دسته ها: کیست مویی

دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی

بعد از عمل کیست مویی لازم است مدت زمانی در منزل استراحت کنید این مدت زمان در عمل های جراحی بسته ۲ تا۴ هفته است و برای عمل های باز بیشتر از یک ماه است . همچنین اگر کیست مویی خود را با لیزر درمان کنید مدت زمان استراحت ۲ تا ۴ روز است. از این سه روش درمان بالا راحت ترین و بیشترین روشی که جواب مثبت در درمان بیماری گرفته است لیزر کیست مویی بوده است.

مراقبت هایی که لازم است بعد از عمل کیست مویی انجام دهیم

دارو های تجویز شده :

بعد از عمل کیست مویی دکتر برای شما داروی مسکن و ضد درد تجویز می کند و اگر عفونت داشته باشید آنتی بیوتیک تجویز می شود ، مصرف دارو های رقیق کننده خون برای شما ضرر دارد. استراحت : یکی از رکن های اصلی بهبودی بیماری استراحت و خواب کافی است که بیمار باید به آن توجه کامل داشته باشد

مراقبت از زخم :

بعد از عمل کیست مویی بدن شما زخم است پس باید محل تمیر و ضد عفونی نگهداری شود . همچنین از نشستن روی سطح سفت خودداری کنید و حتما موقع نشستن یک بالش به زیر خود بگذارید بالش های مخصوصی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. در صورتی که لیزر کیست مویی به روش بسته انجام داده اید نیازی به تعویض پانسمان و مراقبت شدید از زخم باز ندارید.

ترشح محل عمل شده:

اگر جراحی کیست مویی شما وسیع باشد ممکن است تا چند هفته بعد از عمل دارای ترشحاتی بی بو از این ناحیه باشید. برخی از جراحان تا 10 روز برای بیمار درن می گذارند تا ترشحات محل عمل جراحی کیست مویی با سرعت بیشتری تخلیه شود. معمولا بیمارانی که تحت جراحی کیست مویی به روش بسته قرار می گیرند این درن را دارند.

رژیم غذایی مناسب:

بعد از جراحی گاهی حرکات روده با اختلال موجه می شود و ممکن است دچار یبوست شوید پس مصرف آب خود را در این دوره بالا ببرید و از غذاهای دارای فیبر و چربی پرهیز کنید. استفاده از غذاهای سرشار از ویتامین و مصرف عسل به بهبود سریعتر زخم کمک می کند.

فعالیت بدنی:

درست است که می گوییم استراحت کنید و بخوابید اما نه اینکه اصلا فعالیتی انجام ندهید شما می توانید ورزش های سبک مثل پیاده روی انجام دهید به این دلیل باید فعالیت داشته باشید زیرا ممکن است دچار یبوست شوید

استحمام کردن:

حمام رفتن در دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی نه تنها ممنوع نیست اما لازم است بعد از حمام آن ناحیه را آرام با حوله نرم استریله خشک کنید و همزمان از باد ملایم سشوار کمک بگیرید . ترجیحا تا بهبودی کامل به استخر نروید و شنا نکنید زیرا آب استخر با وجود تمام مراقبت ها کمی آلودگی دارد.

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام من نزدیک یک ساله که جراحی کیست مویی انجام دادم اما هنوز قسمتی از زخم بازه و چرک و خون بد بو از اون خارج میشه. لطفا راهنمایی بفرمایید که من برای درمان چه اقدامی کنم؟

    • سلام متاسفانه کیست مویی شما عود کرده است. توصیه می کنم برای جراحی دوم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا کیست مویی شما را با لیزر و به روش بسته جراحی کنند.

  • سلام عمل لیزر کیست مویی انجام دادم شش تا بخیه زده بودن آیا لیزر بخیه داره مگه بعد یه هفته از برداشتن بخیه میگذره هر روز بازتر میشه جای بخیه

    • سلام در مواقعی که کیست مویی وسیع باشد و جراحی به روش بسته انجام شده باشد متخصص جراحی از بخیه برای بستن زخم استفاده می کند. معمولا 10 روز بعد از جراحی کیست مویی نیز باید برای کشیدن بخیه مراجعه کنید. اگر زخم شما باز شده است زودتر به جراح معالج خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند.

    • سلام خانم دکتر میخاستم بپرسم در آخر بسته شدن عمل باز کیست مویی اگه خونریزی زیاد کند مشکلی هست یا شکاف باز شده ؟

      • بله این علائم طبیعی نیست و می تواند نشانه تازه شدن زخم یا حتی عفونت و عود زخم باشد.

  • سلام ببخشید من عمل کیست مویی باز انجام دادم والان حدود دو هفته میشه سوالی که داشتم اینکه موهای اطراف زخم که در حال رشد هستن آیا امکان فرو رفتن به زخم است ؟وباید چیکار کنم؟

    • سلام بله این امکان وجود دارد. باید موهای زائد ناحیه را از بین ببرید. مراقب باشید که موها داخل زخم نرود. بهتر است با موچین بردارید تا زخم بسته شود. بعد از بسته شدن زخم هم لیزر موهای زائد بهترین روش از بین بردن موهای زائد این ناحیه است.

  • سلام من عمل بسته انجام دادم و دو روز بعد از برداشتن بخیه ها امروز متو جه شدم که از انتهاط بخیه خون اونده و دردی هم حس نمیکنم دلیلش چیه؟؟

    • سلام بخیه ها را نباید خودتان بکشید. با جراح معالج خود تماس بگیرید.موهای زائد ناحیه را هم از بین ببرید. محل عمل را تمیز و خشک نگهدارید.

    • بستگی به نوع جراحی دارد. متخصص جراح معالج می تواند در این مورد نظر بدهند.

  • سلام من ۱ماهه عمل باز انجام دادم .وقتی میشینم و فشار ب جای عملم میاد ی ماده بی بو بیرون میاد

  • سلام عرض ادب حدود شش ماهه پسرم جراحی باز سینوس انجام داده اما الان حدود یک سانت دیگه از زخم نبسته اما ترشح و عفونت ندارن ممکنه مشگل داشته باشه اما نه درد داره نه چیزی پانسمان هم زیر نظر متخصص زخم بوده و با پانسمان‌های نوین لطفا تمنا دارم جواب منو بدید خانم دکتر

    • سلام من بیمار شما را معاینه نکرده ام و از وسعت جراحی ایشان اطلاع ندارم. معمولا نباید زخم کیست مویی تا 6 ماه باز بماند زیرا خطر عود و عفونت افزایش می یابد. حتما به جراح معالج ایشان مراجعه کنید تا در صورت نیاز دستورات لازم را تجویز نمایند.

  • سلام دکتر سعادتی بعد عمل باز بعداز چند روز میتونم با همسر خود نزدیکی داشته باشم

    • سلام نزدیکی اگر بدون فشار بر ناحیه جراحی انجام شود مشکلی ایجاد نمی کند. تمیز نگهداشتن ناحیه را فراموش نکنید.

    • سلام خسته نباشید
      من‌ ده روزی میشه عمل سینوس پیلونیدال با لیزر شدم و ۵ بخیه هم خورده و درن هم گذاشته بودن که امروز دراوردن برا کشیدن بقیه بخیه ها گف چن روز ده هم صبر کن من هیچ ترش خاصی ندارم و دردم ندارم یا کم!وضعیتم طبیعیه؟!
      بعدشم خانم دکتر لطف میکنین بگین بعد چه مدت میتونن استخر و فوتبال و بدنسازی برم؟!
      با تشکر از زحماتتون

      • من شما را معاینه نکرده ام اما با توجه به توضیحات شما همه چیز عالی است. بعد از ترمیم کامل زخم می توانید به آرامی ورزش را شروع کنید.

  • سلام من ۳سال پیش عمل جراحی سینوس انجام دادم و الان بعد سه سال درد دارم متاسفانه .بعد من چرک و عفونت ندارم فقط زخمم یک مقداری باد کرد باید چیکار کنم

    • سلام احتمال عود کیست مویی شما بسیار بالاست. موهای زائد ناحیه را به درستی از بین ببرید و به جراح معالج خود نیز مجدد مراجعه کنید.

  • سلام وعرض ادب من حدود دوهفته پیش عمل باز انجام دادم و بعد از یک هفته خونریزی شدید داشت دوباره رفتم اتاق عمل
    میخواستم بپرسم از کی میشه بنشینم

    • سلام این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. تا زمانی که زخم کیست مویی به طور کامل ترمیم و درمان نشده است نباید به ناحیه فشار وارد کنید.

1 2 3 18
منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • زگیل تناسلی

دانستنی های زگیل تناسلی در بارداری

زگیل تناسلی در بارداری می تواند به یکی از نگرانی های مهم مادران باردار تبدیل…

ژانویه 2, 2024
  • زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی چه از طریق روابط جنسی و چه از طریق…

دسامبر 26, 2023
  • زگیل تناسلی

آیا انتقال زگیل تناسلی با استفاده از توالت فرنگی امکانپذیر است؟

ویروس HPV در صورتی که در محیط خارج بدن و بدون رطوبت باقی بماند سریعا…

اکتبر 24, 2023
  • هموروئید یا بواسیر

رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق باید چگونه باشد؟

اصلاح رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق می تواند در جلوگیری از عوارض این بیماری…

اکتبر 23, 2023
  • آبسه

تفاوت آبسه مقعدی و هموروئید در چیست؟

تفاوت آبسه و هموروئید چیست؟ علائم هر یک از این مشکلات کدامند؟ برای درمان موثر…

سپتامبر 2, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

دانستنی های درمان یبوست

یبوست که با نام خشکی مزاج نیز شناخته می‌شود، به‌ عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری…

جولای 10, 2023