هموروئید یا بواسیر

راه درمان بواسیر

درمان اصلی بواسیر

بواسیر نوعی بیماری است که با متورم شدن مویرگ های ناحیه مقعد بروز می کند. بواسیر دارای حالات مختلفی از خفیف تا شدید می باشد. اگر بواسیر خفیف باشد مسلما راحت تر درمان می شود و بیمار کمتر اذیت خواهد شد. در این حالت نشانه های شدید مانند سوزش های رنج آور و درد در ناحیه مقعد بسیار کمتر است. بواسیر شدید نیازمند اجرای روش هایی جدی تر برای درمان است.راه درمان بواسیردر حالات خفیف تنها یک تغییر ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی است اما زمانی که شدت یابد بدون شک باید از راهکار های پزشکی مانند جراحی با لیزر درمانی استفاده کرد.

تشخیص راه درمان بواسیر توسط متخصص جراحی

راه درمان بواسیر با توجه به معاینات پزشک متخصص جراحی مشخص می شود. متخصص جراحی هنگامی که فرد را به دقت معاینه می کند، با توجه به عود بیماری او، بیان می کند که چه روش هایی برای درمان وجود دارد و از کدام راه زودتر نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد. در میان تمام روش های درمانی بواسیر از جمله: هموروئیدکتومی، دارو درمانی، رعایت رژیم غذایی و لیزر درمانی است، بهترین و کاراترین روش های درمانی در حال حاضر لیزر بواسیر است که به عنوان کم عارضه ترین روش موجود شناخته می شود و درصد عود و بازگشت نزدیک به صفر دارد.

قطعی ترین راه درمان بواسیر

بسیاری از بیماران از اینکه بواسیر مجددا عود کند بسیار هراسانند. در حقیقت دغدغه اینکه بواسیر دوباره برگشت داشته باشد همانند یک کابوس تلخ بخصوص برای افرادیست که انواع شدید آن را تجربه کرده اند. لیزر بواسیر پایان این کابوس است. در واقع نتایج فوق العاده ای که با لیزر درمانی بدست آمده است این امر را به اثبات رسانده است که لیزر می تواند به عنوان قطعی ترین راه درمان بواسیر به شمار رود. احتمال عود بواسیر با لیزر نزدیک به صفر است و این اطمینان برای بیماران وجود دارد که هیچگونه عارضه و عود مجددی را با بکارگیری این متد مشاهده نخواهند کرد. ریسک حاصل از لیزر بواسیر آنقدر پایین است که در میان تمام روش های پزشکی درمان بواسیر از اولویت خاصی برخوردار می باشد. در نتیجه همه بیماران ترجیح می دهند که راه درمان بواسیر برای آن ها، لیزر درمانی در نظر گرفته شود. جالب است بدانید که طی مطالعات گسترده ای که در رابطه با راه درمان بواسیر و شیوه های مختلف آن صورت گرفته است محققان به این نتیجه دست یافته اند که افزایش روند بهبودی و کاهش قابل توجه درد در لیزر بواسیر یکی از مهم ترین عللی است که سبب شده تا بیماران این متد درمانی را انتخاب نماید. رضایت بیماران که یکی از با اهمیت ترین موضوعات برای پزشکان می باشد زمانی که راه درمان بواسیر لیزر درمانی در نظر گرفته می شود بالای ۹۵ درصد است. در کشور های پیشرفته جهان دیگر بیماران با روش های قدیمی و سنتی مداوا نمی شوند. بواسیر نیز یکی از این بیماری هاست که در اکثر کلینیک های تخصصی با لیزر درمانی درمان می شود. یکی دیگر از علل استفاده از لیزر برای درمان بواسیر دوره نقاهت بسیار کوتاه آن نسبت به روش های سنتی است. از لحاظ پزشکی نیز ثابت شده هرچه دوره نقاهت کوتاهتر باشد احتمال عود و بازگشت بیماری کمتر خواهد شد.

درمان بواسیر با لیزر پرتوان دی اکسید کربن

درمان بواسیر با لیزر پر توان دی اکسید کربن در ردیف جدیدترین متد های درمانی بیماری بواسیر قرار گرفته است. از طریق این روش این امکان وجود دارد که هم بواسیر داخلی و هم بواسیر خارجی را درمان کرد و به نتایج رضایت بخشی دست یافت. لیزر پر توان دی اکسید کربن سبب می شود تا توده های بواسیر به طور کامل حذف شوند و دیگر اثری از آن ها باقی نماند. هنگامی که بیمار به بواسیر خارجی پیشرفته مبتلا می شود ظاهر بسیار نامناسبی را مشاهده می کند که انتظار دارد پس از درمان برطرف شود. خوشبختانه لیزر پرتوان دی اکسید کربن این قابلیت را داراست که ظاهر ناخوشایند زائده ها را از بین ببرد و آن ها را خشک و نابود سازد. در اینصورت میزان رضایت بیماران نیز بسیار بیشتر خواهد شد. در واقع هنگامی که توده های ناخوشایند

هموروئید ترومبوزه به روش سنتی (روش های سنتی مثل کوتر و تیغ جراحی) برداشته می شوند بیمار درد بسیار زیادی را متحمل می شود. به علاوه اینکه دوران نقاهت بلند مدتی را نیز باید برای بهبود یافتن این زخم ها سپری کند. درد و سوزشی که بیماران پس از جراحی باید تحمل کنند، برای آنان دردناک و کلافه کننده است. زمانی که با استفاده از روش های لیزر درمانی که بهترین راه درمان بواسیر می باشند این توده ها حذف و جای آن ها خشک می شود وی هیچگونه درد و سوزشی را تحمل نمی کند. زیرا لیزر همزمان با برش ناحیه عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم می کند و درد و خونریزی ندارد. به علاوه به بافت اطراف نیز صدمه نمی زند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

2 دیدگاه برای “راه درمان بواسیر

  1. پروین گفت:

    سلام وقت بخیر
    خانم دکتر من قراره ازتون وقت عمل بگیرم برا بواسیر میخوام مطمئن بشم که بعد عمل کلا راحت میشم یا نه؟امکان برگشتش هست یا نه؟مثلا اگه بعدا دچار یبوست شدید بشم یا هرعلائمی که باعث بروز بواسیر میشه
    ویه سوال مهم دیگه بعد عمل به چند روز استراحت نیاز دارم؟

    1. لیزر بواسیر یا هموروئید بهترین و مطمئن ترین روش درمان این بیماری است که کمترین عارضه و نقاهت را نسبت به روش های دیگر دارد. اگر یبوست مزمن داشته باشید و یا به ناحیه مقعد فشار وارد شود بعد از مدتی از ناحیه دیگری مجدد دچار بواسیر می شوید. بنابراین بعد از لیزر حتما یک وقت مشاور تغذیه هم بگیرید و اگر مشکل گوارشی دارید نسبت به درمان آن اقدام نمایید که یبوست و اسهال نگیرید. استراحت بعد از عمل معمولا یک شب در منزل است. با این حال شرایط بیماران مختلف با هم یکسان نیست. زمانی که وقت عمل را می گیرید از مسئول هماهنگی عمل این مورد را سوال کنید که بر اساس شرایط شما حدودا چند روز استراحت نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *