اطلاعات عمومی پزشکی

خون در مدفوع نشانه چیست؟

خون در مدفوع نشانه چیست

بسیاری از افرادی که دچار مدفوع خونی می شوند این سوال برایشان به وجود می آید که مدفوع خونی نشانه چیست و برای درمان آن باید چه کار کنند. بر این اساس اگر می خواهید بدانید مدفوع خونی نشانه چیست باید اطلاعات خود را در این مورد بیشتر کنید و بدانید که مدفوع خونی یک مشکل بسیار جدی می باشد که باید به آن اهمیت بدهید تا هرچه سریعتر آن را درمان کنید. اینکه مدفوع خونی نشانه چیست، در اصل نشانه بیماری های دیگری می باشد که فرد به آنها مبتلا شده است و به همین دلیل علائم بیماری در مدفوع خودش را نشان می دهد.

بیشترین بیماری هایی که موجب مدفوع خونی می شود هموروئید یا بواسیر، شقاق (فیشر)، سرطان و بیماری های دیگری می باشد که این بیماری ها متغیر می باشند. یکی دیگر از علامت های اینکه شما از خودتان می پرسید مدفوع خونی نشانه چیست خونریزی دستگاه گوارش شما می باشد. در این حالت زمانی که خون نمی تواند در دستگاه گوارش بماند در مدفوع خودش را نشان می دهد. همچنین علت های دیگری هم وجود دارد که پزشک بعد از اینکه آزمایش های لازم را از شما گرفت آنها را برای شما بیان می کند.

خون در مدفوع و گاستریک اولستر

همچنین یکی دیگر از پرسش هایی که بسیاری از افراد در مورد مدفوع خونی نشانه چیست دارند رنگ خون می باشد. باید بدانید خونی که در مدفوع وجود دارد از قسمت های مختلف دستگاه گوارش می باشد.

اگر خونی که در مدفوع وجود دارد رنگ تیره داشته باشد یعنی از قسمت بالایی دستگاه گوارش است، ولی اگر این خون رنگ روشن و تازه ای داشته باشد یعنی از قسمت پایین دستگاه گوارش است.

این نوع خونریزی ها به علت بیماری های گوناگون به وجود می آید که اصلی ترین عامل آن بواسیر،شقاقو دایورتیکولیت می باشد.

مدفوع خونی نشانه چیست؛ و چرا در کودکان به وجود می آید؟

یکی از پرسش هایی که بیشتر افراد از پزشکان دارند این است که مدفوع خونی در کودکان نشانه چیست و چرا در کودکان به وجود می آید. اگر در مدفوع کودکان خون مشاهده کردید باید بدانید که این مشکل بسیار به وجود می آید و علت آن یبوست در کودکان می باشد، اینکه چرا کودکان به بیماری یبوست دچار می شوند علت های گوناگونی دارد که آن علت ها عبارتند از :

۱. زمانی که عوامل میکروبی و بیماری زا وارد بدن کودک می شود.

۲. نوک پستان مادر هنگام شیر دادن اگر زخم باشد یکی دیگر از نشانه های مدفوع خونی در کودکان می باشد.

۳. اگر برای اولین بار از قطره های ویتامین و فلوراید استفاده کند.

۴. بسیاری از مادرانی که نمی دانند مدفوع خونی نشانه چیست و چرا در نوزاد آنها این بیماری وجود دارد باید بدانند شیر گاو یکی از علت های اصلی آن می باشد، چرا که مصرف این شیر برای نوزاد اصلا مناسب نمی باشد و امکان دارد لخته خون در مدفوع کودکان به وجود آید. بنابراین باید بدانید بسیاری از کودکان به شیر گاو آلرژی دارند.

۵. یکی از شایع ترین علل خون در مدفوع کودکان یبوست می باشد. که این عامل درد بسیاری دارد و کودکان را آزار می دهد.

۶. کم آبی یکی دیگر از عواملی است که منجر به بروز یبوست و در نهایت مشاهده خون در مدفوع کودکان می شود. دقت کنید که بدن کودکان بسیار ضعیف است و به سرعت می تواند آب زیادی را از دست بدهد.

خون در مدفوع و روده تحریک پذیر

مهمترین روش درمان مدفوع خونی در مدفوع

بسیاری از کسانی که نمی دانند مدفوع خونی نشانه چیست باید به متخصص جراحی مراجعه کنند تا متخصص عمق این بیماری را در آنها مشخص نماید. اگر میزان خون در مدفوع کم باشد می توانید آن را از طریق رژیم های گیاهی و درمان های خانگی بهبود ببخشید. اما زمانی که مدفوع خونی که شما به آن دچار شده اید علت آن بیماری هایی مانند پولیب باشد باید جراحی شوید تا هرچه سریعتر بهبود پیدا کنید. البته در شرایطی دیگری مانند بواسیر و شقاق و … نیازی به جراحی در مراحل اولیه وجود ندارد و با مراجعه به موقع به متخصص جراحی می توانید با دارو درمانی از عوارض این بیماری در امان باشید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *