دسته ها: کیست مویی

لیزر کیست مویی بدون عود

کیست مویی پایین کمر یا سینوس پیلونیدال sinus pilonidal و یا پیلونیدال کیست pilonidal cyst خوانده می شود. لیزر کیست مویی توسط متخصص جراحی و لیزر باتجربه به روش بسته انجام می شود.  سینوس مویی نوعی بیماری پوستی است و از آنجایی که نیاز به تخلیه و جراحی دارد، درمان آن مربوط به متخصص جراحی عمومی می شود. بیماری سینوس خوشخیم محسوب می شود و ارتباطی با سرطان ندارد.

کیست مویی پایین کمر یا موی برگشتی را عده ای با نام سرطان کیست مویی می شناسند که اشتباه است. زیرا مطلقا هیچ ارتباطی با سرطان ندارد. شما با خواندن این مقاله مطالب زیر را فرامی گیرید. همچنین در انتهای این مطلب تصاویر کیست مویی و فیلم جراحی کیست مویی (قبل و بعد) را می توانید مشاهده کنید.

تشخیص کیست مویی با مشاهده سوراخ هایی که بر روی پوست ایجاد کرده است و موهایی که از آنها خارج شده است

کاربرد لیزر در درمان کیست مویی

کیست مویی بدون تخریب و درناژ جدار کیست درمان قطعی نمی شود. بنابراین متخصص جراحی با یک نوع لیزر پرتوان عمل جراحی کیست مویی با لیزر را انجام می دهد و مو و محتویات مرده بافت را خارج می کند. سپس با فیبر نوعی دیگر از لیزر بقایای کیست را از بین می برد. در نهایت سوراخ های کوچک ایجاد شده را می بندد و اثری از اسکار و زخم جراحی در آینده باقی نخواهد ماند.

یک کاربرد دیگر لیزر بعد از جراحی و لیزر کیست مویی استفاده از لیزر موهای زائد برای جلوگیری از عود کیست مویی می باشد. بسته به نوع پوست بیمار و نوع مویی که در ناحیه پایین کمر می روید متخصص تشخیص می دهد که لیزر دایود یا الکس برای از بین بردن موهای زائد پایین کمر لازم است. معمولا بعد از 1 ماه بعد از لیزر کیست مویی به روش بسته بیمار می تواند از لیزر موهای زائد سود ببرد.

۴ کاربرد لیزر در درمان کیست مویی  به شرح زیر می باشد:

۱-استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد

لیزرهای مختلفی با طول موج های گوناگون برای ازبین بردن موهای زائد استفاده می شوند. موهای مشکی وضخیم به این لیزرها خیلی خوب جواب می دهند و اتفاقا همین نوع از موها در بروز کیست مویی نقش دارند. بیمار باید بعد از عمل نظافت این ناحیه را رعایت کرده و از رشد موهای زائد در این ناحیه جلوگیری کند. نواحی یک تا دوسانتیمتر اطراف محل عمل شده و قسمت تحتانی تا ناحیه مقعد باید بطور مرتب از نظر رشد موهای زائد بررسی شده و تمیز شود. لیزر موهای زائد را می توان از بعد از عمل شروع کرد

۲-استفاده از دیود لیزر در درمان کیست مویی

در مراحل اولیه بیماری می توان با فیبر دیود وارد کیست شده و جداره ی کیست را از بین برد، در این صورت نیاز به جراحی نیست. بعد از اینکه فیبر لیزر خارج شد سینوس مویی برداشته شده و یک زخم بیضوی کوچک ایجاد می شود. این زخم چند روزی ترشح داشته تا اینکه جدار و محتویات کیست بطور کامل دفع شده وسپس زخم ترمیم می شود.

۳-استفاده از لیزر پرتوان برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست مویی

با این لیزر می توان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت. این روش در عمل کیست مویی وسیع؛ کیست مویی با سینوس های متعدد و کیست مویی عارضه دار استفاده می شود. محاسن استفاده از این لیزر در عمل کیست مویی شامل موارد زیر است:

  • به علت بسته شدن عروق کوچک توسط لیزر خونریزی حین عمل کیست مویی به حداقل می رسد
    لیزر عروق لنفاوی باز شده ی حین عمل کیست مویی را می بندد و در نتیجه ورم و درد بعد از عمل بسیار کاهش می یابد
  • لیزر عصب های قطع شده ی حین برش جراحی را ترمیم می کند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی کاهش میابد.
  • و از همه مهمتر اینکه لیزر پرتوان کیست مویی هنگامی که به بستر زخم تابانده می شود باعث از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین عمل کیست مویی می شود.

۴-استفاده از لیزر درمانی بعد از عمل برای سرعت بخشیدن به ترمیم زخم

لازم به ذکر است که در بیمارانی که توسط اینجانب با لیزر کیست مویی عمل شده اند تا کنون هیچ مورد عودی مشاهده نشده است . در بیمارانی که به علت های مختلف زخم کیست مویی بعد از عمل باز گذاشته می شود ۳-۲ ماه طول می کشد تا زخم بسته شود. برای ترمیم سریعتر زخم راه های گوناگونی وجود دارد.

لیزر درمانی با لیزر کم توان روش موثری است (لیزر تراپی). لیزرهای کم توان هفته ای ۳-۲ بار به زخم کیست مویی و بافت اطراف تابانده می شود. این لیزر با ایجاد بیواستیمولیشن باعث ترمیم سریعتر زخم کیست مویی می شود. البته باید توجه داشت که میزان اشعه ی تابیده شده به بستر زخم از بافت اطراف کمتر بوده و باید بطور دقیق محاسبه شود.از راه های دیگر بهبود جای عمل باز کیست مویی استفاده از ژل و پمادهای گوناگون است که سبب تحریک ترمیم بافتی می شود

کیست مویی پایین کمر چیست؟

سینوس پیلونیدال یا کیست مویی شامل یک کیسه در زیر پوست است که حاوی مو و بقایای مرده پوست است. در مراحل اولیه ممکن است برجستگی و التهاب کوچکی را احساس کنید. پس از مدت زمان کوتاهی این کیست منافذی به بیرون باز می کند و شما شاهد علائم بیشتری از بروز کیست مویی خواهید بود.

تا زمانی که جدار آن از بین نرود موهای زائد داخل آن رشد کرده و عفونت می کنند. بر اثر عدم درمان به موقع این ناحیه دچار آبسه و در نهایت فیستول می شود.

کیست مویی پیشرفته که تنها علائم آن یک سوراخ کوچک ناحیه انتهای کمر می باشد.

علت بروز کیست مویی پایین کمر

علت بروز کیست مویی هم می تواند به دلایل محیطی و عادات زندگی شخص باشد و هم می تواند زمینه وراثتی داشته باشد. افرادی که دارای پوست حساسی هستند و در عین حال پر مو و دارای موهای ضخیم هستند، بیشتر از افراد دیگر دچار موی برگشتی می شوند. همچنین افرادی که سابقه این بیماری در خانواده آن ها وجود دارد باید بیشتر از افراد دیگر مراقب باشند تا به سینوس مویی مبتلا نشوند.

سینوس پیلونیدال را بیماری Jeep Drivers نیز می نامند. زیرا بیماری رایج رانندگان جیپ در زمان جنگ جهانی بوده است. این افراد به دلیل نشستن طولانی بر روی صندلی سخت جیپ به این بیماری مبتلا می شدند.

علایم و تشخیص کیست مویی پایین کمر

همانطور که ذکر شد این عارضه پوستی در مراحل اولیه علامت خاصی ندارد و اگر سابقه این بیماری را در خانواده دارید بیشتر حساس باشید. در صورتی که برجستگی و حالت غیر طبیعی و تورم در پایین کمر احساس کردید سریعا به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا از عدم وجود خطر مطمئن شوید.

در مراحل پیشرفته تر ، سوراخ یا منفذهای ریزی در ناحیه مشاهده می کنید. در صورتی که عفونت کند ترشحات چرکی و بوی بدی را احساس خواهید کرد.

فیستول و آبسه می تواند همزمان با کیست مویی ایجاد شود کیست مویی در پایین کمر ممکن است عمقی به اندازه یک سانتی متر و یا بیشتر داشته باشد که در ویزیت اولیه نمی توان اندازه دقیق آن را تشخیص داد. تشخیص قطعی و اطمینان از میزان اندازه و ناحیه منتشره با ام آر ای و یا عکس رنگی به خوبی امکان پذیر است.

کیست مویی پیشرفته که عارضه دار شده است و علاوه بر عفونی شدن فیستوله نیز شده است.

تشخیص افتراقی کیست مویی پایین کمر

ممکن است کیست مویی با تراتوم اشتباه گرفته شود. به همین منظور تشخیص افتراقی کیست موئی از تراتوم بسیار مهم است. زمانی که به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه می کنید اگر تشخیص را بر تراتوم بگذارد شما را به یک انکولوژیست معرفی می کند. در این مواقع تراتوم باید کاملا تخلیه گردد و روند درمان، متفاوت خواهد بود.

پیشگیری از کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

​اگر موهای ضخیمی دارید و مدت طولانی هم می نشینید حتما نکات زیر را رعایت کنید تا دچار سینوس پیلونیدال پایین کمر نشوید:

  • تمیز نگه داشتن ناحیه
  • اجتناب از نشستن های طولانی
  • عاری کردن ناحیه از مو به خصوص حذف موهای زائد توسط لیزر
  • جا به جایی کل زخم از خط وسط، زیرا عود همیشه در خط وسط روی می دهد
  • پایه برش لیزر باید شکاف وسطی جدید باشد بنابراین موها به راحتی آنجا جمع نمی شوند
  • اگر شغل نشسته دارید دقت کنید هر ۳۰ دقیقه بایستید و نشیمنگاه نرم انتخاب کنید
  • موهای زائد ناحیه را از بین ببرید. ( لیزر موهای زائد گزینه مناسبی برای این امر است )
  • از پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی اجتناب کنید
  • وزن خود را کم کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید

توجه داشته باشید طبق مقاله های خارجی ریشه کن کردن کیست مویی با عمل جراحی غیر ممکن است.

روش های درمان کیست مویی پایین کمر

اصل درمان کیست بر روی تخلیه و از بین بردن جدار است. اگر بیمار مبتلا به این عارضه همراه با بیماری های دیگری مثل آبسه مراجعه کند روند درمان بدین شکل است که ابتدا آبسه تخلیه می شود سپس عمل اصلی آغاز می شود.

در برخی موارد با تخلیه اولیه آبسه علائم سینوس پیلونیدال از بین خواهد رفت. در برخی موارد پزشک تشخیص می دهد که بیمار یک دوره آنتی بیوتیک مصرف کند و به بعد از آرام شدن التهاب ناحیه اقدام به جراحی و تخلیه نماید.

پیشنهاد می کنم عمل جراحی کیست مویی را به موقع انجام دهید تا دچار عوارض عدم درمان آن مثل فیستول نشوید. برای درمان سینوس پیلونیدال راه های زیادی گفته می شود. در ادامه هر کدام از این روش های درمانی را به صورت مختصر توضیح می دهیم.

قبل و بعد لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک

۱. درمان کیست مویی پایین کمر با لیزر

لیزر، بهترین روش درمان کیست مویی است. لیزر کیست مویی به دو روش زیر انجام می شود.

  • لیزر درمانی با لیزر کم توان
  • کیستکتومی با لیزر پر توان

در روش لیزر درمانی که روش کم تهاجمی است فیبر لیزر از سوراخ یا سوراخ های کوچکی به داخل جدار کیست رانده می شود و جدار را از بین می برد. متخصص جراحی داروهای مورد نیاز را تجویز می کند و بدون این که زخم باز شده باشد یا بخیه زده شود بسته باقی خواهد ماند.

در روش کیستکتومی یا عمل جراحی برداشتن بافت حاوی کیست مویی با لیزر پر توان ابتدا زخم باز می شود. با ظرافت زیادی جراحی انجام می شود و بدون این که به بافت سالم اطراف آسیبی برسد کیست برداشته می شود و بقایای مرده کاملا با لیزر تمیز می شود.

انتهای عمل بسته به مهارت و تجربه متخصص جراحی و لیزر به دو روش انجام می شود: زخم باز گذاشته می شود و بیمار حداقل تا ۲ ماه بعد از عمل نیاز به مراقبت شدید از پانسمان دارد.در جراحی بسته زخم توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر و با تجربه بسته می شود و بیمار تنها یک شب استراحت می کند. در روش جراحی و لیزر به روش بسته دیگر خبری از پانسمان و مراقبت های سخت و طاقت فرسا از زخم نیست.

فیلم لیزر کیست مویی

در فیلم لیزر کیست مویی پایین مشاهده می کنید که بافت کیست کاملا تخلیه می شود. همانطور که در تصاویر قبل و بعد لیزر کیست مویی مشاهده می کنید پس از تخلیه کیست ناحیه جراحی کاملا بسته می شود. بستن محل جراحی با لیزر توسط دکتر زهرا سعادتی به روش پلاستیک انجام می شود و در آینده اثری از جراحی بر روی بدن بیمار باقی نخواهد ماند.

با این که جدار کیست کاملا تخلیه می شود و دیگر اثری از بافت و بقایای کیست مویی باقی نخواهد ماند. به این ترتیب لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک کاملا بدون عود و بازگشت انجام می شود.

در اینجا فیلم لیزر کیست مویی را مشاهده می کنید که توسط متخصص جراحی و لیزر انجام شده است. در محل کیست مویی متخصص یک سوراخ کوچک را باز می نماید.  این برش ممکن است با لیزر پرتوان یا کوتر ایجاد شود. دکتر زهرا سعادتی تمامی برش ها را با لیزر پرتوان دی اکسید کربن ایجاد می کنند.  سپس فایبر لیزر به داخل سوراخ ایجاد شده  وارد می شود و تا انتهای ترکت وارد می شود.

انتهای ترکت چند سانتی متر پایین تر از کیست مویی ایجاد شده می باشد. سپس نور لیزر با فواصل کوتاهی تابانده می شود و یک سانت یک سانت بالا می آید. در حال خارج کردن فایبر اشعه به جدار کیست تابانده می شود تا جدار کیست از بین برود.

اگر طول کیست مویی زیاد باشد می توان تعداد سوراخ های ایجاد شده را بیشتر کرد تا درناژ کیست مویی بهتر و راحت تر انجام شود.

۲. درمان کیست مویی بدون جراحی

همان طور که گفتیم مسلما مطمئن ترین روش برای درمان سینوس پیلونیدال جراحی است. اما در صورتی که هنوز کیست عفونت نکرده باشد و خیلی کوچک باشد از درمان خانگی کیست مویی می توان استفاده کرد تا از تشدید بیماری جلوگیری کرد. لازم به تذکر است که درمان خانگی و بدون جراحی روش مطمئنی نیست اما می تواند تاثیر گذار باشد.

روش هایی که در ادامه مطرح شده می تواند تا حدی از بروز سینوس پیلونیدال جلوگیری کند. نوشیدن آب، استفاده از روغن درخت چای، استفاده از سیر، کمپرس آب گرم، روغن کرچک و برای ترمیم جای زخم کیست مویی استفاده از عسل، آلوئه ورا و روغن نارگیل توصیه می شود.

۳. درمان کیست مویی با دارو

همانطور که گفته شد، شدت بیماری سینوس می تواند متفاوت باشد. این میزان را متخصص جراحی تشخیص می دهد. پس قبل از استفاده از هر نوع دارو حتما با متخصص جراحی مشورت کنید. پزشک متخصص می تواند شدت بیماری شما را تشخیص دهد و مسیر درمانی شما را مشخص می کند.

در نظر داشته باشید که تجویز دارو برای کیست مویی صرفا جهت کاهش عفونت و آماده کردن ناحیه برای عمل جراحی یا لیزر کیست مویی تجویز می شود.

۴. درمان کیست مویی با طب سنتی

همان طور که می دانید طب سنتی یک نوع روش درمانی است. این روش درمانی برای مسائل مختلف راه حل های خاص خود را دارد. صحبت در مورد روش های آن در حوزه تخصص کلینیک ما نیست و بهتر است برای کسب اطلاعات در این زمینه با متخصص مربوط به طب سنتی مشورت شود. اما فراموش نکنید که بهترین روش درمان کیست مویی روش های ثابت شده است و برای درمان این بیماری آزمون و خطا نکنید.

برخی از داروهای سنتی نه تنها به بهبود وضعیت کیست مویی کمک نمی کنند بلکه آسیب جدی به بافت ناحیه وارد می کنند و لیزر کیست مویی به روش بسته را دچار مشکل می کنند.

هزینه و عمل جراحی کیست مویی

در قسمت درمان کیست مویی با لیزر در مورد روش انجام این جراحی توضیح داده ایم. روش جراحی با لیزر بهتر از سایر روش های جراحی است. برای اطلاع از هزینه عمل جراحی کیست مویی نیز می توانید به کلینیک مراجعه کنید و پس از معاینه شدن متوجه وضعیت بیماری خود بشوید. هزینه لیزر کیست مویی از جراحی باز و معمول که در بیمارستان های دولتی انجام می شود بالاتر است.

اما دیگر بیمار نیاز به خرید پانسمان و گاز استریل و تعویض روزانه پانسمان ندارد. احتمال عود نیز در جراحی با لیزر پایین تر است. در این وضعیت بیمار نیاز به جراحی مجدد و پرداخت مجدد هزینه نخواهد داشت. نتیجه این که هزینه لیزر کیست مویی نسبت به جراحی باز و معمول به صرفه تر است.

عکس کیست مویی

در بخش عکس کیست مویی تصاویری آورده شده است. ممکن است برای تشخیص کیست مویی دیدن این تصاویر کافی نباشد و لازم است به متخصص مراجعه بفرمایید. در اینجا می توانید تصاویر قبل و بعد لیزر کیست مویی را نیز مشاهده بفرمایید و تفاوت آن را با روش جراحی باز کیست مویی دریابید.

آشنایی با انواع جراحی کیست مویی پایین کمر

انواع جراحی کیست مویی پایین کمر به دو دسته باز و بسته تقسیم می شود. ممکن است برای انجام این جراحی ها یکی از ابزارهای جراحی مثل بیستوری، کوتر، یا لیزر پرتوان جراحی استفاده شود.

۱. جراحی به روش باز کیست مویی پایین کمر

این عمل با بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. در این روش بافت حاوی کیست بطور کامل خارج می شود. اگر کیست بطور کامل خارج نشود احتمال عود زیاد است و به همین خاطر می توان از تزریق مواد رنگی قبل از شروع عمل کمک گرفت.

بعد از خارج کردن کیست ، زخم باز گذاشته شده و با گاز مرطوب پر می شود . یک تا دو روز بعد می توان گازها را خارج کرده و زخم را با سرم نمکی شستشو داد. گاهی می توان از ژل یا پماد های تسریع کننده رشد بافتی کمک گرفت .سپس زخم باید مجددا با گاز مرطوب پر شود.

زخم کیست مویی ممکن است در روزهای اول ترشح زیادی داشته باشد که غیر طبیعی نبوده و عفونی نیست. اگر داخل زخم با گاز پر نشود ترشحات در این محل جمع شده و بوی بد می گیرد. ۲۴ الی ۷۲ ساعت بعد از عمل باز کیست مویی قبل از انجام پانسمان بیمار می تواند حمام کرده و داخل زخم را شستشو کند یا در لگن آب گرم  و نمک یا کمی بتادین بنشیند. در این روش بعد از ۳-۲ ماه زخم ترمیم خواهد شد،

۲. جراحی به روش بسته کیست مویی پایین کمر

بیمار در روزهای اولیه پانسمان دارد. گاهی پزشک مربوطه برای بیمار درن برای تخلیه ترشحات می گذارد که پس از کاهش ترشحات می توان آن را خارج کرد بنابراین زمان ویزیت اول را جراح مربوطه مشخص می کند. به علت نزدیکی این ناحیه به مقعد باید مراقب بود که زخم آلوده نشود. معمولا بخیه ها بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز خارج می شود.

نکته مهم در هردو روش این است که شخص باید بعد از عمل از تجمع و رشد مو در این ناحیه جلوگیری کند در این روش بعد از خارج کردن کیست، زخم به روش های مختلف بسته می شود{بستن به روش ساده یا فلپ بافت اطراف} بسته به نظر جراح  می توان از درن برای خروجترشحات استفاده کرد. بستن زخم بوسیله فلپ بطور اصلی در کیست های عود کرده یا دچار عارضه انجام می شود. این روش اسکار را کم تر کرده و باعث مسطح تر شدن  فاصله ی بین دو باتک  و کم تر شدن عود می شود.

یک روش جدید و کم تر تهاجمی تراشیدن کیست و پرکردن ان با چسب فیبرین است. این روش فوائدی دارد که شامل درد کم تر از جراحی سنتی و برگشتن سریع تر به زندگی نرمال بعد از یک تا دو روز است. یک روش دیگر تزریق فنل است. اگر زخم جراحی در خط وسط بخیه زده شود احتمال عود آن بیش تر است

لیزر کیست مویی به روش بسته

لیزر کیست مویی به روش بسته یعنی این که جراحی کیست مویی با لیزر انجام می شود و در انتهای جراحی محل زخم با بخیه بسته می شود. عمل جراحی کیست مویی با لیزر یکی از آخرین دستاوردهای علم پزشکی است که سالهاست در دنیا استفاده می شود. هرچند در ایران تقریبا تازگی دارد و حتی در برخی از شهرستان ها نسبت به استفاده از لیزر مقاومت می شود تنها به دلیل این که هزینه بیشتری دارد. اما با مطالعه مزایای لیزر کیست مویی به خصوص به روش بسته متوجه می شود که لیزر هزاران بار نسبت به جراحی باز و سنتی ارجح است.

قبل از هر چیز این حقیقت درباره لیزر کیست مویی مهم است که فیبر لیزر سوپر تین است یعنی بسیار بسیار نازک که این مزیت لیزر باعث می شود جراحت و خونریزی و دردی که تیغ جراحی ایجاد می کند به وجود نیاید. دکتر زهرا سعادتی از سال 1386 لیزر کیست مویی به روش بسته را آغاز نموده اند و نتایج این جراحی را بسیار بهتر از دیگر روش های جراحی کیست مویی می دانند.

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر دوره های جراحی با لیزر و کار با لیزر را در روسیه و ترکیه و دانشگاه شهید بهشتی تهران گذرانده اند. هم اکنون ایشان روشی جدید برای جراحی و بخیه کیست مویی ابداع کرده اند که دیگر بیمار درگیر پانسمان های طاقت فرسا و طولانی (بیش از ۲ ماه) نیست و جای بخیه و جراحی نیز باقی نمی ماند.

سوالات متداول لیزر کیست مویی پایین کمر

1-چه نوع لیزری برای موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی استفاده می شود؟

با توجه به ضخامت موی زائد و رنگ پوست نوع لیزر موهای زائد مشخص می شود. معمولا بهترین لیزر برای لیزر موهای زائد مشکی و ضخیم با پوست سفید، لیزر الکس می باشد. برای موهای کرکی و پوست های تیره این نوع لیزر موی زائد توصیه نمی شود. در این مورد می توانید از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

2-چه نوع لیزری برای جراحی کیست مویی استفاده می شود؟

لیزری که برای کیست مویی استفاده می شود سوپر تین است یعنی خیلی نازک بوده و فقط ۴۰۰ میکرون یعنی کمتر از ۱ میلیمتر قطر دارد. این لیزر وارد محوطه ی کیست شده و بعد از چند تابش جدار کیست از بین می رود.

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام من ۲۶ سال سنمه و الان حدود دو سه ساله که این مریضی رو دارم و بخاطر فیلمهای که دیدم ترس دارم عمل بکنم و الان درحال تشکیل سومین سوراخ تو پایین کمرم هست و طبق عکسی که گذاشتین درحال پیشرفته و واقعا خسته شدم از این وضعیت و میخام یک راه مطمئن و بی دردسر که باعث‌نشه از کار بیوفتم و خونه نشین بشم برای یه مدت خواهشا اگه راهی هست برای این که تضمینی باشه و با دردسر کمتر پیشنهاد بدین ممنون

    • سلام. عمل با لیزر بهترین راه درمان می باشد.عمل با لیزر طول درمان کوتاهی دارد. شما موقع عمل بهوش نیستی که عمل و ببینی و دردی حس نمی کنی و بعد عمل حتما توصیه می شود که موهای آن ناحیه را لیزر مو های زاید انجام دهید و از نشستن طولانی و چاقی پرهیز کنید.

    • خانم دکتر لیزر کیست مویی که پیشرفته باشه همراه با فیستول و آبسه باشه چقدر طول میکشه؟

      • سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من حدودا ۱۰ روز هست که در مشهد به روش باز جراحی انجام دادم متاسفانه اطلاعاتی درباره لیزر و روش بسته نداشتم و الان با دیدن این حجم از زخم باز واقعا ترسیدم و میخواستم بدونم امکانش هست این محل بخیه زده بشه؟؟

  • سلام دکتر جان.خسته نباشی.دکتر چند ماه پیش متوجه کیست موهی در پشتم شدم که بعد از مدتی با مصرف دار و خذف شد و ازبین رفت.الان بعد از چند ما حس میکنم پوست پشتم قسمت پایینتر کیست صاف نیست.ایا بنظر شما مو در انجا رشد کرده و نیاز ب جراحی دارد و هزینه ان چقدر است باتشکر

    • سلام. نیاز به معاینه هست .پیشنهاد می کنم مو های ناحیه را لیزر کنید و همیشه تمیز باشد و از نشستن های طولانی پرهیز کنید از عود مجدد کیست مویی جلوگیری می کند. دکتر زهرا سعادتی

      • سلام.من نزدیک ۴ ماهه که عمل جراحی باز کیست مویی انجام دادم و زمانی زیادی از کشیدن بخیه ام میگذره. دکتر قسمتی رو باز گذاشته که ترشح و خونابه بیاد بیرون. الان نزدیک ۴ ماهه هست یه قسمت جای عمل بسته نمیشه. و ترشح و خون کم میادش مدائم. و چون از پد روزانه زیاد استفاده کردم .الان دیگه استفاده نمیکنم از پد.چون پوستم حساس شده و خارش دارم خیلی. دکترم گفت حموم کنم تقریبا هر روز و انجام دادم . خوندم رطوبت برای زخم خوب نیست. نیاز به راهنمایی شما دارم. چیکار کنم که خون و ترشح کمی که دارم قطع بشه و زخم زودتر بسته بشه؟. و چیکار کنم خارش شدیدم من از بین بره؟.من شهرستانم امکان اومدن به تهران رو ندارم. میخواستم در این دو مورد راهنمایی کنید من رو. نزدیک سه هفته پیش دکتر داخلی هم رفتم گفت زخم کاملا تمیز و خوبه.یه ماه و نیم پیش هم دکتر خودم همین رو گفته .واقعا نمیدونم چیکار کنم. عکس از زخمم بطور کامل و واضح دارم.

        • احتمالا مشکلی در زیر زخم وجود دارد و یا مراقبت و تغذیه شما مشکل دارد. از مطب وقت ویزیت از راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس روی واتساپ تشخیص نهایی و روش درمان مناسب اعلام می شود. برای جلوگیری از عود کیست مویی از بین بردن موهای زائد ناحیه نیز ضروری است.

  • سلام.خواهر من ۱ سالی میشه ک بالای باسنش این کیست هست.اوایل فکر میکردیم جوشه چرکیه.چون یه مدت پر میشه و درد داشتو دوباره خالی میشه.حدود۳ سانته.ایا عمل جراحی احتیاج داره؟؟همکاری تو اصفهان برای معرفی دارین یا باید بیایم خدمت خودتون؟

    • سلام .بله کیست مویی شما نیاز به جراحی دارد. سریعا برای درمان اقدام کنید . دکتر زهرا سعادتی

  • سلام من سه بار به روش سنتی عمل کردم که متاسفانه حتی یک روزم بهبودی حاصل نشد عوارض کمتر میشد ولی کامل برطرف نشد با توجه به اینکه بچه کوچک دارم امکان جراحی باز را ندارم آیا با لیزر مشکلم رفع میشه و دوره نقاهتش چقدر هستش؟هزینه رو میفرمایید؟

    • سلام .بیمار باید بعد از عمل از تجمع و رشد مو در این ناحیه جلوگیری کند مشاهده شده حتی بعد از ۴ سال از عمل کیست مویی که کاملا بهبود یافته به علت عدم رعایت این مسئله کیست مویی عود کرده است برای دریافت دارو و ویزیت اولیه بیمار یک بار هزینه ویزیت متخصص جراحی را پرداخت می کند و در صورتی که نیاز به جراحی با لیزر و یا لیزر درمانی کیست مویی داشته باشد از ۱ میلیون تومان به بالا هزینه درمان و یا عمل جراحی با لیزر خواهد بود. لطفا برای دریافت نوبت و انتخاب بهترین و جدیدترین روش درمان کیست مویی پایین کمر با مطب خانم دکتر سعادتی تماس بگیرید ۲۲۷۶۱۶۰۰

  • سلام من ۲۰ سالمه و در ناحیه موهای زائد بیکینی دچار کیست مویی شدم.میخواستم بدونم توی این ناحیه هم میشه با لیزر جراحی کرد؟

    • سلام بله با لیزر می توان انواع کیست مویی را با لیزر جراحی کرد. البته باید ویزیت شوید و پزشک متخصص تشخیص می دهد که شما نیاز به جراحی دارید یا خیر

  • سلام خانم دكتر خدمتتون عرض كنم كه من ١ سال ميشه كه عمل كردم و عملم به روش بسته بود ولي هفته قبل يكم سوزش داشتم جاي زخم عملم و وقتي با دستمال پاكش كردم فعميدم كه روي زخم پاييني ماده زرد رنگ ديده ميشد كه فكر كردم عود كرده باشه و به دكتر مراجعه كردم و دكتر چك اپ گفت كه جاي زخمات كاملن بستس و امكان عود نيست و از ٣ جاي زخم جراحي ١ جاي زخم بعد از يك سال هنوز پوست نياورده و كمي سورزخ است كه برايم انتي بيوتيك نوشت و كرم ترميم بافت پوست و تا جايي كه يادم هست بخيه اخري جايي كه سرخ شده بنظر مياد موقع كندن بخيه هم يك كمي خون الود بود و ازش كمي خون ميومد طوري كه بعد ٢ هفته هنوز جاي زخم تازه بود ولي چون خارج از كشور زندگي ميكنم و عملم را در ايران انجام داده بودم و سفر برگشت در پيش داشتم به پرستار گفتم كه بخيه اخري هم رو هم جدا كنه و الان با گذشت ١ سال هنوز در همون جا مشكل دارم و خواستم نظر شما رو بپرسم

    • سلام با توجه به این که پرونده درمان و جراحی کیست مویی شما نزد متخصص دیگری است من نمی توانم بدون ویزیت و معاینه نظری بدهم توصیه می کنم اگر به پزشک خود دسترسی دارید برای ویزیت مجدد مراجعه کنید تا مراقبت های لازم بعد از جراحی را دوباره به شما گوشزد کنند. اما اگر در راه دور هستید و به پزشک خود نیز دسترسی ندارید می توانید با مطب من تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم جهت ویزیت آنلاین شما انجام شود.

  • سلام دکتر میشه بگید دوره ی نقاهت جراحی لیزر چند روز است ؟ ایا در حد دو سه روز است یا بیشتر طول میکشد ؟؟

    • سلام یک شب استراحت نیاز دارید و اگر از نشستن طولانی خودداری کنید می توانید فردای روز جراحی کیست مویی با لیزر به محل کار خود بازگردید. دوره نقاهت جراحی کیست مویی با لیزر بیشتر از دو یا سه روز نیست و از روز سوم بخیه ها نیز برداشته می شود

1 2 3 12
منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • شقاق یا فیشر مقعدی

تفاوت شقاق و فیستول

شقاق و فیستول مقعدی هر دو وضعیت‌ هایی هستند که موجب درد و ناراحتی در…

مارس 6, 2024
  • شقاق یا فیشر مقعدی

درمان شقاق با ویتامین ای

یکی از روش ‌های درمانی که برای بهبود شقاق این روزها بسیار مطرح می‌ شود…

مارس 4, 2024
  • شقاق یا فیشر مقعدی

درمان دارویی شقاق

در مراحل ابتدایی شقاق که وضعیت زخم یا پارگی وخیم نشده است می‌ توان از…

فوریه 28, 2024
  • شقاق یا فیشر مقعدی

نحوه درمان گیاهی و سنتی شقاق

در این مطلب می‌خواهیم آخرین اطلاعات موجود درباره درمان گیاهی و سنتی شقاق را بررسی…

فوریه 27, 2024
  • شقاق یا فیشر مقعدی

درمان شقاق با عسل چگونه است؟

یکی از رایج‌ ترین روش ‌های درمانی شقاق مقعدی استفاده از عسل است. به خصوص…

فوریه 27, 2024
  • شقاق یا فیشر مقعدی

تفاوت شقاق با هموروئید در علائم و نحوه درمان

شقاق و هموروئید هر دو از بیماری‌ های رایج ناحیه مقعد هستند. این دو بیماری…

فوریه 26, 2024