شقاق یا فیشر مقعدی

لیزر شقاق در تهران

لیزر شقاق در تهران

لیزر شقاق مقعد توسط متخصص جراحی و لیزر با تجربه انجام می شود. این نوع لیزر برای انواع شقاق کاربرد دارد. لیزر شقاق را می توان به دو دسته لیزر کم توان برای تسریع در ترمیم زخم و به لیزر پرتوان برای عمل جراحی زخم شقاق تقسیم کرد. متخصص جراحی و لیزر تشخیص می دهد که در هر مرحله از بیماری کدام یک از انواع لیزر شقاق برای درمان این بیماری کاربرد دارد.

به طور معمول لیزر پرتوان دی اکسید کربن جهت اسفنکتروتومی شقاق مورد استفاده قرار می گیرد. این جایگزینی لیزر به جای انواع سنتی تیغ و کوتر و غیره انقلاب بزرگی در جراحی بیماری های نشیمنگاه ایجاد کرده است. زیرا فیبر لیزر بسیار نازک و ظریف است و همزمان با برش ناحیه جراحی شقاق را ترمیم می کند. ناگفته نماند که مهارت و تجربه متخصص جراحی و لیزر در کاربرد لیزر پرتوان برای بیماری های مقعدی بسیار حائز اهمیت است.

لیزر شقاق مقعد و کاربرد لیزر در درمان شقاق

در صورتی که بیمار با شقاق حاد مراجعه کند می توان بدون جراحی و هیچ عمل تهاجمی از لیزر درمانیشقاقبا لیزر مادون قرمز یا IRC کمک گرفت. این نوع لیزر برخلاف لیزر پرتوان در یک جلسه انجام نمی شود. معمولا لیزر درمانی و درمان بدون جراحی شقاق بین ۲ الی ۳ جلسه به طول می انجامد. در نظر داشته باشید که قبل از لیزر شقاق متخصص جراحی و لیزر ابتدا یک دوره پماد شقاق و داروی قوی تجویز می کند. در صورتی که طی 10 روز بهبودی حاصل نشد روش لیزر پیشنهاد می گردد.

مقایسه جراحی با لیزر شقاق و کوتر شقاق

لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز و سوختگی بافت نمی شود همچنین مانند کوتر تماس مستقیم با نسج را ندارد و عروق را مانند کوتر نمی سوزاند به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نمی شود. این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود. لیزر دوره نقاهت کوتاه و کوتر دوره نقاهت طولانی و دردناکی دارد البته درد بعد از جراحی شقاق با لیزر و جراحیکیست موییبا لیزر بسیار خفیف است و با مسکن ساده قابل کنترل است

فواید لیزر شقاق

فواید لیزر در درمان شقاق چرا استفاده از لیزر در جراحی شقاق نسبت به جراحی سنتی ارجح است: لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد. لیزر عروق کوچک بریده شده در هنگام عمل شقاق را ترمیم می کند و در نتیجه خون ریزی هنگام عمل کاهش می یابد.

عمل جراحی با لیزر سرپایی و تک جلسه ای است و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. بنابراین بیمار یک شب در منزل استراحت می کند و فردای روز عمل با لیزر به کارهای روزمره خود می رسد. این بازگشت سریع به محل کار و زندگی میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی می کند. از همه مهمتر این نوع لیزر بسیار ظریف است و در جراحی های پیچیده و بیماری های گوناگونی که همزمان با شقاق عارض می شود کاربرد دارد.

برای مثال انواع هموروئید و فیستول و آبسه که ممکن است همزمان با شقاق مقعدی عارض شده باشد را می توان با لیزر پرتوان در یک جلسه و به طور همزمان جراحی و درمان کرد. لیزر شقاق محیط عمل را عاری از میکروب می کند و این خاصیت لیزر انتقال بیماری هایی مثل کرونا، هپاتیت و ایدز را به صفر می رساند.

جراحی با لیزر به دلیل ظرافت بالا و خاصیت ترمیم کنندگی آن عوارض عمل جراحی شقاق را کاهش می دهد. یکی از عوارض آزاردهنده جراحی سنتی بی اختیاری در دفع گاز و مدفوع بعد از جراحی شقاق است. با این نوع لیزر می توان این عوارض جراحی شقاق را به صفر نزدیک کرد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

66 دیدگاه برای “لیزر شقاق در تهران

  1. حامد گفت:

    با سلام و خسته نباشید خانم دکتر ببخشید من چند روزه با شماره ۲۲۷۶۱۶۰۰ از شهرستان تماس میگیرم اما متاسفانه با مشکل روبرو میشم و تماس برقرار نمیشه.یه نوبت میخواستم بگیرم ممنون میشم.

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا بین ساعات ۱۰ صبح تا ۵ عصر با این شماره ها تماس بگیرید ۰۲۱۲۲۷۶۶۸۵۳ ۰۲۱۲۶۶۵۱۸۹۱ ۰۲۱۲۲۷۶۱۶۰۰

  2. سمیه عالی پور گفت:

    با سلام وخسته نباشید من به خانم ۴۶ ساله میباشم که مبتلا به فیشر مزمن که منجر به اسکین تک به اندازه یه نخوده شدم الان یک هفته است مرتب دارو مصرف میکنم یه درجه بهتر شدم چندروز پیش به سختی دستشویی میرفتم گفتم اگه بیمارستان دولتی با لیزر کار میکنید لطف کنید بنویسید کدوم بیمارستانید چون هزینه بخش خصوصی و ندارم ازشهرستان میخوام بیام ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه من در هیچ بیمارستانی نیستم. در حال حاضر بیمارستانی را نمی شناسم که مجهز به لیزری که من با آن جراحی ها را انجام می دهم باشد. برای صرفه جویی در هزینه ها برای بیماران راه دور ویزیت آنلاین انجام می دهم می توانید با مطب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  3. نسیم ملکی گفت:

    سلام. من چند ساله ی شکاف روی معقدم مبینم خون ریزی و درد اصلا نداره.گوشت اضافه هم هست. ولی اون پارگی رو حس میکنم .میخام بدونم باید جراحی بشم یا نه

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید ابتدا برای شما دارو تجویز می شود اگر مشکل برطرف نشد روش های دیگر در نظر گرفته می شود

  4. رمضانی گفت:

    سلام آیا تنگی مقعد با تزریق بوتولنیم قابل درمان است؟ با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در برخی موارد بله اما روشی دردناک است که احتمال عود آن نیز بالا است معمولا برای افرادی توصیه می شود که مجاز به جراحی و یا لیزر نیستند

  5. مینا حسینی گفت:

    با سلام من نزدیک سه سال هست که این بیماری رو دارم تا به امروز با قرص و دارو و پمادهای مرتبط کنترل کردم ولی مدتیه که واقعن در عذابم خونریزی و درد و بیرون زدگی دارم لطفا بفرمایید در یک جلسه لیزر خوب میشم یا خیر ممنون میشم هزینه اش رو بفرمایید

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید ویزیت شوید تا بتوان نظر قطعی داد به طور معمول تمامی افرادی که برای لیزر شقاق یا لیزر هموروئید انتخاب می شوند در یک جلسه درمان می شوند. هزینه دقیق لیزر نیز بعد از معاینه اعلام می شود

  6. الهه نژادی گفت:

    سلام ببخشید هزینه عمل رو میشه بگید ؟ من سال ۸۰ ی بیرون زدگی دارم بدون درد و خونریزی ، آیا من به عمل احتیاج دارم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا هموروئید داخلی درد و خونریزی ندارد اما اگر هموروئید درمان نشود عوارض گوناگونی در طولانی مدت شامل حال شما خواهد شد. به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید

  7. مجید گفت:

    سلام کسی که جراحی قلب انجام داده و وارفارین مصرف میکند میتواند تحت عمل لیزر شقاق قرار بگیرد ؟ اگر نه چه راهی پیشنهاد میکنید .

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام قبل از انجام عمل شقاق با لیزر نیاز به تاییدیه متخصص قلب دارید در مورد وارفارین نیز می توان بعد از معاینه شما نظر داد و در صورتی که عمل شما سنگین نباشد با اطلاع قبلی می توانید وارفارین را مصرف کنید و یا مصرف آن را کاهش دهید

  8. مهدی روستایی گفت:

    با سلام میخواستم بدونم اگ هزینه لیزرو نداشته باشیم میتونیم در دو نوبت اونو پرداخت کنیم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای اطلاع از هزینه لیزر و نحوه پرداخت ابتدا باید ویزیت شوید

  9. راضیه گفت:

    سلام ببخشید من تقریبا سه ساله که درگیر شقاق مقعدم و با رعایت رژیم غذایی نهایتا یک ماه خوب میشم ولی باز عود میکنه و خونریزی دارم..حالا میخواستم لیزرکنم چون واقعا خسته شدم…هزینش چه قدره و اینکه این همه راه بیام تهران لیزر انجام میدید؟یا نظرتون دارو و پیشگیریه

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر تهران نیستید با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از معاینه آنلاین و بررسی سابقه بیماری نظر خواهم داد

  10. سکینه غبیشاوی گفت:

    سلام بخاطر زایمان سه سال و نیمه که بواسیر دارم بیرون زده خونریزی دارم میخوام لیزر کنم از خوزستانم

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت وقت لیزر برای شما هماهنگ می شود. یک روز تشریف میاورید تهران و در همان روز لیزر هموروئید شما انجام می شود.

  11. جانان گفت:

    سلام دچار زخم در ناحیه مقعد شده ام دکتر رفتم و برام پماد و شیاف و چرک خشک کن تجویز کرد الان سه روزه مصرف میکنم درد ام یه ذره کمتر شده اما شبا تا صبح خیلی اذیت میشم دکتر گفت ده روز طول میکشه ‘ اگر بیشتر بشه نیاز به لیزر هست آیا ؟؟ به نظرتون لیزر کنم بهتره ؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام طول درمان را طی کنید و مراقب باشید یبوست نگیرید. میوه و سبزی زیاد مصرف کنید. اگر بهبودی بعد از ۱۰ روز حاصل نشد برای لیزر اقدام کنید.

  12. فیضی گفت:

    سلام خسته نباشید من هنگام دفع درد زیادی دارم و کمی خون مشاهده میکنم گوشت اضافه دارم حدود نیم سانت که فکر میکنم ناشی از پارگی باشه و یه گردی خیلی کوچیک میخواستم ببینم با لیزر رفع میشه و اینکه هزینش چقدره و ایا لیزر درد داره یا سوزش؟

    1. دکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله در یک جلسه و بدون درد و خونریزی می توان با لیزر پرتوان این زائده را برداشت. هزینه لیزر بعد از معاینه مشخص می شود.

  13. خانلو گفت:

    سلام خانوم دکتر من ترک شقاق دارم میخواستم عمل لیزر انجام بدم وقتی زنگ زدم ادرس ولیعصر پارک وی رو دادن رفتم پیش اقای دکتری گفت دارو بخور اگه بهتر نشدی بیا عمل لیزر انجام بدم میخواستم بدونم شما عمل انجام میدید یا اقای دکتر

    1. سلام احتمالا اشتباه تماس گرفته اید. چون مطب ما فقط پاسداران است و آقای دکتر نداریم. لطفا با تلفن 02122761600 تماس بگیرید.

  14. براجعه گفت:

    سلام خوبین خانم دکتر
    بنده شهرستانم
    این شقاق چند ساله دارم ک
    برای مدتی خوب میشم و بعد عود میکنه
    در اوایل با فاصله یک ساله یا 10ماهه عود میکنه
    نزدیک سه ساله این بیماری و دارم
    الان ک خیلی اذیت شدم رفتم پیش دکتر متخصص
    ی انتی فیشر باریج داد با ملبن
    ک استفاده کردم یکمی درد و تسکین کرد ولی هنوز خوب نشدم
    دوباره رفتم ویزیت کردم گفت نیاز ب عمل داری
    گفتمش عمل و لیزری انجام میدین
    گفت اره
    گفتش دوره درمانیش هم نزدیک یک ماه و نیم بعد از عمل
    یکمی درد خواهید داشت با ترشحات
    و باید از لگن اب گرم استفاده کنی

    سوالم اینجاست ایا عمل جراحی با لیزر ک شما انجام میدین
    هم یک ماه و نیم دوره درمانیشه
    یانه؟
    تا چ مدتی بعد از عمل درد و ترشحات خواهم داشت؟

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام. اما بیماران من فقط یک شب در منزل استراحت می کنند و بین 3 تا 7 روز دیگر هیچ گونه دردی نخواهند داشت. از مطب وقت ویزیت با واتساپ بگیرید. بعد از بررسی وضعیت شما و ارسال عکس شقاق تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  15. محمد گفت:

    باعرض سلام خدمت شما من کولونوسکپی کردم و گفتن که تنگی مقعد خوش خیم دارم پزشک معالج فرمودند که تنگی مقعد فقط با عمل جراحی سنتی خوب میشه و با لیزر انجام نمیشه ( البته پزشک معالج متخصص گوارش بودند نه جراح عمومی )میخواستم بدونم با توجه به فرمایشات شما درخصوص استفاده از لیزر پرتوان آیا میشه تنگی مقعد بنده با لیزر عمل بشه و تنگی از بین بره.
    ممنون از لطف شما

    1. سلام من انواع شقاق را اگر به درمان دارویی جواب ندهد با لیزر پرتوان تحت عمل جراحی قرار می دهم و بیمار مشکلات جراحی با تیغ و کوتر را تجربه نمی کند. احتمالا متخصص معالج شما منظورشان لیزر کم توان بوده است. برخی از بیماران خاص تحت جراحی با لیزر قرار نمی گیرند که بعد از معاینه توسط متخصص جراحی و لیزر تشخیص داده می شود.

  16. عاطف گفت:

    با سلام،خانمی ۳۴ ساله هستم که حدودا ۱ سال پیش دچار خونریزی بدون درد مقعدی شدم و بیرون زدگی که درد نداشت ، الان خونریزی ندارم ولی موقع اجابت مزاج از درد میمیرم ،مشکل قلبی و فشار خون بالا دارم و بشدت از عمل میترسم،شاغل هستم و دوتا هم بچه کوچیک دارم نمیتونم به هیچ عنوان عمل کنم ،آیا این شقاق رو که مزمن شده و درد داره میشه با دارو درمان کرد؟
    پماد ام جی زدم،بهتر شدم ولی اگر نزنم دوباره درد شدید میاد سراغم

    1. سلام شما احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه 4 شده بودید و به دلیل درمان نکردن بیماری دچار عفونت و یا آبسه مقعدی شده اید. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. احتمالا نیاز به جراحی یا لیزر داشته باشید.

  17. سلام مسلما هزینه درمان و لیزر شقاق در ایران کمتر از دبی است. هزینه دقیق بعد از معاینه مشخص می شود. توصیه می کنم با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس شقاق و شرح بیماری برای شما داروی قوی تجویز می شود. رژیم غذایی پرفیبر و جلوگیری از یبوست را هم فراموش نکنید. اگر بهبودی بعد از یک هفته حاصل نشد یک وقت لیزر برای شما تعیین می شود که یک روزه برای لیزر تشریف بیاورید و بعد از یک روز بازگردید.

  18. نیما گفت:

    درود
    دکتر جان سلام من از خیلی وقت پیش این درد دارم ولی فکر کنم پارگی، زخم باشه که بعد بیرون روی شروع میشه درد و سوزش دارم مخصوصا موقع بیرون روی چه پیشنهادی میدین باتشکر یک بارم دکتر رفتم بعد مدینه فرمودن زخم هست چه باید کرد

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. مراقبت کنید که یبوست و اسهال نگیرید.

  19. مریم گفت:

    سلام ،آیا شقاق واژن هم میشه لیزر کرد؟چون با پماد درمان پیدا نکردم و با هر بار نزدیکی زخم دوباره باز میشه

    1. بله اما لیزر شقاق واژن را من انجام نمی دهم.

      1. الی.ش گفت:

        سلام وقت بخیر
        من تقریبا ۲ساله بیماری شقاق دارم اوایل دکتر رفتم دارو تجویز کردن بهتر شدم اما الان حدود دوماهه که درد خیلی شدیدی دارم دومرتبه رفتم دکتر دارو دادن پمادها رو که مصرف میکنم احساس میکنم دردو سوزشم بیشتر میشه دیگه اصلا نمیتونم طاقت بیارم دارو واسم جواب نمیده یه دختر ۳ماهه هم دارم که شیر میخوره اگه از شهرستان بیام واسم لیزر انجام میدین و اینکه نیاز به بستری نیس چون دوتا بچه کوچیک دارم

        1. لطفا ابتدا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. نوع داروهایی که مصرف کرده اید و عکس از ناحیه را ارسال کنید. اگر داروی بهتری نبود که برای شما تجویز شود وقت لیزر برای شما هماهنگ خواهد شد. اگر قبلا ویزیت آنلاین شده باشید هماهنگی ها انجام می شود که یک روزه لیزر را انجام دهید.

  20. علی گفت:

    سلام خانم دکتر . بنده آذر ماه سال 1399 عمل لیزر فیشر و همورئید را در مطب یکی از همکاران شما در تهران انجام دادم . در حدود دو ماه درد و خونریزی داشتم . احساس خودم این است که بعداز عمل و با گذشت تقریبا یک سال هنوز شکاف خوب نشده و الان تقریبا حدود دو ماه است که دوبار درد با سوزش و گاهی خونریزی دارم وبعضا جوش های کنار مقعد . از وان اب گرم و پماد استفاده کردم ولی تاثیری نداشته .لازم به ذکر است دفع حاجت مشکل دارم و مدفوع گاهی اوقات بسیار سفت است که همین سبب درد و خونریزی میشود . لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. بروز یبوست و اسهال را کنترل کنید. اگر بدون تجویز جراح خود از پماد یا دارویی استفاده می کنید آن را قطع کنید و علت بروز جوش های ایجاد شده را توسط جراح خود پی گیری نمایید تا به بهبودی کامل دست یابید.

  21. مهسا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من کولیت عصبی روده و هموروئید داخلی دارم.
    شقاق مقعدی هم دارم که سالی یکبار دچار خونریزی میشه
    قرص و پماد میگیرم ۲ تا۳ روزه خوب میشه.
    به نظر شما شقاق رو لیزر کنم یا نیازی نیست؟

    1. سلام از خود درمانی پرهیز کنید و به یک متخصص مراجعه کنید. اگر هموروئید و شقاق درمان نشود دچار عوارض دیگری مثل آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی می شوید.

  22. وحید ولدخانی گفت:

    سلام خانوم دکتر من دخترم زخم مقعد از بیرون رو داره میخواستم بدونم میشه عمل لیزر کرد.

    1. سلام بله معمولا این امکان وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود.

  23. نورآئین گفت:

    سلام
    می خواستم بپرسم که ما برا عمل لیزر شقاق (فیشر یا فیستول مقعد) آماده شده ایم ولی یکی از آشنایان گفت که لیزر باعث تنگی شدید می شود. خواستم بفرمایید تا چه حد این مطلب صحت دارد
    ضمنا اگر مقدوره بفرمایید حدود قیمت برای مریضی که خونریزی دارد چقدر می شود
    ممنون از راهنمایی شما بانوی محترم

    1. سلام لیزر منجر به بروز تنگی مقعد نمی شود و نسبت به دیگر ابزار جراحی پایین ترین عارضه را دارد. بروز تنگی مقعد مربوط به آسیب شدید به بافت و یا کمبود مصرف فیبر غذایی کافی می باشد. به متخصص جراحی و لیزری مراجعه کنید که در جراحی با لیزر ماهر و باتجربه باشند و باتضمین تنگ نشدن مقعد جراحی لیزر شقاق شما را انجام دهند.

  24. مریم گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر بنده خانمی ۴۶ ساله هستم که چند ساله درگیر همورویید هستم و این هم به خاطر قرصهای اعصاب هست که مصرف میکنم و بخاطر اینکه دچار یبوست میشدم از داروی ملین سی لاکس استفاده میکنم که باعث شده تنبلی روده پیدا کنم اوایل با داروهای و شیاف آنتی همورویید خوب میشدم ولی توی موج پنجم کرونا ؛کرونا گرفتم و از اون موقع دیگه زخمم خوب نمیشه و موقع اجابت مزاج هم درد دارم هم سوزش زیاد بیرون زدگی هم دارم به دکتر مراجعه کردم گفت شقاق شدیده و باید عمل بشی ولی من واقعا از عمل میترسم توی شهر ما هم لیزر پر توان نیس دو جلسه هم زالو درمانی انجام دادم که فایده ای نداشته خواهش میکنم منو راهنمایی بفرمائید که چه کنم هزینه درمان با لیزر رو هم اگه حدودی لطف کنید بگید ممنون میشم با تشکر

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. علاوه بر این که بعد از ویزیت برای شما دارو تجویز می کنم لازم است از متخصص تغذیه مطب هم وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا با اصلاح رژیم غذایی مسئله یبوست و اجابت مزاج شما اصلاح شود. اگر درمان شقاق با دارو امکانپذیر نباشد وقت لیزر شقاق برای شما هماهنگ می شود. یک روزه تشریف می آورید تهران و لیزر شقاق برای شما انجام می شود.

  25. سوژین گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر
    من فیشر مزمن دارم با درد و خونریزی موقع اجابت آیا با یک جلسه لیزر میتونم درمان بشم؟

    1. سلام بله من انواع فیشر یا شقاق مقعد را در یک جلسه و با لیزر پرتوان بدون عود و بازگشت درمان می کنم.

  26. سخر گفت:

    سلام مادرم حدود ۱۰روز،هست لیزر شقاق اتجام دادند دوروز،هست وقتی داخل وان بتادین میشینن میبینن که رنگ آب زرد رنگ هست و کنار معقدشون یکم باز،هست میشه راهنمایی کنید یعنی عفونت کرده؟؟

    1. مقدار بتادین را کم کنید و با جراح ایشان نیز تماس بگیرید.

  27. بهروز گفت:

    با سلام. بیش از دو ماه است که در محل مقعد سوزش و درد دارم . بخصوص در موقع اجابت مزاج خیلی احساس درد می کنم. بعلاوه زائده گوشتی در دهانه مقعدم در امده است. به دو نفر جراع عمومی ( متخصص کلورکتال) مراجعه کردم گفتند که شقاق به همراه تنگی مقعد دارید. باید عمل جراحی شوید. هردو گفتند که دارو درمانی جواب نمی دهد. یکی از جراحان گفتند که با لیزر عمل می کنند و دیگری گفتند که با روش پیشرفته تری بنام vaaft عمل می کنند. البته دارو هم تجویز کردند ( ملین گیاهی ، پماد زینک اکساید، قرص مبودین) که دو هفته است استفاده کرده ام ولی بهبود نیافته ام. الان واقعیتش از عمل و عوارض عمل خیلی می ترسم لذا
    ۱. ایا چاره ای جز عمل جراحی ندارم؟
    ۲. روش vaaft چی است ؟
    ۳. عمل با لیزر بهتر است یا روش vaaft?

    ممنون می شود راهنمایی فرمایید.

    1. لیزر فیستول مقعدی اگر توسط جراح ماهر و تضمینی در یک جلسه انجام شود از همه روش ها بهتر است. روش جراحی vaaft هم با تخریب بافت و پرکردن فیستول با چسب انجام می شود که درصد موفقیت پایین تری نسب به جراحی های موفق با لیزر دارد.

  28. حیدری گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید خانوم دکتر من یک سالی هست که یبوست گرفتم که باعث فیشر مقعد شده پماد آنتی فیشر هم استفاده کردم درست نشده وگوشت اضافه آورده وموقع دفع مدفوع درد میکنه هزینه درمانش چجوریه؟؟ممنون میشم حدودی هم بگید

    1. لازم است معاینه شوید. لطفا حدود هزینه لیزر را تلفنی از مطب سوال بفرمایید. حتما رژیم غذایی خود را به منظور درمان یبوست اصلاح کنید

  29. سجاد لطیفپور گفت:

    سلام خانم دکتر من 20روز پیش عمل شقاق با لیزر انجام دادم تقریبا خوب شده بودم تا اینکه چند روز پیش یبوست گرفتم مدفوع هم سفت شده بود از اون روز به بعد موقع اجابت مزاج درد شدید دارم همراه با خارش به نظر شما دوباره عود کرده از داخل مقعد هم درد ضربان دار احساس میکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احتمال عود آن به این سرعت و با یک بار یبوست کم است. از جراح معالج خود داروی مناسب بگیرید و بسیار مراقب باشید که مجدد یبوست نگیرید.

  30. سجاد لطیفپور گفت:

    سلام خانم دکتر من 20روز پیش عمل شقاق با لیزر انجام دادم تقریبا خوب شده بودم ولی چند روز پیش دچار یبوست شدم و مدفوع هم سفت شده بود از اون روز به بعد موقع اجابت مزاج درد شدید دارم همراه با خارش واینکه از داخل مقعد درد ضربان دار احساس میکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  31. کامران کریمی اصفهانی گفت:

    سلام دکتر من میخواستم ببینم با عمل میشه تنگی مقعد به وجود بیاد من رابطه مقعد نداشتم ولی با وسایل دیگه دیگه دخول داشتم میخواستم ببینم میشه درمان کرد برا استخدام میخوام برم میترسم بفهمه

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

      1. کامران کریمی اصفهانی گفت:

        من تهران نیستم ویزیت آنلاین بگیرم

        1. بله شرایط ویزیت آنلاین برای بیماران راه دور فراهم می باشد.

  32. سحر شکیبا گفت:

    سلام من حدود ده سال دچار شقاق مقعد شدم تا به حال 3 بار در سنندج لیزر انجام دادم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم زندگی برام خیلی سخت شده اصلا نمیتونم هیچ غذایی استفاده کنم 32 سال سن دارم تورو خدا راهنمایم کنید بیام مطب

    1. احتمالا لیزر کم توان را استفاده کرده اید. از آنجایی که تهران تشریف ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید که در صورت نیاز وقت لیزر با لیزرپرتوان برای شما هماهنگ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *