دسته ها: هموروئید یا بواسیر

فیلم عمل جراحی هموروئید

عمل جراحی هموروئید یا بواسیر ممکن است با لیزر پرتوان یا با تیغ جراحی و کوتر انجام شود. امروزه جراحی هموروئید با لیزر به دلیل مزایای متعددی که دارد طرفدار زیادی پیدا کرده است. برای این منظور به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید. در این صورت یک عمل جراحی راحت بدون درد و خونریزی و بدون عود بازگشت خواهید داشت. در اینجا فیلم عمل جراحی بواسیر یا همان هموروئید را مشاهده می فرمایید.

آیا عمل جراحی هموروئید ضروری است؟

بیماری های مقعد را جدی بگیرید. شاید بیماری هموروئید در مراحل اولیه به نظر جدی نیاید زیرا با یک رژیم غذایی مناسب و یا مصرف داروی هموروئید سریعا بهبود می یابد. اما در برخی موارد که هموروئید مزمن می شود بیمار دچار عوارض گوناگونی می شود. از جمله بروز آبسه مقعدی و حتی گوشت اضافه مقعدی. در موارد نادری نیز بیماران دچار بیماری های ناشناخته مقعدی و تومورهای مقعدی می شوند.

آیا عمل جراحی هموروئید دردناک است؟

این جراحی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی اسپاینال انجام می شود. بنابرای در حین جراحی بیمار دردی را احساس نمی کند. اما آنچه که مهم است درد و نقاهت بعد از عمل جراحی هموروئید است.اگر این جراحی با لیزر هموروئید انجام شود درد بعد از جراحی سه دهم جراحی سنتی خواهد بود.

برای جلوگیری از یبوست و درد بعد از عمل جراحی هموروئید معمولا متخصص جراحی شربت ملین تجویز می کند. تا ۲۴ ساعت بعد از عمل بیمار نیازی به اجابت مزاج ندارد زیرا قبل از عمل و لیزر هموروئید روده ها تخلیه شده است. بعد از یک روز بیمار می تواند اجابت مزاج نرم و بدون مشکلی داشته باشد.

انواع عمل جراحی هموروئید

عمل جراحی هموروئید یا بواسیر ممکن است تحت بیهوشی یا بی حسی از نخاع انجام شود. عموما این جراحی به طور سرپایی انجام می شود. مگر در مواقعی که جراحی با تیغ یا کوتر انجام شود و وسعت بیماری به حدی باشد که بیمار بعد از جراحی احتمال خونریزی شدید داشته باشد. اگر بیمار مشکوک به خونریزی شدید باشد لازم است حداقل یک شب در کلینیک یا بیمارستان بستری شود. خوشبختانه در جراحی با لیزر پرتوان از خونریزی شدید بعد از عمل خبری نیست و ممکن است بیمار تنها چند قطره خون مشاهده کند.

برخی از انواع عمل جراحی هموروئید با برش و برداشتن کامل پاکه هموروئید انجام می شود. اما در برخی مواقع متخصص جراحی عمومی تشخیص می دهد که تنها یک برش کوچک بر روی پاکه هموروئید ترومبوزه ایجاد کند تا خون و لخته های محبوس در پاکه دردناک هموروئید خارج شود.

گاها هموروئید با شقاق یا دیگر بیماری های مقعدی بروز می کند. معمولا در جراحی با تیغ و کوتر بیمار نیاز دارد که چند بار تحت درمان و جراحی قرار بگیرد. اما در جراحی با لیزر پرتوان متخصص جراحی و لیزر می تواند در یک جلسه و به طور سرپایی همزمان عمل جراحی هموروئید و شقاق و دیگر بیماری های مقعد را انجام دهد.

سوالات متداول عمل جراحی هموروئید

1-بعد از جراحی هموروئید چه باید بخوریم؟

بلافاصله بعد از جراحی هموروئید نباید چیزی میل کنید. چند ساعت بعد از مرخصی می توانید یک سوپ سبک میل کنید. بیمارانی که تحت جراحی با لیزر قرار گرفته اند می توانند یک روز بعد از جراحی شروع کنند به خوردن غذاهای سبک و دو روز بعد از جراحی مصرف غذاهای پرفیبر و آبمیوه توصیه می شود. برای نرم شدن مدفوع و جلوگیری از یبوست بعد از عمل جراحی هموروئید دو روز بعد غذاهای ملین و یا شربت ملین مصرف کنید.

2-عوارض بعد از عمل هموروئید چیست؟

بعد از عمل جراحی هموروئید تا 2 ماه ممکن است قطراتی از خون ببینید. التهاب، ورم و درد بعد از عمل جراحی هموروئید نیز بسته به روش جراحی و وسعت بیماری بین یک هفته تا دو ماه متغییر خواهد بود. احتمال بروز یبوست بعد از عمل جراحی هموروئید بسیار بالاست و به همین دلیل باید به شدت یبوست کنترل و درمان شود.

3-عمل جراحی هموروئید با لیزر چگونه است؟

در این روش متخصص جراحی و لیزر به جای استفاده از تیغ و کوتر از لیزر پرتوان دی اکسید کربن استفاده می کند. لیزر هموروئید یا جراحی هموروئید با لیزر باید توسط متخصص جراحی ماهر انجام شود . جراحی هموروئید با لیزر سرپایی و تحت بی حسی بدون درد و خونریزی انجام می شود.

4-بعد از عمل جراحی هموروئید چگونه مدفوع کنیم؟

متخصص جراحی شما یک روز قبل از عمل شیاف بیزاکودیل تجویز می کند. بنابراین روده های بیمار کاملا تخلیه می شود و تا 24 ساعت نیازی به دفع مدفوع ندارد. اگر جراحی با لیزر انجام شده باشد بیمار می تواند یک روز بعد از جراحی به راحتی مدفوع کند. اما در جراحی سنتی توصیه می شود بیمار تا چند روز غذای سنگین میل نکند تا حداقل 2 روز بعد از عمل نیازی به عمل دفع نداشته باشد. دقت کنید اگر نیاز به دفع مدفوع دارید حتما تخلیه مدفوع را انجام دهید و برای جلوگیری از یبوست بعد از عمل از شربت ملین استفاده کنید.

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام و خسته نباشيد مدت دو ماهه عمل هموروئيد شدم بعد از انجام عمل رابطه سكس ديگه نمي تونم انجام بدم دليلي داره لطفاً راهنمائي كنيد.

  • سلام خسته نباشید، ببخشید من هموروئید وسیع داشتم نزدیکترین شهرِ مثلا با امکانات بهم اردبیل بود دو تا دکتر رفتم گفتن وسیعه یا باید چند مرحله عمل بشه یا بری تهران که بیمارستان رسول اکرم فقط تجهیزاتشو داره که کامل برداره، خلاصه سومین دکتری که رفتم گفت همینجا لیزر میکنم ، الان ۹ روز گذشته اما درد هنگام دفع منو شدیدا عذاب میده با اینکه یبوس ندارم ، همچنین مهمترین سوالم اینه که مقداری از بیرون زدگی هنوزم هست و دکتر که رفتم اصرار داره که هر روز با پماد و ژل لیدوکایین بدم داخل تا اونم رفع بشه ، جسارتا خیلی هم بد برخورد کرد میگه زیبایی عمل نکردی که ولی من هنوز کمی بیرون زدگی دارم و انقدر عذاب کشیدم که ب هیچ وجه دوباره زیر عمل نمیرم تورو خدا راهنماییم کنید ،

    • سلام من نمی دانم ایشان از چه نوع لیزری استفاده کرده اند. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی اعلام می شود. در مورد التهاب بعد از عمل هموروئید این مورد را بدانید که حداقل بعد از دو هفته باید التهاب رو به کاهش باشد و بیمار کاملا متوجه کاهش التهاب خواهد شد. درد زیاد می تواند نشانه عفونت نیز باشد.

  • سلام وقتتون بخیر من نزدیک به ۲ساله هموروئید دارم خیلی هم رشد کرده جداازون درد خیلی شدیدی دارم دو دفعه‌ش به حدی دردش شدید بود شب تا صب گلاب به روتون دستشویی بودم ۱۰دیقه یه بار میرفتم استراحت میکردم برگشتنی خیلی بدترم میشد اخرش زنگ زدم برام پماد لیدوکائین اوردن یکم بی حس کرد تا دفع کردم.هموروئیدم هم داخلیه هم خارجی با دفع خون زیاد.راستش تصمیم به عمل گرفتم فقط خواستم بدونم هرچی رشد کرده باشه احتمال بیماری غیرهموروئیدی وجود نداره تو هیچ شرایطی؟!مرسی

    • سلام شما باید معاینه شوید. توصیه می کنم به جای عمل جراحی هموروئید به روش سنتی از لیزر هموروئید با لیزر پرتوان و توسط یک جراح لیزر ماهر سود ببرید.

  • سلام وعرض ادب من بواسیر شقاق وهمورئید وبیرون زدگی وداخلی دارم 12 سال پیش بعد زایمان اینطور شدم والان نوبت جراحی سنتی دارم برای پس فردا، همه میگن لیزر بهتره ومیخاستم هزینه لیزر در مشهد روبدونم وبهم یه دکتر خانوم با سابقه در مشهد معرفی کنید که اگر هزینه لیزر پایین باشه با لیزر عمل کنم،

    • سلام مسلما لیزر هموروئید نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر بهتر از جراحی هموروئید با تیغ و کوتر می باشد و کمترین دوره نقاهت و عوارض را دارد. متاسفانه در مشهد متخصص جراحی و لیزر هموروئید نمی شناسم. هزینه لیزر نیز بعد از ویزیت مشخص می شود و در تهران انجام می شود. برای اطلاع از حدود هزینه نیز می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید. برای بیماران راه دور امکان ویزیت آنلاین نیز وجود دارد.

  • سلام ،خسته نباشید من تقریبا پنج روز پیش عمل همورویید انجام دادم وتنگی مقعد هم داشتم که فکر کنم اونم عمل کردن الان مشکلم اینکه مقداری بیرون زدگی دارم که درد داره ومتورمه،می خواستم بدونم این بیرون زدگی چیه ؟ با لیزر هم عمل کردم در ضمن این بیرون. زدگی قبل از عمل هم بوده که الان بزرگتر ودردناکتر شده ،می خوام بدونم خوب میشه یا باقی می مونه بعداز هر بار اجابت مزاج هم سوزش وهم خارش دارم لطفا راهنمایی کنید

    • سلام التهاب و ورم بعد از عمل های وسیع تا دو هفته طبیعی است. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و تا بهبودی کامل پی گیر درمان باشید.

  • سلام من دو سال پیش عمل بواسیر کردم الان دوباره عود کرد اینقدر درد داشتم رفتم دکتر الان دو ماه دارو و پماد استفاده میکنم گفتم اگه میشه عمل کنید دکتر گفت چون خیلی سپیده با لیزر نمیشه بعدش گفت اصلا عمل نکنیم بهتره چون بی اختیاری میاره
    میخواستم ببینم چه راه حلی وجود داره
    ممنون

    • سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  • سلام خانم دکتر وقت بخیر من بواسیر دارم الان حدود سه سال هست بواسیر من از نوع داخلی هست میخواستم ببینم هزینه اش چقدر میشه

  • سلام.چندین سال ازدرد بواسیرو شقاق و فیشر درد میکشم وب خاطر ترسی ک ازعمل دارم میترسم برم عمل.ب شدت هم بیرون زدگی دارم و داخلش داغونه و تنگی مقعد هم دارم.ازوقتی ک دردش بیشتر شده بی نهایت عذر میخوام باد شکم دارم ک کنترلش ازدستم خارج شده.لطفا راهنمایی کنید چ کنم.ممنون

    • هموروئید و شقاق در مراحل اولیه با دارو و رژیم غذایی مناسب درمان می شود. اگر بیماری پیشرفت کند عمل جراحی یا لیزر پرتوان به بیمار پیشنهاد می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر بیماری های نشیمنگاه درمان نشود عوارض بدی به دنبال خواهد داشت.

  • سلام اصفهان هم دکتر واسه لیزر ماهر سراغ دارید یا مطب دارید اصفهان و اینکه من چند سالی هست دارم موقه دستشویی خیلی زیاد بیرون زده میشه ورمش ولی بعد ورم به داخل میره و. معلوم نیست و خونریزی حالت مویرگ پاره شده با فشار دارم هنگام دستشویی امکانش هست که با لیزر بخاطر وخامتش نشه عمل کرد و اینکه شغلم راننده کامیونم عمل کردن واسه شغلم مشکل ساز نمیشه

    • سلام متاسفانه در اصفهان جراح لیزر ماهر نمی شناسم. توصیه می کنم از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از تشخیص نوع بیماری روش درمان مناسب به شما پیشنهاد شود. احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی درجه 3 می باشید و این نوع هموروئید با لیزر پرتوان درمان می شود. با توجه به این که راننده کامیون می باشید توصیه می کنم برای نشستن از بالش های طبی دونات شکل استفاده کنید و آب زیاد بنوشید و عمل دفع را به موقع انجام دهید تا دچار یبوست و اختلال دفع مزاج نشوید.

1 2 3 5
منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • زگیل تناسلی

دانستنی های زگیل تناسلی در بارداری

زگیل تناسلی در بارداری می تواند به یکی از نگرانی های مهم مادران باردار تبدیل…

ژانویه 2, 2024
  • زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی چه از طریق روابط جنسی و چه از طریق…

دسامبر 26, 2023
  • زگیل تناسلی

آیا انتقال زگیل تناسلی با استفاده از توالت فرنگی امکانپذیر است؟

ویروس HPV در صورتی که در محیط خارج بدن و بدون رطوبت باقی بماند سریعا…

اکتبر 24, 2023
  • هموروئید یا بواسیر

رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق باید چگونه باشد؟

اصلاح رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق می تواند در جلوگیری از عوارض این بیماری…

اکتبر 23, 2023
  • آبسه

تفاوت آبسه مقعدی و هموروئید در چیست؟

تفاوت آبسه و هموروئید چیست؟ علائم هر یک از این مشکلات کدامند؟ برای درمان موثر…

سپتامبر 2, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

دانستنی های درمان یبوست

یبوست که با نام خشکی مزاج نیز شناخته می‌شود، به‌ عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری…

جولای 10, 2023