جراحی زیبایی

لیزر لیپولیز

لیپولیز به معنی از بین بردن چربی ذخیره شده در سلول های چربی است. در طی این پروسه اسیدهای چرب آزاد داخل سیستم لنفاوی و جریان خون آزاد شده و از بدن دفع می شود. با این روش بافت های چربی زیر پوست از بین می رود. جالب است که بدانیم در طی این پروسه کلسترول و تری گلیسرید خون بالا نمی رود.

لیزر لیپولیز انواع مختلف دارد از جمله :

دیود مادون قرمز و ان دی یگ. دستگاه حاوی دیود دو نوع است: در یک نوع ان فیبر دیود روی لوله ساکشن سوار می شود و هم زمان با تابش لیزر ساکشن هم انجام می شود؛ و در نوع دیگر ابتدا فیبر لیزر وارد شده و در جهات مختلف تابانده شده و سپس ساکشن انجام می شود.

لیزر لیپولیز در یک جلسه انجام می شود

در روش لیزر لیپولیز ابتدا اندام مورد نظر به صورت موضعی بی حس و سپس سوراخ های ۱ تا ۲ میلی متری روی پوست ایجاد می‌شود و یک فیبر نوری باریک وارد قسمت زیرین پوست می‌شود. لیزر از طربق این فیبر به بافت مورد نظر تابیده می‌شود. در اثر تابش اشعه لیزر، چربی‌ها به صورت نیمه مایع در آمده که پس از آن می‌تواند در بدن جذب و یا با فشار از بدن خارج شود.
به طور متوسط هر جلسه لیزر لیپولیز ۱ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.
این روش در چاقی‌ های خفیف و موضعی کاربرد دارد و در این زمینه می‌تواند جایگزین عمل لیپوساکشن شود؛ در چاقی‌ های شدید تر برای ازبین بردن لایه‌ های سطحی چربی از لیزر استفاده می‌شود ولی ازبین بردن لایه‌ های عمیق چربی نیاز به انجام عمل ساکشن دارد. روش استفاده از لیزر لیپولیز برای مقابله با چربی‌ ها در ۱۳ اکتبر سال ۲۰۰۶ در سازمان دارو و غذای امریکا (FDA) به تایید رسیده است. لیزری که در لیپولیز استفاده می شود باید دو طول موج داشته باشد که هم حداکثر اثر در از بین بردن چربی ها داشته باشد و هم باعث سفت شدن پوست شود. گاهی از طول موج ترکیبی ۱۳۲۰ و ۱۰۶۴ استفاده می شود تا هر دو هدف حاصل شود. اخیرآ یک طول موج ۱۴۴۰ نیز به ان اضافه شده تا زمان عمل کاهش یابد.

لیزر لیپولیز روش مطمئنی بوده و به خصوص خطر جراحت حرارتی ندارد. جراح در طی عمل موضع را مرتبآ لمس کرده و حرارت پوستی را چک می کند تا این که بافت نرم تر شود؛ گاهی پزشک بافت را بین دو انگشت اول و دوم خود می گیرد تا مطمئن شود انرژی لیزر به لایه های عمقی چربی رسیده باشد. در موارد چاقی های خفیف تا متوسط پزشک می تواند چربی از بین رفته را باقی گذارد تا از طریق سیستم متابولیکی و لنفالیک بدن خارج شود . این پروسه سطح کلسترول و تری گلیسرید خون را تغییر نمی دهد. ولی در چاقی های شدید تر با انجام عمل ساکشن بدنبال لیزر نتیجه بهتری حاصل می شود.

عوارض لیزر لیپولیز

در این عمل عوارض کم تر بوده ؛خطر خون ریزی و درد پس از عمل قابل اغماض بوده و خطر آمبولی چربی وجود ندارد – نکته مهم و جالب این که کاهش سایز تا مدت ها بعد از عمل ادامه دارد. لیرر لیپولیز باعث رفع سلولیت می شود.
شخصی که افزایش وزن نداشته باشد به هیچ وجه دچار افزایش سایز نواحی لیزر لیپولیز شده نخواهد شد. کبودی و هماتوم کمتر.
در لیزر لیپـولیز درد و تورم کمـتری نسـب به لیپوساکشن وجود دارد. به علت ظرافت کار با لیزر نتایج نهـایی بسـیار ایده آل اسـت و آثار ناهمـواری وجــود ندارد. تاثیـر لیـزر در زیـر پوست باعث تحریک و سـاخته شـدن کلاژن و سفت شدن هم زمان پوست می شـود معمـولاً بعـد از مـدت کـوتاهـی (۱ تا ۴ سـاعت ) بعد از لیزر لیپولیز فرد مرخـص گـردیـده (سرپـایـی و بدون نیـاز به بستری ) و یک تا سه روز اسـتراحت در منـزل توصـیه می شـود
حدوداً ۲ تا ۳ هفـته تـورم وجود دارد که خود بخود رفع شده و پوشـیدن گن ضروری است . تقـریبـاً در همـان روزها و هفته اول نتایج ابتدائی کاملاً مشخص است و به وضوح از حجم چربی موضـعی کاسـته، ولی نتیجه نهایی به سه تا دوازده هفته زمان نیاز دارد و حتی بیمار تا ۶ ماه کاهش سایز دارد.
معیارهایی که برای انتخاب بیمار مناسب جهت عمل لیزر لیپولیز باید در نظر گرفت، عبارتند از:

حجم چربی:

حجم چربی در هر فردی متغیر است، اما افرادی که ضخامت چربی زیر پوستشان بین یک تا شش سانتیمتر است، می توانند جزو کاندیدای این عمل قرار بگیرند و افرادی که ضخامت چربی شان بیشتر یا کم تر از میزان نام برده است، برای انجام لیزر لیپولیز مناسب نیستند.

وضعیت پوست بیمار:

افرادی که افتادگی خفیف تا متوسط پوست دارند، می توانند جزو کاندید های لیزر لیپولیز باشند، اما افرادی که افتادگی وسیع و شدید پوست دارند، لیزر لیپولیز به تنهایی نمی تواند باعث جمع شدگی یا کشیدگی پوست این بیماران شود، به همین دلیل اگر لیزر لیپولیز به تنهایی در این افراد انجام شود، نتیجه عمل، پوستی شل و افتاده تر از قبل خواهد بود که ممکن است برای بیمار این نتیجه ناخوشایند باشد، اما امروزه می توان با عمل لیپو ابدومینوپلاستی (به معنای حذف پوست اضافه پس از عمل لیپولیز) این افراد هم جزو کاندیداهای لیزر لیپولیز قرار بگیرند.

وضعیت قوام جداره شکم:

افرادی که جداره شکم شان شل است (مانند کسانی که بارداری‌های متعددی داشته اند) انجام عمل لیزر لیپولیز باز هم به تنهایی پاسخگو نیست و بهتر است از روش ابدومینوپلاستی (باعث تقویت جداره شکم می شود) استفاده کنند. چه کسانی مناسب لیزر لیپولیز هستند . لیزر لیپولیز می تواند در زنان و مردان بالای ۱۸ سال انجام شود.این عمل در افرادی مناسب است که وزن مناسب داشته ولی چاقی موضعی داشته که به رژیم و ورزش جواب نمی دهد.

دوره ی نقاهت بعد از عمل لیزر لیپولیز

درد پس از عمل کم بوده و با داروی مسکن مناسب کنترل می شود. مختصری ورم و کبودی در محل عادی است و پس از مدتی برطرف می شود. ۳ الی ۴ روز بعد از عمل، فرد قادر به انجام کارهای معمول روزمره است.
کدام قسمت از بدن برای لیزر لیپولیز مناسب است
منطقه ای از بدن که چربی به صورت موضعی رسوب کرده باشد، جهت لیزر لیپولیز مناسب است. از جمله: غبغب، سینه در آقایان، شکم، پهلو، خارج و داخل ران از نقاط مناسب جهت لیزر لیپولیز است.

اقدامات قبل و بعد از عمل لیزر لیپولیز

قبل از انجام عمل لیزر لیپولیز ، باید یک جلسه مشاوره برای بیمار گذاشته شود تا در مورد نحوه عمل، فواید و عوارض آن (عوارض عمل لیزر لیپولیز بسیار ناچیز است، اما بهتر است به فرد گفته شود) توضیحات لازم ذکر شود. هم چنین بعد از عمل لیزر لیپولیز، فرد باید تحت نظر پزشک باشد و در جلسات تعیین شده مورد معاینه قرار گیرد، زیرا مراقبت های بعد از عمل لیپولیز قسمتی از عمل است که باعث بهتر شدن نتیجه نهایی می شود. هم چنین نکاتی که بعد از عمل باید فرد به آن توجه کند، پوشیدن گن‌ های مناسب است که از تجمع مایعات و شلی پوست جلوگیری می کند.
ماساژ ۳ روز بعد از عمل شروع می شود و باید روزی ۱.۵ تا ۲ لیتر آب نوشیده شود. برای چلوگیری از عفونت می توان ۷-۵ روز بعد از عمل انتی بیوتیک استفاده کرد.

آیا اثر لیزر لیپولیز ماندگار است؟

بله در بزرگ سالان سلول چربی جدید تولید نمی شود و وقتی شخص چاق می شود حجم سلول چربی بزرگ تر می شود نه تعداد ان ها. بنابراین وقتی سلول های چربی با لیزر لیپولیز از بین می رود این محل دیگر دچار افزایش سایز نمی شود و اگر هم شخص بعد از عمل به علت رعایت نکردن رژیم غذایی دچار افزایش وزن شود قسمت های دیگر بدن دچار چاقی و افزایش سایز می شود.

فوائد لیزر لیپولیز نسبت به لیپوساکشن

در لیزر لیپولیز فیبروز بافتی و برجستگی نداریم و در نتیجه بیمار رضایت بیشتری دارد .کاهش سایز بیشتر بوده و تا ماه ها بعد از عمل ادامه دارد؛ افتادگی و شلی پوست نداریم زیرا لیزر لیپولیز دو طول موج دارد یک طول موج چربی ها را لیز می کند و طول موج دیگر پوست را سفت می کند.

نواحی که معمولا لیزر لیپولیز می شود

  • لیزر لیپولیز ران
  • لیزر لیپولیز ران و باسن
  • لیزر لیپولیز شکم و پهلو
  • لیزر لیپولیز صورت
  • لیزر لیپولیز بازو
  • لیزر لیپولیز ژنیکوماستی، کوچک کردن سینه مردان
  • لیزر لیپولیز ساق پا
  • ليزر ليپوليز سينه
  • لیزر لیپولیز غبغب

هزینه لیزر لیپولیز قیمت لیزر لیپولیز

قیمت این جراحی بعد از ویزیت توسط متخصص برآورد و اعلام می شود که بستگی بهوضعیت بیمار و میزان چربی متغییر است و معمولا برای ناحیه غبغب از ۱ میلیون تومان به بالا و برای نواحی مثل شکم از ۵ میلیون تومان به بالا می باشد
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین و جدیدترین روش درمان و هزینه لیزر لیپولیز با مطب خانم دکتر سعادتی تماس بگیرید

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی اولین زن جراح در ایران که جراحی بیماری های نشیمنگاه با لیزر پرتوان را به طور تخصصی و ماهرانه انجام داده اند. ایشان فارغ التحصیل ۱۳۷۸سال از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی می باشند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی سالیان طولانی انجام داده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

34 دیدگاه برای “لیزر لیپولیز

  1. Sadegh گفت:

    سلام برای قسمت بالای الت تناسلی مردان هم لیپولیز انجام میشه ؟

  2. علی گفت:

    سلام .برای کیست چربی اپیدرمال بیضه انجام میشود؟

  3. Masoom گفت:

    سلام من ی سال پیش برا صورتم چربی تزریق کردم و بعد تزریق گولوله شده حالا میشه بل لیزر تخلیه کرددد؟؟؟؟

    1. سلام بهتر است با لیپوماتیک یا ساکشن تخلیه شود.

  4. مهدی حاتمی گفت:

    برای کسانی که فشار خون و کبد چرب لول بالا دارند منع انجام دادن ندارد ؟

    1. برای کبد چرب منعی ندارد اما افرادی که فشار خون بالا دارند باید دارو مصرف کنند و در صورت اجازه پزشک معالج می توانند این جراحی را انجام دهند.

  5. آوا گفت:

    سلام من ۱۶ ساله هستم و بغل بیرونی ران پام چربی دارم و میخام انجام ولی هم خیلی میترسم بخاطر دردش و هم نمیدونم مناسبه یا نه باید چیکار کنم این چربی بغل بیرونی ران پام رو نمیتونم با ورزش ببرم ؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر با ورزش یا دستگاه های موضعی لاغری قابل فرم دهی باشد لیزر یا جراحی و ساکشن به شما پیشنهاد نخواهد شد.

  6. آسمان گفت:

    با سلام
    من بیماری ضعف عضلانی تحتانی دارم
    برای من لیپولیز شکم و پهلو قابل انجام است یا خیر؟
    با تشکر

    1. از این لحاظ مشکلی نیست. آزمایش هایی که قبل از انجام لیزر لیپولیز تجویز می شود مربوط به تست های خون و برای بیماران بالای 40 سال تایید متخصص قلب می باشد. اگر بیماری خاصی مثل تیروئید یا دیابت داشته باشید نامه تایید متخصص مربوطه نیز لازم است.

  7. سعید گفت:

    سلام و عرض ادب . در دو دست من تعدادی غده چربی یا لیپوم به وجود آمده .درشت و ریز .آیا با روش لیزر لیپولیز میشه عمل کرد ؟؟ متشکرم

    1. سلام لازم است معاینه شوید. ممکن است لازم باشد هر کدام از توده ها به طور جداگانه تخلیه و در نهایت لیزر لیپولیز انجام شود.

  8. سعیده اکبری گفت:

    با سلام

    من بیماری ضعف عضلانی دارم در ناحیه تحتانی
    آیا این عمل. لیپولیز شکم و پهلو برایم مشکلی ایجاد نمی کند؟

    1. این عمل به طور مستقیم تاثیری بر روی ناحیه تحتانی و نشیمنگاهی نمی گذارد اما مراقب باشید که بعد از جراحی به دلیل استراحت طولانی و استفاده از داروهای شیمیایی و مسکن دچار تنبلی روده و در نهایت یبوست نشوید. زیرا یبوست مزمن به نوبه خود منجر به بروز بیماری های دیگر می شود.

  9. پروین بصام گفت:

    سلام من ۶۵ سالمه ولی از بابت سلامتی بدن کاملا سالم هستم وورزش میکنم برای لیپولیز کمر و شکم و پشت سوتین میشه انجام بشه

    1. سلام اگر شاخص توده بدن شما در حد خطرناک نباشد مشکلی وجود ندارد. می توانید از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  10. ل حسینی گفت:

    سلام شاخص توده بدنی من ۳۶/۵هست میتونم لیپولیز انحام بدم

    1. سلام لازم است معاینه شوید. احتمالا مشکلی از این بابت وجود ندارد.

      1. سهیل گفت:

        با سلام و خسته نباشید
        لیزر لیپولیز برای باسن و ران اقایان هم انجام میشه؟

  11. شیدا گفت:

    سلام هزینه لیپتو ایزر شکم ران غبغب بازو رو میگین؟

    1. لطفا با مطب تماس بگیرید و حدود هزینه را سوال کنید. هزینه دقیق بعد از معاینه مشخص می شود. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه هزینه دقیق به شما اعلام می شود.

  12. مهدی گفت:

    با سلام
    من ۴۰ سالمه ۱۷۲ قدم و ۱۱۰ کیلو وزنم چاقی از ناحیه سینه شکم و تا حدودی پهلو دارم از ناحیه پایین تنه لاغرم و اینکه بدنم حالت شلی دارد آیا این عمل برای من مناسب است و جواب میدهد؟

    1. بله این جراحی برای تخلیه چربی شما مناسب است. برای بهبود وضعیت عضلات نیز راهی جز ورزش و داشتن رژیم غذایی سالم وجود ندارد.

  13. امیر گفت:

    باسلام
    خدمت خانم دکتر بنده مقدارب چربی در نواحی شکم و پهلو و پشت دارم میخواستم بدونم با لیزر میشه تمام این چربی ها رو از بین برد یا اگه عمل دیگری رو پیشنهاد می‌دهید کم خطر ترین و کم عوارض ترین اون کدوم هست

    1. بله این امکان وجود دارد. بعد از ویزیت روش های مناسب دیگر به شما پیشنهاد خواهد شد. لازم است نوع چربی و نواحی آن مشخص شود.

  14. لادن گفت:

    سلام
    من دخترم امسال ۱۸ سالش میشه وسینه هاش نصف قد خیلی بزرگ واین باعث اعتماد بنفس پایینش شده ‌یکسره قوز میکنه ‌باعث شده پشت گردنش هم قوز در بیاد میخواستم ببینم میشه ازلیزر برای کوچک کردن سینه هاش استفاده کرد وایا عوارض بعد مثل آمبولی یا هرچیز دیگری نداره؟

    1. لطفا وقت ویزیت بگیرید. از آنجایی که سن کمی دارند بعد از ویزیت بهترین روشی که مناسب سن ایشان باشد پیشنهاد خواهد شد.

  15. زهره گفت:

    سلام. ۵ ماه از زایمانم میگذره و اندامم خوبه ۶۰ کیلو هستم اما هنوز شکم دارم و دور کمرم ۹۰ سانته. بخاطر بچم فرصت ورزش کردن ندارم
    با این شرایط میتونم لیزرلیپولیز کنم؟؟ با این شکم حالم بده اعتماد به نفس ندارم

    1. اگر پوست شکم شما زیادی افتاده است لیزرلیپولیز ممکن است برای شما مناسب نباشد و کمک زیادی نکند. بهتر است از روش ابدومینوپلاستی یا تامی تاک سود ببرید.

  16. zeinab گفت:

    سلام و عرض ادب، من پستان فرعی دارم ایا با لیزر لیپولیز رفع میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *