دسته ها: کیست مویی

عمل کیست مویی چقدر طول میکشد

افرادی که قصد انجام عمل جراحی کیست مویی را دارند، این سوال برایشان پیش می آِید که این عمل چقدر طول می کشد. مدت زمان عمل جراحی به عوامل بسیاری بستگی دارد.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال معمولا در ناحیه بالای شکاف باسن و در قسمت انتهایی کمر به وجود می آید و مانند یک حفره و تونل است که موها در آن جمع شده و پس از تورم، مانند یک برآمدگی به نظر می رسد. پس از رشد این بیماری،  بسیار دردناک شده و آبسه می کند و معمولا بوی بدی نیز دارد. پس از تشخیص بیماری، بیمار باید هر چه سریع تر آن را درمان کند. لیزر و جراحی از روش های درمان این بیماری هستند. بنابراین برای بیماران پیش از انجام عمل این سوال پیش می آید که عمل کیست مویی چقدر طول می کشد؟

زمانبندی عمل جراحی کیست مویی

در پاسخ به این سوال باید گفت که این عمل معمولا نیم ساعت طول می کشد، اما گاهی این زمان ممکن است بیشتر شده و تا یک ساعت نیز طول بکشد که این زمان به میزان مهارت جراح و تیم جراحی و وسعت جراحی بستگی دارد. بنابراین شما نباید نگران زمان این عمل باشید، زیرا نتیجه کار اهمیت بیشتری دارد. یک جراح عمومی یا متخصص جراحی و لیزر می تواند  این عمل جراحی را انجام دهد.

مراحل عمل جراحی کیست مویی

پیش از عمل جراحی کیست مویی از بیمار آزمایش خون و ادرار و در صورت لزوم سیگموئیدوسکوپی گرفته می شود و همچنین از ناحیه مورد نظر، عکس گرفته می شود. همچنین پیش از انجام عمل، بیمار باید رضایت نامه ای که جهت انجام عمل جراحی در نظر گرفته شده است را امضا نماید. سپس بیمار به اتاق عمل انتقال داده می شود و پیش از انجام عمل، چک لیست های مرتبط توسط تیم جراحی چک شده و در صورت درست بودن همه موارد، متخصص بیهوشی بیمار را بیهوش می نماید و پس از آن عمل جراحی کیست مویی آغاز می شود.

البته به این نکته دقت داشته باشید که برخی از جراحان، بیمار را به صورت کامل بیهوش نمی کنند و از بی حسی موضعی برای این کار استفاده می نمایند. معمولا برای لیزر کیست مویی نیازی به بیهوشی کامل نیست و با بی حسی اسپاینال انجام می شود. در حین انجام عمل جراحی، معمولا قسمت هایی از بافت های اطراف کیست مویی نیز برداشته می شوند. با توجه به شرایط بیمار پس از عمل، بیمار می تواند بلافاصله از بیمارستان مرخص شود یا مدتی در بیمارستان تحت نظر قرار گیرد که این زمان خیلی طولانی نیست.

باید به این نکته دقت کنید که پیش از انجام عمل جراحی ، باید پزشک معالج خود را از وجود هر گونه بیماری قبلی که در ذیل به آن ها اشاره شده است، مطلع سازید.

  • حساسیت به دارو یا مواد غذایی خاص
  • داشتن سابقه لخته شدن خون یا خونریزی بسیار شدید
  • سابقه ابتلا به بیماری دیابت، حمله قلبی، فشار خون بالا
  • سابقه درد در قفسه سینه
  • سابقه شکستگی استخوان
  • سابقه استفاده از هرگونه دارو اعم از داروهای اعصاب و غیره
  • سابقه هر گونه جراحی مانند برداشتن کیسه صفرا، آپاندیس و …

دقت داشته باشید حتی کوچکترین سابقه بیماری قبلی را به پزشک اطلاع دهید زیرا این عوامل می توانند عوارض عمل جراحی را افزایش داده و در حین انجام عمل، خطراتی شما را تهدید نماید.

دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

نمایش دیدگاه ها

  • سلام من ۱۶سالمه تابستان پارسال کیست مویی رو عمل کردم اما متاسفانه نزدیک بر سه روزه دوباره جای قبلی ورم کرده و من بدنم سر نمی‌شود و باید بیهوش بشم اما میترسم چه کار کنم

    • سلام با جراح معالج تماس بگیرید. موهای زائد ناحیه را هم با یک روش مناسب از بین ببرید. برای لیزر کیست مویی هم می توانید از بی حسی نخاعی و هم بیهوشی استفاده کنید زیرا این جراحی در کلینیک تخصصی انجام می شود.

  • سلام خدمت شما
    من هستی رحیمی هستم من دوازده سالمه و باید عمل کنم و خیلی میترسم.
    آیا برایه عمل کیست مویی بیهوشی کامل میکنند یا بیحس میکنند؟. یه بار برایه خالی کردن چرکش رفتم خیلی آمپولش درد داشت.

    • سلام برای لیزر کیست مویی در کلینیک تخصصی نیازی به بیهوشی نیست و با بی حسی اسپاینال و کاملا بدون درد انجام می شود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته توسط یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه انجام دهید تا

  • سلام ببخشید این عمل با توجه به بیهوشی سوند هم به بیمار وصل میکنند برای عمل ادرار و چه مدت بعد میتواند مرخص شود؟

    • سلام این جراحی سرپایی است و تحت بی حسی نخاعی در مدت زمان حدود 30 دقیقه انجام می شود. حتی اگر بیمار بخواهد که بیهوش شود نیازی به گذاشتن سوند نیست و 3 ساعت بعد از جراحی بیمار مرخص می شود.

  • با سلام
    دختر من حدود 8 ماهه پیش کیست مویی باز انجام داده اما هنوز کامل بسته نشده دکترش میگند نباید بخیه بشه تا کامل خودش بسته بشه پماد آلفا می زنه
    دکتر دیگه بردمش میگند باید بخیه بخوره وگرنه هیچ وقت بسته نمیشه چون عملش خیلی عمیق بوده حالا حدود دو سه سانت عمق داره تا کامل بسته بشه ممنونم از راهنمایی شما.

    • سلام اگر زخم عمل جراحی کیست مویی در کمتر از دو ماه بسته نشود مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. در هر صورت من بیمار شما را معاینه نکرده ام و توصیه می کنم با جراح معالج ایشان در ارتباط باشید. بسیار مراقب باشید که این زخم باز عفونت نکند.

  • سلام 23 سالم هست و کیست مویی دارم که ترشح داره و آبسه زده از جراحیش می ترسم با روش لیزر اگه خودم بخوام بیهوش میکنند یا راهی نداره؟ فقط میخوام بخوابم بیدار شم ببینم عمل تموم شده

  • سلام من حدود دو سال پیش همزمان با شیوع کرونا متوجه شدم که کیست مویی دارم
    اما به خاطر ویروس و ترس از ابتلا عمل نکردم
    حدود چند باری چرک کرد اما نه طولانی و سریع خوب میشد
    گاهی اوقات احساس درد جزئی میکنم
    شکل ظاهریشم زیاد وخیم نیست به نظرم فقط انتهای کمرم زیر پوستم کمی باد کرده ملتهب نیست با چند تا سوراخ خیلی ریز
    میخوام عمل کنم اما مطمئن نیستم،چون میترسم کرونا بگیرم
    حالا به نظر شما هنوز وقت دارم؟

    • سلام عمل جراحی کیست مویی اورژانسی نیست اما عفونت و آبسه کردن آن اصلا قابل پیش بینی نیست. در برخی مواقع بیمار دچار آبسه شدید کیست مویی می شود و مجبور می شود که اورژانسی و بدون برنامه ریزی قبلی جراحی کند.

  • سلام فرزندم کنکور داره وازتیرماه امسال دچار کبست مویی شد الانم هرروز به محل زخم پما تتراسایکلین زخمی میزنم وگازاستر یل میذارم اگر لیزر بشه میتونه بلافاصله طولانیرمدت بشینه ودرس بخونه واگر تا بعد کنکور ۴۰۱ بخوام عمل کنه چی میشه آیا عوارصی داره

    • سلام بهتر است تا فرصت دارند جراحی کیست مویی انجام بدهند تا کیست مویی مزاحمتی برای درس خواندن و تمرکز فرزند شما نداشته باشد. به علاوه برخی بیماران کیست مویی ناگهان دچار آبسه و عفونت کیست مویی می شوند که بیمار مجبور می شود برای کنترل درد و عفونت به طور اورژانسی مراجعه کند. بهترین روش که کوتاهترین دوره نقاهت را دارد لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک با لیزر پرتوان نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر می باشد.

    • اگر کیست مویی عفونت و آبسه دارد و درد آبسه شما را اذیت می کند نسبت به تخلیه سرپایی آبسه اقدام نمایید تا درد فروکش کند. بعد از بهبودی کرونا برای عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید.

  • سلام من ۱۷ سالمه و دوسه ماهی میشه که مبتلا به کیست مویی شدم اما هیچ ورم یا دردی نداره فقط ترشحات‌ چرکی میبینم به نظرتون باید عمل بشه؟ خیلی میترسم میشه کمک کنید

    • سلام متاسفانه کیست مویی درمان دارویی ندارد و حتما باید با جراحی یا لیزر پرتوان تخلیه و تخریب و خشک شود تا مجدد عود نکند. لیزر کیست مویی با روش بسته و پلاستیک مشکلات و عوارض جراحی باز را ندارد. در مطب وقت ویزیت بگیرید.

  • سلام من دچار این کیست شدم و هر وقت که زیاد میشینم روی صندلی روز بعدش میبینم ورم کرده و امروز حتی یه طوری شده که نمیتونم بشینم و خواستم ببینم وقتی که لیزر کنم چقدر طول میکشه که راحت بتونم بخوابم یا بشینم

    • سلام یک روز بعد از لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک می توانید به کارهای سبک روزانه خود برسید. بسته به وسعت جراحی ممکن است بین 3 تا 7 روز نیاز به استراحت در منزل داشته باشید. نشستن طولانی بعد از یک هفته نیز توصیه نمی شود و بهتر است بر روی ران ها بنشینید و به ناحیه لیزر و جراحی فشار طولانی و ممتد وارد نکنید.

منتشر شده توسط
دکتر زهرا سعادتی

مقالات اخیر

  • زگیل تناسلی

دانستنی های زگیل تناسلی در بارداری

زگیل تناسلی در بارداری می تواند به یکی از نگرانی های مهم مادران باردار تبدیل…

ژانویه 2, 2024
  • زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی

تمام راه های انتقال زگیل تناسلی چه از طریق روابط جنسی و چه از طریق…

دسامبر 26, 2023
  • زگیل تناسلی

آیا انتقال زگیل تناسلی با استفاده از توالت فرنگی امکانپذیر است؟

ویروس HPV در صورتی که در محیط خارج بدن و بدون رطوبت باقی بماند سریعا…

اکتبر 24, 2023
  • هموروئید یا بواسیر

رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق باید چگونه باشد؟

اصلاح رژیم غذایی بیماران هموروئید و شقاق می تواند در جلوگیری از عوارض این بیماری…

اکتبر 23, 2023
  • آبسه

تفاوت آبسه مقعدی و هموروئید در چیست؟

تفاوت آبسه و هموروئید چیست؟ علائم هر یک از این مشکلات کدامند؟ برای درمان موثر…

سپتامبر 2, 2023
  • اطلاعات عمومی پزشکی

دانستنی های درمان یبوست

یبوست که با نام خشکی مزاج نیز شناخته می‌شود، به‌ عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری…

جولای 10, 2023