کیست مویی

جراحی کیست مویی باز چگونه انجام می شود؟

جراحی کیست مویی باز چگونه انجام می شود

جراحی کیست مویی باز معمولا زمانی استفاده می شود که کیست بزرگ و متورم شده باشد و بیمار دسترسی به متخصص جراحی و لیزر ماهر در زمینه جراحی بسته کیست مویی پایین کمر نداشته باشد. کیست مویی پایین کمر یک نوع کیست است که در اطراف فولیکول مو و در قسمت بالایی ناحیه بین باسن به وجود می آید. تورم و درد، باعث می شود که بیمار متوجه کیست مویی شود و برای درمان این بیماری اقدام نماید. این روش اغلب توسط پزشکانی انتخاب می شود که تجربه جراحی بسته را ندارند و یا امکان جراحی با لیزر را ندارد و از عود این بیماری نگران هستند.

روش جراحی کیست مویی باز چیست؟

در جراحی کیست مویی باز، بیمار بیهوش می شود و تحت این عمل جراحی قرار می گیرد. باید دقت کنید که قبل از عمل باید موهای این قسمت به طور کامل برداشته شده باشد. در حین انجام عمل جراحی، کیست و مقداری از پوست اطراف آن به طور کامل برداشته می شود. نکته ای که در جراحی کیست مویی باز وجود دارد این است که زخم بخیه زده نمی شود و باز می ماند تا این حفره به تدریج و به مرور زمان شروع به ترمیم کردن نماید. گاهی از قسمت زخم ترشحاتی خارج می شود که برخی از پزشکان برای خارج کردن این ترشحات از درین استفاده می کنند. بین ۸ الی ۱۲ هفته طول می کشد تا بیمار بهبود پیدا کند و در طول این مدت، پانسمان محل زخم باید عوض شود. به طور معمول پانسمان موجود بر روی زخم پس از ۱۰ الی ۱۴ روز خارج می شود.

روش و مراحل جراحی کیست مویی باز

روش و مراحل جراحی کیست مویی باز تصویر a شناسایی سوراخ های کیست تصویر b مشخص کردن محل برش تصویر c باز کردن و برداشتن کیست و باز گذاشتن زخم

عوارض جراحی کیست مویی باز

  • یکی از عمده عوارضی که پس از جراحی کیست مویی باز ممکن است به وجود آید، ایجاد عفونت در زخم است
  • در تعداد معدودی از بیماران عوارض استفاده از داروهای بیهوشی ممکن است پس از عمل رخ دهد.
  • ممکن است در حین عمل خونریزی رخ دهد که این مشکل با انتقال خون به بیمار رفع می شود.
  • در برخی از بیماران مشکل دفع ادرار به وجود آید. این مشکل به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت پس از عمل برطرف می شود.
  • در صورتی که بیمار مسائل بهداشتی را رعایت نکند، ممکن است بعد از چند سال دوباره عود کند.
  • با طولانی شدن دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی باز احتمال عود آن نیز بالاتر می رود.

مراقبت های پس از جراحی کیست مویی باز

پس از جراحی باز ، بیمار باید از لباس های گشاد و آزاد استفاده نماید تا اذیت نشود. یک روز پس از عمل بیمار می تواند حمام کند. ممکن است در حمام زخم به صورت مختصری خونریزی داشته باشد که جای نگرانی نیست. اما از تحریک و دستکاری زخم پرهیز کنید.

برای عوض کردن پانسمان می توانید از یک پرستار کمک بگیرید. و یا آموزش های لازم را از پزشک معالج خود بگیرید. تعویض صحیح و به موقع پانسمان زخم باز مهمترین و تعیین کننده ترین بخش این روش جراحی کیست مویی است. تا زمان بهبودی از نشستن و راه رفتن زیاد خودداری نمایید.

از شنا کردن تا زمان بهبودی خودداری کنید زیرا ممکن است زخم دچار عفونت شود. اگر در محل زخم درین وجود دارد، باید از کشیدگی محل خودداری کنید.

باید موهای محل زخم و اطراف آن به صورت مرتب برداشته شود و محل زخم نیز ضد عفونی شود. زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت، بیماری مجددا عود می کند و زخم نیز عفونت می کند. در صورتی که بیمار درد خیلی زیاد، عفونت غیرعادی، بوی نامطبوع و خونریزی شدید را در محل زخم مشاهده کرد، باید این مسئله را با جراح معالج خود در میان بگذارد. بیمار پس از عمل باید به اندازه کافی استراحت نماید و پس از بهبودی اولیه می تواند به محل کارش برگردد.

دلایل نیاز به عمل جراحی کیست مویی

متخصص جراحی تاکید می کند که در صورتی که کیست مویی حاد مبتلا شده اید باید در اسرع وقت، عمل جراحی کیست مویی انجام گیرد در غیر این صورت عوارض کیست مویی بروز می کند. همان گونه که می دانید در عارضه کیست مویی موی زائد به رشد خود در زیر پوست ادامه می دهد در نتیجه در صورتی که این مو خارج نشود، در زیر پوست پیش روی می کند و بیماری کیست مویی انتشار می یابد.

همین رشد مو ممکن است به حدی در پوست ریشه بدواند که حتی بعد از عمل جراحی کیست مویی باز هم بیماری عود کند. در نتیجه بهتر است در مراحل ابتدایی، درمان کیست مویی را آغاز نمایید. در چنین مواقعی تنها جراحی با لیزر راه مطمئن جراحی کیست مویی خواهد بود و بهترین روشی است که می توان بخش وسیعی را تحت جراحی قرار داد.

جراحی باز کیست مویی

جراحی باز کیست مویی

با توجه به این که در اغلب موارد، کیست مویی با عفونت همراه است لذا اگر در اولین فرصت عمل جراحی کیست مویی انجام نشود، این عفونت به قسمت ها و بافت های دیگر بدن سرایت می کند که می تواند خطرناک باشد. یکی از این عوامل خطر بروز فیستول است. با توجه به آنچه گفته شد به افراد مبتلا به کیست مویی موکدا بیان می کنیم که درمان کیست مویی را جدی گرفته و به هیچ عنوان آن را به تعویق نیاندازید.

انواع عمل جراحی کیست مویی

زمانی که برای درمان کیست مویی به متخصص مراجعه می کنید، در صورت نیاز به جراحی، دو روش را برای شما در نظر می گیرد که بسته به شدت عارضه، شرایط بیمار و… یکی از روش ها انتخاب خواهد شد:

جراحی باز کیست مویی

در این روش، ابتدا محل کیست مویی به طور کامل تخلیه می شود و جدار کیست برداشته می شود، به گونه ای که کوچکترین عفونت و موی زائد باقی نماند. سپس این حفره ایجاد شده باز مانده و بخیه زده نمی شود. این حفره با پانسمان پر می شود. این روش از عمل جراحی کیست مویی از محبوبیت کمی برخوردار است زیرا مراقبت بعد از عمل بسیار طاقت فرسا است و بیمار ماه ها درگیر تعویض پانسمان و مراقبت از زخم باز کیست مویی است. این نقاهت طولانی گاها منجر به عود کیست مویی می شود.

کیست مویی وخیم و پیشرفته که بر اثر عفونت شدید به بافت ناحیه آسیب وارد شده است

کیست مویی وخیم و پیشرفته که بر اثر عفونت شدید به بافت ناحیه آسیب وارد شده است

عمل جراحی کیست مویی به روش بسته

در این روش از جراحی کیست مویی زخم کیست مویی با بخیه بسته می شود. جراحی بسته کیست مویی نیز با روش های مختلفی انجام می شود و روش بخیه زدن کیست مویی متفاوت است. بهترین روش عمل جراحی کیست مویی که در آن احتمال عود نزدیک به صفر است و بیمار فقط یک شب استراحت می کند جراحی پلاستیک کیست مویی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن است. دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر تجربه و مهارت زیادی در زمینهلیزر کیست موییبه روش بسته دارند و تا کنون هیچ مورد عودی در این روش مشاهده نشده. به علاوه بیمار یک شب استراحت می کند و از مراقبت های سخت بعد از عمل خبری نیست.

جراح قبل از این که عمل جراحی کیست مویی را آغاز نماید، ابتدا وضعیت کیست را بررسی نموده و باز و بسته بودن زخم را در زمان عمل مشخص می کند. عمل جراحی بسته کیست مویی به روش پلاستیک و با لیزر بسیار کاربردی است و عموما می توان تمام انواع کیست مویی را به این روش جراحی کرد. توجه کنید در مورد انتخاب بهترین روش جراحی کیست مویی با متخصصی مشورت کنید که تجربه انجام جراحی به تمامی روش ها را داشته و توانایی جراحی با لیزر را نیز دارد.

جراحی کیست مویی باز بهتر است یا بسته

جراحی کیست مویی به روش بسته بهتر است زیرا:

  • به دلیل بسته شدن زخم با بخیه دیگر از پانسمان های طاقت فرسا و خسته کننده خبری نیست
  • به دلیل بسته شدن زخم بیمار درد بسیار کمتری را تحمل می کند و با سرعت بیشتری به محل کار و زندگی روزمره باز می گردد.
  • دیگر از صحنه دلخراش زخم باز خبری نیست و تنها چند بخیه کوچک و قابل جذب باقی می ماند که به مرور زمان محو خواهد شد.
author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

174 دیدگاه برای “جراحی کیست مویی باز چگونه انجام می شود؟

  1. مهدیس گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳ روز عمل باز داشتم باردار هستم ۱۷ هفته امروز حین عوض کردن زخم داخل زخم ترشحات خلت آور سفید رنگی دیدم نگرانم که عفونت باشه لطف راهنمایم کنید

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای پانسمان صحیح زخم باز کیست مویی توصیه می کنم از یک پرستار یا بهیار کمک بگیرید تا از عدم عفونت زخم مطمئن شوید. باعث تعجب است که با وجود بارداری حاضر به انجام عمل باز کیست مویی شده اید. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و از بروز عفونت در ناحیه جدا جلوگیری کنید

  2. ایمان گفت:

    خانم دکتر من تو شهر خودمون رفتم پیش جراح گفت باید حتما باید جراحی باز بشی اگر بسته جراحی بشی عود می کنه من هم از جراحی باز خیلی میترسم خواهش می کنم راهنمایی کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر به متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید لیزر کیست مویی به روش بسته پایین ترین احتمال عود نسبت به دیگر روش ها را دارد. تمام جراحی های کیست مویی من با لیزر و بدون عود و بازگشت انجام می شود حتی کیست مویی پیشرفته.

      1. نغیسه گفت:

        سلام خانم دکتر وقت بخیر
        ممکنه اسم دستگاه لیزر برای برداشتن کیست مویی رو بفرمایید.

        1. من از لیزر پرتوان دی اکسید کربن برای برداشتن کیست استفاده می کنم.

  3. ساسان گفت:

    سلام عرض ادب وقت بخیر
    خانوم دکتر اگر مو خیلی ریز در زخم بیفتد مثلا به اندازه چند میلی متر و هنگام تعویض پانسمان متوجه این موضوع نشوند بعدا مشکلی بوجود نخواهد اوردایا مشکل جدیست چه باید کرد ؟ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر زخم را به خوبی شستوشو دهید تا مو خارج شود مشکلی پیش نمی آید. مراقب باشید زخم باز کیست مویی عفونت نکند.

  4. حمید گفت:

    خانم دکتر من از جراحی باز خیلی میترسم ولی دکترم میگه جراحی بسته هم اگر انجام بدی عود می کنه خواهش می کنم راهنمایی کنید اگر کیست مویی که آبسه و فیستول داره جراحی بسته بشه چقدر احتمال عود داره؟

    1. تمام انواع کیست مویی پایین کمر را می توان با لیزر پرتوان و به روش بسته جراحی کرد و احتمال عود از جراحی باز کمتر است. جراحی های من با همین روش انجام می شود و از سال 85 تا کنون هیچ مورد عودی نداشته ام.

      1. رضیه گفت:

        سلام خانم دکتر من‌ابسه پری انال عمل کردم حدود یه ماهه الان چندروزه اونطرف مقعد احساس درد داشتم که رفتم دکتر گفتن فیستول ایجاد شده باید عمل شی و باید تا خوابیدن ورم آبسه صبر کنی و ام آر آی انجام بدی و لمل شی گفتم لیزری میشه گفتن باید جراحی شی باید چیکار کنم

        1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از بررسی نوع فیستول امکان جراحی با لیزر به شما اعلام می شود. لیزر فیستول مقعدی با لیزر پرتوان جراحی انجام می شود.

  5. بهداد گفت:

    عرض سلام خدمت خانم دکتر سعادتی گرامی. من کیست مویی همراه با فیستول و آبسه دارم که در مشهد به من گفتن با لیزر نمیشه عملش کرد و باید جراحی باز بشه می خواستم بدونم چه کسانی را میشه به روش بسته عمل کرد که جراحی باز نشن

    1. سلام تمام انواع کیست مویی همراه با فیستول و آبسه را می توان با لیزر پرتوان به روش بسته جراحی کرد. این جراحی بسته به مهارت متخصص جراحی و نوع لیزری که استفاده می کنند بستگی دارد. البته موارد استثنا هم همیشه وجود دارد که بعد از معاینه بیمار می توان نظر قطعی را اعلام کرد. لیزر کیست مویی به روش بسته معمولا برای من محدودیتی ندارد و تمام بیماران بدون عود و بازگشت درمان می شوند.

  6. ساغر گفت:

    سلام وقت بخیر سوالم اینه که آیا وقتی کیست مویی دچار آبسه شده و ترشحات و چرک ازش خارج میشه باز هم میشه به روش لیزر جراحی رو انجام داد یا حتما باید به روش باز و سنتی و تراشیدن زخم باشه؟

    1. سلام اگر به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید می توانید این نوع کیست مویی را نیز به روش بسته و با لیزر پرتوان جراحی و درمان کنید.

  7. آتنا محمودی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۱۵ ساله هستم و حدود ۵ ماه عمل کیست مویی باز کردم ژخمم هنوز به طور کامل بهبود نیافته و اوایل یبوست شدید داشتم و لی الان کمی خفیف شده و لی هنوز کامل برطرف نشده،علت چی هست و آیا درمانی برای رفع کامل یبوست وجود داره؟

    1. سلام علت یبوست می تواند کم تحرکی و مصرف داروهای بعد از جراحی کیست مویی باشد. بنابراین رژیم غذایی مناسب داشته باشید و آب زیاد مصرف کنید. میوه و سبزی نیز فراموش نشود. برای مدت زمان بهبودی زخم باز کیست مویی احتمالا مشکلی وجود دارد که این زخم بعد از 5 ماه هنوز بسته نشده است. برای بررسی وضعیت زخم باز جراحی به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

      1. ضیایی گفت:

        سلام اگه زخم جراحی باز خوب نشود و بسته نشود میشه عمل مجدد را با لیزر بصورت بسته عمل کرد

        1. لازم است بافت ناحیه کیست مویی بررسی شود. در اکثر مواقع این امکان وجود دارد.

  8. سحر گفت:

    جراحی باز انقدر بده پس چرا هنوز دکترا جراحی باز انجام میدن؟

    1. جراحی بسته به مهارت بالای جراح نیاز دارد و بهتر است که با لیزر پرتوان انجام شود و تمام جراحان نیز توانایی جراحی با لیزر را ندارند. در ظاهر جراحی باز ارزان تر از لیزر کیست مویی به روش بسته است اما هزینه پانسمان و نگهداری و نقاهت جراحی باز بسیار بیشتر از جراحی بسته است.

  9. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر. من پنج ماه پیش جراحی کیست مویی به روش بسته انجام دادم. الان خونریزی کرده و عفونت شدیدی دارد. چندتا از پزشکان جراح گفتند که دوباره عود کرده و این دفعه باید به روش باز جراحی بشه. میخواستم بدونم میشه با لیزر جراحی کرد؟ من خیلی از جراحی باز میترسم .

    1. از آنجایی که عمل دوم شما محسوب می شود باید معاینه شوید تا بتوان در مورد لیزر کیست مویی شما به روش بسته نظر داد.

  10. حنانه گفت:

    سلام وقتتون بخیر . سه ماه و چند روز از عمل جراحی باز گذشته تا یک هفته پیش محل عمل پر شده بود اما چند روزیه که یک حفره کوچیک با کمی عفونت مشاهده میکنم . ممکنه دوباره عود کرده باشه ؟ لطفا راهنمایی کنید .

    1. سلام احتمال عود وجود دارد. به جراح معالج خود مراجعه کنید و موهای زائد ناحیه را هم همواره از بین ببرید.

  11. کثیری فر گفت:

    سلام خانم دکتر پسر من 17سالشه از یکسال پیش کیست مویی داره بردیم پیش دکتر پوست که با لیزر انجام بدن اما باز عمل کردن و دوتا بخیه زدن چند وقت خوب بود ولی الان دوباره ترشح داره بردم جراح دارو داده واینکه گفت باید بعدش عمل باز کنه من خیلی از عمل باز میترسم

    1. سلام اگر موهای زائد ناحیه کیست مویی را با یک روش مناسب از بین نبرید کیست مویی دائم عود می کند. من بدون معاینه بیمار نمی توانم نظر بدهم که عمل مجدد با روش بسته و با لیزر امکانپذیر است یا خیر. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه بیمار تشخیص نهایی اعلام شود.

  12. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر من 4روز پیش عمل باز کیست مویی انجام دادم برای شستشوی داخل زخم پانسمان اول ودوم خود دکتر بابتادین انجام داد شستشو باسرم بهتر نیست یک اسپری نقره هم داده چه موقع از اون استفاده کنم یه کم هم بعضی وقتها خارش کوچک داره ممنونم ازراهنماییتون

    1. سلام معمولا برای زخم باز از بتادین استفاده نمی شود و از بیماران می خواهند که زخم را با سرم شستشو تمیز کنند. به هر حال این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. زیرا من از پرونده شما اطلاع دقیقی ندارم و شما را معاینه نکرده ام.

  13. محمد گفت:

    سلام خانم دکتر من 4روز پیش عمل باز کیست مویی انجام دادم یک اسپری نقره هم داده چه موقع از اون استفاده کنم یه کم هم بعضی وقتها خارش کوچک داره ممنونم ازراهنماییتون

    1. سلام من جراحی باز کیست مویی انجام نمی دهم و هر یک از انواع جراحی باز کیست مویی مراقبت های مربوط به خود را دارد. در این مورد از جراح معالج خود سوال کنید. اگر اسپری نقره را از داروخانه خریده اید و جراح تجویز نموده اند مسلما دستور مصرف را هم در نسخه نوشته اند و داروخانه دستور مصرف را بر روی پاکت دارو می نویسد. داروهای تجویز شده را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

  14. فاطمه گفت:

    سلام.من ۵ماه عمل کیست مویی باز انجام دادم جای عمل بسته شده ولی جای عمل وقتی میشینم یه کم درد میکنه .طبیعی؟؟؟

    1. سلام بله طبیعی است. از نشستن طولانی بر روی ناحیه عمل کیست مویی خودداری کنید و بر روی سطوح سخت ننشینید. 6 ماه بعد از عمل هم برای ویزیت مجدد به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  15. Dina گفت:

    من 15سالمه عمل کیست مویی کردم خیلیم راحت بود
    اذیت شدناشو داشت ولی دکتر گفت ارزش داره خوب خوب میشی و چون سنم کم بود زود تر از تصورات دکتر خوب شدم
    امکان داره عود کنه یا دوباره به وجود بیاد؟

    1. سلام اگر موهای زائد ناحیه را از بین ببرید و ناحیه را تمیز نگهدارید زخم شما باز نخواهد شد و کیست مویی عود نخواهد کرد.

    2. فاطمه گفت:

      سلام خانوم دکتر وقت بخیر
      ببخشید من 2ماه و نیم پیش جراحی بسته کیست مویی انجام دادم لیزری نبوده
      همچنان از همون هفته بعد عمل درد داشت و داره وقتی میشینم و پا میشم از بالشتک طبی هم استفاده میکنم
      به دکترم هم تماس گرفتم گفتن چون ترشح نداره مشکلی نیست
      پس دلیل درد چیه؟ درد مثل دوران قلل از عمله انگار

  16. مهسا حیدری دهکبودی گفت:

    سلام خانم دکتر من تازه متوجه شدم که کیست مویی دارم اما اصلا عفونت و آبسه نداره کلا هیج ترشح و چیزی نداره چون خیلی زود متوجه شدم و رفتم پیش متخصص الان گفته باید عمل بسته انجام بدم که دیگ‌ عود نکنه میخواستم بدونم چون خیلی حاد نیست ممکنه دیگ عود نکنه؟

    1. سلام برای جلوگیری از عود کیست مویی در هر مرحله ای که هست دو نکته بسیار مهم است. انتخاب یک روش جراحی به روز و مطمئن و دوم از بین بردن موهای زائد ناحیه کیست مویی.

  17. نیلای تبریزی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید شوهر من سمت راست دنبالچه آبسه هست و وسط خط باسن یه سوراخ کوچیک داره که از اونجا ترشحاتش خارج میشه یه مدت خوب میشه دوباره عود میکنه دکتری از تبریز گفتن که مادر زادی هستش باید جراحی باز بشه و بعدش عمل بازسازی انجام بشه امکان داره با لیزر عمل کرد؟

    1. سلام احتمالا ایشان دچار کیست مویی پایین کمر همراه با آبسه شده اند. علت بروز این بیماری معمولا تجمع موهای ناحیه و یا وراثت است. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک بدون عود و بازگشت انجام می دهم. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی و روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  18. علی گفت:

    سلام امروز عمل باز کیست مویی انجام دادم و دکتر به من گفت که به کمر بخواب تا به زخم فشاز بیاد ولی الان داره خونریزی میکنه،مشکلی نداره؟

    1. سلام خونریزی در حد چند قطره مشکلی ندارد.

  19. جابر گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید.من طی دوسال سه بار عمل تخلیه ابسه انجام دادم بارسوم که انجام دادم دقیقا جایی که سوراخ کردن عفونت تخلیه کردن چند روزی میشه که یه کوچلو پوست نازک میشه عفونت خیلی کمی خارج میشه درد زیاد ندارم.خواستم راهنمایی بفرمایید.سپاس از شما

    1. سلام شما باید بعد از تخلیه آبسه نسبت به عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید که مجدد دچار آبسه نشوید. تخلیه مکرر /آبسه می تواند به بافت ناحیه آسیب برساند و حتی منجر به فیستوله شدن کیست مویی شود.

  20. جابر گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر.من سه باره که عمل تخلیه آبسه انجام دادم بار سوم که دوماه قبل انجام دادم الان از اون جایی که عفونت تخلیه کردن یه زره خیلی کم عفونت میاد درد هم ندارم.فقط بعد از اجابت یه کوچلو سوزش یا خارش مقعد دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام آبسه کیست مویی ارتباطی با آبسه مقعدی ندارد و احتمالا دچار شقاق مقعدی یا هموروئید هم شده اید.

  21. جابر گفت:

    سلام مجدد خانم دکترسعادتی.من سه بار عمل تخلیه آبسه که انجام دادم آبسه پری آنال بوده که نزدیک مقعد وعمقی بوده الان دقیقا بعد از دوماه از همان جای سوراخ تخلیه آبسه عفونت کوچکی میاد.آیا از نظرشما این فستوله یا کیست مویی. خطرناک نیست وباید چکار کنم.از بندرعباس هستم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  22. نرگس گفت:

    سلام

    من 3هفته پیش عمل کیست مویی انجام دادم
    به صورت بسته.

    بعد از دو هفته که به پزشکم مراجعه کردم گفتن که باید قسمت پایین بخیه ها رو باز کنم و این کار رو انجام دادن.

    قسمتی با بخیه جوش خورده و قسمتی باز شده.

    قسمت باز شده به اندازه یک گیلاس و با عمقی به اندازه ی یک انگشت هست.

    میخواستم بدونم که چه مدت طول میکشه تا اون قسمت پر شه؟؟؟؟؟

    1. باید در کمتر از دو ماه بهبود یابد.

  23. f.sh گفت:

    سلام دخترم هجده سالش است و بالای مقعد یک زخم بود و رفت دکتر دارو مصرف کرد و بعد رفت دکتر متخصص جراح عمومی و دکتر گفت آبسه هستش و در لگن اب بشین و زخم جمع شد و دوباره رفت دکتر و دکتر گفت کیست مویی و فیستول هستش و باید عمل کنه و بعضی اوقات خارش داره و هیچ علائمی جزء خارش نداره میخواستم بدانم شما لیزر میکنید؟لطفا مارا راهنمایی کنید.

    1. سلام بله لیزر کیست مویی و فیستول و آبسه را انجام می دهم.

  24. سودابه گفت:

    سلام و درود
    خانم دکتر پسرم ۱۳ سالشه و ۳ ماه که کیست مویی بصورت باز جراحی شده چرا هنوز زخمش بازه و ترشحات زرد رنگ داره؟ یعنی عفونت کرده؟ آیا میتونه استخر و یا دریا بره شنا
    ممنون میشم راهنمایی کنید لطفا🙏🙏🌸

    1. سلام این مورد را با جراح معالج ایشان در میان بگذارید احتمالا بهداشت و مراقبت زخم را به درستی انجام نداده است. از آنجایی که ایشان سن کمی دارند والدین موظف اند که وضعیت بهداشت زخم جراحی کیست مویی را هر روز بررسی کنند تا بیمار دچار عود و عوارض نشود. تا زمان بسته شدن کامل زخم به شنا و استخر نروند زیرا آب استخر آلوده است و عفونت را تشدید می کند.

  25. رضا گفت:

    سلام خانم دکتر روز بخیر
    بنده ی ساله ک کیست مویی عمل کردم اما تکه ای از زخم به اندازه یک سانتی متر بسته نمیشه و جدا منو از کار زندگی انداخته متاسفانه دکتری ک تخت نظرش عمل کردم از ایران رفته و متاسفانه دکترای دیگه هم با بی میلی به زخم توجه نمیکنن دوبار پیش دکترهای دیگه رفتم که یکی گفت عود کرده برا همین بسته نمیشه یکی هم گفت مو های اطراف داخل زخم فرو میرن و نمیذارن زخم بسته شه اینم بگم ک من این یه سال هر روز حمام میرم و اصلاح میکنم اما متاسفانه بسته نمیشه ممنون میشم بهم کمک کنید

    1. سلام علاوه بر این که توصیه می کنم لیزر موهای زائد را انجام دهید به یک متخصص دیگر نیز مراجعه کنید.

  26. دانش گفت:

    عرض سلام و احترام .
    خانم دکتر ، پسر من ۱۸ ساله و ۱۴۵ کیلو هستند .
    از پارسال در ناحیه دنبالچه دچار درد شدند و بعد متوجه ایجاد شدن ۷ سوراخ در ناحیه دنبالچه شدم ، که با فشار دادن این ناحیه ، چرک و خون ، خارج شد و درد هم از بین رفت .
    و این مسئله سه بار دیگه هم تکرار شد و هر بار با فشار دادن ، چرک و خون تخلیه میشه …
    در حال حاضر هیچ علائمی ندارید ، سونوگرافی انجام دادن و یک توده به ابعاد ۳×۲ گزارش شده ..
    به پزشک جراح عمومی مراجعه کردیم ، تجویز عمل جراحی باز کیست مویی رو دادن …
    دکتر گفتن جراحی باز بهتره ، چون کل کیست خارج میشه !!! ولی در جراحی بسته ، امکان موندن قسمتی از کیست و عود مجدد رو دارید !!!
    الان سر دو راهی موندیم که عمل جراحی باز و درد سرهای بعدیش رو انتخاب کنیم … یا عمل جراحی باز با لیزر رو انتخاب کنیم …با توجه به شروع سال تحصیلی و وزن پسرم ، شما چه نظری دارید ؟؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید که چیکار کنیم؟؟؟

    1. سلام من با لیزر پرتوان و به روش بسته جراحی را انجام می دهم و هیچ ریشه ای از کیست مویی باقی نخواهد ماند. احتمالا منظور ایشان استفاده از لیزر کم توان و استفاده از فایبر لیزر بدون استفاده از لیزر پرتوان است. از مطب وقت ویزیت بگیرید. کیست مویی را دستکاری نکنید و موهای زائد ناحیه را به خوبی از بین ببرید. برای کاهش وزن اصولی فرزند خود نیز به فکر باشید.

  27. نسرین گفت:

    سلام خانم دکتر
    من حدود 6و7ماه پیش عمل بسته کیست مویی انجام دادم بعد چند مدت همش ترشح اینا داشت و درد دکترم میگه هم عود کرده و هم از داخل جوش نخورده گفته باید عمل شی اونم عمل باز فردا هم باید برم عمل
    ولی از عمل باز و دردهای بعدش واقعا میترسم
    میخواستم بپرسم میشه با لیزر عمل انجام داد؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید.

  28. امیرمحمد مطلق گفت:

    سلام خسته نباشید من حدود ۷ ماه پیش عمل باز انجام دادم و الان زخمم بسته شده ولی وقتی میشینم درد میگیره سونوگرافی هم دادم دکتر گفت هیچی نیست طبیعیه میخواستم نظر شمارو بدونم ایا ممکنه عود کرده باشه ؟

    1. سلام اگر علت درد شما عود کیست مویی نباشد احتمالا دچار درد در ستون فقرات می باشید. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی را اعلام کرد.

  29. صباشایقی گفت:

    سلام من چندین سال پیش عمل باژ کیست مویی انجام دادم الان متوجه شدم زخمم چندسانت باز شده دردیم ندارم ممکنه زخم خودش خوب بشه؟

    1. سلام خیر باز کیست مویی خود به خود درمان نمی شود. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  30. امیرحسین گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر.من ۱۸ سالمه و ناحیه مقعدم به دلیل یبوست زخم شده و دیروز به یک متخصص جراج مراجعه کردم واسه زخمم دارو داد اما گفت که توی قسمت انتهای کمرم موبرگشتی دارم و باید عمل باز شه.اما تا الان هیچ علائمی نداشتم و تواون قسمت دوتا سوراخ بوجود اومده فقط ممنون میشم راهنمایی کنید واسه این مشکل

    1. سلام من کیست مویی پایین کمر را به روش بسته و با لیزر کیست مویی و پلاستیک، بدون عود و بازگشت جراحی می کنم. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید تا تشخیص نهایی بعد از ویزیت اعلام شود.

    2. فاطمه گفت:

      سلام خانوم دکتر وقت بخیر
      ببخشید من 2ماه و نیم پیش جراحی بسته کیست مویی انجام دادم لیزری نبوده
      همچنان از همون هفته بعد عمل درد داشت و داره وقتی میشینم و پا میشم از بالشتک طبی هم استفاده میکنم
      به دکترم هم تماس گرفتم گفتن چون ترشح نداره مشکلی نیست
      پس دلیل درد چیه؟ درد مثل دوران قلل از عمله انگار

  31. فرشید گفت:

    سلام خانم دکتر من پسرم سربازهست الان ۱۵روز عمل کرد هنوز خوب نشوده استراحت خوب وبانکات مهم انجام داده چرا بغیش جوش نمگیره؟؟؟؟

    1. سلام با جراح معالج ایشان در ارتباط باشید و موهای زائد ناحیه را به خوبی از بین ببرید.

  32. یاسین گفت:

    سلام من ۲هفته هست ک کیست مویی دارم
    پیش دکتر ی هفته پیش رفتم کپسول و پماد داد
    الا هم ی هفته میگذر
    بزرگ ترشده نمیتونم ب خوبی راه برم

    1. سلام لازم است که به یک متخصص مراجعه کنید و نسبت به تخلیه کیست اقدام نمایید.

  33. محمد جوادی گفت:

    سلام خانوم دکتر من جراحی لیزری انجام دادم کیست موییم رو و از سه تا کیست یکیش سر باز کرده به گفته دکتر دوماه طول میکشه تا درمان کامل بشه من امسال کنکوری هستم و زمان بشدت واسم مهمه هر روز دوساعت وقتم برای پانسمان میره تا برم مطب و بیام بنظرتون امکان داره بیشتر از دوماه طول بکشه درمان کاملش و اینکه امکان برگشت داره؟

    1. سلام معمولا نباید جراحی باز بیشتر از 2 ماه دوره نقاهت داشته باشد. اگر این مدت زمان بیشتر شود لازم است یک اقدام اساسی انجام شود. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم و از روش جراح معالج شما اطلاع ندارم.

  34. زهرا گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر خسته نباشید
    خانم دکتر من حدود سه ساله که کیست مویی دارم در ابتدا یکی بود ولی الان حدود سه سوراخ دیگه کنارش ایجاد شده و فاصله سوراخ اول تا چهارم حدودا چهار سانت هست و گاهی اوقات درد میاد و خون آبه ازش خارج میشه خواستم بدونم منم میتونم به روش لیزر عمل بشم چون دکتری که رفتم گفتن باید جراحی بشه و اصلا صحبتی از لیزر نکردن و اینکه احتمال عود کردن به روش لیزر نسبت به جراحی باز و بسته کمتر هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بله من معمولا انواع کیست مویی را با لیزر پرتوان و به روش بسته و پلاستیک جراحی می کنم. مگر در مواقع خاص که بعد از معاینه بیمار مشخص می شود. من لیزر کیست مویی به روش پلاستیک را بدون عود و بازگشت انجام می دهم. اما در جراحی باز کیست مویی چنین تضمینی وجود ندارد.

  35. رضا گفت:

    سلام وقتتون به خبر ببخشین خانوم دکتر من ۲ماه عمل کردم کیست مویی عمل باز میخوام بدونم میتونم برم سر کار جای عمل پرشده فقط کنارش یکم بازه دکتر گفت میتونی بری سرکار ولی شعل من نون وایی هستش وایسادنش ایستاده زیاده برم سر کاریانه و اگه برم چه مراقبت هایی کنم

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود عمل کنید. اگر حین کار احساس درد داشتید استراحت کنید و سپس ادامه دهید. بدون وقفه ایستادن در طول روز ممکن است به ناحیه عمل فشار بیاورد. موهای زائد ناحیه را هم به خوبی از بین ببرید و اگر مویی باقی ماند با موچین بردارید.

  36. ایلیا گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من تو بوشهر برای کیست مویی رفتم جراح عمومی برام برش داد و تخلیش کرد ولی گفتش بعدا حتما باید جراحی کنم. از چند جراح دیگه هم پرسیدم گفتن که عمل لیزر معمولا برگشت پذیره منم از عمل باز میترسم. خواستم بدونم که واقعا خطرناکه و امکان بازگشت هست یا نه؟

    1. سلام من جراحی کیست مویی را با لیزر و بدون عود و بازگشت انجام می دهم. زخم را هم با روش پلاستیک می بندم که جای عمل روی بدن بیمار باقی نماند. مطلب لیزر کیست مویی را در همین سایت مطالعه بفرمایید. احتمالا منظور جراح شما لیزر کم توان بوده است. زیرا لیزر کم توان به تنهایی برای درمان کیست مویی کافی نیست و حتما باید جراحی با لیزر پرتوان انجام شود و البته بهتر است که زخم بسته شود تا بیمار دچار عوارض و مشکلات جراحی باز نشود.

  37. ماهان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چند روز پیش عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم . خانمم که نگاه زخم کرد گفت چنتا سوراخ تو خود زخمه. این سوراخا طبیعیه؟
    بعد روز اول که گاز عوض کردم به شدت خونریزی کرد یه شیش ساعت بعد خوب شد

    1. سلام شما باید معاینه شوید من از روش جراحی کیست مویی شما اطلاع ندارم. با جراح معالج خود در تماس باشید.

  38. سعید گفت:

    سلام من سال ۹۷ عمل باز انجام دادم تا الان حفره پر نشده هست امروز رفتم دکتر گف خوب جوش نخورده وباید درست پانسمان بشه من باید چند ماه هر روز پانسمان کنم؟

    1. سلام اصولا باید زخم طی دو ماه بسته شود. اگر زخم شما بسته نشده است احتمالا عفونت و رشد موی زائد را کنترل نکرده اید. باعث تعجب است که بعد از سه سال اخیرا پی گیر زخم باز کیست مویی خود شده اید و دچار عوارض دیگر نشده اید. طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و تا بسته شدن کامل زخم پی گیر درمان خود باشید.

  39. نوشین گفت:

    سلام من سومین باره کیست مویی ام داره عود میکنه ولی الان اولین باره رفتم دکتر پوست به من انتی بیوتیک دادن هم آمپول هم قرص و پماد .الان همه رو استفاده کردم و هم دردش از بین رفته هم ورمش خوابیده . میخواستم ببینم احتیاج هست الان جراحی شه یا نیازی نیست ؟

    1. به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. کیست باید جراحی و تخلیه شود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید.

  40. Mohamad گفت:

    سلام خانم دکتر بنده ۲۰ سالمه و ۷ ماه دیگه کنکور سراسری دارم کیست مویی دارم که درد و ترشحی نداره و زیاد بزرگم نیست فقط مدتی هست سه تا سوراخ خیلی ریز ایجاد شده.سوالم اینه که روندش تا ۷ ماه آینده چجوریه و آیا میتونم تا ۷ دیگه عمل نکنم؟

    1. سلام متاسفانه روند پیشرفت کیست مویی اصلا قابل پیش بینی نیست. ممکن است این کیست تا چند سال آینده عفونت و آبسه نکند و بزرگتر هم نشود و ممکن است همین الان به یکباره عفونت کند و آبسه و درد و مزاحمت فراوانی ایجاد کند. با توجه به این که 7 ماه دیگر تا کنکور فرصت دارید توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید تا سریعتر بهبود یابید.

      1. امیرحسین رامین گفت:

        سلام خانم دکتر من یک ماهی میشه عمل باز کردم. وقتی می‌نشستم درد داشتم و به ارتوپد مراجعه کردم بعد از دیدن عکس گفت که استخوان دنبالچه داری و چنتا آمپول میزنم که دیگه رشد نکنه و وقتی که دید از نزدیک برای زدن آمپول گفتش که کیست داری و باید بری سریع جراحی بشه. الان جراحی انجام دادم یک ماه هم گذشته ولی میشینم درد دارم و نمیتونم بشینم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

        1. تا بهبودی کامل زخم جراحی کیست مویی به ناحیه کمر فشار نیاورید و برای نشستن به ران ها تکیه کنید و روی ناحیه عمل ننشینید. با جراح معالج خود نیز در ارتباط باشید و زخم را تمیز و خشک نگهدارید.

  41. علی شعار گفت:

    باسلام وعرض ادب هزینه لیزرکیست مویی درمطب شماچقدرمی باشد؟؟

    1. سلام من لیزر کیست مویی را در کلینیک تخصصی و با لیزر پرتوان انجام می دهم. هزینه لیزر بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  42. پویا گفت:

    سلام خانوم دکتر جراحی کیست مو به روش باز انجام دادم الان ۱۴ کمی تغیر کرده باید چندروز دیکه استراحت کنم خانوم دکتر ترمیم زود زخم باز چی خوبه ایا روش خوابیدن فقط روشکم یا به پهلو ایا قدم زدن خوبه برای زخم باز

    مرسی اگر جواب بدین

    1. سلام ممکن است بسته شدن زخم باز جراحی کیست مویی دو ماه طول بکشد تا بسته شود. طی این مدت به محل جراحی فشار نیاورید و موهای زائد را کاملا از بین ببرید یا با موچین بگیرید. با جراح معالج خود نیز در ارتباط باشید و پانسمان را به طور روزانه و اصولی تعویض کنید.

  43. علی گفت:

    سلام خانوم دکتر من 6ساله کیست مویی دارم و عمل نرفتم و از دوجا عود میکنه خیلی شدیدتر شده بیماریم آیا با لیزر میشه عمل کرد؟

    1. سلام بله من لیزر کیست مویی را به روش پلاستیک و بدون عود و بازگشت برای انواع کیست مویی انجام می دهم. مگر در مواقعی خاص که بیمار قبلا جراحی باز انجام داده است و با عود جراحی باز مراجعه می کند.

  44. علی گفت:

    سلام خانوم دکتر من 6ساله کیست مویی دارم و عمل نرفتم و از دوجا عود میکنه خیلی شدیدتر شده بیماریم آیا با لیزر میشه عمل کرد؟درضمن به دکتر گفتم لیزر گفت براتو نمیشه پشتت کلا عفونت هست با لیزر نمیشه عفونتارو خارج کرد

    1. سلام احتمالا منطور همکار من لیزر کم توان بوده است. لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن برای انواع کیست مویی امکانپذیر است و مهارت متخصص جراحی و لیزر در بستن زخم بسیار مهم است. استفاده از لیزر نسبت به تیغ و کوتر در جراحی ها ارجح است و نقاهت و عوارض بعد از جراحی را به طور چشم گیری کاهش می دهد.

      1. رویا حسینی گفت:

        سلام خانم دکتر من ۱۴ سالمه و دقیقا ۴ روز پیش صبح بعد از ادرار متوجه خون شدم فکر کردم که پریود شدم اما امشب متوجه شدم که لباس زیرم خونی شده مادرم که دید گفته کیست مویی هست انقدر ترسیدم و استرس دارم همین امشب رفتیم دکتر پس از معالجه گفتن کیست مویی هست و تازه نیست و باید عمل جراحی باز بشه و گفتن چون احتمال عود با لیزر بسیار زیاده من عمل نمیکنم خواستم بدونم با لیزر عمل بشه کیست بازگشت داره؟ من نه درد دارم نه دائم خون ریزی فقط کمی خارش دارم خیلی استرس دارم خانم دکتر امتحان های مدرسه ام‌هست الان‌ چیکار کنم؟

        1. سلام با توجه به این که سن کمی هم دارید و مجرد هستید توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام دهید که جای عمل روی بدن شما باقی نماند. من انواع کیست مویی را با لیزر پرتوان و بدون عود و بازگشت به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم.

          1. رویا حسینی گفت:

            خانم دکتر مثلا من اگه ۵ بهمن بیام برای ویزیت تایم طولانی میشه؟؟ یعنی زمان در بزرگ‌ شدن کیست مویی تاثیر داره با توجه به این که من الان دارم چرک خشک‌ کن سفال ایکس ۵۰۰ میخورم با توجه به امتحان هام زودتر از ۵ بهمن نمیتونم بیام چون نگرانم براش

          2. سلام، رعایت بهداشت، مراقبت های لازم و زمان در بروز عفونت و آبسه کیست مویی موثر می باشند. آنتی بیوتیک را تحت نظر پزشک معالج مصرف کنید و برای گرفتن وقت جراحی یا لیزر کیست مویی از حالا اقدام کنید و بعد از امتحانات نسبت به درمان این بیماری اقدام کنید. چنانچه طی این مدت دچار آبسه یا درد غیر قابل تحمل شدید می توانید به متخصص معالج خود مراجعه کنید تا به طور سرپایی و به طور موقت عفونت را تخلیه کنند. با تخلیه آبسه و عفونت درد شدید کیست مویی کاهش می یابد اما درمان نمی شود.

  45. مهران گفت:

    سلام خانوم دکتر ببخشید هزینه عمل بسته چقدر است؟ و عمل باز چقدره؟ ممنون میشم پاسخ بدید..

    1. سلام من جراحی باز انجام نمی دهم زیرا بعد از جراحی بیمار هزینه زیادی بابت پانسمان و نگهداری از زخم پرداخت می کند و اگر از زخم به خوبی نگهداری نشود حتما عفونت می کند. هزینه لیزر کیست مویی به روش بسته نیز بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد.

      1. سلام خانم دکتر حالتون خوبه
        من یک ماه میشه ک متوجه شدم کیست مویی دارم و دیروز که پیش یک متخصص رفتم گفتش کیست مویی ته رفته و خودم بعضی اوقات احساس درد میکنم که تیر میکشه پایین کیست مویی
        آیا روش باز برای عمل من خوبه یا لیزر

  46. عسل گفت:

    سلام کیست مویی باز شده رو میشه لیزر کرد؟

    1. بستگی به وسعت زخم باز دارد.

      1. مهدی فیروزی گفت:

        سلام من ۱۲ ۱۳ ساله که کیست مویی دارم
        ولی یک ساله هیچ چرک و خونی دیگه از زخم بیرون نمیاد و خشک شده
        ایا نیاز هست که من بیام تا شما معاینه کنید؟

        1. اگر قصد درمان و لیزر کیست مویی را دارید مراجعه کنید.

  47. سونیا گفت:

    سلام دکتر
    من یک ماهه جراحی کیست مویی با بخیه انجام دادم
    طول زخمم حدودا ۱۰ سانته که ۵ سانت اولش کاملا خوب شده اما توی ۵ سانت دوم متوجه شدم بعد از کشیدن بخیه ها دوتا سوراخ خیلی ریز ایجاد شدن که ترشحات آب مانند ازشون خارج میشه بی رنگ و بی بو و مقدار کم
    قبل از کشیدن بخیه دکترم زخم رو دید گفت کاملا خوب شده
    میخواستم بدونم ممکنه عود کرده باشه؟ نیازی هست برم دکتر؟ امروز متوجه شدم سوراخ ها کوچک تر شدن و درحال بسته شدن هستن
    لطفاً جواب بدین خیلی نگرانم ممنون

    1. اگر مویی در محل زخم رشد کرده است با موچین ضدعفونی شده مو را بردارید. بهتر است برای چک آپ نیز به جراح خود مراجعه کنید. تا بهبودی کامل زخم با متخصص جراحی خود در ارتباط باشید.

  48. یوسف گفت:

    سلام خانم دکتر میخواستم آیا بی حسی نخاعی برای چاقا اثر نمی‌کند یا بی حسی را زیاد میکنند

    1. بی حسی نخاعی توسط متخصص بیهوشی با دز متناسب با شرایط هر بیمار تزریق می شود.

  49. احسان گفت:

    سلام خانم دکتر من ۱۰سال پیش کیست بزرگی داشتم تقریبا اندازه گردو وبعد پاتولوژی کردم گفت خوش خیمه و عمل توسط بهترین جراح سوانح سوختگی اصفهان شدم بعدهم بخیه زد که زودتر خوبشه. الان بعداز ۱۰سال دوباره محل عمل سوراخ کوچیکی ایجاد شده و چند هفته یکبار ازش ترشح خارج میشه خاستم ببینم چیکار باید کرد یکی گفت آب اکسیژنه بریز تو حفره بعداز ی مدت جوش میخوره لطفا راهنمایی کنین ممنون.

    1. به هیچ عنوان زخم را دستکاری نکنید زیرا به بافت ناحیه آسیب می رسانید. احتمالا موهای زائد ناحیه را از بین نبرده اید و کیست مویی شما مجدد عود کرده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  50. محدثه گفت:

    سلام وقت بخير.تقريبا دو ماهونيم پيش عمل سينوس به روش بسته انجام دادم و چهارتابخيه خوردم بعد ازيك هفته دكترم بخيه دوم و چهارم رو كشيدن ازلحظه كشيدن بخيه چهارم مقداري سوزش احساس ميكردم بعد ازچندوقت بخيه چهارم ورم كرد مثل دانه وسرباز كرد ازاون روز به بعدبه مدت يك ماه ونيم چرك وخون خارج ميشد وبعد سوراخ شدبخيه چهارمم الان بسته شده بخيه ولي دوباره بعدازيك هفته يك مقدارخيلي كم دوباره بالا اومده چه راه حلي پيشنهادميدين؟ وهنوز من درازكشيده ام ويه مقدارخيلي كم درد دارم گاهي اوقات به نظرتون عود كرده يانه؟

    1. زخم شما عفونت کرده است و احتمال عود کیست مویی نیز وجود دارد. موهای زائد را به درستی از بین ببرید. به جراحی مراجعه کنید که این جراحی را بدون عود و بازگشت برای شما انجام دهند.

  51. علی گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر. من حدودا دو سال هست دچار کیست مویی شدم که دو تا فیستول در طرف چپ و راست کفل ظاهر شده‌اند. دو تا جراح متخصص تشخیص دادند که عمل با لیزر ممکن نیست و باید جراحی باز انجام شود (که یکی از جراحان هم عمل لیزر در تهران انجام می‌دهند).
    من چون شهرستان هستم برای ویزیت متاسفانه مشکل دارم. خواستم ببینم امکان لیزر دارم یا خیر.
    با تشکر فراوان.

    1. از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی به شما اعلام می شود. من معمولا انواع کیست مویی را با لیزر پرتوان جراحی و درمان می نمایم. لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان به مراتب بهتر از جراحی با تیغ جراحی است.

  52. جابر گفت:

    سلام خانم دکتر . با عرض ادب .بنده شهرستانیم یک هفته هست پسر م با مشکل کیست در ناحیه نشیمنگاه شده ولی درس نمی دونم چیه بردم یه متخصص جراحی عمومی گفتن کیست مویی فرستادن سونوگرافی .ایشون هم یه جورایی نوشتن گفتن ببر به دکترش . ۱۹ سالشه ولی واقعیت می ترسم الان هم وقت انتخاب رشته و دانشگاه و سربازی و غیره .میخواستم ببینم حصرتعالی وقت عنایت می فرمایید?و ضمنا جسارت نباشه بیمه تکمیلی دانا هستیم فرهنگیان . شما تو بیمارستا عمل می کنین یا مطب ?و هزینه اش چطوره?اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم دست مریزاد

    1. سلام کیست مویی لازم است جراحی و تخلیه شود و الان بهترین زمان است که آن را انجام دهند. اما توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهند که دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. من این جراحی را بدون عود و بازگشت و در کلینیک تخصصی جراحی انجام می دهم و متاسفانه با هیچ بیمه ای قرارداد ندارم. معمولا بیمه ها هزینه جراحی با لیزر را پرداخت نمی کنند.

    2. افسانه گفت:

      سلام خانم دکترمن چندروز عمل بازکردم جای زخمم خشک مامانم پانسمان میکنه فقط میترسم عفونت کنه

      1. مراقبت ها را به طور کامل انجام دهید و با پزشک خود در ارتباط باشید جای نگرانی نیست.

  53. یاسین گفت:

    سلام دکتر جان .من ی کیست مویی خیلی کوچیک داشتم ک ن درد داشت ن جوش شده بود و… ولی دکتر عمل باز برام انجام داد و بهم گفت ک نیازی ب پانسمان نیست و فقط شب ها پانسمان کن روزها باز باشه.ولی نیازی ب بتادین و شستشو نیست فقط روزی یک بار در آب ولرم خالی بشین. آیا درسته؟
    چقد طول میکشه تا خوب بشیم

    1. برای پانسمان کیست مویی باز لازم است از یک 5 سی سی بتادین در یک سرم شستوشوی 500 سی سی استفاده کنید و زخم را کاملا تمیز کنید. سپس گاز استریل را با سرم شستشو مرطول کنید و داخل زخم را پر کنید.

      1. نیما گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        اول که مچکرم سوالات بقیه رو اینقدر با حوصله جواب میدین و خیلی ها مطمینم ازشون استفاده میکنن.
        بعد یه سوالی داشتم خانم دکتر، من به روش لیزر عمل کردم الان جاش اندازه یه یه هسته زردآلو هستش، میخواستم بپرسم لازم نیستی از پمادی استفاده کنیم، یا خود ب خود بعد مرور زمان خوب میشه!

  54. معصومه گفت:

    سلام خانم دکتر من ۹ماهه که عمل سینوس پیلونیدال به روش باز انجام دادم. و زخمم ۵ماه و نیم طول کشید که بطور کامل بسته بشه. ولی بعد از اون تقریبا ۴ بار باز میشه همراه کمی درد و بوی بد، بعد خود به خود بسته میشه. الانم امروز متوجه شدم که بازم باز شده و بوی بد و کمی درد دارم. لطفا میشه راهنمایی کنید خیلی ممنون.

    1. ممکن است نیاز باشد مجدد جراحی یا لیزر کیست مویی را انجام دهید. از یک متخصص وقت بگیرید.

  55. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    چقدر بعد از عمل باز موهای زائد لیزر کنیم؟؟
    چند روز بعد از عمل می تونیم از پشت بخوابیم؟؟

    1. اگر لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام داده باشید بین 10 تا 30 روز بعد از جراحی می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید.

  56. احسان گفت:

    سلام خانم دکتر، هزینه لیزر کیست مویی که در مراحل اولیه است چقدره؟

    1. لطفا برای اطلاع از حدود هزینه های لیزر در ساعات اداری با مطب تماس بگیرید یا به واتساپ پیغام دهید.

  57. هادی گفت:

    سلام خانم دکتر.من الان ۴هفته است که عمل باز انجام دادم و به گفته دکتر ۲تا۳ماه زمان می‌برد که جای عمل بسته شود من چون کارمندهستم از محل کار بهم فشارآوردن که بعداز یکماه باید به محل کار بازگردی.آیا میتوانم یا راهی است که این حفره را زودتر ببندم. مثلا بخیه انجام دهم یا نه.خواهشاراهنمایی فرمایید.

    1. استفاده از کرم های ترمیم کننده و از بین بردن منظم موهای زائد و رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند.

  58. هادی گفت:

    سلام دکتر. آیا بعداز گذشت یکماه از عمل موبرگشتی بصورت باز .میتوانم چندساعت روی صندلی بنشینم برام مضرنیست چون من جای عملم پانسمان هست و روزانه باید پانسمان رو عوض کنم آیا به شدت خونریزی اضافه میکنه و باعث دیر بسته شدن جای عمل میشه؟

  59. گرجی گفت:

    سلام خانم دکتر من کیست مویی و آبسه داشتم جوری که کیستم پاره شد و فقط عفونت ازم می‌ریخت
    الان ۶ روزه که عمل باز انجام دادم ولی هر بار که میخوام پانسمان عوض کنم از درد فقط گریه میکنم
    چکار کنم که درد نداشته باشم

    1. قبل از برداشتن پانسمان گاز را کاملا مرطوب کنید که به راحتی جدا شود. اگر مویی در ناحیه رشد کرده است با موچین ضدعفونی شده آن را بردارید. به جراح خود نیز مراجعه کنید که مطمئن شوید زخم شما عفونت نداشته باشد.

  60. امیر گفت:

    سلام وقت به خیر
    من سه ماه پیش جراحی کیست مویی باز انجام دادم طول زخمم 5 سانت بود الان زخمم اکثرا بسته شده فقط از وسط به حفره کوچک باقی مانده که دو ماه بسته نمیشه دکتر رفتم گفت بسته خواهد شد ولی من فکر میکنم ثابت مانده چرک هم هیچ چیزی نماید فقط یه حفره هست لطفا راهنمایی کنید

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای ترمیم سریعتر زخم می توانید از عسل هم استفاده کنید. همچنین از بین بردن موهای زائد را فراموش نکنید.

  61. سلیمان گفت:

    سلام درعمل جراحی باز برای پر شدن جای زخم بخیه نمیزنن ایا در عمل لیزری جای زخم خالی میمونه ایا جای زخم گودی وفرو رفتگی در بدن ایجاد میکنه

    1. برخی پزشکان بعد از جراحی با لیزر محل زخم را باز می گذارند اما من جراحی با لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم و جای عمل باقی نمی ماند.

  62. فرید گفت:

    سلام ممنون میشم جواب بدین
    ۱۲ روز پیش عمل کردم پیلونیدال
    از داخل بخیه داره
    زخمم باز گذاشتن خون ابه بیاد بیرون جواب ازمایشم اینه میشه جوابشو بهم بگین موردی داره یا خیر؟
    Mac:
    Specimen consists of one piece of lobulated eleptical tissue with skin tissue measures
    7×4x3cm with blue stain one piece submitted.
    Mic:
    Sections reveals fragment of squamous epithelium of skin with foci of detachment, there are foci of infiltration of inflammatory cells, admixed with fibro connective tissue of dermis, There is foci of pus collection necrosis which is abscess formation.
    Dx:
    PILONIDAL SINUS WITH
    ABSCESS FORMATION

    1. کیست مویی شما همراه با آبسه و مقداری نکروز بوده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

  63. Raha گفت:

    سلام خسته نباشبد وقتتون بخیر خانم دکتر عذر میخوام من الان 1ساله که عمل باز انجام دادم و زخمم بسته شده بود الان چندوقتی هستش خونریزی داره مرتب شیتشو هم میدم ولی الان خونریزی داره ولی چرک و بوی بد نداره ولی در دوران قاعدگی درد داره و جای بخیه اولم که از همون روز اول ورم داشته سفت میشه و درد میگیره خیلی و الان خیلی نگرانم نمیدونم چیکار کنم خیلی درد و رنج کشیدم سر عملش میشه لطفا راهنمایی کنین

    1. احتمالا کیست مویی شما عود کرده است. مجدد به یک متخصص جراحی ماهر در این زمینه مراجعه بفرمایید.

  64. ستایش گفت:

    سلام خانم دکتر شبتون بخیر من خانوادم موی برگشتی رو ارثی دارن یعنی پدرم . مادر بزرگم. دوتا از عموهام .پسر عموم.عمم همه عمل کردن الان خودمم اون ناحیه وقتی ک میشینم درد میکنه ولی زخمی یا عفونتی چیزی ندارم فقد درد میکنه وقتایی ک میشینم حس میکنم خودمم ک موی برگشتی هستش و خیلی از عمل باز میترسم ب نظر شما لیزر میشه

    1. جراحی انواع کیست مویی با لیزر امکانپذیر است. بهتر است قبل از جراحی یا لیزر کیست مویی یک تصویربرداری نیز برای شما تجویز شود. همچنین توصیه می کنم زیاد به ناحیه فشار نیاورید و موهای زائد را هم با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید.

  65. مبینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    دختر من دچار کیست مویی شده فقط درد داشت و قرمزی سطح پوست الان امروز یه دفعه خونریزی کرده با این شرایط میتونه کیست رو لیزر کنه یا باید صبر کنه زخمش بهبود پیدا کنه

    1. اگر عفونت و التهاب زیادی نداشته باشد امکان لیزر کیست مویی وجود دارد. در غیر این صورت یک درناژ سطحی و یک دوره مصرف آنتی بیوتیک برای ایشان تجویز می شود و سپس لیزر انجام می شود.

  66. جواد دانشگر گفت:

    درود خانوم دکتر ، من الان ۱۲ روز عمل کیست مویی بسته انجام دادم دیروز بخیه رو کشیدم و دکتر گفت زخمت کثیفه و پس از کشیدن بخیه باید روزانه شست وشو بدم…الان مقداری از زخمم باز شده،قسمت باز شده رو چجوری باید بشورم؟ اطرافش رو بشورم یا خوده قسمت باز شده؟مقدار فشار باید چقد باشه؟ سپاسگزارم

    1. از سرم شستشو استفاده کنید و هر روز پانسمان را عوض کنید. از یک پرستار برای آموزش این کار کمک بگیرید.

  67. عباس گفت:

    عرض ادب
    خانوم دکتر سعادتی
    من چهار ماه پیش عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم دوره نقاهت تموم شد زخم خوب شده وفقط الان در زمان نشستن درد دارم میخاستم بدونم تا چه مدت موقع نشستن درد در این ناحیه هست در ضمن از بین بردن موهای ناحیه و رعایت بهداشت کاملا رعایت کردم فقط بفرمایید تا چه مدت درد موقع نشستن طبیعی است و چکاری باید انجام دادم تا درد زودتر خوب شود
    سپاس از وقتی که میگذارید

  68. Dabi گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من عمل کیست مویی انجام دادم ولی جراحم زخمشو بخیه نزد و گفت ممکنه که عود کنه، ولی اینجوری که زخم باز بیشتر احتمال عود کردن داره. الان ۶ روزه عمل کردم و زخمم عفونت کرده. عفونتش با انتی بیوتیک تنها خوب میشه به نظرتون؟ اگر بخیه زده بودن بهتر نبود؟
    دکترم گفتن تا یه ماه و نیم طول میکشه که خوب شه کامل و من میترسم تا اون موقع هنوزم خوب نشده باشه.

    1. تصمیم به بستن یا نبستن زخم با جراح است و بستگی به نوع کیست مویی روش جراحی و مهارت جراح دارد. زخم باز مراقبت و شستوشوی بیشتری نیاز دارد. اگر زخم شما عفونت کرده است مجدد به ایشان مراجعه کنید که اقدامات لازم را انجام دهند. زیرا اگر زخم شما عفونت کند بسته و ترمیم نخواهد شد.

  69. زینت گفت:

    سلام خانم دکتر من چند سال پیش در مطب خودتون کیست مویی را عمل کردم الان مجددا پر شده .آیا موقع عمل کیست تخلیه شده یا کلا پاکسازی شده؟ اگر پاکسازی شده علت عود کردنش چیه ؟

    1. من داخل مطب جراحی کیست مویی را انجام نمی دهم و فقط تخلیه اولیه عفونت جهت آماده سازی برای جراحی اصلی انجام می شود. لازم بود بعد از کاهش التهاب و عفونت وقت لیزر کیست مویی می گرفتید که مجدد به آبسه و التهاب مبتلا نشوید.

  70. زهره گفت:

    سلام خانم دکتر من دو ماهه درگیر کیست مویی شدم رفتم پیش جراح گفتن حتما باید عمل بشید من درباره درمان به روش لیزر پرسیدم گفتن الکیه و صد درصد بیماری دوباره برمیگرده و حتما باید عمل بشید من خیلی از عمل میترسم میشه راهنماییم کنید واقعا با لیزر دوباره کیست برمیگرده؟

    1. جراحی کیست مویی با لیزر پرتوان الکی نیست و اگر اینطور باشد وزارت بهداشت مجوز انجام این عمل را به جراحان نمی دهد و دانشگاه شهید بهشتی نیز دوره های جراحی با لیزر را برگزار نمی کرد. من لیزر کیست مویی را بدون عود و بازگشت انجام می دهم و تمام مو و جدار کیست را تخلیه می نمایم و سپس زخم را می بندم. درباره لیزر از یک متخصص ماهر در این زمینه مشورت بگیرید.

  71. محمدامین گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر خسته نباشید
    من 3 ماه پیش عمل کیست مویی ب روش باز انجام دادم
    الان یه هفته اس احساس میکنم یه حفره خیلی ریز هستش، زیاد هم عمیق نیست
    ب نظرتون عود کرده؟

    1. لازم است ویزیت شوید. احتمالا نیاز به یک کرم ترمیم کننده مناسب دارید.

  72. عباس گفت:

    درود دکتر سعادتی
    من پارسال برج هشت جراحی باز کیست مویی انجام دادم
    جای عمل خوب شده الان گاهی وقتا موقع نشستن یکم درد میکنه دو روزی هست یک حفره خیلی ریز هم ایجاد شده در ناحیه چکاری باید انجام بدم؟ و درد موقع نشستن تا چه زمانی طبیعی هست؟

  73. مهتا رضایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    همسر من سه ماهی میشه عمل کیست مویی باز انجام دادن تا زمانی که سر کار نرن زخمشون روبه بهبود میره ولی تا سر کار میرن زخمشون باز میشه کارمندم هستن ینی کار سنگین انجام نمیدن ولی تا برن سرکار زخمشون باز میشه ولی عفونی نیست باید چکار کنن ؟

    1. بهتر بود از ابتدا جراحی بسته انجام می دادند که سریعتر به محل کار بازگردند. در حال حاضر توصیه می شود که در حد امکان در منزل استراحت کنند. برای نشستن از رینگ طبی استفاده کنند و مدت طولانی ننشینند. لباس گشاد و نخی بپوشند که به زخم فشار وارد نشود.

  74. نوید گفت:

    سلام خانوم دکتر وقت بخیر
    من دو الی سه سال پیش متوجه شدم کیست مویی دارم و یه سال بعدش عمل باز کردم بعد از 3 4 ماه کامل جمع شد و فقط اندازه یه نوک خودکار باز موند و بسته نشد تا چند ماه بعدش که شروع به خونریزی و عفونت کرد و دوباره عمل بسته انجام دادم و الان که 3 4 ماه از عمل بسته ام میگذره زخمم دوباره عود کرده و هر روز داره از روز قبل بد تر میشه تو رو خدا کمکم کنین دارویی چیزی هست من بتونم زخم لامصب رو یکم بهتر کنم و ترشحش رو کم کنم. خشک کننده میخورم ولی تاثیری نداره و واقعا برام سخته به عنوان یه نوجوون نتونم بشینم و یه دستشویی نتونم برم چون رو زخم فشار میاد. بعد از عمل دوم هم زخمم خیلی اسیب دید و گوشت اطرافش دردناک شده و بی حس تا حدودی. واقعا تو هیچی شانس نیاوردم از لحاظ مالی هم نمیتونم به این زودیا عمل کنم اگه میشه یه دارویی معرفی کنین کلی دعاتون میکنم ممنون بابتی وقتی که گذاشتین

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید که وضعیت زخم شما و علت عفونت مشخص شود. حتما موهای زائد این ناحیه را کاملا تمیز کنید.

  75. ریحانه گفت:

    سلام خانوم دکتر ایام به کام
    ببخشید من حدود بیستو پنج روز پیش، عمل جراحی کیست مویی بسته پیش خودتون انجام دادم و الان مشکلی نداره و بخیه هامو برداشتم فقط یک سوال داشتم
    من احساس میکنم یک سوراخ خیلی ریز دقیقا بالای ناحیه برش خورده یا به نوعی همون جایی که کیست اول بود، تشکیل شده. خواستم بدونم اون فرورفتگی سیاه کوچیک ناشی از بریدگی عمله یا عود کرده؟
    چون من همه ی موهای اطرافش رو پاکسازی میکنم و هرروز هم شست و شو میدم
    با اینحال امکانش هست عود کرده باشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. در این مدت کوتاه کیست مویی عود نمی کند. احتمالا مو یا چربی است. لطفا برای ویزیت بعد از عمل به موقع مراجعه کنید که وضعیت شما بررسی شود. اگر مویی در ناحیه زخم رشد کرد با موچین ضدعفونی شده بردارید که مجدد به داخل زخم برنگردد و زخم را عفونی نکند. هر روز هم ناحیه را تمیز بشویید و خشک کنید که چربی در ناحیه باقی نماند.

  76. علی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من مبتلا ب کیست مویی شدم رفتم بیمارستان کیست را سوراخ کردن و ترشحات خارج و دیگر درد ندارم و دکتر به من داروی انتیبیوتیک داده بنظر الان که درد ندارم میتونم با خوردن دارو ها کیست خوب بشه و عمل نکنم چون گفتن اگر عمل بشه عمل باز خواهد بود

    1. داروها برای کاهش و کنترل درد و عفونت برای انجام جراحی تجویز شده است و شما نمی توانید تا ابد آنتی بیوتیک مصرف کنید. بعد از اتمام دوره داروهای تجویز شده نسبت به عمل جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید. تا زمانی که جدار کیست تخریب و تخلیه نشود مدام کیست مویی عود می کند و عقونی می شود.

  77. رضا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴روز هست که عمل جراحی کیست مویی باز انجام دادم یکمی درد خارش دارم میخواستم بدونم این طبیعی هست و اگه طبیعی هست طول درمان این بیماری چقدر است؟

    1. بله بعد از جراحی کیست مویی به روش باز ممکن است تا دو ماه درد و ترشح داشته باشید اما باید هر روز رو به کاهش باشد.

  78. صابر گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من چند ساله کیست مویی دارم ک قبلن دکتر بهم گفته 7 کاناله شده و توی شیراز همه عمل باز میکنن من نرفتم برا عمل و میخواستم بپرسم شما عمل لیزر میکنید با این شرایط باشه؟
    چون الان وزن کم کردم و خیلی ضعیف شدم…
    و اینکه الان در شرایطی هستم که دوباره عود کرده و درد شدید داره…. قبل عمل باید آنتی بیوتیک بخورم یا نه لازم نیست؟

    ممنون از شما

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از بررسی عکس ها و آزمایش ها نظر قطعی جهت لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک به شما اعلام خواهد شد.

  79. صالح گفت:

    سلام وقتتون بخیر من چند سال پیش دکتر تشخیص کیست مویی دادن ولی گفتن چون عمل خیلی سختی داره بهتره که عمل نکنم
    همون موقع ترشح داشتم از کیست ولی به مرور ترشح خوب شد و دردش هم از بین رفت
    الان بعد از پنج شیش سال گاهی درد میگیره بازم مخصوصا اگر طولانی مدت بشینم ولی نه درد زیاد و ترشحی هم نداره
    ایا احتیاج هست که عمل بشه ؟اگر عمل نشه ایا خطرناک هست؟

    1. اگر کیست مویی درمان و جراحی نشود فیستوله خواهد شد و در نهایت مشکل ساز می شود. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *