کیست مویی

عوامل تشدید کننده کیست مویی

عوامل تشدید کننده کیست مویی

بسیاری از افراد شاید به بیماری کیست مویی دچار شده باشند ولی در مورد عوامل تشدید کننده کیست مویی اطلاعاتی نداشته باشند. کیست مویی یکی از بیماری های آزار دهنده ای می باشد که اگر هر فردی به آن دچار شود باید با عوامل تشدید کننده کیست مویی آشنایی داشته باشد تا از تشدید آن جلوگیری کند. بیماری کیست مویی یکی از بیماری های مقعدی می باشد که امکان دارد در ناحیه های دیگر بدن هم به وجود آید. بیشتر افرادی که باید در مورد عوامل تشدید کننده کیست مویی اطلاعات کافی داشته باشند آقایان هستند چرا که آنها بیشتر دچار این بیماری می شوند.

بیماری کیست مویی بیشتر در بالای کمر به وجود می آید و آن ناحیه را متورم می سازد.کیست موییهمراه با ترشح چرکی می باشد که امکان دارد بسیار دردناک باشد، یعنی در واقع باید بدانید اولین نشانه ای که این بیماری دارد درد حاصل از آن می باشد که افراد حس می کنند. برای اینکه با این بیماری آشنا شوید و اگر به آن دچار شدید بتوانید زودتر بهبودی خود را رقم بزنید در ادامه برخی از عوامل تشدید کننده کیست مویی را بیان می کنیم.

معرفی عوامل تشدید کننده کیست مویی

همانطوری که بیان کردیم این بیماری یکی از بیماری های شایع می باشد که بیشتر در آقایان و به خصوص در افراد پر مو و یا در حال بلوغ رخ می دهد. بدیهی می باشد که موارد گوناگونی می تواند از جمله عوامل تشدید کننده کیست مویی باشد. ولی در ادامه برخی از مهمترین عوامل تشدید کننده کیست مویی را نام می بریم.

۱-کم تحرکی :

یکی از مهمترین عواملی که رشد کیست مویی را تشدید می کند کم تحرکی می باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از افراد دیگر تحرک کافی برای انجام فعالیت های خویش را ندارند. به همین دلیل است که امروزه شاهد رشد روز افزون بیماری کیست مویی می باشیم. چرا که زمانی که افراد کم تحرک و بی تحرک می شوند گردش خون منظمی در ناحیه صورت نمی گیرد.

۲-هورمونال :

این عاملی یکی از عواملی می باشد که بیشتر در دوران نوجوانی به وجود می آید و ربطی به کم تحرکی و بی تحرکی ندارد. غدد ترشحی که در دوران نوجوانی رشد می کند موجب می گردد که غدد این ناحیه هم به رشد برساند و بر اثر آن موجب تشدید بروز کیست مویی می شود.

عاملی که موجب بیماری کیست مویی بر اثر عوامل هورمونال می باشد، میکروبی است که وارد بافت غده ای ناحیه پایین کمر می شود. زمانی که این میکروب وارد ناحیه پوست پایین کمر می شود التهاب و تورم بسیاری را به وجود می آورد. فردی که به این بیماری دچار می شود در دو صورت به بیماری خود پی می برد.

  1. یکی از نشانه های آن ترشحاتی می باشد که افراد آن را می توانند مشاهده کنند
  2. یکی دیگر از نشانه های آن تورم بزرگ در ناحیه مقعد همراه با درد می باشد

گاهی اوقات هم امکان دارد افراد درد را در ناحیه انتهای ستون فقرات احساس کنند. دلیل اینکه در ناحیه ستون فقرات درد را احساس می کنند، دریچه بسته شده مقعد می باشد که در این حالت تمامی ترشحات مقعد در آن ناحیه جمع می شود و میکروبی که بزرگ شده است آبسه می کند.

بنابراین اگر می خواهید از عوامل تشدید کننده کیست مویی جلوگیری کنید باید کسانی که در سن نوجوانی هستند تا نشانه کوچکی از آن را مشاهده کردند پی درمان خود بروند و همچنین کم تحرکی و بی تحرکی را باید ترک کنید.

۳- رویش مو در ناحیه کیست مویی

اگر می خواهید دچار کیست مویی نشوید و یا از عود کیست مویی و بروز مجدد آن جلوگیری کنید همواره ناحیه مورد نظر را عاری از مو کنید. بهترین روش مو زدایی که بسیار راحتتر از روش های دیگر موزدایی است و آسیبی به پوست نمی رساند لیزر موهای زائد است. این روش ساده، کارآمد و بسیار کاربردی است.

۴-لباس های جذب و پلاستیکی

این نوع از لباس ها موجب می شود که پوست شما تحریک شده و عرق زیادی را ترشح کند. علاوه بر آن بر روی پوست ناحیه ساییده می شود و منجر به تحریک می شود می شود. با پوشیدن لباس های نرم و نخی که هوا نیز به خوبی در آنها رد و بدل می شود از بروز کیست مویی و یا عود کیست مویی جلوگیری کنید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

2 دیدگاه برای “عوامل تشدید کننده کیست مویی

  1. ثريا گفت:

    سلام من نفهميدم لباس هاى ورزشي پلاستيكي خوب أست يا خير . زيرا من هميشه لباس هاي پنبه اي پوشيدم و مي پوشم ولي اخيرا يك شلوار پلاستيكي مخلوط با پشم پوشيدم و احساس كردم خوب نيست براى بدنم شستم انرا و گذاشتم براى فقرا و لي با همان يك مرتبه پوشيدن ناسور به وجود امد و رفتم بيمارستان عمل كردم و لي دردم شديد است.

    1. یکی از عوامل تشدید کننده کیست مویی پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی است که با بدن اصطکاک زیاد ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *