دسته ها: کیست مویی

داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی

استفاده از داروهای گیاهی برای درمان کیست مویی زمانی مجاز است که شما قبلا به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کرده باشید. لیزر کیست مویی برای درمان این بیماری یکی از بهترین و قطعی ترین روش های درمانی می باشد. اما برخی بیماران که به هر دلیلی به این امکانات دسترسی ندارند لازم است برای جلوگیری از عود کیست مویی یا تشدید کیست مویی با برخی روش های درمان گیاهی کیست مویی آشنا شوند تا بتوانند تا حدی از درد و تشدید بیماری بکاهند.

در صورتی که از بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال اطلاع داشته باشید میدانید که این بیماری یک عارضه ی پوستی است که در انتهای ستون فقرات و در بالای شکاف باسن ایجاد می شود و حاصل تجمع مو، باکتری ها و کثیفی ها در حفره های ایجاد شده در آن ناحیه می باشند. عامل ایجاد این بیماری ناشناخته می باشد ولی مردان، جوانان و افراد چاق احتمال ابتلای به بیماری بیشتری دارند. در مراحل اولیه نشانه های مشخصی از بیماری وجود ندارد اما در صورت عفونت درد، قرمز شدگی، تورم و تب را می تواند به همراه داشته باشد. درمان به صورت عمل سرپایی و جراحی با لیزر جزو درمان های معمول می باشد اما احتمال بازگشت کردن بیماری همیشه وجود دارد. یکی از نکات مهم و راه گشا وجود دارو های گیاهی برای درمان کیست مویی است که در ادامه تمامی آن ها معرفی خواهند شد.

روغن درخت چای

دو سه قطره از روغن درخت چای را روی پارچه ی کتانی بریزید و روی زخم قرار دهید و آن را بانداژ کنید و اجازه دهید تا چند ساعت روی کیست بماند. تا زمان بهبود و درمان دو الی سه مرتبه در روز این کار را انجام دهید. اما این که چرا روغن درخت چای خاصیت درمانی برای کیست مویی دارد به علت وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در داخل آن می باشد که میزان عفونی شدن کیست را کاهش می دهد و به ساخت بافت اطراف کیست کمک می کند.

جوش شیرین

نصب قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری سرکه را ترکیب کنید تا یک حالت خمیری شکل ایجاد شود آن را روی کیست مویی قرار دهید و اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه روی آن بماند و سپس با آب بشورید. ترکیب این دو ماده خاصیت ضد باکتری دارد که ناحیه ی کیست را ضد عفونی می کند و از پیشرفت عفونت جلوگیری می نماید.

روغن کرچک

دو سه قطره روغن کرچک را روی زخم بریزید و ماساژ دهید و دو الی سه مرتبه در روز تکرار کنید. این دارو برای کاهش تورم و خواص ضد عفونی مفید می باشد و سرعت بهبود را افزایش می دهد.

پیاز

یک تکه پیاز را روی کیست مویی بگذارید و آن را بانداژ کنید و هر دو الی سه ساعت پیاز را عوض کنید. پیاز به علت خواص ضد باکتریایی به صورت موثری از عفونت کردن کیست جلوگیری می کند.

دارچین-عسل

دو قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری دارچین ترکیب کنید و روی کیست بگذارید و اجازه دهید به اندازه ی کافی روی آن بماند و چند بار در روز تکرار کنید. علائم بیماری را بسیار سریع از بین می برند و سرعت بهبود را افزایش می دهند.

نمک ایپسوم

چهار تا پنج قاشق چای خوری نمک ایپسوم را در وان حمام بریزید و حدود بیست دقیقه در آن بمانید. نمک ایپسوم عفونت موجود در زخم را خارج می کند.

روغن نارگیل

نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را روی زخم قرار دهید و چند ساعت روی آن بگذارید. خاصیت ضد باکتریایی آن از عفونت کیست مویی جلوگیری می کند.

چای سیاه

چای کیسه که هنوز گرم می باشد را روی کیست مویی بگذارید و ۵ – ۱۰ دقیقه بگذارید روی آن بماند. می توانید از چای سبز هم استفاده کنید. چای سیاه درد و تورم زخم را کاهش می دهد که به علت وجود آنتی اکسیدان موجود در چای است.

سرکه سیب

سرکه سیب را با آب رقیق کنید و روی پارچه ی کتانی بریزید و دور زخم بانداژ کنید. دو بار در طول روز تکرار کنید و قبل از هر بار زخم را با آب شست و شو دهید. میزان اسیدی بودن پوست تنظیم می شود و سم های کیست را حذف می کند.

سیر

سیر با خاصیت ضد باکتری خود به مقابله با جرم های موجود در کیست مویی میپردازد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا برای درمان های پوستی به کار می رود و از تورم کیست کم می کند و با خاصیت ضد باکتریایی از عفونت کیست مویی می کاهد.

توصیه می شود

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

    • سلام خیر باید به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. دارو درمانی و درمان گیاهی کیست مویی جهت ترمیم سریعتر زخم و به عنوان مکمل عمل جراحی با نظر متخصص جراح معالج به کار گرفته می شود. بدون اجازه متخصص معالج دارو و یا روش های گیاهی را امتحان نکنید.

    • کیست مویی حتما باید تخلیه شود بهتر است با لیزر کیست مویی انجام شود. تا عود نکند.

    • سلام طب سنتی در درمان کیست مویی نقشی ندارد اما برای ترمیم زخم بعد از عمل جراحی کیست مویی کاربرد دارد و کارآمد است.

      • سلام
        من دو هفته هستش عمل کیست مویی انجام دادم و الان خونریزی ندارم ولی زخم هنوزم تازس و جمع نشده میتونم از این چیزایی که گفتید استفاده کنم تا زودتر گوشت بگیره و بسته بشه؟

  • سلام من الان چهار ساله که کیست داشتم رفتم دکدور جراح گفت نیازی به عمل نداری فعلا دارو مصرف کن خوب میشی منم مصرف کردم خوب شدم بعد ازچند ماه دوباره درد داشتم دیگه نرفتم دکدور اما تا الان هم بعضی موقع درد دارم احساس میکنم همون جای کیست خیلی سفت شده اما دیگه کبودی یا قرمزی نداره
    ولی بشتر موقع خیلی درو دارم حالا من چکار کنم
    امکانشو داره تبدیل به سرطان بشه
    خواهشن اگه میشه یه راهنمای کنیدممنون میشم

    • سلام کیست مویی به خودی خود منجر به بروز سرطان نمی شود. درضمن کیست مویی درمان قطعی دارویی یا گیاهی ندارد. کیست مویی حتما باید با لیزر پرتوان یا جراحی معمول تخلیه و درناژ شود تا عود نکند. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید تا کیست مویی به روش بسته جراحی شود.

  • من ۱۰ سالمه و الان فقط جاش هست و هیچ عوارضی نداره
    حتماً به دکتر مراجعه کنم

    • سلام شما نمیدانید که عوارضی دارد یا خیر و برای وضعیت بررسی کیست مویی باید به متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید.

  • با سلام خانم دکتر من الان تقریبا ۲۰ روزی هستش ک یکمی درد نزدیک دنبالیچه دارم ی سری آبسه ها هم هست ک وقتی دست میزنم میترکن اما کاملا زیر پوست هستن نه جوشی نه چرکی پیش دکتر رفتم گفت کیست مویی هستش میخاستم بدونم اون ابسه ها میترکن مشکلی پیش نمیارن ؟پخش بشن تو بدن بعد عمل با لیزر درمان قطعی هستش؟ هزینش هم لطف کنید بگیو تقریبی

    • سلام این آبسه های مکرر منجر به فیستوله شدن کیست مویی می شود و می تواند در دراز مدت منجر به انتشار عفونت در بدن شود. بهترین روش درمان لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش بسته است. هزینه بعد از معاینه مشخص می گردد. هزینه لیزر کیست مویی کمی بالاتر از جراحی با تیغ و کوتر است اما جراحی های من بدون عود و بازگشت و با دوره نقاهت بسیار کوتاهی انجام می شود.

  • من تمام این روش های سنتی را انجام دادم هیچ فایده ای نداره فقط باید به یه متخصص جراحی و لیزر درست حسابی مراجعه کنید تا برای همیشه از شر این کیست مویی راحت بشین.

    • درمان های سنتی و گیاهی معمولا موقتی جواب می دهد و گاها استفاده از برخی داروها اسکار بد شکلی بر روی پوست باقی می گذارد.

  • با سلام
    آیا وجود کیست مویی ، ممکن است باعث التهاب و سوزش و‌خارش مقعد شود؟

  • سلام خانوم دکتر من تازه متوجه شدم که کیست مویی دارم به جراح مراجعه کردم گفتن باید عمل شه‌ اما درد و خونریزی ندارم و کیستم ترکیده میشه راهنمایی کنید

    • سلام اگر جراحی یا لیزر نکنید بعد از مدتی مجدد عود می کند و کیست مویی وسیع تر و عارضه دار تر می شود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید.

منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • زگیل تناسلی

دانستنی های زگیل تناسلی در بارداری

زگیل تناسلی در بارداری می تواند به یکی از نگرانی های مهم مادران باردار تبدیل…

ژانویه 2, 2024
  • زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی چه از طریق روابط جنسی و چه از طریق…

دسامبر 26, 2023
  • زگیل تناسلی

آیا انتقال زگیل تناسلی با استفاده از توالت فرنگی امکانپذیر است؟

ویروس HPV در صورتی که در محیط خارج بدن و بدون رطوبت باقی بماند سریعا…

اکتبر 24, 2023
  • هموروئید یا بواسیر

رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق باید چگونه باشد؟

اصلاح رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق می تواند در جلوگیری از عوارض این بیماری…

اکتبر 23, 2023
  • آبسه

تفاوت آبسه مقعدی و هموروئید در چیست؟

تفاوت آبسه و هموروئید چیست؟ علائم هر یک از این مشکلات کدامند؟ برای درمان موثر…

سپتامبر 2, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

دانستنی های درمان یبوست

یبوست که با نام خشکی مزاج نیز شناخته می‌شود، به‌ عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری…

جولای 10, 2023