کیست مویی

درمان سرپایی کیست مویی

درمان سرپایی کیست مویی

درمان سرپایی کیست مویی یکی از بهترین روش هایی است که می توان برای درمان این عارضه به کار برد. کیست مویی از جمله مشکلات پوستی است که در اثر برگشت موهای زائد در زیر پوست بروز می کند. عوامل مختلفی در بروز کیست مویی دخالت دارند که مهمترین عامل، تیپ پوستی شما است. افرادی که پوست های ضخیمی دارند، موی زائد به سختی می تواند از پوست و منافذ آن خارج شود و حتی ممکن است نیرو و قدرت کافی برای خروج را نداشته باشد. در این زمان، در زیر لایه پوست به رشد خود ادامه داده و تورمی در این محل بروز می کند. گاها موهای بسیار ضخیم و پرپشت که همگی از یک منفذ رشد می کنند در زیر پوست به دام افتاده و منجر به بروز کیست مویی می شوند.

برای درمان کیست مویی روش های مختلفی وجود دارد. اگر بیماری پیشرفت نکرده و در مراحل ابتدایی باشد، طی یک درمان سرپای و کمی فشار می توان به خروج مو از پوست کمک کرده و در نتیجه عارضه درمان شود. در اغلب موارد، لازم است که درمان توسط متخصص انجام شود. از جمله روش هایی که امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، درمان سرپایی کیست مویی است.

مزایای درمان سرپایی کیست مویی

افرادی که به عارضه کیست مویی مبتلا می شوند تمایل دارند درمان را به نحوی انجام دهند که سریعا بهبودی حاصل شده و روش درمانی، زمان بر نباشد. به ویژه اگر کیست مویی در ناحیه پایین کمر بروز کند که در این صورت نشستن و رفتن به سر کار مشکل خواهد شد. درمان سرپایی کیست مویی بسیار موثر بوده و بدون درد و خونریزی کمک می کند تا کیست مویی خیلی سریع تر بهبود یابد. در مورد این روش درمان کیست مویی لازم است بدانید که

درمان سرپایی کیست مویی با لیزر

درمان سرپایی کیست مویی به کمک لیزر صورت می گیرد. در سال های اخیر، لیزر درمانی به خوبی توانسته است در زمینه های مختلف علم پزشکی وارد شده و تاثیر درمانی بسیار موفقی هم داشته باشد. برای درمان کیست مویی امروزه از لیزر کمک گرفته می شود. جراحی با تیغ، با خونریزی همراه بوده و احتمالا عفونت بعد از عمل زیاد خواهد بود اما این مشکلات برای درمان سرپایی کیست مویی با لیزر وجود ندارد.

در درمان سرپایی کیست مویی با لیزر نیازی به شکافتن و تراشیدن زخم وجود ندارد. همین امر کمک می کند تا بهبود بعد از عمل، به سرعت پیش برود.

با توجه به این که درمان لیزر کیست مویی بسیار سریع انجام می شود، لذا دوره نقاهت کوتاه بوده و شما در مدت کوتاهی می توانید به فعالیت خود ادامه دهید.

درمان سرپایی کیست مویی با کمترین میزان درد همراه است. متاسفانه آن چه که بیماران مبتلا به کیست مویی را از درمان منصرف می کند، دردی است که بعد از عمل بروز می کند. درمان با لیزر کمترین درد را منجر می شود. زیرا لیزر سر عروق و اعصاب بریده شده را همزمان ترمیم می کند.

لازم به ذکر است که درمان سرپایی کیست مویی نیازی به پانسمان ندارد. در عمل کیست مویی با تیغ جرای، لازم است که زخم را پانسمان کرده و هر روز آن را تمیز کنید. سپس با یک پانسمان جدید، زخم را ببندید. اما در درمان کیست مویی با لیزر این سختی درمان وجود ندارد.

نکته قابل توجه این که است که درمان سرپایی کیست مویی نیازی به بیهوشی کلی بیمار ندارد بلکه تنها با یک بیهوشی موضعی، می توان به عمل ادامه داد.

مدت زمان درمان سرپایی کیست مویی کوتاه تر از جراحی کیست مویی با تیغ است. لیزر درمانی تنها ۲-۱ ساعت زمان می برد که بسته به شدت عارضه متفاوت خواهد بود.

در مورد هزینه درمان سرپایی کیست مویی لازم است بدانید که این امر، به فاکتورهای مختلف بستگی دارد. برای مثال شدت بیماری، زمان درمان، میزان امکانات موجود و… از جمله مهمترین عواملی هستند که هزینه درمان کیست مویی با لیزر را تعیین می کند. اما نکته مهم درباره هزینه درمان کیست مویی با لیزر در این است که بیمار از صرف هزینه های گزاف برای پانسمان و نگهداری از زخم باز جراحی سنتی آزاد است.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

2 دیدگاه برای “درمان سرپایی کیست مویی

  1. سید مهدی گفت:

    سلام من مدتی است که زیر دنبالچه ام خارش شدید دارم درد هم دارد نظر شما چیست؟

    1. زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است کیست مویی باشد اما باید ویزیت شوید تا بتوان نظر قطعی داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *