دسته ها: زگیل تناسلی

برگشت زگیل بعد از درمان

بسیاری از افراد که تحت درمان زگیل قرار می گیرند از برگشت زگیل بعد از درمان در هراس هستند. این افراد باید بدانند برگشت زگیل بعد از درمان در صورتی می باشد که یک بار درمان برای نوع خاصی از زگیل که به آن مبتلا هستند کافی نیست و یا اینکه مراقبت های بعد از درمان را انجام نداده اند. در این صورت امکان دارد که شما با برگشت زگیل بعد از درمان مواجه شوید.

امروزه درمان زگیل با لیزر بسیار مرسوم می باشد و بسیاری از افراد از این روش برای درمان زگیل استفاده می کنند. شما باید مراقبت های ویژه ای را انجام دهید تا  برگشت زگیل بعد از درمان برای شما اتفاق نیفتد. به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین روش های درمان برای برداشتن زگیل لیزر است که اگر از این روش برای درمان زگیل استفاده کنید با برگشت زگیل بعد از درمان مواجه نخواهید شد.

مراقبت های بعد از برداشتن زگیل برای جلوگیری از برگشت زگیل بعد از درمان

همانطوری که بیان کردیم اگر می خواهید برگشت زگیل بعد از درمان برای شما رخ ندهد باید مراقبت های ویژه ای را بعد از لیزر زگیل تناسلی انجام دهید که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

۱. شما بعد از اینکه از لیزر استفاده کردید باید بعد از آن روزانه دو بار از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید. بعد از اینکه دو هفته از برداشتن زگیل بگذرد می توانید از کرم های ترمیم استفاده نمایید تا زخم زگیل شما از بین برود.

۲. مناطقی در بدن که مرطوب هستند و شما از لیزر برای برداشت زگیل در آن مناطق استفاده کرده اید را خشک نگه دارید، چرا که مرطوب بودن این مناطق موجب جذب عفونت می شود.

به طور کلی باید بدانید استفاده کردن از لیزر برای برداشتن لیزر نیاز چندانی به مراقبت ندارد و اگر فقط این چند نکته را رعایت کنید برگشت زگیل بعد از درمان برای شما رخ نمی دهد.

توصیه های مهم برای عدم برگشت زگیل بعد از درمان

اگر شما زگیل را درمان کرده اید و یا می خواهید درمان کنید باید  برخی از توصیه های مهم که موجب می گردد برگشت زگیل بعد از درمان برای شما رخ ندهد را انجام دهید. در ادامه برخی از این توصیه ها را بیان می کنیم تا بیشتر مراقب باشید.

۱. بسیاری از افراد به بیماری زگیل مبتلا هستند و آن را درمان می کنند، اگر می خواهید برگشت زگیل بعد از درمان را تجربه نکنید باید دقت داشته باشید که با افراد دیگری که دچار این بیماری هستند ارتباط برقرار نکنید تا باری دیگر دچار این بیماری نشوید.

۲. در برخی از نقاط بدن که دارای زگیل می باشد امکان  برگشت زگیل بعد از درمان وجود دارد. یکی از این نقاط اندام تناسلی خانم ها و آقایان می باشد، زگیل در این ناحیه بسیار دردناک می باشد و اگر مراقبت های جنسی را انجام ندهند بار دیگر به این بیماری دچار می شوند، در نتیجه باید مراقب روابط جنسی خود باشند و از کاندوم استفاده کنند. هرچند که کاندوم به طور کامل از بروز زگیل تناسیلی جلوگیری نمی کند اما تا حد زیادی ریسک ابتلا به زگیل تناسلی را در سر آلت تناسلی مردان و داخل واژن بانوان را کاهش می دهد.

۴. افرادی که نمی خواهند با برگشت زگیل بعد از درمان مواجه شوند باید بدانند که سیگار را ترک کنند، چرا که سیگار یکی از عوامل مهم برگشت زگیل می باشد.

۵. خانم هایی که دچار زگیل تناسلی می شوند باید به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر بدهند.

 

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • زگیل تناسلی مقعدی داشتم که اول آزمایش دادم و دارو استفاده کردم که جواب نداد، کرایو کردم که ضایعه کوچیک شد اما از بین نرفت و در آخر با جراحی زگیل و پوست اطرافش رو برداشتم الان بعد سه هفته مجددا زگیل ها رشد کردن، باید مراحل درمان رو دوباره برم؟ واکسن گارداسیل هم دو دوز اولش رو تزریق کردم. درضمن مجرد هم هستم

    • سلام شما باید برای درمان اقدام کنید و تزریق واکسن منجر به درمان نمی شود. اگر تست HPV شما مثبت بوده است نباید واکسن گارداسیل تزریق می کردید.

  • سلام، وقت بخیر، در قسمت زیر واژن و بین واژن و مقعد چنتا زائده کوجیک داشتم که محلول تری کلرو استیک اسید 40 درصد زدم، زخم شد و بعد از مدتی زخمش افتاد الان جای زخم خیلی درد میکنه و خارش و سوزش داره، پماد تریامسینولون و کالامین و زینک استفاده کردم اما بهتر نسد و همچنان آزرده است، برای بهبودش چیکار باید بکنم

    • به متخصص مراجعه کنید و از خوددرمانی پرهیز کنید. ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید و در صورت نیاز از پودر بچه استفاده کنید.

      • سلام من تعدادی زگیل در ناحیه تناسلی مشاهده کردم که البته مطمئنم خیلی زود متوجە شدم. به صورت تکی ریز با رنگ نسبتا تیرە قهوەایی و پراکنده بودن.پیش دکتر رفتم‌و فریز کردن.ولی بعد از از بین رفتن ضایعات دوبارە از نقاط دیگە در اومدن.دلیلش چیە دوبارە برگشت دارن البتە از نقاط دیگە؟چیکار باید بکنم؟

        • بهتر است برای شیو ناحیه از تیغ استفاده نکنید و روش های دیگر را جایگزین کنید. سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و رابطه جنسی کنترل شده داشته باشید.

      • سلام من چندین سال هست که درگیر نوعی زگیل هستم که بصورت گوشتهای ریزی روی سطح بدنم و حتی صورتم هستن چندین بار هم به دکتر مراجعه کردم و سوزانده شدن ولی مجددا بوجود میان میخواستم بدونم برای ریشه کن کردنشون درمانی هست و اینکه بعد از سوزندان استفاده از چه پمادی بهتر هست ؟

        • بعد از برداشتن زگیل ها نمونه را به پاتولوژی ببرید که نوع زگیل مشخص شود. سپس داروی مناسب برای شما تجویز می شود. بعد از کرایو یا بعد از سوزاندن زگیل از کرم زینک و یا ترمیم کننده پوست استفاده می شود. این مورد را پزشک معالج تجویز می کنند.

  • سلام من زیگیل تناسلی داشتم بعد دو هفته بعد درمان نزدیکی داشتم و الان خیلی سوزش دارم علتش چیه

    • زگیل تناسلی برای همیشه درمان نمی شود و لازم است مراقبت های لازم را به عمل آورید. این ویروس از بین نمی رود و پزشک می تواند ظاهر تگ ها و زگیل های ایجاد شده را درمان نماید.

  • درود و عرض ادب
    چند روز بعد از انجام لیزر جهت زیگیل میتوان از حمام استفاده کرد
    تشکر

  • سلام، وقت بخیر، در قسمت هایی که جهت ازبین بردن زگیل لیزر شده بعد از ۲ هفته لکه هایی به رنگ تیره هست که خیلی هم کوچک هستند. ایا به معنی ود مجدد هست؟؟

  • سلام من ۹ روزه کرایو کردم زگیلای دور ناحیه تناسیلیم رفته الان زخم سطحی مونده ولی زگیلای داخل واژن و دهانه واژنم هنوز هست
    باید بازم کرایو کنم یا صبر کنم ی هفته دیگه بگذره

    • سلام از پزشک معالج خود سوال کنید که چرا در همان جلسه اول مابقی زگیل ها را کرایو نکرده اند. ممکن است ایشان تشخیص داده باشند که مابقی زگیل ها را با فاصله و در جلسه بعدی انجام دهند.

    • با کرایو فقط زوائد و دانه های ایجاد شده برداشته و فریز می شود اما برای درمان ویروس زگیل تناسلی کاربردی ندارد. بعد از کرایو هم بیمار مبتلا به زگیل تناسلی همواره به این ویروس آلوده خواهد بود.

    • سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. قبل و بعد از رابطه جنسی خود را با شوینده مناسب بشویید و رابطه متعدد نداشته باشید.

  • سلام من سه روزه چندتا دونه زیگیل را لیزر کردم. الان جاش زخمه و رنگ قهوه ای و سیاه داره و ب لباس که میماله خارش و سوزش میگیره. آیا اینا زخم هستن یا زیگیل نسوخته؟

1 2 3 11
منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • زگیل تناسلی

دانستنی های زگیل تناسلی در بارداری

زگیل تناسلی در بارداری می تواند به یکی از نگرانی های مهم مادران باردار تبدیل…

ژانویه 2, 2024
  • زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی چه از طریق روابط جنسی و چه از طریق…

دسامبر 26, 2023
  • زگیل تناسلی

آیا انتقال زگیل تناسلی با استفاده از توالت فرنگی امکانپذیر است؟

ویروس HPV در صورتی که در محیط خارج بدن و بدون رطوبت باقی بماند سریعا…

اکتبر 24, 2023
  • هموروئید یا بواسیر

رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق باید چگونه باشد؟

اصلاح رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق می تواند در جلوگیری از عوارض این بیماری…

اکتبر 23, 2023
  • آبسه

تفاوت آبسه مقعدی و هموروئید در چیست؟

تفاوت آبسه و هموروئید چیست؟ علائم هر یک از این مشکلات کدامند؟ برای درمان موثر…

سپتامبر 2, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

دانستنی های درمان یبوست

یبوست که با نام خشکی مزاج نیز شناخته می‌شود، به‌ عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری…

جولای 10, 2023