پوست و زیبایی

بوتاکس زیر بغل عوارض و مزایا

تزریق بوتاکس زیر بغل عوارض و مزایا

بوتاکس زیر بغل یک روش تضمین شده و بدون عارضه است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا نیز تایید شده است. بوتاکس زیر بغل با مسدود کردن یک ماده شیمیایی در بدن که غدد عرق را فعال می کند، عمل می کند. طبق گفته انجمن بین المللی هایپرهیدروزیس، تزریق بوتاکس زیر بغل می تواند تعریق زیر بغل را 82 تا 87 درصد کاهش دهد.

بوتاکس به عنوان یک ماده فلج کننده عضلات شناخته می شود که می تواند کاربردهای زیبایی زیادی از قبیل رفع چین و چروک های پوستی داشته باشد. اما تنها کاربرد این ماده، رفع چین و چروک نیست، بلکه می توان از آن برای کاربردهای درمانی زیادی نیز استفاده کرد. بوتاکس زیر بغل یکی از اقدامات درمانی است که می تواند برای کاهش تعریق زیر بغل در افرادی که تعریق غیر عادی دارند، انجام شود. اگر قرار است بسته به تجویز پزشک بوتاکس در زیر بغل خود تزریق کنید، اما اطلاعات کافی در این باره ندارید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تزریق بوتاکس به زیر بغل قبل و بعد

چرا بوتاکس زیر بغل انجام می شود؟

عرق کردن یک فرآیند طبیعی و لازم در بدن ما است که همه ما انسان ها در طول روز آن را تجربه می کنیم. اما افرادی هستند که بیش از حد طبیعی عرق می کنند و این موضوع می تواند برای آن ها آزاردهنده باشد. به غیر از اینکه تعریق زیاد می تواند باعث بو گرفتن لباس ها و بدن شود، باعث از دست رفتن بیش از حد سدیم و آب بدن نیز خواهد شد. به همین خاطر افرادی که دارای این مشکل هستند، باید حتما از روش های درمانی مناسب استفاده کنند.

بوتاکس زیر بغل یک درمان مطمئن و تایید شده توسط FDA آمریکا برای کاهش تعریق زیر بغل است. افراد می توانند حدود دو هفته پس از تزریق بوتاکس زیر بغل، نتیجه درمان را مشاهده کنند. ماندگاری این روش از 4 تا 12 ماه بر اساس شرایط بدن بیمار متفاوت خواهد بود.

مزایای تزریق بوتاکس در زیر بغل

اگرچه روش تزریق بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریق بیش از حد یک روش جدید است، اما این روش به سرعت در میان مردم محبوب شد. دلایل محبوبیت و مزایای تزریق بوتاکس در زیر بغل عبارتند از:

  • کاهش تعریق بیش از حد به مقدار 80 درصد
  • ایمنی بسیار بالا و زمان بهبودی کوتاه
  • پروسه درمانی بسیار کوتاه (حدود 10 الی 15 دقیقه)
  • تایید شده توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)

معایب بوتاکس زیر بغل

اگرچه تزریق بوتاکس زیر بغل یک روش ایمن است که کمتر کسی پس از انجام آن، با عوارض مختلفی مواجه می شود. اما برخی از افراد نیز پس از تزریق بوتاکس یک سری عوارض جانبی خفیف تا شدیدی را تجربه می کنند. عوارض جانبی خفیف شامل ضعف عضلانی و موارد مشابه هستند که پس از 2 الی 3 روز از بین می روند. احساس درد و سوزش در ناحیه تزریق نیز طبیعی است و کم کم از بین می رود.

در صورتی که افراد به بوتاکس حساسیت نشان دهند، ممکن است با یک سری عوارض خاص که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، مواجه شوند. در صورت بروز این مشکلات، لازم است که افراد به سرعت به پزشک مراجعه کنند تا مراحل درمانی انجام گیرد.

  • کهیرهای پوستی
  • مشکل در تنفس و بلع
  • مشکل در هنگام صحبت کردن
  • از دست دادن کنترل مثانه
  • مشکلات بینایی
  • سردرد و خستگی
  • خشک شدن دهان
  • سوزش بسیار شدید در زیر بغل

نکات قبل از تزریق بوتاکس برای زیر بغل

در صورتی که قصد تزریق بوتاکس زیر بغل را دارید، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برخی از افراد کاندیدای خوبی برای این روش درمانی نیستند و برخی دیگر نیازی به انجام آن ندارند. برای تزریق بوتاکس حتما داروهای مصرفی خود را با پزشک در میان بگذارید. در صورتی که از داروهای خاصی استفاده می کنید، مانند داروهای رقیق کننده خون، آن ها را به پزشک اطلاع بدهید. همچنین، 3 تا 4 روز قبل از تزریق بوتاکس در زیر بغل، نباید موهای زیر بغل خودتان را شیو کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل کاملا ایمن و بی دردسر است. می توانید پس از تزریق بوتاکس به خانه بروید و یا کارهای روزمره خود را انجام دهید. تا 24 ساعت بعد از تزریق از ورزش کردن و استحمام با آب گرم خودداری کنید. در صورت بروز هر گونه علائمی که نشان دهنده حساسیت پوستی بودند، با پزشک مشورت کنید. همچنین، بهتر است که به توصیه پزشک خود عمل کنید و حدود 1 الی 2 هفته پس از لیزر زیر بغل مجددا به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت عمومی سلامت شما بررسی شود.

فیلم روش تزریق زیر پوستی بوتاکس زیر بغل

در فیلم روش تزریق زیر پوستی بوتاکس زیر بغل با نحوه این کار آشنا می شوید. دقت کنید که قبل از تزریق از دئودورانت و اسپری زیر بغل استفاده نکنید و زیر بغل کاملا تمیز باشد. قبل از تزریق برای شما بی حسی موضعی استفاده می شود. از آنجایی که تزریق بوتاکس زیر بغل عمقی نیست با همین میزان بی حسی کار شما بدون درد انجام می شود. قبل از تزریق بهتر است که پماد بی حسی از ناحیه تمیز و شسته شود. نقاط تزریق بوتاکس زیر بغل با فاصله های حدودا 1 سانتی متر مشخص می شود. دقت کنید که تا 24 ساعت به ناحیه تزریق شده آب نزنید و از انجام فعالیت ورزشی و بدنی سنگین خوددرای کنید. اگر اگر اخیرا لیزر موهای زائد زیر بغل را انجام داده اید اجازه بدهید که حداقل دو هفته از زمان لیزر شما گذشته باشد. سپس برای تزریق بوتاکس زیر بغل اقدام نمایید.

سوالات متداول تزریق بوتاکس زیر بغل

1-بهترین برند بوتاکس زیر بغل چیست؟

در حال حاضر و در ایران بهترین برند بوتاکس زیر بغل مصپورت ایرانی است. البته برخی از برندهای آمریکایی و فرانسوی نیز وجود دارند که تاثیرگذاری خوبی دارند. اما از آنجایی که محدودیت هایی برای واردات محصولات خارجی وجود دارد و تشخیص اصل بودن کالا مشکل است، بهتر است ازبهترین برند ایرانی استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که چرخه سرد نگهداری از بوتاکس رعایت شده باشد و محصول فاسد و بی اثر نشده باشد.

2-قیمت بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

قیمت بوتاکس زیر بغل در مطب دکتر زهرا سعادتی از 1.500.000 تومان به بالا بسته به برند بوتاکس می باشد. برای اطلاع از هزینه دقیق لازم است ویزیت شوید.

3-آیا بوتاکس زیر بغل درد دارد؟

تزریق بوتاکس زیر بغل درد ندارد. اولا این تزریق با سوزن های بسیار ریز انجام می شود. دوما نیم ساعت قبل از تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود. بنابراین دردی احساس نخواهید کرد.

4-آیا بوتاکس زیر بغل منجر به بروز سرطان می شود؟

خیر طبق تحقیقات انجام شده بوتاکس زیر بغل خطرناک نیست و منجر به بروز سرطان نمی شود.

5-بوتاکس زیر بغل چقدر باقی می ماند؟

مدت زمان ماندگاری بوتاکس زیر بغل بستگی به نوع بوتاکس، فیزیولوژی بدن بیمار و منطقه محل زندگی بستگی دارد. هرچه محل بوتاکس گرمتر باشد ماندگاری آن کمتر می شود. مدت زمان ماندگاری بوتاکس به طور متوسط بین 4 تا 12 ماه است. در برخی موارد تا 14 ماه نیز ماندگاری و تاتیر دارد.

6-چند روز بعد از بوتاکس زیر بغل می توان از دئودورانت و اسپری زیر بغل استفاده کرد؟

بعد از بوتاکس زیر بغل نیاز به مراقبت ویژه ای ندارید. علاوه بر این که تا 24 ساعت به ناحیه آب نمی زنید بهتر از بین 2 تا 3 روز از دئودورانت و اسپری زیر بغل نیز استفاده نکنید.

7-آیا ممکن است بعد از بوتاکس زیر بغل باز هم عرق کنیم؟

از هر 100 نفر ممکن است 4 نفر دچار این مشکل شوند و بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل باز هم مقدار کمی تعریق داشته باشند. به این دلیل که بوتاکس هنوز بر روی برخی نقاط همچنان اثر نکرده است. این مشکل نهایت ظرف مدت 4 ماه حل می شود.

8-آیا بوتاکس زیر بغل خطر دارد؟

بوتاکس زیر بغل خطرناک نیست. ممکن است بیمار یک الی دو روز دچار عوارض جزئی تزریق بوتاکس شود. اما این عوارض خطرناک یا مزاحم زندگی بیمار نمی باشد. برخی از بیماران که به طور کل به بوتاکس حساسیت دارند و تا کنون بوتاکس تزریق نکرده اند لازم است تست بدهند. اگر بیماری به بوتاکس حساسیت داشته باشد ممکن است دچار شوک آنافیلاکسی شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

8 دیدگاه برای “بوتاکس زیر بغل عوارض و مزایا

  1. آزیتا گفت:

    با عرض سلام
    حدودا چه مدتی بوتاکس زیر بغل ماندگاری دارد؟

    1. بسته به نوع بوتاکس و نگهداری شما بین 6 ماه تا 1 سال ماندگاری دارد.

  2. یمنا گفت:

    سلام این بوتاکس زیر بغل هم سفید می کند؟

    1. مقدار کمی زیر بغل را سفید می کند اما بوتاکس زیر بغل به این منظور تزریق نمی شود.

  3. فرزانه گفت:

    سلام عرض ادب
    وقت بخیر
    تقریبا ۱۰ روز بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل دچار دوبینی
    ضعف عضلات
    تاری دید و… شدم
    ایا این علائم از تزریق بوتاکس است و راه حل برای درمان چیست؟
    تقریبا ۱۶ روز است که این مشکلات وجود دارد

    1. ارتباطی با تزریق بوتاکس ندارد. به یک متخصص داخلی مراجعه کنید.

  4. آسیه گفت:

    از چه سنی می توان بوتاکس زیر بغل انجام داد؟

    1. از سن 18 سال به بالا می توانید بوتاکس زیر بغل را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *