کیست مویی

مراقبت های لازم بعد از جراحی کیست مویی

مراقبت های بعد از جراحی کیست مویی

مراقبت های بعد از جراحی کیست مویی یکی از عوامل بسیار مهم در جلوگیری از بروز مجدد کیست مویی و دستیابی به یک نتیجه عالی بعد از جراحی است. جراحی کیست مویی زمانی صورت می گیرد که درمان های معمول جوابگو نباشد. ممکن است هر فردی به دلایلی به کیست مویی مبتلا شود. همان گونه که می دانید این عارضه زمانی رخ می دهد که موی زائد در حین رشد، نتواند از منافذ پوستی خارج شود. در نتیجه مو به رشد خود در زیر پوست ادامه داده و منجر به ورم کردن قسمتی از پوست می شود که به آن کیست مویی می گویند. این بیماری به هر دلیل که رخ بدهد ممکن است جراحی کیست مویی لازم شود و نکته مهم درباره درمان این بیماری تخلیه و از خشک کردن کیست است. توجه کنید که نباید کیست مویی را دستکاری کنید و با فشار دادن آن منجر به عود و تحریک بیشتر آن نشوید.

مراقبت های لازم بعد از جراحی کیست مویی:

کیست مویی از جمله عارضه هایی است که بیشتر در ناحیه بین باسن و همچنین کمر ایجاد می شود. نشستن های طولانی مدت شرایط را برای بروز این مشکل پوستی فراهم می کند. وقتی که پوست شکافته می شود، بستر برای ورود میکروب ها فراهم شده و در صورتی که مراقبت های لازم بعد عمل جراحی کیست مویی صورت نگیرد، احتمال عفونت و سرایت به سایر بافت های بدن وجود خواهد داشت.

هر چه جراحی عمق تر و گسترده تر باشد باید احتیاط بیشتری به خرج داده و بیشتر مراقب بود. سرعت بهبودی زخم بسته به خود شما دارد. این که شما تا چه اندازه به زخم رسیدگی می کنید. گاهی ممکن است جراحی کیست مویی نیاز به بخیه داشته باشد و در نتیجه باید مراقب باشید که بخیه ها پاره نشوند. به طور کلی جهت مراقبت از جراحی کیست مویی لازم است به موارد زیر توجه کنید:

استراحت بعد از جراحی

تا چند روز بعد از جراحی کیست مویی باید استراحت کرده و به هیچ عنوان کارهای سنگین را انجام ندهید. به خصوص اگر جراحی با بخیه صورت گرفته باشد زیرا احتمال باز شدن بخیه ها وجود دارد. همان گونه که گفته شد کیست مویی عمدتا در ناحیه بین باسن و کمر دیده می شود لذا بعد از جراحی نباید زیاد نشسته و یا به پشت بخوابید.

استفاده از مسکن ها

متاسفانه در برخی از افراد دیده می شود که بعد از جراحی کیست مویی درد زیادی به سراغ آن ها می آید. در چنین مواردی باید تحت نظر جراح و متخصص، از مسکن ها استفاده نمود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان خودسرانه مسکن مصرف نکنید زیرا برخی از مسکن ها منجر به افزایش خونریزی می گردد.

عوض کردن پانسمان و تمیز کردن زخم

هر روز باید پانسمان زخم را عوض کنید. البته برای این منظور دقت داشته باشید که تعویض پانسمان در مکان تمیز و با وسایل استریل صورت گیرد تا عفونی نشود. توصیه ما این است که از یک پرستار کمک بگیرید چرا که آن ها مهارت کافی برای پانسمان زخم ها را داشته و مطمئن خواهید بود که آسیبی به بدنتان وارد نمی شود. قبل از این که پانسمان جدید را استفاده کنید حتما زخم خود را شسته و سپس آن را خشک کنید.

با این کار میکروب های موجود در محل جراحی کیست مویی از بین می روند و زخم زودتر بهبود می یابد. توصیه می کنم که جراحی لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید که دیگر نیازی به این مرحله پرهزینه از مراقبت بعد از جراحی کیست مویی نداشته باشید.

استفاده از توالت فرنگی

به هیچ عنوان بعد از جراحی کیست مویی از توالت های ایرانی استفاده نکنید. این مورد به ویژه در مواقعی که جراحی بسته بوده و بخیه انجام شده است، اهمیت بیشتری دارد زیرا ممکن است بخیه ها باز شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

512 دیدگاه برای “مراقبت های لازم بعد از جراحی کیست مویی

  1. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید یک ماهه عمل به روش بسته انجام دادم حالا بره از بین رفتن موهای زاید میگید لیزر انجام بدم قبل لیزر باید شیو کرد که من بدلیل جای بخیه ها میترسم با تیغ شیو کنم راه از بین بردن موها چیه؟ پودر هم نمیشه پوستش حساس و نازکه الان

    1. با دقت شیو را انجام دهید و از تیغ های چند لبه استفاده کنید که پوست را برش ندهد.

  2. جواد گفت:

    درود دکتر جان، حدود ۹ روزی میشه که عمل کیست مویی بسته همراه بخیه انجام دادم و دو روزی میشه که خونریزی دارم خیلی شدید نیست.این امر عادیه یا غیر عادی و اگر ادامه داشته باشه چیکار باید کرد؟ سپاسگزارم

    1. احتمالا به زخم فشار آورده اید. مراقب باشید زخم شما باز نشود.

  3. صبا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من 40روز پیش عمل کیست مویی با روش لیزر انجام دادم و دکترم بهم گفت کیست سطحی بوده و روز 30 ام بعد عملم کاملا بسته شد ولی من همچنان درد در این قسمت دارم .امکانش هست خانم دکتر نظر خودشون بفرمایند و منو راهنمایی کنید که علت چی میتونه باشه؟

    1. به ارتوپد مراجعه کنید. ممکن است کمر درد شما ناشی از فشار بر ستون فقرات باشد.

  4. صابر گفت:

    سلام من عمل باز انجام دادم میشه فردا روز عمل حموم رفت و پانسمان داخلش رو دراورد؟ممنون

    1. بستگی به نظر جراح دارد. معمولا دو روز بعد می توانید حمام کنید.

  5. حسن کریمی گفت:

    سلام.
    من جراحی کیست مویی به روش لیزر انجام دادم و کاملا راضی بودم بدون هیچ درد و مشکلی.
    کاملا از زخم مراقبت میکردم تا ۳ هفته که کامل بسته بود بجز یک قسمت کوچک.
    دیگه پانسمان کردن رو گذاشتم کنار و گفتم خوب میشه.
    اما الان بعد ۲ هفته چک کردم خوب نشده و هنوز ترشحات خیلی کم عفونی داره که شست و شو میدادم پاک میشدن اما الان پاک نکردم.
    اضطراب دارم الان اگر از دوباره پانسمان ها رو روزانه انجام بدم زخم بسته میشه و مشکل حل میشه یا باز توی این مدت کیست عود کرده چون مراقبت نکردم و خوب نمیشه. ممنون.

    1. زخم را کاملا تمیز کنید. از یک قطره بتادین برای ضدعفونی کردن ناحیه استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم های ترمیم کننده و عسل به بهبود سریعتر زخم کمک می کند.

  6. امیرعلی گفت:

    سلام حدود ۴۰ روزه عمل کیست مویی به روش بسته انجام دادم و دکتر پنج تا بخیه با فاصله زدند ولی الان بین دوتا از بخیه ها باز مونده و از بین بخیه ها ترشح بیرون میاد باید چکاری انجام بدم؟

    1. احتمالا ایشان صلاح دیده اند که بخشی از زخم را باز بگذارند. با جراح معالج در ارتباط باشید.

  7. علی رحیمی گفت:

    با سلام من ۷ سال پیش جراحی کیست مویی داشتم به صورت باز.الان دو سالی میشه زمان زیاد روی صندلی میشینم احساس درد دارم.یه مدت خوب میشه البته دوباره… مدتی هم زخم کمی باز شد ولی از وقتی که از فرنگی استفاده میکنم باز نشد.ممنون میشم راهنمایی کنید.چه داروی استفاده کنم که زخم ترمیم بشه و درد نداشته باشم

    1. احتمالا کیست مویی شما عود کرده است و نیاز به جراحی مجدد دارید.

  8. سینا قاسم پور گفت:

    سلام ببخشید من ۱۵ سالمه و کیست مویی داشتم و ۱۵ام عمل داشتم و یک روز هم در بیمارستان بستری بودم و چهارشنبه بعد از ظهر مرخص شدم نوع عمل هم بسته بود (بخیه) و اینکه بهم گفتند که فردای اون روز یعنی پنج شنبه میتونه بره حموم منم رفتم تا رسیدیم به امروز ۱۹ ام شنبه که دوباره حموم رفتم و پدرم وقتی من را پانسمان کرد متوجه وجود خوناب شد که زیاد بود تقریبا نصف استکان . سوال من اینه که وجود خوناب به این اندازه عادیه ؟و اینکه حموم رفتن بعد دو روز کار درستی بود یا نه ؟و اینکه خوناب برای حمام است یا جراحی؟ باسپاس

    1. در جراحی بدون لیزر طبیعی است.

  9. mehran گفت:

    سلام خان دکتر من ۲۴ روز پیش عمل کیست مویی به روش بسته با لیزر انجام دادم و چند تا هم بخیه خورد بعداز ۱۵ روز بخیه هام رو کشیدم آیا بعد از ۲۴ روز یکم درد و سوزش عادی هست؟ یا میتوانم از کرم موبر برای از بین بردن موهای زاید استفاده کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کمی درد و سوزش در صورتی که فعالیت و کار روزانه شما زیاد است طبیعی است. اصلا از کرم موبر استفاده نکنید.

  10. مرضیه قنبری گفت:

    سلام وقت بخیر. من 1ونیم ماه هست ک عمل کردم کیست مویی با روش لیزر. اما هنوز زخم انداره یک عدس بازه و سفت شده دورش و نزدیک ب اون هم تورم داره و این تورم ها درد میکنه. میخواستم ببینم عادیه؟ برای ورزش چ طور؟ کی میتونم شروع کنم ورزش رو؟

    1. خیر عادی نیست و احتمالا زخم شما عفونت کرده است. تا بهبودی کامل ورزش نکنید بهتر است.

  11. پرهام گفت:

    سلام وقت شما بخیر خانم دکتر سعادت
    متاسفانه کیست مویی من دو عدد هست و فکر میکنم به گفته ی دکتر ها پیشرفته محسوب میشه…. آیا امکان جراحی لیزری وجود دارد؟ دوره نقاهتش چه مدت هست؟ بعد از جراحی قادر به استفاده به سرویس بهداشتی هستم؟

    1. امکان لیزر انواع کیست مویی با دستگاه های مختلف لیزر وجود دارد و بستگی به تشخیص و مهارت جراح در استفاده از دستگاه لیزر دارد.

    2. محمد گفت:

      سلام خسته نباشید حدود یک هفتس عمل انجام دادم موقع بلند شدن احساس سبکی سر و سرگیجه دارم این علائم طبیعیه ؟

      1. ممکن است عوارض داروی بیهوشی یا بی حسی اسپاینال باشد. مایعات زیاد مصرف کنید.

  12. محمد گفت:

    سلام. من سربازم عمل کیست مویی به روش بسته انجام دادم چند روز استعااجی شاملم میشه

    1. می توانید یک ماه استعلاجی بگیرید.

  13. حسین گفت:

    سلام.ببخشید من ۵ روز پیش عمل کیست مویی انجام دادم اما یک دو روزی میشه که درد دارم دردشم انگار داره بیشتر میشه
    دکتر‌گفت عمل کیست بسته بود ۲۰ درصد باز گذاشته
    اینم بگم منم کارم پشت صندلی هست اغلب چیکار کنم؟

    1. از نشستن طولانی به خصوص بدون رینگ طبی خودداری کنید. برای بررسی وضعیت زخم به جراح خود مراجعه کنید.

  14. امیرحسین گفت:

    سلام
    من حدود۱ سال هست که عمل کیست مویی انجام دادم به روش باز .و هنوز هم خوب نشده کامل .آب دریا و استخر برای زخم بده ؟یا…..اگر به زخم اب بخوره عفونت می‌کنه!؟؟

    1. آب دریا و استخر آلوده است و اگر بعد از یک سال زخم شما درمان نشده است احتمالا مشکلی وجود دارد که باید رفع شود. به جراح خود مراجعه کنید.

  15. جواد گفت:

    سلام .بنده ۳ سال پیش برای کیست مویی عمل جراحی انجام دادم اما الان حس میکنم دوباره عود کرده . به پزشکم مراجعه کردم و ایشون گفتن نه عود نکرده اما هر از گاهی یه مایع زرد رنگ از اون محل خارج میشه . میخاستم بدونم چیز خطرناکیه؟

    1. از ایشان بخواهید که تکلیف درمان خروج ترشحات را مشخص کنند. لازم است که این مورد بررسی و درمان شود.

  16. مجید گفت:

    سلام و خداقوت.ببخشید حدود سه سال بعد از عمل باز کیست مویی هنوز زخم برادرم باز است.البته مدت کوتاهی کامل پوست آورد ولی دوباره مدت هاست باز هست.پیش جراح خودش و یکی از باسابقه ترین جراح های شهرمان رفتیم ولی هنوز مشکل باقی هست.آیا روش شما می تواند کمک کننده باشد.باتشکر از پاسخ گویی شما.

    1. متخصص جراحی کیست را برمیدارد و تمیز نگهداشتن ناحیه و برداشتن موهای زائد به عهده بیمار می باشد. از آنجایی که قبلا جراحی شده اند برای لیزر کیست مویی لازم است معاینه شوند.

      1. مجید گفت:

        تشکر از پاسخ تون.

  17. narges گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از جواب دهیتون
    خانم دکتر من تقریبا دو سال پیش عمل کیست مویی انجام دادم و بعد عمل ۵جلسه برای لیزر موهای زاعد رفتم ولی تازگیا موقع نشستن در ناحیه عمل درد احساس میکنم بنظرتون دلیلش چی میتونه باشه

    1. اگر مویی در ناحیه ندارید احتمالا درد شما مربوط به کیست جدید نیست و مربوط به استخوان دنبالچه است. از طرفی به ناحیه فشار وارد نکنید و حتما به متخصص مراجعه کنید که علت دقیق درد در این ناحیه را مشخص کنند.

  18. sety گفت:

    جای عمل سینوس بعد از خوب شدن حالت گوشت اضافه میگیره؟

    1. اگر جراحی کیست مویی به روش بسته و پلاستیک باشد گوشت اضافه نمی گیرد.

  19. فرناز گفت:

    سلام خانم دکتر
    من ۶ سال پیش عمل کیست مویی کردم و دکترم بخیه زدند امسال دوباره به علت کارم که نشسته ست دوباره مجبور شدم عمل کنم ولی اینبار فقط عفونت کرده بود و مو نبود و این سری دکتر بخیه نزدن و باز بود
    الان ۵ ماه از عملم میگذره ولی هنوز زخمم یکم بازه و وقتی زیاد بشینم خونریزی میکنه و ورم میکنه مشکل چیه باید چکار کنم؟
    با تشکر

    1. از یک پرستار یا بهیار باتجربه در زمینه پانسمان زخم باز کیست مویی کمک بگیرید. ممکن است مویی داخل یا اطراف زخم باشد که منجر به عفونت می شود.

  20. نوید گفت:

    درود بر شما خانم دکتر
    منم چهارماهه که درمان لیزری شدم ولی روی زخم رو باز گذاشتن. الان خوبم ولی تو آینه که نگاه میکنم انگار پوست روی زخم هنوز نازُک به نظر میرسه البته نه خیلی نازک. حالا سؤالم اینه که با گذشت زمان پوستم ضخیم‌تر میشه یا دیگه ته بهبودی همین‌جاست؟! با تشکر🙏🏻

    1. حتما به مرور زمان پوست زخیم تر می شود. می توانید از کرم های ترمیم کننده برای تسریع بهبودی استفاده کنید.

  21. امیرشیر گفت:

    درود بر شما
    بنده ۸ سال پیش کیست مویی م رو عمل کردم و توی این مدت اصلا یادم نبود که زمانی کیست داشتم و تمرینات محکم بوکس طی سه سال انجام دادم ،یه صبح دیدم جای عمل درد میکنه رفتیم دکتر گفت آبسه کرده و تیغ زد عفونت رفت بیرون ولی میخوام بیام خدمت شما و لیزرش کنم که عود نکنه دوره نقاهت برام مهم نیست دیگه نمیخوام اسم این بیماری رو بشنوم و به زندگیم ادامه بدم

    1. اگر آسیب جدی به بافت نرسیده باشد لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک برای شما انجام خواهد شد.

  22. امین گفت:

    با سلام.
    دکتر من رفتم دکترم عمل باز جراحی انجام دادن بعد ی هفته چرک عملم خیلی زیاد شد دکتر گفت باید دوباره عمل کنم چرکشو تمیز کنم دوباره عمل کرد ولی بعد چند روز بازم ترشحات میده.
    میخاستم ببینم علتش چیه؟ دکترم خوب عمل نکرده یا طبیعیه؟

    1. من شما را ویزیت یا جراحی نکردم. اما در اکثر مواقع عدم رعایت بهداشت و تمیز نکردن موهای زائد منجر به عفونی شدن زخم و حتی عود کیست مویی می شود.

  23. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر. حدودا 3 هفته هست که عمل باز انجام دادم
    وقتی میشینم یا روی کمر دراز میکشم ی مقدار کمی خون اب بیرون میزنه ازم که کلافم کرده و لباسم رو کثیف میکنه
    میخواستم ببینم این طبیعیه ؟ من کارمندم و روزی 8 ساعت باید کار کنم و دکترم گفته بود چند روز بعد عملِ باز محدویتی برای نشستن و خوابیدن ندارم اما این خونریزی کلافم کرده. اگه ممکنه راهنماییم کنید ممنون

    1. موقع نشستن وزن را روی ران ها بیاندازید و یک گاز استریل یا پد بهداشتی روی ناحیه بگذارید. ممکن است تا 8 هفته ترشح داشته باشید. حتما پانسمان را تمیز و خشک نگهدارید.

  24. علی گفت:

    سلام وقت بخیر…همسر من جراحی کیست مویی انجام دادن و جای بخیه هاش خیلی بد شده و گوشت اضافه اورده ایا راهی برای از بین بردن جای بخیه ها وجود داره؟

    1. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید ممکن است بتوانند با برخی از لیزرهای کم توان مخصوص جای بخیه تا حدی اسکار جراحی را ترمیم کنند.

  25. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر.. من یک ماهی میشه یک عمل کیست مویی باز کوچیک داشتم.. الان یک سفر مسیر ۶ ساعته دارم.. خواستم بدونم ایا مشکل یا مسئله ای هست که منو تهدید بکنه یا خیر؟

    1. حتما برای نشستن از یک بالش نرم یا طبی استفاده کنید. اگر امکان دارد هر 40 دقیقه توقف داشته باشید و کمی راه بروید که خونرسانی به ناحیه مختل نشود و فشار ممتد به ناحیه جراحی وارد نشود. بهداشت ناحیه را هم همواره رعایت بفرمایید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید.

  26. سعید گفت:

    سلام و احترام من حدود ۱ سال و نیم پیش جراحی کیست مویی با لیزر انجام دادم حدود ۶ ماه به دوباره عود کرد و دوباره جراحی لیزر انجام دادم و الان بعد از حدود ۶ ماه دوباره عود کرده و باید جراحی کنم یعنی در حدود یک سال و نیم سه بار عمل شدم در ضمن پیش یک جراح بنام…. انجام دادم این عادی هست یا جراح تبحر کافی ندارد من تمام موارد مراقبت بعد عمل و پانسمان را هم رعایت کردم و هر ۱۰ روز یکبار موهای محل مذکور را با کرم های موبر بر میدارم و در نشستن هم از زیر باسنی طبی استفاده میکنم و…

  27. مهیار گفت:

    سلام من یه هفته و خورده ای میشه که عمل لیزری بسته انجام دادم دکتر گفته زخم بخیه ها داره عفونت می‌کنه من روزی یک بار زخمو شستشو میدم چیکار کنم که زخم عفونتش کمتر شه چرک خشک کن قوی مصرف میکنم

    1. برای مصرف آنتی بیوتیک با جراح معالج خود مشورت کنید و حتما موهای زائد را کامل تمیز کنید که داخل زخم نرود. اگر با لیزر کم توان و فیبر لیزر این جراحی را انجام داده اید احتمال این که مو داخل زخم مانده باشد وجود دارد. از جراح خود اطلاعات بیشتری درباره نحوه عمل کسب کنید.

  28. بهمن گفت:

    سلام دکتر خسته نباشین من یه هفته میشه واسه کیست مویییم عمل باز کردم که بخیه زده الان عفونت کرده درمانش چی هس که جلوی عفونت روبگیرم به موقع هم شستشو میکنم هم پانسمانش رو عوض میکنم ممنون میشم راهنمایی کنی

    1. شما فقط می توانید ناحیه را تمیز و خشک و عاری از مو نگهدارید. لازم است درناژ توسط جراح معالج انجام شود.

  29. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید کن حدود یک ماه پیش عمل کیست مویی انجام دادم(بخیه ای)و چند شب پیش اتفاقی افتادم و الان در دارم آیا ممکنه برای جای بخیه مشکلی پیش اومده باشه؟

  30. محمد گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشین.بنده ۷ ماه پیش عمل کیست مویی باز انجام دادم ولی متاسفانه بازم از قسمت عمل خونریزی جزئی دارم و دکترم گفته عود کرده . خواستم بدونم میشه این بار عمل به روش لیزر رو انجام بدم؟؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. لازم است معاینه شوید ممکن است امکان لیزر کیست مویی برای عمل مجدد وجود داشته باشد.

  31. حسین گفت:

    سلام عرض احترام وادب من الان 4روزه عمل کیست مویی انجام دادم ویکی از بخیه ها باز شده چکار کنم به شست‌وشو ادامه بدم یا برگردم دکتر بخیه بزنم

    1. علاوه بر شستوشو حتما به جراح معالج هم مراجعه کنید.

  32. زین العابدین گفت:

    سلام بنده درتاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۹ عمل کیست مووی باز انجام دادم و۱۵ روز به دکتر مراجعه کردم دکتر گفته مشکلی ندارد و الان سه ماه نیم بعد از عمل گزشته و هنوز کمی مونده تا خوب شه دکتر میگه نباید انقدر طول بکشه آیا دلیلی دارد

    1. از بین نبردن موهای زائد، بروز عفونت و یا برگشت مجدد مو به داخل زخم ممکن است موجب عود کیست مویی شود.

  33. Ahoo گفت:

    سلام خانم دکتر ، من سه ماه هست که عمل کیست مویی به روش بسته انجام دادم اما یکی از بخیه هام باز شد و دکترم گفت باید گوشت بگیره و نزدیک دو ماه و نیم درگیر زخمم بودم تا دو سه هفته پیش بسته شد ، اما موقعی که به ناحیه زخمم فشار میاد مخصوصا موقع بلند شدن یا یک جور خاص نشستن درد گسترده ای در قسمتی که عمل شده حس میکنم ، می خواستم بدونم آیا طبیعی هست ؟

    1. زخم شما تازه بسته شده است. به ناحیه فشار وارد نکنید و برای نشستن از بالش طبی استفاده کنید و سعی کنید وزن را روی ران بیاندازید نه روی کمر و باسن.

      1. Ahoo گفت:

        خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتید ،
        یه مشکل دیگه هم که برام پیش اومده اینه که از لبه زخمم دوباره باز شد ، ممکنه به دلیل نشستن طولانی یا کشیدگی پوستم ، باز شده باشه ؟ علائم خاصی هم ندارم فقط هر از چند گاهی یه لحظه تیر میکشه و گاهی اوقات خیلی خیلی کم خارش داره

  34. سجاد کوتی گفت:

    سلام من عمل سینوس انجام دادم و تقریباً 20 روز از عملم گذشته می تونم موتورسیکلت سوارشم؟

    1. بهتر است سوار نشوید و اگر مجبور بودید سوار شوید. از بالش نرم طبی استفاده کنید و طولانی موتورسواری نکنید. اگر زخم شما بسته نشده است و درد دارید که به هیچ عنوان موتورسواری به شما پیشنهاد نمی شود تا 2 ماه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *