم بودن!نمیدونم!
    + درد و سوزش و هیچ علائمی نداشتم و اتفاقی متوجه شدم
    مطمئنم الانم چون خیلی نگرانم و استرس دارم حس میکنم درد دارم.
    خیلی نگرانم کرده امیدوارم بتونین کمکم کنین‌.

    بعد اینکه امکان داره اگر تا الان مبتلا نشده باشم از این به بعد به بیماری های جنسی مبتلا بشم؟

    1. سلام برخی از بیماری های جنسی مثل زگیل تناسلی با تماس پوستی هم منتقل می شود. توصیه می کنم به یک متخصص مراجعه کنید تا آزمایش و نمونه برداری تجویز کنند. بعد از تشخیص بیماری روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  29. شفيع گفت:

    سلام خانم دكتر، اين ليزر كه ميفرماييد درمان اسكين تگ هست مثل ليزر زيبايى هست و سرپايى انجام ميشه؟ يا بيهوشى و بى حس داره و داخل كلينيك يا بيمارستان هست؟ ممكنه بهد ليزر دوباره ايجاد بشه يا خير؟

    1. سلام من اسکین تگ را با لیزر پرتوان دی اکسید کربن جراحی می کنم که کمترین میزان اسکار را دارد و معمولا بیمه ها این لیزر را زیبایی حساب می کنند. بسته به ناحیه بروز اسکین تگ از بی حسی موضعی یا اسپاینال استفاده می شود. اگر نیاز به بی حسی اسپاینال یا حتی بیهوشی باشد حتما لیزر اسکین تگ در کلینیک تخصصی جراحی به طور سرپایی انجام می شود. یعنی بستری ندارد. اما اگر با بی حسی موضعی انجام شود در مطب هم می توان این کار را انجام داد. بیمار باید معاینه شود تا بتوان تشخیص قطعی را اعلام کرد.

  30. نرگس گفت:

    سلام ببخشیدمن در دوران بار داری در قسمت بیکینی متوجه شدم چندتا اسکین تک به وجود آمده که متخصص زنان معاینه کرد و تست پاپ اسمیر گرفت و گفت چیزی نیست برم پیش متخصص پوست برام بر داره و از اونجا که متخصص پوست خانم نمیشناختم رفتم کلینیک پوست که ایشون پزشک عمومی بودن و گفتن چون چندتاست احتمالا ویروسیه ولی خطر ناک نیست و برام فیریز کردن من اللان از کجا مطمئن شم ویروسیه یا خیر اگر منکنه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، با توجه به این که از تگ های به وجود آمده نمونه برداری شده و آزمایش شما ویروس را نشان نداده است جای نگرانی نیست. گاهی زگیل تناسلی نهفته باقی می ماند و در آزمایش ها منفی نشان داده می شود اما زمانی که عوارض ظاهری بیماری بروز می کند جواب تست HPV نیز مثبت می شود.

  31. مینا گفت:

    سلام من یه جوشای پر چرک بزرگ در ناحیه تناسلی برام بعد از هر بار اصلاح بوجود میادو بعد غز سه روز خود ب خود از بین میرن الان بدون اینکه اصلاح کنم هم در اومده دلیلش چیه؟

    1. سلام ممکن است کیست مویی یا جوش های کیستیک باشد. موهای زائد را با یک روش مناسب از بین ببرید و روش اصلاح را تغییر دهید.

  32. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من زیر بغلم جفت دستها خال گوشتی دارم هیچ تغییری هم از کودکی نداشتن فقط یکی دوتا اضافه شده جاهای دیگه بدنمم هست مثل زیر سینم اما خیلی برجسته نیستن..توی خانواده هم اسکین تگ ارثیه همگی داریم..چندوقت پیش روی کشاله رانم دقیقا قرنیه هردوطرف ی برجستگی تیره دیدم ب متخصص زنان مراجعه کردم گفتن جای دیگه بدنت هم اینجوری هست نشون ک دادم گفتم عین هموناس و خال گوشتیه امشب یکی از اون خال گوشتیا شبیه ب اسکین تگ اویزون شد و کنده شد و ی قطره خون اومد یکی دیگه پایین کشاله رانم بود اونم اویزون بود و تا دست زدم کنده شد و خون درحد ی قطره..دیگه چیزی نبود میخواستم ببینم اینها خطری ندارن؟..یکم اضافه وزن دارم تعریق زیاد هم دراین نواحی دارم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. من توصیه می کنم هرگونه زائده و گوشت اضافه جراحی و خارج شود که در آینده بیمار دچار عفونت و عوارض نشود.

  33. خاطره گفت:

    سلام،امروز کاملا اتفاقی متوجه یه منگوله ی کوچیک روی ناحیه تناسلی و نزدیک به کشاله ی ران شدم که وقتی تکانش میدم درد خیلی کمی داره ،نمیدونم چی هست ولی میترسم بخاطر رابطه ی جنسی باشه از شوهرم زیاد مطمئن نیستم،یعنی ممکنه از رابطه ی جنسی ایجاد شده باشه،اگه از طریق رابطه ی جنسی منتقل شده باشه چه اقدام پیشگیرانه ای باید داشته باشم

  34. رضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه, خانم دکتر خودتون اسکینی تگ رو از چه روشی انجام میدین؟برای آقایون هم خودتون انجام میدین؟

    1. تمام جراحی ها را خودم با لیزر پرتوان انجام می دهم و تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

  35. شیبا گفت:

    سلام من ۷ ماهه باردار بودم که در کشاله رانم ی چیز مثل جوش در اومد به مرور رشد کرد .از ی نخود ی ذره کمتر شدن بعد از بین میرن بنظرتو اسکین هستش

    1. سلام معمولا در این قسمت کیست مویی ایجاد می شود. زیرا هم اصطکاک دارد و هم مو در این قسمت می روید. در هر صورت لازم است معاینه شوید و بعد از تشخیص دقیق روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  36. سارا گفت:

    باسلام اسکین تگ در ناحیه تناسلی چجوری از زگیل تشخیص داده میشه؟طرف یه هفته متوجه شدم روی ناحیه تناسلی ام دو تا دونه نوک تیز و مجزا به طول حدودا ۲میلیمتر یکی روی کلیتوریس و یکی روی بالاترین قسمت تناسلی ام ایجاد شده که هرچقدر بررسی کردم شبیه اسکین تگ هست تا زگیل، دکتر پوست هم رفتم از دور نگاه کرد و گفت ممکنه زگیل باشه دقیق بررسی نکرد و گفت بیار بسوزونیم با لیزر و یه ازمایش هم نوشت
    نظر شما چیه؟

    1. سلام با معاینه سطحی نمی توان نظر قطعی داد. زگیل تناسلی معمولا به شکل گل کلمی است و اسکین تگ صاف است. اما تشخیص قطعی با نمونه برداری و آزمایش مشخص می شود. هم اسکین و هم زگیل را می توان با لیزر برداشت. روش سوزاندن با کوتر می باشد و پیشنهاد نمی شود. لیزر زگیل تناسلی برای جلوگیری از انتشار ویروس در هوا با تهویه مناسب انجام می شود.

  37. امیر حسین ناظر نژاد گفت:

    من یک زایده مانند زگیل بالای بیضه ام نمایان شد و با مراجعه به دکتر تشخیص بر این بود که اسکین تگ هستش اما الان تعدادی جوش سر سفید مانند طرفی دیگر از بالای بیضه هایم زده است دلیلش چیست ؟

    1. احتمالا جوش ها ارتباطی با اسکین تگ ها ندارند و توصیه می کنم برای درمان آنها به یک ارولوژیست مراجعه بفرمایید.

  38. مصطفی گفت:

    سلام. در اطراف مقعدم چیزهای بسیار ریز سفید رنگ ظاهر شده که برخی اوقات با عرق کردن خارش و درد خیلی خفیف دارد که زود خوب میشود. همچنین با لمس آن مثل بالوک یا اسکین تگ ولی بسیار ریز و سفید رنگ است. چکار باید بکنم؟

    1. ممکن است جوش یا حتی زگیل باشد و لازم است معاینه شوید تا بتوان تشخیص قطعی را اعلام کرد. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین نیز بگیرید.

  39. عسلی گفت:

    سلام، من کلا از قبل اینکه رابطه جنسی داشته باشم اسکین تک در ناحیه زیربغل داشته‌م، در دوران بلوغ به وجود امده، مامانمم میگه ما و کل خانواده هم داریم. ولی جدیدا بر روی الت تناسلی یه اسکین تگ همون شکلی کوچولو داوردم، دلیلش مشخصه؟

    1. لازم است معاینه شوید. در برخی موارد زگیل تناسلی با اسکین تگ اشتباه گرفته می شود. اگر زائده به وجود آمده مشکوک باشد نمونه برداری و آزمایش اچ پی وی تجویز می شود.

  40. حامد گفت:

    سلام خانم دکتر ، سال نو مبارک
    خانم دکتر همیشه در ناحیه چین و چروک مقعد من اسکین تگ میزنه ، بالای ۵۰ سال دارم چاقم و قندم روی مرز ، هر بار با لیزر اونا را میسوزونم ولی باز عود میکنه درمان قطعی برای درمانش وجود نداره ؟ قبلا زگیل تناسلی هم داشته ام

    1. اسکین تگ معمولا یک بیماری وراثتی است و با تغذیه مناسب و تغییر سبک زندگی تا حدودی قابل پیشگیری می باشد. سال نو شما هم مبارک باشد.

  41. رضا گفت:

    سلام خانم دکتر،یه سوال من دو اسکین تگ ریز کنار ‌‌ردن وزیر شکم داشتم اما تازگی یکی بعد اصلاح زیر بغل زدم که ریزه واین گاهی بندرت سوزش داره،سه بار تا حالا،
    آیا اسکین تگ یا لازمه دوباره برای این به پزشک مراجعه کنم

    1. اسکین تگ را شیو نکنید زیرا احتمال افزایش آن بالا می رود. برای ترمیم نواحی آسیب دیده از یک متخصص پوست داروی یا پماد مناسب دریافت کنید.

  42. ناشناس گفت:

    لطفا محض رضای خدا بهم بگید من نه رابطه جنسی داشتم نه دارم اطراف مقعدم دهانه مقعدم یه دونه گوشت ریز دراومده خارش هم دارم بعضی وقتا تو رو خدا بگید از چیه من خجالتی ام روم نمیشه برم دکتر خودمو نشون بدم ایا اسکین تگ ممکنه باعث خارش بشه؟

    1. احتمالا بر اثر یبوست و گوارش نامرتب دچار شقاق مزمن یا حتی هموروئید شده اید. معمولا هموروئید همراه با خارش است.

  43. لیلا گفت:

    این ک میگی زگیل تناسلیه اسکین تک نیست

    1. اسکین تگ و زگیل تناسلی تفاوت هایی از نظر ظاهری دارند که اگر با معاینه عادی قابل تشخیص نباشد آزمایش و نمونه برداری از بافت تجویز می شود.

  44. لیلا گفت:

    سلام من روی گردنم چنتا خیلی ریز اسکین تک در اورده دپتا پزشک رفتم هر دو گفتن اسکین تک هستش و پماد نوشتن من خیلی چاقم و خیلی هورمونیم بهم ریخته چیکار کنم

    1. اگر با مصرف دارو بهبودی حاصل نشد برای برداشتن این اسکین تگ ها با لیزر اقدام نمایید.

  45. هادب گفت:

    برای درمان خانگی منگوله پوستی آلت چ کار باید کنیم
    اسپرین با آب یا سرکه،ابلینو،چسب،نخ

    1. من درمان های خانگی را به خصوص در نقاط حساس بدن توصیه نمی کنم. ابتدا به یک متخصص مراجعه کنید که نوع زائده ایجاد شده را تشخیص بدهند. سپس روش درمان مناسب را با مشورت پزشک انتخاب نمایید.

  46. امیر گفت:

    سلام من روی الت تناسلیم اسکیت تگ ماده زده و ۱سالو خورده ای ازش گذشته کوچیک هم هست میخواستم بدونم مشکلی داره؟ یامهم هستو باید برم دکتر
    من ۱۷سالمه مشکلی داره چون ریز هست با نخ ببندم تا بیوفته؟

    1. زائده ایجاد شده را دستکاری نکنید و برای تشخیص و درمان مناسب به یک متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید.

  47. ر-ف گفت:

    با سلام. کنار بینی و پشت پلکم دو تا زائده خیلی کوچیک زده که نمی دونم زگیل هست یا چیز دیگه ای. رنگ خود پوسته. پدرم پشت پلکش زگیل داره . ممکنه این ارثی باشه یا به صورت مسری به من داده باشه؟ نگران این موضوع باشم؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. توصیه می کنم ابتدا به یک متخصص پوست و مو مراجعه بفرمایید.

  48. مهرزاد گفت:

    سلام
    من تگ پوستی کشاله ران داشتم ۸روز پیش لیزر کردم و مدام از پماد زینک اکساید با مجوز پزشک استفاده میکنم
    میخاستم بدونم چقد طول درمانش زمان میبره
    ممنونم

    1. بستگی به وسعت زخم دارد. معمولا بین یک الی سه هفته طول می کشد که زخم کاملا بهبود پیدا کند. سعی کنید لباس گشاد و نخی بپوشید که لباس شما با زخم اصطکاک نداشته باشد و زخم شما تازه نشود.

  49. امیر گفت:

    سلام من حدود ۳ساله روی آلتم یک آستین تگ وجود داره خیلی ریزه و در این مدت هم بزرگ نشده خواستم بدونم مشکلی بعداً ایجاد میشه

    1. لازم است نوع این زائده پوستی توسط متخصص تعیین شود. اگر زگیل تناسلی باشد لازم است با یک روش مناسب برداشته شود.

  50. کاربر گفت:

    سلام من مدتی متوجه شدم کنار مجرای ادراری یک زایده خیلی کوچیک که دست میزنم درد نداره ولی مثل وقتیه که زبون پرزش حساس میشه و بلند میشه و یکم نگرانم چون حس بدی بهم میده

    1. به یک متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید.

  51. mary گفت:

    سلام من حدودا سه سالع در دهانه رحمم یه چیزایی شبی گوشت اضافه ک یکم تیره تر از بدنمه دارم ولی تا حالا هیچ رابطه جنسی و حتی برخوردی نداشتم و علائمی مثل سوزش و خونریزیم ندارم ایا این زیگیه یا اسکین تک

    1. برای تشخیص قطعی لازم است نمونه برداری شود. گاهی عروق این ناحیه وضعیتی شبیه به واریس پیدا می کنند و بیمار تصور می کند که گوشت اضافه است.

  52. پرستش گفت:

    سلام. من حدود ۴,۵ ماه اطراف گردن و زیربغلم و روی پلکم اسکین تگ دارم. البته هی اضافه شدن. الان حدود ۳,۴ روز فهمیدم دهنه ی واژنمم یه چندتا زده که بصورت آویز از پستم هست. تا امروز احساس سوزش نداشتم اما حالا نمیدونم بخاطره استرسی که دارم شروع به خارش کرده یا داره یه پیغامی و بهم میرسونه. میتونین راهنماییم کنین؟🙏

    1. جهت نمونه برداری از آن می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید. بعد از نمونه برداری می توان به طور دقیق گفت که این زائده های پوستی اسکین تگ هستند یا بر اثر عوامل ویروسی بروز کرده اند.

  53. الینا گفت:

    سلام خانم دکتر
    ممکنه هسته اسکین تگ سفت باشه و اینکه بعد چند سال هسته اون ناپدید بشه و بعد مدتی دوباره پیداش بشه ولی با کمی کاهش اندازه؟ با تشکر

    1. سلام خیر اسکین تگ هیچ هسته ای ندارد و به شکل یک زائده پوستی می باشد. ممکن است لیپوم یا کیست باشد.

  54. محرمی گفت:

    سلام
    با عرض خسته نباشید خدمت خانم دکتر
    پسرم از بچگی روی شکمه سمت چپش یه زائقه ای شبیه زگیل(شبیه عکس اول صفحه) در اومده بودو 5 سال پیش و به بیمارستان رازی مراجعه کردیم انجا بعد از آزمایش ونمونه برداری از طریق شبیه قطره بود چند تاش رو سوزوندن.چون که خیلی سوزش داشت بچه دیگه میترسه (بدون اینکه بی حس کنن ) ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام نتیجه آزمایش چه بود؟ اگر اسکین تگ باشد در همان مراحل اولیه بروز اسکین تگ ممکن است بتوان با دارو آن را از بین برد. همچنین استفاده از لیزر پرتوان سوزش و مشکلات سوزاندن با کوتر را ندارد.

  55. مهدیسا گفت:

    من‌همسرم این مشکل و داره با بستن نخ دندون در انتهای هر زائده چند روز بعد سیاه و کبود میشه بعد میفته و از شرشون راحت میشه…البته کمی درد داره ولی تا حالا سه چهار تا زائده بزرگ رو از بین‌بردیم‌.

    1. معمولا این روش دردناک است و بهداشتی نیز نمی باشد. امکان بروز اسکار و عود نیز وجود دارد.

  56. علی گفت:

    سلام. ببخشید من اسکین تگ روی نشیمنگاه دارم و در ابتدا کوچک بود ولی در طی 2سال کم کم رشد کرد و از اندازه یک نخود به اندازه یک گردو رسیده الان. برای درمان راهنمایی ام میکنید؟

    1. بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود.

  57. سما گفت:

    سلام من خانمی ۲۹ ساله هستم باردارم۲۴ هفته هستم.بارداری دومم هست امروز متوجه شدم دور دهانه واژنم دندانه های گوشتی ایجاد شده انگار ک لبه واژنم پاره پاره شده وبه ۴تکه تقسیم شده درد نداره.زخم نیست و ترشح سفید بی بو دارم گاهی .اندازه هر تکه به انداه کشمش کوچک است .رنگ واژنم و نرم وصافه .نمیدونم چی هست اسکین تگ یا زگیل یا چیست؟ ممکنه راهنماییم کنید
    آیا عوارض برداریه چون تو بارداری اولم نبود

    1. حتما به یک متخصص مراجعه کنید که از ناحیه نمونه برداری کنند. بعد از تشخیص دقیق برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد.

  58. زهرا گفت:

    بعد از برداشتن اسکین تگ ممکنه باعث عفونت بشه یا مجدد رشد کنه؟

    1. اگر با لیزر برداشته شود عفونت نمی کند با روش های دیگر نیز نیاز به مراقبت دارد که عفونت نکند. به علاوه احتمال رشد اسکین تگ وجود دارد اما بعد از جراحی با لیزر امکان عود و بازگشت آن بسیار کمتر از جراحی با تیغ و کوتر می باشد.

  59. مهیا گفت:

    سلام خانم دکتر من 37ساله هستم و مجرد چند وقت پیش خیلی اتفاقی متوجه وجود کلی گوشت اضافه اطراف واژن شدم بلافاصله به ماما و متخصص زنان مراجعه کردم و اونها به من اطمینان خاطر دادن که زگیل تناسلی نیست و اسکین تگ ه حالا برای از بین بردن اسن اسکین تگ ها در ورودی واژن باید چکار کنم و کجا مراجعه کنم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. در صورت امکان با لیزر پرتوان برداشته می شود.

  60. مهرزاد گفت:

    سلام
    پسر هستم ۲۸ ساله ، چند ماه پیش روی کشاله ران احساس خارش داشتم پس از کمی دقت متوجه ۲ منگوله خیلی ریز هم رنگ پوستم روی جفت کشاله رانم هایم شدم ، پس از دستکاری زیاد از بین بردمشون ولی پس از کذشت چند ماه همچنان گاهی خارش دارم و چند شبه جوش روی بیضم ایجاد شده ، درمان قارچ رو پیش گرفتم ولی فایده نداشت

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید اگر با معاینه عادی قابل تشخیص نباشد از ناحیه نمونه برداری می شود. بعد از مشخص شدن جواب پاتولوژی درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

    2. Amir گفت:

      سلام ممنون از مطالب مفیدتون
      یه سوال داشتم آیا اسکین تگ روی ناحیه تناسلی باعث انتقال و واگیر به شریک جنسی میشه یا کاملا بی خطره و مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

      1. اسکین تگ کاملا بی خطر است و مسری نیست. مگر این که عامل ویروسی داشته باشد که در این صورت به آن اسکین تگ نمی گوییم و زگیل و تنبخال محسوب می شود.

  61. محمد گفت:

    باسلام میخاستم بدونم با بستن با نخ ایا خطرناک هست یا نه؟

    1. خطر خونریزی، زخم و اسکار ناحیه و حتی عفونی شدن اسکین تگ بعد از بستن با نخ وجود دارد. درضمن احتمال عود آن و حتی درمان نشدن آن نیز وجود دارد.

  62. Zahra گفت:

    باسلام من ده روزه که عمل پارگی و افتادگی انجام دادم ازطریق واژن قبلا هموروئید کوچکی داشتم که که مواقعی داخل میرفت الان بعد عمل کل مقعدم رو یک ضایعه گوشتی پوشونده وبزرگترشده و چندعدد و از وسط هر گردی ضایعه یک ضایعه قرمز بیرون زده انگار که خونیه میخاستم بدونم هموروئیده یا گوشت اضافیه بابخیه بوجود آمده یااسکین تگ

    1. لازم است معاینه شوید. اگر پرولاپس روده نباشد می تواند هموروئید باشد.

  63. آسمان گفت:

    سلام خانم دکتر خداقوت .من یه زائده گوشتی داخل ناحیه تناسلی جلو تر از مقعد ینی بین مقعد و واژن دارم جنسش از بافت پوششی مخاطیه به طول هفت سانت تقریباً.ینی اول کوچک بود به قدری که برام بی اهمیت بود الان فک میکنم سه ساله دارمش اصلا درد و سوزش نداره این به نظرتون اسمش چی هست؟و علت چی هست فک کنم جدیدا دچار اضافه وزن شدم باشه ؟ و اینکه من خیلی جوش چرکی در ناحیه داخل ران و اینا. میزنم به هم ربط دارن؟

    1. برای تشخیص دقیق لازم است ام آر آی یا سونوگرافی انجام شود. بله این وضعیت بدن شما می تواند در تشکیل این توده موثر باشد.

  64. Mania گفت:

    سلام خانوم دکتر
    برداشتن اسکین تگ مقعد با لیزر در کسی ک فیشر مزمن داره عارضه ای مثل بی اختیاری ممکنه داشته باشه؟
    و احتمال عود پس از لیزر در صورتیکه که لیزر فیشر انجام نشه و فقط اسکین تگ برداشته بشه چقدره؟

    1. بستگی به مهارت جراح و وضعیت بیماری دارد. قبل از اقدام به لیزر شقاق و اسکین تگ از جراح معالج خود در این رابطه سوال کنید. عوارض بعد از لیزر نسبت به جراحی با تیغ و کوتر بسیار کمتر است.

  65. رضا گفت:

    با عرض سلام
    بنده واکسن پاپیلوگارد hpvایرانی را تزریق کردم میخاستم بدونم تاثیرش به اندازه گارداسیل برا جلوگیری از ایجاد زگیل هست یا نه؟

    1. اگر مورد تایید وزارت بهداشت است مسلما موثر است. شرایط سنی تزریق واکسن را هم در نظر بگیرید.

  66. دلنا گفت:

    سلام ، من هفت ماهه که باردارم ، الان سه هفته هست که روی یه سمت لابیای واژنم یه منگوله ی گوشتی اندازه ی غوره رشد کرده ، میخواستم بدونم برای جنینم خطری نداره؟ واینکه غیر از لیزر راه درمان دیگه ای وجود نداره برای از بین بردنش؟

    1. ممکن است نیاز باشد برای تخلیه موفت اقدام نمایید و بعد از بارداری برای جراحی اصلی یا جراحی با لیزر اقدام نمایید. احتمالا به کیست بارتولن مبتلا شده اید.

  67. محمد گفت:

    سلام من دور کلاهک التم جوش های تک پوستی دارم راه درمانش چیه؟

    1. بهتر است ابتدا نمونه برداری شود. سپس داروی مناسب تجویز شود. حتما رابطه جنسی با کاندوم باشد.

    2. عاطی گفت:

      سلام خانم دکتر من چندماهه که ناحیا تناسلیم زائده های گوشتی میبینم اول یکی بودحالاچنتاشده انگارداره بیشترمیشه نمیدونم زگیل یااسکین تگ دردنداره فقط بعضی وقتا کمی خارش میگیرم میشه راهنماییم کنیدببینم اول چیه؟بعددرمانش چطوره؟چون دارم میترسم

      1. برای برداشتن نمونه و تشخیص قطعی می توانید به مطب من مراجعه کنید.

  68. علیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من زیر کلاهک آلتم ۴تا چیز خیلی ریز در اومده ولی نمی دونم چیه دقیق
    نازک و گوشتیه خیلی نازک

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا نمونه برداری می شود و بعد از مشخص شدن جواب پاتولوژی روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  69. طاها سگوند گفت:

    سلام حدود دو ماه میشه درقسمت مقعدم یک ضایع کوچیک که سفید رنگ دراومده که فقط موقع شستن با دست لمس میشه و دردیا سوزش نداره فقط گاهی کمی خارش داره نگرانم اگه ممکنه راهنمایی گنید ممنون

    1. ممکن است اسکین تگ باشد و با لیزر پرتوان قابل برداشتن است. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  70. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر. من تازگیا متوجه یک خال گوشتی نوک سینه ام شدم بی زحمت راهنماییم کنید. اینم بگم تو خیلی از قسمت های بدنم از این حال گوشتی دارم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا در یک جلسه سرپایی برداشته می شود.

  71. فرنام گفت:

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر
    من یه سری ضایعاتی دقیقا ورودی هایمنم به وجود اومده
    دکتر رفتم ازمایش پاپ امسیر و HPV هم دادم جفتش منفی شده به نظرتون ممکنه اسکین‌ تگ باشه؟
    من از زگیل تناسلی ترس دارم فقط

    1. اگر زگیل تناسلی باشد در تست پاپ اسمیر یا نمونه برداری و آزمایش مشخص می شود به شرطی که پزشک شما دستور بررسی ویروس اچ پی وی را نوشته باشد.

  72. آرتمیس گفت:

    سلام من دختر مجردم رابطه نداشتم و یک زائده کوچیک آویزان قهوه ای در داخل لابیای واژن زیر کلیتوریس دیدم آیا باید نگران باشم یا خیر. و اینکه زگیل تناسلی با رابطه دهانی فقط در دهان پدیدار میشود یا در ناحیه تناسلی هم در اثر رابطه دهانی پدیدار میشود

    1. ممکن است از رابطه دهانی دچار زگیل یا دیگر بیماری های پوستی شده باشید. برای تشخیص و برداشتن نمونه می توانید به یک متخصص زنان و یا مطب من مراجعه کنید.

  73. ثمین گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه ممنون از مطلب مفیدتون ی سوال داشتم🙏🏻
    من ی گردنبند که جنس بندش پلاستیکی بنظر میاد، همیشه دور گردنمه و بصورت آویز نیست الان زیر اون ی اسکین تگ دیدم کوچیکه ولی میخواستم ازتون بپرسم ممکنه همین گردنبندم باعث ایجادش شده باشه؟
    🌸ممنون🙏🏻😥

    1. بله اصطکاک بند این گردنبند با پوست می تواند به پوست آسیب برساند. منجر به بروز چنین عوارضی شود.

  74. غزل گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من بین لبیا های کوچیک و بزرگم حالت قرمزی شدید و تورم داره و شبیه یک رگ بزرگ ول رگ نیست یک باریکه برآمده است (اصلا شبیه دونه یا زگیل نیست دندانه نداره) درد نداره ولی با چشم به راحتی دیده میشه و یک سمت ام هست
    آیا این نشونه بیماریه؟ خیلی نگران شدم ممنون میشه کمک ام کنید

    1. ممکن است التهاب عروق این ناحیه باشد. به یک متخصص جراحی مراجعه بفرمایید.

  75. بهار گفت:

    سلام وقت بخیر،من اسکین یک روی قسمت بالایی باسن محل تزریق عضلانی دارم که با گذشت زمان بزرگتر شده به نظرتون میتونم خودم با نخ ببندم تا بیفته؟

    1. ممکن است اسکین تگ نباشد و با بستن نخ و دستکاری کردن آن عفونی شود. حتما به یک جراح مراجعه کنید.

  76. علی گفت:

    با سلام، حدود دو ماهه روی قسمت پایین لابیا ماژور خانمم یه توده ای در اومده که داره بزرگتر میشه و قرمز رنگه، میخواستم بدونم میتونه اسکین تگ باشه، شکلش به زگیل نمیخوره، ممنون

    1. ممکن است کیست بارتولن باشد. به جراح مراجعه کنید.

  77. مهدی گفت:

    سلام من یه چیزی شبیهه گوشت اضافه تو ی کشاله ران داشتم چند سال پیش تهشو بستم خشک شد افتاد ولی دوباره رشد کرده ۷ الی ۸ سالی هست که این کارو کرده بودم .وقتی که جدا شد با یه چیز نخ مانند سفیدی داخلش وصل بود که جدا کردم. الان بعد از ۸ سال کشاله ران دیگم هم یکی دیگه داره درمیاد . البته عفونی یا زخم نمیشه قبلا توی گردن و زیر بغلم هم داشتم .میشه راهنمایی بفرمایید چی می تونه باشه؟

    1. لازم است توده جدا شده به پاتولوژی ارسال شود تا تشخیص دقیق اعلام شود.

  78. لیلا گفت:

    سلام، وقت شما بخیر
    من یه دونه اسکین تگ زیر بغل دارم، اگر بخوام لیزر موی زائد انجام بدم؛ میخواستم بپرسم اول باید این اسکین تگ رو بردارم بعد اقدام کنم؟
    ممنونم

    1. مشکلی بابت لیزر موهای زائد ندارید فقط موقع شیو کردن با تیغ مراقب باشید که زائده اسکین تگ را برش نزنید. ممکن است عفونی شود.

  79. طاهره عسگری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اطراف مقعد خال سیاه رنگ به وجود امده و‌سه خال سیاه در ناحیه واژن
    میخواستم بدونم تشخیص شما چیه امکان داره زگیل تناسلی باشه ؟؟؟

    1. لازم است از خال های ایجاد شده نمونه برداری و برای پاتولوژی ارسال شود. سپس روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  80. نینا گفت:

    سلام خانم دکتر سعادتی عزیز🌷
    ، من حدود پنج سال پیش به خاطر استرس و یبوست فیشر گرفتم که باعث ایجاد یک اسکین تگ کوچک در ناحیه مقعد شد و با دارو برطرف نشد. نمیخواهم به وسیله جراحی با تیغ برداشته شه، به جای لیزر بیشتر مایلم که با نیتروژن مایع برداشته بشه، بیشتر کلینیک های زیبایی انگار از روش لیزر استفاده میکنند، میخواستم بدونم آیا جراحان عمومی برای این کار از کریوتراپی استفاده میکنند؟ و امکانش هست در بیمارستان دولتی انجام بشه، یا باید به کلینیک ها مراجعه کنم؟
    خیلی ممنون از وقتتون

    1. معمولا کلینیک های زیبایی جراح حاذق برای جراحی ناحیه مقعد ندارند. به یک متخصص جراحی عمومی باتجربه در زمینه درمان و جراحی بیماری های نشیمنگاه مراجعه کنید. من استفاده از کرایوتراپی در ناحیه مقعد را پیشنهاد نمی کنم و بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود. درضمن فیشر و اسکین تگ تفاوت هایی با هم دارند و لازم است تشخیص قطعی و درمان توسط متخصص انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *